eitaa logo
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
238 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
35 فایل
زیرمجموعه گروه مدافعین حریم ولایت سید علی اینجا سنگر کمین است تخصص ما شکار لاشخورها و کفتارهای نفوذی است
مشاهده در ایتا
دانلود
یه کوچولو زیبایی 😍 @Mersad_MD
واردات کالای اساسی نهاده های دامی منحصر به دولت شد. 🔹اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت، جو و کنجاله سویا حذف شد. @Mersad_MD
وقتی به خاطر بیمار زمینه ای اول باید واکسن بزنی و وقتی مردی بگن بیمار زمینه ای داشت مرد
پویش محاکمه فائزه هاشمی از ۲۷ هزار نفر فراتر رفت 🔹 چند وقتی از حاشیه پراکنی های دختر مرحوم هاشمی علیه کشور نگذشته بود که ایشان این بار در اقدامی تعجب انگیز از تحریم های ایالات متحده علیه سپاه حمایت کرده و آن را به نفع کشور دانسته. شنیدن همچین مطالبی از شخصی با چنین سابقه سیاسی در جمهوری اسلامی فقط به ایجاد جو نفرت در جامعه منتهی شده و شیرازه اتحاد عمومی را از هم میشکند . لذا نیاز رسیدگی مسئولین قضایی به این حاشیه پراکنی ها بدون نگاه به سوابق خانوادگی و سیاسی شخص بیش از پیش حس میشود . از دوستان و عزیزان خواهشمندیم در این پویش شرکت کرده تا حتی اگر نتیجه ای هم نگرفتیم لااقل وظیفه خود را در قبال اسلام و ایران انجام دهیم👇 https://www.farsnews.ir/my/c/133923
🛑 سفر وزیر بهداشت به قم 🔹دکتر عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عصر امروز با سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد. 🔹وی در این سفر با حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی به گفتگو پرداخت. 🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c پی نوشت 🔴وزیر بهداشت چه خوابی برای ملت دیده است⁉️ 🔰ماجرای سفرهای متعدد به قم از سوی وزیران بهداشت در دولت های روحانی و آقای رئیسی نشاندهنده ی اجرای طرحی مشترک از سوی وزارت بهداشت می باشد. 🔰در این طرح مجریان واکسیناسیون اجباری تلاش دارند،اجرای طرح واکسیناسیون اجباری که قائدتاً طرحی پزشکی است را به عنوان یک طرح دینی قلمداد نموده و با سنگر گرفتن در پشت مراجع معظم تقلید راه را بر هرگونه انتقاد از سوی منتقدان بسته و بسان 2 سال گذشته هیچ پاسخی به انتقادِ متخصصین ندهند. 🔰باید از آقایان نمکی و عین اللهی پرسید شمایی که بارها به قم سفر نموده و با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو داشته اید ؛ چرا در طول 2 سال گذشته حتی یک بار حاضر نشده اید با پزشکان متخصصی که منتقد اجرای سیاست های تحمیلی سازمان بهداشت جهانی در ایران می باشند ؛ در مقابل افکار عمومی به بحث و مناظره بپردازید⁉️ 🔴جناب عین اللهی امیدواریم شمایی که یک روز کاری خود را در سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید سپری می نمایید و تلاش داریدخود را اهل گفتگو قلمداد نمایید؛از روبرو شدن و گفتگو با متخصصین پزشکی(غیر همسو با سیاست های تحمیلی who)هراسان نباشید⁉️ ✍️سید ابراهیم میرپورفرد @Mersad_MD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️هزینه محافظت از برخی مسئولین را باید آمریکا بپردازد! 🔺آن‌وقت به جز محافظت از جسم مضر آن‌ها برای ایران با پول بیت‌المال، با مصونیت غیرقانونی قضایی، محافظت حقوقی هم می‌شوند! 🔺همین آذری‌جهرمیِ مجرم را ببینید! ۱۲۷ هزار نفر از خانواده‌های داغ‌دیده از فضای مجازی تا ائمه جمعه و شخص دادستان کل کشور از او شکایت کرده‌اند! برای‌ش قرار مجرمیت هم صادر شده است؛ آن‌وقت صاف‌صاف داره توی مملکت شهداء راه میره و به ملت و منافع ملی لگد هم می‌زنه. 🔺امثال این آدم که حافظان منافع آمریکا و اسراییل در ایران هستند را اگر به رژیم‌های آمریکا و اسراییل و بازوی‌شان منافقین پول هم بدهیم، حاضر نیستند ترورشان کنند... 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @Mersad_MD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حسینعلی شبانپور چوپان ایرانی با صدایی آسمانی 🔵 در ده کیلومتری شهرضا بعد از مزرعه‌ی معروف چغاد، پیرمرد چوپانی در تپه‌های دشت، تنها زندگی می کند. پیرمرد تمام عمر خود را در بیابان بوده و با این که استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و حالا آشنا به تمام دستگاه‌های موسیقی ایران است. 🔺اگر به خانه‌اش بروید در طاقچه‌ی کومه‌‌اش دیوان حافظ و سعدی را می‌بینید در کنار عکس پسر شهیدش که عاشقانه دوست‌شان دارد. 🔰پالایش صدا: جابر بهارمست 🌍 @Mersad_MD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 https://aparat.com/v/rFRUI 🔴 پیام فوری و بسیار مهم آیت‌الله به تصمیم‌گیرندگان فضای مجازی ◻️ هشدار می‌دهیم به تمام کسانی که می‌خواهند در رابطه با فضای مجازی تصمیم بگیرند، کاری نکنید که خدا شما را جزء کافرین و منافقین بیاورد. ◻️ این روزها در مجلس شورای اسلامی و در نهادهای تصمیم‌گیرنده، بحث فضای مجازی مطرح است و بنا بر این است مدیریتی در فضای مجازی انجام شده و تصمیماتی گرفته شود. 🔺من نظر همه عزیزانی که در این زمینه مسئولیت دارند و فعال هستند را به این آیه کریمه قرآن کریم –۱۴۰ از سوره نساء– جلب می‌کنم که می‌فرماید: 💠 اگر شنیدید که به آیات الهی، به مقدسات الهی، به عقاید قرآنی و دینی استهزا می‌شود یا کفر ورزیده می‌شود و یا به مقدسات مردم حمله و تهاجم می‌شود و به اصول اعتقادی و ارزش‌های مردم و به قرآن و اولیای خدا اهانت می‌شود، حق ندارید همراه توهین‌کنندگان در یک حلقه و مجلس بنشینید که اگر چنین کنید و در حلقه این استهزاءکنندگان و کفر ورزیدگان به ارزش‌های الهی بنشینید و هم‌حلقه شوید، شما هم در زمره آن‌ها به شمار خواهید آمد که «ان الله جامع الکافرین و المنافقین فی جهنم جمیعاً» 🔗 hawzahnews.com/xbH5D @Mersad_MD
حدیث مناشده و اثبات ولایت امیر المومنین علی علیه السلام ابوبکر بعد از به دست گرفتن خلافت، به سراغ امام (ع) آمد تا رضایت او را کسب کرده و حکومت خود را شرعی قلمداد کند و گفت: «ای ابوالحسن، به خدا سوگند که این جریان روی تبانی، اقدام، رغبت و حرص من صورت نگرفت، در آن هیچ اعتمادی به خود نداشتم که بتوانم از پس این امر برآمده و امور امت را آن طور که باید اداره کنم. من فاقد هرگونه قدرت مالی و کثرت عشیره بودم تا از آن طریق، اساس نقشه خود را استوار کنم؛ پس برای چه از من دلتنگ و ملول بوده و آن چه را که شایسته من نیست، تصور می کنی، و با نظر بغض و عداوت به من می نگری؟»
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
حدیث مناشده و اثبات ولایت امیر المومنین علی علیه السلام ابوبکر بعد از به دست گرفتن خلافت، به سراغ
امام با منطق قاطع خودش آن را رد کرد و گفت: «اگر به این امر رغبت و میلی نداشتی، برای چه خود را برای آن حاضر کردی و در این عمل پیش قدم شدی...؟» سخن امام، سخنی کاملا روشن و دقیق است، زیرا اگر ابوبکر به خلافت، راغب و حریص نبود چرا آن را عهده دار می شد؟ ابوبکر در جواب گفت: به علت حدیثی بود که از رسول خدا (ص) شنیدم که فرموده: به راستی که خداوند امت مرا بر گمراهی و خطا جمع نمی کند. و چون جمع ایشان را دیدم، از همان فرمایش پیروی کرده و هرگز گمان نبردم که اجماع امت خلاف هدایت و از روی گمراهی باشد. به همین علت تن به این تکلیف سپردم، اگر می دانستم حتی یک نفر هم از این امر امتناع خواهد ورزید، به طور مسلم از پذیرش آن خودداری می کردم. معنی کلام ابوبکر این است که آنچه او را فراخواند، و تشویق کرد که عهده دار خلافت شود. آن حدیث پیامبر (ص) است که امت بر انتخاب و اختیار او اجماع کردند. پس راهی به تخلف از نظریه اجماع پیدا نکرد.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام با منطق قاطع خودش آن را رد کرد و گفت: «اگر به این امر رغبت و میلی نداشتی، برای چه
امام به او روی کرد و سئوال دوم را مطرح کرد و فرمود: در خصوص حدیث مذکور در مورد اجماع امت، از تو می پرسم که آیا من از افراد این امتم یا نه؟ گفت: آری. فرمود: آن گروهی که از بیعت تو سرباز زدند، مانند "سلمان"، "ابوذر"، "عمار"، "مقداد"، "سعد بن عباده" ودیگران از امت بودند یا نه؟ ابوبکر گفت: آری همه از امت بودند. امام تعدادی از صحابه پیامبر (ص) را که از بیعت با ابوبکر امتناع کردند، نام برد و ابوبکر به آن اعتراف کرد. سپس امام سئوال سوم را مطرح کرد و فرمود: بنابر این چگونه با مخالفت این افراد، به حدیث اجماع احتجاج می کنی؟ حال اینکه تمام آنان از افراد صالح و پرهیزکار و از اصحاب رسول اکرم (ص) هستند...؟ امام با این دو سوال کلام و استدلال ابی بکر را رد کرد و بر ادعای او اقامه حجت کرد. ابوبکر در جواب گفت: پس از تحقق این امر، تخلف این افراد بر من معلوم شد، وترسیدم اگر از پذیرش آن امتناع ورزیده و خود را کنار بکشم، اوضاع اجتماعی مردم مسلمان به هم بخورد. شاید غالب مردم مرتد شده و از دین خارج شوند؛ پس پذیرش من بر این امر بهتر از آن بود که امت مسلمان به هرج و مرج گراییده و به حالت کفر سابق خودشان عود کنند؛ پس فکر می کردم شما نیز در این باره با من موافق باشید... در واقع وقتی ابوبکر دید استناد وی به حدیث اجماع، مردود شد، از راه دیگری وارد شد و آن اینکه وی ادعا کرد بعدا متوجه شده که اجماعی در کار نبوده ولی تصورش این بوده که حال اگر وی از قبول خلافت امتناع کند اوضاع مسلمانان دچار هرج و مرج می شود. تا اینجا ابوبکر به دو مساله مهم یعنی عدم اهلیت برای جانشینی پیامبر (ص) و عدم تحقق اجماع برای خلافت وی اعتراف کرده است. و به توجیه سومی متوسل شده است. حال ببینیم که امام (ع) برای این توجیه ابوبکر چه احتجاجی را مطرح می کنند؟
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام به او روی کرد و سئوال دوم را مطرح کرد و فرمود: در خصوص حدیث مذکور در مورد اجماع ام
امام رو به ابوبکر کرده و فرمود: بسیار خوب، ولی پرسش من این است که تو در بار نخست بر چه اساسی و برای چه به این امر روی آوردی؟ و این که یک فرد با چه شرایط، علل و جهاتی شایسته امر خلافت می شود؟ ابی بکر جواب داد: البته روی صفات خیرخواهی، وفای به عهد، صراحت لهجه، استقامت و حسن سیرت، عدالت، علم و آگاهی از کتاب، سنت، حکمت، معرفت، زهد در دنیا، پرهیزکاری، یاری، طرفداری از مظلوم و ستمدیده در دور و نزدیک... ابوبکر به صفاتی شخصی اشاره کرده که برای عهده داری خلافت باید دارا باشد. امام به آن، صفات دیگری را اضافه کرد که رهبر عمومی امت واجب است که دارا باشد. و فرمود: و سابقه و قرابت. و قصد امام، سابقه در اسلام و قرابت با رسول خدا (ص) بود. و این دو شرط فقط در امام وجود داشت، او اولین کسی بود که به رسول خدا (ص) ایمان آورد. او نزدیک ترین مردم به رسول خدا (ص) بود و ابوبکر بر آن اقرار کرد. حال امام بر اساس همان صفاتی که ابوبکر بدان ها اشاره کرده و همچنین دو صفت دیگری که خودش بدان ها افزود و ابوبکر هم آن دو را قبول کرد، احتجاج خود را ادامه می دهد تا در نهایت هر بهانه ای را که ابوبکر بدانها استناد کرده باطل کند امام در چندین مورد از ابوبکر اعتراف می گیرد که تنها کسی که واجد این صفات، آن هم در بالاترین مرتبه آن ها بوده، کسی جز امام (ع) نیست. امام برای ابوبکر به بعضی صفاتی که نزد غیر او یافت نمی شود اشاره کرد و فرمود: ای ابوبکر، تو را به خدا سوگند می دهم، آیا در وجود خود این خصوصیت را می بینی یا در من؟ ابوبکر گفت: البته در شما می بینم ای ابوالحسن... امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا این من بودم که پیش از تمام امت به رسول اکرم (ص) جواب مثبت دادم یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما. امام فرمود: تو را به خدا سوگند، من از طرف رسول خدا (ص) مأمور به ابلاغ و خواندن سوره برائت برای کفار شدم یا تو؟ ابوبکر گفت: بلکه شما مأمور این کار شدید. امام (ع) به ابلاغ سوره برائت اشاره می کند که پیامبر (ص) ابتدا ابوبکر را مامور به این کار کرد ولی وحی نازل شد و ابوبکر از این ماموریت عزل، و ابلاغ آن به امام (ع) واگذار شد امام فرمود: ای ابوبکر، تو را به خدا سوگند، آیا هنگام خروج پیامبر (ص) از مکه به مدینه (روز غار) من جان فدای او شدم یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما. امام (ع) به جریانی اشاره می کند که قریش نقشه هجوم به خانه پیامبر (ص) و قتل ایشان را کشیده بودند و امام (ع) در بستر پیامبر (ص) خوابیدند تا قریش متوجه نبود پیامبر (ص) در خانه نشوند.زمانی که قریش به خانه پیامبر (ص) هجوم آوردند که او را بکشند. امام شخصاً خود را فدای او کرد و به جای او خوابید. برای احدی در خاندان نبوت یا صحابه، مانند این کرامت که به امام اختصاص یافت، پیدا نمی شود. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا ولایت من قرین ولایت پروردگار متعال و پیامبر خدا به دلیل انفاق انگشتر در آیه شریفه واقع شده یا تو؟ ابوبکر گفت: البته برای شماست. اشاره امام به این آیه شریفه است که: (إنَّما وَلِیکم الله ورسوله والَّذین آمنوا الَّذین یقیمون الصَّلاة ویؤتون الزَّکاة وهُم راکعون)[1].
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام رو به ابوبکر کرده و فرمود: بسیار خوب، ولی پرسش من این است که تو در بار نخست بر چه
در این آیه، ولایت عامه بر مسلمانان منحصر به خدا و رسول و آن هایی که ایمان آورده و در حال رکوع زکات می دهند یعنی امام می باشد. و آیه به صیغه جمع برای تعظیم و تکریم امام است. و زمانی این آیه نازل شده که حضرت در رکوع نماز انگشتر خود را به سائل بخشیدند. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا (ص) توسط تو، اولاد و خانواده ات در برابر نصاری مباهله کرد یا با من، فرزندان و خانواده من؟ امام (ع) منقبت دیگری را اشاره می کند که در آن بانوی زنان عالم، و دو فرزندش در مباهله پیامبر (ص) با اهالی نجران داشتند؛ زیرا او برای مباهله، عمویش عباس و نه زنان بنی هاشم، و نه خود را در آن شرکت نداد. و همانا امام، همسرش و دو فرزندانش را شرکت داد. ما این حادثه را به تفصیل در یکی از جزءهای این دانشنامه شرح داده ایم. و ابوبکر به آن اعتراف کرد و گفت: البته برای شما و خانواده تان نازل شد. پس امام امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا مقام وزارت رسول خدا، همچنانکه برای هارون بود نسبت به حضرت موسی: (انت منّی بمنزلة هارون من موسی) برای تو بود یا برای من؟ امام (ع) دو فضیلت دیگر را بیان می کند، که رسول خدا (ص) برای او در نظر گرفت: اول اینکه پیامبر (ص)، وزیری برای خود تعیین کرد و به آن تصریح دارد. دوم اینکه پیامبر (ص) امام را برای خودش به منزله هارون از موسی قرار داد و به او فرمود: (انت منّی بمنزلة هارون من موسی...). ابوبکر به آن اعتراف کرد و گفت: بلکه برای شما بود. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا آیه تطهیر از رجس درباره من، خانواده و فرزندان من نازل شد، یا برای تو و خانواده ات؟ امام (ع) اشاره به آیه (إنَّما یرید الله لیذهب عنکم الرِّجس اهل البیت ویطهّرکم تطهیرا)[2] دارد که درباره او و بانوی زنان و دو سبط رحمت و امامان هدایت (علیهم السلام) نازل شده است. ابوبکر گفت: بلکه برای تو و اهل بیت تو نازل شده است.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
در این آیه، ولایت عامه بر مسلمانان منحصر به خدا و رسول و آن هایی که ایمان آورده و در حال رکوع زکات م
امام امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا قسم، آیا رسول خدا (ص) در زیر کساء برای من، خانواده و فرزندانم دعا کرد که خداوند اینان که اهل بیت من اند را به سوی خود و بهشت رضوانت بخوان نه به آتش، یا برای تو و خانواده و فرزندانت؟ امام (ع) حدیث کساء را بیان می کند که امام و بانوی زنان عالم و دو سبط حسن و حسین (علیهما السلام) به حضرت رسول در زیر کساء ضمیمه شدند و حدیث بر عظمت منزلت اهل بیت (علیهم السلام) و علو مقام آن ها نزد خدا و رسولش دلالت دارد. ابوبکر گفت: برای شما و اهل بیت و فرزندانت، دعا کرد. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا مراد از آیه (یوفون بالنَّذر ویخافون یوماً کان شَرُّه مُستَطیراً)[3] من هستم یا تو؟ اشاره به نذری است که امام و بانوی زنان عالم و کنیزشان فضه کردند، زمانی که حسنین مریض شدند سه روز، روزه بگیرند، هنگامی که بهبود یافتند به شکرانه بهبودی ازمرض همه روزه را گرفتند، و هنگام افطار فقیری گرسنه، در زد و از گرسنگی شکایت کرد. همه افطاری خود را به او دادند و جز آب، چیز دیگری برای افطار نداشتند. در روز دوم موقع افطار، یتیمی در را زد و اظهار گرسنگی کرد. پس افطاری خود را به او دادند، و با آب افطار کردند و گرسنه خوابیدند. در روز سوم اسیری، در خانه را زد و از آن ها طلب کمک کرد. افطار خود را به او دادند. در این موقع بدنشان ذوب و ناتوان شده و می لرزیدند. هنگامی که پیامبر (ص) آن ها را دید ناراحت شد. قوای او تحلیل رفت؛ پس سوره هل اتی بر او نازل شد. که در آن قدردانی از خدای متعال برای ایثار و ستودن نیکی و احسان آن ها و مدال افتخار و جاویدی تا ابد برای آن هاست. ابوبکر گفت: البته شما.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا قسم، آیا رسول خدا (ص) در زیر کساء برای من، خا
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا آفتاب برای نماز تو به دعای پیامبر (ص) رجوع کرد یا برای من؟ حدیث رد شمس برای امام را عامه و خاصه ذکر کرده اند و "علامه محقق امینی" تعداد زیادی روایات که در این باره ذکر شده را بیان کرده است. ابوبکر گفت: برای تو بود. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو آن جوانمردی که این ندا از آسمان برایش خوانده شد که "لا سیف الا ذوالفقار و لا فتی الا علی" یا من؟ امام فرموده این ندا از آسمان در جنگ احد، خوانده شد و آن مدال جاویدی بود که به گردن افکند. ابوبکر گفت: البته تو آن جوانمردی. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا (ص) در غزوه خیبر، پرچم را به دست تو سپرد و فتح نصیب مسلمانان گردید. یا به من عطا فرمود؟ ابوبکر گفت: بلکه به دست تو داد. پیامبر (ص) برای فتح خیبر که مهم ترین قلعه های یهود بود، لشکرکشی کرد و فرماندهی سپاهش را به ابوبکر داد؛ پس شکست خورده برگشت. سپس فرماندهی سپاه را به عمر داد. او هم مانند رفیقش بود. پیامبر فرمود: فردا پرچم را به دست مردی می دهم که خدا و رسولش را دوست دارد، خدا و رسولش هم او را دوست دارند. خدا به دست او قلعه ها را فتح می کند. هنگام صبح پیامبر (ص) امام علی (ع) را فراخواند و از درد چشم شکایت داشت؛ پس با آب دهان خود آن را معالجه کرد، پرچم را به دست او داد و بر یهود حمله کرد. خدا به دست او قلعه را فتح کرد. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو با کشتن "عمرو بن عبدود" اندوه و غم و حزن از خاطر مبارک رسول خدا (ص) و سایر مسلمانان برداشتی یا من؟ ابوبکر گفت: البته به دست تو صورت پذیرفت. "عمرو بن عبدود" بزرگ ترین جنگجو در جزیره العرب بود. در جنگ خندق از مسلمانان مبارز می طلبید. کسی به جنگ او نمی رفت و ترس بر آن ها مستولی شده بود. امام (ع) قهرمان اسلام به سوی او حرکت کرد و به بدترین وجه او را به زمین زد و او را به قتل رساند و قتل او، اثر زیادی در شکست مشرکین داشت. کشته شدن این جاهل خطرناک، نعمت فراوانی بود که به دست امام بر اسلام و مسلمانان رسید. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، با نظر به حدیث رسول خدا (ص) که فرمود: من و تو از زمان حضرت آدم تا عبدالمطلب در تمام طبقات از نکاح بوده ایم نه از زنا. آیا من از جهت نسب و طهارت آباء با رسول اکرم (ص) شریکم یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما. این حدیث امام حاکی از آن چیزی است که راویان نقل کرده اند که پیامبر (ص) و پسر عمویش امام امیرالمؤمنین (ع) از زمان آدم از طریق نکاح متولد شده اند و نسلشان طیب و طاهر و پاک بوده است[4]. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا (ص) مرا به تزویج دخت خود درآورده و فرمود: خداوند در آسمان تو را برای زوجیت فاطمه برگزید، یا تو را؟ ابوبکر گفت: البته شما را.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا آفتاب برای نماز تو به دعای پیامبر (ص) ر
ازدواج امام از بانوی زنان عالم به امر خدا بود. و حدیث نزد همه راویان متفق علیه است. امام (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا من پدر حسن و حسین دو سبط و گل خوشبوی پیامبر هستم که فرمود: حسن و حسین آقا و سرور جوانان بهشتی اند و پدرشان از آن دو بهتر است، یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما هستید. امام (ع) به فرزندانش دو سبط و گل خوشبوی پیامبر (ص)، سیدان جوانان اهل بهشت، و حسن، حسین (علیهما السلام) از بقیه مسلمانان ممتاز بودند. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا برادر تو مزین به دو بال است که در بهشت با فرشتگان پرواز می کند یا برادر من؟ ابوبکر گفت: البته برادر شما. از مزایای امام این که برادرش شهید بزرگوار "جعفر طیار" است. کسی که برای دفاع از اسلام، در جنگ موته به شهادت رسید و استقامت کرد تا دو دستش جدا شد و نود ضربه از تیر و سر نیزه و شمشیر به او رسید. و خدای متعال به جای دو دستش، دوبال به او عطا کرد که در فردوس اعلی با ملائکه پرواز می کند. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا من ضامن دیون پیامبر و به جا آورنده وعده ها و وصایا و پیمان آن حضرت ام یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما. گفتار امام اشاره به فرمایشات پیامبر (ص) است که همه خویشاوندان قبیله اش را جمع آوری کرد و به آن ها فرمود: (چه کسی دین و وعده های مرا ضمانت می کند تا با من در بهشت و جانشین من در بین خانواده ام باشد؟ امام برخاست و گفت: من ای رسول خدا. این را "احمد" در مسندش و "ثعلبی" در تفسیر (وانذر عشیرتک الاقربین) بیان کرده اند[5]. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا وقتی که پیامبر برای شرکت در مرغ بریان شده دعا می کرد که: خدایا محبوب ترین بندگان خود را در اینجا حاضر کن تا این غذا را با من بخورد. من حاضر شدم یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما. حدیث مرغ بریان (طیر مشوی) را همه راویان نقل کرده اند، به وضوح بر آن که امام محبوب ترین خلق خدا در نزد خدا و رسول الله است[6]. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا پیامبر (ص) مرا به جنگ با ناکثین، قاسطین و مارقین بر تأویل قرآن مژده و خبر داد یا تو را؟ ابوبکر گفت: البته شما را. اشاره امام در کلماتش به رسول الله (ص) است. زمانی که نزد ام المؤمنین "ام سلمه" بوده علی آمد و به "ام سلمه" گفت: ای "ام سلمه" این قاتل قاسطین، ناکثین و مارقین بعد از من است[7]. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تورا به خدا سوگند، آیا رسول خدا (ص) مرا به دارا بودن علم قضا و فصل الخطاب معرفی کرد و فرمود: علی بهتر از همه شماها به علم قضا آگاه است. یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما را.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
ازدواج امام از بانوی زنان عالم به امر خدا بود. و حدیث نزد همه راویان متفق علیه است. اما
امام (ع) اشاره به دستور پیامبر (ص) دارد که فرمود: بر امام به عنوان امیرالمؤمنین سلام کنید. امام امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا من در آخرین کلام رسول خدا (ص) حاضر شده و متولی غسل و دفن آن حضرت گشتم یا تو؟ ابوبکر گفت: البته شما. امام آخرین نفر بود که با رسول خدا (ص) تکلم کرد واوست که غسل، دفن و کفن او را عهده دار بود[9]. امام امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو در قرابت رسول خدا (ص) سبقت جسته ای، مصداق (اولی القربی) می باشی یا من؟ ابوبکر گفت: شما هستید. امام (ع) نزدیک ترین کس به رسول خدا (ص) بود. او برادرش، پسرعمویش، شوهر دخترش بانوی زنان عالم و پدر دو سبطش بود. برای غیر از او چنین منزلتی نزد رسول الله (ص) نیست. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تویی آن که خداوند او را به هنگام احتیاج دیناری عطا و جبرییل با او معامله کرد، و رسول خدا (ص) را بر آن صیانت و اولاد او را اطعام کردی یا من؟ ابوبکر گفت: بلکه تویی. امام (ع) با کلامش اشاره دارد به اینکه بانوی زنان عالم از امام (ع) درخواست کرد، چیزی را قرض کند که آن ها را از گرسنگی نجات دهد؛ پس خارج شد و کسی را پیدا نکرد که از او چیزی قرض کند. ناگاه به دیناری برخورد کرد. صاحبی برای آن پیدا نکرد، حبیبه رسول الله (ص) آن را به عنوان قرض به او داد که هرگاه صاحبش آمد، آن را به جایش بگذارد. امام آن دینار را گرفت و به سوی بازار رفت، مردی را یافت که طعام می فروخت آن را به دیناری خرید. صاحب طعام از گرفتن دینار خودداری کرد. در روز دوم امام به سوی بازار رفت که طعامی برای آن ها بخرد. پس طعامی از آن مرد خرید و دینار را به او داد، او از گرفتن دینار خودداری کرد. در روز سوم مانند آن را انجام داد. امام (ع) فوری به نزد پیامبر (ص) رفت و مطالب را به او عرضه کرد. پیامبر (ص) فرمود: صاحب طعام جبرییل بود[10]. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا (ص) تو را به دوش خود بلند کرده و اصنام و بت های کعبه را شکست یا مرا؟ و اگر می خواستم به آسمان دست یابم می توانستم. ابوبکر گفت: شما بودید.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام (ع) اشاره به دستور پیامبر (ص) دارد که فرمود: بر امام به عنوان امیرالمؤمنین سلام کنید. امام امی
امام در حدیثش به شکستن بت های قریش که آن ها را خدایان اتخاذ کرده و به جای خدا، آن ها را می پرستیدند، اشاره می کند که امام آن ها را در فتح مکه شکست و بر خرافات و جاهلیت پایان داد. و حدیث، مستفیض و منتشر شده است و مصادر تاریخ و حدیث آن را ذکر کرده اند. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند می دهم، آیا این کلام رسول خدا (ص) که فرمود: تو صاحب لوای من در دنیا و آخرت هستی، در حق من بود یا درباره شما؟ ابوبکر گفت: بلکه در باره شما بود.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام در حدیثش به شکستن بت های قریش که آن ها را خدایان اتخاذ کرده و به جای خدا، آن ها را می پرستیدند،
سخنان امام حاکی از حدیث وارد از رسول خدا (ص) که فرمود: ای علی تو صاحب لوای من در دنیا و آخرتی. این حدیث متواتر و منتشر شده است. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا پیامبر خدا(ص) وقتی فرمان داد که تمام درب هایی را که به مسجد باز می شد بسته شود، مگر یک درب. آن درب از خانه من بود یا درب خانه شما؟ و نیز آنچه خداوند بر او حلال کرده بود بر من حلال بود یا بر تو؟ ابوبکر گفت: البته بر شما. سخنان امام (ع) به دستور پیامبر (ص) به بستن همه درهایی که به مسجد باز می شد برمی گردد مگر در خانه علی (ع) که آن را باقی گذاشت. آن کرامتی برای امام (ع) بود[11]. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، بنا به مفاد آیه شریفه: (ءأشَفَقتُم أن تُقدِّموا بین یدی نجواکم صدقاتٍ...)[12]: آیا ترسیدید که پیش از گفتگوی محرمانه خود صدقاتی تقدیم دارید؟ آیا شما بودید که پیش از نجوا و سخن گفتن با رسول خدا (ص) صدقه دادید یا من بودم؟ ابوبکر گفت: البته شما بودید.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
سخنان امام حاکی از حدیث وارد از رسول خدا (ص) که فرمود: ای علی تو صاحب لوای من در دنیا و آخرتی. این ح
امام (ع) اشاره به قول رسول الله (ص) درباره بانوی زنان عالم دارد که به فاطمه زهرا (علیها السلام) فرمود زمانی که امام امیرالمؤمنین (ع) را به عنوان زوج او معرفی کرد: آیا راضی نیستی که من تو را به اولین مسلمان از مسلمانان و عالم ترین آن ها از لحاظ علم تزویج کنم؟[14]... امیرالمؤمنین (ع) فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو بودی که در روز بدر بر سر چاهی که کافران مقتول را در آن ریخته بودند، فرشتگان هفت آسمان بر او سلام کردند یا من بودم؟ ابوبکر گفت: البته شما بودید. امام (ع) آوردن آب را برای پیامبر (ص) و اصحابش، در شب بدر، بیان می کند. پیامبر از آن ها خواست که اقدام کنند، کسی پاسخ نداد، به جز امام که به این کار اقدام کرد. با او مشکی بود و در چاهی که عمیق و تاریک بود پایین رفت. خدا به جبرییل و میکاییل و اسرافیل وحی کرد که به یاری رسولش بشتابند و به زمین فرود آمدند. هنگامی که به برابر چاه رسیدند، ایستادند و به امام برای گرامی داشت و احترام او سلام کردند[15]. ابی بکر در برابر این دلایل قاطع که امام (ع) به آن استدلال به وضوح ثابت کرد که امام سزاوارتر و مقدم تر از غیرش است. و همه راه ها و روزنه ها را بست، پس غمگین و ساکت شد و به رأی امام جواب داد. ولی عمر، او را در تصمیمش منصرف کرد و نگذاشت از منصبش کناره گیری کند[16]. امام (ع) ابتدا از ابوبکر، صفاتی را که برای جانشین پیامبر (ص) و حاکم جامعه اسلامی لازم است و ملاک برتری و شایستگی افراد برای این منصب است می پرسد و بعد از اینکه ابوبکر به آن صفات اشاره می کند امام دو گزینه دیگری را هم اضافه می کند و ابوبکر هم آن دو را تصدیق می کند. در مرحله بعد امام به بیان مصادیق اشاره می کند مصادیقی که در هر کدام از آن ها بروز یک یا چند مورد از صفات مذکور را شاهد هستیم. و در همه آن ها ابوبکر اعتراف می کند که تنها کسی که واجد چنین فضیلتی بوده امیر مومنان است. امام بدین گونه تمام استدلالات ابوبکر را در توجیه بر عهده گرفتن جانشینی پیامبر (ص) پاسخ می دهد تا عدم اهلیت وی را برای چنین منصبی ثابت کند و روشن شود که واقعیت نه آن است که ابوبکر در توجیه اقداماتشان بیان می کند. و بدین وسیله نقشه و توطئه اینان برای غصب جایگاه پیامبر (ص) بر همگان روشن شود.
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
امام (ع) اشاره به قول رسول الله (ص) درباره بانوی زنان عالم دارد که به فاطمه زهرا (علیها السلام) فرمو
پی نوشت [1] المائدة : 55. [2] الاحزاب: 33. [3] الانسان: 7. [4] ينابيع المودة : 16. كنز العمال 6 :100. [5] الشعراء : 214. [6] أسد الغابة 4 : 30. مستدرك الحاكم 3 : 130. [7] الرياض النضرة : 320. [8] الاستيعاب 2 : 461. [9] مستدرك الحاكم 3 : 111. ذخائر العقبي : 72. الرياض النضرة 2 : 237. [10] مناقب الخوارزمي : 224. [11] كنز العمال 6 : 152. مستدرك الحاكم 2 : 125. الرياض النضرة 2 : 253. [12] المجادلة : 13. [13] الرياض النضرة 2 : 215. [14] كنز العمال 6 : 153. [15] ذخائر العقبي : 68 – 69. تذكرة الخواص : 228. [16] الاحتجاج 1 : 157 – 184.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روایت‌ تجربه‌‌گر‌ مرگی‌ که‌ با دعای امام رضا (ع) و‌ شفاعت امام‌ حسین‌ (ع) به خاطر مادرش به دنیا بازگشت 🆔 @Mersad_MD
🔴 هزینه سفر یک خانواده ۴ نفره به زیارت عتبات عراق، ۴۰ میلیون تومان! 🔻 سفر به کربلا را لاکچری نکنید! 🔹 بعد از ۲ سال وقفه در اعزام زائران به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، زائران با چالش قیمت‌های نجومی مواجه شده‌اند و یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می‌دهد بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت هزینه‌های فعلی را ندارند. 🔹 حداقل قیمت بلیت رفت و برگشت برای تهران به نجف از ۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و به حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. 🔹 به عبارت دیگر هزینه بلیت برای یک خانواده ۴ نفره بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان آب میخورد! 🔻 همچنان این پرسش برای مردم باقی است که چرا سفر به شهرهایی مانند استانبول که مسافت آن چند برابر مسافت بین تهران تا نجف است با نصف هزینه سفر به عتبات امکانپذیر است! @Mersad_MD