eitaa logo
༺⚖️مجمع حقوقی ایران⚖️༻
2.8هزار دنبال‌کننده
533 عکس
68 ویدیو
36 فایل
﷽ 💢دپارتمان کارشناسان و مشاوران حقوقی💢 ⚖️ مشاورحقوقی:«پاسخ سوالات در سریع ترین زمان، توسط کارشناس حقوق جناب آقای محمدمهدی اکبری داده خواهد شد‌» 🔰 جهت گرفتن مشاوره حقوقی به آیدی زیر مراجعه فرمایید... 👇⚖️💯 https://eitaa.com/starman
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 پس از صدور قرار اناطه کیفری، چنانچه ذینفع، دعوای حقوقی خود را در موعد یک ماهه مقرر در ماده ۲۱ ق.آ.د.ک اقامه نماید اما این دعوا به موجب تصمیمات شکلی دادگاه حقوقی (قرار رد دعوا یا عدم استماع دعوا) مختومه و رای صادره قطعی شده باشد تکلیف چیست؟ ♦ در این موارد مرجع کیفری باید فرض را بر عدم طرح دعوا در موعد مقرر قانونی و نتیجتاً صدور حکم بر بطلان دعوای حقوقی و عدم اثبات هر گونه حق برای ذینفع آن قرار داده و رسیدگی خود را ادامه دهد.‌ ♦ خاطر نشان می شود که در ماده ۲۱ ق.آ.د.ک مرجع کیفری مکلف بوده است که «تا صدور رای قطعی از مرجع صالح» رسیدگی خود را متوقف نماید و «رای قطعی مرجع صالح» نیز شامل حکم و قرار (رد یا عدم استماع) قطعی صادره از این مرجع می‌شود. 💠 با این حال، چنانچه در اثنای رسیدگی مرجع کیفری، ذینفع مجدد دعوای حقوقی خود را مطرح نماید، این امر موجب توقف رسیدگی مرجع کیفری نخواهد شد زیرا همانگونه که گفته شد، لزوم توقف دعوای کیفری به سبب ضرورت طرح دعوای مدنی، تا زمان «قطعی شدن رای مرجع حقوقی» بوده که سابقاً حاصل شده است. 💠 نهایتاً چنانچه در اثنای رسیدگی مرجع کیفری، حکم قطعی حقوقی به نفع ذی نفع صادر شود، مرجع کیفری مکلف است آن را مدنظر قرار داده و از آن تبعیت نمایند. با مجمع حقوقی ایران همراه باشید 👇⚖️💯 🆔 https://eitaa.com/joinchat/656474389Cf0f85584e7
🌸..تست اصول فقه..🌸 ❓5) آقای ندیمی بعنوان خریدار اتومبیل ازنمایشگاه آقای حسینی یک خودرو دنا خریداری نموده بعد ازمدتی متوجه شده که ثمنی که بابت قرار داد پرداخت نموده بسیار بیشتر ازمبلغ عرفی وکارشناسی خرید این خودرو که مدل سال ۹۵ بوده است وبه همین علت دادخواست فسخ واسترداد ثمن رابعد از۲ماه دردادگاه مطرح می نماید فروشنده در دادگاه حاضر می شود ورسیدی را ارائه می نماید که تفاوت قیمت را به حساب خریدار پرداخت نموده است حال نظر به این مساله قاضی پرونده باتوجه به اینکه ما به تفاوت ثمن پرداخت شده در وجود وبقای خیار تردید می نماید به استناد به کدام اصل می توان حکم قضیه راصادر نمود؟ الف) باتوجه به اصل برائت فسخ باقی نمانده است ب) به استناد اصل احتیاط خیار فسخ باقی است ج) باتعارض اصل برائت با اصل استصحاب تقدم دارد وخیار باقی است د) به استناد استصحاب حکمی رای بربقای خیار وفسخ ازنوع غبن صادر می شود پاسخ سوال رو به آیدی پشتیبان، ارسال کنید. ⚖️ @starman 👈🏼 .
💢 تا الان فقط یک نفر پاسخ درست رو داده احسنت بهشون 👏👏👏 .
تا الان اکثرن پاسخ درست رو گفتین . احسنت بهتون 👏👏👏🌱
🔰💯گزینه د صحیح است💯🔰 وفق ماده ۴۱۶ ق.م که بیان می دارد: هریک ازمتعاملین که درمعامله غبن فاحش داشته باشد بعد ازعلم به غبن می تواند معامله رافسخ نماید .. ♦وفق ماده ۴۲۱ ق.م: " اگر کسی طرف خود رامغبون کرده، تفاوت قیمت رابدهد ، خیارغبن ساقط نمی شود مگر اینکه مغبون به اخذ تفاوت قیمت، راضی گردد . 💠 بادرنظر گرفتن مواد بالا واین نکته که حتی درصورت پرداخت تفاوت قیمت خیار غبن خریدار ساقط نمی شود باید گفت گزینه د صحیح است حال باتوجه به اینکه خریدار در دادخواست فسخ نیز ارائه داده است بیانگر عدم رضایت خریدار به اخذ تفاوت قیمت می باشد که نکته بسیار مهمی است. با مجمع حقوقی ایران همراه باشید 👇⚖️💯 🆔 https://eitaa.com/joinchat/656474389Cf0f85584e7
💢 کدام گزینه درخصوص ابرا نادرست است؟ 1️⃣ابرا معلق صحیح است 2️⃣خیار شرط در ابرا راه دارد 3️⃣ ابراء سفیه و ممیز باطل است 4️⃣ موضوع ابراء باید معین باشد پاسخ سوال رو در این نظرسنجی بدهید👇⚖️💯 🆔 https://EitaaBot.ir/poll/1hj7
دوستان لطفاً کمی دقت بفرمایید... تا الان فقط یک نفر پاسخ درست داده احسنت بهشون 👏👏
🔰 گزینه۲ صحیح می باشد 🔰 💢 تعلیق در ابراء در صورتی که مربوط به منشا باشد خدشه ای بر اعتبار ابرا وارد نمی سازد و ابرا معلق مانند هر ایقاع معلق دیگر جز در مواردی که قانون آن را باطل اعلام کرده باشند صحیح است زیرا تعلیق با اراده یک طرف قابل تحقق است و بر خلاف شرط فعل یا نتیجه نیاز به اراده دو طرف ندارد 💢 منظور از شرط خیار ضمن ابراء این است که ابرا کننده در انشای ابراء حق فسخ ابراء را در مدت معین برای خود یا ثالث درج کند از جهت رعایت قواعد نیز پذیرفته نشدن شرط خیار در ایقاع قوی تر به نظر می رسد زیرا فسخ عمل حقوقی به ویژه پس از اجرای مفاد آن مستلزم این است که این رابطه موجود فرض شود و امکان بازگرداندن آثار آن برود ولی باید انصاف داد که این هر دو نیاز به دلیل خاص دارد و از قواعد عمومی استنباط نمی شود ضمن اینکه در قانون مدنی نمونه ای از شرط خیار نیاز به اذن ویژه قانون دارد 💠 مطابق ماده ۲۹۰ قانون مدنی اهلیت داین نیز از شرایط صحت ابراء است بنابراین ابرا مجنون و صغیر غیر ممیز به علت فقدان قصد و اراده و ابرا سفیه و صغیر ممیز به جهت ممنوع بودن ایشان از تصرف در اموال خود و همچنین زیان مسلم محجور باطل می باشد 💠 لازم نیست دین موضوع ابراء برای داین معلوم باشد بنابراین طلبکاری که نمی داند از دیگری چه مقدار پول یا جنس طلب دارد اگر ذمه مدیون خود را ابرا کند طلب او ساقط می شود ولی موضوع ابرا باید معین باشد بنابراین موضوع ابرا نمیتواند قسمت مجهول از مجموع یک دین و یا به طور مردد یکی از دودین مانند صد هزار ریال یا ده تن گندم باشد زیرا در این دو صورت بر خلاف صورت بالا موضوع ابرا نه تنها برای داین بلکه در واقع نیز مبهم و یا نامعین و غیر قابل تشخیص است و چنین موضوعی نمی‌تواند مورد قصد ابرا قرار گیرد. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/656474389Cf0f85584e7
✍️ به وقت ناشناس هر گونه نقدی، پیشنهادی، نظری در باره کانال داشتید یا سوال حقوقی و درسی داشتید بفرمایید❤️👇 ‼️https://harfeto.timefriend.net/16742230258927
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ارادت . حبس ابد غیر حدی مجازاتی است که در جرایم تعزیری و همچنین در بحث اکراه در قتل از آن استفاده می شد. با توجه به تنوع جرایم و تغییر در نحوه ارتکاب جرم برای ایجاد رعب و وحشت، حبس ابد در جرایم تعزیری نیز راه پیدا کرد. با مجمع حقوقی ایران همراه باشید 👇⚖️💯 🆔 https://eitaa.com/joinchat/656474389Cf0f85584e7