eitaa logo
💥مکتب الصادق (ع)💥
294 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
12 فایل
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند @Maktab_sadegh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّیقَةِ فاطِمَةَ الزَّکِیَّةِ حَبیبَةِ حَبیبِکَ وَنَبِیِّکَ وَاُمِّ اَحِبّآئِکَ وَاَصْفِیآئِکَ الَّتِى انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلى نِسآءِ الْعالَمینَ اللّهُمَّ کُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها وَکُنِ الثّائِرَ اَللّهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدى وَحَلیلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ وَالْکَریمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلى فَصَلِّ عَلَیْها وَعَلى اُمِّها صَلوةً تُکْرِمُ بِها وَجْهَ اَبیها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّ بِها اَعْیُنَ ذُرِّیَّتِها وَاَبْلِغْهُمْ عَنّى فى هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلامِ. ( اللَّهُمَ‏ عَجِّلْ‏ فَرَجَ وَلِيِّكَ وَ ابْنَ وَلِيِّكَ وَ اجْعَلْ فَرَجَنَا مَعَ فَرَجِهِمْ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ ) صلوات حضرت زهرا (س)🌹 @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فوق‌العاده تماشایی(۵۹ثانیه)👌 ✍ ببینید، بخندید و اشک بریزید. مطمئن باشید این احساس از جنس مادیات نیست، بیایید خدا رو در میان حال خوب مردمان جستجو کنیم. هیچ شرحی جز قدرت به حق نمی‌توان بر این تصاویر زد.🌹 @Maktab_sadegh2
🌸قال الصادق علیه السلام: ارْجُ اَللَّهَ رَجَاءً لاَ يُجَرِّئُكَ عَلَى مَعَاصِيهِ وَ خَفِ اَللَّهَ خَوْفاً لاَ يُؤْيِسُكَ مِنْ رَحْمَتِهِ. به رحمت خدا تا آنجا اميد داشته باش كه در گناه جرأت پيدا نكنى و از خدا آنقدر بترس كه از رحمت او مأيوس نشوى. 📚امالی صدوق (باب رابع) جلد ۱ صفحه۱۴ @Maktab_sadegh2
❣زندگی اتفاقی نیست بلکه پاسخی در برابر بخشش‌ها و داده‌های شماست. زندگی صدا و آهنگ خودتان است. هر بُعدی از زندگیِ‌تان بازتاب نیت و افکار شماست. شما خالق زندگی‌تان هستید. @Maktab_sadegh2
👌یکی‌یکی دعایشان کنید همۀ کسانی را که از آنها گله دارید، مثل دانۀ تسبیح ردیف کنید و یکی‌یکی دعایشان کنید. نخستین اثر این دعا این است که حبۀ آتشی را که در دلتان بوده، بیرون می‌اندازید. قدیم‌‌ها که قلیان کشیدن مرسوم بود، گاهی ذغال گداخته از سر قلیان روی قالی می‌افتاد و فرصت اینکه بروند و اَنبُر بیاورند، نبود؛ ناچار آن آتش را با دستشان برمی‌داشتند و دور می‌انداختند. اگر کسی از تو غیبتی کرده یا نسبت ناروایی به تو داده، این آتش افتاده روی دلت که از قالی گران‌بهاتر است. تا بخواهی برایش ثابت کنی که تو تقصیرکار نبوده‌ای، سوخته‌ای! پس دعایش کن. اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش می‌داند که چطور مسئله را حل کند. آیت الله شیرازی @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 انحراف بدون مرز: گوشت آدم بخور تا باکلاس جلوه کنی!!! ‌‌‌ 🔹️یکی از بحث‌های دهه‌های اخیر در کشورها تبلیغات پرحجمیه که به بهانه خشکسالی و قحطی مواد غذایی شکل‌ گرفته، این تبلیغات که ابتدا از عادی‌سازی حشره‌خواری شروع شد حالا به مرحله جدیدی رسیده، آدم‌خواری! @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥رحیم‌پور ازغدی: صدا و سیما نتوانست ۵۰ هنرمند متعهد تربیت کند/ تلویزیون عده‌ای را سلبریتی کرد که قبلا دولیبریتی و یک‌لیبریتی بودند و در قضایای اخیر علیه حجاب و انقلاب موضع گرفتند @Maktab_sadegh2
💥 ⁩، شیرزن تبریزی، در اواخر دوره ی ناصرالدين شاه، باحمله به انبارغله ⁧ی محتکران ⁩، درزمان قحطی، هرآنچه انبار شده بود را ، بین محرومان تقسیم میکرد. ماازقدیم شیرزنانی داشتیم که درمقابل استعمار و ظلم جنگیدند. اسطوره هایی به بلندای تاریخ با لخت کردن مو و بدن، در ماندگار نمیشی بزرگوار... @Maktab_sadegh2
💥 برادران و نابرادران! ۱. اختلاف‌های اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلاف‌های عقیده‌ای» و «اختلاف‌های سلیقه‌ای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلاف‌های مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزش‌ها را معیار و محک انگاشت. برخی گفته‌اند که باید دامنۀ مرزبندی‌ها را به فراتر از ارزش‌ها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزش‌های دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزش‌ها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزش‌های بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف می‌کنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزش‌ها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایه‌بندی‌های ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکاف‌های ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصال‌ها و اتحادها و ولایت‌های اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بی‌جهت و بی‌هویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاء‌های ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگی‌هایش بر ارزش‌ها تکیه دارد. این وضع، خواه‌ناخواه، نوعی لایه‌بندی اجتماعی ایجاد می‌کند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد. ۲. اما دربارۀ «اختلاف‌های سلیقه‌ای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّع‌ها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزش‌ها تعریف می‌شوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یک‌دست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بی‌خود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبهه‌بندی و غیریّت‌سازی پیرامون‌شان اعتراض شد، از همین اختلاف‌های سلیقه‌ای حکایت می‌کنند. باید در مقابل این اختلاف‌ها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزش‌گذاری به آن معنی نیست که پوشش‌های دیگری که می‌توانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار می‌گیرند، دیگری‌های فرهنگیِ ما هستند. ۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و این‌گونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزش‌های اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمی‌خواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دوره‌ای و وکالتی می‌انگارد. اعتقاد به این بنیان‌ها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیده‌شده»‌ای که مرزبندی را موهوم و سیّال می‌سازد. کسی که می‌گوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دل‌نگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخاب‌های شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق می‌دهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل می‌دهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزش‌های بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد. @Maktab_sadegh2
💥تكلم و سخن گفتن از رحمت رحمانيه الهيه است ولى سكوت و لب فرو بستن از رحمت رحيميه حق تعالى است لذا آن سفره عام براى همه است ولى اين سفره خاص است كه اهل دل از آن طرفى مى بندند. با داشتن آن ، نفس دائما مشغول است و انصراف از اين نشئه پيدا نمى كند ولى اين موجب انصراف از اين نشئه و موجب انقطاع الى الله است 📚: شرح دفتر دل علامه @Maktab_sadegh2
✍️شخصی به علامه طباطبائی گفت : یه ریاضتی برای پیشرفت معنوی به من بفرمایید ! علامه فرمود: بهترین ریاضت، خوش اخلاقی در خانواده است . @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥شیعه شدن بانوى اهل سنت از کشور انگلیس، با فهمیدن نحوه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها او بعد از شیعه شدن گفت: در مورد نحوه شهادت، به من دروغ گفته بودند.... @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥هر آنچه در اين دنيا جمع ميكنيد نابود خواهد شد به ياد عاقبت كار در آغاز كار باشيد… سخنی بیدارکننده از حضرت امام باقر (علیه السلام) که امام خامنه ای به شرح آن می پردازند. @Maktab_sadegh2
حکمت 67 نهج البلاغه.mp3
2.25M
💥 شرح ۶۷ 🌸 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 از بخشش كم حيا مكن، زيرا محروم كردن، از آن هم كمتر است. 🔹 لا تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِيلِ، فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ؛ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @Maktab_sadegh2
💥آیت الله مجتـهدی تهرانی(ره) : 💐 مـادر باید از شما راضی باشد.اگر میخواهید بـهشتی شوید، مادر باید از شما راضی باشد. مادر از پدر مهم تر است. 👈 در روایت آمده ڪسی از رسول خدا(ﷺ) پرسیـد : «من به چه ڪسی خوبی کنم؟» 🔸رسول خدا (ﷺ) فـرمودند : مادرت مجددا پرسید ، فرمودند : مادرت بار چهارم در جواب فـرمودند : پدرت .سه مرتبه فـرمودند مادر و یک مرتبه فـرمودند پدر. ✔️ چون مـادر رقیق القلب است. اگر انسان مقـداری به حرف مادر نرود، دلش میگیرد. اما پدر اینطور نیست، لذا مادر را سه مرتبه سفارش کردند و پدر را یک مرتبه. هر شب یک سوره ی قرآن برای پدر و مادرتان بخوانید و یادشان ڪنید و بر این کار مقیـد باشید. @Maktab_sadegh2
🔺حاشیه های مهم تر از متن... 🔸در دادگاهِ نواب , دادستان خیلی شعار میداد.می گفت : "طبق مواد 317.318.319و 320 اگر یک نفر یا صد نفر علیه سلطنت قیام کنند محکوم به مرگ هستند" 🔸 نواب بلند شد و گفت : "ماده 317 تا 320 قانون مشروطه سلطنتی که شما می گویید, در چه تاریخی تنظیم شده؟" گفتند :"در زمان مشروطه". گفت :" قانون مشروطه در چه زمانی تنظیم شده؟" گفتند:" در زمان مظفرالدین شاه". نواب گفت : " شما پسرِ رضا شاه را بیاورید تا جواب دهد چطور پدرش علیه مشروطه و سلطنت قاجار قیام کرد؟ من هم همان جواب ها را می دهم." این حرف نواب دادگاه را به تعطیلی کشاند. 📚خاطرات حاج احمد شهاب.تهران .مرکز اسناد انقلاب اسلامی.1387. ص 108 @Maktab_sadegh2
‏یمن خیلی خوبه 😄 کشورهای G7 گفتن که صید کشتی‌ها نقض قوانین بین‌المللیه. یمن هم گفته دفاع خودتون از یه رژیم اشغالی نقض قوانین بین‌الملله @Maktab_sadegh2
ایران معماری ما در منطقه را تغییر داد - @mrtahlilgar.mp3
10.1M
💥 کوئنسی: باورکردنی نیست، ما داشتیم منطقه را معماری میکردیم، ایران همه چیز را ناگهان تغییر داد 🎙 گزارش هشداری کوئنسی درباره یک فاجعه و درس هایی که لازم است رژیم از جنگ بگیرد ⬛️ ما داشتیم یک نقشه را در منطقه اجرا میکردیم، ایران ناگهان همه چیز را تغییر داد. @Maktab_sadegh2
💥علم و دین 🔅شکی نیست که علم در جهان معاصر نقش بسیار اساسی در توسعه و پیشرفت جوامع دارد و نادیده گرفتن آن و عدم توجه کافی به آن باعث عقب افتادگی جوامع می شود؛ 🔅 اما عدم مراعات شئون علم و محدودیت های آن نیز باعث خسارات گوناگون برای بشر امروزی شده است. 🔅برای عده ای علم نقش دین سنتی را ایفا می کند و می خواهند جواب همه سوالات را از آن بگیرند. حتی بعضی در مقام آن برآمده اند که اخلاق را از علم روز استنباط کنند؛ 🔅👈اما علم در عین آنکه اطلاعات ما درباره جهان طبیعت را افزایش می دهد ، قادر نیست به همه سوالات نهایی بشری و سوالاتی که مربوط به مبانی خود علم و علل توفیق آن می شود پاسخ گوید. 🔅 به علاوه همانطور که قبلاً متذکر شدم علم همواره با جزئیات سر و کار دارد و استنتاج نتایج کلی از آن مستلزم قبول بعضی فرضیات عام فلسفی است . 👈 در واقع چیزی که ما در یک قرن اخیر شاهد آن بوده‌ایم تحمیل بعضی نتایج عام فلسفی در حوزه علوم به نام علم بوده است. در حالی که علم نمی‌تواند احکام عام صادر کند و نمی‌تواند به سوالات فرا فیزیکی انسان پاسخ گوید. درک این مطلب لازم است تا از سوء استفاده هایی که در مقام نظر یا عمل از علم به عمل می‌آید، پرهیز شود. علم ، دین و فلسفه ، دکتر گلشنی ، ص ۲۰۵، ۲۰۶. پی نوشت: ✍منظور از علم در گفتار بالا ، علم به معنای رایج در دنیای غرب است؛ یعنی علوم تجربی و فیزیکی. @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 شما را انسان آفرید یا ایها النبی إنا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا . . . ▪️علامه حسن زاده آملی (ره) @Maktab_sadegh2
🌸پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرموده‌اند: در آخرالزمان و در روزگاری که فتنه‌ها آشکار می‌شوند، مردی به نام مهدی خواهد آمد که بخشندگی‌هایش دلچسب و گواراست. 📚 منتخب‌الأثر، ج ۲، ص ۷۳ @Maktab_sadegh2
❤️ چگونه توجه عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف را به خود جلب کنیم؟ وصیت سید بن طاووس به فرزندان خود: در پیروی و وفاداری و دلبستگی به عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف آنگونه باش که خدا و رسول خدا و پدران آن حضرت و خود او از تو می‌خواهند. هنگامی‌که نمازهای حاجت را به جا می‌آوری، حوائج آن بزرگوار را بر خواسته‌های خود مقدّم بدار. صدقه‌دادن از سوی آن حضرت را بیش از صدقه‌دادن از سوی خودت و عزیزانت قرار بده. دعا برای ایشان را بر خودت مقدم بدار. خلاصه در هر کار خیری وفای به حق آن بزرگوار را مقدّم بدار، زیرا این کار سبب احسان و توجه بیشتر ایشان به تو می‌شود. 📚 کشف‌المحجه، ص ۱۵۱ @Maktab_sadegh2
🌸امام صادق علیه‌السلام: 💥 هیچ معجزه‌ای از معجزات انبیا و اوصیا نیست مگر اینکه خداوند مثل آن را به دست قائمِ ما ظاهر می‌کند تا حجّت بر دشمنان تمام شود. 🔹️مَا مِنْ مُعْجِزَةٍ مِنْ مُعْجِزَاتِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْأَوْصِيَاءِ إِلَّا وَ يُظْهِرُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مِثْلَهَا فِي يَدِ قَائِمِنَا لِإِتْمَامِ الْحُجَّةِ عَلَى الْأَعْدَاءِ. 📚 اثبات الهداة، ج۵، ص۳۲۸. ✨ وَه که چه شکوهی خواهد داشت روزی که مولای ما با عصای موسی و دَم عیسی و خُلق محمّدی، همه عالم را مبهوت کند... @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥با اساس و محور اسلام چه کردند؟ 🎶📢حجت الاسلام دکتر رفیعی با نوای محمود کریمی @Maktab_sadegh2
🌸امام صادق(ع)‌: مايه آسايش جسم، سخن مايه آسايش جان و سكوت مايه آسايش عقل است. 📚من‌ لايحضره‌ الفقيه،ج۴،ص۴۰۲ @Maktab_sadegh2
💥 خانه‌ای از نور 🚩 «سیوطی» از عالمان اهل‌سنت نقل می‌کند پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله این آیه را قرائت کرد: «فِى بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ؛ در خانه‏‌هايى خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت‏] آن‌ها رفعت يابد»[1] شخصى پرسيد: اين كدام خانه‌ است؟ فرمود: خانه‌هاى پيامبران. ابوبكر پرسيد: آيا خانه علی و فاطمه هم از همان خانه‌هاست؟ فرمود: بلی، از بر‌ترين آن‌ها است.[2] ✍️ اگر خانه امام علی و حضرت فاطمه علیهما‌السلام از برترین خانه‌های انبیاست، تهدید به آتش چرا؟ آتش زدن خانه با اهلش چرا؟ 📚 پی‌نوشت: [1]. نور: 36. [2]. جلال الدين السيوطی، الدر المنثور، ج 6، ص 203. @Maktab_sadegh2
حکمت 68 نهج البلاغه .mp3
2.41M
💥 شرح ۶۸ 🌸 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 عفت زینت فقر و شکرگزارى زینت غناست. 🔹 الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، وَ الشُّكْرُ زِينَةُ الْغِنَى 🎙 استاد محمدی شاهرودی @Maktab_sadegh2
آغاز کودتا در تلاویو - @mrtahlilgar.mp3
10.04M
💥 زلزله ای که روزنامه هاآرتص علیه ارتش به پا کرد / پشت پرده یک حرکت مشکوک / آغاز کودتا در تلاویو 🎙 نتانیاهو روی خط پایان گزارش مشکوک هاآرتص با کمک مقامات ارتش و پلیس که نشان میدهد اراده ای در به دنبال متوقف کردن جنگ است. 🔷 چه طور ممکن است یک روزنامه وسط اعلام کند که 360 صهیون را ارتش خودمان زده است؟ 🔹 یک کودتا علیه نتانیاهو در حال شکل گیری است.... @Maktab_sadegh2
💥فرعون 👈درون هر فرعونی از فرعون‌ها یک انسانِ در زنجیر نهفته است، یعنی در منطق اسلام فقط بنی اسرائیل را به زنجیر نکشیده، یک را هم در درون خودش به زنجیر کشیده، انسانی که دارای الهی است و ارزش‌های الهی سرش می‌شود ولی در زندانِ این فرعون بیرونی است. 👈 و لهذا پیغمبران، اول می‌روند سراغ آن انسانِ به زنجیر کشیده شده در درون فرعون‌ها، بلکه آن انسان را علیه فرعون حاکم بر انگیزانند و بتوانند انقلاب را از درون ایجاد کنند... استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص65. @Maktab_sadegh2