eitaa logo
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
9.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
614 ویدیو
37 فایل
موسسه متا 🔹مدیر: حجةالاسلام سیدمحمدصدرا متولی‌امامی 🎯هدف: - تربیت نیروهای نخبۀ انقلابی با رویکرد تمدن نوین اسلامی - پیگیری نظریه پولطلا ادمین @En_Gholami 09132079683 💬گروه پروژه های پولطلا: https://eitaa.com/joinchat/2527395853C5758355578
مشاهده در ایتا
دانلود
⚔️پارادوکس آمار ⭕️حسن روحانی : وضع اقتصاد عمومی جامعه بطور نسبی خوب است. 🏛عبدالناصر همتی : شرایط اقتصادی کشور خیلی خوب و تراز ارزی کشور مثبت است. 🏅با ، شاخص های معیشتی را واقعی کنیم. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📣کمپین از بهمن ماه ۹۸ آغاز گردید. این مطالبه در سال ۱۴۰۳ با تجربیات عملیاتیِ بیشتر دنبال میگردد. 🏅ارزش ذاتیِ طلا ثابت است. کمپین با استفاده از امکان‌های موجود تلاش می‌کند تا مبنای محاسبه‌ی حقوق و دستمزد را به طلا منتقل نماید. 🔸از امروز تا پایان سال، به گفتمان سازی و رفع ابهامات این موضوع برای کارگر، کارفرما و دولت می پردازیم. همکاری شما در تولید محتوا و انتشار آن میتواند تاثیر زیادی در پیشبرد کار داشته باشد. 🔖موسسۀ متا
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡پاسخ به #سوالات_متداول پولطلا 9️⃣ آیا رمزارزهایی مانند #بیت_کوین بهتر از پولطلا نیستند؟ هفت پاسخ
💡پاسخ به پولطلا 🔟آیا در وضعیت ریالیِ امروز امکان پذیر است؟ هفت پاسخ : 🔹اولا- در دوران گذار از ریال به پولطلا هستیم و برخی چالش های «حقوق طلا» طبیعی است. 🔸ثانیا- میتوان با قراردادی مانند پاداش، بن، آکورد، عیدی و ... شروع کرد و پیش رفت. توضیح : عیدی کارمندان دولت در سالهای 62 و 63 و 64 با سکۀ طلا پرداخت شده است. 🔹ثالثا- حقوق طلا موجب رضایت شغلی پرسنل و افزایش بازدهی و علاقمندی به شرکت میشود. 🔸رابعا- در همین شرایط ریالی هم سطح عمومی با طلا تنظیم میگردد و به لحاظ اقتصادی میتوان هزینه های پرسنلی را هم -در بسیاری از مشاغل- به طلا منتقل کرد. 🔹خامسا- در وضعیت حقوق ریالی، کارفرما (دولت) از کاهش ارزش ریال منتفع و کارگر (کارمند) متضرر میگردد. 🔸سادسا- پرداخت حقوق طلایی در برخی مشاغل تجربه شده و قابل مطالعه است. 🔹سابعا- با حقوق طلا، چالش های هر سالۀ «کارگر - کارفرما - دولت» تمام میشود. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
📣کمپین #حقوق_طلا از بهمن ماه ۹۸ آغاز گردید. این مطالبه در سال ۱۴۰۳ با تجربیات عملیاتیِ بیشتر دنبال م
📊نمودار 40 سالۀ حقوق ریالی و حقوق پولطلایی 🏛براساس محاسبات ریالی، حقوق پایه از مبلغ 1905تومان در سال 1359 به مبلغ 1835000 تومان در سال 1399 رسیده است. یعنی حقوق پایه شده است. 🏅براساس محاسبات پولطلایی، حقوق پایه از مبلغ 0.8 سکه در سال 1359 به مبلغ 0.2 سکه در سال 1399 رسیده است. یعنی حقوق پایه شده است. 🤔کدام واحد پولی برای محاسبات شرعی و قانونی، دقیقتر است؟ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔹دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید. (بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی)🇮🇷 🌷 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ به مناسبت 22بهمن99🇮🇷 متن کامل در سایت بینش تمدنی : 📃 https://bineshetamadoni.ir/2021/02/از-کلینی-تا-خمینی/ نشر مطلب در خبرگزاری رسانیوز : 📃 https://rasanews.ir/fa/news/674676/از-کلینی-تا-خمینی-از-نگرش-فرهنگی-تا-نگرش-سیاسی-به-دین @MataNevesht عید انقلاب مبارک🌺
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ #سیدمحمدحسین_متولی_امامی به
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ به مناسبت 22بهمن99🇮🇷 🔹همواره تاریخ فقه شیعه از کلینی تا خمینی (ره)، به مسأله توجه داشته است. اما چه شد که تنها امام خمینی توانست این ایده را به یک امر سیاسی واقعی تبدیل کند ولی دیگر فقیهان، از چنین قدرت و توانی برخوردار نبوده اند؟ بخشی از جواب، به شرایط سیاسی، تاریخی و ظرفیت های اجتماعی ارتباط دارد. در برخی مقاطع تاریخی، شرایط سیاسی و یا رشدیافتگی مردم، برای یک انقلاب سیاسی فراهم نبوده و تبعاً فقیهان ناظر به ظرفیت زمانه خود اقدام می کرده اند. اما بخش دیگری از جواب، مربوط به منظر سیاسی حضرت امام (ره) در مطالعات اسلامی است. براي درك تفاوت نگاه فقيهاني مثل حضرت امام و ساير فقها، لازم است به تفاوت منظر فرهنگي و منظر سياسي توجه شود. كه ميان امام خميني و سيد محسن حكيم، 27 مهرماه 1344 رخ داده و در فضاي مجازي قابل جستجو است، حاوي اين تفاوت در فهم دين است. مرحوم حكيم نگران تنهاماندن و عدم همراهي مردم و ريخته‌شدن خون مردم است؛ اما امام ايده سياسي اتحاد عالمان ديني را دارد. آقاي حكيم مردم را دروغگو و شيفته دنيا مي‌پندارد اما مرحوم امام مي‌گويند: مردم در پانزده خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند. 🔹هرچند پدیده های تمدنی، ریشه در فرهنگ اجتماعی دارند، اما انتقال یک مقوله فرهنگی تا رسیدن به سرمنزل پدیده های تمدنی، نیازمند است. کسی که به دین، از باب یک مقوله فرهنگی نگاه می کند، دغدغه‌اي جز فهم و اجراي احكام اسلامي ندارد، اما فقيهي كه منظر سياسي برگزيده، اجراي احكام را در مسير اداره جامعه مي‌داند. در رويكرد فرهنگي، احكام پراكنده ديده مي‌شود و به قدر متقين‌ها اكتفا مي‌شود، اما در رويكرد سياسي، به احكام اسلامي به مثابه نرم افزار اداره جامعه ديده مي‌شود. در رويكرد فرهنگي، فقيه براي مردم احكام مي‌گويد، ولي خود را زعيم جامعه نمي‌داند. اگر هم زعيم مردم بداند، دغدغه اجراي احكام دارد و دركي از موقعيت‌مندي جامعه و سياست‌ورزي ندارد. اميرالمؤمنين (ع) مي‌فرمايند: آفَةُ اَلزُّعَمَاءِ ضَعْفُ اَلسِّيَاسَةِ. 🔹رویکرد فرهنگی، بیرون از میدان سیاست و در محیط های کتابخانه ای و ایزوله، براي مردم و سیاست مداران توصيه‌هايي دارد، غافل از این که سیاست، منتظر چنین توصیه هایی نمی ماند. سیاست مانند بازی شطرنج است و نیازمند تصمیم گیری در موقعیت است. رویکردهای فرهنگی، نمی توانند چنین میدانی را اداره کنند مگر آنکه با وارد این میدان شوند. اينكه حضرت امام، در شرايطي كه اغلب فقيهان، از ترس خون خود و شيعيان، حكم به تقيه داده بودند، به يكباره مي‌فرمايند: «مصلحت اسلام از همه مصالح بالاتر است. تقيه حرام است و لو بلغ ما بلغ». چنين گفتاري از يك درك عميق سياسي برخواسته است. 🔹منظر سیاسی به دین، شکل فهم و سطح تحلیل فقیه را ارتقا داده و دین را به مثابه نرم افزار مدیریتی جامعه اسلامی فرآوری می کند. منظر سیاسی به ما می آموزد که احکام اسلامی، برای اداره جامعه اسلامی تشریع شده و اهمیت حکم ؛ چراکه احکامی چون زکات، خمس، اجرای حدود، دیات، و...، بستر جریان ولایت در جامعه است. منظر سیاسی به فقیه می گوید: «اگر بستر اجرای زکات در این زمانه نیست، بستر آن را خودت محقق کن و با جريان برائت، زكات را به تعطيلي نكش». ادامه در بخش دوم👇
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ #سیدمحمدحسین_متولی_امامی به
ادامۀ بخش اول👆 🔹منظر سياسي به تغيير معادلات اجتماعي فكر مي‌كند، نه اين‌كه فقط حكمي براي رفتارهاي روزمره و دست و پا كند. منظر فرهنگي مي‌گويد، هنوز مردم آمادگي يك انقلاب سياسي ندارند، اما منظر سياسي مي‌گويد طرح سياسي راهبرانه، فرهنگ‌ساز است و مردم را با خود همراه مي‌كند. 🔹کسانی که با نگاه به معضلات اجتماعی امروز ایران، با ناامیدی، عبا به سر کشیده و به گوشه عزلت خزیده اند و به زعم خود، راهی برای نجات انقلاب اسلامی نمی یابند، درکی از حقیقت انقلاب اسلامی ندارند. امام خمینی بزرگ ترین بحران های اجتماعی را با فهم سیاسی نظریۀ ولایت فقیه پشت سر گذاشت و آن چه سال ها در کتب فقهی شیعه، با رویکرد فرهنگی تدریس می شد و حسرت تحقق آن خورده می شد را عملی کرد. هنر امام خمینی این بود که ولایت فقیه را از منظر سیاسی بازخوانی کرد و آن را به یک و مطالبه عمومی تبدیل نمود. از دل این رویکرد، ایده مقاومت و مکتب سلیمانی جوشید و حرارت آن، جهان اسلام را فراگرفت، تا جایی که ایرانی، عراقي، افغانی، سوری، لبنانی، یمنی و بحرینی را زیر یک چتر واحد متحد ساخت. این اتفاق، با یک ایده سیاسی (تشکیل هسته های مقاومت) تحقق یافت؛ وگرنه با سال ها سخنرانی و توصیه، چنین پدیده عظیمی رخ نمی نمود. به تعبیر آیت الله سیستانی، تأثیر کاری که ایران در یمن کرد، از تأثیر هزاران منبر بیشتر بود. 🔹ایدۀ سیاسی با تقلیل امور به مسائل سیاسی روزمره و حزب بازی تفاوت دارد. ایده سیاسی، پروبلماتیک و مسأله محور است و برآمده از نظریه علمی و ناظر به واقعیت های اجتماعی است. بنابراين مي‌توان در اقتصاد و فرهنگ هم ايده سياسي داشت. راهبرد تکامل انقلاب اسلامی، درک سیاسی اسلام و آموزه های دینی، فارغ از نظریه های غربی و کشف ایده های جدید و فرهنگ ساز برای انتقال فرهنگ دینی به عینیت های تمدنی است. تا وقتی ، بدون هيچ ايده سياسي، در حسرت اقتصاد اسلامی و جهش تولید و با آرزوی حذف ربا از جامعه، با توصيه و نگارش كتب و مقالات، اقتصاددانان را به رعايت احكام اسلامي دعوت كنند، روز به روز منزوي تر خواهند شد و اقتصاد اسلامی همچون دیگر نظریه های مدفون شده در کتب دینی که هیچ گاه فرصت ظهور پیدا نکردند، زینت بخش کتابخانه های اسلامی می شود. 🔹دولت اسلامی، مقدمه تحقق تمدن اسلامی است؛ اما دوران شخص محوری تمام شده و باید نیروهای انقلابی، به بلوغ ایده محوری رسیده باشند. مهم آن است که دولت بعد، چه ایده هایی برای تکامل انقلاب اسلامی دارد و آبشخور این ایده ها کجاست. به نظر می رسد رسالت نیروهای انقلابی، تولید، فرآوری و تلاش برای عینی کردن ایده های نوین و کارآمد است؛ اما ایده هایی که خود را همچنان به نظریه های غربی وابسته ندانند و بر ایرانیان بیش از پیش نیافزایند. 🏅پولطلا، طرح پیشنهادی موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی (متا) برای برداشتن گام دوم انقلاب است که به نظر ما، ایده سیاسی برآمده از متون اسلامی، برای عبور جمهوری اسلامی از گردنه سخت اقتصادی موجود است. پولطلا، ایده سیاسی، برای تحقق تمدنی اقتصاد اسلامی، در بستر کنونی جمهوری اسلامی است. سلام و درود بر امام و شهيدان انقلاب اسلامي 🇮🇷 22 بهمن 99 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🌺حلول ماه رجب مبارک باد. 🔹پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله : رَجَبٌ شَهرُ اللّه ِ الأصَبُّ يَصُبُّ اللّه ُ فِيهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ 🌙رجب ماه بارش رحمت الهى است . خداوند در اين ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى ريزد. [عيون اخبارالرضا عليه السلام ، ج 2 ، ص 71 ] @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
«مطالبه گر نظام اقتصادی اسلام» 1️⃣دورۀ اول : نظام پولی جامعه اسلامی (استاد : آقای محمدحسن غلامی)
💻ترم 9 موسسۀ متا (نظام پولی جامعۀ اسلامی) 🔸همۀ تلاشمان را کردیم که ترم جدید متا را به صورت حضوری برگزار کنیم. ولی با توجه به تمایل دوستان در مناطق مختلف کشور، دوره به صورت برگزار میگردد. 🔹اساتید این دوره : - مهندس محمدحسن غلامی - حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قدیری - حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین متولی امامی 🔗لینک ثبت نام در دوره : https://survey.porsline.ir/s/ZV2hBcg 🗓روزهای چهارشنبه از 29 بهمن تا 27 اسفند1399 - ساعت 15 تا 17 سرفصل های ترم 9 متا در پست بعدی کانال رسمی موسسه @MataNevesht BinesheTamadoni.ir