eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
330 ویدیو
447 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
واقعۀ از پیش تعیین‌شده 🔹️زمانی که پیامبر صلی الله علیه و آله می‌خواهد به پیامبری برسد، تمام دنیا من
واقعۀ از پیش تعیین‌شده 🔹️در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ» این خون جست‌وجوشده یعنی چه؟ چرا می‌گوییم: «و هذا یَوْمٌ تَبرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الَآکبادِ اللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ»؟ چرا بنی‌امیه و به صورت خاص، فرزندِ خورندۀ جگرها؛ یعنی معاویه در این روز شادند؟ مگر عاشورا بعد از مرگ معاویه نبود؟ چرا می‌گوید معاویه این روز را تبرک می‌کرده است؟ یعنی از قبل خبرهایی بوده، برنامه‌ای بوده است. اینها می‌دانستند می‌خواهند چه کار کنند. 🔺️عاشورا تا ظهور - جلسه اول 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
واقعۀ از پیش تعیین‌شده 🔹️این سه قبیلۀ یهودی در شمال مدینه یک ضلع چهارمی در مکه داشتند که فرزندان امیه بودند. بنی‌امیه از قریش هستند. آن طرف ماجرا، ابوسفیان هم فرزند حَرب، فرزند امیه است. یعنی افرادی از بنی‌امیه، تمام‌قد جلوی پیامبر ایستادند و سه قبیله در شمال مدینه هم به آنها کمک‌رسانی کردند. خلیفۀ سوم از بنی‌امیه است. زمانی که او به قدرت می‌رسد، ابوسفیان رسماً می‌گوید: «گوی خلافت را دست به دست بین خودتان بگردانید.» همین آدم بالای قبر حمزه رفت و با پایش به قبر حمزه زد و گفت: «آنچه که بر سر آن با ما جنگیدید، اینک در دست کودکان ماست.» 🔸️زمانی که یزید لعنت الله علیه بر لبان مبارک اباعبدالله علیه السلام چوب می‌زند و شعر می‌خواند: «لیت أشیاخی ببدرٍ شَهِدوا؛ جزعَ الخزرجِ من وَقْع الأسَلْ.» چرا به اجدادش اشاره می‌کند و می‌گوید: «کاش اجدادم زنده بودند و این صحنه‌ها را می‌دیدند»؟ 🔹️در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ» این خون جست‌وجوشده یعنی چه؟ چرا می‌گوییم: «و هذا یَوْمٌ تَبرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الَآکبادِ اللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ»؟ چرا بنی‌امیه و به صورت خاص، فرزندِ خورندۀ جگرها؛ یعنی معاویه در این روز شادند؟ مگر عاشورا بعد از مرگ معاویه نبود؟ چرا می‌گوید معاویه این روز را تبرک می‌کرده است؟ یعنی از قبل خبرهایی بوده، برنامه‌ای بوده است. اینها می‌دانستند می‌خواهند چه کار کنند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه اول 📅 ۱۶ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
| برائت؛ شرط ثبات قدم 🔹️فرض کنید در یک جاده، خط‌کشی وسط جاده نیست، این خیلی خطرناک است. و جاده‌ای هم هست که خط‌کشی وسط جاده هست اما گاردهای کنار جاده نیست، این هم خطرناک است. درستش چیست؟ اینکه هم باید یک کشش باشد و هم یک برائت از بیراهه‌ها، فلذا باید گارد بگذارید، وگرنه ثُبات قدم ندارید. 🔸️شرط رسیدن به ثبات قدم، برائت است. کسی که اعلام برائت می‌کند، خطش را از آن آدم‌ها و تفکراتی که از آن آدم‌ها مانده، جدا می‌کند. 🔺️مقامات زیارت عاشورا - جلسه سوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
| روحِ حج 🔹️امام حسین علیه السلام با کربلا روح حج را به نمایش گذاشت، در حالیکه جسم و کالبد حج دور کعبه ماند. 🔸️در روایت داریم: «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ؛ مَثَل امام مثل کعبه است.» کعبۀ واقعی ایشان بود ولی احمق‌ها دور سنگ می‌چرخیدند. 🔹️وقتی آنها گوسفند قربانی کردند، در کربلا انسان ذبح شد. آنجا طی صفا و مروه می‌کردند، در حالیکه حضرت زینب‌‌کبری سلام الله علیها تَل زینبیه را بالا و پایین می‌رفت. داستان طی صفا و مروه، داستان به‌سروصورت‌کوبیدن هاجر است تا به اسماعیل شش‌ماهه آب برساند. وقتی دنبال آب این طرف و آن طرف می‌دوید و سراب می‌دید، بچه به زمین پا زد و چشمه‌ای جوشید و بالاخره سیراب شد. یعنی بچه تشنه نماند اما در کربلا شش‌ماهه به شهادت رسید. 📗برشی از ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - ۱۵ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
| اصول شیعه 🔹️شیعه تا آخرین قطره خون می‌جنگد و همیشه به مفیدتر بودن نگاه می‌کند. 🔺️در جمع مدافعان حرم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
وجوه مصیبت اباعبدالله 🔹️یک موقع یک نفر اصلاً دین و خدا و پیغمبر را قبول ندارد. یک موقع هم یک نفر می‌گوید: «امام برحق است منتها من عرضۀ یاری‌اش را ندارم.» مورد سوم از همه بدتر است؛ اینجا شخص، مدعی دین‌داری است. خدا و پیغمبر را هم قبول دارد و می‌گوید: «از نظر من باید بر مبنای دین، حسین را کشت.» 🔺️شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
وجوه مصیبت اباعبدالله 💠 مصیبت‌های اباعبدالله علیه السلام دو وجه دارد: 1️⃣ شکل مصیبت؛ یعنی انواع و اقسام بلاهایی که می‌شود سر یک نفر آورد. اینکه انواع و اقسام ظلم‌ها اینطور یکجا جمع شود را نداشته‌ایم. این جماعت به بچۀ شش‌ماهه هم رحم نکردند. شما این را در هر‌ جای کرۀ زمین بگویید به خودشان می‌لرزند. 2️⃣ نیت عاملین به وجود‌ آورندۀ این مصیبت‌ها؛ این از همه دردناک‌تر و وحشتناک‌تر است. یک موقع یک نفر اصلاً دین و خدا و پیغمبر را قبول ندارد. یک موقع هم یک نفر می‌گوید: «امام برحق است منتها من عرضۀ یاری‌اش را ندارم.» مورد سوم از همه بدتر است؛ اینجا شخص، مدعی دین‌داری است. خدا و پیغمبر را هم قبول دارد و می‌گوید: «از نظر من باید بر مبنای دین، حسین را کشت.» به خاطر دین خدا می‌خواهد امام‌‌زمانش را بکشد، یعنی منجی خودش را می‌خواهد بکشد، که این بدترین نوع ظلمت و جهل است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
#زیارت_عشق | برائت از چی؟ 🔹️نکتۀ مهم دیگر این است که از چه‌چیزی برائت می‌جویید؟ وقتی شما برائت از چ
|تولّی و تبرّی 🔹روایت داریم کسی که تولّی و دوستی را دارد اما تبرّی ندارد، مثل یک آدم تک‌چشم است‌‌. در واقع فضایل را دیده اما رذایل را ندیده. و برعکسش هم وجود دارد؛ کسی که تبرّی دارد اما تولّی ندارد. به‌خاطر همین هم معصوم می‌فرماید: «چنین کسی دروغگوست.» پس باید هردوی این‌ها باهم باشد. توحید ناب زمانی حاصل می‌شود که ما از هر نوع شرک زدوده شویم و آلوده نباشیم. 🔺مقامات زیارت عاشورا - جلسه دوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
شجرۀ ملعونه 🔹️در سوره اسرا آیهٔ ۶۰ که می‌فرماید: «وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِٱلنَّاسِ ۚ وَمَا جَعَلْنَا ٱلرُّءْيَا ٱلَّتِىٓ أَرَيْنَٰكَ إِلَّا فِتْنَةًۭ لِّلنَّاسِ وَٱلشَّجَرَةَ ٱلْمَلْعُونَةَ فِى ٱلْقُرْءَانِ ۚ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَٰنًا كَبِیراً» خداوند متعال خطاب به پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «من بر مردم احاطه دارم، فلذا آن رؤیایی که شما از شجرۀ ملعونه دیدی، مایه آزمایش مردم است. کما اینکه همۀ امت‌ها آزمایش شدند و ما اینها را می‌ترسانیم اما روی اینها هیچ اثری ندارد،‌ چون هرچه اینها را می‌ترسانیم، طغیانشان بیشتر می‌شود.» این در پاسخ به خوابی بود که پیامبر گرامی اسلام دید؛ که بوزینه‌ها و خوک‌ها از منبرش بالا می‌روند و پایین می‌آیند. برخی از مفسرین می‌گویند بعد از آن خواب، دیگر کسی پیامبر را خندان ندید. 🔸️این شجرۀ ملعونه، درست است که می‌آیند و به قدرت هم می‌رسند اما باقی نیستند. خداوند می‌فرماید: «لَيْلَةُ ٱلْقَدْرِ خَيْرٌۭ مِّنْ أَلْفِ شَهْر» مفسرین، این "أَلْفِ شَهْر" را مرتبط با همین شجرهٔ ملعونه می‌دانند و می‌گویند مراد از این شجرهٔ ملعونه هم بنی‌امیه است که می‌آیند و طغیان کبیری هم خواهند کرد و هدایت هم نمی‌پذیرند. 🔹️جریان بنی‌امیه وقتی سر کار آمد، فسق و فجورشان علنی بود. در زمان خلفای قبلی، فسق و فجور علنی نبود و یک سری چیزها را رعایت می‌کردند، اما اینها رسماً بالای منبر پیغمبر عرق خوردند و کلاً به سلطنت برگشتند. آنقدر هم وقیح بودند که لعن بر امیرالمؤمنین علیه السلام را الزام و بخشنامه حکومتی کردند! برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مقامات زیارت عاشورا - جلسه اول 📅 ۴ مهر ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
#عکس_نویس | قطرهٔ اول؛ جوهر 🔹️سه قطره شیعه را تا الان ماندگار کرده است؛ اولینش قطره جوهر است. تلاش
| قطرهٔ دوم؛ خون 🔹 اساساً یک جاهایی تا قطره خون شما روی زمین نریزد، اثبات نمی‌شود که قطره جوهرتان از سر وابستگی و پول و هزاران انگ دیگر نبوده است. شهید آوینی تا خونش روی زمین ریخته نشد هیچ‌کس او را نمی‌شناخت. 🔺نقاط قوت و استراتژیک تشیع 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
|همچون زینب کبری سلام الله علیها 🔹چه کسی محسن‌ حججی را قبل از شهادتش می‌شناخت؟ آدمی که بعدها هم‌هیئتی‌هایش گفتند: «او می‌آمد و تا ساعت‌ها بعد از هیئت می‌ماند و کارها را بی‌سروصدا انجام می‌داد.» 🔸خداوند می‌فرماید: «كَفَىٰ بِاللَّهِ عَلِيمًا»، منِ خدا دارم می‌بینم، کافی نیست؟! این دو سال گذشته را نگاه کنید، کدام اتفاق مثل ماجرای شهادت حججی، روح ایثار و شهادت را یک بار دیگر در مردم ما اینطور زنده کرد؟ همه را تکان داد؛ از مذهبی‌اش گرفته تا غیرمذهبی‌اش. همه به آن شجاعت و به آن مصمم بودنش افتخار کردند. می‌گفتند تو اسیر او بودی یا او اسیر تو بود؟! 🔹باور کنید یک سری روضه‌ها برای من بیشتر جا افتاد. می‌گفتند حضرت زینب سلام الله علیها اسیر بود اما وقتی خطبه می‌خواند، آنها اسیرش بودند. ـ - - - - - - - - - 🇮🇷 شهید محسن حججی 🔅 ولادت: ۲۱ تیر ۱۳۷۰ ❣️شهادت: ۱۸ مرداد ۹۶ 📍محل شهادت: منطقه مرزی بین سوریه و عراق 🕌 آرامگاه: گلزار شهدای نجف‌آباد اصفهان ـ - - - - - - - - - 🔺 نقش زنان در جامعه و خانواده 🔺 رفاقت با شهدا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
| مردم مدینه، رفاه‌زده شدند 🔹 در مظلومیت اهل‌بیت و امام‌حسین علیهم السلام همین بس که از خودمان نمی‌پرسیم چرا کسی به امام‌حسین نگفت در مدینه بماند و حکومت تشکیل دهد؟ در حالی‌ که مدینه شهر اهل‌بیت و شهر پیغمبر بود. چرا کوفی‌ها باید بگویند بیا کوفه؟ یعنی مردم کوفه نسبت‌ به اهل مدینه خیلی شرف داشتند. 🔸 وقتی امام‌حسین به مردم مدینه می‌فرماید: «یزید آدم درستی نیست.» در جواب می‌گویند: «ول کن یا حسین! حوصله داری؟» مردم رفاه‌زده شده بودند. این همان آسیب‌شناسی‌ بود که حضرت ‌زهرا سلام الله علیها کردند. 📗برشی از ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - ۱۵ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
شبیه‌ترین به رسول‌الله 🔹 یک‌وقت شما می‌گویی که آقا حضرت علی‌اکبر، پسر امام‌حسین علیه السلام بود، پس برای او گریه کنیم. در حالی که اینطور نیست، حضرت علی‌اکبر شأنیتی داشت که جبهۀ مخالف گمان می‌کرد امام بعدی، ایشان است. 🔸 ایشان پسر بزرگ امام‌حسین بود. حضرت سجاد پسر وسطی است، علی‌‌اوسط است و کوچک‌ترین هم که علی‌اصغر است. تمام پسران امام‌حسین اسمشان علی بود. 🔹 اولاً علی‌اکبر یک شأنیت اصیل عربی داشت، همه به او احترام می‌گذاشتند. ثانیاً به سفره‌دار بودن و مهمان‌نواز بودن معروف بود. آن زمان‌ها شبها آتشی روی پشت‌بامشان روشن می‌کردند که اگر یک غریبه داخل شهر می‌شود، آنجا برود و حوایجش را برطرف کند. در مدینه خانۀ حضرت علی‌اکبر آن خانه‌ای بود که یک آتش روی بام آن روشن می‌کردند که اگر کسی مهمانی غریب است، آنجا بیاید. مهمان می‌رفت در را باز می‌کرد و می‌دید سفره پهن است، نان و خرما آنجاست و...؛ یعنی حضرت علی‌اکبر علیه السلام کم کسی نبود، جامعه به او احترام می‌گذاشت. 🔸 این را بدانید؛ برداشت تمام جامعه این بود که امام بعد از امام‌حسین، علی‌اکبر است. برای همین زمانی که امام‌سجاد به امامت رسید، گفتند: «بداء در امامت صورت گرفته و امام‌ها جابه‌جا شده‌‌اند.» اما بداء در امامت صورت نگرفته بلکه از نگاه مردم بداء صورت گرفته بود، از اول هم علی‌بن‌الحسین بود؛ اما حضرت اسم همۀ پسرهایش را علی گذاشته است تا رد را گم کند. برای همین ابن‌زیاد وقتی حضرت‌ سجاد را می‌بیند می‌گوید: «اسم تو چیست؟» می‌فرماید: «من علی‌بن‌الحسین هستم.» می‌گوید: «ما که همۀ علی‌ها را کشتیم.» یعنی این‌ها برای زدن علی‌ها برنامه داشتند، چه علی‌اکبر چه علی‌اصغر. 🔹 وقتی حضرت علی‌اکبر وارد میدان شد، پیرمردها شمشیرها را انداختند، گمان کردند پیامبر است، اما تا خودش را معرفی کرد و فرمود: «أَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِي» گفتند: «بُغْضاً لِاَبِيكَ، ما با علی‌ها مشکل داریم.» برای همین شما می‌بینید در نقل تاریخ درمورد حضرت علی‌اکبر عبارتی که استفاده ‌شده سخت است، می‌گویند: «اِرباً اِرباً» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - جلسه بیست و یکم 📅 ۴ مهر ۹۶ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مهندسی_فرهنگی_قیام_عاشورا_4آبان98_ساوه(1).pdf
487.1K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مهندسی فرهنگی عاشورا 📅 ۴ آبان ۹۸ 📍ساوه 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
هدف از آمدن به هیئت 🔹هدف از آمدن به هیئت این است که قرار است آدم بشویم. قرار است دست در دست امام حسین علیه السلام بالا برویم. امام حسین آدرس است. امام حسین فقط چراغ نیست که بگوید اینطرفی بیا، امام حسین کشتی است که تو را با خود می‌برد، هم چراغ است و هم کشتی. 🔺مقامات زیارت عاشورا - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
هدف از آمدن به هیئت 🔹هدف از آمدن به هیئت این است که قرار است آدم بشویم. قرار است دست در دست امام حسین علیه السلام بالا برویم. امام حسین آدرس است. امام حسین فقط چراغ نیست که بگوید اینطرفی بیا، امام حسین کشتی است که تو را با خود می‌برد، هم چراغ است و هم کشتی. 🔸اصلاً اینطور نیست که اهل‌بیت علیهم السلام فقط یک آدرس به شما بدهند و بگویند برو یا بگویند بیا، بلکه می‌گویند: «بیا برویم.» دست در دستشان باید برویم. 🔹اصلاً قرار نیست در هیئت صبح تا شب فقط گریه کنیم، عمر‌سعد هم برای امام حسین گریه کرد. قرار است اینجا آدم بشویم. مدام بگوییم: «لعنت بر شمر.» مدام روضه بخوانند و در دلمان از دست شمر آتش بگیریم، بعد بگوییم مگر شمر چطوری بود؟ بعد نگاه کنیم و ببینیم خدای ناکرده یک خرده شبیه من است! باید سریع برائت بجوییم، نه الزاماً از شمر، بلکه از مثل شمر بودن. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مقامات زیارت عاشورا - جلسه اول 📅 ۴ مهر ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
📣 بسم الله الرحمن الرحیم واحد نگارش مؤسسۀ مصاف (نویسا) جهت تکمیل نیروی انسانی بخش‌های مختلف واحد خود، از علاقه‌مندان دعوت به همکاری می‌کند. 🔻زمینه‌های همکاری: 🔹 گرافیست حرفه‌ای: تسلط کامل به فتوشاپ، در سطح حرفه‌ای - امکان دسترسی به تلگرام 🔸 عکاس: عکاسی از محصول (کتاب) 🔹صفحه‌آرا: تسلط کامل به ورد (در سطح حرفه‌ای) 🔻لطفاً قبل از ارسال درخواست همکاری به نکات زیر دقت فرمایید: ▪️همکاری به‌صورت دورکاری و اینترنتی است، لذا همه عزیزانی که دغدغه‌ کار در عرصه‌ فرهنگی و مهدویت را دارند، می‌توانند از سرتاسر جهان در این واحد همکاری داشته باشند. ▪️با توجه به حجم درخواست و بررسی درخواست‌های ارسالی، در گرفتن پاسخ و نتیجه صبور باشید. ✅ در صورت تمایل به همکاری در هر یک از زمینه‌ها، وارد لینک زیر شوید:👇🏻 🌐 https://survey.porsline.ir/s/IqQtVeq 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
جنگ با خدا 🔹 در اسلام، ربا مساوی با جنگ با خداست. اما همین دین، حیَل ربا هم دارد. یعنی راه‌هایی که می‌توانید ربا را دور بزنید. در قرآن آمده حضرت ایوب قسم خورد که صد تا شلاق به زنش بزند. خود خدا کلاه شرعی یادش داد؛ گفت صد تا چوب بردار و یک بار بزن، هم قَسَمت سرجایش است و هم صد بار نزدی. 🔸 علت اصلی اینکه ربا جنگ با خداست، این است که خدا با انباشت سرمایه مشکل دارد، چون می‌داند انباشت سرمایه، جامعه را به سمت همین کثافتی می‌برد که امروز دنیا را گرفته. 🔹 اصلاً خمس یعنی چه؟ یعنی اگر پولت را نگه داری و یک سال از آن استفاده نکنی، یک‌پنجمش را باید رد کنی برود، حکم تنبیهی دارد. طرف می‌گوید: «من می‌خواهم پولم را نگه دارم، خمس ندهم. ربا هم نمی‌توانم بدهم. چه ‌کار کنم؟» اسلام می‌گوید در تولید استفاده کن. اینطوری جامعه‌ات از بیماری رها می‌شود. 🔹 اسلام اعتقاد دارد که سرعت گردش پول باید بین مردم بالا برود. مثلاً من بقالی دارم، شما قصابی دارید، یک نفر دیگر مکانیکی دارد، یک نفر دیگر مبل‌فروشی دارد. من یک چیزی می‌فروشم،‌ پول‌دار می‌شوم و می‌روم از مبل‌فروشی جنس می‌خرم، او پول‌دار می‌شود و می‌رود از قصابی گوشت می‌خرد، او پول‌دار می‌شود و ماشینش را می‌برد تعمیر می‌کند، او پول‌دار می‌شود دوباره می‌آید از منِ بقال جنس می‌خرد. اینطوری پولم به دست خودم برگشت و همه‌مان هم به مقصودمان رسیدیم. 🔸 اسلام می‌گوید پول را نگه ندار، آن را بچرخان. حالا اگر عدّه‌ای بیایند لم بدهند و با پولشان پول دربیاورند، این خطرناک است، این جامعه را زمین می‌زند، این جنگ با خداست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنود عقل و جهل - جلسه چهارم 📅 ۲ تیر ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis