eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
322 ویدیو
439 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
اجتماع قلوب-جلسه سوم-990212-تهران-خلاصه.pdf
775.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اجتماع قلوب - جلسه سوم 📅 ۱۲ اردیبهشت ۹۹ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
سبک_زندگی_اسلامی_10اردیبهشت96_تهران.pdf
927.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ سبک زندگی اسلامی 📅 ۱۰ اردیبهشت ۹۶ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فواید و ضرورت شفافیت 💠 "گِلِن گِرینوالد" در ارائه‌ای که در TED تحت عنوان "چرا اختفا مهم است؟" داشته است، فواید و ضرورت شفافیت را اینگونه بیان می‌کند: 1️⃣ دامنۀ گزینه‌های رفتاری‌ای که ما در نظر می‌گیریم، وقتی تصور کنیم تحت نظارت قرار گرفته‌ایم، به شدت کاهش می‌یابد. 🔹یعنی وقتی ما زیرنظر نیستیم، دامنه رفتاری و اتفاقاتی که می‌تواند از ما سر بزند بیشتر است و بالعکس؛ وقتی زیرنظر هستیم این دامنه کمتر است. 2️⃣ مطالعات فراوانی نشان می‌دهد وقتی فردی بداند تحت نظارت است، رفتار آنها به‌طور گسترده‌ای انطباق‌جویانه و فرمان‌برانه خواهد شد. 🔸اینها غربی هستند و اصلاً هیچ خدا و پیغمبری را قبول ندارند. اگر هم قبول دارند در مطالعاتشان دخیل نمی‌کنند و اگر هم بخواهند دخیل کنند به‌ عنوان یک معیار زمینی به آن نگاه می‌کنند. می‌گویند دین خوب است، اینجا به دردمان می‌خورد. نه اینکه الزاماً خدا و پیغمبری باشد. 3️⃣ خجالت در انسان یک محرک بسیار قدرتمند است، و این دلیل این مسئله است که چرا انسان‌ها، وقتی در شرایط مشاهده شدن قرار بگیرند، تصمیماتی می‌گیرند که نه تنها محصول اراده آنهاست، بلکه محصول انتظاراتی است که سایرین از آنها دارند. 🔹می‌گویند نه تنها خودمان را در نظر می‌گیریم بلکه انتظاراتی که سایرین از ما دارند را هم در نظر می‌گیریم. 4️⃣ بحث دیده شدن از ابزارهای کلیدی کنترل اجتماعی در دنیای مدرن ماست که در آن دیگر نیازی به سلاح مستبدان (مجازات، زندان، قتل و...) نیست. چرا که نظارت توده(عموم) در ذهن، زندانی را می‌سازد که از ابزارهای دیگرِ انطباق با هنجارهای اجتماعی و نیرو‌های مستقیمی که تاکنون وجود داشته‌اند، به مراتب اثربخش‌تر است. 🔸این روش کاری می‌کند که طرف، خودش را حبس کند و رفتارهای آنرمال که دور از انتظار قانون است را انجام ندهد. چقدر باید پول زندانبان بدهی؟ اینجا کاری می‌کند که طرف، خودش را کنترل می‌کند. 5️⃣ ادیان ابراهیمی، به شیوه مشابهی اینطور معرفی می‌کنند که یک نیروی برتر نامرئی همه جا حضور دارد که شما را مشاهده می‌کند و بدین ترتیب شما هیچ لحظۀ اختصاصی ندارید، که این بزرگ‌ترین نیرو را برای اطاعت از دستوراتش ایجاد می‌کند. 🔹این نگاه گِرینوالد به دین است. اسم خدا را نمی‌برد و از یک نیروی نامرئی یاد می‌کند. ما در دعای کمیل داریم: وَ لا یمْکنُ الْفِرارُ مِنْ حُکومَتِک؛ هیچ جایی نیست که من بروم و تو نتوانی مرا ببینی. 🔸همینطور در قرآن خداوند متعال می‌فرماید: أَلَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یرَى؛ نمی‌دانی که من تو را می‌بینم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصاحبه با اندیشکده نجوا-دی 99.pdf
1.26M
📄 متن کامل مصاحبه استاد رائفی‌پور با اندیشکده نجوا، با موضوع: ✅ تحولات اخیر منطقه 📅 دی ۹۹ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حکم خدا بالاتر از طلاست 🔹️بعضی‌ها را نمی‌شود اعدام کرد و فقط باید حصر کرد، چون جامعه را به‌ هم می‌ریزند. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حکم خدا بالاتر از طلاست 🔹حضرت ‌موسی علیه السلام سامری را گرفت و حصرش کرد، چون می‌گفت: «اگر تو در برخورد با مردم باشی، ضربه می‌زنی.» بعضی‌ها را نمی‌شود اعدام کرد و فقط باید حصر کرد، چون جامعه را به‌ هم می‌ریزند. سامری را حصر خانگی کرد، چون طرفدار داشت. 🔸سامری، نسل حضرت‌ یوسف علیه السلام بود. حضرت ‌یوسف آدمی بود که برای بنی‌اسرائیل شرافت آورده بود. لذا سامری می‌شد یادگار حضرت‌ یوسف. حضرت موسی زورش نرسید او را اعدام کند، فقط جدایش کرد و فرمود: «لَا مِسَاسَ» تو فقط با مردم تماس نداشته باش که مملکت را به‌ هم می‌ریزی. اما دستور داد گوساله‌ای که اینها پرستیده بودند را آتش بزنند. 🔹قرآن هم تأکید دارد که این گوساله یک جسمی بی‌جان بود و می‌فرماید: «عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ» طلایش را هم سابیدند و بُراده کردند و به دریا ریختند. خدا می‌خواست بفهماند که حُکم من از طلا هم بالاتر است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تغییرات_اقلیمی_و_بحران_مدیریت_در_کشور_16مرداد1400_تهران.pdf
716.4K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تغییرات اقلیمی و بحران مدیریت در کشور 📅 ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
الشام، الشام، الشام 🔹مردم شام اسلامشان اموی بود. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه اول 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
الشام، الشام، الشام 🔹 پس از واقعۀ عاشورا وقتی از امام‌ سجاد علیه السلام پرسیدند: «کجا بیشتر اذیت شدید؟» حضرت فرمودند: «الشّام، الشّام، الشّام.» ماجرا از این قرار بود که اولین هدف پیامبر صلی الله علیه و آله، گرفتن بیت‌المقدس بود. یهود از مدینه تا بیت‌المقدس را چند لایه چیده بود؛ خیبر، سه قبیله و... . 🔸 پیامبر برای رسیدن به بیت‌المقدس، اول باید سه قبیله را در شمال مدینه شکست می‌داد. راه شامات، از شمال مدینه می‌گذرد. سپس به سراغ قلعۀ خیبر رفت و بعد از آن، جنگ موته و تبوک. جنگ‌هایی که پیامبر با یهودی‌ها داشت، سختترین جنگ‌هایش بود. حضرت تا خواست جنگ موته را راه بیاندازد، از داخل مدینه بلایی سر پیامبر آوردند که ایشان متحیر مانده بود که فتنه از کجا به وقوع پیوست! 🔹 یهود نمی‌گذاشت پیامبر به سمت بیت‌المقدس برود اما همین اسلام بعد از پیامبر می‌آید شامات را می‌گیرد منتها حاکم آنجا یک نفر از بنی‌امیه، یعنی یزیدبن‌ابی‌سفیان می‌شود که یهودیان خیالشان راحت است این آدم خودی است. بعد از یزیدبن‌ابی‌سفیان، برادرش معاویه حاکم می‌شود. مردم شام اصلاً اسلامشان اموی بود، اینها پیغمبر ندیده بودند. لذا باید این جریان را بشناسید، باید بدانید چرا مردم شام اینطوری‌ هستند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه اول 📅 ۱۶ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اهداف و آثار شفافیت 1️⃣ شفافیت ابزار پاسخگویی شفافیت بهترین ابزار برای پاسخگویی است. زمانی که فرد تنهاست و کسی بالای سرش نیست خودش را پاسخگو نمی‌داند. افزایش نظارت، افزایش انتظارات می‌آورد، پس وقتی فرد زیرنظر است، خودش را ملزم به پاسخگویی می‌داند. 2️⃣ بالارفتن کارآمدی با شفافیت، کارآمدی بالا می‌رود. من اگر بدانم جلسه خصوصی است یک جور حرف می‌زنم و اگر بدانم دوربین برای ضبط صحبت‌هایم وجود دارد طور دیگری صحبت می‌کنم. این فرآیند کارآمدی را بالاتر می‌برد و حواسم هست هر حرفی را نزنم. 3️⃣ کاهش فساد شفافیت فساد را کمتر می‌کند. همۀ فسادها پشت درهای بسته انجام می‌شود. وقتی همه چیز عمومی شود، کجا می‌خواهند فساد انجام دهند. 4️⃣ افزایش اعتماد عبارت "این مکان مجهز به دوربین مداربسته است" باعث می‌شود که مواظب خودتان باشید. انسان مقابل عموم، مسئولانه صحبت می‌کند. حواسش هست که هر حرفی را نزند؛ اما وقتی مخفی باشد هر حرفی می‌زنند و تو نمی‌دانی برایت چه تصمیمی می‌گیرند. پس شفافیت موجب افزایش اعتماد می‌شود. 5️⃣ بهینگی سیستم این با کارآمدی فرق می‌کند. شفافیت باعث می‌شود که سیستم و عملکرد بهینه ‌شود. ایرادات و آدم‌های ناکارآمد مشخص می‌شوند. گاهی وقت‌ها متوجه می‌شوید که یک بوروکراسی اشتباه یا یک چرخه اضافه ایجاد کرده‌اید. با شفافیت همۀ این آدم‌های اضافه و دلال‌ها حذف می‌شوند. هزینه اضافی از بین می‌رود. در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. و در واقع این سیستم بهینه می‌شود. 6️⃣ افزایش سطح و کیفیت تصمیمات شفافیت هم وسعت و هم عمق تصمیمات را افزایش می‌دهد. 7️⃣ افزایش خبرگی تصمیمات اگر آن آقای نماینده بداند طرحی که در مجلس ارائه داده، بعداً پیگیری خواهد شد که این طرح مال چه کسی بود، با تأمل و دقت بیشتری روی طرح کار می‌کند. 8️⃣ کاهش تصمیمات فردی و جناحی در کشور ساختار وجود ندارد، سیستم وجود ندارد. حزب به معنای درست وجود ندارد که اگر این حزب کار نادرستی انجام داد پاسخگو باشد. شخصی با تفرقه‌اندازی بین ترک؛ کرد؛ فارس؛ لر؛ عرب و بلوچ رأی جمع ‌می‌کند. 9️⃣ افزایش توقعات شفافیت افزایش توقعات به وجود می‌آورد به خاطر همین خیلی‌ها دنبالش نیستند. مثلاً وقتی مردم بدانند درآمد نفتی چقدر بوده، آن را می‌خواهند. با افزایش نظارت، افزایش انتظارات به وجود می‌آید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تفکر،_قرآن_و_اهل‌بیت_23اردیبهشت99_مشهد.pdf
712.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تفکر، قرآن و اهل‌بیت 📅 ۲۳ اردیبهشت ۹۹ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظرفیت_های_تمدن_سازی_عاشورا_6_25شهریور97_تهران.pdf
2.23M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - جلسه ششم 📅 ۲۵ شهریور ۹۷ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ابزار شفافیت 1️⃣ اطلاعات: اولین ابزار شفافیت، اطلاعات کافی و صحیح و به هنگام است. این اطلاعات باید به اندازه کافی باشد و همچنین صحیح باشد. مثلاً شش سال دیگر آمار سال ۲۰۱۵ را به من بدهید به درد من نمی‌خورد! 2️⃣ فناوری اطلاعات(ict): مهم‌تر از اطلاعات؛ فناوری اطلاعات می‌خواهد. چون تصمیم‌گیری و اصلاح امور بدون در اختیار داشتن اطلاعات اصلاً ممکن نیست. فناوری اطلاعات، ارائه اطلاعات را آسان می‌کند. 3️⃣ تصویب قانون: در حوزه ابزارهای شفافیت، بعد از اطلاعات و فناوری اطلاعات باید سراغ قانون برویم. برای تصویب این قانون مجلس محترم باید ورود پیدا کند و دولت را ملزم کند و اگر دولت انجام نداد، باید وزیر مربوطه را استیضاح کند. این هم منوط به این است که من و شما نماینده‌ها را درست انتخاب کرده باشیم. 4️⃣ فرایند: فرایند شفافیت نیز باید درست باشد. 5️⃣ فرهنگ؛ به طور مثال در یک سریال یک شخصی به شخص دیگر شماره می‌دهد و می‌گوید سریع به این شماره زنگ بزن. تا حالا دیدید شماره را کامل بدهند؟ خیر. چون ملت زنگ می‌زنند و اذیت می‌کنند. این بی‌فرهنگی است. 6️⃣ برخی فناوری‌ها: فناوری و دانش هم به عنوان یکی از ابزار شفافیت مهم است. 🔹جالب است که ما شفافیت در حوزه معماری داریم. یعنی در محیط کار نباید فضای خصوصی به وجود بیاورید. فضای باز هم مطلوب و اسلامی نیست، فضا باید نیمه‌خصوصی باشد. مثل این پارتیشن‌هایی که می‌زنند و البته با رعایت شرعیات. محیط کاری آقایان و خانم‌ها درست بخش‌بندی شود. دیده شود که شخص دارد کارش را انجام می‌دهد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آسیب‌های_فضای_مجازی_23فروردین95_کاشان.pdf
407.1K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آسیب‌های فضای مجازی 📅 ۲۳ فروردین ۹۵ 📍کاشان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
انقلاب_اسلامی،_مظلوم_اما_مقتدر_21بهمن96_تهران.pdf
1.01M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ انقلاب اسلامی، مظلوم اما مقتدر 📅 ۲۱ بهمن ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
عبدالله‌بن‌حنظله غسیل‌الملائکه 🔹یکی از صحابۀ پیامبر صلی الله علیه و آله جوانی بود به نام حَنظَله‌بن‌ابی‌عامِر که تازه ازدواج کرده بود. صبح روز ازدواجش وقتی خبردار شد جنگ شده، از نزد همسرش بیرون آمد، سریع شمشیرش را برداشت و به میدان جنگ رفت. حتی فرصت نکرد غسل کند و همان‌ طوری شهید شد. پیامبر فرمودند: «ملائکه او را غسل می‌دهند.» به همین دلیل به حنظلۀ غسیل‌الملائکه معروف شد. 🔸او پسری داشت به اسم عبدالله که در مدینه ساکن بود. عبدالله‌بن‌حنظله پسری محجوب بود که تسبیح از دستش نمی‌افتاد. وقتی در شهر راه می‌رفت، مردم برای تبرک به او دست می‌کشیدند. بعد از اینکه امام‌ حسین علیه السلام شهید شد، با خودش گفت: «نکند حسین فرزند پیغمبر، فرزند امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها راست می‌گفته.» لذا به قصد بررسی به شام رفت تا ببیند اینکه می‌گویند: «خلیفۀ جدید، مسلمان نیست.» درست است یا نه. وقتی رسید، دید یزید دارد عرق می‌خورد و به او هم تعارف کرد. 🔹بعد از اینکه به مدینه برگشت به مردم گفت: «یزید علنی عرق می‌خورد. با من بیعت کنید که تا آخرین قطرۀ خون با او بجنگیم.» تازه حرف امام حسین را زد. ۱۰هزار نفر در مدینه با او بیعت کردند، تا آخرین قطرۀ خون جنگیدند و همه کشته شدند. این ۱۰هزار نفر برای اباعبدالله کجا بودند؟ نبودند چون امام‌ حسین را قبول نداشتند. وقتی حسین‌بن‌علی می‌گفت: «مردم! یزید مسلمان نیست، به طرف من بیایید.» هیچ‌کس به ایشان نگاه نمی‌کرد. 🔸 اهل‌بیت را با کار فرهنگی تخریب کرده بودند. معاویه ۲۰ سال فرصت داشت تا کار رسانه‌ای کند. هر چیزی رسانه‌ها گفتند باور نکنید، همیشه با خودتان بگویید: «نکند من هم الان یکی شبیه همان‌ آدم‌ها هستم.» این رسانه‌ها اراده کنند آدم‌ها را چنان تخریب می‌کنند که نفهمید از کجا خوردید. همین بلا را سر اباعبدالله و خاندان‌ اهل‌بیت آورده بودند. 🔹کار را به جایی رساندند که در زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت می‌گوییم: «اَشهَدُ اَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ‏ الصَّلَاةَ؛ گواهی می‌دهم که تو نماز را به پا داشتی.» شهادت می‌دهم شما نماز می‌خواندید، موحد و اهل زکات بودید. عبدالله‌بن‌حنظلۀ غسیل‌الملائکه می‌گوید جهاد کنید، فقط در مدینه ۱۰هزار نفر جمع می‌شوند. اگر این ۱۰هزار نفر با امام‌ حسین می‌آمدند، کار یزید تمام بود اما مردم اهل‌بیت را قبول نداشتند. برگرفته از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین- جلسۀ اول(۱ آبان ۹۷) ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا-جلسۀ سیزدهم(۲۷ مهر ۹۷) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
پیراهن خونین 🔹چقدر باید گریه کنیم تا حق مطلب ادا شود؟ 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
پیراهن خونین 🔹برادران یوسف او را به بیابان بردند و در چاه انداختند، پیراهنش را پاره کردند، بزغاله‌ای کشتند و خونش را روی پیراهن ریختند. وقتی برگشتند پیراهن را به پدرشان نشان دادند و گفتند گرگ او را درید. قرآن بارها تأکید دارد که حضرت یعقوب متوجه بود پسرانش دارند دروغ می‌گویند، حتی استدلال‌هایی هم آورد که خبر دارد. او پیغمبر خداست، بر او پوشیده نیست. 🔸پیراهن جلوی چشمش بود، می‌دانست دروغ است و یوسفش زنده‌ است و یک جایی دارد زندگی می‌کند. او فقط یک پسر نداشت، یازده پسر دیگر داشت که جایش را پر کردند اما اینقدر گریه کرد که جفت‌ چشم‌هایش سفید شد. 🔹حالا اگر آن پیراهن، واقعی باشد، گرگ‌ها یکی‌ دو تا نباشند، آن خون، خون ولیِ خدا باشد، کسی برایت نماند، یازده پسر دیگر هم نداشته باشی، همۀ نزدیکانت را ببینی جلوی چشمت دارند می‌روند، چقدر باید گریه کنیم تا حق مطلب ادا شود؟ برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📅 ۱ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نقش_تربیت_در_جامعه_اسلامی_20آذر97_تهران.pdf
1.15M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ نقش تربیت در جامعه اسلامی 📅 ۲۰ آذر ۹۷ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
محدودۀ شفافیت در مواردی شفافیت، محدودیت دارد: ▪️ حریم خصوصی افراد: اگر من در اتاق خواب شما دوربین کار بگذارم درست نیست؛ این جزء حریم خصوصی است. اما به بهانه حریم خصوصی افراد دارند جلوی ارائه اطلاعات یک عده‌ای را می‌گیرند. ▪️ مباحث امنیتی: اطلاعات امنیتی در محدودۀ شفافیت نیست و نباید به کسی گفت. که البته این زمان دارد. به کسی ربطی ندارد که چند تا موشک داری. به هیچ وجه نباید سرک بکشند و اطلاعات به دست بیاورند. این کار بازی با امنیت ملی است. 🔹در حال حاضر حتی ۱۰ درصد از اطلاعات غیر امنیتی را هم نمی‌گویند. این اطلاعات غیرامنیتی را بدهید و طوری بدهید که قابل استفاده باشد. 🔸باید مشخص شود چه افرادی امروز در مجلس حاضرند و چه کسانی غایب هستند. و چقدر از این غیبت‌ها موجه بوده و چقدر غیر‌موجه بوده است. غیبت غیرموجه یعنی چه؟ آن نماینده مهمترین کارش دفاع از حق من است. چرا غیبت غیرموجه دارد؟ ▪️اسرار تجاری: یکی دیگر از اسراری که نباید گفته شود، اسرار تجاری است. 🔹کشورهای پیشرفته گفتند باید اسرار تجاری در جایی که کسی به آن دسترسی ندارد شفاف‌سازی شود؛ مثلاً فرمولی که با آن شامپویی تولید کردی را اعلام کن و بگو این فرمول مال من است و هر کسی تا سی سال دیگر بخواهد از این فرمول استفاده کند باید به من پول بدهد. از قضا دقیقاً باید با شفاف‌سازی، حق اختراع را حفظ کرد، نه اینکه کسی را به آزمایشگاهت راه ندهی. ✅ حضور و غیاب نماینده‌ها جزء هیچ کدام‌ از این سه دسته محدودیت‌های شفاف‌سازی نبود. نه جزء اسرار تجاری است، نه امنیتی است و نه حریم خصوصی است! برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis