eitaa logo
💎 یک جرعه معرفت 💎
110 دنبال‌کننده
690 عکس
52 ویدیو
17 فایل
🤲 یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلّب‌َ القُلوب ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 🤲 🌐 کانال دیگر معراج با نماز: @Meraj_ba_Namaz ✍ نظرات: @Labbayk_Mahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🏴 ۱ 🔘 عزاداری سیاسی و غیرسیاسی چگونه است؟ ◾️از همان اول انقلاب، یک جریانی می‌خواست عزاداریِ غیرسیاسی را ترویج دهد، و جریان دیگری هم عزاداری و گریه را از نظر سیاسی‌اجتماعی، مفید نمی‌دانست بلکه مضر می‌دانست؛ حضرت امام (ره) با هر دوی اینها مقابله کرد. ◾️منبر یا روضه‌ی سیاسی، منبر یا روضه‌ای است که ادامه‌ی راه امام‌حسین (ع) و ادامه‌ی دشمنی با امام‌حسین (ع) را هم ببیند و ادامه‌ی طرفداری از امام‌حسین (ع) را هم ببیند. این یک شاخص برای منبرِ سیاسی است. ◾️ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «انّی سلمٌ لِمَن سالَمَکُم» یعنی ما فقط با امام‌حسین (ع) «سلم» نیستیم، بلکه با کسانی که در مسیر او هستند نیز «سلم» هستیم و اهل‌بیت (ع) مکرراً این را به ما سفارش کرده‌اند. ◾️ادامه‌ی ولایتمداری، ولایتمداری نسبت به ولایتمداران است، ادامه‌ی عزاداری برای سیدالشهدا (ع) هم عزاداری برای همه‌ی مظلومان عالم است. اهل‌بیت (ع) فرموده‌اند، هرکسی برای مظلومی از مؤمنین و شیعیان ما اشک بریزد، مثل این است که برای ما اهل‌‌بیت (ع) اشک ریخته است. (امالی مفید/۱۷۵) ◾️اگر ما برای سیدالشهدا (ع) گریه کنیم اما به کسانی که امروز در راه سیدالشهدا (ع) دارند کشته می‌شوند، توجهی نداشته باشیم، این نامردی است! اگر علیه حرمله و شمر، لعن کنیم و فریاد بزنید، اما علیه حرمله‌ها و شمرهای زمان خودمان حرفی نزنیم، این نامردی است! ◾️سیاسی‌نبودن در هیئت، مثل این است که بگوییم: «یا امام‌حسین (ع)، کسانی که در آن زمان، شما را تیرباران کردند یا متوکل عباسی که در آن زمان، قبر شما را با خاک یکسان کرد، لعنت بر آنها باد، ولی الان اگر کسی بخواهد قبر شما را با خاک یکسان کند، من با او کاری ندارم!» همین امروز اگر انگلیس خبیث با ایادیِ خودش می‌توانست آیا -مثل متوکلِ عباسی- قبر امام‌حسین (ع) را با خاک یکسان نمی‌کرد؟! آیا داعشی‌ها را جز همین انگلیس و آمریکا درست کردند؟! اگر نیروهای مقاومت نبودند، آیا داعشی‌ها به دستور سرویس‌های انگلیسی، قبر امام‌حسین (ع) را با خاک یکسان نمی‌کردند؟! ◾️مگر می‌شود من به هیئت بروم و علیه شمر بن ذی‌الجوشن حرف بزنم، ولی نفرت خودم را از انگلیس خبیث، اعلام نکنم؟! در این صورت، اهل‌بیت (ع) از ما قبول نمی‌کنند. 🔳 عزاداری سیدالشهدا (ع) و مکتب امام‌خمینی (ره)، شماره ۱ 👤 حجت الاسلام 📺 برنامه‌ جهان‌آرا (۹۸/۶/۶) 🔉 صوت: panahian.ir/post/5645 🆔 @Marefate_Mahdavi
📝 #اشعار_مهدوی ۷ هر شب یتیم توست دل جمکرانی ام جانم به لب رسیده بیا یار جانی ام از بادها نشانی تان را گرفته ام عمری است عاجزانه پی آن نشانی ام طی شد جوانی من و رویت نشد رخت "شرمنده جوانی از این زندگانیم" با من بگو که خیمه کجا می کنی به پا آخر چرا به خاک سیه می نشانی ام در این دهه اگر چه صدایت گرفته است یک شب بخوان به صوت خوش آسمانی ام در روضه احتمال حضورت قوی تر است شاید به عشق نام عمویت بخوانی ام این روزها که حال مرا درک می کنی بگذار دست بر دل آتشفشانی ام دربه‌دری برای غلام تو خوب نیست تأیید کن که نوکر صاحب زمانی ام ✍ شاعر: عباس احمدی 🆔 @Marefate_Mahdavi
🖤 ۱۰ 😭 غریبیِ پدر را می زدی فریاد با گریه 💘 گلویت غرق خون شد تا نماند هیچ ابهامی 😭 امروز؛ این گهواره‌ی خالی‌ توست؛ 💞 که دلِ عالمی را تکان می‌دهد... 🙏 و چه مستجاب است دعای فرج 😭 با اشک های بر علی اصغرِ حسین سلام الله علیهما... 🙏 بِدَمِ المَظلوم عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۷ ☑️ تزکیه‌ای که حسین (ع) می‌دهد! 🔘 محرم ماه تزکیه است، تزکیه‌ای که حسین (ع) در ماه محرم به ما می‌دهد از رمضان بالاتر است. باید از ماه محرم انتظار مغفرت و پاکی از گناهان و تزکیه‌ی نفس داشته باشی. همین که می‌روی عزای حسین و «حسین، حسین» می گوی، تزکیه‌ی نفس پیدا می‌کنی. لذا باید بعد از محرم رذائل اخلاقیت کم شده باشد و الا معلوم می‌شود که جلوی حسین (ع) مقاومت کرده‌ای و نگذاشته‌ای دلت را آباد کند... 🏴 #محرمی_شویم ۷ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
‍💖 ۴ 💞 ۴ شرط همراهی با کاروان امام حسین (ع) ✴️ سیدالشهدا (ع) وقتی می‌خواستند در روز هشتم ذی‌الحجه (روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همه‌ی ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 1⃣ از جان گذشتن «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند، نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین (ع) با همه سرمایه‌ی ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ می‌خواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 2⃣ آمادگی لقاء‏ اگر کسی خودش را آماده‌ی لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا (ع) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌ و شیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 3⃣ کوچ از دنیا طالبان همراهی با امام حسین (ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌ سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگر دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 4⃣ معیت با امام شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمه‌ی شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین (ع) حرکت کند. 👤 حجت الاسلام 🆔 @Marefate_Mahdavi
😊 #اخلاق_مهدوی ۲ 🌈 رنگ عوض نکنیم! 💓 صداقت قبل از آن که بر زبان جاری شود، بر قلب ها نفوذ می کند ... ❎ نمی توان زبانی، دورو داشت و باطنی صادق! ❎ نمی توان، بر چهره لبخند داشت و بر قلب کینه! ❎ نمی توان، به کسی سلام کرد، اما قلباً با او در سِلْم نبود! 😊 سلام یعنی: تو از وجودِ من در سلامت و امنیت هستی. 💭 کمی فکر کنیم! اگر صدایِ درون مان را همه بشنوند؛ با هیاهویِ ظاهرمان، تطابق دارد؟ ✴️ فراموش نکن؛ عالَم روی آیفون است و قلب ها همه هوشمند ... 👈 تا آنچه در خزینه ی قلبت پنهان است؛ با آنچه بر چهره ات نمایان است؛ یکسان نباشد؛ 👈 نه قلبِ دیگران را تصرف خواهی کرد؛ و نه قلب❣یگانه دلبرِ عالَم را❣ 👌 نقش بازی نکن! صادقانه، خوب باش! 🔊 عالَم رویِ آیفون است ... ✴️ از آیت الله بهجت پرسیدند: درباره اخلاق کتابی را به ما معرفی بفرمایید. ✅ فرمودند: کتاب لازم نیست، فقط یک جمله کافی ست: #خدا_می‌بیند 🆔 @Marefate_Mahdavi
🗯 #تامل_مهدوی ۶ 💠 در فرازی از دعای امام زمان در روز جمعه می گوییم: «أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَکَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ» 🔸 در اینجا ۳ وظیفه برای ما برشمرده می شود: 1⃣ منتظر باشیم: یعنی دغدغه داشته باشیم و به وضع موجود راضی نباشیم. 2⃣ تابع باشیم: زندگی مان یک رنگ و عطری از امام داشته باشد. 3⃣ ناصر باشیم: در زندگی، کار و سهمی در کمک به امام داشته باشیم. ❇️ یکی از بزرگان جمله بسیار زیبایی می‌گویند که: «به‌‌‌ همان اندازه که در غیبتش مقصریم، در ظهورش موثریم.» ❓راستی! "من" چقدر: منتظر، تابع و ناصر امامم هستم؟ 💭 بیاندیش که در هر یک از موارد سه گانه ذکر شده چگونه ای؟ 👈 و اگر به این نتیجه رسیدی که تو نیز باید کاری برایش انجام دهی، به تو می گویم که: فردا دیر است، از همین امروز شروع کن... 🛣 در جاده انتظار، مسیری پیش رویت باز است. برخیز، بگرد، سوال کن و پیدایش کن و اگر پیدایش کردی و دانستی که رسالت توست، رهایش مساز! ❣ مسیر عاشقی طی کن تا در انتهای جاده، دست در دستان امامت بگذاری و بیعتی که در دل با ایشان بسته بودی را، این بار با دستانت تمدیدش کنی‌. 🆔 @Marefate_Mahdavi
🖤 ۱۱ 🙏 سلام بر تو ای نخستین کشته از تبار بهترین، بازمانده از نسل ابراهیم خلیل (ع) 🏷 زیارت ناحیه مقدسه 💔 زخم قلب پدر از جسم پسر بدتر بود 💔 اربــا اربـــا دل بابای علی اکبر بود 😫 ناله اش بین کف و هلهله ها گم شده بود 😭 گریه اش مایه‌ی خندیدن مردم شده بود 😢 بیچاره جوانان بنی هاشم 😭 می خواهند علی اکبر را بلند کنند 😫 کربلا بلند می شود ... 👈 ضرر کرده ایم تمامی عالم را، 👌 اگر پس از اشک بر علی اکبرِ حسین (ع) 🙏 نخواسته باشیم فرج آلِ محمّد را ... ✨ اَللّهُمَّ‌ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّڪَ‌ الفَرَج ✨ 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۸ ☑️ چه کسانی کربلایی می‌شوند؟ بیایید کربلایی شویم... 🔘 همین‌که خبر شهادت سیدالشهداء،(ع) به کسی برسد برای ساخته شدنش کافی ست؛ این خبر، حب‌الدنیا را از دل خارج می‌کند. این یک قاعده‌ی طلایی برای اعلام اثر عاشورا در انسان‌هاست. هر کس این اثر را نگرفته، هنوز عاشورایی نشده. وقتی خبر شهادت مسلم و هانی را به امام حسین (ع) دادند، حضرت فرمود: «بعد از شهادت آن ها، دیگر خیری در این زندگی نیست. این یعنی دیگه «من کربلایی شدم». وقتی خبر شهادت مسلم، چنین اثری دارد، خبر شهادت حسین (ع) باید با ما چه کند؟ 🏴 #محرمی_شویم ۸ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
😇 #پیام_معنوی ۱۱ ✉️ از این فیض عظیم بی‌نصیب نمانید... ✴️ هرچه می‌توانید برای سیدالشهدا (ع) خدمتی انجام دهید دریغ نکنید. هیچ‌کاری برای امام حسین (ع) بی‌اثر نمی‌ماند. هرکه می‌خواهد کاری انجام دهد که مطمئن باشد ثمره‌ی کارش در عالم جاودانه می‌ماند، برای امام حسین (ع) کار کند؛ از برقراری روضه‌ی هفتگی تا هر نوع کار تبلیغی دیگر. نگوییم ضرورت ندارد و دیگران به قدر کافی فعال هستند. از این فیض عظمی بی‌نصیب نمانید.  👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
🏴 #عزاداری_مهدوی ۲ ☑️ برخی ابعاد عزاداری در هیئت‌های ما ضعیف است. ◾️ یک ابعادی در هیئت‌های ما ضعیف است و این تقصیر خودمان است؛ مثلاً اینکه ما روضه‌ی حماسی و روضه‌ی ولایی نمی‌خوانیم. گاهی روضه‌ها و نوحه‌های ما صرفاً جنبه‌ی عاطفی پیدا می‌کنند و از جنبه‌ی حماسی دور می‌شوند. ◾️ جملاتی نظیرِ شمشیرش را برداشت، در خیلی از روضه‌ها و نوحه‌های ما نیست! ما باید بگوییم که زینب (س) به حماسه‌ی برادرش افتخار کرد و فرمود: «ما رأیتُ الا جمیلاً» ◾️ تأثّر حضرت زینب (س) از شهادت اباعبدالله (ع) بیشتر از این جهت بود که او برادر زینب است یا اینکه او امام‌ زمانِ زینب است؟ معلوم است که بُعد عاطفه‌ی خواهر و برادری هم در اینجا هست ولی زینب (س) بیشتر از این جهت که امام‌ زمانش به‌ شهادت رسیده، متأثر شده بود. حالا ببینید ما چقدر در نوحه‌ها و روضه‌های خودمان به این معنا پرداخته‌ایم؟! ◾️ شما اگر این مفهوم عمیق را در نوحه‌ها و روضه‌ها بیاورید، می‌بینید که مردم خیلی بیشتر متأثر می‌شوند و سوگواری می‌کنند، چون همه‌ی این مخاطبان، یک احساس خاصی نسبت به امام‌ زمان خودشان دارند. ◾️ ما خیلی از رجزها را در روضه‌ها و نوحه‌ها نیاورده‌ایم و بیشتر به بُعد عاطفی پرداخته‌ایم؛ آن‌هم بُعد عاطفیِ منهای حماسه! البته این بُعد هم زیباست، اما محور عاشورا ولایتمداری و فدای ولیّ خدا شدن است، در عاشورا چیزی فراتر از جهاد، پدید آمد؛ به‌همین دلیل مقام شهدای کربلا بالاتر از شهدای دیگر است. 🔳 عزاداری و مکتب امام خمینی، شماره ۲ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 📺 برنامه‌ جهان‌آرا (۹۸/۶/۶) 🔉 صوت: panahian.ir/post/5645 🆔 @Marefate_Mahdavi
‍💖 ۵ ❇️ عباس بن علی (ع) دارای ویژگی‌های معنوی خاصی مانند مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح در حد اعلی بود که در زیارت نامه آن حضرت ذکر شده و وجود چنین خصایصی باعث ممتاز گشتن وی از سایر شهداء شده است. یکی از راه های پی بردن به مقام و عظمت قمر منیر بنی هاشم (ع) مراجعه به زیارت‌نامه آن حضرت است که از امام صادق (ع) نقل شده: «أَشْهَدُ لَکَ بِالتَّسْلِیمِ وَ التَّصْدِیقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِیِّ الْمُرْسَل؛ شهادت می دهم براى حضرتت به تسلیم و تصدیق و وفا، و خیرخواهى، براى یادگار پیامبر مرسل»، در این بیان شریف به چهار مقام ویژه عباس بن علی (ع) اشاره می‌شود. 1⃣ مقام در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی با توجه به فرمایش امیرالمومنین (ع) «الدُّنیَا دارٌ بالبلاءِ مَحفوفَةٌ؛ دنیا سرایی است که به بلا پیچیده شده است»، در مواجه با مشکلات، بلاها و مصیبت‌ها چندین عکس العمل معنوی مانند توکل، صبر، رضا و تسلیم قابل تصور است. ✅ در این میان، مقام تسلیم برترین آن‌هاست، زیرا توکل عبارت است از آن‌که قدرت انسان مستغرق و فانی در قدرت حق تعالی شود، همان‌طوری‌که مقام رضا یعنی اراده انسان مستغرق و فانی در اراده خدا شود، و مراد از مقام تسلیم نیز آن است که علم انسان مستغرق و فانی در علم حضرت حق شود به عبارتی دیگر: در مقام شخص برای خود اراده و قدرتی می‌بیند، لکن اراده و قدرتش را تفویض به وکیل می‌کند، اما در مقام ، شخص راضی، برای خود اراده و قدرتی نمی‌بیند، آن‌چه از حق تعالی صادر می‌شود موجب خشنودی اوست، در مقابل تلخی‌ها و سختی‌ها که لازمه زندگی دنیاست هرگز احساس نارضایتی ندارد، بلکه باخشنودی و رضایت کامل تحمل می‌کند، و زبان حال و قالش این است‌: عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد ای عجب من عاشق این هر دو ضد ⬅️ تفاوت مقام صبر با مقام رضا این است که انسان در مقام صبر تلخی می‌بیند ولی برای رسیدن به ثواب تحمل می‌کند از باب «إنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِساب [زمر/۱۰] البته صابران به حد کامل و بدون حساب پاداش داده خواهند شد اما انسان در مقام رضا اصلا تلخی نمی‌بیند، بلکه بلا و مصیبت را لطف الهی تلقی می‌کند و آن را نشانه اعتنا و توجه محبوب به خود می‌داند. مقام تسلیم از مقام رضا هم بالاتر است، چون در مقام رضا هر چه حق تعالی مقرر فرموده موافق طبع شخص است. اما در مقام تسلیم انسان برای خود طبعی نمی‌بیند تا موافق یا مخالف باشد، در مقام تسلیم خودی نمی‌بیند تا بگوید من پسندم آنچه را جانان پسندد، بلکه خود و هرچه دارد را تسلیم حق تعالی می‌کند، و حضرت اباالفضل (ع) دارای مقام تسلیم بود. 2⃣ مقام قدم بعد از تسلیم تصدیق است. انسانی که تسلیم محض شد مَحرم می شود و به مرحله ای می رسد که به صدق و حقانیت صاحب ولایت پی می برد. در جریان عاشورا، برخی از افراد در رابطه با قیام سید الشهداء (ع) اظهار نظر می کردند و ایراداتی داشتند، ولی در هیچ منبعی ذکر نشده که قمر بنی هاشم (ع) در مقابل امام، اظهار نظری کرده باشد. این همان مقام تصدیق است که هر چه امام بفرماید را صدق بداند. 3⃣ مقام عباس بن علی (ع) مصداق أتم و أکمل وفای به عهد و باقی ماندن بر بیعت بود که خداوند مومنان را این چنین توصیف می کند: «الَّذینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ لا یَنْقُضُونَ الْمیثاق [رعد/۲۰] آن‌ها که به عهد الهى وفا می‌کنند، و پیمان را نمی‌شکنند. ✅ وفاداری حضرت اباالفضل (ع) نسبت به صاحب ولایت جلوه‌های گوناگونی دارد، مثلا زمانی که دو مرتبه برای او امان نامه می آوردند، هر دو را با قاطعیت رد می کند و یا در شب عاشورا زمانی که امام بیعتش را از اصحاب بر می دارد، نخستین کسی است که اظهار وفاداری می‌کند و عرضه می دارد: «لِمَ نَفْعَلُ ذَلِکَ لِنَبْقَى بَعْدَکَ لَا أَرَانَا اللَّهُ ذَلِکَ أَبَدا؛ دست از یاری تو برداریم که بعد از تو زنده باشیم؟ خدا هرگز نخواهد که بعد از تو زنده باشیم» یا زمانی که به شریعه فرات می رسد در حالی که در اوج تشنگی است، اما به احترام لبان خشکیده امام زمانش، قطره ای آب نمی نوشد و مشک را پر از آب می کند و به سمت خیمه حرکت می کند. 4⃣ مقام نُصح به معنای خلوص است. قمر بنی هاشم (ع) نهایت خلوص را در انجام فرمان امامش به کار گرفت و در همه مراحل به عنوان یک سرباز ولایت انجام وظیفه کرد. حتی در آخرین لحظات، وقتی برای تهیه آب می رود در مسیری گام بردارد که هزاران تیر انداز و مبارز در کمین نشسته اند و با آن که صدها توجیه برای نرفتن و آب نیاوردن می توانست بیاورد، ولی تمام همتش انجام وظیفه و بر آورده کردن خواسته امامش بود. بنابراین مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح همه در وجود حضرت عباس بن علی (ع) بود که وی را از سایر شهداء ممتاز می کند. 🆔 @Marefate_Mahdavi