eitaa logo
مرصوص؛ تشکیلات توحیدی
474 دنبال‌کننده
428 عکس
91 ویدیو
68 فایل
🔻مرصوص؛ حرکتی پیش‌رونده و پیش‌برنده برای بنیانی مستحکم! «چرایی و چگونگی ما شدن؟!» اعتلا بخشی گفتمان حرکت‌های شبکه‌ای و مردمی بسترسازی رشد و مهارت‌افزایی عناصر کنشگر فراهم‌سازی میدان جولان و پرورش برای دست‌یابی به مدیریت اسلامی 📲ارتباط: @Marsous_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه اتم شماره ۱۶.pdf
حجم: 5.2M
| الزامات مدیریتی تراز در انقلاب اسلامی نشریه آموزشی، معرفتی و تشکیلاتی اتم - شماره شانزدهم، آذر۱۴۰۳ در این شماره از ماهنامه اتم می خوانیم: 🔸️ یادداشت محوری 🔸️ خارج از قاب:چون که صدا آمد... 🔸️ عبرت تاریخی: مدیریت امام(ره) در انقلاب 🔸و... لینک دانلود فایل: https://uupload.ir/view/نشریه_اتم_شماره_۱۶_csn9.pdf/ @atom_kb
| نحوه تعامل مدیر با جامعه، دوستان و محیط پیرامون 💠 مدیران و رهبران اسلامی در تعامل با جامعه و همراهان بایستی گوش شنوایی برای مشکلات و دردهای مردم باشند و در سختی‌ها همدل و همراه آنان باشند. 💠سعه‌ صدر یا سینه گشاده داشتن در ارتباطات نیز از ویژگی‌های ضروری برای یک مدیر است زیرا ظرفیت روحی و روانی فرد را برای تحمل ناملایمات و شرایط سخت بالا می‌برد و می‌تواند در بحران‌ها نقطه‌ی امن و پناهی برای همراهان و عموم جامعه باشد. سعه صدر داشتن یعنی فرد با گشاده‌رویی با افراد برخورد کند و با علم به اینکه ممکن است از هر شخص خطاهایی سر بزند، آمادگی تحمل بعضی مسائل را داشته باشد، چراکه این روش در تربیتِ ایمانی و عملیِ نیروها موثرتر است. 💠 یکی دیگر از ویژگی‌های ارتباطی مدیر و رهبر اسلامی عدم عیب‌جویی است. مدیر نباید به دنبال عیب‌جویی باشد اما می‌تواند با نظارت صحیح و به موقع، اشتباهاتِ نیروها را متوجه شود و با جهت‌دهیِ آن‌ها در مسیر درست جلوی متضرر شدن جامعه را بگیرد. مدیر باید ضمن داشتن برخورد قاطع در مواقع مهم و تصمیم‌گیری‌ها، نرمی و مدارا با برخی اشتباهات کوچک و لغزش‌ها داشته باشد و با بزرگواری و بعضاً تغافلِ به‌جا آن‌ها را نادیده بگیرد. 💠 در همه‌ی موارد گفته شده یک نکته حائز اهمیت است و آن تأثیر کلام مدیر در همه‌ی موقعیت‌ها و برخوردها با کارکنان و مردم است؛ بیشترین اثرگذاری زمانی است که کلام مدیر با خیرخواهی، دلسوزی، مهربانی و تواضع همراه باشد. برخورد تند با همراهان و جامعه، شاید در ظاهر فضا را زودتر جمع کند و تبعیت‌ را بیشتر کند، اما در بلندمدت باعث دوری اعضا از رأس مدیریت و حتی سرپیچی در مواردی خواهد شد. ✍️🏻 هیئت تحریریه اتم | خانم رحمانی 🌐 | @ATOM_KB
Atom_kb اعتماد به نفس و اعتماد به کمک الهی داشته باشد.mp3
زمان: حجم: 1.3M
| اعتماد به کمک و مدد الهی 🎙 در این قسمت از می‌شنویم: 🔹️ شـما از خدای مـتـعال کـمـک می‌خواهید، راه ها به روی شما باز می شود. 🔹️ ایـن رزق هـا به شـکل های مــــخــتـلـفـی به من و شما می رسد! 🔹️ در یک برهه فشار، ناگهان یک امید وافری در دل شـمـا به وجـود می آید؛ ایـن هـمـان رزق الهی است. 🌐 @ATOM_KB
مرصوص؛ تشکیلات توحیدی
| رفیق ۱۶ساله 💠چند روزی بود کارهای تشکیلاتی سرم را شلوغ کرده بود، کارهای ریز و درشت فرهنگی بدنم را خسته کرده بود و امروز هم یکی از همان روزهای پر کار که با خودم فکر می‌کردم قرار است شب جنازه به رختخواب برگردم؛ اما نه! امروز روز خاصی بود. چه کسی تا به حال از مهمانش خسته پذیرایی کرده بود؟ توانم را جمع کرده بودم که امروز خسته به نظر نرسم. از دور دسته را دیدم که به این سو می‌آمدند، تو اما انگار خسته بودی، در تابوت دراز به دراز افتاده بودی و این ماشین غول پیکر تو را حمل می‌کرد. چرا خسته‌ای قهرمان؟ مگر تو همان عنصر تشکیلاتی تراز نبودی که ۴۰ سال در خط مقدم ایستاده‌ای؟ مگر تو همان رفیق ۱۶ ساله‌ی الگو نبودی؟ چرا این آدم‌های خود خسته تو را بر روی دوش می‌گیرند؟ همه در هیاهو به دنبال کاغذ و خودکار می‌گردند، می‌خواهند برایت نامه بنویسند تا در کنار جسم آرام گرفته تو بگذارند. من خستگی تو را حس کرده‌‌ام، شاید برای همین است که می‌خواهم در آن قبر با نامه مزاحم تو نباشم. تو به استراحت نیاز داری، استراحتی در آغوش مادر شهیدت و در کنار رفیق‌های تشکیلاتی‌ات و در کنار استاد این مکتب و بزرگان دینت. می‌خواهم خسته نباشم، می‌خواهم تا می‌توانم از این بدن دنیوی کم‌توان و بی‌طاقت کار بکشم، آنقدر که این بدن از رو برود. سال‌ها بعد من هم می‌توانم به اندازه تمام دنیا استراحت کنم، به اندازه تمام سال‌هایی که تلاش مفید کرده‌ام. می‌خواهم وقتی تنم را به استراحت ابدی سپردم و آنجا آمدم، مرا میان خودتان راه دهید و من سر فراز میان شما باشم نه با سر خمیده و گردن کج؛ می‌خواهم اگر سرم خمیده باشد به نشانه ادب باشد نه خجالت از کارهایی که می‌توانستم و نکردم...! 📝دلنوشته ای از دانشگاه ملی مهارت، آرامگاهِ میهمانِ آسمانیِ تازه تفحص شده به تاریخ: ۱۵/ آذر / ۱۴۰۳ 🌐 @atom_kb
| تامل در کلام حق 💠 سوره مبارکه بقره - آیه ۸۷🌱 ✨️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔹وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَي الْكِتَابَ وَقَفَّيْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَيْنَا عِيسَي ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَكُلَّمَا جَاءكُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَي أَنفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقاً كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقاً تَقْتُلُونَ و همانا ما به موسى كتاب (تورات) داديم و از پس او پيامبرانى پشت سر يكديگر فرستاديم و به عيسى بن مريم (معجزات و) دلايل روشن بخشيديم و او را با روح القدس، تأئيد ويارى نموديم. پس چرا هرگاه پيامبرى چيزى (از احكام ودستورات) بر خلاف هواى نفس شما آورد، در برابر او تكبّر ورزيديد. (و به جاى ايمان آوردن به او) جمعى را تكذيب و جمعى را به قتل رسانديد؟! 💠پیام آیه ها: 📝 سنّت خداوند، تداوم وجود رهبر آسمانى در ميان مردم است. «قفّينا» 📝 تعليم و تربيت، تعطيل بردار نيست. «قفّينا» فرستادن پيامبران يكى پس از ديگرى، نشانه ى جريان هدايت در طول تاريخ است. 📝 فرشتگان، به اولياى خدا يارى مى رسانند. «ايّدناه بروح القدس» 📝 انبيا بايد به سراغ مردم بروند. «جاءكم الرسول» 📝 هدايت، با هوى وهوس سازگار نيست. «لاتهوى انفسكم» 📝 كسى كه تسليم حقّ نباشد، مستكبر است. «لاتهوى انفسكم استكبرتم» 📝 هوى پرستى، انسان را تا پيامبركشى پيش مى برد. «فريقاً تقتلون» 📝 انبيا براى تحقّق اهداف خويش، تا پاى جان مقاومت مى كردند. «فريقاً تقتلون» 🔗 منبع: تفسیر نور 🌐 @atom_kb
Atom_kb جوانب و آثار یک اقدام را ملاحظه کند..mp3
زمان: حجم: 1.5M
| جوانب و آثار یک اقدام را ملاحظه کنید 🎙 در این قسمت از می‌شنویم: 🔹️یک شاخص دیگر ،حکمت و خردگرایی در کارهاست کار کارشناسی مطالعه درست ملاحظه جوانب و آثار و تبعات یک اقدام و حتی ملاحظه تبعات 🌐 @ATOM_KB
|مدیریت کنشگری در میدان 💠در ابتدا باید گفت که کنشگری بدون تشکیلات و جمع امکان‌پذیر نیست؛ شاید شخص به تنهایی در بعضی موارد سطحی و کوچک مطالباتی را انجام دهد و نتیجه‌هایی نیز دریافت کند، اما اگر نگاه بر کنشگری اثرگذار و جریان ساز در بطن جامعه جهت رفع خلا و نیازی باشد، این امر با یک فرد به تنهایی محقق نمی‌شود. لذا باید جمعی به‌عنوان هسته سخت و هسته‌های فرع با یکدیگر همراه شوند، و اساساً یک تشکیلات هدفمند را شکل دهند. در محتواهای اولیه موسسه تشکیلاتی اتم، به صورت ویژه به چگونگی و الزامات و ساختارهای تشکیل یک تشکیلات توحیدی و هدفمند پرداخته شد. 💠اما در این یادداشت، ما به نحوه مدیریت کنشگری می‌پردازیم. برای پرداختن به موضوع حساس و مهم جامعه و ایجاد دغدغه و درنهایت حرکت به سمت جریان‌سازی با کنشگری، باید به شناختی از جامعه هدف رسید و مخاطب شناسی کرد و نیز نیازها را شناسایی و مورد بررسی قرار داد و اولویت بندی کرد‌. لذا برای اینکه وارد مسیر مطالبه‌گری شد، باید با توجه‌ به تحقیق‌های میدانی و حساسیت‌های اجتماعی سوژه به‌صورت دقیق و عقلانی انتخاب شود. در ادامه هدف از انتخاب مسئله به صورت شفاف و قابل لمس که مخاطب هدف آن را نیاز خود بداند، تعیین شود. برای اینکه جریان سازی مبتنی بر مطالبه‌گری رخ دهد؛ تشکیل اتاق فکر جهت تحلیل و بررسی مسئله از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی لازم و ضروری است. مطالعه و آگاهی در سطح بالا جهت اقناع اعضای تشکل، پاسخ‌گویی و تبیین شبهات و همراه کردن گروه‌ها و تشکل‌های هم‌سو از دیگر الزامات کنشگری است. 💠برای اجرای میدانی و ورود به عرصه اجتماعی، برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای تنظیم شوند که کنشگری مبتنی بر مناسب‌ترین روش‌ها با توجه به اهداف و قوانین عمومی جامعه رخ دهد. طراحی برنامه باید براساس؛ تمرکز بر حل مسئله و رسیدن به هدف باشد، راهکارها و سناریوهای مختلف در اتاق فکر مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرند، تا بهترین روش‌ها با کمترین آسیب‌ها و اشتباهات انتخاب شوند. 💠و در آخر باید گفت: هر نوع کنشگری باید براساس اصول و آموزه‌های اسلامی، جهت تغییر و تحول و جهش در جامعه و مبتنی بر قوانین صورت بگیرد. حرکت تا رسیدن به هدف باید تداوم داشته باشد، زیرا گاهی برای رسیدن به نتیجه نیازمند زمان‌های طولانی است و نباید ناامید شد و از حرکت ایستاد. تداوم مسیر به مدیریت‌های میدانی و ساختارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تشکل‌ها بستگی دارد( پیشنهاد می‌شود به محتوای موسسه اتم در این خصوص رجوع شود). اگر مدیریت به‌صورت یکپارچه و دردمندانه نباشد، علاوه بر نتیجه بخش نبودن تلاش‌ها، تشکیلات نیز از هم می‌پاشد. ✍️🏻 هیئت تحریریه اتم | خانم قنبری نیک 🌐 | @ATOM_KB
Atom_kb از ظرفیّت کارشناسی استفاده کند..mp3
زمان: حجم: 604K
| از ظرفیّت کارشناسی استفاده شود 🎙 در این قسمت از می‌شنویم: 🔹️از جمله‌ی شقوق خردگرایی و حکمت در مدیریّتها، استفاده از ظرفیّت بالای کارشناسی است در مسائل کشور که خوشبختانه ما در زمینه‌ی کارشناسی، امروز ظرفیّت خیلی خوبی در کشور داریم؛ انصافاً انسان نگاه میکند، در بخشهای مختلف، ظرفیّت کارشناسی کشور بالا است. 🌐 @ATOM_KB
📑 | گفت وگوی صمیمی با آقای مجتبی درویش ادوار تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ♦️سلام و عرض ادب خدمت شما ، ضمن احترام ، لطفا ابتدا معرفی مختصری از خود و حیطه شغلی تون داشته باشید 💬مجتبی درویشی هستم، اهل شیراز متولد ۱۳۷۹ که در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم. 🧑‍⚕(روان‌پرستار) از ترم یک در دوران کارشناسی وارد تشکیلات شده‌ام و تا کنون در واحدهای گوناگونی از قبیل سیاسی، نشریه، جهادی، مسئول تشکل و ... فعالیت داشته‌ام. هم‌اکنون هم در اتحادیه دانشجویان کشوری و تحصیل و کار مشغولم. ♦️در ادامه الزامات، شرایط و ویژگی های مدیریت تراز رو بفرمایید؟ 💬مدیریت در جمهوری اسلامی همان است که شهید دکتر چمران در یک جمله فرمود،❗️ "تقوا مهم است اما کسی که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد بی تقواست." در واقع ما اگر این دو مولفه را مد نظر قرار دهیم خیلی از مسائل از پیش حل خواهد شد چرا که خودِ تقوا در بردارنده‌ی ویژگی‌های اخلاقی در مدیریت اسلامی نیز است. ♦️از نظر شما وجه تمایز مدیریت اسلامی با مدیریت سایر مکاتب در چیست ؟ 💬تفاوت‌های زیادی دارد اما آنچه که پررنگ تر است؛ در مدیریت اسلامی علاوه بر به دنیای انسان‌ها به تعالی روح و اندیشه و آخرت انسان‌ها توجه ویژه شده است. ♦️باتوجه به تجربیات و مسئولیتی که دارید، اگر بخواهید مهمترین مولفه های مدیریتی در یک تشکیلات را بفرمایید، چه میگویید؟ 💬هرچند که این سوال یک موضوع کمّی نیست بلکه کیفی است اما مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است؛ ✅رفاقت، صبر، استقامت، توجه به روح افراد زیر دستی و تعامل با سایر مجموعه‌های هم اسم و هم فکر و هم مسیر و یا حتی توان کار کردن با مخالفان مسیر خود. که اگر این باشد، جمع آن جمعی است که حاصلِ جمعش به تعبیر آقا مثل همان حل شدن قند در لیوان می‌شود. ♦️در پایان،به عنوان یک مدیر در تشکیلات اسلامی ؛چه اصلی رو در مدیریت این تشکیلات بایسته میدانید؟پیشگامی شما در پیشبرد امور چقدر تاثیر گذار است؟ 💬یک مدیرآینده به نظر بنده همیشه باید دانشجو و دانش‌پذیر بماند📚 و به قول مرحوم شهید بهشتی رسالت یک دانشجو در این است که در برابر دردهای جامعه برای همیشه حساس بماند. 🤔اگر مدیر غم خوار اسلام و مردم باشد نه تنها باعث تعالی خود او می‌شود بلکه نگاهش را نسبت به حل مسائل تغییر می‌دهد. اینکه چقدر پیشبرد داریم هم بستگی تشکیلاتمان دارد، شهید بهشتی در ادامه می‌گویند تشکیلات ما اتفاقا آهنین نیست و حرکت جمعی ثانویه به حرکت‌های آزاد فردی است. باید گفت پیشگامی در تشکیلات یک امر پویا و دینامیک هست و همیشه باید پیشگام تر از گذشته بود. اینطور نیست که ما چون در تشکیلاتیم و روزی پایمان را تشکل گذاشته‌ایم از باقی افراد پیشگام تریم. پا گذاشتن در تشکل لازم است و یک حرکت رو به جلو است اما کفایت ادامه‌ی مسیر را صرفا ندارد. باید مدام تقویت کنیم خودمان را.📖 🌐 @atom_kb
📚 | مدیریت اسلامی 💠صحیح ترین معنی مدیریت اسلامی 🔹ما معتقدیم که اسلام دارای نظام ارزشی عمیق و گسترده و منسجمی است که مدیریت مدیران مسلمان را تحت تأثیر قرار میدهد در روشهای عملی آنها اثر میگذارد و به حرکت آنها جهت میدهد. 💠ویژگی‌های مدیر اسلامی 🔹۱. هدف او از انجام کار کمال معنوی و قرب الی الله است اولویت با کاری است که برای هدف، مفیدتر باشد. 🔹۲. او به نفع شخصی خود نمی اندیشد بلکه هدف انتفاع مجموعه انسانهایی است که در این مسیر قرار دارند. حال ممکن است از این طریق منافع شخصی او نیز تأمین شود. 🔹جلوگیری از وابستگی اجتماعی دراز مدت ممکن است کاری در زمان حال به نفع جامعه باشد، اما در درازمدت موجب وابستگی اجتماعی و سیطره اقتصادی دشمنان شود. 📚کتاب پیش نیازهای مدیریت اسلامی،علامه مصباح یزدی 🌐 @atom_kb