- اما عزیزِ من،
زندگی کردن در این سرزمین
از شلیک به خود، شهامتِ بیشتری میطلبد…
#دلنوشته
- آدمیزاد سختشه که بگه ؛
"به من توجه کن"
برای همین قیل و قال راه میندازه .
عصبی میشه!
داد میزنه، قهر میکنه، فرار میکنه، با خودش و زمین و زمان لج میکنه .
برای اینکه به چشم بیاد.
برای اینکه دیده شه!
تو فقط میبینی که چشماشو میبنده و داد میزنه و هیچی نمیشنوه .
اون داره میپره و دستاشو تکون میده و میگه ؛ "هی! من اینجام! ببین منو!"
داره میگه : "به من توجه کن."
و میدونی چقدر درموندست این جمله؟
سراسر استیصاله.
و وقتی به زبون بیاد؛ اگه به زبون بیاد؛ دیگه گفتن و نگفتنش، فرقی نداره !
-نازنینهاتفی
#دلنوشته
فقط اونجا که محمود درویش به معشوقهاش گفته بود :
مرا برگردان به حالی که قبل تو بودم ؛
و بعد ترکم کن :)
#شعر
گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی
#شعر
« از من عبور می کنی و دم نمی زنی
تنها دلم خوش است که شاید ندیده ای »
-امینپور
#شعر
زندگی تجربهی تلخ فراوان دارد
دو سه تا کوچه و پس کوچه
و اندازهی یک عمر بیابان دارد
ما چه کردیم و چه خواهیم کرد
در این فرصت کم!؟
سهراب_سپهری
#شعر
نیست رنگی که بگوید با من
اندکی صبر، سحر نزدیک است
هر دَم این بانگ برآرم از دل
وای! این شب چقدر تاریک است
سهراب_سپهری
#شعر