eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
330 ویدیو
447 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
اربعین 🔹تأکید عجیب ‌و غریبی در زیارت پیادۀ امام‌ حسین علیه السلام شده است. در تأکید بر «مَنْ أَتَاهُ مَاشِیاً؛ هر کس به سمت حسین بیاید»، یک نکتۀ زیبایی نهفته‌ است؛ نمی‌فرماید هر کس به سمت حسین پیاده برود بلکه می‌فرماید: «پیاده بیاید.» این یعنی کسی که دارد این حرف را می‌زند، خودش آنجاست. 🔸امام‌ صادق علیه السلام فرمودند: «مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ إِنْ کانَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَهً؛ اگر کسی اراده کند که پیاده به زیارت قبر امام‌ حسین برود، به ازای هر قدم یک ثواب برای اوست و یک گناه هم از او پاک می‌شود، حَتَّى إِذَا صَارَ فِي الْحَائِرِ؛ وقتی نزدیک حرم رسید، كَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحينَ الْمُنْتَجَبينَ؛ خدا او را مصلح قرار می‌دهد.» یعنی او آنقدر پاک شده است که قدرت اصلاح جامعه را دارد. 🔹شما مگر مدام دعا نمی‌خوانید برای ظهورِ آن مصلح وعده‌داده‌شده؟ این زیارت، شما را آماده می‌کند برای اینکه یار او شوید. مُصلح عادی هم نه، "مُصْلِحِينَ الْمُنْتَجَبِينَ"، منتجب یعنی انتخاب‌شده. یعنی این فرد قدرت اصلاح کردن دارد. کسی می‌تواند جامعه را درست کند که خودش درست باشد. 🔸اساساً یکی از اثرات شرکت در جلسات اباعبدالله‌الحسین، صالح‌ شدن و در درجۀ بعدی، مصلح‌ شدن است. صالح یعنی طرف خودش خوب است، مصلح یعنی می‌خواهد جای دیگر را هم خوب کند و به سمت خوبی ببرد. این آدم بلد است به سمت کجا ببرد، چون این را در دستگاه امام‌ حسین یاد گرفته است. 🔹یعنی همین الان که شما به شهر خودتان برمی‌گردید، باید بتوانید جامعه‌تان را اصلاح کنید. می‌گویید: «جامعه‌ام باید حسینی باشد.» اصلاً امام‌ حسین آمده تا درس چنین چیزی را بدهد. اباعبدالله به دین روح بخشید. 🔸چطور می‌شود یک نفر در مجلس اباعبدالله باشد و ادب یاد نگیرد؟ فلذا کسی که به اربعین بیاید، مصلح می‌شود چون وقتی برمی‌گردد دیگر رفتارش با زن و بچه‌اش عوض می‌شود. مسیر اربعین، مسیر ویژه‌ای برای عزادارهاست، اینکه ۸۰ کیلومتر را پیاده بیایید و از لب مرز خیلی اذیت بشوید، این یعنی آن‌هایی که خیلی پایه‌اند، می‌آیند. 🔹لذا این فرد نباید تغییر کند؟ او وقتی برگردد، صبور می‌شود. صبوری یکی از ویژگی‌های عزاداران امام‌ حسین است، چون الگویی مثل زینب‌کبری دارند. لذا ما اینجا از یک همچین حضرت ‌زینبی چه چیزی یاد گرفتیم؟ آن ادب عباس و این صبر زینب و آن امام‌شناسی، بنابراین فقط کافیست یک نفر ادای شخصیت‌های کربلا را دربیاورد، این فرد مصلح شده‌ است. این آدم از ذخیره‌های آخرالزّمانی محسوب می‌شود و به درد امام‌زمانش می‌خورد. 🔸اخلاق و رفتار و سیرۀ امام‌ حسین در دسترس ماست. ما در این هیئت‌ها و این عزاداری‌ها باید ساخته شویم، باید درس ایثار را یاد بگیریم. اینجا دارید رجوع می‌کنید به امام، اصلاً قلب‌ها نورانی می‌شود، رفتارها عوض می‌شود، تحمل‌ها بالا می‌رود. ما که نمی‌توانیم به صورت عادی این‌ها را به دست بیاوریم. 🔹یک شرایط مانور برایمان فراهم کرده‌اند، الان اینجا می‌آیید تمرین می‌کنید و می‌بینید که می‌توانید، پس این را ادامه بدهید. اربعینی‌ ماندن خیلی مهم‌ است. اربعین عرصۀ تکامل اخلاق و فداکاری و وفاداری است. 🔸امام‌ صادق فرمودند: «وقتی زائر مناسکش (زیارتش) تمام شد، خداوند او را از رستگاران قرار می‌دهد. و زمانی که می‌خواهد برگردد، مَلکی می‌آید و به او خطاب می‌کند: پیغمبر به تو سلام رساند.» یعنی شایستۀ هم‌کلامی با پیامبر می‌شوید و اینکه پیامبر به شما بگوید سلام. 🔹امام‌ صادق می‌فرماید: «فَإِذَا أَتَاهُ نَاجَاهُ اللَّهُ تَعَالَى» تا جایی که خدا با او صحبت می‌کند. یعنی مورد مناجات الهی قرار می‌گیرد و خدا صدایش می‌زند. تا این حد این آدم رشد می‌کند و به مرحله‌ای می‌رسد که خدا او را مخاطب قرار می‌دهد و می‌فرماید: «بنده‌ام بخواه، تا به تو عطا کنم.» برگرفته از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مسیر پیاده‌روی اربعین - موکب علی‌بن موسی‌الرضا (آبان ۹۵) مسیر پیاده‌روی اربعین - موکب احباب‌الرضا (آبان ۹۵) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعینی شو 🔹مبادا امام حسین علیه السلام در یک هفته پیاده‌روی تو خلاصه شود. تو اینجا باید اربعینی شوی و پیام اربعین را آن‌ طرف ببَری. اربعینی‌ شدن آسان است، مسیر پر از غیرشیعیان است. هر کسی آزادگی را دوست دارد، امام حسین را هم دوست دارد، اربعینی ماندن سخت است. 🔸یک عهدی، یک نشانی از اینجا با خودت ببر، یک عهدی بین تو و امامت. بگو: «این چفیه‌ای که گردنم است، این پاهای تاول‌زده، این یادگاری‌ای که از عراق با خودم بردم، این دستمالی که با کاشی حرمت، با کاشی بین‌الحرمینت تبرک کردم، این یک نشان بین من و تو باشد. 🔹من همان قدر که از این اوضاع، از اینکه خدا به هیچ‌کس چک سفید امضا نداده است می‌ترسم، همان قدر و بیشتر از آن هم به تو امید دارم چون می‌دانم دستگیری می‌کنی، چون می‌دانم دست حر را گرفتی. 🔸 حر جلوی راهت را گرفته بود، مانع شد به کوفه بروی، اگر به کوفه می‌رسیدی شاید تاریخ عوض می‌شد اما دست او را هم گرفتی. من که محب هستم، من که گریه‌کنت هستم. می‌دانم گناهکار هستم، می‌دانم اشتباه می‌کنم. 🔹هر بار هم که گناه می‌کنم دلم راضی نیست ولی ارادۀ ترک گناه را ندارم اما شما که می‌توانی این اراده را به من بدهی. این همان اراده‌ایست که به حر و زهیر دادی و برگشتند. من آن ارادۀ ترک گناه را از شما می‌خواهم، این هدیه را به من بدهید.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ادب زیارت-16آبان96- کربلا.pdf
1.08M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ادب زیارت 📅 ۱۶ آبان ۹۶ 📍کربلا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۸) 🔹از ویژگی‌های دیگر قیام اباعبدالله علیه السلام، ارتقا بخشیدن به سطح فکری مردم بود. یک قدوقواره مردم بالاتر آمدند. 🔸تاملاس توندون، رئیس کنگرۀ ملی هندوستان، می‌گوید: «این فداکاری‌های عالی از قبیل شهادت امام‌ حسین، سطح فکر بشریت را ارتقا بخشیده و خاطره آن شایسته ا‌ست همیشه باقی بماند.» این فرد هندو است. 🔹 امام‌ حسین فرادین است، چون تجلی‌گاه خداست. امام‌ حسین یاد داد که اگر دین نداری اما آزاده‌مرد که می‌توانی باشی. بی‌دینی؟ نلسون ماندلا که می‌توانی باشی. بی‌دینی؟ چه‌‌گِوارا باش. 🔸خسرو گل‌سرخی مارکسیست که خدا و پیغمبر را قبول ندارد، در دادگاه می‌گوید: «من جنگیدن برای هدفم را از حسین‌بن‌علی یاد گرفتم.» گاندی، رهبر هندوستان، می‌گوید: «من انقلاب را از حسین‌بن‌علی‌ یاد گرفتم.» 🔹کدام حادثه در طول تاریخ اینگونه سطح فکر بشر را چند مرحله بالا آورده است؟ یاد گرفتند که با کُتک‌خوردن هم می‌شود اصلاح کرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی یاران امام‌ حسین علیه السلام 🔹 یاران اباعبدالله، آموزش یار‌ بودن را دادند. این به‌ درد ما می‌خورد. نکتۀ اولی که باید بفهمی این است که "وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ" باشی. "فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ" باشی. سریع بگیری، گیج‌بازی درنیاوری. 🔸هلْ مِنْ ناصِرٍ را که شنیدی، اگر گیج‌بازی دربیاوری به خیمۀ حسین‌بن‌علی نمی‌رسی. اگر دست‌دست کنی به خیمۀ حسین‌بن‌علی نمی‌رسی. سلیمان‌ صردخزاعی خونش را هم برای اباعبدالله ریخت اما دیگر فایده نداشت. 🔹حضرت علی علیه السلام به سلیمان فرموده بود: «تو آدمی‌ هستی که دست‌دست می‌کنی.» دست‌دست کرد، بعدش هم در قیام ‌‌توابین خودش را به کشتن داد. اما بعضی‌ها زرنگ بودند. نامه‌ای از امام‌ حسین به حبیب‌بن‌مظاهر آمد که نوشته بود: «مِنَ الغَریب اِلَی الحَبیب.» 🔸سریع راه افتاد و شبانه خودش را رساند. نود سال عمر کرد، صحابۀ پیغمبر هم بود، آن چهار پنج لیتر خونی هم که داشت، در راه امام‌ حسین ریخت. یعنی می‌شود یک نفر از این بیشتر عاقبت‌به‌خیر باشد؟ چون زرنگ بود، چون دست‌دست نکرد. 🔹طرماح به امام‌ حسین گفت: «من بروم، برمی‌گردم.» حضرت فرمود: «برو اما زود برگرد.» بعدها توی سرش می‌زد و اشک می‌ریخت و می‌گفت: «نفهمیدم وقتی امام‌ زمانم می‌فرماید برو زود برگرد، یعنی نرو.» اما دیگر فایده نداشت. 🔸باید تیز باشی، روی هوا بزنی. زهیر آدمی بود که هر جا امام‌ حسین می‌ایستاد، او راه می‌افتاد. می‌خواست کنار امام حسین نباشد. امام حسین او را به خیمه‌اش دعوت کرد. به خیمه رفت، وقتی برگشت، مال و زن و بچه و... را رها کرد؛ یعنی همان‌ چیزهایی که آدم را سنگین می‌کند. 🔹زهیر قبل از شهادتش می‌گوید: «اگر هزار بار من را بکشند، آتشم بزنند و خاکسترم را به باد بدهند، دوباره این کار را می‌کنم.» اینها مصداق آیۀ «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ.» بودند. سریع روی هوا زدند. خیلی زرنگ بودند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آل‌زیاد، جزء شجرۀ ملعونه 🔹زیارت عاشورا بی‌دلیل اسم آل‌زیاد را نمی‌آورد، آل‌زیاد هم جزء همان شجرۀ ملعونه هستند. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آل‌زیاد، جزء شجرۀ ملعونه 🔹 زیارت عاشورا معجزه‌ است. وقتی می‌خواهيد به شمر و عُمَرسعد لعن بفرستيد، به خودشان می‌گوييد اما بعضی‌ها را طور ديگری لعن می‌کنید و می‌گوييد آل‌‌زیاد، آل‌‌مروان و آل‌‌ابی‌سفیان. 🔸دربارۀ آل‌‌زیاد، ماجراهای زیادی وجود دارد. چون پدر زیاد‌بن‌ابیه معلوم نبود، به او می‌گفتند "زیاد پسر باباش". اسم مادرش سمیه بود. آن موقع بصره هنوز توسط اعراب فتح نشده بود و مردم بصره فارسی‌زبان بودند. يکی از شعرهايی که بين بچه‌ها بود، اين بود: «انگوره و مویزه؛ سمیه روسپیزه.» 🔹 به ابن‌زیاد، ابن‌مَرجانه می‌گفتند و اسم پدرش را نمی‌گفتند. به مرجانه هم ذات‌البُعول می‌گفتند؛ یعنی صاحب شوهرها! این‌ها زن‌هايی بودند که در شهر صاحب پرچم‌ها بودند. 🔸ابن‌عَبدُالبِر از هُشام‌بن‌محمدبن‌سائب‌کُلبی از پدرش از ابوصالح از ابن‌عباس روایت کرده است: «عُمَر در زمان خلافت خود زیاد را که نوجوانی بود، برای اصلاح فسادی که در یمن رُخ داده بود، فرستاد.» رفت و مأموريتش را خیلی خوب انجام داد. وقتی برگشت، گفتند: «بارک‌اللّه، خوب انجام دادی. حیف‌ که معلوم نيست پدرت کيست!» 🔹ابوسفیان گفت: «پدر او از قریش است و من آن کس را که او را در رحم مادرش گذارده، می‌شناسم. چون کار خودم بوده است.» فلذا می‌بینید آل‌‌زیاد هم جزء همان شجرۀ ملعونه هستند. 🔸متأسفانه در کمال بی‌شرمی، معاویه جلسه‌ای گذاشت و ابن‌زياد را به پدر خودش مُستَلحَق کرد. دو سه ‌شاهد آورد و شهادت دادند که شاهد زنای ابوسفیان با سمیه بودند، پس زیاد برادر معاویه ا‌ست. بعد از آن مدتی به زیاد‌بن‌ابیه، زیاد‌بن‌ابی‌سفیان می‌گفتند. پس زیارت عاشورا بی‌دليل اسم آل‌زیاد را نمی‌آورد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۹) 🔹ویژگی دیگر این حادثه این است که امام‌ حسین علیه السلام، "وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ" است؛ یعنی خون جست‌وجوشده‌. 🔸 در طول تاریخ، حسین قربانی وعده‌داده‌شده ا‌ست. آن قربانی اسماعیل نبود. زمانی که حضرت ابراهیم علیه السلام می‌خواست سر اسماعیل را ببرد، خدا فرمود: «وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ.» گفت یک ذبح بزرگی هست که او آن قربانی است. 🔹مسیح هم قربانی نشد. مسیحی‌ها به‌ شدت دنبال اینند که بگویند مسیح همان قربانی وعده‌داده‌شده بود. اینها تأکید دارند که خون درون قلب حضرت مسیح هم بیرون ریخته است. می‌گویند: «زمانی که حضرت مسیح را به صلیب کشیدند، یک سرباز رومی آمد و با یک سرنیزه‌ای از پایین زد و قلب مسیح را سوراخ کرد و خون درون قلب هم بیرون ریخت.» 🔸در حالی که اصلاً مسیحی به صلیب کشیده نشد که بخواهد خون قلبش را بدهد! اینها در تاریخ داشتند که آن قربانی وعده‌داده‌‌شده چنان در خدا حل می‌شود که خون درون قلبش را هم می‌دهد. 🔹عرب به خونی که در قلب باشد، مُهجه می‌گوید. لذا ‌امام‌ صادق علیه السلام می‌فرماید: «اللّهُمَّ، إنّي أشهَد أنَّهُ ... بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ؛ بار خدايا! من گواهى مى‌دهم كه آن بزرگوار ... خون درون قلبش را در راه تو نثار كرد.» 🔸و همچنین در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ» یعنی یاران امام‌ حسین هم مُهجۀ خود را در راه خود امام‌ حسین دادند. او قربانی وعده‌داده‌‌شده‌ است، ثارالله است، وِتْرَ الْمَوْتُورَ است. 🔹مختار انتقام اباعبدالله را نگرفت. اباعبدالله برای دین شهید شد، فلذا انتقامش زمانی گرفته می‌شود که دوباره تمامیت دین برپا شود؛ یعنی وقتی آن منتقم اصلی بیاید و تکیه بر خانۀ کعبه بزند و بگوید: «اَنَا بَقیَّةُ اللّهِ، اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم؛ من آن شمشیر انتقام‌کِشنده‌ام.» و از حزب شیطان انتقام بگیرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
رفاقت_با_شهدا_یادواره_شهید_ابراهیم_هادی_19بهمن96_تهران.pdf
965.1K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ رفاقت با شهدا (یادواره شهید ابراهیم هادی) 📅 ۱۹ بهمن ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قرآن، روضه‌خوان امام حسین علیه السلام 🔹قرآن پر از روضه امام حسین است منتها برای کسانی که اهل‌فن باشند. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قرآن، روضه‌خوان امام‌ حسین علیه السلام 🔹 اَلسَّلاَمُ عَلَى أَسِيرِ اَلْكُرُبَاتِ؛ سلام بر کسی که اسیر مصیبت‌ها شده بود. اسیر یعنی کسی که به بند درآمده است، مثلاً "اِسر" همین معنی را می‌دهد، اسرائیل هم که لقب حضرت یعقوب بود یعنی در بند خدا درآمده، بندۀ ‌خدا. 🔸کرب یعنی مشکل، غم، اندوه، سختی و آتشی که به جان آدم می‌افتد. کُرُبات چون جمع است، می‌خواهد نهایت غم و اندوه را برساند، یعنی همۀ مصیبت‌ها با هم جمع شود. در قرآن درمورد کرب آمده است: «وَنُوحًا إِذْ نَادَىٰ مِنْ قَبْلُ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ.» می‌گوید ما او را از این کرب عظیم نجات دادیم. کشتی فرستادیم و از دست آدم‌هایی که دورشان بودند نجاتشان دادیم. 🔹خدا اسم این را کرب عظیم گذاشته است، نه کرب عادی. خدایا اگر مردی زنده باشد و ببیند جلوی چشمش دستور حمله به خیمه‌ها را می‌دهند، اسمش چیست؟ اگر بچۀ شش‌ماهه‌ات روی دستت پَرپَر بزند چه؟ 🔸اگر جوان رعنایت، اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِ الله، به میدان برود و وقتی برسی همۀ دشت پُر از برگ گل اکبر باشد چه؟ قرآن پُر از روضۀ امام‌ حسین است منتها برای کسانی که اهل‌فن باشند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📅 ۳ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۱۰) 🔹ویژگی دیگر این قیام این است که استعداد شبیه‌سازی برای همۀ افراد را دارد. 🔸 همه می‌توانند خودشان را در عاشورا ببینند. شیعه و سنی و کافر و گبر و مسیحی و... ندارد. بچۀ شش‌ ماهه و دختر سه‌ چهار ساله و نوجوان هم بخواهد حالی‌اش بشود، یک کاندیدا دارد که شبیه او باشد. پیرِ نود ساله هم بخواهد باشد، حبیب‌بن‌مظاهر هست. همه اینجا خودشان را می‌بینند. 🔹صحنۀ تئاتری آفرید و یک سناریوی عالی با داستانی تراژدی نوشت. کدام داستان در دنیا اینطور همه را تکان داده است؟ برای کدام داستان بعد از ۱۴۰۰ سال جوری به سر خودشان می‌زنند که انگار پدر و مادرشان مرده است؟ این داستان چه ویژگی‌ای دارد که آن فرد خارجی هم می‌شنود و اشک می‌ریزد؟ همه خودشان را در حسین‌بن‌علی علیه السلام می‌بینند. 🔸اباعبدالله خودش سناریو را نوشت. گفت: «روی سن تئاتر، تو باید اینجا باشی، تو اینطور باید دیالوگ بگویی، تو اینطوری باید رفتار کنی.» همه را نوشت. اباعبدالله روز تولد خودش، سوم شعبان، وارد مکه می‌شود. تمام شعبان و رمضان و شوال و ذی‌القعده و هشت روز اول ذی‌الحجه را آنجاست. همه به اینجا آمده‌اند. حضرت می‌رفت برایشان خطبه می‌خواند. 🔹همۀ حواس‌ها به دردانۀ حضرت رسول است که بینشان زنده مانده. مردم عاشق حسین هستند، تا جایی که دشمن هم از خوبی این‌ها سوء‌استفاده می‌کند. دشمن هم به این‌ها طمع دارد. آنقدر که این‌ها نماد الهی‌ بودن و خدایی‌ شدن هستند. 🔸حج‌ عمره مستحب است. روز هشتم ذی‌الحجه یک‌ دفعه حضرت فرمود: «آی مردم! من می‌خواهم بروم.» همۀ توجهات را به خودش جلب کرد. در بین راه به هرکسی می‌رسید، برایش خطبه می‌خواند. سناریواش را که نوشت، حجش را یک جای دیگر برگزار کرد؛ در سرزمین کُرب‌ئیلا، کُرب؛ قُرب. ئیل؛ خدا. در سرزمینی که آدم به خدا نزدیک است. 🔹آنجا طی صفا و مروه را کسی دیگر انجام داد. آنجا قربانی چیز دیگری بود. مگر حج از فروع ‌دین نیست؟ یک فروع ‌دینی را زمین گذاشت و امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر را به چشم آورد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید برگ خوبی باشیم 🔹پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «یا علی، همۀ مردم از شجرۀ جدا هستند، من و تو از شجره‌ای واحد هستیم. من ریشه‌های درختم، تو تنۀ درختی، زهرا شاخه‌های درخت و حسن و حسین، میوه‌ها و شیعیانمان، برگ‌های این درخت هستند.» 🔸شما اگر بخواهید یک درخت را بِبُرید، سراغ درختی می‌روید که خشک است و برگ ندارد. زمانی دست دشمن به تنه، ریشه، شاخه و میوه می‌رسد که برگی روی درخت نمانده باشد. حسین‌بن‌علی علیه السلام هم درختش بی‌برگ بود، چیزی نمانده خشک شود، فقط هفتاد برگ داشت. 🔹باید برگ باشید. برگ چه ویژگی‌هایی دارد؟ ۱. از درخت حفاظت می‌کند که کسی جرئت نکند سمت درخت بیاید؛ ۲. درخت را زیبا می‌کند. امام‌ صادق علیه السلام می‌فرماید: «كُونُوا لَنَا زَيْنا وَ لاَ تَكُونُوا عَلَيْنَا شَيْنا؛ برای ما مایۀ زینت باشید.» 🔸این برگ‌ها با هم فرق می‌کنند. بعضی برگ‌ها جلو هستند. خوش به حال آن برگ‌ها. برگ‌هایی که جلو هستند، از بقیۀ برگ‌ها درشت‌ترند و جلوه‌شان بیشتر است، اما اولین برگ‌هایی هستند که باد و خاک و باران می‌خورند. آن‌ها فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ هستند. 🔹 پس باید برای رسیدن به یک جنس نفیس، با هم مسابقه بدهیم، برای حفاظت از اهل‌بیت، با هم مسابقه می‌دهیم. من مخلص همۀ برگ‌ها هم هستم اما نمی‌گذارم کسی جای من را بگیرد. اصلاً من می‌خواهم آن برگ جلویی باشم که به تُوی برگ عقبی هم آسیب نرسد. 🔸 اینکه کجای این درخت باشی، با خودت است. می‌شود برگ سوراخ‌ سوراخ و کرم‌خورده باشی که آفت گناه به آن برگ زده، آن‌ وقت بروی آن بالا هم بایستی؟ نه،‌ تو مایۀ آبروریزیِ درختی. آقایی که برای امام‌ زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سخنرانی می‌کنی، اگر فردا دزدی‌ات لو رفت چه؟ فردا اگر فلان مسئلۀ اخلاقی‌ات لو رفت چه؟ مراقب باشیم. 🔹آن‌هایی که خوب بالا می‌روند، خوب هم زمین می‌خورند. اگر می‌خواهی برگ جلویی باشی، نباید بگذاری به تو آفت بزند. خودت را سَم‌پاشی کن. تقوا داشته باش، خودت را بساز. آیا می‌شود دروغ بگویی و یار امام‌ زمان باشی؟ می‌شود غیبت کنی و یار امام زمان باشی؟ می‌شود مال حرام بخوری و یار امام زمان باشی؟ 🔸در این درخت‌ها، شجرۀ طیبۀ امام زمان چیز دیگری است، هرکسی نمی‌تواند برگ این درخت باشد. یعنی بین اهل‌بیت، کار کردن برای امام زمان از همه سخت‌تر و در عین حال از همه شیرین‌تر است. خوش به حال آن کسانی که برای امام زمانشان کار می‌کنند. اگر این افراد ظهور را هم نبینند، امام زمان بر آن‌ها ظهور می‌کند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نفوذ_با_محور_کار_مداحان_1آذر94_تهران.pdf
1.06M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ نفوذ با محور کار مداحان 📅 ۱ آذر ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis