شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعانحرم"
#حر_مدافعان_حرم🕊 هرمدافعتازمینافتادباخونشنوشت: تانفسدرسینہهاباقیستپاےزینبیم🕊🖤 #شهید_مجید_قرب
#حر_مدافعان_حرم🕊
ماکهدیگهاثرندارهدعامون...
همنشینِحسیندعاکنبرامون🥀:)
#شهید_مجید_قربانخانی♥️
❅-----❅-----❅-----❅-----❅
@majid_ghorbankhani_313
#هرروز_یک_حدیث
#درمکتب_اهل_بیت
امامرضا{ع}:🌹
کسى که امیر مؤمنان"ع" را از مرز بندگى [خدا] فراتر ببرَد، از شمار مغضوبان و از گم راهان است.
[الاحتجاج: ج ۲ ص ۴۵۳ ح ۳۱۴]
❅-----❅-----❅-----❅-----❅
@majid_ghorbankhani_313
شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعانحرم"
امامخمینی"ره":🌹 پاسداری از جمهوری اسلامی و مکتب اسلام این است که ما اعمالمان همان طوری که اسلام مق
امامخمینی"ره":🌹
ما با دست خالی بر اين قدرت فوق العاده شيطانی،كه همه قدرت ها دنبال او بودند،
غلبه كرديم...
#دهه_فجر🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقاممعظمرهبری:
من این را گواهی میدهم،شهادت میدهم، مسئولین محترم دولتی با همهی وجود دارند کار میکنند...
[۱۴۰۱/۱۱/۱۰]
[مائده]
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ{۳۵}
ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.
#هرروزباقرآن🌹🌿
چهل و چهار سال افتخار :))
چهل و چهار سال ایستادگی✌️🏾
#دهه_فجر🇮🇷
شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعانحرم"
#حر_مدافعان_حرم🕊 ماکهدیگهاثرندارهدعامون... همنشینِحسیندعاکنبرامون🥀:) #شهید_مجید_قربانخانی♥️
#حر_مدافعان_حرم🕊
نشستی،صبرکردی، صبرکردی، طاقت آوردی
اگرکه عاشقی درد است پس درمان نمیآید
اگر حتی زمانی نامِ میدانی به نامش شد...
یقینداری جوانت دیگر از میدان نمیآید🖤
#شهید_مجید_قربانخانی♥️
❅-----❅-----❅-----❅-----❅
@majid_ghorbankhani_313
تولدت مبارک بزرگ مرد♥️🌱:)
#شهید_سید_روحالله_عجمیان
[امروز؛امامزادهمحمد،البرز]
شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعانحرم"
رفقا ساعت ۲۱:۰۰ ان شاءالله محفل خواهیم داشت🌸🌱
بسم الله الرحمن الرحیم🌿
السلامعلیکیاسیدالعطشان♥️
السلامعلیکیاکفیلالزینب🌙
مردم وقتی یک طلبه را میبینند غالباً به یاد ارتباط فردی انسان با خدا میافتند که این برای خیلیها جذاب نیست، حتی ممکن است گمان کنند که این طلبه میخواهد رابطه با خدا را به ما تحمیل کند! همین تصور باعث میشود آنها از دین فرار کنند.
ممکن است خیلیها از نظر شخصی، انگیزهای برای دینداری نداشته باشند.
انگیزۀ فردیِ دینداری یعنی انسان جدای از زندگی حداقلی دنیا، این نیّت را داشته باشد که با خدا ارتباط خوب و عمیق برقرار کند.
خیلیها شاید نخواهند عمیقاً با خدا ارتباط برقرار کنند و از نظر فردی دینداری کنند امّا اکثر انسانها انگیزههای اجتماعی دین را میپسندند.
دین دو کار انجام میدهد؛
یکی اینکه میخواهد ارتباط شما را با خدا برقرار کند، دیگر اینکه میخواهد در جامعه وضعیتی ایجاد کند که به شما ظلم نشود و آزاد باشید؛ چنین چیزی را همه میپسندند.
ممکن است انسان نخواهد دیندار بشود، دوست نداشته باشد نماز بخواند، امّا دوست دارد راحت زندگی کند، کسی او را غارت نکند و دیگران او را آزاد بگذارند. دین، این کار دوم را هم انجام میدهد. دین، انسانها را از ظلم و جامعه را از طغیان آزاد میکند برای اینکه به خدا برسند.
مهمترین کاری که پیامبر میکند و بیشترین دستورهایی که دین میدهد ابتدائاً برای برقراری رابطۀ انسان با خدا نیست بلکه برای آزادسازی جامعه از ظلم و طغیان است؛ مثل داوری که در زمین مسابقه سوت میزند تا دعوا تمام بشود و هرکسی بتوانند مهارت و استعداد خود را در زمین نشان بدهد.
وظیفۀ اصلی پیامبر، این است که زمینه را برای هدایت ما ایجاد کند، یعنی ما را از ظلمها و فشارهای بیرونی، و از علاقههایی که به ما تحمیل شده و انگیزههای غلطی که بهخاطر محیط ناسالم در ما ایجاد شده است، نجات بدهد. وقتی از اینها رها شدیم، میفرماید: «حالا میخواهی خدا را انتخاب کنی یا نه؟»
اصل ماجرای هدایت، همین بخش است، نه اینکه پیامبر بخواهد دانه دانه آدمها را با موعظه و تربیت فردی، هدایت کند. کار اصلی پیغمبر، مدیریت اجتماعی است و اساساً هدایت، بهصورت اجتماعی است نه فردی.
مقاممعظمرهبری فرماید: نه امام صادق"ع"، نه پیغمبر اسلام"ص" و نه همۀ انبیای عالم، روششان این روشها نبوده؛ مدرسهبازی و موعظهکاری و تربیت فردی، کار انبیاء نیست... انبیا میگویند برای ساختن انسان باید محیط متناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، ایجاد کرد و بس.»
(طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن، ص304)
کاری که انبیاء میکنند اساساً اجتماعی است؛ چون این جامعه است که زمینۀ انحراف را برای انسان پدید میآورد. علامۀ طباطبایی میفرماید: «هر جا قوا و خواصّ اجتماعی با قوا و خواصّ فردی معارضه کند، قوا و خواصّ اجتماعی بهخاطر اینکه نیرومندتر است بر قوا و خواصّ فردی غلبه کند.» (ترجمه تفسیر المیزان، ج4، ص153)
پیغمبر باید قوای اجتماعی را سامان بدهد و نگذارد جامعه بهطور غلط بر فرد غلبه کند...
یک علت مهم دینگریزی این است که ما دین را به عنوان یک امر اجتماعی معرفی نکردهایم، آن هم امر اجتماعی آزادساز و جلوگیریکننده از ظلم و طغیان.
علّت دیگر دینگریزی این است که خیلی از افراد جامعهگریز هستند، جامعهپذیر نیستند، حوصلۀ حضور در جامعه را ندارند، از تعامل با مردم بدشان میآید و اساساً موجود اجتماعی نیستند.
مقدمۀ دینپذیری، جامعهپذیری است.
انسانها را فرارکننده از جامعه بار نیاورید بلکه انسانها را اجتماعی بار بیاورید تا به دین علاقه پیدا کنند.
بخشی از دینگریزی موجود در جامعۀ ما بهخاطر نوع آموزشهای دینی ما ایجاد میشود که افراد را بهقدر کافی «اجتماعی» بار نمیآوریم.