8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تلنگرانه
جدای از صحت و سقم داستانی که منبع آن انوار نعمانیه ، ص ۳۵۴٫ است، کلام شیرینی از استاد فرهنگ بود که ارسال شد.
حضرت علی(علیهالسلام) می فرماید: كم می شود كسی خود را شبیه قومی سازد و اندك اندك از آنها نشود.
نهج البلاغه، کلمات قصار ۲۰۷.
@Manodaneshjooham
هدایت شده از آبگون( مثل آب)
💦اولویت بندی کارها(تمرکز ۱)
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
می دانید چرا رام کنندگان شیر در سیرک از چهار پایه استفاده می کنند؟ زیرا شیر نمی تواند همزمان به هر چهار " پایه " نگاه کند ، سیستم عصبی اش مختل و در نتیجه سلطان جنگل مثل یک گربه رام می شود ...
شبیه داستان ما در زندگی است
هنگامی که ده ها کار را در دست گرفته ایم با همه استعدادی که داریم ، تمرکز نداریم و فلج شده ایم.
لطفا در اولین فرصت که می توانید بنویسید،
و کارهای اساسی زندگیتان را اولویت بندی کنید.
آنچه در درآمد شما ، در تحصیلات شما ، در توسعه فردی و رشد شما و...نقش اساسی دارد را بنویسید و ما بقی را بیرحمانه و با جسارت کنار بگذارید تا بتوانید به پیش روید.
پژوهشگر☝️
#تقویت_روح_روان_جسم
https://eitaa.com/abe_ab
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 فیلم کوتاه ۷۵ سال
⭕️ در روز جهانی حقوق بشر جشن بگیریم!
این فیلم که شب گذشته به مناسبت روز جهانی حقوق بشر توسط چند فلسطینی فعال فضای مجازی منتشر شده است، توسط عمر الرمال کارگردان جوان فلسطینی در اردن تولید شده است.
استقبال گسترده کاربران فضای مجازی از این فیلم، مشاهدات این ویدئو را در کمتر از ۲۴ ساعت به بیش از ۳۵ میلیون مشاهده رسانده است.
#مکمل_درسی
تفاوت واژه اثم و ذنب چیست؟
🔹«اثم» به معنای گناه است و گفته شده مراد از آن انجام کاری است که حلال نیست
🔹«ذنب» عبارت از هر عملى است که به دنبالش ضرر و یا فوت نفع و مصلحتى بوده باشد، و اصل آن از «ذَنَب» گرفته شده که به معناى دم و دنباله حیوان است و به گناهان نیز اطلاق ذنب شده است؛ زیرا گناه، جنایت و ستم به دیگران دنباله و آثاری دارد و مستلزم کیفر و عقوبت و انتقام است
همچنین کلمات دیگری از قبیل«عصیان» و «خطئیة» و «سیئة»هم به عنوان گناه در نظر گرفته میشود که به بررسی آن ها میپردازیم.
🔹واژه «عصیان»، در مقابل طاعت به معنای نافرمانی است
🔹«سیئة» از ریشه «سوء» گرفته شده و جمع آن «سیئات» است و به هر چیزی که بدی در آن ثابت است و در هر موضوع یا کار یا عقیدهای که باشد اطلاق میشود
🔹کلمه «خطئیة» از ریشه «خطأ» مقابل «صواب» است و خطا یا در حکم و یا کار و یا در تعیین مصداق و موضوع کاربرد دارد و خطای در حکم از نظر زشتی، اثرش از خطای در کار و یا مصداق و موضوع شدیدتر است
@Manodaneshjooham
هدایت شده از دستیار پژوهش
70113978902.pdf
778.2K
#مقاله_بخوانیم
#مقاله تناسخ و نسبت آن با معاد
نویسنده : حمیدرضا شاکرین
نشریه قبسات
@dastyarpazhoohesh
#مکمل_درسی
در این دنیای پر از جهالت و غفلت باید ببینیم کدامیک از این دو عنوان «کوثر» یا «تکاثر» را انتخاب کرده و سبک زندگی را بر آن اساس ریلگذاری کردهایم با کوثر درحال صعود هستیم یا با تکاثر در حال سقوط؟
در تفسیر قرآن
🔸کوثر به معنای خیر و برکت فراوان و
🔸تکاثر به معنای فزون طلبی و جمع مال و تفاخر و مباهات آمده است.
↩️ ابتدا بعضی از مصادیق کوثر را ذکر میکنیم تا روشن شود که چه اندازه خواهان و طالب آن هستیم.
در تفسیر نمونه آمده که امام صادق علیه السلام فرمود:
🔹 کوثر نهری است در بهشت، یا منظور حوض کوثر است که تعلق به پیامبر صلی الله علیه و آله دارد و مؤمنان به هنگام ورود در بهشت از آن سیراب می شوند
🔹 بعضی کوثر را به نبوت
🔹 بعضی به قرآن
🔹 بسیاری از علماء و بزرگان شیعه به حضرت فاطمه(س) و فرزندان و ذریّه او
تفسیر کردهاند.
سخن ما این است کوثر که همان خیر کثیر و نعمت فراوان است و اینهایی که در روایات آمده بود از مصادیق مهم او هستند،ما تا چه اندازه نعمتهای الهی را سپاسگزار و چه اندازه به دنبال صاحب این نعمتها یعنی خدای متعال هستیم.
↩️نقطه مقابل کوثر تکاثر است یعنی افرادی که غافلانه همانند قبائل جاهلی کثرت نفرات و یا اموال را وسیله تفاخر و فخرفروشی به دیگران قرار دادند و از گورستان نیز نمیگذشتند بلکه تعداد آنها را به تعداد زندههایشان اضافه میکردند. و مع الاسف گرایش به حسب و نسب و افتخار به آباء و اجداد و مباهات به ثروتهای بادآورده و بدون حساب و کتاب در حال گسترش و افزایش است و توجهی به سخن خدای متعال ندارند که میفرماید: کَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُون، ثُمَّ کَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ (تکاثر 3 و4)یعنی به زودی نتیجه این تکاثر و تفاخر موهوم را خواهید دانست
هدایت شده از دستیار پژوهش
🏴🏴🏴
#جایزهالبرز
🔴 فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ در بخش نخبگانی / آغاز ثبت نام جایزه نوبل ایرانی
💢در فراخوان شصت و دومین سال جایزه البرز، دانشمندان جوان، فناوران، طلاب و دانشجویان میتوانند با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (بخش جایزه نخبگانی)، نسبت به دریافت و مطالعه شیوهنامه جایزه البرز ۱۴۰۳ در هر بخش مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز ثبتنام و بارگذاری مدارک کنند.
🔸زمان آغاز ثبتنام در رقابت جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی، از یکم آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت یکماه تعیین شده است که با توجه به لزوم پالایش مستندات دریافتی و راستی آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و انجام داوری، مشابه سنوات گذشته، این زمان به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، سایت بسته خواهد شد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط، ثبتنام و بارگذاری مدارک خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.
🔻گروه های علمی مخاطب این جایزه که در صورت واجد شرایط بودن میتوانند در این رقابت شرکت کنند، عبارتند از:
🔹دانشجویان تمامی رشتهها و مقاطع تحصیلی از دانشگاههای سراسر کشور
🔹طلاب علوم دینی از حوزههای علمیه کشور
🔹مخترعان، فناوران و شرکتهای دانشبنیان
🔹اساتید هیئت علمی دانشگاههای سراسر کشور در بازه سنی زیر ۴۰ سال
@dastyarpazhoohesh
هدایت شده از دستیار پژوهش
70113978902.pdf
778.2K
#مقاله_بخوانیم
#مقاله تناسخ و نسبت آن با معاد
نویسنده : حمیدرضا شاکرین
نشریه قبسات
@dastyarpazhoohesh
هدایت شده از دستیار پژوهش
🏴🏴🏴
#جایزهالبرز
🔴 فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ در بخش نخبگانی / آغاز ثبت نام جایزه نوبل ایرانی
💢در فراخوان شصت و دومین سال جایزه البرز، دانشمندان جوان، فناوران، طلاب و دانشجویان میتوانند با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (بخش جایزه نخبگانی)، نسبت به دریافت و مطالعه شیوهنامه جایزه البرز ۱۴۰۳ در هر بخش مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز ثبتنام و بارگذاری مدارک کنند.
🔸زمان آغاز ثبتنام در رقابت جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی، از یکم آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت یکماه تعیین شده است که با توجه به لزوم پالایش مستندات دریافتی و راستی آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و انجام داوری، مشابه سنوات گذشته، این زمان به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، سایت بسته خواهد شد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط، ثبتنام و بارگذاری مدارک خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.
🔻گروه های علمی مخاطب این جایزه که در صورت واجد شرایط بودن میتوانند در این رقابت شرکت کنند، عبارتند از:
🔹دانشجویان تمامی رشتهها و مقاطع تحصیلی از دانشگاههای سراسر کشور
🔹طلاب علوم دینی از حوزههای علمیه کشور
🔹مخترعان، فناوران و شرکتهای دانشبنیان
🔹اساتید هیئت علمی دانشگاههای سراسر کشور در بازه سنی زیر ۴۰ سال
@dastyarpazhoohesh
لبریز شوق بود که در گوش محسنش
یک روز علی اقامه بخواند ولی نشد
@Manodaneshjooham
به روضه کار ندارم
زمین کمی خیس است
خدا کند که کسی
مادرش زمین نخورد 😭
@Manodaneshjooham