eitaa logo
محجوبه
10.9هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
100 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. لینک پیام ناشناس به ادمین محجوبه : https://harfeto.timefriend.net/17124424784228 تبلیغات ارزان ما 👇 @tablighat_arzan3
مشاهده در ایتا
دانلود
🚿 🧐 🔔 🎊 برخی ناخنهایشان را به قصد از حد طبیعی می کنند و چون گاهی اوقات آنها می شکنند طبیبان تجویز می کنند که تا پاسی از روز روی ناخنها می ماند و با علم به این که آن روکش و یا و "مانکور" از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخنهاست آیا استفاده خانمها از چنان روکش، لاک و یا مانکور جایز است و وضو و غسل با آن چطور است؟🧐 🌐 : غسل و وضو با چنان چیزی که از وصول آب می شود صحیح نیست❌ و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل پاک کرد و قصد آرایش، چنان کاری نمی شود.👌🏻 ❇️ پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
حكم برای و 💖 مانيكور و پديكور چيست :👇👇 پرداخت و زيباسازي و شكل دادن ناخن دست را (Manicure)😌 و ناخن پا را (Pedicure) گويند. 👌 به طور كلي مراحل مختلفي بر روي صورت مي گيرد💅 ، شکل دادن به لبه ناخن، کشیدن و قطع کردن پوست مردۀ صفحۀ ناخن و… . اگر كوتاه كردن و سوهان زدن ناخن باشد👌، و هيچ مانعي بر روي انگشتان قرار نگيرد،👌 وضو و غسل است.🤙 اما اگر از لاك هايي استفاده شود كه دارد و مانع رسيدن آب به شود، وضو و غسل پيدا مي كند.✋🏻 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
rabana_mousavi.mp3
1.48M
💢ربّنا با صدای زیبای قاری نوجوان سید علیرضا موسوی🌸 التماس دعا 🤲 🆔 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی کاشته شده. 📝 سؤال: ⬅️🔶حكم وضو و غسل و تیمم با ناخن مصنوعي که در حال حاضر قابل کندن می باشد چیست؟ ⬅️🔷 در چه صورت می توان جبیره انجام داد؟ پاسخ مراجـــع عظام: 👇👇👇👇👇 1️⃣📝 (رحمه الله): باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای کَندن تنگ باشد. در این صورت میتواند جبیره انجام دهد. 📚 منبع: تحریرالوسیله، ج1، ص27، با استفاده از م12توضیح المسائل، ص42، با استفاده از شرط سیزدهم و ص49 با استفاده از م341 (آخر مسئله) __________ 2️⃣📝 (رحمه الله): باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای برداشتن تنگ باشد. در این صورت می توان جبیره انجام داد. 📚 منبع: توضیح المسائل، ص53 و ص62، با استفاده از م339، پاراگراف آخر و با استفاده از شرط سیزدهم العروةالوثقی، ج1، ص159، با استفاده از شرط سوم. ___________ 3️⃣📝 (رحمه الله): اگر طوری باشد که در وضو و غسل مانع از رسیدن آب به اصل ناخن باشد جایز نیست. 📚 منبع: با استفاده از استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات __________ 4️⃣📝 (رحمه الله): آرایشی که مانع از رسیدن آب وضو و غسل به ظاهر بدن است باید وقت وضو و غسل برطرف شود. و الا نماز باطل است و ترک نماز گناه کبیره است. بنابراین باید از ناخن مصنوعی استفاده نکنند. 📚 منبع: با استفاده از استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات. ___________ 5️⃣📝 (دام ظله العالی): با فرض اینکه قابل برداشتن است وضو و غسل و تیمم باطل است. بلی در صورتی که برداشتن آن حرجی باشد حکم جبیره مترتب است. . 📚 منبع: با استفاده از استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات رساله آموزشی، ص61، با استفاده از شماره8 _____________ 6⃣📝 (رحمه الله): باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد. 📚 منبع: العروة الوثقی مع تعلیقه، 1421 هـ.ق، ج1، ص159، با استفاده از شرط سوم  توضیح المسائل، ص58، با استفاده از م347، پاراگراف آخر و ص50، با استفاده از شرط سیزدهم ____________ 7⃣📝 (دام ظله العالی): باید کنده شود مگر اینکه کندن آن مستلزم حرج باشد که در این صورت باید بین وضو و تیمم جمع کند. ___________ 8⃣📝 (دام ظله العالی): باید برای اولین نماز مانع را برطرف نماید و وضو یا غسل معمولی به جا آورد و وضو یا غسل جبیره‌ای فقط در زمانی صحیح است که وقت تنگ شده باشد به گونه‌ای که اگر بخواهد مانع را برطرف کند نمازش قضا شود ولی با وضو یا غسل جبیره بتواند ولو یک رکعت از نماز را داخل وقت بخواند. کاشتن ناخن مصنوعی اگر ضرورت نداشته باشد، جایز نیست، و در هر حال چنانچه کسی ناخن مصنوعی بکارد باید برطرف کند مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد و بنابر احتیاط واجب تیمم هم بنماید. 📚 منبع: با استفاده از استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات و استفتاء شفاهی از دفتر معظم له. _______________ . 9⃣📝 (دام ظله العالی): چنانچه جدا کردن ناخن مصنوعی ممکن است، وضوء جبیره باطل است ولی اگر عصیانا تاخیر انداخته تا وقت نماز ضیق شود در این صورت احتیاط این است که علاوه بر وضوء جبیره، تیمم بدل از وضوء هم ضمیمه کرده و نمازش را بخواند. گرچه احتیاط مستحب، قضای نماز است. اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید بر طرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عُسر وحرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد. 📚 منبع: استفتاء شفاهی از دفتر معظم له ____________ 🔟📝 (رحمه الله): اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید برطرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عسر و حرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد. _____________ 1⃣1⃣📝 (دام ظله العالی): چنانچه به راحتی قابل جدا کردن باشد و ضرر مهمی نداشته باشد، باید جدا کند و به صورت عادی وضو بگیرد. در غیر این صورت به همان شکل یعنی جبیره ای وضو می گیرد؛ همچنین اگر وقت برای جدا کردن آن تنگ باشد. 📚 منبع: استفتائات موجود در اداره ی پاسخ به سؤالات .__________________ 2⃣1⃣📝 (دام ظله العالی): در فرض سؤال که برداشتن ناخن مصنوعی مشقت ندارد لازم است برای انجام وضو و غسل و تیمم آن را بردارد و به طور معمول وضو بگیرد و به صورت جبیره ای صحیح نیست. حتی اگر مشقت داشته باشد باید بردارد، مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو و یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. البته چنین عملی (کاشتن
ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به بشره (پوست) است. 📚 منبع: التعلیقات علی کتاب العروةالوثقی، ص51، فی احکام الجبائر، م14، و با استفاده از استفتاء موجود در واحد پاسخ به سؤالات ____________ 3⃣1⃣📝 (دام ظله العالی): قراردادن چیزی که مانع از رسیدن آب است به جاهایی که واجب است در غسل و وضو شسته شود جایز نیست. باید بردارد حتی اگر مشقت داشته باشد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. 📚 منبع: استفتاء شفاهی از دفتر معظم له •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
4_5861475416564303583.mp3
4.3M
💠 (تندخوانی) جزء قرآن کریم 🎙 با صدای استاد معتز آقایی ⏰زمان : 35دقیقه 💌به دوستان خود هدیه کنید کانال با قرآن خوشبخت شوید ─━━⊱✨⊰๑🕊๑⊱✨⊰━━─ @Quran_rahe_khoshbakhti ─━━⊱✨⊰๑🕊๑⊱✨⊰━━─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 افطار به‌خاطر مشقت در اثناى روز 💠 سؤال: اگر شخصى به جهت شغلى كه دارد و نمى‌‌تواند آن را رها كند، چنانچه بر اثر يا روزه برايش حرجى باشد، آيا از اوّل روز مى‌‌تواند كند يا اين‌كه حكم ديگرى دارد؟ ✅ جواب: در فرض سؤال، هر وقت دچار شد، مى‌‌تواند افطار کند و بعداً بايد روزه آن روز را قضا نمايد. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کلیپ تصویری 🔴 استاد فلاح زاده ✍🏻 داری🧐 ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan با نشر و تبلیغ کانال در ثواب فعالیت های آن مشارکت کنید🔺🔺
📚ترش کردن در حال روزه 💠 سؤال: اگر ترش ‌‌کند و موادی از به بيايد و آن را سهواً يا عمداً فرو برد، روزه‌اش چه حكمي‌ دارد؟ ✅ جواب: اگر پس از آنکه به فضاي دهان آمد عمداً و از روي اختيارفرو برد، روزه‌اش باطل مي‌‌شود ولي اگر سهواً باشد باطل کننده نيست. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکم در حضور 👇 پرسش :قرائت قرآن زن در برابر مرد چه حکمی دارد؟🧐 پاسخ :چنانچه به صورت یا به شکل بخوانند اشکال ندارد؛❌ امّا با صوت جایز نیست.👌 نظر آیت الله ❣️ 🔰 منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤭 و برای 🤭 💠 سؤال: آیا زن می تواند نمازهای صبح، مغرب و عشا را بلند بخواند؟ 🤔 ✅ جواب: زن می‌تواند حمد و سوره نمازهای صبح، مغرب و عشا را يا آهسته بخواند، ولی اگر نامحرم صدای او را می‌شنود، بهتر است بخواند. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
tahdir 08.mp3
4.12M
💠 (تندخوانی) جزء قرآن کریم 🎙 با صدای استاد معتز آقایی ⏰زمان : 33دقیقه 💌به دوستان خود هدیه کنید کانال با قرآن خوشبخت شوید ─━━⊱✨⊰๑🕊๑⊱✨⊰━━─ @Quran_rahe_khoshbakhti ─━━⊱✨⊰๑🕊๑⊱✨⊰━━─
هدایت شده از حانیه کریمی
💠 پوستر راهکارهای زندگی موفق ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
📚 افطار روزه بر اثر تشنگى و گرسنگى 💠 سؤال: اگر (در ) براى خوردن بيدار نشود و نتواند روزه را تا ادامه دهد و به دلیل ، روزه را کند، آيا واجب است؟ ✅ جواب: اگر روزه را تا زمانی ادامه دهد که ادامۀ روزه ـ بر اثر و ـ همراه با و سختی زیاد باشد در این صورت اگر افطار کند، فقط واجب است و کفّاره ندارد. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 باطل کردن روزه به جهت نهی والدین 💠 سؤال: اوائل والدین به جهت لاغر بودن مرا قانع کردن که برایم ضرر دارد، نسبت به و روزه چه وظیفه ای دارم؟ ✅ جواب: اگر منظورتان از قانع شدن این است که مطمئن شدید برای خوردن روزه، مجوز شرعی دارید، واجب است ولی کفّاره ندارد. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😥 از ماه مبارک 😥 ⁉️سوال: اگر شخصی (در ماه مبارک رمضان) نیت روزه داشته و سپس بدون عمد بی‌هوش شود و در بین روز به هوش آید، حکم روزه‌ی او چیست؟
🔴 (رحمة الله علیه)) احتیاط واجب آن است روزه را تمام کند و اگر تمام نکرد، قضا کند. 📚تحريرالوسيله، ج1، ص 267، القول في شرائط صحه الصوم و وجوبه و ص271 و272، القول فی قضاء شهر رمضان، م2 _____ 🔴اطلاعات پاسخ (آیت الله (رحمة الله علیه)) احتياط واجب آن است روزه را تمام کند. 📚العروه الوثقي، ج2، ص50، فی شرائط وجوب الصوم، الثالث ______ 🔴اطلاعات پاسخ (آیت الله (رحمة الله علیه)) احتياط (واجب) آن است روزه را تمام کند. 📚المسائل المنتخبه، ص171، الصوم و شرائط وجوبه، م3 ______ ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🔴 (آیت الله (رحمة الله علیه)) احتياط (واجب) آن است روزه را تمام کند و اگر تمام نکرد قضاء کند. 📚المسائل المنتخبه، ص171، الصوم و شرائط وجوبه، م2 العروةالوثقی با حواشی علماء، ج2، ص50، الثالث، پاورقی2 ___________ 🔴اطلاعات پاسخ (آیت الله (دام ظله العالی)) بعد از به هوش آمدن نیت را تجدید کند، روزه او صحیح است. ___________ 🔴اطلاعات پاسخ (آیت الله (دام ظله العالی)) بنابر احتیاط لازم آن است روزه را تمام نماید و اگر تمام نکرد قضا کند. 📚العروةالوثقي مع تعلیقه ، ج2، ص449، شرائط صحه الصوم، الثانی المسائل المنتخبه، ص201، م2و3 توضیح المسائل جامع، ج1، ص538، م1912 ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا