eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
322 ویدیو
440 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
اهمیت احترام به پدر و مادر 🔹تأکید قرآن بر احترام به پدر و مادر، برای این است که ما ولایت‌پذیری را یاد بگیریم. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
اهمیت احترام به پدر و مادر 🔹تأکید زیاد قرآن بر احترام به پدر و مادر، برای این است که ما ولایت‌پذیری را یاد بگیریم، فلذا می‌گوید: «اگر توی گوشت زد، حق نداری اوف بگویی! باید مثل یک کبوتر بال‌شکسته، بال‌هایت را در مقابلشان روی زمین بکشی.» 🔸قرآن می‌خواهد از قِبَل این به یک چیزی برسید؛ وقتی جلوی پدر و مادر که دوستشان دارید و مطمئنید که دوستتان دارند و دلشان برایتان می‌سوزد، اینطور رفتار کنید و آموزش ببینید، بعدش می‌توانید بگویید: «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي.» آن هم به پدر و مادری که مطلقا اشتباه نمی‌کنند. 🔹پیامبر فرمود: «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة؛ من و علی پدران این امتیم.» حالا پدر خودتان را با این پدر مقایسه کنید. اگر نگاهت این بشود، زمانی که پدرت سرت داد می‌زند، والله نگاهش که می‌کنی عشق می‌کنی. به چهره‌اش نگاه می‌کنی، کیف می‌کنی. 🔸می‌گویی: «ای جانم! اگر امام‌ زمانم هم بیاید و همین ‌طور سرم داد بزند، گوش می‌کنم.» این یک رابطۀ عاشقانه و رابطۀ تبعیت‌پذیری است که باید آن را تمرین کنید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بحث ارتداد چیست؟ 🔹عده‌ای می‌گویند: «چرا یک نفر که وارد سیستم دینی می‌شود، بعد اگر خارج شود، مرتد می‌شود؟» قرآن می‌گوید: «وقتی وارد دین شدی و دین را پذیرفتی، اگر بخواهی از آن بیرون بروی، برخورد بدی با تو می‌کنم.» 🔸دوباره می‌پرسند: «پس "لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ" برای چیست؟» یک مثال زمینی می‌زنم؛ مثلاً ما می‌خواهیم با هم یک قرارداد تجاری بنویسیم، می‌خواهیم برویم از جایی جنس وارد کنیم. من می‌گویم: «خوب فکرهایت را بکن، بعد بیا اینجا پولت را بگذار تا من بروم با آن جنس بخرم.» بعد اگر زیر قرارداد بزنید، چون پول را رفتم خرج کردم، حیثیتم می‌رود و در بازار شکست می‌خورم. پس از قبل فکرهایت را بکن، اگر می‌خواهی نیایی، نیا، برو با هرکسی می‌خواهی تجارت انجام بده. لااکراه فی التجاره، هیچ اکراهی در تجارت نیست. اما اگر آمدی، شرایط دارم، شرایطش هم این است که نباید قرارداد را فسخ کنی. در قرارداد درج می‌کنیم که در صورت فسخ، یک درصدی خسارت باید بدهی. 🔹یهودی‌ها دیدند مردم دارند کرور کرور مسلمان می‌شوند. اهل کتاب باسوادهای عربستان بودند، گفتند: «صبح می‌رویم می‌گوییم مسلمان شدیم. بعدازظهر می‌گوییم همچین دین جالبی هم نبود.» بعد مردم هم می‌گویند: «ما که سر درنمی‌آوریم، لابد اینها می‌‌فهمند که این دین به ‌درد نمی‌خورد.» صبح که آمدند این کار را کردند، ظهر آیۀ ارتداد آمد! 🔸حوزۀ دین، از خودش دفاعیه دارد و این خاص اسلام هم نیست، تمام ادیان الهی بحث ارتداد را دارند، حالا اگر به آن عمل نمی‌شود، بحث دیگری ا‌ست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه چهارم 📅 ۱۹ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
حقوق بشر آمریکایی- 12تیر98- ورامین.pdf
562.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ حقوق بشر آمریکایی 📅 ۱۲ تیر ۹۸ 📍ورامین 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| نباید از عقایدتان عقب‌ بیایید... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| قصۀ تشکیل حکومت خدا روی زمین 🔹اگر به چینش ایام ماه ذی‌الحجه نگاه‌ کنیم، متوجه می‌شویم که بینشان ربطی هست. از میقات‌ رفتن حضرت موسی شروع می‌شود که قرار بود بنی‌اسرائیل پاکار هارون بایستند ولی نایستادند و به ماجرای حضرت ‌ابراهیم و قربان، غدیر، ازدواج امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت ‌زهرا سلام الله علیها، مباهله و بعد به محرم می‌رسد. 🔸خداوند با همین حوادث تاریخی پشت‌ سر هم می‌گوید که قرار بود این کار بشود ولی در آن امت‌ها نشد. قربانی‌ای وعده داده شد که در آینده می‌آید. اگر سراغ اهل‌بیت نروید، نفرین، لعن، مباهله و بعد عاشورا درست می‌شود. 🔹باید ماجرای امام‌ حسین را برای کل تاریخ ببینیم. اباعبدالله به ما زاویۀ دیدی داد که از آن نگاه و از جایگاهی که ما قرار می‌گیریم، همه‌ چیز سر جایش است. 🔸اگر قرآن را با این دید ببینیم، متوجه می‌شویم قصص اقوام و انبیای مختلف که در قرآن آمده است، همان قصۀ تشکیل حکومت خدا روی زمین است. همان قصۀ مُلک عظیمی است که خدا به آل‌ابراهیم وعده داده است... 📗برشی از ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - ۱۴ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| در فضای وحدت، بحث علمی می‌شود... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
مبنای دشمنی 🔹دشمن اصلی در نگاه قرآن و اهل‌بیت و انقلاب اسلامی، استکبار است. 🔺 نبرد سیستماتیک در جغرافیای آخرالزمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
مبنای دشمنی 🔹 اصلاً مبنای دشمنی در انقلاب اسلامی چیست؟ مثلاً الان آمریکایی‌ها دشمن هستند، چینی‌ها نه. در حالیکه آمریکایی‌ها حداقل یک مسیحیتی دارند اما چینی‌ها کلاً کافرند. یا مثلاً اسرائیلی که بر مبنای یک دین الهی شکل گرفته است، دشمن است. 🔸وقتی مبانی در بین مردم تضعیف شود، لایه‌های بعدی به‌ سادگی زده می‌شود. دشمن اصلی در نگاه قرآن و اهل‌بیت و انقلاب اسلامی، یک کلام، استکبار است، حالا این مستکبر هر کسی می‌خواهد باشد، ولو مستکبر نمازشب‌خوان باشد. شیطان موجود عابدی بود، توحید و معاد را هم قبول داشت اما مشکل یک چیز بود: «أَبى‌ وَ اسْتَكْبَرَ؛ استکبار ورزید.» 🔹قرآن می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» خداوند سه بار تأکید می‌کند و می‌فرماید: «قطعاً قطعاً قطعاً روزی به این نتیجه می‌رسید که دشمن‌ترین افراد با شما یهودی‌ها هستند.» بلافاصله بعد از آن با همان سه تا تأکید می‌فرماید: «رفیق‌ترین‌ها هم مسیحی‌ها هستند.» 🔸در حالیکه ما در احکام، به یهود خیلی نزدیک‌تریم. معیار خدا چیست؟ می‌فرماید: «أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ» برای اینکه مسیحی‌ها مستکبر نیستند. پس مبنا استکبار است. یک نفر اگر کافر باشد الزاماً دشمن ما نیست اما ممکن است یک شیعۀ اثناعشریِ معممِ نمازشب‌خوان، مستکبر باشد؛ لذا او می‌شود دشمن. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ نبرد سیستماتیک در جغرافیای آخرالزمان 📅 ۱۲ آذر ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلایل اهانت به پیامبر-9بهمن91-اراک.pdf
2.36M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ دلایل اهانت به پیامبر صلی الله علیه و آله 📅 ۹ بهمن ۹۱ 📍اراک 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| الغدیر آمده است که وحدت به وجود بیاورد... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
انعکاس خدا روی زمین 🔹آقا رسول‌الله صلی الله علیه و آله تنها پیغمبری است که چیزی به خدا نمی‌گوید، اصلاً هیچ حرفی به خدا نمی‌زند، در حالی که پیامبران دیگر با خدا کَل‌کَل دارند و سؤال می‌پرسند. 🔸 حجاب اصلی بین ما و خدا، "من" است. زمانی که شما به بچه‌ات می‌گویی: «بگو بابا.» می‌گوید: «بابا» برای اینکه خودش را تحلیل‌گر می‌بیند و با خودش می‌گوید: «پدر من از من خواست بگویم بابا!» در واقع خودش را کسی می‌بیند. 🔹خداوند متعال به پیغمبرش فرمود: «بگو بابا» پیامبر هم در جواب می‌گوید: «بگو بابا» خداوند فرمود: «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ؛ بگو خدا یکتاست» آقا رسول‌الله به ما نمی‌فرماید: «هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ؛ آن خدا یکتاست» بلکه دقیقاً "بگو" را هم می‌گوید. 🔸یعنی در همین حد هم خودش را کسی نمی‌بیند. برای همین به او "امین" می‌گویند. چون حضرت واقعاً امانت‌دار است؛ وحی را ذره‌ای دست‌کاری نکرد. در واقع ایشان انعکاس صدای خدا بود. برای همین ایشان انعکاس حق‌ تعالی روی زمین است. 🔹 آقا رسول‌الله منیت ندارد که اشرف مخلوقات است، منیت ندارد که صدر تا ذیل هستی در اختیارش است. شما به همان اندازه که به خدا مَحرم می‌شوی و این مَنت را از بین می‌بری، خدایی می‌شوی. 🔸 مثل شیشه است، هرچه این "من" حذف می‌شود، شیشه تمیزتر می‌شود. گاهی آن‌قدر شیشه تمیز است که آن را نمی‌بینید. این می‌شود رسول‌ خدا که وقتی خدا می‌خواهد خودش را معرفی کند، اهل‌بیت را مثال می‌زند و می‌فرماید: «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ.» 🔹اهل‌بیتی که تجلی‌گاه صفات عقلند و جنود عقل در آن‌ها به صورت کامل جلوه کرده است اما در انبیای الهی کمتر است، برای همین می‌بینید آن‌ها هنوز منیت خیلی کمی دارند. مثلاً می‌گوید: «خدایا می‌خواهم ببینمت!» اما از پیامبر چنین چیزی نمی‌شنوید. اصلاً رسول‌الله در مقابل خداوند، مصلوب‌الاراده ‌است، می‌گوید: «من در مقابل شما اراده‌ای ندارم.» 🔸یک‌ جاهایی اگر می‌خواهید پیامبر را بشناسید، فقط در مدح امیرالمؤمنین علیه‌السلام از پیامبر می‌شناسید. مولا عبارت‌های عجیب‌ و غریبی در وصف پیامبر استفاده کرده است، می‌فرماید: «او گرسنه‌ترین ما بود.» یعنی از همۀ ما کمتر غذا می‌خورد. وقتی امیرالمؤمنینی که می‌فرماید: «من شبی سر سیر بر زمین نگذاشتم، شاید که در یمامه فردی گرسنه بخوابد.» این را بگوید، آدم حساب کار دستش می‌آید! 🔸حضرت می‌فرماید: «در جنگ، نزدیکترین ما به دشمنان، رسول‌الله بود.» یعنی در شجاعت، در حمله‌وری به دشمن، در نترسیدن از دشمن، منِ علی بعد از او بودم. امیرالمؤمنین یک‌جا که خودش را با حضرت ‌آدم، حضرت نوح، حضرت ابراهیم و حضرت موسی مقایسه می‌کند، به همه می‌فهماند که آن‌ها از من پایین‌ترند، اما به آقارسول‌الله که می‌رسد می‌فرماید: «أَنَا عَبْدٌ مِنْ عَبِيدِ مُحَمَّدٍ؛ من بنده‌ای از بنده‌های پیغمبرم.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنود عقل و جهل - جلسه بیست و یکم 📅 ۲۶ اردیبهشت ۹۸ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| فضای توهین، فضای هدایت نیست... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
مدیریت زمان1.ppsx
33.82M
| مدیریت زمان (بخش اول) تهیه شده از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ⏱ چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟ 🔺یک فرد منتظر چگونه باید زمانش را مدیریت کند؟ 🔺ویژگی‌های زمان چیست؟ 🔺اهل‌بیت در مورد زمان چه گفته‌اند؟ 🔺مزایای مدیریت زمان چیست؟ 🔺عمرتان را صرف چه کارهایی می‌کنید؟ ✅ اگر می‌خواهید زمانتان را به خوبی مدیریت کنید، این پاور را از دست ندهید. 🌀 منتظر بخش‌های بعدی باشید... 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اثبات_هجوم_به_خانه_وحی_فروردین91_مشهد.pdf
4.33M
📘 کتابی برگرفته شده از سخنرانی‌‌های استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اثبات هجوم به خانه وحی 📅 فروردین ۹۱ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
ستودۀ وعده ‌داده‌شده (۱) 🔹در قرآن اشاراتی داریم مبنی بر اینکه کتاب‌های قبل از قرآن به آمدن پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وعده داده بودند: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ ... ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ» می‌گوید: «اینها مَثَلشان قبلاً در تورات و انجیل آمده است.» این برای منِ مسلمان یک کُد است. یعنی برو جست‌وجو کن، هست. 🔸در انجیل یوحنا،‌ باب ۱۶ آمده است: «ولیکن چون او یعنی فاراقلیط آید. و چون فاراکلیط (پاراکلیط) بیاید شما را به جمیع راستی هدایت خواهد کرد زیرا که از خود تکلم نمی‌کند بلکه به آنچه شنیده است سخن خواهد گفت.» حضرت ‌عیسی علیه السلام رسماً دارد می‌گوید که بعد از من کسی به اسم پاراقلیط می‌خواهد بیاید که از پیش خودش حرف نمی‌زند. عین آنچه را که گرفته است، می‌گوید. 🔹«و از امور آینده به شما خبر خواهد داد. او مرا جلال خواهد داد زیرا که از آنچه آنِ من است خواهد گرفت و به شما خبر خواهد داد.» می‌گوید: «او مرا هم تأیید می‌کند.» "فاراکلیط" یعنی تسلی‌بخش و "پِرِکلیط" یعنی ستوده. حضرت ‌عیسی به زبان یونانی صحبت نمی‌کرد بلکه به زبان آرامی صحبت می‌کرد. 🔸ما عین آیه‌اش را با اسم «احمد» در قرآن داریم: «وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رسول‌اللّه إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ.» در انجیل، "احمد" را به عنوان اسم نیاوردند، بلکه احمد و محمد را معنی کردند، گفتند ستوده. ستوده و تسلی‌بخش در زبان یونانی بسیار به هم شبیه‌ هستند. پَرَکلیط، پِرِکلیط، یک اَ بشود اِ. به جایش این را گذاشت و گفت: «تسلی‌بخش خواهد آمد.» 🔹در جای دیگر در انجیل یوحنا، باب ۱۵ آمده است: «لیکن چون تسلی‌دهنده که او را از جانب پدر نزد شما می‌فرستم بیاید یعنی روح راستی که از پدر صادر می‌گردد او بر من شهادت خواهد داد. و شما نیز شهادت خواهید داد زیرا که از ابتدا با من بودید.» از حواریونش درمورد آن فردی که در آینده خواهد آمد، قول گرفت. 🔸حضرت‌ عیسی کلام را جوری انتخاب کرده است که به دو نفر می‌خورد، هم به آقا رسول‌الله، هم به امام دوازده. از این جهت که فاراقلیط ترجمۀ اسم عربی محمد یا احمد است. و هر دو در نام محمد مشترک هستند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۱۵ - محمد رسول‌الله 📅 ۳۰ شهریور ۹۱ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت عهد 15- محمد رسول الله.pdf
4.23M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۱۵ - محمد رسول‌الله 📅 ۳۰ شهریور ۹۱ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| دفاع درست... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
ستودۀ وعده ‌داده‌شده (۲) 🔹در انجیل برنابا آمده است: «و چون آدم برخاست بر قدم‌های خود یعنی سرپا شد، دید در هوا نوشته‌ای است، مثل آفتاب می‌درخشد که در مقابل عین او بود. نوشته بود: «لَا اِلَهَ اِلّا اللّه مُحَمَّدٌ رَسول‌ُ اللّه»، پس آن وقت آدم دهان خود بگشود و گفت: «شکر می‌کنم تو را ‌ای پروردگار خدای من، زیرا که تو تفضل نمودی پس آفریدی مرا ولیکن زاری می‌کنم به سوی تو اینکه مرا آگاه سازی که معنای این کلمات چیست؟» 🔸پس خدا جواب داد: «مرحبا به تو ‌ای بندۀ من آدم و به درستی که می‌گویم به تو که تو اول انسانی که آفریده‌ام او را و آنکه تو دیدی او را جز این نیست که او پسر توست. آنکه زود است بیاید به جهان بعد از این به سال‌های فراوان.» یعنی او پسر توست، از تو قرار است به دنیا بیاید. امّا آقا رسول‌الله را در دنیای قبل مُلکی زودتر از همه آفریده بود. 🔹«و او زود است بشود فرستادۀ من. آنکه از برای او آفریدم همه چیز را. آنكه چون بيايد، زود است نور بخشد جهان را.» یعنی می‌گوید: «اصلاً به‌ خاطر گل روی او بود که همه چیز را آفریدم.» او رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ است. فلاسفه می‌گویند: «از واحد، جز واحد صادر نمی‌شود.» خدا وسیله‌ای برای کثرت آفرید و او آقا رسول‌الله بود. رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ، از سر رحمتش تمام جهان را خلق کرد. این را انجیل برنابایی می‌گوید که قرن اول هجری بوده است. قبل از اینکه حتی پیغمبر بخواهد به‌ دنیا بیاید. 🔸در انجیل برنابا، باب ۳۹ آمده است: «آنکه روان او نهاده شده بود در جهان آسمانی، ۶۰هزار سال پیش از آنکه بیافرینم چیزی را.» ۶۰هزار سال قبل از اینکه چیزی را بیافرینم، روح او را آفریده بودم. 🔹در باب ۹۷ این انجیل می‌خوانیم: «نام مِسیا عجیب است زیرا که خداوند وقتی روان او را آفرید و در ملکوت اعلی او را گذاشت خود او را نام نهاد. خدا فرمود: «صبر کن‌ ای محمد، زیرا که برای تو می‌خواهم خلق کنم بهشت و جهان و بسیاری از خلایق را که می‌بخشم آنها را به تو حتی اینکه هر که تو را مبارک می‌شمارد مبارک شود و هر که تو را لعنت کند ملعون باشد. وقتی تو را به سوی جهان می‌فرستم پیغمبر خود قرار می‌دهم، به جهت خلاصی و کلمۀ تو صادق می‌شود.» 🔸در انجیل برنابا، باب ۳۶، حضرت‌ عیسی علیه السلام می‌گوید: «و به تحقیق پیامبران همه آمدند مگر رسول‌الله. آنکه زود است بعد از من بیاید، زیرا خدا می‌خواهد که من راه او را مهیا سازم.» 🔹در کتاب "غزل غزل‌های سلیمان"، باب ۵ آمده است: «دهان او بسیار شیرین و تمام او مرغوبترین است. این است محبوب من و این است یار من ‌ای دختران اورشلیم.» برخی گفتند: «حضرت ‌سلیمان علیه السلام دارد این حرف‌ها را می‌زند.» برخی هم گفتند: «همسر حضرت‌ سلیمان دربارۀ سلیمان دارد اینها را می‌گوید.» 🔸امّا برای اینکه بدانیم این دربارۀ چه کسی است، باید برویم عبری‌اش را بخوانیم. «His mouth sweet؛ دهانش شیرین است.» اینجا یک کلمه‌ای وجود دارد که تلفظ عبری‌اش "ماحَمَدیم" است. این نامردها آمدند کلمۀ محمد را ترجمه کردند. محمد یعنی ستوده، به انگلیسی ترجمه کردند Desirable یعنی دلپذیر، خوب. یعنی اینجا حضرت ‌سلیمان دارد در وصف یک نفر با نام محمد صحبت می‌کند. به آنها می‌گوید: «بروید کنار! من یک کسی را می‌شناسم که این‌ چنین است.» رسماً الان یهودیان وقتی این را می‌خوانند "ماحَمَدیم" تلفظ می‌کنند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۱۵ - محمد رسول‌الله 📅 ۳۰ شهریور ۹۱ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
ازدواج_مهدوی_12مرداد98_تهران_خلاصه.pdf
864.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ازدواج مهدوی 📅 ۱۲ مرداد ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis