eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
323 ویدیو
441 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
| نماینده تربیتی خدا 🔹️نماینده تربیتی خدا روی زمین، پیامبران و زنان هستند، چون تربیت نیاز به ریزه‌کاری دارد. 🔺️ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| برده‌داری نوین 🔹️امروز برده‌داری نوین را می‌بینید؛ برده‌های شیک که کت و شلوار پوشیده‌اند! صبح تا شب باید در کارخانه‌ها کارت بزنند؛ صبح تا شبشان در حال بررسی هستند؛ با GPS چک می‌شوند که کجا هستند! 🔺️مقامات زیارت عاشورا - جلسه چهارم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
جام زهر 🔹امام در پذیرش قطعنامۀ ۵۹۸ گفتند: «من مجبور شدم این جام زهر را بنوشم.» یعنی جام زهر است وگرنه من راضی نبودم. 🔺جنگ جهانی علیه ایران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
جام زهر 🔹آخرهای جنگ، ما پیش افتاده بودیم. دیگر ما رفتیم فاو‌ را گرفتیم. ورق برگشته بود. با تعقیب متجاوز داشتیم گوش می‌پیچاندیم. یک تکان دیگر داده بودیم بصره‌ را گرفته بودیم و تمام بود. چون بصره شیعه دارد. ۶۷درصد جمعیت عراق شیعه ا‌ست. کُردها هم با صدام میانۀ خوبی نداشتند، اصلاً عراق تمام بود، که دیگر آخر جنگ واقعاً فشارها زیاد شد. 🔸آمریکا رسماً آمد و سکوهای نفتی‌ ما را زد، هواپیماهایمان ‌را زد. عمداً هواپیمای مسافربری‌ ما را زد، یعنی من دیگر مردمت را هم می‌کُشم! شدیداً شیمیایی استفاده شد. فشارهای اقتصادی بسیار سنگین بود، تا اینکه امام در پذیرش قطعنامۀ ۵۹۸ گفتند: «من مجبور شدم این جام زهر را بنوشم.» یعنی جام زهر است وگرنه من راضی نبودم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنگ جهانی علیه ایران 📅 ۱ آبان ۹۱ 📍امیدیه 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| غدیر ثانی 🔹️۹ربیع سالروز به امامت رسیدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و از آن به عنوان غدیر ثانی یاد می‌شود. از مظلومیت‌های امام زمان این است که همیشه مراسماتشان تحت حاشیۀ اتفاقات دیگر قرار می‌گیرد. 🔺️شرح زیارت اربعین - جلسه چهارم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
انحرافی در مسیحیت 🔹️مسیحی‌ها می‌گویند: «حضرت مسیح علیه السلام به خاطر گناهان بقیه به صلیب کشیده شده است.» این غلط است. الان این مسیحی‌ها وقتی به دنیا می‌آیند همان اول بچه‌های‌ کوچک چندروزه را غسل تعمید می‌دهند، یعنی در تفکر مسیحیت هرکسی به دنیا می‌آید ذاتاً گناهکار است. به آن می‌گویند: «Original Sin» یعنی آن گناه اولیه را شما داری و باید غسلت بِدهند تا پاک شوی. این را متوجه نبودند و یک چیز انحرافی ساختند. 🔸️اصلاً حضرت مسیحی به صلیب کشیده نشد، خودشان هم در انجیل نوشتند زمانی که مسیح به صلیب کشیده شده بود، می‌گفت: «ایل ایل لما شبختنی؛ خدایا خدایا، چرا من را تنها گذاشتی!»(متی، باب ۲۷، بند ۴۶) اصلاً این حضرت مسیح نیست، همان یهودا اسخریوطی بود که رفت و مسیح را لو داد، بعد که داشت فرار می‌کرد خودش شبیه حضرت مسیح شد و او را گرفتند و بردند. 🔹️جالب است به خاطر همین است که می‌گویند مسیح روی صلیب مدام انکار می‌کرد و می‌گفت: «من او نیستم!» خب از آنها سؤال بپرسید که چرا حضرت مسیحتان روی صلیب دارد می‌گوید: «خدایا خدایا چرا من را تنها گذاشتی؟» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسۀ چهارم 📅 ۴ آبان ۹۷ 📍عراق 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
#زیارت_عشق | مصیبت عظیم 🔹آیا ما توجیه هستیم که این چه مصیبتی است و چه کسانی در این مصیبت شریک هستند
| مصیبتی بر همۀ موجودات عالم 🔹چه مصیبتی؟ مصیبتی که «عَلی جَمیِعِ اَهْلِ الاِسِلاَم» یعنی اگر کسی در مصیبت اباعبدالله علیه السلام مشارکت نکند مسلمان نیست. می‌فرماید: «فیِ الاِسْلاَم وَ فیِ جَمیِعِ السَماواَتِ وَ الاَرْض» اینجا از فی الاسلام هم فراتر رفت؛ می‌گوید این مصیبت در جمیع آسمان‌ها و زمین هم هست؛ در آنهایی که خدا‌فهم هستند. یعنی اینجا از حوزۀ انسان‌ها هم خارج شد؛ که شامل ملائکه و جنیان و... هم می‌شود که آیاتی هم داریم که موجودات دیگری جز ما و جن و ملک هم در عالم هستند. مصیبت اباعبدالله بر کل این موجودات است. 🔺مقامات زیارت عاشورا - جلسه یازدهم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
نقش_تربیتی_معلمین_در_ظهور_2اسفند94_گرگان.pdf
966.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ نقش تربیتی معلمین در ظهور 📅 ۲ اسفند ۹۴ 📍گرگان 🔺بعد از مفهوم خدا، مشترک‌ترین مفهوم در بین کل ادیان، مفهوم "منجی" است. 🔺از غدیر تا غیبت، عقل و شریعت را کنار هم سنجیدید و دیدید که عقل و شریعت یکی است. 🔺بزرگترین خیانت در حق دین چه بود؟ 🔺جوئل ریچاردسون در کتابش می‌گوید: «ای مردم، دجال ظهور خواهد کرد و نام او مهدی‌ است!» 🔺سه مسجدی که در آخرالزمان نقش کلیدی دارند کدام است؟ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
عملیات مهم رمضان 🔹كُنت الكساندر دومارانش، وزیر اطلاعات فرانسه، در کتاب جنگ جهانی چهارم می‌گوید: «من در عملیات رمضان خودم پشت خاکریز ایرانی‌ها بودم.» یعنی وزیر اطلاعات یک کشور شخصاً حضور پیدا کرده است، چون عملیات رمضان عملیات ویژه‌ای بوده و برای او مهم بود. 🔺جنگ جهانی علیه ایران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
عملیات مهم رمضان 🔹كُنت الكساندر دومارانش، وزیر اطلاعات فرانسه، در کتاب جنگ جهانی چهارم می‌گوید: «من در عملیات رمضان خودم پشت خاکریز ایرانی‌ها بودم.» یعنی وزیر اطلاعات یک کشور شخصاً حضور پیدا کرده است، چون عملیات رمضان عملیات ویژه‌ای بوده و برای او مهم بود. 🔸 سیاسیون ما پشت میز کم آوردند، برای مذاکره و مناظره و این حرف‌ها باید یک چیزی در دستشان می‌بود كه بتوانند با آن به‌ طرف مقابلشان فشار بیاورند، لذا گفتند: «ما عملیات می‌خواهیم» چه زمانی؟ ظل گرما، ماه رمضان! برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنگ جهانی علیه ایران 📅 ۱ آبان ۹۱ 📍امیدیه 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
همدیگر را درک کنید! 🔹مبادا خانواده تبدیل به خوابگاه شود. مبادا همسرتان بشود فقط مادر بچه‌هایتان. مبادا شوهرتان بشود فقط پدر بچه‌هایتان. 🔸آیا مرد ما آموزش دیده که بفهمد خانم‌ها صوتی‌اند؟ برای همین اصلاً اگر مکالمه‌ را از یک خانم بگیرید، می‌میرد. اگر دو تا خانم را با هم بگذارید اصلاً حرف کم نمی‌آورند، چون می‌توانند حرف تولید کنند. ما مردها بعد از نیم ساعت دیگر همین طوری به هم نگاه می‌کنیم! باید حرف خانم‌ها را بشنوید. اگر اینطور هم ساخته نشده‌اید، یاد بگیرید، باید در خودتان تغییرات به وجود بیاورید، یعنی در ارتباط یک قدم بیایید جلوتر. 🔹خانم! شما هم دیگر از آن طرف بام نیفت، مرد بدبخت مُخش در بیرون از خانه تعطیل شده و الان نیاز به آرامش دارد، بیچاره‌اش کردی اینقدر که یک‌ریز از زمین‌وزمان داری به هم می‌دوزی! برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ خانوادۀ مهدوی 📅 ۲۲ خرداد ۹۶ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
دسته‌بندی جامعه بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله 🔹️بعد از پیامبر، جامعه چند دسته شدند؛ 1️⃣ دسته‌ای از مردم که تعدادشان هم زیاد بود،‌ شیخین (خلیفه‌ اول و خلیفه‌ دوم) و عثمان‌ را قبول داشتند و می‌گفتند: «علی قاتلِ عثمان است.» به اینها عثمانی می‌گفتند؛ مثل زهیر. این شخص عثمانی بود، امام حسین علیه السلام ده دقیقه با او صحبت کرد، شبهه سیاسی‌ او را برطرف کرد. زهیر گفت: «من را ببخش، من درمورد تو اشتباه می‌کردم.» 2️⃣ کسانی که شیخین را قبول داشتند و می‌گفتند اگر عثمان کشته شد به خاطر کارهای خودش بود و از قضا شامی‌ها و داماد عثمان (مروان‌بن‌حکم) او را کشتند و حضرت علی علیه السلام هیچ‌ نقشی نداشته است و به ایشان تهمت می‌زنند؛ به این گروه «شیعه» می‌گفتند که بیش از ۹۰درصد سپاه حضرت علی را اینها تشکیل می‌دادند. 3️⃣ گروهی بودند که تعداد این افراد خیلی کم بود؛ هم شیخین‌ را قبول داشتند و هم می‌گفتند: «خلیفه‌ سوم و خلیفۀ چهارم (علی علیه السلام) هر دو راست می‌گفتند؛ این مسائل را رها کنید و به زندگی‌ و دنیای خودتان بچسبید؛ به ما چه مربوط که چه کسی دیگری را کشته است!» به اینها «اهل جماعت» می‌گفتند؛ تعدادشان کم بود اما الان خیلی زیاد شدند. عقیدۀ اهل سنت همین است، می‌گویند هر چهار نفر را قبول داریم. 4️⃣ عده‌ای بودند که می‌گفتند: «همان شیخین خوب بودند؛ کار که به این دو داماد (امیرالمؤمنین علیه السلام و عثمان) رسید، خراب شد.» اینها‌ امام علی و عثمان را قبول نداشتند و در جنگ‌های آنها هم مداخله نداشتند، بعدها اینها شاید به گونه‌ای خوارج شدند؛ اما همه خوارج این گروه نبودند بلکه آنها را «صحرینی» می‌گفتند؛ صحرین یعنی دو داماد. اینها بعدها فرقه‌ای شدند که هم‌اکنون در عمان حکومت به دست دارند و «اباذی» نام دارند. خیلی هم کم هستند. 5️⃣ یک عده دیگری هم بودند که شیخین و عثمان را قبول نداشتند و می‌گفتند: «از اول هم حق با علی بود.» که تعدادشان بسیار بسیار کم بود و به آنها «رافضی» می‌گفتند، یعنی کافر. معادل شیعه کنونی است؛ اگر می‌بینید هنوز هم به شیعیان، رافضی می‌گویند روی همین حساب است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ به نام شیعه به کام دشمن 📅 ۲۳ اردیبهشت ۹۴ 📍کرمانشاه 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| فضای وحدت، فضای منطق و عقلانیت 🔹️وقتی فضا، فضای گفت‌وگو است و فضای توهین و اتهام‌افکنی و اینجور چیزها نیست، باعث می‌شود که عقلانیت حاکم شده و آن طرفی که استدلال و منطق دارد کارش پیش می‌رود. 🔺️افراط و تفریط در وحدت 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| حسینی‌ای یا یزیدی؟ 🔹️ اون بچّه‌ای که، یک روز از ازدواجش گذشته ول می‌کنه بلند می‌شه می‌ره جبهه، نوعروس خودش رو ول می‌کنه بلند می‌شه می‌ره جبهه، این حسینیه... 🔺️اخلاق عاشورایی - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
رجوع به عالم و متخصص حوزۀ مهدویت 🔹شمایی که می‌خواهید کار مهدوی انجام بدهید، تک‌تکتان باید با یک یا دو یا سه عالم دینی مُبرّز در حوزۀ مهدویت و اخلاق ارتباط داشته ‌باشد؛ هم استاد اخلاق هم استاد متخصص در حوزۀ مهدویت. باید به آنها رجوع کرده و دینتان را عرضه کنید؛ بگویید: «حاج آقا این برداشت من است، درست است یا غلط؟» ممکن است فلان منبری، سخنران و منبری خوبی باشد اما الزاماً در حوزۀ مهدویت تخصص نداشته‌ باشد. بروید و به متخصص در حوزۀ مهدویت رجوع کنید. باید ارتباط داشته‌ باشید. 🔸می‌دانید یکی از دلایل مقام عجیب‌غریب حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام چیست؟ ایشان چندین امام معصوم را درک کرد. در زمان هرکدام که بود، خدمت حضرات می‌رسید و عرضه می‌داشت: «آقا جان این برداشت من از توحید و معاد و امامت است، صحیح است یا غلط؟» می‌خواست اصطلاحاً او را آچارکشی کنند. ما چقدر رجوع می‌کنیم؟ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نفرمود که «فَرجِعوُا اِلیَ رِوَایَاتِنا؛ به روایات ما رجوع کنید.» بلکه فرمود: «فَرجِعوُا اِلیَ رُواتِ اَحاَدیِثِنا؛ به راویان احادیث ما رجوع کنید.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ لزوم همدلی در کار مهدوی (عهد همدلی) 📅 ۱۶ آبان ۹۵ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| لازمۀ کار مهدوی 🔹امکان ندارد کسی بتواند در حوزۀ مهدویت کار بکند و دوام بیاورد مگر اینکه قبلش نفس خودش را رام کرده ‌‌‌باشد. 🔺لزوم همدلی در کار مهدوی (عهد همدلی) 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| پیام و خط اباعبدالله علیه السلام 🔹در زیارت آل‌یس خطاب به اهل‌‌بیت علیهم السلام می‌خوانیم: «الْمَعروفُ ما أمَرْتُم بِهِ، وَ الْمُنكَرُ ما نَهَيتُم عَنهُ؛ معروف آن است که شما به آن امر فرمودید، و منکر آن است که شما از آن نهی کردید.» 🔺آیا قدرت نه گفتن دارید؟ 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند! 🔹️یکی از روش‌هایی که بانک‌ها تولید نقدینگی می‌کنند، خرید املاک و دارایی برای خودشان است. وقتی می‌خرند، تملک می‌کنند و مابازاء آن تولید نقدینگی می‌کنند. معمولاً گل شهر؛ سر چهارراه‌ها و سر میدان‌ها مال بانک‌ها است. وقتی اندازۀ سوپرمارکتی‌هایمان بانک ‌داریم یعنی چه؟! 🔸️اینجا داد رهبری هم درآمد، می‌گفت: «من داشتم یک خیابانی را با ماشین می‌رفتم، یک دیواری بود که تمام نمی‌شد! گفتم این مال کیست؟ گفتند مال بانک فلان است.» آن هم در بهترین جای تهران! تو اصلاً آن زمین را برای چه می‌خواهی؟ بانک از کجا پول آورده؟ از مال مردم. تو با چه اجازه‌ای رفتی برای خودت چنین باغی خریدی؟ همۀ بانک‌ها همینند. 🔹️بانک، پول تایپ می‌کند و می‌رود یک‌جایی را می‌خرد. یعنی پول را به شما می‌دهد و از شما می‌خرد، فلذا ریال دست مردم زیاد می‌شود و به خاطر همین بی‌ارزش می‌شود. یعنی با یک مبادلۀ خیلی خوب، چیزی که باارزش می‌شود را دست خودش نگه داشت و چیزی که بی‌ارزش می‌شود را به شما داد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جراحی اقتصادی از شعار تا عمل 📅 ۳۰ تیر ۱۴۰۱ 📍ورامین 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
نشانه‌گرایی خوراکی‌ها 🔹️هیچ ارتباطی بین رنگ قرمز میوه‌ها و خون‌‌ساز بودن آنها وجود ندارد. یعنی آن رنگ قرمز باعث خون‌سازی نیست، اما واقعاً میوه‌های قرمز خون‌سازند، یعنی خدا یک نشانه‌ بین رنگ قرمز خون و آن میوه‌‌ها گذاشته است. 🔺️رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
نشانه‌‌گرایی خوراکی‌ها 🔹️تا به حال خوردنی آبی رنگ ندیده‌اید. بلو‌بری را ما ساختیم، خدا خوردنی آبی رنگ خلق نکرده است. چون در رنگ‌شناسی، آبی رنگ فساد است، رنگ ریاضت و دوری گزیدن از خورد و خوراک است. روانشناس‌ها وقتی می‌خواهند اشتهای کسی را کم کنند، می‌گویند: «در سفرۀ آبی یا در بشقاب آبی‌رنگ غذا بکش و بخور.» در خلقت هم این رعایت شده است. 🔸️هیچ ارتباطی بین رنگ قرمز میوه‌ها و خون‌‌ساز بودن آنها وجود ندارد. یعنی آن رنگ قرمز باعث خون‌سازی نیست، اما واقعاً میوه‌های قرمز خون‌سازند، یعنی خدا یک نشانه‌ بین رنگ قرمز خون و آن میوه‌‌ها گذاشته است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📅 ۱۹ مهر ۹۴ 📍تبریز 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| آیتِ الله 🔹️باید صفاتی در ما شکل بگیرد که ما آینۀ صفات‌الله باشیم؛ یعنی وقتی مردم، ما را می‌بینند، یاد خدا بیافتند. 🔸️می‌گویند یکی از القاب امیرالمؤمنین علیه السلام آیت‌الله است، او را نشانۀ خدا می‌بینند؛ مانند آدرسی که تا ببینید یاد خدا بیافتید. آنقدر یاد خدا می‌افتادند که عده‌ای اشتباه کردند و به خود او، "خدا" گفتند! آنقدر که این صفات‌الله در وجود نازنین ایشان، تجلی پیدا کرده و متبلور شده بود. 🔺️آینۀ امام (استغاثه) 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis