فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️نابودی روستاها و تولید ملی، توسط #آمریکا از چه زمانی در ایران آغاز شد؟!
#اسناد_تاریخی
#دستکاری_ژنتیکی
#تغییر_و_فساد_در_طبیعت
💠 عاقل کیست؟!
🔸 رسولُ اللّه صلى الله علیه و آله و سلّم:
صِفَةُ العاقِلِ؛
أن یَحلُمَ عَمَّن جَهِلَ علَیهِ
ویَتَجاوَزَ عَمَّن ظَلَمَهُ
ویَتَواضَعَ لِمَن هُوَ دونَهُ
ویُسابِقَ مَن فَوقَهُ فی طَلَبِ البِرِّ
وإذا أرادَ أن یَتَکَلَّمَ تَدَبَّرَ؛ فإنْ کانَ خَیرا تَکَلَّمَ فغَنِمَ
وإن کانَ شَرّا سَکَتَ فسَلِمَ
وإذا عَرَضَت لَهُ فِتنَةٌ استَعصَمَ بِاللّه و أمسَکَ یَدَهُ ولِسانَهُ
وإذا رَأى فَضیلَةً انتَهَزَ بِها
لا یُفارِقُه الحَیاءُ
ولا یَبدو مِنهُ الحِرصُ
فتِلکَ عَشرُ خِصالٍ یُعرَفُ بِها العاقِلُ.
📚 تحف العقول؛ صفحه 28
🔹 حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
صفت عاقل این است که؛
۱. در برابر رفتار جاهلانه نادان نسبت به خود، بردبارى نشان میدهد.
۲. از کسى که به او ستم کرده است، در میگذرد.
۳. در برابر فرودست خود فروتن است.
۴. از فرادست خود در طلب نیکى پیشى میگیرد.
۵. هرگاه بخواهد سخن بگوید، میاندیشد؛ اگر آنچه می خواهد بگوید خوب بود، میگوید و بهره مند میشود،
۶. و اگر بد بود، خاموشى میگزیند و سالم میماند.
۷. هرگاه با فتنهاى روبه رو شود، به خدا پناه میبرد و دست و زبان خود را نگه میدارد.
۸. هرگاه فضیلتى بیند، آن را غنیمت میشمارد.
۹. شرم و حیا از او جدا نمیشود.
۱۰. حرص و آزمندى از او سر نمیزند.
این ها ده خصلتند که #عاقل به آن ها شناخته میشود.
⚠️ جاهل کیست؟!
🔸 رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلّم:
صِفَةُ اَلْجَاهِلِ؛
أَنْ يَظْلِمَ مَنْ خَالَطَهُ
وَ يَتَعَدَّى عَلَى مَنْ هُوَ دُونَهُ
وَ يَتَطَاوَلَ عَلَى مَنْ هُوَ فَوْقَهُ
كَلاَمُهُ بِغَيْرِ تَدَبُّرٍ؛ إِنْ تَكَلَّمَ أَثِمَ
وَ إِنْ سَكَتَ سَهَا
وَ إِنْ عَرَضَتْ لَهُ فِتْنَةٌ سَارَعَ إِلَيْهَا فَأَرْدَتْهُ
وَ إِنْ رَأَى فَضِيلةً أَعْرَضَ
وَ أَبْطَأَ عَنْهَا لاَ يَخَافُ ذُنُوبَهُ اَلْقَدِيمَةَ
وَ لاَ يَرْتَدِعُ فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِهِ مِنَ اَلذُّنُوبِ يَتَوَانَى عَنِ اَلْبِرِّ
وَ يُبْطِئُ عَنْهُ غَيْرَ مُكْتَرِثٍ لِمَا فَاتَهُ مِنْ ذَلِكَ أَوْ ضَيَّعَهُ
فَتِلْكَ عَشْرُ خِصَالٍ مِنْ صِفَةِ اَلْجَاهِلِ اَلَّذِي حُرِمَ اَلْعَقْلَ.
📚 تحف العقول؛ صفحه 28
🔹 حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
صفت جاهل اين است كه؛
۱. با هر كس معاشرت نمايد به او ستم كند.
۲. بر آن كه زير دست اوست تجاوز نمايد.
۳. بر آن كه بالادست اوست گستاخى كند.
۴. گفتارش از روى فكر و انديشه نيست؛ چون سخن گويد گناهكار شود،
۵. و چون خاموشى گزيند غافل گردد.
۶. اگر با فتنهاى مواجه شود به سويش مىشتابد و در دست آن هلاك مىگردد.
۷. چون فضيلتى بيند از آن رخ بتابد و كندى گيرد.
۸. از گناهان گذشتهاش باكى ندارد و در باقى مانده عمرش دست از گناه برندارد.
۹. از كار نيك سستى نمايد و در انجام آن كند باشد.
۱۰. نسبت به آنچه از دست داده يا ضايع ساخته بىاعتناست.
پس اين ده صفت از صفات #جاهل است كه از عقل بىنصيب مىباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱 چرا ارزش پول ما کم می شود‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ بانک نابودگر اقتصاد جهان‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سلامستان؛ روستایی آباد و #سالم
🔸 چگونه سلامستان به روستایی آباد و سالم تبدیل شد؟
🔹 #مردم روستا چه نقشی در این روستا ایفا میکنند؟
🔹 نقش #امام در این روستا چیست؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔 سیصد نفر در دنیا به اندازه سه میلیارد نفر سرمایه دارند‼️
😔 گوسفند یا ماشین تولید گوشت‼️
📚 مطلب در؛
http://mirzamohammadjavad.ir/?p=103
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️عامل بدبختی کشاورزان‼️
#کشاورزی_تلفیقی
#اقتصاد_معیشتی
#کشاورزی_تک_محصولی
#دامداری_صنعتی
#اقتصاد_مزیتی
#همزیستی_با_طبیعت
💠 چه کسی به #خدمت سزاوارتر است؟!
🔸 وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ رَفَعَهُ قَالَ:
قَالَ عِيسَى اِبْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
🔸 يَا مَعْشَرَ اَلْحَوَارِيِّينَ لِي إِلَيْكُمْ حَاجَةٌ اِقْضُوهَا لِي قَالُوا قُضِيَتْ حَاجَتُكَ يَا رُوحَ اَللَّهِ فَقَامَ فَغَسَلَ أَقْدَامَهُمْ فَقَالُوا كُنَّا نَحْنُ أَحَقَّ بِهَذَا يَا رُوحَ اَللَّهِ
فَقَالَ:
🔸 إِنَّ أَحَقَّ اَلنَّاسِ بِالْخِدْمَةِ اَلْعَالِمُ إِنَّمَا تَوَاضَعْتُ هَكَذَا لِكَيْمَا تَتَوَاضَعُوا بَعْدِي فِي اَلنَّاسِ كَتَوَاضُعِي لَكُمْ ثُمَّ قَالَ عِيسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِالتَّوَاضُعِ تُعْمَرُ اَلْحِكْمَةُ لاَ بِالتَّكَبُّرِ وَ كَذَلِكَ فِي اَلسَّهْلِ يَنْبُتُ اَلزَّرْعُ لاَ فِي اَلْجَبَلِ.
📚 اصول کافی / ترجمه آیت اللهی؛ ج 1 , ص 77
عيسى بن مريم عليه السّلام فرمود:
🔹 اى گروه حواريين، نيازى به شما دارم خواستهام را برآورده سازيد.
گفتند: حاجتت رواست يا روح اللّه
[سپس حضرت عیسی علیه السلام] برخاست و پاى آنها را شست!
[حواریون] گفتند: اى روح اللّه ما خود سزاوارتر بوديم كه بشوئيم!
🔹 فرمود: سزاوارترين مردم به #خدمت ؛ دانشمندانند [علما هستند]، همانا من تا اين اندازه فروتنى كردم، تا شما هم مانند من نسبت به مردم فروتنى كنيد.
[سپس] عيسى عليه السّلام فرمود:
🔹 بوسيله #تواضع، #حكمت بوجود مىآيد نه توسط تكبر و همچنين در زمين نرم، زراعت مىرويد نه در كوهسار.
💠 آقا، سید و بزرگ کیست؟!
🔸 الإمام عليّ عليه السلام: السَّيِّدُ مَن تَحَمَّلَ أثقالَ إخوانِهِ ، وأحسَنَ مُجاوَرَةَ جيرانِهِ.
📚 غرر الحکم و درر الکلم , جلد 1 , صفحه 111
🔹 #سید و بزرگ، كسى است كه سنگينى [مشكلات زندگىِ] برادرانش را بر دوش كشد و با همسايگانش نيك همسايه دارى كند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
#دعای_عهد
اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ.
اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.
أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ،
وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ،
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ،
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ.
اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ.
اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً.
بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
#التماس_دعا انشاءالله برای فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف...
💠 #عاقل چرا طالب آخرت است؟!
🔸 و روي عن الإمام الكاظم الأمين أبي إبراهيم و يكنى أبا الحسن موسى بن جعفر ع في وصيته ع لهشام و صفته للعقل؛
🔹 ... يَا هِشَامُ إِنَّ الْعُقَلَاءَ زَهِدُوا فِي الدُّنْيَا وَ رَغِبُوا فِي الْآخِرَةِ لِأَنَّهُمْ عَلِمُوا أَنَّ الدُّنْيَا طَالِبَةٌ وَ مَطْلُوبَةٌ وَ الْآخِرَةَ طَالِبَةٌ وَ مَطْلُوبَةٌ فَمَنْ طَلَبَ الْآخِرَةَ طَلَبَتْهُ الدُّنْيَا حَتَّى يَسْتَوْفِيَ مِنْهَا رِزْقَهُ وَ مَنْ طَلَبَ الدُّنْيَا طَلَبَتْهُ الْآخِرَةُ فَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ فَيُفْسِدُ عَلَيْهِ دُنْيَاهُ وَ آخِرَتَه ...
📚 تحف العقول، النص، ص: 387
🔸 اى هشام؛ براستى خردمندان چشم از دنيا پوشيدند و ديده به آخرت دوختند،
زيرا دريافتند كه دنيا؛ خواهان است و خواسته شده،
و آخرت هم خواهان است و هم خواسته شده،
در نتيجه هر كس كه خواهان آخرت باشد، خواسته ی دنیا می شود و بهره خود را بطور كامل از دنيا برگيرد.
و هر كس كه جوياى دنيا باشد؛ آخرت او را طلب كند و مرگش فرا رسد، و هر دو سرا؛ هم دنيا و هم آخرتش را بر او تباه سازد.
0156ab6df970006bd746040b6a9134950474a593.pdf
20.14M
صفر تا صد ساخت #ابر_خشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💳 #بانک عامل برده داری مدرن❗️
عروج مشرقی.pdf
3.65M
💠 درآمدی بر سیر اندیشه و تاریخ انبیاء الهی
📝 نوشته دکتر عطاء الله بیگدلی
📖 کتابی متفاوت در #تاریخ_تمدن برای مقابله با تحریف گسترده در علم تاریخ!
#من_مقصرم
سلام
بله، من به علت خیلی از کوتاهیها و کم کاریها به ویژه خدمت نکردنِ بیمُزد و مِنت به مردم؛ مُقَصِّرَم.
😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیوئی تاریخی و رنگى از "کنفرانس تهران" در محوطه سفارت شوروی در تهران (باغ اتابک) با حضور #چرچیل، #استالین و #روزولت، آذر ۱۳۲۲، نوامبر ۱۹۴۳ بدون اطلاع و اجازه #شاه ایران❗️
😉 سرانِ انگلستان، شوروی و آمریکا، نه تنها حاضر نشدند به دیدار شاه بروند بلکه از حضور شاه هم در این مراسم جلوگیری بعمل آمد‼️
✌️ حالا بهتر میشود قدر #نظام_اسلامی را فهمید، ارزش بزرگانی چون حاج قاسم و سردار حاجی زاده را ...
❌ دیروز #ذلت_بار
✅ امروز #ایام_الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روی خط سلامت
👌 تولد طب جدید با #سوزاندن کتاب قانون بوعلی‼️
🔹 اینجانب با بیباکی و شهامت هر چه تمامتر، گالیلهوار برای نخستین بار در تاریخ پزشکی ایران و جهان با اطمینان و ایمان قاطعی ادعا میکنم که پس از سوزاندن کتاب قانون ابنسینا توسط #پاراسلس و جانشین شدن #طب_شیمیایی به جای طب سنتی ایران، فاتحه دانش پزشکی از نظر درمان بیماریها به کلی خوانده شد و مدت ۴۵۰ سال جز زیانهای مالی و لطمات جانی نتیجه دیگری از شیمی درمانی عاید بشریت نشده است.
📚 مرحوم #دکتر_سید_جلال_مصطفوی_کاشانی، پزشک، طبیب، استاد دانشگاه و محقق بزرگ ایرانی
در کتاب بررسی در طب سنتی ایران و مقایسه آن با طب کنونی جهان، (ص ۵۹)
#سلامت_را_به_شایدها_نسپاریم