eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
8.7هزار ویدیو
492 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بززگواران شهر خوی زیر پونز نقشه نیستا ‌... 🔹۶ روزه مردم مومن و انقلابی روستاهای تو سرمای کوهستانی تو چادر زندگی میکنن ولی نمیبینم چیزی بگید و بنویسید 🔸حالا کافی بود یه نفر تو این روستاها حرفای پان ترکیست ها رو میزد اصلا خوی میشد مهمترین شهر ایران 📝محمد صدارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جهت سوال در مورد مسائل عرفان و فلسفه ، به مراجع تقلید و بزرگانی که در عرفان و فلسفه تخصصی ندارد ، نباید مراجعه کرد 👤حجت السلام استاد محمدحسن وکیلی : استفتا از مراجع تقلید در مواردی معتبر است که فقها در ان موارد تخصص داشته باشند ، اگر در مورد مثلا عرفان می خواهیم استفتا کنیم ، باید برویم نزد ایت الله جوادی آملی ، بقیه مراجع در این زمینه متخصص نیستند ، نه تالیفی در این موضوع دارند و نه مدرس عالی این مسائل هستند ، تخصصشان در رشته ی فقه و اصول است . روی سر ما جا دارند این مراجع بزرگوار ، ولی همانطوری که در فیزیک و شیمی این بزرگان تخصص ندارند ، در فلسفه و عرفان هم تخصص ندارند و در موضوعاتی که انها تخصص ندارند به انها نباید رجوع کرد ، برای موضوع عرفان و فلسفه باید به متخصص ان مطالب رجوع کرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یکی از انحرافاتی که در نهاد مرجعیت رخ داده ، پاسخگویی مراجع به پرسشهای غیر فقهی است. 🔻 مرجعی که به پرسشهای عرفانی ، اعتقادی ، فلسفی ، تاریخی و ... پاسخ میدهد ، تلویحاً ادعای تخصص در همه این رشته‌ها را دارد که نادرست بودنش کاملا مشخص است... 🎥شهید بهشتی
💢 نشانه پستی دنیا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 منْ هَوَانِ الدُّنْيَا عَلَى اللَّهِ أَنَّهُ لَا يُعْصَى إِلَّا فِيهَا، وَ لَا يُنَالُ مَا عِنْدَهُ إِلَّا بِتَرْكِهَا. 🔹 در پستى دنيا نزد خدا همين بس كه او را جز در آن معصيت نكنند، و براى رسيدن به رحمتش راهى جز ترك آن وجود ندارد. 📚 حکمت 385 نهج البلاغه ۱۳ 🌸🌸🌸🌸🌸
🔴 دعای ماه رجب در تعقیبات نمازهای یومیه 🔵 در هر روز از ماه رجب در صبح و شام پس از نمازهای روز و شب بگو: 🟢 يا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ ، وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ ، يَا مَنْ يُعْطِى الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ ، يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ سَأَلَهُ ، يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً ، أَعْطِنِى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ ، وَاصْرِفْ عَنِّى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الْآخِرَةِ ، فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ ، وَزِدْنِى مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ. يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ ، يَا ذَا النَّعْماءِ وَالْجُودِ ، يَا ذَا الْمَنِّ وَالطَّوْلِ ، حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔽رهبر انقلاب: ما امروز اگر جمهوری اسلامی هستیم، اگر حکومت علوی هستیم، باید این‏ها را رعایت کنیم: شما مردم هم این‏ها را باید از ما بخواهید. اقامه‏ی دین خدا را باید بخواهید. اینکه ما نگاه کنیم ببینیم شرق و غرب در مفاهیم حکومتی و مفاهیم سیاسی حرفشان چیست، آن‏ها چه می‏گویند، ما هم سعی کنیم خودمان را آن طور تطبیق دهیم، این مثل همان خلافت عثمانیهاست، مثل خلافت بنی امیّه و بنی عبّاس است. آن‏ها هم اسمشان خلیفه‏ ی پیغمبر بود؛ اسمشان حاکم اسلامی بود؛ اما رسم و عملشان حکومت کسری و قیصر و حکومت پادشاهان بود. همان‏طور که آن‏ها عمل می‏کردند، این‏ها هم همان‏طور عمل می‏کردند. اسممان حکومت علوی و حکومت اسلامی باشد، بعد برویم سراغ غرب، سراغ حکومتی که و و زشت‏روترین ظالمان و ستمگران عالم آن را اداره می‏کنند؟! این درست است؟ این همان نفاق خواهد شد. پرچمی را با یک نامی بلند کنیم، آن وقت در زیر این پرچم سراغ چیزهای دیگر برویم!؟ امروز در نظام اسلامی، همه ‏ی کارگزاران حکومت، از پایین تا بالا؛ از رهبری- که خدمتگزار همه است- از رئیس‏ جمهور، از وزرا، از مسئولین قضائی، از نمایندگان مجلس و از مدیران گوناگونی که در اکناف کشور هستند، باید همّتشان این باشد که دین خدا را اقامه کنند، عدالت را احیا کنند، تبعیض در اجرای مقرّرات را از میان بردارند، بیشترین توجّهشان به طبقه ‏ی محروم و مستضعف و فقیر باشد- همچنان که امیر المؤمنین ع بود- شعار تقوا را شعار شخصی و عمومی خودشان قرار دهند؛ این وظیفه‏ ی ماست. ۳۰/۶/۱۳۸۱
🔻نظر آیت الله خوشوقت در مورد تربیت فرزندان در مسجد: 🔹راحت‌ترین راه این است که پدر، دست خانواده را بگیرد و به بیاورد. در مسجد چیزهایی می بینند که آن‌ها را تربیت می‌کند. بچه می‌‌بیند مردم نماز می‌‌خوانند؛ لذا نماز خواندن بر او چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند در رمضان روزه می‌‌گیرند، چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند عده‌ای منبر می‌‌روند و از ولایت امیرالمؤمنین می‌‌گویند، چاپ می‌‌خورد.... 🔸خلاصه همه‌ی اینها مربی است. بدون زحمت، خود به خود بچه‌‌‌ها بار می‌‌آیند. انسان می‌‌بیند بعد از مدتی بچه نماز می‌‌خواند و حمد و سوره‌اش هم درست شده است. اما اگر بخواهی آن‌ها را به مسجد نیاوری و خودت آن‌ها را درست کنی، حتی اگر ۲۴ ساعت هم بنشینی، درست نمی‌‌شود. 🔹در مسجد بدون زحمت هم یاد می‌‌گیرد، هم با آدم‌های خوب معاشرت می‌کند و خستگی اش در می‌‌رود و اُنسش تأمین میشود، و هم .... بنابراین باید پدر و مادر حواسشان جمع باشد و بچه‌‌‌ها را به عنوان امانت بپذیرند و تربیت کنند.
علم دینی باید در دانشگاه ها و امور فرهنگی ما نهادینه شود / مشکل جامعه ما این است که یادمان می رود «که» هستیم و به «کجا» می خواهیم برویم 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه امروز پنج شنبه ششم بهمن با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار بیان داشتند: یک سری امور مهمی هست که مربوط به است که باید با مسئولین اقتصادی در میان بگذاریم و یک مسائلی هست که مربوط به است که مهم تر از اقتصاد است و آن اختصاص به دولت ندارد، بلکه دولت و ملت و حوزه و دانشگاه همه باید با این اصل روبرو باشند. 🔹 ایشان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه، هستند، اظهار داشتند: مرحوم کلینی در مقدمه کتاب الکافی آورده است که قطب فرهنگی اسلام چه در دنیا و چه در آخرت است، چون هم در دنیا برابر با عقل با ما رفتار می کنند و هم در قیامت برابر با عقل با ما محاسبه می کنند! هم در دنیا چیزی به جز عقل خریدار ندارد و هم در آخرت! بر اساس این عقل، مهم ترین مشکل ما این است که ما به فکر همه چیز هستیم به جز خودمان! اکثریت ما به فکر این نیستیم که بعد چه می شود؟! معظم له با بیان اینکه بدترین مشکل ما ماست، اظهار داشتند: عده ای آمدند به پیغمبر عرض کردند ما را به عملی هدایت کنید که ما از آن عمل بهره ببریم، حضرت فرمود: «معرفة النفس» خودت را بشناس! آنها بیان داشتند که ما راه کار عملی از شما خواستیم، شما مسئله علمی به ما گوشزد می کنید، حضرت فرمود: تمام برکات از همین علم است که بدانید «که» هستید! ما اگر خودمان را بشناسیم، خیلی از مشکلاتمان حل می شود. ایشان اظهار داشتند: انسان مانند درخت نیست که بعد از مرگ تبدیل به هیزم شود و تمام، بلکه مانند پرنده ای است که با مرگ از قفس آزاد می شود، اگر آزاد شدن پرنده هست که هست باید بدانیم که پس از این جهان به کجا می رویم! مشکل جامعه ما این است که یادمان می رود که هستیم و به کجا می خواهیم برویم، همچون مسافری که وقتی نمی داند کجا برود همیشه سرگردان است! هر جا ما مشکل داریم برای این است که خودمان را نشناختیم! اگر بدانیم که هستیم و کجا می رویم، در آن صورت نه خلاف میکنیم، نه بیراهه می رویم و نه راه کسی را می بندیم. 🔹 ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین علم دینی پرداختند و ابراز داشتند: همه آنچه در زمین و آسمان است مخلوق خداست و خداوند فرمود همه اینها آیت و نشانه الهی است، ما خیال میکنیم علم دینی آن است که کتاب را بر اساس خواسته خودمان بنویسیم و سپس نام خدا را در ابتدا و بعد آرم جمهوری اسلامی و عکس امام و رهبری را بزنیم این می شود علم دینی، در حالی که اینها وظیفه ابتدایی است ولی مهم، محتواست که آدم هر چه را می داند، کار خدا بداند و فعلی که از او صادر می شود را نمی گوید رفت و تمام شد، نخیر این هست و هیچ عملی از بین نمی رود؛ اعمال ما همواره با ما هست. 1️⃣ ایشان ادامه دادند: اصل اول این است که کمال انسان در علمش است. 2️⃣ اصل دوم این است که علم هر چه دارد از راه معلوم است. 🔹 هر علمی وقتی ترقی می کند که بداند معلوم چه می گوید و تا معلوم را خوب نشناسیم، علم پیشرفت نمی کند، معلوم چه آسمانی و چه زمینی و چه ما بین آنها باشد، همه مخلوق خداست! خدای سبحان که اینها را معرفی می کند به عنوان مثلث معرفی می کند نظام فاعلی، نظام غایی و هدفمند و نظام داخلی که این وسط است، یعنی یک ضلع به مبدأ برمی گردد چه کسی او را آفرید، یک ضلع آنکه برای چه خلق شده و یک ضلع هم درونی است، بدانید که هویت شما به گره خورده و معلوم مثلث است و این مثلث را مُثله نکنید. اگر معلوم را مُثله کردید، علم مُثله گیرتان می آید و خودتان مُثله می شوید. ایشان اظهار داشتند: متاسفانه این علم را مُثله کرده اند و فقط یک ضلع را باقی گذاشته اند، کی آفرید (ضلع اول) و برای چه آفرید (ضلع سوم) را گرفتند؛ این بدن سرد باقیمانده، این زمین مرده و آسمان مرده که انسان را عالم نمی کند، علم هر چه دارد از معلوم است و این معلوم مثله شده، است! یک موجود مرده مثله شده سردخانه ای که مشکل خود را حل نمی کند، علم وقتی مشکل عالم را حل می کند که مثلث باشد؛ لذا وقتی از موسی کلیم الله (ع) سوال شد پروردگاری که تو را فرستاد، کیست؟ گفت: خدا همه چی را مثلث آفرید، خدا آفرید، اینچنین آفرید و برای هدفی خاص آفرید؛ این است که باید در دانشگاه ها و امور فرهنگی ما نهادینه شود. 📚 دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تاریخ: 1401/11/06
🚨 صحبتهای جالب رهبر انقلاب‌ درباره‌ی همسرشان 💠 باید به صبر و شکیبایی فراوان او (همسرم)، در تحمل سختی و مشقت زندگی در دوران پیش از انقلاب و اصرار او بر ساده زیستی، در دوران پس از انقلاب اشاره کنم. بحمدالله خانه ما همواره تاکنون از زوائد زندگی و دنیوی، که حتی در خانه‌های معمولی مردم یافت می‌شود به دور مانده است و در این امر بالاترین سهم و مهمترین نقش را داشته است. درست است که من زندگی‌ام را به همین شکل آغاز کردم و همسرم را نیز در این مسیر هدایت کردم و این روحیه را در او زنده کردم، اما صادقانه می‌گویم که او در این زمینه بسیار از من پیشی گرفته است. من درباره و پارسایی این تصویرهای بسیاری در ذهن خود دارم که بیان برخی از آنها خوب نیست. از جمله مواردی که می‌توانم بگویم این است که: 🔶 هرگز از من درخواست نکرده است، بلکه نیاز خیلی ضروری خانواده به لباس را به من یاد آور می‌شد و خود می‌رفت و می‌خرید. 🔷هیچ وقت برای خود نخرید. مقداری زیورالات داشت که از خانه پدری آورده بود و یا هدیه برخی بستگان بود. همه آنها را فروخته و پول آنها را در راه خدا صرف کرد. 🔶 او اینک حتی یک قطعه زر و زیور و حتی یک هم ندارد. 📘 کتاب "خون دلی که لعل شد"، فصل دهم ص ۱۵۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹علم و عمل ؛ دو دنیای متفاوت ... 🎦علّامه آیت الله جوادی آملی 🙄
🔹علم بیگانه از عمل 👤آیت الله جوادی آملی : ما یک دست و پا داریم برای (کار)، یک چشم و گوش داریم برای (ادراک)! " عقل نظری " به منزله چشم و گوش است که کار او ادراک است، هیچ کار عملی ندارد؛ (هیچ یعنی هیچ). " عقل عملی " کارش عمل است. لذا اگر یک کسی عالم شد، نباید توقع داشت حالا تو که عالمی، چرا خلاف می کنی، این سئوال اصلاً درست نیست! مثل اینکه یک کسی مار و عقرب را ببیند، ولی فلج است و حرکت نمی کند و مسموم می شود. مرتب شما سئوال بکن مگر شما ندیدی؛ بله من دیدم، ولی چشم که فرار نمی کند!! این را ما بدانیم که علم حوزه و دانشگاه صد در صد یعنی صد در صد؛ صد در صد " بی مسئولیت " است. هیچ، هیچ شما از علم حوزه و دانشگاه عمل نخواهید؛ چون دارای قدرت عملی نیست. یک کسی آیه را خوب خوانده، تفسیر کرده، سخنرانی هم در زمینه آیه کرده؛ وقتی از منبر پائین آمده، دارد بر خلاف همان آیه عمل می کند. علم بما انّه علم (صد در صد) بیگانه از عمل است‌. شما الآن به این معتادانی که هستند مرتب ضررش را بگوئید، این هر شب با یک تکه گونی یا با یک تکه کارتن در جدول می خوابد؛ شما داری ضرر را برایش می گویی؟! این در متن ضرر است، این مشکل علمی ندارد که شما بگویی این ضرر دارد، عاقبت بخیری ندارد! این عزم یعنی عزم، در برابر جزم است؛ " عقل نظری " مسئول جزم است، مسئول تصور است، مسئول قضیه است، مسئول تصدیق است، مسئول یقین است، مسئول قطع است و، امّا ذره ای مسئول عمل نیست! عزم و نیّت و اخلاص و کار مال " عقل عملی " است که (العقل ما عبد به الرّحمان و اکتسب به الجنان)*. لذا هیچ نباید توقع داشت ...؛ نعم، فی الجمله بی ارتباط نیست اگر زمینه را فراهم بکند، امّا مسئول مستقیم (العقل ما عبد به الرّحمان و اکتسب به الجنان) است. مثل اینکه اگر دست و پا سالم باشد، چشم و گوش وقتی مار و عقرب را دیدند، این راه می افتد می رود؛ این بی اثر نیست. امّا وقتی که دست و پا فلج هستند، چشم و گوش هیچ اثر ندارد. بله، مار و عقرب را دیده؛ نصیحت بکنیم به پای فلج؟! این که نیست! --------------------------------------------------------- 📚 الکافی / جلد ۱ / صفحه ۱۱ 📋 درس خارج علوم القرآن 📆 قم ؛ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
📢 بعضی مسئولین فکر می‌کنند اغتشاشات تمام ، در صورتی که این آتش زیر خاکستر است 🗣 محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا: ◀️ برخلاف تصور برخی از مسئولین جمهوری اسلامی درخصوص «پایان اغتشاشات» مسئله هنوز باقی مانده و یک جرقه می‌تواند دوباره به بازگشت این روند بینجامد.
مصباحیه ...
🔹علم بیگانه از عمل 👤آیت الله جوادی آملی : ما یک دست و پا داریم برای (کار)، یک چشم و گوش داریم برا
اینها بریده‌هایی تامل برانگیز از خاطرات اند که بیشتر شان در سالهای میانی و اواخر دههٔ شصت در سال های جنگ ثبت شده‌اند ! 😕 ▪ آقاى «عباس واعظ طبسى»، [توليت آستان قدس رضوی] و فرزندش آمدند. از سفر به لندن و عمل جراحى پای‌اش راضى است. تحت تأثير نظم و پيشرفت آنها قرار گرفته است. *۲۷ مهر ۷۱* ▪ آقای «آذری [قمی]» آمد و درخواست ارز برای معالجهٔ پروستات در لندن داشت.  ▪ برای آقای «مهدوی [کنی]» هم به خاطر کسالت قلبی، گفته شد در لندن جا رزرو کنند.*-۱۹ اذر ۶۴* ▪ آقای «دعاگو» آمد. از کیفیت معالجه‌اش در لندن گفت. سرطان داشته و با شیمی‌درمانی معالجه شده. راضی است. موهایش در اثر معالجه ریخته‌است. از نتایج معالجه در مدت اقامت، پیشنهاد جلوگیری از اعزام دانشجو به خارج را داشت که ارز آن را صرف تأمین استاد در داخل کنیم. *- ۳۱ خرداد ۶۵* ▪شب درجلسهٔ شورای مرکزی «[جامعهٔ] روحانیت مبارز» شرکت نمودم. بیشتر صحبتها درباره بد اداره شدن جلسات روحانیت مبارز در دههٔ فجر بود. آقای «مهدوی کنی» که از لندن پس از معالجه برگشته، به خاطر خستگی نیامده بود.* *میخواستم ایشان را ببینم. - *۲۹ بهمن ۶۴* ▪ صبحانه‌ را در خدمت‌ آقای‌ «منتظری»‌، در منزل‌ ایشان‌ صرف‌ کردیم‌. پس‌ ازخداحافظی‌ به‌ منزل‌ آیت‌الله‌ «نجفی‌ مرعشی»‌ رفتم‌. از اسپانیا برگشته‌ بودند. برای‌ معالجه ‌چشم‌ رفته‌ بودند. * ۸ خرداد ۶۰* ▪ آقای‌ «احمد توکلی»‌ که‌قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ ممنوع‌ الخروج‌ بوده‌، برای‌ گرفتن‌ گذرنامه‌ جهت‌ سفر برای‌ معالجه‌ درد مفاصل‌ احتیاج‌ به‌ نامه‌ من‌ به‌ اداره‌ گذرنامه‌ داشت‌ که‌ نوشتم‌. *- ۱۹ اردیبهشت ۶۰* ▪ شب تلفنى از «احمدآقا» احوالپرسى كردم از اسپانيا برگشته است. براى معالجهٔ چشم رفته بود. در آنجا همان تشخيص ايران را تأييد كرده‌اند. ۲۷ اسفند ۷۱ ▪ خانم‌ شهید بهشتی‌ به‌ خانه‌ٔ ما آمد و با عفت‌ به‌ دیدن‌ همسرامام‌ رفتند که‌ برای‌ معالجه‌ٔ چشم‌ مدتی‌ به‌ خارج‌ رفته‌ بودند. *- ۱۸ مرداد ۶۱* ▪ ساعت هشت صبح آقای «موسوی اردبيلی» آمدند. عازم سفر به اروپا براي معالجه و چك آپ است. برای تسهيلات ارزی و تذكره [گذرنامه] همراهان و حفاظت كمك خواستند. به دكتر «ولايتی» و «ميرزاده» دستور مقتضی را دادم. *- ۲۹ مرداد ۶۸* ▪شب‌، آقای‌ «[علی‌ اکبر] محتشمی»،‌ [سفیر ایران‌ در سوریه‌] آمد. مدتی‌ در آلمان‌ معالجه‌ کرده‌است‌؛ دست‌ مصنوعی‌ گذاشته‌ و دوبار گوشها را عمل‌ کرده‌ و اکنون‌ نسبتاً سالم‌ است‌. * ۵ آبان ۶۳* ▪عصر آقای «[محمد علی] رحمانی» مسئول بسيج آمد. پس از معالجه در خارج بر گشته و از معالجه دكتر های داخلی ناراضی است؛ خدا به داد مريض‌های معمولی برسد. *- ۲۵ مهر ۶۶* ▪ آقاى «[علي اكبر] آشتيانى»، نمايندهٔ رهبرى در ژاندارمرى آمد. براى معالجهٔ خود در خارج استمداد كرد. *- ۸ دی ۶۹* ▪ آقاى «[عبدالله] نورى»، [وزير كشور]، براى سفر جهت معالجه به آلمان، تلفنى خداحافظى كرد. ۲۲ اسفند ۷۱ ▪ «[آشیخ‌ محمد] هاشمیان»‌ که‌ برای‌ معالجه‌ٔ چشم‌ به‌ اسپانیا رفته‌ بود راضی‌ برگشته‌، درمنزل‌ ما بودند. گفتند که‌ درک‌ مردم‌ اسپانیا نسبت‌ به‌ مسائل‌ انقلاب‌ ایران‌ بهتر شده‌ است‌.* ۲۸ مرداد ۶۱* ▪ به ملاقات آیت‌الله «سید محمدرضا گلپایگانی» رفتم. دیروز از لندن بر گشته‌اند؛ به احتمال سرطان کیسه صفرا، برای معالجه رفته بودند. ۲۵ روز آنجا بوده‌اند. ایشان و اطرافیان اش با خوشحالی و نشاط از سفر انگلستان و استقبال مسلمانان آنجا تعریف می‌کردند. *- ۹ خرداد ۶۶* ▪ آقای «[کاظم] خوانساری» سفیرمان در لیبی آمد. پیام آقای «قذافی» را آورد که گفته‌ بود ‌اگر نمی‌توانید جنگ را تمام کنید برای ختم آن اقدام کنند. خبر داد که پدرش بیمار قلبی است و خوب است برای معالجه به لندن برود. عضو خبرگان *و در این زمان بود که ما مردم درگیر جنگ و مصیبت و بدبختی های خانواده بودیم و به اجبار شب را تا به صبح از ترس بمبارانهای رژیم بعثی و همدستان آنها انگلیس و اروپا لرز در تن داشتیم و حضرات آقایان جهت درمان با ارز دولتی همراه با  کمکهای دولت به  بهترین مراکز درمانی "بلاد کفر" می‌رفتند...😕😐
📢 فیضی در سَحَر هست که در غیر سحر نیست و اگر انسان در سحر بخوابد و بعد از سحر عبادت کند، جای سحر را نمی‌گیرد. شب جمعه هم همین‌طور است، ماه رجب هم همین‌طور است، ماه شعبان و ماه رمضان همین‌طور است. همان‌طور که مکان‌های خاصی برای رزق‌های خاص داریم، در زمان‌های‌ خاصی هم رزق‌های خاصی عطا می‌شود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «استاد بزرگواری می‌فرمود: «مَثَل سَحَر، مَثَل کرۀ دوغ است؛ از یک مَشک دوغ، مختصر کره‌ای می‌گیرند. حالا اگر کسی کره را بخورد، عصاره دوغ را خورده، اما اگر کره را نخورد همه دوغ را هم بخورد جای کره را نمی‌گیرد؛ یعنی اگر انسان مناجات سحر را درنیافت، اگر تمام روز را هم تلاش کند آن فضیلت را کسب نمی‌کند». نمی‌خواهیم بگوییم تلاش نکند! بالاخره هر اندازه که آدم بتواند به فیض برسد، رسیده است؛ استغفار کند، توبه کند، ولی فیضی در سحر هست که در غیر سحر نیست و اگر آدم در سحر بخوابد و بعد از سحر عبادت کند جای سحر را نمی‌گیرد. شب جمعه هم همین‌طور است، ماه رجب هم همین‌طور است، ماه رمضان همین‌طور است. یعنی همان‌طور که مکان‌های خاصی برای رزق‌های خاص داریم، زمان‌های‌ خاصی هم برای رزق‌های خاص داریم. ابواب بهشت در ماه رمضان باز می‌شود؛ رزق خاص ماه رمضان، قرآن است؛ «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ»؛ در ماه رمضان قرآن ثمرات خودش را نازل کرده؛ آنچه در بیرون ماه رمضان با یک دور ختم قرآن به دست می‌آید، در ماه رمضان با تلاوت یک آیه قرآن به دست می‌آید.» 🌸🌸🌸🌸🌸
🛑 سخنگوی پلیس: ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشینان خودروها همچنان انجام می‌شود 🔹رعایت حجاب شرعی الزامی است و عدم تمکین از آن جرم‌انگاری شده؛درمورد چگونگی اجرای آن در نهادهای بالادستی تصمیم گیری خواهد شد
🛑📸بابک حمیدیان در نقش شهید محمد بروجردی در فیلم "غریب" محصول سازمان اوج در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر 🌹🌹🌹
ایران و اروپا در تنشی خطرناک رضا نصری ✅ دو عامل در ماه‌های اخیر به شدت افکار عمومی و فضای سیاسی اروپا را علیه ایران منفی کرد. یکی اتهامات سیستماتیک و بی پایه در مورد مشارکت نظامی ایران در جنگ اوکراین که مهم‌ترین عامل است؛ و یکی اعتراضات داخلی و تصویری که پیرامون آن در رسانه‌های بین‌المللی ایجاد شد. این دو اتفاق فضایی ایجاد کرد که در بستر آن لابی‌های ضدایرانی توانستند برخی از پروژه‌های معطل‌مانده خود را تا حدودی پیش ببرند. ✅ وقتی در غرب فضای سیاسی علیه یک کشور شکل می‌گیرد، یا وقتی افکار عمومی روی یک موضوع حساس می‌شود، معمولاً‌ نهادهای انتخابی – مثل پارلمان‌ها و کنگره که در آن نمایندگان محتاج جلب رضایت عمومی و کسب رأی هستند – به شدت تاثیرپذیر می‌شوند و به سکوهای مناسبی برای جولان دادن لابی‌ها و زمینه‌چینی برای سیاست‌های مورد نظر آن‌ها تبدیل می‌شوند. ✅ لازم بود ایران در حوزه دیپلماسی و دیپلماسی عمومی بهتر عمل می‌کرد تا جریان‌های ایران‌ستیز نتوانند به راحتی اتهامات سنگینی – به ویژه در مورد مشارکت ایران در جنگ اوکراین – به آن وارد کنند و اینگونه برای اقدامات بعدی بسترسازی نمایند. ✅ در واقع، دیپلماسی هنر این است که – علیرغم قوی بودن- «تهدیدآمیز» جلوه نکنید و نگذارید دیگران نیز شما را تهدیدآمیز نشان دهند. ✅ یکی از پیامدهای سیاسی این قبیل اقدامات (قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی) این است که ایران را به واکنش وامی‌دارد و این واکنش نیز موجب واکنش دیگری از طرف مقابل -و احیاناً از سوی سایر کشورها- می‌شود به این ترتیب طرفین وارد چرخهٔ تنش‌افزایی می‌شوند. ✅ از نظر «حقوقی» اقداماتی که تا این حد نامتعارف هستند در اتحادیه اروپا تحقق‌پذیری کم‌تری دارند؛ چرا که برخلاف آمریکا که در آن با یک بسترسازی سیاسی و تبلیغاتی می‌شود بدعت‌گذاری‌های نامتعارفی در حوزه حقوقی انجام داد، در سیستم پیچیده و بوروکراتیک اتحادیه اروپا – که پایه و اساس آن، و مهم‌ترین عامل پیوستگی و هماهنگ‌سازی ۲۷ عضو آن، حفظ قانون است – به ندرت می‌شود اقدامات نامتعارف حقوقی اینچنینی را به ثمر رساند. ✅ دلیل اصرار و پافشاری لابی‌های اسرائيل و عربستان سعودی برای قرار دادن سپاه در لیست‌ سازمان‌های تروریستی بیش از هر چیز همین پیامد‌ها و آسیب‌هایی است که ممکن است این لیست‌گذاری در حوزه امنیتی و نظامی برای ایران ایجاد کند. در واقع، آن‌ها این اقدام را گامی به سوی هموار کردن راه حمله نظامی علیه ایران می‌بینند و به همین دلیل هم از سال‌ها پیش چنین طرحی را در دستور کار دارند. ✅ به وضوح روابط ایران و اروپا تیره شده است. به خوبی شاهد هستید که همین کشورهای اروپایی کم‌تر از دو سال پیش در «شورای امنیت» علیه دولت ترامپ صف‌آرایی کردند و محکم ایستادند تا اجازه ندهد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل را بیش از موعد تعیین‌شده در برجام تمدید کند؛ آن هم با علم به اینکه احتمالاً سپاه از این رفع تحریم منتفع خواهد شد. حال، همین کشورها امروز – ولو در سطح پارلمانی یا به صورت نمایشی – دم از قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی می‌زنند و مواضع بسیار تندی علیه ایران اتخاذ می‌کنند. ✅ کشورهای اروپایی تا سال گذشته از ایران به عنوان «شریک» یا Partner خود در برجام نام می‌بردند و امروز نسخت‌وزیر و مقامات ارشد برخی از آن‌‌ها در مصاحبه‌ها و توئیت‌های خود از واژه‌های غیردیپلماتیک و بی‌ادبانه‌ای مثل «بربر» یا «وحشی» استفاده می‌کنند. پرسش: رأی منفی پارلمان اروپا به متمم تعلیق مذاکرات برجام چه پیامی دارد و درمورد قدم بعدی ایران و طرف‌های دیگر برجام برای مسکوت گذاشتن یا احیای برجام چه پیش‌بینی می‌کنید؟ ✅ این تحلیل در اروپا وجود دارد که باید ابتدا به افکار عمومی خود نشان دهند به اتهامات وارده به ایران در حوزه اوکراین و حقوق بشر رسیدگی کرده‌اند تا در مرحله بعد بتوانند راه را برای احیای مذاکرات هموار کنند. به همین خاطر هم از اقدامی که ممکن بود ایران را به این نتیجه برساند که یکی از نهادها مهم اتحادیه اروپا (پارلمان) مخالف برجام است پرهیز کرده‌اند. rezanasrichannel
یادداشتی دقیق و خواندنی 👆👆👆 حتما بخوانید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقاحت مسئول یک داروخانه در آمل جناب آقای وزارت بهداشت و دادستان آمل منتظر چی هستند؟! 🔹مسئول داروخانه‌ای در خیابان ولایت آمل وقتی کشف حجاب کرده با تذکر یکی از مراجعه‌کنندگان مواجه می‌شود نه تنها از ارائه خدمت به وی خودداری می‌کند بلکه پس از پرخاشگری، به وسیله عواملش، تذکر دهنده را از داروخانه اخراج می‌کند! 🔹وزارت بهداشت و دادستان آمل اگر با این دریدگی‌ها و تخلفات علنی و عمدی برخوردی قانونی نکنند، رسما به دیگر هتاکان سیگنال می‌دهند که ما عرضه و غیرت دفاع از حکم خدا، قانون و حریم جامعه را نداریم. آقایان مسئول شهرستان آمل و استان مازندران، حرمت مردم مومن و انقلابی آمل را حداقل حفظ کنید و برخوردی عبرت آموز با این افراد وقیح بکنید. 🔹منتظر اقدامات انجام شده و انتشار آن هستیم و این مسئله را تا آخر پی گیری میکنیم. 😶😐😑
🔴با پیگیری مجموعه یازهــرا از مسئولین... برای پلمپ این واحد اقدام شده است. در ادامه تصاویر آن بارگزاری خواهد شد.
❌داروخانه ای در آمل که مسوول آن اقدام به و هتک حرمت آمر به معروف کرد شد ❗️ 🔺 پس از پیگیری فرماندهی سپاه شهرستان آمل و امت حزب الله و دستور فوری دادستان شهرستان به اطلاعات سپاه و اداره اماکن نیروی انتظامی ونمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بررسی صحت هتک حرمت به روحانی آمر به معروف در داروخانه ای که مسوول آن با گستاخی اقدام به کشف حجاب کرده بود، این مکان پلمب گردید و پرونده برای سیر مراحل حکم متناسب با جرم های صورت گرفته، در یکی از شعبات دادگستری مورد بررسی قرار گرفت 💠 مسوول داروخانه مبادرت به کشف حجاب در ملا عام کرده بود و متعاقبا یک روحانی که از جمله مراجعه کنندگان به این داروخانه بود، اقدام به تذکر شفاهی به مسوول آن نمود که مسوول داروخانه به جای پذیرش با هتک حرمت به این روحانی آمر به معروف به هتک حرمت ایشان پرداخت. 💠کانال یازهــــرا | رسانه حجــــاب @yaazahra_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی که نشان می دهد داروخانه هتاک حق‌پناه در آمل پلمپ شده نمی‌شود هم از درصد جانبازی پدر استفاده کنی و سهمیه ای دکتر بشوی و هم حکم خدا را با وقاحت به تمسخر بگیری!