eitaa logo
💥مکتب الصادق (ع)💥
294 دنبال‌کننده
6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
12 فایل
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند @Maktab_sadegh2
مشاهده در ایتا
دانلود
📚اسلام و زمان: 📝قرون اخیر بی‏‌توجهی مسئولین امور اسلامی از یک طرف و دهشت زدگی در مقابل غرب از طرف دیگر، موجب شد که این توهّم پیش آید که قوانین اسلامی برای عصر جدید نارساست. اما از ناحیه مقتضیات زمان: مغالطه‌‏ای که از این ناحیه به کار رفته از آن جهت است که چنین فرض شده که خاصیت زمان این است که همه چیز حتی حقایق جهان را نیز فرسوده و کهنه نماید و حال آنکه آنچه در زمان کهنه و نو می‌شود ماده و ترکیبات مادی است. یک ساختمان، یک گیاه، یک حیوان، یک انسان محکوم به کهنگی و زوال است اما حقایق جهان ثابت و لایتغیر است. آیا جدول فیثاغورس به حکم اینکه بیش از دو هزارسال از عمرش می‌گذرد کهنه شده است؟ آیا گفته سعدی: «بنی آدم اعضای یک پیکرند» چون هفتصدسال از عمرش می‌گذرد منسوخ و غیرقابل عمل است؟ آیا به دلیل اینکه عدالت و مروّت و وفا و نیکی چندین هزارسال است که دهان به دهان می‌گردد مندرس شده است؟ بلکه گفتن اینکه جدول فیثاغورس عمر چند هزارساله دارد و گفته سعدی عمر هفتصدساله، غلط است. محتوای جدول فیثاغورس و شعر سعدی حقایقی ازلی و ابدی می‌باشند و آنان بازگوکننده آن حقایق‌‏ا‌ند و بس. می‌گویند قوانین عصر برق و هواپیما و فضانورد نمی‌تواند عیناً همان قوانین عصر چراغ نفتی و اسب و قاطر و الاغ باشد. جواب این است که شک نیست که در عصر برق و هواپیما مسائل جدیدی رخ می‏‌نماید که باید پاسخ خودش را بازیابد، ولی هیچ ضرورتی ایجاب نمی‌کند که الزاماً چون برق بجای چراغ نفتی و هواپیما بجای الاغ آمده است باید مسائل حقوقی مربوط به اینها از قبیل خرید و فروش و غصب و ضمان و وکالت و رهن هم یکسره تغییر کند و یا چون‏ والدین و فرزندان و زوجین اعصار گذشته الاغ سوار بوده‌اند و پدران و مادران و فرزندان و شوهران و زنان عصر ما هواپیماسوارند پس الزاماً باید حقوق والدین بر اولاد و حقوق اولاد بر والدین و حقوق زوجین بر یکدیگر در عصر ما به کلی دگرگون شود. استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص14. @Maktab_sadegh2
هیچ‌کس حسود نمی‌شود الّا این‌که به محیط ولایت طاغوت رفته باشد. هیچ‌کس رغبت به دنیا پیدا نمی‌کند الّا این‌که به محیط ولایت ائمّۀ جور وارد شده باشد. چون آنها هستند که دعوت به دنیا می‌کنند و حرص و حسد را ایجاد می‌کنند و لذا هیچ‌کس از حرص و حسد نجات پیدا نمی‌کند مگر این‌که ولایتش را عوض کند. @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی‌ بن جعفر (عموی امام رضا علیه‌السلام) در مسجد به استقبال امام جواد(ع) رفت و نعلین حضرت را پاک کرد و دست حضرت را بوسید. شاگردان، او سرزنش کردند که: شما عمویِ پدر ایشان و محدّث بزرگی هستید! گفت: ساکت باشید! خدای متعال محاسن سپید من را لایق امامت ندانسته و این طفل را لایق دانسته است. او امام من است. @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥وحشت صهیونیست‌ها از کشف یک معدن در ایران 🔹دیگر موشک و پهپاد دغدغه صهیونیست‌ها نیست! @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آواربرداری دولت رئیسی ادامه دارد ... حدود دو سال از آغاز فعالیت دولت می گذرد. در این روزها، رسانه های اصلاح طلب تلاش می کنند این سوال را در اذهان مردم و حتی انقلابی ها ایجاد کنند که این دولت چه کاری در حوزه عمرانی انجام داده. این کلیپ رو بفرست برای اونهایی که ازت سوال می پرسن! 🇮🇷@Maktab_sadegh2
💥 واکنش علیزاده به اتفاقات اخیر رسانه‌ای در کشور @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ســلســلــه مبــــاحــــث 💠 💠 خــــــــداشـــــــنــاســــی 💠 🔰 : افعال خدا ۱۰ 🔸علت و حکمت وجود بلا‌ها 🎙 استاد محمدی شاهرودی @Maktab_sadegh2
42.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 مسعود رجوی زنده و از ترس دادگاه پنهان شده ؟ تصاویر جدیدی از کشمیری بعد از ۴۲ سال ⬛️ پس از انتشار تصاویری از که حرف و حدیث هایی را در خصوص استقرار وی در برلین آلمان مطرح کرده است ، حالا برخی میگویند این احتمال درباره هم وجود دارد که او زنده باشد و سازمان او را از ترس دادگاه های بین المللی به دلیل دست داشتن در قتل سیصد و هفده هزار ایرانی ( با همکاری صدام ) ممنوع المشاهده کرده باشد... @Maktab_sadegh2
46.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 مناظره درباره نفوذ ایران در آمریکا/ کارشناس عرب، مزدور آمریکا را با خاک یکسان کرد ⬛️ در روزهای گذشته شاهد حضور در بوده ایم. ◾️ همزمان یک مناظره از سوی کارشناس عرب و کارشناس آمریکایی درباره ایران صورت گرفته است. ◼️ در مناظره کارشناس عرب پاسخ های دندان شکنی به کارشناس آمریکایی میدهد که فوق العاده است... @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مـشـروطـه غـیـرمـشـروعـه ➖بازگشت قالیباف‌السلطنه به مشروطه و دوران منورالفکرها ▪️وقتی فرآیند تقنیین در مجلس، هنوز در سطح مطلوبی اسلامی نیست و فقط در انتهای مسیر، فیلتر و ایست بازرسی شورای نگهبان، خروجی‌ها را با احکام اسلام تطبیق می کند و عالمان دینی با نگاه به‌روز و انقلابی، در اکثر قوانین، حضور مؤثر ندارند، حالا آقای قالیباف‌السلطنه می خواهد حرف مخالفان جمهوری اسلامی و ضدانقلاب را هم به صورت رسمی وارد روند بیمار تقنین کند. ‌••••نکته خوشمزه: میگه البته همه ما در جبهه انقلاب هستیم!!! لااقل یه ان شاءالله چاشنیش می کردی... حجت الاسلام رحمت الله معظمی @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 سوال ⁉️ اگه خدا از روح خودش در ما دمیده است یعنی خدا در آخرت می خواهد روح خودش را عذاب کند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @Maktab_sadegh2
💥مراحل فمینیسم جریان فمینیسم یا زن گرایی، مراحل و موجهای گوناگونی را پشت سر گذاشته است . برخی سه مرحله برای آن بیان کرده اند: مرحله اول، توسط نویسنده انگلیسی خانم میری استیل در نیمه دوم قرن هفدهم و نیمه اول قرن هجدهم به وجود آمد. ایشان به زنان توصیه میکرد و اندرز میداد که از ازدواج بپرهیزند و از زندگی منهای مردان لذت ببرند. موج اول عمدتاً نقد زندگی مرد سالارانه بود؛ موج دوم فمینیسم در نیمه دوم ۱۹۶۰ یعنی حدود نیم قرن پیش اتفاق افتاد. این موج، موج افراطی این جریان بوده و معتقد بود علوم و ایدئولوژی ها هم مرد سالارانه اند؛ به اعتقاد آنها، زنان باید تلاش کنند تا معرفت شناسی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی فمینیستی تحقق یابد. زنها باید با فکر زنانه خودشان از نو، علم، فلسفه، منطق، و... بنویسند. این تفکر تقریباً تا چند سال پیش هم در غرب رواج داشت؛ فمینیستها بر این باورند که «دانش موجود از دید مردان به جهان نوشته شده است. اگر دید زنانه به جهان پیدا شود و زنان تحقیقهای طبیعت شناختی و انسان شناختی داشته باشند مطمئن باشید که علوم نیز تغییر می یابند؛» @Maktab_sadegh2
💥 حسین سلاح ورزی  به عنوان رئیس تاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد.😏 🔻 از کلاب هاوس او را میشناسم؛ ولی بخشی از توییت هایش را گذاشتم که قابل استناد باشد، ده ها نفر روزانه چنین حرفهایی را میگویند و مینویسند و من نظرم این است قلم باید آزاد باشد مگر اینکه موجب اختلال امنیت ملی باشد ولی مشکل من این است که این شخص با این تفکرات رئیس اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی شده است و این آدم که تفکراتش با تفکرات دولت رئیسی مخالف است در یک نقش مهم اقتصادی میخواهد کار کند! 🔻اصلا از اختیارات اتاق بازرگانی و تاثیر آن در اقتصاد اطلاع دارید؟! این شخص که میگوید مهسا را مثل انار دانه دانه کردیم، از علی کریمی حمایت میکند، رابطه چین و روسیه را تمسخر میکند، مثل براندازان میگوید ایذه به خون کشیده شد آیا این شخص میتواند گزینه مناسب برای ریاست اتاق بازرگانی در سال رشد تولید و مهار تورم باشد. 🔻 عزیزان واقعا این آدم ها را نمیشناسید یا اینا نورچشمی هستند و میتونند در مجازی مزه بریزند فالور بگیرند و در حقیقی هم پست بگیرند. یعنی ما زورمان به اتاق بازرگانی هم نمیرسد؟ مایی که عربستان را ادب کردیم، اسرائیل مثل چی از ما میترسد، آمریکا را در منطقه شکست میدهیم، واقعا اینقدر فشل هستیم که سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی بشود؟! من فرقی بین تفکرات سلاح ورزی و تاج زاده نمیدانم، دیگه لطفا تاج زاده را هم آزاد کنید، اسفند بفرستیم مجلس تا رییس مجلس بشه. امیدوارم جلوی این انتصاب گرفته شود، شما از ایشان بپرسید نظرش درمورد موسوی، خاتمی، تاج زاده و... چیست! فتحی @Maktab_sadegh2
ما نیازمند استنباط نظام اخلاقی و منازل سلوکی هستیم. در منابع دینی، گاهی بنیان‌های اخلاق توضیح داده می‌شود و گاهی مقامات و مراحل اخلاقی. کتاب ایمان و کفر، حدیث عقل و جهل، خطبۀ قاصعه، ادعیه و زیارات مأثوره و مجموعۀ روایاتی که یک نظام پلکانی در سلوک را نشان می‌دهند، بخشی از این معارف هستند. @Maktab_sadegh2
از منظر عرفان شیعه، برائت و لَعن یکی از ارکان سلوک است. اگر انسان دو بال برای پرواز در فضای ملکوت می‌خواهد، یکی برائت و لَعن است و دیگری‌ سلام و مُوالات. اگر برائت نبود، سلوکی در کار نیست. این‌که سلوک را ما براساس «صُلح کُلّی» تعریف کنیم، با اندیشۀ شیعه نمی‌سازد. @Maktab_sadegh2
اگر ما اهل تبرّی و لَعن نباشیم، امواج دستگاه ظلمت به ما اصابت می‌کند و گرفتارمان می‌کند. برائت و لَعن، صف ما را جدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد که تبعات عمل شیطان و قتلۀ امام حسین(ع) ما را بگیرد. اگر لَعنشان نکردید ناگهان می‌بینید وسط میدان آنها قرار گرفته‌ و مدافع آنها شده‌اید و به آنان گره خورده‌اید! @Maktab_sadegh2
«ما برای عبور به‌سمت عصر ظهور، یک شرایط تقیه داریم. ما از شرایط تقیه به طور کلی عبور نکرده‌ایم و آنهایی که جریان تقیه را در برنامه‌ریزی برای عبور شیعه به‌سمت ظهور نمی‌بینند و خلاف تقیه عمل می‌کنند، راه انحرافی می‌روند؛ اینها وارد عرصه اجتماعی می‌شوند و مداخله‌گری می‌کنند، ولی چالش‌های غیرضرور و درگیری‌های بیخود ایجاد می‌کنند و ما را در یک میدان دیگری از چالش‌ها قرار می‌دهند که نباید در آنجا تمرکز کنیم و افزوده‌ای هم ندارد. این، یک نوع جریان انحرافی است و واقعاً هم انحراف است. ائمه علیهم‌السلام در عین اینکه شیعه را مدیریت می‌کردند که در درون جامعه اسلامی شکل بگیرد، ولی جامعه شیعه را کاملاً با تقیه ساختند. از کسانی که این تقیه را خیلی خوب بحث کرده‌اند مرحوم شیخ علی‌آقا صفایی هستند که: تقیه را ما نباید به معنی ترک اقدام بگیریم؛ یعنی اقدام متناسب با برنامه‌ریزی دقیق و با شناخت شرایط. در عین این که کاملاً واضح است تقیه‌ای که ما می‌گوییم، به معنی این‌که یک گسست نسلی اتفاق بیفتد و ما اعتقادات شیعه را به نسل بعدی منتقل نکنیم نیست. ائمه علیهم‌السلام هم به ما زیارت عاشورا یاد دادند و هم تقیه را یاد دادند و مراعات هم می‌کردند. امام صادق علیه‌السلام یک حوزه‌ای داشتند که کاملاً معارف شیعه را بسط می‌دادند. اما وقتی با منصور مواجه می‌شدند، گاهی می‌فرمودند امیرالمؤمنین. این معنایش این نیست که حضرت دارند انفعال به خرج می‌دهند ولی دارند یک تدبیری می‌کنند برای این که شیعه را عبور بدهند و جامعه شیعه ساخته بشود. به نظر می‌آید بعضی‌ها در جامعه این ظرفیت را ندارند و درست نمی‌توانند این مسئله را ملاحظه و درک کنند. برای جلوگیری از گسست در جامعه شیعه لازم نیست ما تقیه را زیر پا بگذاریم. اینها به نظر من انحراف است و دشمن‌تراشی می‌کنند و درگیری‌های بزرگ ایجاد می‌کنند. حالا اگر بعضی‌هایشان وابسته نباشند، ولی آنهایی هم که وابسته نیستند، تفکرشان اینطوری است و واقعاً برای ما بحران‌سازی می‌کنند. ما دنبال پان‌اسلامیسم نیستیم، ما دنبال بسط مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در عالم هستیم. منتها راه بسط مکتب اهل بیت را خود اهل بیت به ما یاد داده‌اند که چطور باید این اتفاق در مسیر تاریخ بیفتد و با غفلت از این مسیر صحیح، یک نوع انحراف پیدا می‌شود و دشمن‌تراشی‌های بیخود و درگیری‌های هزینه‌ساز بیخود برای جامعه شیعه می‌کند و حرکت شیعه به سمت ظهور را کُند می‌کند.» @Maktab_sadegh2
💥 مبارزۀ شیعه با جبهه دنیاخواهی و استکبار، دو تجزیه در جهان ایجاد می‌کند: یک تجزیه در جهان غرب، که مسیحیت صهیونی را از مسیحیت مؤمن جدا می‌کند، و یک تجزیه در جهان اسلام که اهل سنتی که مُحبّ هستند و مستضعف‌اند را از وهابیت و جریان نواصب تفکیک می‌کند. 🔸 حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌درستی بر اتحاد و وحدت دنياي اسلام تأکيد کرده و تاکید مي‌کنند. اگر به سمت حرکت نکنیم، بدنه دنیای اسلام از دست می‌رود. 🔸 ما بايد مواظب جنگ‌هاي فرقه‌ای مذهبي‌ای که دشمنان ايجاد مي‌کنند، باشيم؛ ما به آن دامن نزنيم. ما کاري نکنيم که مذهبی‌اي که دشمن دنبال مي‌کند، شعله‌ور بکنيم. برخوردمان با مسئله سقيفه برخورد (ره) باشد. برخورد ایشان برخوردی است که مناقشه‌بردار نيست. بعضي به ایشان اعتراض مي‌کردند که وحدت اسلامی را به هم زده. خُب، خيلی بزرگان از ايشان دفاع کردند. يک مقاله‌ای مرحوم (ره) دارند: «الغدير و وحدت اسلامي». آن مقاله را ببينيد. آنجا تأکيد مي‌کنند که اين نوع بحث، مبدأ وحدت جامعه اسلامی است. 🔸 درست است که ما دنبال وحدت اسلامی هستيم، ولي سؤال مي‌کنم: آيا واقعاً قرائت سلفي [یا قرائت سازشکار] می‌توانند با اسلام ناب به اتحاد واقعي برسند؟! آیا این [نزاع] در جایی سر بر نمی‌دارد؟ 🔸 مبارزه تمدنی‌ شیعه با جبهه دنیاخواهی و مستکبران عالم، در جهان ایجاد می‌کند؛ یک تجزیه در عالم مسیحیت، که مسیحیت صهیونی را از مسیحیت مؤمن (که منحل در دنیاگرایی اُومانیسم و تجدد نشده است)، جدا می‌کند، و همچنین اهل سنتی که مُحبّ هستند و مستضعف‌اند را از وهابیت و جریان نواصب جدا می‌کند. 🔸 يک تجزیه قهري در درون دنياي اسلام اتفاق می‌افتد و صف طرفداران اسلام آمريکایی (چه از نوع اسلام خشن تکفیری و چه از نوع اسلام سازشکار) از صف اسلام ناب جدا می‌شود. و از اسلام، هر دو در کنار جريان غرب و ليبرال دموکراسي، فعاليتهای نيابتی منطقه‌ای انجام می‌دهند. اين درگیری به يک دوقطبی کشيده مي‌شود؛ هم دنياي غرب تجزيه مي‌شود و هم دنياي اسلام. طرفداران غرب در دنياي اسلام، که همان اسلام آمريکايي هستند، در کنار جريان غرب و ليبرال دموکراسي قرار مي‌گيرند و براي بسط نفوذ آن کار مي‌کنند. و طرفداران اديان الهي آرام آرام به سمت دنياي اسلام می‌آیند؛ يعنی يک ترکيب جديد و آرايش جديد از نيروها شکل می‌گیرد؛ از يک طرف، تشيع و انقلاب اسلامي و در کنار آن، مسلماناني که مُحبّ اهل بيت(ع) و درگير با تمدن مادي غرب هستند و در کنار آنها حتي موحداني که به آئين مذهبي خودشان معتقدند مثل مسيحيت سنتی و حتی کليمی‌ها (ما بين يهود و کليم فرق مي‌گذاريم؛ کليمي ها موحديني هستند که پيرو حضرت موساي کليم هستند). اين اتحاد شکل خواهد گرفت و جبهه نفاقی که مدعی بود درگیر با یهود و کفار است، کنار مسیحیت صهیونی و یهود قرار می‌گیرد و این اتفاق، عامل پالایش دستگاه اهل سنت خواهد شد. در واقع، آن تجزیه‌ها مقدمۀ یک است؛ ترکیبی که فراتر از اتحادهای سیاسی، بلکه یک است. این ماهیت الهٰیاتی است که به پایداری این اتحاد کمک می‌کند. @Maktab_sadegh2