eitaa logo
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
8.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
547 ویدیو
35 فایل
موسسه متا 🔹مدیر: حجةالاسلام سیدمحمدصدرا متولی‌امامی 🎯هدف: - تربیت نیروهای نخبۀ انقلابی با رویکرد تمدن نوین اسلامی - پیگیری نظریه پولطلا ادمین @En_Gholami 09132079683 💬گروه پروژه های پولطلا: https://eitaa.com/joinchat/2527395853C5758355578
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پیشنهاد جالب نمایندۀ مجلس در گفتگو با ایسنا : https://www.isna.ir/news/99110402398/مبنای-سنجش-ارزش-کالا-و-خدمات-طلا-باشد-نه-دلار 🎯ریال و دلار سر جای خودشان باشند، اما مقایسه و سنجش، طلا باشد. ✍️اکنون با نرخ (99/11/11 ساعت 15:45) قیمت یک دلار آمریکا را محاسبه میکنیم : یک انس طلا 1847دلار است. پس هر گرم طلا معادل 59.4دلار میشود. (یک انس طلا : 31.1 گرم طلای خالص) بنابراین قیمت یک دلار، معادل 17 سوت (میلی گرم) طلای خالص است. 💵حال به جای اینکه بگوئیم طلا گران شده، میگوئیم دلار ارزان شده که به هم نزدیکتر است. 🏅با این روش میتوانید همۀ قیمتها را به طلا منتقل کرده و بازار را درست تحلیل نمائید. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئو کلیپ هشت توصیۀ رهبر معظم انقلاب، به نیروهای عرصۀ 🇮🇷 🔹در کنار هم باشید تا یک جریان فکری درست کنید. 🔹در مباحث نظری غرق نشوید. ناظر به عمل فکر کنید. 🌷دهۀ فجر مبارک🌷 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
✍️دو سال پس از دیدار تمدن پژوهان با رهبر انقلاب 🔸11بهمن1397 ، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و چند روز قبل از صدور بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب بود که برخی از به دیدار رهبری دعوت شدیم. گزارش محتوای جلسه قبلا ارائه شده و نیاز به تکرار ندارد، لیکن دغدغۀ مطالبات بر زمین مانده رهبری هنوز باقی مانده است. ایشان چند مطالبه صریح و ضروری داشتند: 1️⃣جبهه سازی و ارتباط تمدن پژوهان با یکدیگر 2️⃣موج آفرینی با ادبیات فاخر نخبگانی 3️⃣توجه به طرح های عملی و راهبردی و پرهیز از غرق شدن در مباحث نظری بی فایده 🔹حداقل انتظار می رفت که مطالبه اول، یعنی هم گرایی و هم نشینی میان تمدن پژوهان حاضر از همان جلسه، کلید بخورد. اما تنها در سال بعد و به مناسبت سالگرد دیدار با رهبری -آن هم به دعوت آستان قدس- دور هم جمع شدیم. تلاش هایی هم برای جمع کردن بیشتر آقایان انجام شد اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، هنوز به جایی نرسیده است! 🔸متأسفانه ادبیات تمدن پژوهی در ایران، به شکل مبتذلی تکثیر شده و هرکسی برای هر اقدامی که به زعم خودش درست است، عنوانی از «تمدن اسلامی» می چسباند و از ادبیات فاخر نخبگانی و دارای چارچوب نظری و شاخصه های مشخص فاصله میگیرد. 🔹همین نقطه ضعف موجب شده اقدامات عملی و راهبردی برای حرکت به سوی تمدن اسلامی، به درگیری های روزمره جریان های سیاسی تنزل یابد و پژوهش های تمدنی، به صورت یک رشته علمی کارآمد در محیط های حوزوی و دانشگاهی، جای پایی نداشته باشد. 🔸به نظر می رسد، دوران شخص محوری و جریان محوری تمام شده و بلوغ سیاسی انقلاب اسلامی به مرحله برای تکمیل قطعات پازل تمدن اسلامی رسیده است. تنها کسانی که با ایده های علمیِ کارآمد، در پاسخ به نیازهای جامعه به میدان می آیند باقی خواهند ماند. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📝گزارشی شفاف از یک جنایت جنگی (منتظر یک تورم بزرگ باشید.) 🏛به همت آقای همتی، نقدینگی آذر99 به 3.130.000.000.000.000تومان رسید. مقدار ریال 38.4درصد رشد کرده و باید منتظر یک تورم شدید دیگر باشیم. 🔺حدود دو سال از سلطۀ آقای همتی بر گذشته و مقدار نقدینگی 2برابر شده است. پیش از آقای همتی، نقدینگی حدودا 5 سال یکبار 2برابر میشد. 🔥بسیاری از مدیران بانکی بابت فساد اقتصادی محاکمه شدند. به نظر میرسد مدیران فعلی را میتوان به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کرد. 🏅در همین وضعیت، بخشی از جامعه با تورم ندارند و ثبات پول خلقت را احساس میکنند. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
⚔️مباحثۀ طرفداران ریال با طرفداران «پولطلا» 🔹حجت الاسلام میرزایی : با قانونی شدن رواج مسکوکات ، عرف جامعه و قانون به یکدیگر نزدیک میشوند. 🔸دکتر توتونچیان : متاسفانه اینگونه پیشنهادات ناشی از درک ناصحیح از بدون ربا است. شرح بحث و پاسخ آقای توتونچیان در لینک زیر : https://eitaa.com/MataNevesht/2553 بازنشر مباحثۀ سه ضلعی در شبکۀ اجتهاد : ijtihadnet.ir/میرزایی-با-قانونی-شدن-رواج-مسکوکات-طلا/ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
⚔️پاسخِ واکنش آقای توتونچیان به طرح طلاییِ مجلس 🔸جناب آقای دکتر ایرج استاد دانشگاه الزهرا(س) و معاون وزیر اقتصاد در دهه 60 و یکی از طراحان قانون "بانکداری بدون ربا" در سال 62 میباشد. ✍️ایشان در واکنش به طرح حجت الاسلام حسین (نمایندۀ اصفهان) مبنی بر آزادی رواج مسکوکات طلا، در یادداشتی برای «نود اقتصادی» نوشته اند : متاسفانه اینگونه پیشنهادات ناشی از درک ناصحیح از بانکداری بدون ربا است. اینگونه پیشنهادات که فاقد مبنای اقتصادی در ایران می باشد نتیجه ای جز نوشتن روی کاغذ و احتمالا پیچیده تر شدن مسائل و مشکلات اقتصادی نخواهد داشت زیرا اقتصاد این کشور اسلامی چیزی جز سرمایه داری لیبرال نیست. 🔗لینک متن کامل یادداشت: https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2137970/چرا-حذف-ربا-مهمتر-از-ایجاد-ساختار-پولطلا-است ضمن تشکر از ایشان، توجه مخاطبین را به چند نکته جلب مینمائیم : 1️⃣ طلا مبنای قدرتمندی در سبک زندگی و اقتصاد ایرانیان داشته و همواره بهترین گزینه در کارکردهای پولی میباشد. درحالیکه طرح بانک اسلامی آقای توتونچیان -به اعتراف خودشان- هنوز روی کاغذ است. 2️⃣هرگاه ایرانیان -با توصیۀ اساتید اقتصاد مدرن- از طلا فاصله گرفته اند، در بانک و بورس دچار مشکلات اقتصادی و فرهنگی پیچیده ای شده اند. 3️⃣ پایه های اولیۀ نظام اقتصادی بر پول است. وقتی آقایان سیستم پول اعتباریِ را پذیرفتند، پایه های اقتصاد این کشور اسلامی را بر فونداسیون سرمایه داری غربی بنا نهاده اند. 4️⃣طبق قانون اساسی، اقتصاد ایران باید اسلامی باشد و این موضوع بدون توجه به پول موردتائید اسلام، غیرممکن است. - در ادامه جناب توتونچیان، «پولطلا» را عامیانه خوانده و طرحی علمی! ارائه کرده اند که در ادامه به بررسی مختصر آن میپردازیم : 🔺در بند ۳ فرموده اند: در نظام مورد بحث صورت نخواهد گرفت/ سپس در تناقضی عجیب در بند 6 فرموده اند : تا زمانی که عوامل تولید آماده باشد می‌توان بدون نگرانی از ایجاد تورم، «عرضه پول» را اضافه کرد !! 🔺ایشان در بند 8 با بهانه ای نخ نما شده فرموده اند : پس از نزدیک به چهل سال کارشناسان بانکی هنوز آموزش لازم را ندیده اند که باید اقدام عاجل به عمل آید. 🔺سپس در ادامۀ بند 8 با یک تغییر فاز 180 درجه ای، برای به طرحشان از «پولطلا» قوت گرفته و نوشته اند: سپس با دقت نظارت های لازم صورت پذیرد، آنوقت است که همین کاغذ هایی که بانک مرکزی برخلاف قانون چاپ می کند، خود تبدیل به «پولطلا» خواهد شد. 🙏امیدواریم دوستان مبدع قانون بانکداری بدون ربای سال 62 ، تبعات فاجعه بارِ ساده انگاری در موضوع پول را درک کرده باشند و فرصت بازنگری در رویکردهای خود را از دست ندهند. 🏅 همواره آمادۀ گفتگو میباشد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
پيامبر اکرم صلى‏ الله‏ عليه ‏و ‏آله : الجَنَّةُ تَحتَ أقدامِ الاُمَّهاتِ 💐بهشت زير قدم‏هاى مادران است. (ميزان الحكمه - ح ۲۲۶۹۱) 🌺میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر مبارک باد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
«مطالبه گر نظام اقتصادی اسلام» 1️⃣دورۀ اول : نظام پولی جامعه اسلامی (استاد : آقای محمدحسن غلامی) 🕰زمان جلسۀ فراخوان و توجیهی: جمعه ۱۷بهمن ساعت ۱۵ لینک ثبت نام جلسه توجیهی: https://survey.porsline.ir/s/SOYhAdZ/ 🔹با همکاری موسسه متا (کار تشکیلاتی و پروژه ای پس از دوره) @islamic_society @MataNevesht
📋سرفصل های دورۀ آموزشی گروه معیشت و اقتصاد متا لینک ثبت نام جلسه توجیهی: https://survey.porsline.ir/s/SOYhAdZ/ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
⚔️پارادوکس آمار ⭕️حسن روحانی : وضع اقتصاد عمومی جامعه بطور نسبی خوب است. 🏛عبدالناصر همتی : شرایط اقتصادی کشور خیلی خوب و تراز ارزی کشور مثبت است. 🏅با ، شاخص های معیشتی را واقعی کنیم. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📣کمپین از بهمن ماه ۹۸ آغاز گردید. این مطالبه در سال ۱۴۰۱ با تجربیات عملیاتیِ بیشتر دنبال میگردد. 🏅این کمپین تلاش دارد تا جائی که میتواند؛ قراردادهای حقوق، دستمزد، پاداش، عیدی، کارانه، بن، حق مسکن، پاداش و... را براساس محاسبه با طلا گفتمان سازی نماید. 🔸از امروز تا پایان سال، به گفتمان سازی و رفع ابهامات این موضوع برای کارگر، کارفرما و دولت می پردازیم. 🔹همکاری شما در تولید محتوا و انتشار آن میتواند تاثیر زیادی در ارتقای عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی داشته باشد. 🔗کانال موسسۀ متا
💡پاسخ به پولطلا 🔟آیا در وضعیت ریالیِ امروز امکان پذیر است؟ هفت پاسخ : 🔹اولا- در دوران گذار از ریال به پولطلا هستیم و برخی چالش های «حقوق طلا» طبیعی است. 🔸ثانیا- میتوان با قراردادی مانند پاداش، بن، آکورد، عیدی و ... شروع کرد و پیش رفت. توضیح : عیدی کارمندان دولت در سالهای 62 و 63 و 64 با سکۀ طلا پرداخت شده است. 🔹ثالثا- حقوق طلا موجب رضایت شغلی پرسنل و افزایش بازدهی و علاقمندی به شرکت میشود. 🔸رابعا- در همین شرایط ریالی هم سطح عمومی با طلا تنظیم میگردد و به لحاظ اقتصادی میتوان هزینه های پرسنلی را هم -در بسیاری از مشاغل- به طلا منتقل کرد. 🔹خامسا- در وضعیت حقوق ریالی، کارفرما (دولت) از کاهش ارزش ریال منتفع و کارگر (کارمند) متضرر میگردد. 🔸سادسا- پرداخت حقوق طلایی در برخی مشاغل تجربه شده و قابل مطالعه است. 🔹سابعا- با حقوق طلا، چالش های هر سالۀ «کارگر - کارفرما - دولت» تمام میشود. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📊نمودار 40 سالۀ حقوق ریالی و حقوق پولطلایی 🏛براساس محاسبات ریالی، حقوق پایه از مبلغ 1905تومان در سال 1359 به مبلغ 1835000 تومان در سال 1399 رسیده است. یعنی حقوق پایه شده است. 🏅براساس محاسبات پولطلایی، حقوق پایه از مبلغ 0.8 سکه در سال 1359 به مبلغ 0.2 سکه در سال 1399 رسیده است. یعنی حقوق پایه شده است. 🤔کدام واحد پولی برای محاسبات شرعی و قانونی، دقیقتر است؟ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔹دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید. (بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی)🇮🇷 🌷 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ به مناسبت 22بهمن99🇮🇷 متن کامل در سایت بینش تمدنی : 📃 https://bineshetamadoni.ir/2021/02/از-کلینی-تا-خمینی/ نشر مطلب در خبرگزاری رسانیوز : 📃 https://rasanews.ir/fa/news/674676/از-کلینی-تا-خمینی-از-نگرش-فرهنگی-تا-نگرش-سیاسی-به-دین @MataNevesht عید انقلاب مبارک🌺
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ به مناسبت 22بهمن99🇮🇷 🔹همواره تاریخ فقه شیعه از کلینی تا خمینی (ره)، به مسأله توجه داشته است. اما چه شد که تنها امام خمینی توانست این ایده را به یک امر سیاسی واقعی تبدیل کند ولی دیگر فقیهان، از چنین قدرت و توانی برخوردار نبوده اند؟ بخشی از جواب، به شرایط سیاسی، تاریخی و ظرفیت های اجتماعی ارتباط دارد. در برخی مقاطع تاریخی، شرایط سیاسی و یا رشدیافتگی مردم، برای یک انقلاب سیاسی فراهم نبوده و تبعاً فقیهان ناظر به ظرفیت زمانه خود اقدام می کرده اند. اما بخش دیگری از جواب، مربوط به منظر سیاسی حضرت امام (ره) در مطالعات اسلامی است. براي درك تفاوت نگاه فقيهاني مثل حضرت امام و ساير فقها، لازم است به تفاوت منظر فرهنگي و منظر سياسي توجه شود. كه ميان امام خميني و سيد محسن حكيم، 27 مهرماه 1344 رخ داده و در فضاي مجازي قابل جستجو است، حاوي اين تفاوت در فهم دين است. مرحوم حكيم نگران تنهاماندن و عدم همراهي مردم و ريخته‌شدن خون مردم است؛ اما امام ايده سياسي اتحاد عالمان ديني را دارد. آقاي حكيم مردم را دروغگو و شيفته دنيا مي‌پندارد اما مرحوم امام مي‌گويند: مردم در پانزده خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند. 🔹هرچند پدیده های تمدنی، ریشه در فرهنگ اجتماعی دارند، اما انتقال یک مقوله فرهنگی تا رسیدن به سرمنزل پدیده های تمدنی، نیازمند است. کسی که به دین، از باب یک مقوله فرهنگی نگاه می کند، دغدغه‌اي جز فهم و اجراي احكام اسلامي ندارد، اما فقيهي كه منظر سياسي برگزيده، اجراي احكام را در مسير اداره جامعه مي‌داند. در رويكرد فرهنگي، احكام پراكنده ديده مي‌شود و به قدر متقين‌ها اكتفا مي‌شود، اما در رويكرد سياسي، به احكام اسلامي به مثابه نرم افزار اداره جامعه ديده مي‌شود. در رويكرد فرهنگي، فقيه براي مردم احكام مي‌گويد، ولي خود را زعيم جامعه نمي‌داند. اگر هم زعيم مردم بداند، دغدغه اجراي احكام دارد و دركي از موقعيت‌مندي جامعه و سياست‌ورزي ندارد. اميرالمؤمنين (ع) مي‌فرمايند: آفَةُ اَلزُّعَمَاءِ ضَعْفُ اَلسِّيَاسَةِ. 🔹رویکرد فرهنگی، بیرون از میدان سیاست و در محیط های کتابخانه ای و ایزوله، براي مردم و سیاست مداران توصيه‌هايي دارد، غافل از این که سیاست، منتظر چنین توصیه هایی نمی ماند. سیاست مانند بازی شطرنج است و نیازمند تصمیم گیری در موقعیت است. رویکردهای فرهنگی، نمی توانند چنین میدانی را اداره کنند مگر آنکه با وارد این میدان شوند. اينكه حضرت امام، در شرايطي كه اغلب فقيهان، از ترس خون خود و شيعيان، حكم به تقيه داده بودند، به يكباره مي‌فرمايند: «مصلحت اسلام از همه مصالح بالاتر است. تقيه حرام است و لو بلغ ما بلغ». چنين گفتاري از يك درك عميق سياسي برخواسته است. 🔹منظر سیاسی به دین، شکل فهم و سطح تحلیل فقیه را ارتقا داده و دین را به مثابه نرم افزار مدیریتی جامعه اسلامی فرآوری می کند. منظر سیاسی به ما می آموزد که احکام اسلامی، برای اداره جامعه اسلامی تشریع شده و اهمیت حکم ؛ چراکه احکامی چون زکات، خمس، اجرای حدود، دیات، و...، بستر جریان ولایت در جامعه است. منظر سیاسی به فقیه می گوید: «اگر بستر اجرای زکات در این زمانه نیست، بستر آن را خودت محقق کن و با جريان برائت، زكات را به تعطيلي نكش». ادامه در بخش دوم👇
ادامۀ بخش اول👆 🔹منظر سياسي به تغيير معادلات اجتماعي فكر مي‌كند، نه اين‌كه فقط حكمي براي رفتارهاي روزمره و دست و پا كند. منظر فرهنگي مي‌گويد، هنوز مردم آمادگي يك انقلاب سياسي ندارند، اما منظر سياسي مي‌گويد طرح سياسي راهبرانه، فرهنگ‌ساز است و مردم را با خود همراه مي‌كند. 🔹کسانی که با نگاه به معضلات اجتماعی امروز ایران، با ناامیدی، عبا به سر کشیده و به گوشه عزلت خزیده اند و به زعم خود، راهی برای نجات انقلاب اسلامی نمی یابند، درکی از حقیقت انقلاب اسلامی ندارند. امام خمینی بزرگ ترین بحران های اجتماعی را با فهم سیاسی نظریۀ ولایت فقیه پشت سر گذاشت و آن چه سال ها در کتب فقهی شیعه، با رویکرد فرهنگی تدریس می شد و حسرت تحقق آن خورده می شد را عملی کرد. هنر امام خمینی این بود که ولایت فقیه را از منظر سیاسی بازخوانی کرد و آن را به یک و مطالبه عمومی تبدیل نمود. از دل این رویکرد، ایده مقاومت و مکتب سلیمانی جوشید و حرارت آن، جهان اسلام را فراگرفت، تا جایی که ایرانی، عراقي، افغانی، سوری، لبنانی، یمنی و بحرینی را زیر یک چتر واحد متحد ساخت. این اتفاق، با یک ایده سیاسی (تشکیل هسته های مقاومت) تحقق یافت؛ وگرنه با سال ها سخنرانی و توصیه، چنین پدیده عظیمی رخ نمی نمود. به تعبیر آیت الله سیستانی، تأثیر کاری که ایران در یمن کرد، از تأثیر هزاران منبر بیشتر بود. 🔹ایدۀ سیاسی با تقلیل امور به مسائل سیاسی روزمره و حزب بازی تفاوت دارد. ایده سیاسی، پروبلماتیک و مسأله محور است و برآمده از نظریه علمی و ناظر به واقعیت های اجتماعی است. بنابراين مي‌توان در اقتصاد و فرهنگ هم ايده سياسي داشت. راهبرد تکامل انقلاب اسلامی، درک سیاسی اسلام و آموزه های دینی، فارغ از نظریه های غربی و کشف ایده های جدید و فرهنگ ساز برای انتقال فرهنگ دینی به عینیت های تمدنی است. تا وقتی ، بدون هيچ ايده سياسي، در حسرت اقتصاد اسلامی و جهش تولید و با آرزوی حذف ربا از جامعه، با توصيه و نگارش كتب و مقالات، اقتصاددانان را به رعايت احكام اسلامي دعوت كنند، روز به روز منزوي تر خواهند شد و اقتصاد اسلامی همچون دیگر نظریه های مدفون شده در کتب دینی که هیچ گاه فرصت ظهور پیدا نکردند، زینت بخش کتابخانه های اسلامی می شود. 🔹دولت اسلامی، مقدمه تحقق تمدن اسلامی است؛ اما دوران شخص محوری تمام شده و باید نیروهای انقلابی، به بلوغ ایده محوری رسیده باشند. مهم آن است که دولت بعد، چه ایده هایی برای تکامل انقلاب اسلامی دارد و آبشخور این ایده ها کجاست. به نظر می رسد رسالت نیروهای انقلابی، تولید، فرآوری و تلاش برای عینی کردن ایده های نوین و کارآمد است؛ اما ایده هایی که خود را همچنان به نظریه های غربی وابسته ندانند و بر ایرانیان بیش از پیش نیافزایند. 🏅پولطلا، طرح پیشنهادی موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی (متا) برای برداشتن گام دوم انقلاب است که به نظر ما، ایده سیاسی برآمده از متون اسلامی، برای عبور جمهوری اسلامی از گردنه سخت اقتصادی موجود است. پولطلا، ایده سیاسی، برای تحقق تمدنی اقتصاد اسلامی، در بستر کنونی جمهوری اسلامی است. سلام و درود بر امام و شهيدان انقلاب اسلامي 🇮🇷 22 بهمن 99 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🌺حلول ماه رجب مبارک باد. 🔹پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله : رَجَبٌ شَهرُ اللّه ِ الأصَبُّ يَصُبُّ اللّه ُ فِيهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ 🌙رجب ماه بارش رحمت الهى است . خداوند در اين ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى ريزد. [عيون اخبارالرضا عليه السلام ، ج 2 ، ص 71 ] @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
💻ترم 9 موسسۀ متا (نظام پولی جامعۀ اسلامی) 🔸همۀ تلاشمان را کردیم که ترم جدید متا را به صورت حضوری برگزار کنیم. ولی با توجه به تمایل دوستان در مناطق مختلف کشور، دوره به صورت برگزار میگردد. 🔹اساتید این دوره : - مهندس محمدحسن غلامی - حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قدیری - حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین متولی امامی 🔗لینک ثبت نام در دوره : https://survey.porsline.ir/s/ZV2hBcg 🗓روزهای چهارشنبه از 29 بهمن تا 27 اسفند1399 - ساعت 15 تا 17 سرفصل های ترم 9 متا در پست بعدی کانال رسمی موسسه @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🗓برنامۀ زمان بندی و سرفصل های ترم 9 متا با موضوع نظام پولی (دورۀ آنلاین) 🏅پس از گذراندن این دوره میتوانید دست بانکداران را از خارج کنید. 🔗لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/ZV2hBcg @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍بحث حوزویِ تاثیر کاهش ارزش پول در حقوق و دستمزد (گزیده ای از مرحوم سیدعباس موسویان با سیدمحمدحسین متولی امامی) 🏅مطالبۀ ما برای توافقات قراردادیِ پایان سال 99، پذیرش نیم سکه جهت پرداخت است. عیدی طلا قبلا تجربه شده و کاملا عملیاتی است. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🗒اعلام برنامۀ ترم 9 متا (آنلاین) 1️⃣جلسۀ اول : آشوب تمدنی ایران معاصر در معیشت و اقتصاد استاد : 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدحسین متولی امامی زمان : چهارشنبه 29بهمن99 ساعت 15 2️⃣جلسۀ دوم : 22رویکرد اقتصادی مطرح در کشور ما استاد : 🔹مهندس محمدحسن غلامی زمان : چهارشنبه 29بهمن99 ساعت 16 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🏅کمپین با هدف تورم ناپذیر کردن قراردادهای شغلی فعالیت مینماید. 📣منتظر اخبار جدید این کمپین باشید. 🎯گام اول : مطالبۀ پذیرش طلا در توافقات @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔦بیماریِ مزمنِ حقوق و دستمزد 🔹همواره کارگران از میزان افزایش حقوق سالیانه ناراضی هستند. کارگران معتقدند؛ مقدار افزایش حقوق، کفاف افزایش هزینه ها را نمیدهد و موجب ایشان میگردد. 🔸از طرفی کارفرمایان نیز از افزایش حقوق سالیانه ناراضی هستند. کارفرمایان معتقدند؛ افزایش حقوق، هزینۀ تمام شده را افزایش میدهد و موجب میگردد. ⚠️واقعا چرا باید هر دو طرفِ یک توافق، از مبلغ قرارداد ناراضی باشند!!؟؟ این تقابل عجیب و نارضایتیِ عمومی، یک سریال تکراری در کشور ما شده است. 🔍علت بیماری : دلیل اصلی این بیماریِ مزمن را باید در حقوق و دستمزد جستجو کرد. وقتی معیاری را برای قرارداد یک ساله در نطر گرفته ایم که هر روز و هر ساعت دچار نوسان ارزش است، نتیجه ای جز نارضایتی عمومی نخواهیم داشت. 💡درمان بیماری : پیشنهاد میکنیم، معیار ثابتی را برای توافق انتخاب شود که هر سال نیازی به تعیین مبلغ جدید نباشد. با مبنا گرفتن طلا، کارگر و کارفرما میتوانند روی دریافتی و پرداختی خود برای بلندمدت برنامه ریزی نمایند. 🏅به عنوان گام عملیاتی، پیشنهاد می کنیم برای مبلغ نیم سکۀ بهار آزادی در نظر گرفته شود. - حجت الاسلام محمدرضا قدیری @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
♦️آدرس غلط کسری بودجه 🔍برخی تصور میکنند؛ عامل اصلیِ خلق پول و تورم، کسری بودجۀ دولت است. درحالیکه این نمودار نشان میدهد، بانکها عامل اصلی هستند و دولت تنها عامل حدود 20% افزایش نقدینگی است. 🏛درواقع 80% افزایش نقدینگی و تورم برای تامین منافع بانکها ایجاد میگردد. مردم باتورم، هزینۀ تامین منافع بانکی را میپردازند. 🏅ضمن اینکه استفاده از در ارقام بودجه ، کسری بودجۀ ناشی از کاهش ارزش ریال را از بین میبرد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir