eitaa logo
💥مکتب الصادق (ع)💥
292 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
12 فایل
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند @Maktab_sadegh2
مشاهده در ایتا
دانلود
💥مؤمن و زمان کسانی که جلوتر از و جلودار زمان نیستند، باید کمر آنها را قوی کند. آنهایی که نمی‌خواهد ورزش کنند تا قدرت پیدا کنند، باید به مرور زمان مدام قوی شوند؛ با رسیدن به به تدریج و با مرور زمان، زمانه باعث قدرت آنها می‌شود؛ در حالی که مومن برتر است؛ حتی برتر از زمان ! جلودار زمانش است : «اَنتُمُ الْاَعْلون ان کُنتُم مُوْمِنین » او نمی نشیند تا زمان، زمینه ها را فراهم کند ... جمع ها و حاصل جمع ها ، علی صفایی حائری ، ص ۱۱۹. @Maktab_sadegh2
💥 بیماری وجدان 📝اینجا دو مطلب است که باید عرض بکنم. در اینکه وجدان انسان فی الجمله تغییر می‌کند، بحثی نیست. اما اینکه تغییر می‌کند یعنی چه؟ 👈 آیا خودش فی حد ذاته تغییر می‌کند؟ یا نه، مثل هر قوّه‌ای از قوا تغییر می‌کند، احیاناً فاسد می‌شود و خوب کار نمی‌کند مانند همه دستگاه‌ها. 👈 هر دستگاهی آن وقت اثر خودش را می‏‌بخشد که سالم باشد، اگر مریض بشود خوب کار نمی‌کند. یک اتومبیل وقتی که خراب شد دیگر خوب کار نمی‌کند. چشم می‌بیند اما یک وقت هست که دیگر کار نمی‌کند ونمی‌بیند. انسان یک وقت مریض می‌شود، چشمش زردی می‌آورد، دنیا را زرد می‌بیند. 👈 اما این دلیل آن نیست که چشم در کار دیدش ثابت نیست؛ بلکه به این معنی است که انحراف پیدا می‌کند و در حال انحراف کج می‌بیند، یک چیز را دو چیز می‌بیند، همه چیز را سیاه می‌بیند. این، با آن حرف خیلی فرق می‌کند. حرف آنها این است که اساساً وجدانها متغیر است. 👈 قرآن این حرف را نمی‌زند، بلکه می‌گوید وجدان‌ها ثابت است ولی ممکن است مریض بشوند. اگر مریض شد خوب کار نمی‌کند، عوضی کار می‌کند. خیلی مطلب فرق می‌کند، از زمین تا آسمان فرق می‌کند. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص239. @Maktab_sadegh2
💥گفتار نیک ، کردار نیک... 📝الآن راجع به دین زردشت اصلًا نمی‌شود به دست آورد که کتاب اصلی زردشت چه بوده است. نمی‌شود اساساً فهمید زردشت در چه سال‌هایی در دنیا بوده است. تا چند سال پیش در وجود یک چنین آدمی شک و تردید بوده، هنوز هم آنقدرها مسلّم نیست که زردشت نظیر رستم و اسفندیار یک شخصیت افسانه‏‌ای است یا یک شخصیت واقعی. گیرم یک روز تعلیمات درستی داشته است. 👈کلمه «گفتار نیک، کردار نیک، پندار نیک» که تعلیمات نشد. اصلًا کوچکترین حرفی که در دنیا وجود دارد این است، چون به قدری کلی است که اصلًا هیچ معنایی را در بر ندارد، مفهومی ندارد. هرکسی حرف خودش را نیک می‌داند، هرکسی نوع کردارش را نیک می‌داند و همین‌طور در مورد پندار نیک، فکر نیک. 👈هریک از مسلک‌هایی که در دنیا وجود دارد، مثلًا دنیای سرمایه‌داری، یک سلسله حرف‌ها و یک سری کارها و یک سلسله فکرها را می‌گوید اینها خوب است. دنیای کمونیست روش دیگری را عرضه می‌‏دارد. او هم می‌گوید حرف این است که من می‌گویم. 👈آن مسلکی می‌تواند در دنیا مسلک شمرده شود که به گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک قناعت نکند، بلکه بگوید گفتار نیک و بعد بگوید گفتار نیک این است، گفتار خوب را مشخص کند و همین‌طور کردار نیک و پندار نیک. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص84. @Maktab_sadegh2
40.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 پایگاه آمریکایی: با تحریم ایران بعید است. بریکس کودتای رسمی علیه غرب است / حیرت اندیشکده آمریکایی از پیوستن ایران به بریکس / آنچه می بینیم کودتای اقتصاد های نوظهور علیه نظم کنونی جهان است. به محض تحریم روسیه، بریکس به کمکش آمد، این نظم همین کار را برای ایران خواهد کرد / قسمت ۱۳۱۰ 🖌: گوساله های سامری یهود سالیان گذشته به بهانه های واهی که در دولت و مجلس تراشیده بودند مانع پیوستن ایران به پیمان بریکس و شانگهای میشدند چرا که اربابان صهیونیستی و آمریکایی شان را به خشم می آورد صدای هشدار و فغان آمریکایی ها از پیوستن دولت رئیسی به دو تا پیمان مذکور تشت رسوایی گوساله ها را از بام به زمین کوباند @Maktab_sadegh2
✍️عبدالله گنجی روزنامه نگار و فعال رسانه ای نوشت: این متن در باره شخصیت رئیسی است ..... زیرا تجربه ۲۴ سال قبل آن را لمس کرده ایم و بعد از ۲۵ سال تریبون رئیس جمهور محل دعوا نیست. کسی را نگران نمی کند. اشکال هم ندارد بگویید فلانی ماله کشید یا چاپلوسی کرد. مسئولیتی هم ندارم. اما نعمت این شخصیت را قدر بدانیم. 👏رئیسی شانی برای خود قایل نیست "من" نمی شناسد. بی ادعاست! 👏سوگلی هایی با خط قرمز ندارد. باند ندارد. روحیه باندی ندارد. مثلا مشایی،واعظی ندارد. جیب نزدیکان در اطرافش باز نیست! 👏به موانع فرضی و موهوم حمله نمی کند و آن را عامل ناکامی نمی داند. 👏با دوقطبی آفرینی مردم را سرکار نمی گذارد و دنبال نخود سیاه نمی فرستد. 👏فضا را رازآلوده نمی کند بگم بگم ندارد. 👏به منتقدان یک بار هم توهین نمی کند عبارت "اگر می گذاشتند.." و یا " نمی گذارند " ندارد. 👏تربیونهایش منشا تنش و تحریک سیاسی در کشور نیست. 👏اختلافات با قوا را به مردم نمی آورد. آرامش مردم را بهم نمی ریزد. 👏دهها اکانت اینجا تهمت و توهین و تحقیرش می کنند شکایت نمی کند. پاسخ هم نمی دهد. مدعای آزادی هم ندارد! 👏اصرار بر نظریه پردازی و حرفهای فلسفی از تربیون قدرت ندارند. بین نخبگان و توده فاصله نمی گذارد 👏شبانه روز مثل سرباز(نه ژنرال) می‌دَود. از هیچ کس طلبکار هم نیست. به همین دلایل مدیرانش هم درگیر ذهنیات سیاسی نیستند. 🌷 قدر این نعمت را بدون منفعت طلبی و فراتر از قبیله گرایی باید دانست! معتقدم همین اخلاص و یک رنگی آبروی وی را نزد ملت ایران حفظ و ارتقا می دهد. سنت های الهی سوخت و سوز ندارد! @Maktab_sadegh2
از ازل قرعہ عشقٺ بہ من افتاد حسین همہ ذراٺ وجودم شده فریادحسین ازهمین فاصلہ‌ے دورسلامم بپذیر ڪه خراب توشدم خانہ‌ات آباد حسین @Maktab_sadegh2
بگیر بالِ مرا باز در هوای خودت مرا بِبر به کنارت ، به کربلایِ خودت من آشنایِ توام خانه‌زادِ مادرتان نصیبِ دربه‌درت کن  شبی دعایِ خودت نفَس بزن که مذابم کنی در این شب‌ها نفَس بده که بسوزم فقط برایِ خودت دلم کتیبه‌یِ اشعار محتشم شده است بزن به سینه‌ام آتش، به روضه‌هایِ خودت ببین که نذرِ درِ زینبیه‌ات شده‌ام بکِش به دیده‌ام از گرد و خاک پایِ خودت از آن زمان که مرا نوکرت خدا خوانده نشسته بر جگرم داغِ بوریای خودت وصیتم شده آقا! مرا کفن نکنند مگر به پیرهن مشکی عزای خودت @Maktab_sadegh2
💥۱) سعد خفاف از امام باقر عليه السّلام روایت کرده كه فرمودند: ای سعد! قرآن را بیاموزید که روز قیامت در بهترین شکلی که خلائق می‌توانند بدان نگاه کنند به محشر مى‌آيد و مردم در يكصد و بيست صف ایستاده‌اند كه هشتاد صف آنها مربوط به امّت حضرت محمد صلّى اللّه عليه و اله است و چهل صف از امّت‌هاى ديگر. و قرآن در صورت مردى بر صف مسلمانان عبور کند و آنها به او نظر كنند و گويند: لا اله الا الله الحليم الكريم، به راستى كه اين مرد از مسلمانان است و ما او را به سيما و صفت مسلمانى مى‌شناسيم جز اينكه او درباره قرآن كوشاتر از ما بوده است به همين خاطر درخشندگى و زيبائى و نور بيشترى به او داده شده كه به ما داده نشده است. سپس به صف شهيدان مى‌رسد و شهيدان به او نگاه مى‌كنند و سپس مى‌گويند: لا اله الا الله الربّ‌ الرحيم، به راستى اين مرد از شهيدان است و او را به نشانى و وصفش مى‌شناسيم جز اينكه او از شهيدان درياست و به همين خاطر درخشندگى و فضیلت بيشترى به او داده‌اند كه به ما نداده‌اند. فرمود: پس مى‌گذرد تا به صف شهيدان دريا مى‌رسد در صورت يك شهيد! و شهيدان دريا به او نگاه مى‌كنند و شگفتى آنان فزونی می‌یابد و می‌گويند: قطعا اين يكى از شهيدان درياست او را به نشانى و وصفش مى‌شناسيم جز اينكه او در جزيره‌اى كشته شده كه به مراتب از جزيره‌هایی که ما در آنها بودیم وحشتناك‌تر بوده است و به همين خاطر به او درخشندگى و زيبائى و نور بيشترى داده‌اند كه به ما نداده‌اند. سپس مى‌گذرد تا به صورت پيامبرى مرسل به صف پيامبران و مرسلین مى‌رسد و آنها به وى نگاه مى‌كنند و تعجبشان شدت می‌گیرد و مى‌گويند: لا اله الا الله الحليم الكريم، براستى كه اين پيامبری مرسل است و به نشانى و وصفش او را مى‌شناسيم جز آنكه فضيلت بسيارى به او داده شده است. فرمود: سپس همه نزد رسول خدا صلّى الله عليه و اله جمع شوند و از او مى‌پرسند اى محمد اين كيست‌؟ بدانها می‌فرماید: آيا شما او را نمى‌شناسيد؟ مى‌گويند: ما در میان کسانی که خداوند هرگز بدانان غضب نکرده او را نمى‌شناسيم‌؟ پس رسول خدا صلّى الله عليه و اله فرمايد: اين است حجت خدا بر خلق. و سلام دهد و بگذرد تا به صورت فرشتۀ مقرّبى به صف فرشته‌ها رسد و فرشته‌ها به او مى‌نگرند و شگفت‌زده مى‌شوند و فضيلتى كه در او مى‌بينند بر آنها گران مى‌آيد و مى‌گويند: پروردگار ما برتر است و مقدّس، راستى كه اين هم يك بنده‌اى است از فرشته‌ها كه به نشانى و وصفش او را مى‌شناسيم جز اينكه نزديكترين فرشته‌ها به درگاه خداى عزّ و جلّ‌ است و به همين خاطر نور و جمالى دارد كه ماها نداريم! سپس بگذرد تا به حضرت ربّ‌ العزّة تبارك و تعالى رسد و تحت عرش به سجده افتد و خداى تبارك و تعالى او را ندا دهد: اى حجّت من در روى زمين و اى سخن راست و گويايم! سر بردار و بخواه تا به تو عطا شود و شفاعت كن تا پذيرفته شود. و او سر بردارد. سپس خداى تبارك و تعالى مى‌فرمايد: بندگانم را چگونه ديدى‌؟ در پاسخ مى‌گويد: پروردگارا! بعضى از آنها از من مراقبت و محافظت کرده و چیزی از مرا ضايع نكردند و بعضى از آنها مرا ضايع كردند و حق مرا بر خود سبك شمردند و مرا تكذيب كردند با اينكه من حجتی از تو بر تمامى بندگانت بودم. پس خداى تبارك و تعالى فرمايد: به عزت و جلال و رفعت مقامم سوگند، امروز به خاطر تو بهترين ثوابهایم را دهم و به خاطر تو دردناكترين عقابم را محقق کنم. ... 📚الكافي، ج‏2، ص596-597 این روایت ادامه دارد @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥کارشناس شبکه تلویزیونی عربستان: 🔷 ایران مرکز تمدن است ،و هرچه دانشمند و فقیه و شاعر و محدث در اسلام ظهور کرد از ایرانیان بودند ، ابن خلدون گفته است: امکان ندارد عالمی در جهان اسلام پیدا کنید که ایرانی نباشد و اگر عالمی غیرایرانی یافتید، استاد او ایرانی بوده است... @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مناظره دیدنی "داریوش سجادی" با مزدور شبکه اینترنشنال: ایران، هژمونی آمریکا را زیر سوال برد؛ قاسم سلیمانی ژنرال محبوب ایرانیان است. @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 جزئیات کامل بزرگترین خرابکاری نظامی ۱۰۰ سال اخیر در ایران. @Maktab_sadegh2
36.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 پایگاه آمریکایی: باید بررسی کنیم اگر قدرتی هم سطح خودمان مثل ایران به ما حمله کند چه باید بکنیم / گزارش قابل تأمل پایگاه آمریکایی از حمله موشکی ایران به آمریکا / آنچه آنها انجام دادند در طول تاریخ بی سابقه بود / اولین بار بود که کسی به ما حمله موشکی میکرد / باید به این فکر کنیم که اگر قدرتی از جنس خودمان مثل به ما حمله موشکی کند، واکنش ما چه خواهد بود @Maktab_sadegh2
💥مسخ وجدان 📝این حدیث را در باب امر به معروف و نهی از منکر نقل کرده‌اند و مکرر شنیده‌اید که پیغمبر اکرم در حجة الوداع یا در یک حج عمره، آنگاه که وارد خانه کعبه شدند آمدند کنار در، دست به چارچوب در گذاشتند، یک دست به یک طرف در و یک دست به طرف دیگر و شروع کردند برای مردم صحبت کردن. 👈 صحبت هم راجع به آینده بود که چنین می‌شود، چنان می‌شود. از آن جمله فرمودند: زمانی خواهد آمد که مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند. 👈 سلمان حاضر بود، فرمود: یا رسولَ الله! آیا چنین چیزی خواهد شد که مردم ترک امر به معروف و نهی از منکر بکنند؟ 👈فرمود: بله، بالاتر هم می‌شود. زمانی خواهد شد که مردم امر به منکر کنند و نهی از معروف. باز بیشتر تعجب کرد. 👈گفت: یا رسولَ الله! چنین زمانی خواهد آمد که مردم چنین کاری بکنند؟ فرمود: از این بالاتر هم خواهد شد. گفت: دیگر از این بالاتر چیست؟ فرمود: زمانی می‌آید که مردم منکر را معروف ببینند و معروف را منکر؛ یعنی وجدانشان این‏ طور فاسد و خراب می‌شود، خوب را بد می‌بینند و بد را خوب. به عبارت دیگر وجدان انسان مسخ می‌شود، فطرت مسخ می‌گردد. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص240. @Maktab_sadegh2
💥بینش مادام که دگرگون نشده باشد و خود را چیز دیگری ندیده باشد، مادام که خود را نشناخته باشد، از بت_هایش جدا نمی شود . اگر او را از یک بت جدا کنند، به بت دیگری می چسبانند. اگر الجزایر از فرانسه جدا شود، به جای دیگر بسته می‌شود. اگر از یک نوع رها شود، در یک نوع استثمار دیگر می افتد؛ «فَمٰاذٰا بَعْد الْحَقِّ اِلًَا الضَّلال» بعد از حق، جز و سردرگمی چیز دیگری نیست. علی صفایی حائری ، حرکت . @Maktab_sadegh2
💥کوی دلبر هر کس که هوای کوی دلبر دارد از سر بنهد هر آنچه در سر دارد ور نه به هزار چهره ار بنشیند سودش ندهد که نفس کافر دارد برادرم قدم اول در ، توبه و از گناه و دوری از گفتار ناپاک و کردار و های و خوی های نکوهیده است . در کلام خدای غفور رحیم نیکو تدبر کن که فرمود :«اِنَّ اللَّه یُحِبُّ التَّوابینَ و یُحِبُّ المُتَطَهِّرین ». علامه حسن زاده آملی. @Maktab_sadegh2
💥وجدان وارونه 👈فطرت مسخ شده را به تعبیرات گوناگون به ما گفته‌اند. یک تعبیرش راجع به ‏همین امر به معروف و نهی از منکر بود. تعبیر دیگری هم هست راجع به دل. در حدیث است که دل انسان نقطه سفیدی است که در وسط آن نقطه سیاهی است. 👈انسان وقتی که گناه می‌کند، آن نقطه سیاه افزایش پیدا می‌کند. هرچه بیشتر گناه کند، آن نقطه سیاه بزرگتر می‌شود و ممکن است به جایی برسد که تمام سفیدی دل را بگیرد و دیگر جز سیاهی در دل نباشد. اما اگر دیگر گناه نکند، توبه کند و کار خیر انجام دهد، به هر نسبت که این کار را بکند سیاهی دل کم و سفیدی آن زیاد می‌شود. 👈در حدیث دارد که قلب‌ها سه گونه است: یکی قلب متلألئ و روشن، دیگر قلب سیاه، و سوم قلب منکوس یعنی وارونه. درباره قلب وارونه دارد که همه چیز را عوضی می‌بیند، خوب را بد و بد را خوب می‌بیند. ✅پس، از نظر ما درست است که وجدانها تغییر می‌کند اما نه به آن معنی که وجدان امر متغیری است و وضع ثابتی ندارد، بلکه به معنای اینکه وجدان مانند هر قوّه از قوای روحانی و جسمانی انسان حالت سلامت دارد و حالت انحراف؛ در حال انحراف خوب کار نمی‌کند، عوضی کار می‌کند. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص240، 241. @Maktab_sadegh2
💥لذت علم 📝دوتا قصه هست، یکی مربوط به مرحوم سید حجة الاسلام که از علمای اسلامی است و دیگری مربوط به پاستور. برای هردو این قضیه را مشابه یکدیگر نقل کرده‌اند. 👈 می‌گویند شب زفاف سید حجة الاسلام بود. عروس را آورده بودند. زنها هم به دنبال او آمده بودند و آن تشریفاتی که زنها دارند. سید با خود گفت حالا که زنها در اتاق هستند و پیش هم می‌باشند، فرصتی است برای مطالعه. به کتابخانه رفت و مشغول مطالعه شد. آنچنان سرگرم مطالعه شد که یادش رفت که شب زفافش است. 👈زنها از اتاق عروس رفتند و عروس تنها ماند تا داماد بیاید. عروس بیچاره همین‌طور منتظر نشسته بود و به قول معروف سماق می‏‌مکید. داماد هم نیامد. سید یک وقت دید صدای‏ الله اکبر بلند است. به خود آمد، فهمید که شب عروسی است.آمد پهلوی عروس و از او معذرت خواست، گفت من غفلت کردم، آن قدر سرگرم مطالعه بودم که یادم رفت امشب شب عروسی است. 👈درباره پاستور هم عین همین قضیه را نقل می‌کنند که او هم شب عروسی‏‌اش همین‌طور سرگرم مطالعات و تجربیات خودش بود تا صبح شد. در تاریخ می‌‏نویسند مکرر اتفاق می‌افتاد که او در روزهای یکشنبه که تعطیل بود، با زنش قرار می‏‌گذاشت که به کلیسا یا به تفریح بروند. بعد تا زنش می‌خواست خودش را آماده کند، با خود می‌گفت خوب است یک سری به لابراتوار بزنم. غروب می‌شد و او هنوز در لابراتوار بود. 👈کسانی علم را پیش برده‌اند که این‏ طور شیفته علم بوده‌اند. اگر همه افراد بشر علم را برای نان می‌خواستند، اصلًا علم این قدر پیشروی نمی‌کرد. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص250. @Maktab_sadegh2
💥خوب ها و بدها 👈اموری که ما آنها را خوب می‌دانیم بر دو قسم است: 👈بعضی بالذات خوبند و برخی از جهت اینکه وسیله خوب‌ها هستند خوبند، چنانکه در امور بد بعضی بالذات بد هستند و برخی از جهت اینکه مقدمه بدها می‌باشند بدند. 👈گاهی ما چیزی را می‌گوییم خوب چون مقدمه یک خوب است و چیزی را می‌گوییم بد چون مقدمه یک بد است. 👈آنچه که افکار مردم درباره‌اش در محیط‌ها و زمان‌های مختلف فرق می‌کند و عوض می‌شود خود خوب و بدها نیست، بلکه مقدمه آنهاست؛ 👈یعنی ممکن است قضاوت مردم در یک زمان این باشد که فلان چیز وسیله خوبی است برای فلان امر خوب و در زمان دیگر عقیده مردم عوض بشود که نه، این وسیله وسیله بدی است. ولی قضاوت مردم درباره خود آن خوب یا بد عوض نمی‌شود. البته ممکن است بشر اشتباه کند اما این غیر از آن است که وجدانش تغییر کرده باشد. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص241. @Maktab_sadegh2
💥 رهبر انقلاب: مراقب باشید جدول دشمن را کامل نکنید. 🔸️باید مراقب باشیم راه را خطا نرویم اشتباه نکنیم حق را با باطل عوضی نگیریم. قرآن معیار داده به ما. قرآن می‌فرماید که «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ» آیا ما با پیغمبر هستیم یا نیستیم؟ راه این است دیگر. 🔸️علامت دارد. «وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» اگر شما دیدید این راهی که داریم می‌رویم راهی است که کفّار را خوشحال می‌‌کند، بدانید که أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ نیستید. پس مع رسول اللّه نیستید، همراه پیغمبر نیستید. 🔸️حواسمان باید جمع باشد. بدانیم چه کار می‌‍کنیم بدانیم چه می‌گوییم، حرفی که می‌زنیم در جهت نقشه‌ دشمن نباشد. جدول دشمن را کامل نکند. گاهی غفلت ممکن است بکند کسی یک حرکتی بکند یک حرفی بزند که جدول نقشه‌ دشمن را کامل کند، این خطرناک است. باید مراقبت کرد که این اتفاق نیفتد. اگر ما مراقب باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام بدهد. @Maktab_sadegh2
💥 نبرد قرقیسیا 🔶موقعیت جغرافیایی قرقیسیا «قرقیسیا» شهری در شمال سوریه است که در محل التقای رود «خابور» با «فرات » قرار گرفته است . این شهر پیش از اسلام «کرکیسیون » نام داشت و در سال نوزدهم هجری به دست مسلمانان فتح شد و قرقیسیا نام گرفت 🔶ماجرا چنین است که سفیانی که طرف باطل است خروج می کند و آنگاه دو پرچم باطل دیگر خروج می‌کنند «ابقع » و «اصهب » 🔶سفیانی هردو پرچم را سرکوب خواهد کرد، آنگاه به سوی عراق حرکت خواهد کرد که در محل قرقیسیا با ترک ها بر سر یک گنج به نبرد می‌پردازند 🔶ترک ها هم گفته اند ترکیه هم گفته اند روس ها و نمی شود دقیق گفت منظور از ترک کدام است 🔶گنج فرات نیز برخی گفته اند طلا و نقره است برخی گفته اند نفت است(چون ان منطقه نفت خیز است) برخی گفته اند چون محل کشته شدن دشمنان خدا و گروه های باطل است برای شیعه چون گنج است والله اعلم 🔶امام باقر از یکی از یاران خود سوال می فرماید :ای میسر! از اینجا تا قرقیسیا چقدر راه است؟ عرض کردم: همین نزدیکیها است، در ساحل فرات قرار دارد . پس فرمودند: اما در این ناحیه واقعه ای رخ خواهد داد که مانند آن از زمانی که خداوند تبارک و تعالی، آسمانها و زمین را آفریده اتفاق نیفتاده و تا زمانی هم که آسمان ها و زمین برپا هستند مانند آن اتفاق نخواهد افتاد . سفره ای است که درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می شوند 🔶از روایت برداشت می شود که جمعیت کثیری کشته خواهند شد آنقدر که جسد های آنها را کسی بر نمی‌دارد و درندگان از گوشت آنها سیر خواهند ‌شد 🔶حالا نقش شیعه در این جنگ چیست؟ 🔶اول اینکه در روایات گفته شده که شیعیان در هنگام این جنگ حرکتی از خود نشان ندهند و مداخله نکنند 🔶دوم در روایات تصریح شده که تمام کشته شدگان از ستمکاران و جبارانند و هیچ شیعه و مؤمنی بین آنها نیست پس شیعه باید در این جنگ مداخله نکند و بنشیند و ببیند که چطور دشمنان الهی یکدیگر را نابود می‌کنند و نیروی دشمن تضعیف می شود 🔶در ادامه روایاتی در باب نبرد قرقیسیا بارگذاری می شود 🔶این توضیحات کلیاتی از جنگ قرقیسیا بود که عرض شد برای فهمیدن ادامه ی حرکت سفیانی و عاقبت کار مطالب را با هشتگ های دنبال کنید ✍️خادم الحسین @Maktab_sadegh2
موقعیت جغرافیایی که یکی از طرفین جنگ است @Maktab_sadegh2