eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
9.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
269 ویدیو
399 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
دعوای هستی 🔹از ابتدای خلقت، دعوای هستی بر سر پذیرش اهل‌بیت علیهم السلام بوده است. 🔺 ارتباط مهدویت و انقلاب اسلامی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
دعوای هستی 🔹️از ابتدای خلقت، دعوای هستی بر سر پذیرش اهل‌بیت علیهم السلام بوده است. 🔸️«اسْجُدُوا لِآدَمَ» یعنی «اتَّبِعُوا؛ تبعیت کنید.» این سجده به معنی این نبود که فرشته‌ها برای حضرت ‌آدم علیه السلام، به حالت سجده رفتند. 🔹️وقتی خدا می‌فرماید: «وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ؛ بوته و درخت سجده می‌کنند.» یعنی دارند تبعیت هم می‌کنند. یعنی خدا فرمود از این آدم تبعیت کنید که او خلیفه و جانشین من است. فلذا «اسْجُدُوا لِآدَمَ» یعنی سجده بر آن شأن خلیفة‌اللهی آدم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ارتباط مهدویت و انقلاب اسلامی 📅 ۱۹ بهمن ۹۷ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| تأثیر حضرت دانیال بر کوروش 🔹️بین کاهنان و حضرت دانیال علیه السلام بحثی شکل می‌گیرد. حضرت‌ دانیال گفت: «خدای من بر حق است و اینها بت‌پرست‌ هستند.» کاهنان مردوک درخواست یک مسابقه دادند و به کوروش گفتند: «یک خندق و یک چالۀ بزرگ حفر کن، درندگان وحشی را در آن بریز و دانیال را هم به همراه آن حیوانات در آن بینداز. او اگر راست می‌گوید، در آنجا زنده می‌ماند.» برای همین درخواست کردند که ابتدا دانیال را در چاه بیندازند. 🔸️کوروش تا صبح نخوابید. نگران بود و می‌خواست ببیند داستان چیست. مهر دانیال به دلش افتاده بود. فجر خورشید که زده شد، به بالای چاله آمد و دید که حضرت‌ دانیال مشغول عبادت است و حیوانات درنده هم با او کاری ندارند. برای کوروش مسجل شد که او و خدایش برحق هستند. کوروش حضرت‌ دانیال را بیرون آورد و دستور داد تمام کاهن‌ها را درون چاه بیندازند. از آن ‌موقع به بعد کوروش تغییر کرد. ما یک کوروش قبل از دانیال داریم، یک کوروش بعد از آن حضرت. 📗برشی از مسیح، منتظر مهدی 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
ابزارهایی که دست فقیه بود 🔸 در دورۀ قاجار، عثمانی‌ها که بین ما و اروپایی‌ها بودند، مثل یک سد عمل می‌کردند چون عثمانی‌ها هم با اروپایی‌ها در حال جنگ بودند. تپه‌های عثمانی که از دست رفت، این‌ها با ما سرشاخ شدند. در آن بُرهه فقیه، ابزارهای زیادی داشت: 1⃣ ابزار اقتصادی دست فقهای شیعه بود؛ یعنی خُمس و زکات و صدقه و وقف دستشان بود. دارالعباده، یعنی مسجد مرکز شهر بود، بعد دارالحکومه بود، بعد بازار بود، بعد خانه‌های مردم بود، بعد زمین‌های کشاورزی بود. اصلاً بازار برای این رونق داشت که مردم می‌رفتند نماز بخوانند. هیچ‌کس حق نداشت ساختمانی بلندتر از مناره‌های مسجد بسازد. این بازار در زمین‌های وقفی شکل گرفته بود و ریشش گروی دین بود. این نوع روابط بود؛ بدون هیچ ربایی. 2⃣ ابزار دوم، تعاملات اجتماعی و مناسبات بود. اگر اختلافی پیش می‌آمد، یا می‌خواستید زن بگیرید، یا بچه به‌دنیا می‌آمد و می‌خواستید اذان و اقامه‌اش را بخوانید، یا تلقین موقع مرگ می‌خواستید بخوانید، از ابتدا تا انتها باید سراغ فقیه می‌رفتید. مردم برای مسائل اجتماعی‌شان به فقیه رجوع می‌کردند. 3⃣ ایام‌الله دستشان بود. در ماه‌های محرم و صفر و رمضان و ایام فاطمیه و... به فقیه نیاز بود. 4⃣ علم دستشان بود. مدرسه و دانشگاه که نبود. شما ریاضی هم می‌خواستید بخوانید، باید به حوزۀ علمیه می‌رفتید. بزرگترین ریاضیدان در آن زمان شیخ ‌بهایی بود، یعنی فقیه شهر. 5⃣ امنیت دستشان بود. فقیه باید حکم جهاد را می‌داد. 🔸 نبض حیاتی جامعه دست فقیه بود. آرام‌آرام دشمن فهمید که اگر بخواهد بر جامعه مسلط بشود، اول باید این ابزارها را از فقیه بگیرد. تک‌تک این‌ها گرفته شد؛ مدارس آمد، علم از دین جدا شد. گفتند: «اگر می‌خواهید دروس مرتبط با دین و خدا و پیغمبر بخوانید، بروید آن‌طرف. فیزیک، شیمی، ریاضیات و... دست ماست.» اقتصاد جدا شد، بانک شکل گرفت. وزارت‌خانه‌های امنیتی شکل گرفت و بخش امنیتی را از فقیه گرفت. 🔹 و می‌بینید در عصر قاجار، ارتفاع دارالحکومه‌ها از مسجد بالاتر می‌رود. در عصر پهلوی، ارتفاع بانک‌ها از همه بالاتر رفت، که ما هم در جمهوری اسلامی همان ‌فرمان را ادامه دادیم و خیلی به‌لحاظ ساختاری با این مسئله تقابل تمدنی نکردیم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| شهادت یعنی انتخاب شدن 🔹️در این گذار، همۀ شهدا به دنبال پیدا کردن جای خودشان هستند، فهمیدند در آن موقعیت، وزن اعمال خوب است. تشخیص دادند که شرایط فراهم است و باید بار خودشان را ببندند. 🔸️قرار نیست جانشان را هدر بدهند، قرار نیست خودشان را بیخود به کشتن بدهند. شهادت اصلاً این نبود، شهادت انتخاب شدن است. مشخص بود که آن تیر باید به چه کسی و به کجا بخورد؛ بی اذن خدا برگی از درخت نمی‌افتد. ـ - - - - - - - - - 🇮🇷 شهید حسن بستانی 🔅 ولادت: ۲۲ بهمن ۱۳۴۱ ❣شهادت: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ 📍محل شهادت: خونین شهر 🕌 آرامگاه: گلزار شهدای خُلدبرین یزد ـ - - - - - - - - - 🔺 بیعت با شهدا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
سبک زندگی فاطمی-مشهد .pdf
1.25M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ سبک زندگی فاطمی 📅 بهمن ۹۷ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| منظومه فکری رهبران انقلاب 🔹شما درمورد امام صادق علیه السلام بخواهید حرف بزنید، می‌گویید امام صادق فقیه و دانشمند بود و ۴هزار شاگرد تربیت کرد اما رهبر انقلاب می‌گوید امام صادق، امام شبکه‌ساز است. اینجا می‌توانید منظومه فکری و مزه دهن رهبران انقلاب را متوجه بشوید. 🔺 راهکارهای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی و اقتصادی 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
عقده‌های خیبر 🔹در دعای ندبه می‌خوانیم: «أَحْقَادا بَدْرِيَّةً وَ خَيْبَرِيَّةً وَ حُنَيْنِيَّةً» یعنی آن عقده‌های خیبر در دلشان مانده بود و بعداً عقده‌گشایی کردند. 🔺 ارتباط مهدویت و انقلاب اسلامی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
عقده‌های خیبر 🔹️در دعای ندبه می‌خوانیم: «أَحْقَادا بَدْرِيَّةً وَ خَيْبَرِيَّةً وَ حُنَيْنِيَّةً» یعنی آن عقده‌های خیبر در دلشان مانده بود و بعداً عقده‌گشایی کردند. 🔸️سؤال اینجاست که مگر در خیبر ما به جنگ اعراب رفتیم؟ خیر، یهودی‌ها بودند. پس این عقده‌گشایی کجا بوده؟ پشت در خانۀ حضرت‌ زهرا سلام الله علیها بود. گفتند در عوض درِ خیبر، باید این در کَنده شود. این‌ها جزء مشاوره‌هایی بود که آقای ‌کعب‌الاحبار به آقایان می‌داد که گفت حتماً این مدلی این کار را بکنید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ارتباط مهدویت و انقلاب اسلامی 📅 ۱۹ بهمن ۹۷ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| شروط گسترش عدالت 🔹️آخرين شأن امامت این است که می‌تواند عدالت را در جامعه ساری و جاری کند. این شأن آخر از همه خطرناک‌تر است که متأسفانه خداوند کلید آن را تمام‌قد به دست ما داده است. یعنی شئون امامت چه ما بخواهیم چه نخواهیم از او گرفته نمی‌شود اما این یکی را می‌توانیم از او بگیریم و دست ماست. 🔸️شأن بسط عدالت دو شرط دارد: ۱. امام عادل باشد، که هست؛ ۲. مردم شرایطی فراهم کنند که او بتواند عدالت را اجرا کند. یعنی امام را به عنوان حاکم بپذیرند. متأسفانه اين مشکل جامعۀ اسلامی بوده است. همين الان هم مشکل امت اسلامی این است که امامت را نفهمیده‌اند. علی‌الخصوص این مطلب را که جز امام هیچ‌کس به‌صورت تمام و کمال نمی‌تواند عدالت را برقرار کند. ممکن است نزدیک شوید اما امکان ندارد بتوانید عدالت محض را برقرار کنید. 📗برشی از رئیس‌جمهور علوی 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis