eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
322 ویدیو
438 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاعیه 🔹 کانال "واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا)" در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش را‌ه‌اندازی شد. 🔺 این کانال به‌منظور انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور ایجاد شده است. جهت عضویت روی لینک مورد نظر کلیک کنید👇 📱کانال واحد نگارش مصاف (نویسا) در تلگرام 🌐 t.me/masaf_nevis 📱کانال واحد نگارش مصاف (نویسا) در ایتا 🌐 eitaa.com/masaf_nevis 📱کانال واحد نگارش مصاف (نویسا) در سروش 🌐 splus.ir/masaf_nevis 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
انواع استعمار 🔹انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها دیوانه‌ نیستند که بیایند برای ما خرج کنند و بی.‌بی‌.سی و VOA به زبان فارسی بزنند. همه دنبال اینند که فکرشان را به طرف مقابل القا کنند. 🔺 آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
انواع استعمار 🔹 دوره‌ای بود که کشورها‌ به قصد تصرف، به جایی حمله می‌کردند، این نحوه‌ای از نبرد و استعمار سرزمینی، دوره‌اش گذشت و بسیار نادر است چون بشر فهمید اگر در جایی اضافی باشد، او را بیرون می‌اندازند. 🔸استعمار بعدی، استعماری بود که گفتند باید کاری کنیم که بخش‌هایی از خود آن کشور، مدیریت کشورشان را برای ما بر عهده بگیرند. لذا دوره شبکه‌های ماسونری و جوامع مخفی شکل می‌گیرد که می‌گویند: «آدم‌های این کشور را بیاوریم و مطابق با فکر خودمان رشد بدهیم که اینها بروند کشور را برای ما بگردانند.» اما این نوع از استعمار هم دیگر جواب نمی‌دهد چون سرویس‌های امنیتی کشورها آنقدر قوی شدند که می‌توانستند اینها را پیدا کنند. 🔹مدل استعمار بعدی این بود که گفتند می‌آییم با رشد رسانه‌ای کاری می‌کنیم مردمشان مثل ما فکر کنند، نه فقط مسئولینشان. لذا دوره هجمه‌های رسانه‌ای شکل گرفت. بنابراین انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها دیوانه‌ نیستند که بیایند برای ما خرج کنند و بی.‌بی‌.سی و VOA به زبان فارسی بزنند. همه دنبال اینند که فکرشان را به طرف مقابل القا کنند. 🔸ما الان در این عرصۀ استعماری‌ هستیم. ما در مقابل نوع اول کاملاً ایمن شدیم اما نوع سومش نبرد گفتمان و طرز تفکر و شیوه زندگی است، برای همین پیچیده و سخت است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
امامِ مظلوم محصور 🔹وقتی به‌ تاریخ و زمان حیات اهل‌بیت مراجعه می‌کنیم، تاریخ‌های منقطع را می‌بینیم، یعنی زمان امیرالمؤمنین علیه السلام، زمان امام‌ حسن علیه السلام، زمان امام‌ حسین علیه السلام و... . 🔸خیلی جاها هم تفاوت‌های زیادی با هم‌ دارد. مثلاً امام‌ حسن آتش‌بس امضا می‌کند و امام‌ حسین می‌جنگد و... . منتها این نحوۀ نگاه کردن به ‌موضوع تاریخ اهل‌بیت، اشتباه است، یعنی از آنجا که این بزرگواران همه یک نور واحدند، هر کدامشان اگر جای آن دیگری می‌بود، همان کار را می‌کرد. 🔹امام حسن عسکری علیه السلام همان طور که از اسمشان پیداست، در منازل سازمانی زندگی می‌کردند. ایشان را هر از چند گاهی برای هواخوری، با محافظ به خیابان می‌آوردند و فقط کافی بود شما به ایشان نگاه می‌کردید یا مثلاً به ایشان اشاره‌ای می‌کردید، شما را می‌گرفتند، چون می‌گفتند: «تو از کجا فهمیدی او کیست؟» به همين خاطر حضرت در آن برهه می‌فرمودند: «به ما سلام نکنید. با دستتان هم به ما اشاره نکنید.» 💠حضرت به دو دلیل می‌فرمایند که به گداهای سامرا کمک کنید: 1️⃣ اقتصاد آنجا با زائرین گره بخورد و آنها میل داشته باشند که زائرین بیایند. یعنی کارِ فرهنگیِ اهل‌بیت، پیوست اقتصادی دارد؛ 2️⃣ شیعیانی که برای دیدن امامشان، پنهانی به سامرا می‌آمدند، بايد گدایی می‌کردند تا بتوانند سر کوچه بنشینند و وقتی حضرت رد می‌شود او را ببینند. 🔸مثلاً یک نفر می‌آمد یک سال سر آن کوچه می‌نشست و گدایی می‌کرد، ممکن بود در این یک ‌سال، دو بار امام را ببیند، و چون حضرت عِلم داشت، بالای سرش می‌آمد و به او پولی می‌داد و نکته‌ای به او می‌فرمود یا جواب سؤال یکی از شیعیان را می‌داد. 🔹روغن‌فروش می‌آمد در خیابان می‌چرخید و داد می‌زد: «دَهان» یعنی روغن‌فروش. یک‌دفعه از خانۀ امام‌ حسن‌ می‌گفتند: «ما روغن می‌خواهیم.» و وقتی به داخل خانه می‌رفت، سؤالات شیعیان را از زیر روغن‌ها که در یک ظرف خاصی جاسازی شده بود، به امام می‌داد. 🔸برای همین دشمن مدام می‌آمد برای حضرت، یارتراشی می‌کرد و بین شیعیان نفوذی می‌فرستاد که روش‌های شیعه را بفهمد که اینها چطور انتقال می‌دهند. یعنی کار، کاملاً امنیتی و رسانه‌فهم انجام می‌شد. اینطور باید کار پیش برود. 🔹حالا امام‌ حسن ‌عسکری، امام مظلوم ماست که جامعه را برای غیبت آماده می‌کند. اگر کسی هم می‌توانست به دیدار حضرت برود، حضرت از پشت پرده با او صحبت می‌کرد، تا دیگر مردم به ندیدنِ امام عادت کنند. جامعه را برای غیبت آماده می‌کردند، چون قرار است امامتان غایب شود و دیگر خودتان باید کار را به دست بگیرید. یاد بگیرید، تربیت کنید و تربیت بشوید. 🔸 اینطور نباشد که در شهادت امام‌ حسن ‌عسکری بی‌خیال باشیم، یک لحظه با خودمان باید فکر کنیم که چه زحمت‌ها کشیده شده و چه خون دل‌ها خورده شده است. اینطور نباشد که در کنار بی‌تفاوتی ما، امام را در بیست‌ و خرده‌ای سال سن به‌ شهادت برسانند. باید قدر بدانيم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ انسان ۲۵۰ ساله 📅 ۱۴ آبان ۹۸ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مظلومیت اهل بیت -20بهمن96-تهران.pdf
1.26M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مظلومیت اهل‌بیت علیهم‌السلام 📅 ۲۰ بهمن ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قانون اساسی دنیا 🔹 جنگ‌ جهانی دوم، نقطۀ عطف تاریخ است. کشورهای پیروز، علی‌الخصوص ایالات ‌متحدۀ آمریکا، گفتند: «شما به ‌واسطۀ من پیروز شدید.» راست هم می‌گفت، آمریکا با بمب اتم عملاً جنگ را تمام کرد. 🔸 کشورهای پیروز آمدند سازمان ملل را درست کردند و گفتند ما بر مبنای آنچه که خودمان می‌گوییم، دنیا را می‌چرخانیم. برای خودشان هم حق وِتو گذاشتند. از سال ۱۹۶۳ میلادی مشغول نوشتن یک دستور کاری شدند که با آن دستور بشود کل کرۀ زمین را مدیریت کرد. 🔹برای خاورمیانه، از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۴، بلوبوک (Blue Book) را نوشتند. تا اینکه یونسکو در سال ۱۹۸۰ گزارش معروف خودش را می‌دهد که می‌گوید: «ما مجبوریم برای کل جهان یک دستور کار بنویسیم، نمی‌توانیم دستور کارهای پراکنده بنویسیم.» فلذا از ۱۹۷۶ به بعد، در یک دورۀ تقریباً ده‌ ساله، دورۀ تست شروع شد. 🔸سال ۱۹۷۶ قبل از انقلاب است. ایران، پایلوت در این کشورها بود. یعنی حکومت و نظام عوض شده اما ایران از این دوره بیرون نیامده است! این خیلی مهم است. مشکل امروز در مملکت ما چپ و راست نیست، ساختارها و سیستم‌هایی‌ است که به‌ وجود آمده. 🔹در سال ۱۹۸۸، اولین نمونه، تدوین می‌شود و نسخۀ نهایی آن، Globalization Paper، که نوزده کشور پایلوت در آن هستند و ما هم هستیم، نهایتاً به MDGS: Millennium Development Goals (اهداف توسعۀ هزاره) مُنتج می‌شود. سازمان ملل، دو سال همۀ کشورها را سَر خط کرد تا این را امضا کنند. 🔸این شد قانون اساسی دنیا که شامل هشت هدف کلی، ۲۱۶ سرفصل و ریزهدف و ۱۰۱۴ مؤلفه بود. یعنی صفر تا صد زندگی یک آدم را در بر می‌گرفت. نهایتاً سال ۲۰۱۰ هم پس از اصلاح MDGS، سند SDGS: Sustainable Development Goals (سند توسعۀ پایدار) را ارائه دادند. اینها برای مدیریت جهان است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
رسانه و جنگ نرم- 7دی93- بندرلنگه.pdf
798.2K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ رسانه و جنگ نرم 📅 ۷ دی ۹۳ 📍بندر لنگه 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حبیب خدا 🔹 حبیب آن دوستی است که تمام خوبی‌ها در او جمع شده باشد. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حبیب خدا 🔹زیارت عاشورا با انتساب به پیامبر شروع می‌شود: «السَّلامُ عَلَیْکَ يَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ؛ سلام بر تو ای پسر رسول خدا» اما زیارت اربعین با وصف خود حضرت شروع می‌شود: «اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛ سلام بر ولی و حبیب خدا.» در عبارت "اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ" مبنای خوب‌ و بد بودن به الله ربط داده می‌شود؛ یعنی هر چیزی که از نظر خدا خوب است را تو یک‌جا داری. 🔸بین حبیب و محبوب یک تفاوتی وجود دارد، مثلاً برای محبوب در قرآن داریم که خدا اهل عدل و داد را دوست دارد. چون صفت قسط در تو هست، دوست‌داشتنی‌ هستی اما ممکن است یک بدی‌ هم در کنارش داشته باشی، در حالی که حبیب، آن دوستی است که تمام خوبی‌ها در او جمع شده باشد، کسی که هیچ ایرادی ندارد، فلذا امام‌حسین علیه‌السلام حبیب‌ خداست. 🔹یا اباعبدالله! مگر شما چیزی جز خوبی داشتید که این جماعت این کار را با شما کردند؟ من آن خوبی‌ها را درک می‌کنم و به سوی شما روان هستم. اگر آن سال‌ها نفهمیدند و از کوفه به‌سمت کربلا نیامدند که شما را نجات بدهند، امسال بعد از ۱۴۰۰ سال مردم می‌آیند. می‌آیند که بگویند ما با آن‌ها فرق داریم، ما شما را حبیب خدا می‌دانیم. برای ما که نباید بگویند شما نماز می‌خواندی، ما می‌دانیم شما خودِ نماز هستید، شما معنای نماز هستید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه اول 📅 ۱ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مشکل اصلی بانک‌ها 🔹ربوی بودن مشکل دست چندم بانک‌های ماست، مشکل اصلی خلق پول است. 🔺 آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مشکل اصلی بانک‌ها 🔹 ما بعد از انقلاب، فقط آمدیم اسم بانک‌ها را تغییر دادیم و مِن‌‌ باب قاعد‌ۀ اضطرار، یک سری اتفاقات را اسلامیزه کردیم. شهید صدر هم در کتاب "اقتصادُنا" که خودش نوشته، می‌گوید: «فعلاً این ‌کار را کنید که خلاف بَیّن شرع انجام ندهید، بعداً باید قواعد این‌ها درست بشود.» 🔸اصلاً در فقه ما باید پول تعریف بشود، چون ما پول نداشتیم، ما طلا داشتیم. پول که طلا نیست. پول یک کاغذ است که می‌گوید اینقدر طلا در بانک وجود دارد. البته دروغ می‌گویند و اینقدر طلا موجود نیست. تا دلشان بخواهد می‌توانند از این کاغذ‌ها چاپ کنند. قبلاً حداقل اسکناس چاپ ‌می‌کردند اما الان با زدن دو تا دکمه، میلیون‌ها پول به حسابتان واریز می‌کنند. 🔹فلذا اینکه می‌گویند: «مشکل بانک‌های ما رَبوی‌ بودن آنهاست.» این آدرس غلط است. ربوی‌ بودن بانک‌های ما، مشکل دست چندمش است. مشکل بانک‌های ما، خلق پول است. در جامعه‌ای که سی‌ چهل‌ درصد تورم وجود دارد، اگر بانک زیر سی‌ چهل‌ درصد سود بگیرد، پول خودش را هم پس نگرفته است. مردم این بُعد ماجرا را نمی‌بینند. البته من از بانک‌ها طرفداری نمی‌کنم و سَر خلق پول و بنگاه‌داری بانک‌ها انتقادهای زیادی دارم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
از_قیام_عاشورا_تا_قیام_امام‌مهدی_20مهر96_مازندران.pdf
917.2K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ از قیام عاشورا تا قیام مهدی عجل‌‌ الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف 📅 ۲۰ مهر ۹۶ 📍مازندران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل_4_شخصیت_کربلاحضرت_عباس_4تیر91_مشهد_مقدس.pdf
957.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تحلیل چهار شخصیت کربلا (حضرت عباس علیه‌ السلام) 📅 ۴ تیر ۹۱ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
شفافیت 🔸 سازمان شفافیتِ بین‌الملل تعریفی از شفافیت ارائه داده است که می‌گوید: «شفافیت یعنی تابانیدن نور بر قوانین، برنامه‌ها، فرآیند‌ها و اقدامات. آگاهی از چرایی، چگونگی، چیستی، چه چیزی و چه میزانی.» وقتی نور نباشد برداشت ما از اطرافمان غلط می‌شود. 🔹 سازمان شفافیت بین‌الملل در ادامۀ تعریف شفافیت می‌گوید: «شفافیت تضمین می‌کند که مسئولان، خادمان عمومی، مدیران و اعضای هیئت ‌مدیره و صاحبان کسب ‌و کار به ‌صورت قابل‌ رؤیت و قابل ‌فهم فعالیت کرده و گزارش‌هایی را پیرامون اقداماتشان منتشر ‌کنند. 🔸 شفافیت یعنی عموم مردم بتوانند آن‌ها را مسئول بدانند و از آن‌ها مسئولیت بخواهند. شفافیت مطمئن‌ترین راه ساختاری ایجاد مانع در برابر فساد است؛ و همچنین سبب افزایش اعتماد در مردم و نهادها می‌شود.» مسئول یعنی مورد سوال؛ یعنی باید به من و شما جواب بدهد. 🔹 عزیزان! اقتصاد مقاومتی در کشورمان شکل نخواهد گرفت اِلا اینکه قبل از آن بتوانیم مسائل اقتصادی‌مان را درست کنیم. مسائل اقتصادی‌مان را درست نخواهیم کرد اِلا اینکه یکی از سرفصل‌های آن‌ یعنی اوضاع مالیاتی کشور را درست کرده باشیم. اوضاع مالیاتی کشور درست نخواهد شد اِلا اینکه اطلاعات شفاف‌ شود. علت‌ها را دریابیم، صِرفاً با مبارزه با معلول‌ها موفق نخواهیم شد. 🔸 همه حرف ما این است که همه کارها را به تقوا نسپارید. این حدیث را ببینید: «اُوصیکمْ بِتَقْوَالله وَ نَظْمَ اَمْرِکمْ؛ شما را به تقوا و قانون سفارش می‌کنم.» تقوا یک کفه ترازوست و کفه دیگر باید قانون باشد. باید این دو چنان هم‌پوشانی داشته باشند که احدی جرئت تخطّی نداشته باشد. 🔹 ما همه‌چیز را به تقوا سپرده‌ایم و اروپایی‌ها هم همه‌چیز را به قانون سپرده‌اند. هر دو به ‌تنهایی غلط است. وقتی تقوای الهی در جامعه باشد، مردم به خاطر تقوا دزدی نمی‌کنند اما اگر تقوای الهی کنار قانون باشد آن جامعه در دنیا نمونه می‌شود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی (کتاب) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
چالش‌های_مقوله‌ای_به_نام_ازدواج_1مرداد99.pdf
800.5K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ چالش‌های مقوله‌ای به نام ازدواج 📅 ۱ مرداد ۹۹ 📍لایو 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔹مبنای غرب، حداکثر کردن پول است. شما باید بیش از حد مصرف کنید تا به درد اینها بخورید. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔸 مبنای غرب، حداکثر کردن سود است. یک مدل این است که مثلاً اگر اضافه تولید كرده باشند، مردم نخرند. می‌گویند: «غلط‌ كرده‌اند نمی‌خرند! حمله كنید به كشورشان تا بخرند.» حمله می‌كردند، كارخانه‌ها و همۀ داشته‌های آن کشور را خراب می‌كردند، بعد می‌گفتند: «بیایید از ما بخرید.» مثل لیبی و عراق. 🔹 مدل دیگر این است که یک سری تولیدات دارند که اصلاً مشتری ندارد. می‌گویند: «باید مشتری‌اش را به‌‌وجود بیاوریم، منتها باید روی ذهن این‌ها كار كنیم، باید سلیقۀ این‌ها را تغییر بدهیم.» شروع كردند، گفتند: «تو این را نداری؟ پس بدبختی!» مدام هم تنوع ایجاد کردند. 🔸 شما باید بیش از حد مصرف كنید تا به ‌درد این‌ها بخورید. باید اسراف‌گرا باشید. کاری هم به این ندارند که خدا می‌فرماید: «الْمُبَذِّرِینَ إِخْوَانَ الشَّیاطِینِ؛ اسراف‌کنندگان برادران شیطانند.» مبنای این سیستم بر حداكثر كردن مصرف است. مدام می‌گویند: «مدل جدیدترش را بگیر، این از آن بهتر است.» اصلاً بازاریابی نیست، بازارسازی است. 🔹 اگر آب‌معدنی را نمی‌خرند، آن را به دست یک زن برهنه بدهی، می‌خرند. از همه‌ چیز باید پول دربیاوری، از جمله مسائل جنسی. لذا پورنوگرافی شكل می‌گیرد. مبنا پول شده است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis