♦️دیوث و بیناموس!
پیامبر گرامی اسلام(ص): هرگاه زنی خودش را بیاراید و بدون حجاب شرعی از درب خانهاش خارج شود [و در اجتماع ظاهر گردد] و شوهرش بدان رضایت داشته باشد، این شوهر، دیوث و بیناموس است و اگر کسی او را دیوث بنامد گناهی مرتکب نشده است! «أَيُّمَا رَجُلٍ تَتَزَيَّنُ امْرَأَتُهُ وَ تَخْرُجُ مِنْ بَابِ دَارِهَا فَهُوَ دَيُّوثٌ وَ لَا يَأْثَمُ مَنْ يُسَمِّيهِ دَيُّوثا ...». (بحارالانوار، ج100، ص249، ح38).
🔹در این روایت واژه «تَتَزَیَّنُ» با توجه به آیه 31 نور که فرموده: ﴿وَلایُبدِینَ زِینَتَهُنَّ) مراد این است که زنان، موها و سایر زینتهای خویش را برای نامحرمان آشکار نسازند و بدون حجاب شرعی در برابر آنها حضور نیابند.
🔹طبق این حدیث و برخی روایات، بدحجابی و بیرون گذاشتن مقداری از موها و نمایاندن سایر اعضا، گونهای از زنا و بیعفتی قلمداد میگردد.
و "دیوث" هم کسی است که زن و دخترش مرتکب زنا شوند و او بداند و آنان را باز ندارد!
و البته هر مسئولی هم که در امر عفاف و حجاب کاری از دستش برمیآید و به ویژه مسئولین 32 دستگاهی که طبق مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی امر عفاف و حجاب جامعه بوده -و به نوعی مردم ناموس آنها تلقی میشوند- اگر به وظایف خویش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و اجرای سایر مقررات مربوط به عفاف و حجاب عمل نکنند و به بیبندوباریها راضی باشند آنها نیز بیغیرت و دیوث تشریف دارند!
♦️طبق برخی از احادیث،برای هر یک از حواس و اعضای بدن و برخی اعمال، مرتبهای از زنا متصور است.(وسائلالشيعه، ج20، ص191، ح2)و(نهج الفصاحة، ص118، ح177
29.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیاد همه دوستانی که پیشتاز قافله عشق بودند ...❣
نحن بهم ان شاءالله لاحقون ...
https://yun.ir/i1drn4
📲💭
داریم بازی میخوریم!
نقاشی روی صورت بچه ها
شروع پدیده ی #حیوان شدن #انسان هاست ! 🧛
🚨#مراقب_باشید
به طور سراسری آگاه سازی کنید
که توی مراسمات مذهبی مون این پدیده رو اجرا نکنن !
توی جشن 10 کیلومتری غدیر قراره این اتفاقات بیفته! مراقب نفوذ فرهنگی و پنهان دشمن باشیم .
یادمان باشد..
شهداء دلخسته از دنیا نبودند
بلکه، دلبسته نبودند
اصل همینه که از همه چی بِگذری و بروی...
مداحی_آنلاین_افتخار_نوکریت_آبرومه_سید_مجید_بنی_فاطمه.mp3
2.9M
🌺 میلاد_امام_هادی(ع)
💐افتخار نوکریت آبرومه
💐عشق توی سینه مون ناتمومه
🎙 #سید_مجید_بنی_فاطمه
👏 سرود
👌بسیار زیبا
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹دو یادگار ماندگار امام هادی علیه السلام
🔸حجت الاسلام رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تودلبندحیدرونورچشمزهرایی❤️🌸
#عیدکم_مبروک✨🎉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولودی بسیار جذاب و دیدنی
برای عید غدیر
توسط نزارالقطری
مداحی_آنلاین_مرتبه_امیرالمومنین_علی_علیه_السلام_حجت_الاسلام_عالی.mp3
2.26M
Ali Bohamd - motamesekin.mp3
3.97M
الحمدولله الذی جعلنا
من المتمسکین به ولایت
امیرالمومنین
#عید_غدیر
صلےاللهعلیڪیااباعبدللھ
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلفــَرَج
بحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها
YEKNET.IR - sorood - eide ghadir 1400.05.06 - mohammad reza taheri.mp3
6.18M
#عید_غدیر
ایوان نجف دل من رفته به قربان نجف
ای جان نجف شده ام بی سر و سامان نجف
🎙 #محمدرضا_طاهری
صلےاللهعلیڪیااباعبدللھ
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلفــَرَج
بحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شوخطبعترین فرمانده دوران دفاع مقدس
#أشهد_ان_علیا_ولےالله💚
فرقی نمی کند چه کسی نوکرش شده ست
مولا شدن همیشه برازنده ی علی ست
#3_روز تا #عید_غدیر😍
#بر_شیعیان_جهان_مبارڪباد✨🌺
🌹🌹🌹
1_1060154224.mp3
1.39M
اذان شهید باکری..
به افق دلهای بیقرار
دلتون شکست التماس دعا🤲🤲🌾🌾
حی علی الصلاه
التماس دعا🌹
#اللهمعجللولیکالفرج
🌴💎💢💎🌴
🔶 فریاد بلند و آرام حق!
امیرالمؤمنین علیه السلام وقتی به حکومت ظاهری رسیدند، به ابو الهيثم و عمار ياسر و عبد اللّٰه بن ابى رافع دستور دادند که به حساب بیت المال رسند و بطور مساوی آن را بین مردم تقسیم کنند. طلحه و زبیر وقتی از این اقدام حضرت آگاه شدند نزد ایشان آمدند و بعد اعتراض به بهانه ی حج روانه ی بصره شدند و سپس جنگ جمل را آفریدند.
و امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از پایان جنگ جمل فرمود:
- بنَا اهْتَدَيْتُمْ فِي الظَّلْمَاءِ
به سبب ما راه یافتید در تاریکی محض
"اهتدیم" از "اهتداء" به معنای راه یافتن است. عرب به تاریکی "ظلمت" می گوید و اگر این تاریکی خیلی شدید باشد از"ظلماء" استفاده می کند.
- وَ تَسَنَّمْتُمْ الْعَلْي
و بوسیله ی ما بالا رفتید بر بلندای بلندی
"سَنَّمْتُمْ" از "تسنم" است و تسنم یعنی بالا رفتن. "الْعَلْي" به جای خیلی بلند گفته می شود.
- وَ بِنَا انْفَجَرْتُمْ عَنِ السَّرَارِ
و به سبب ما وارد صبح سعادت شدید و به صبح روشنی رسیدید و از آن شب های تاریک بی ماه رهایی و خلاصی یافتید
"انْفَجَرْتُمْ" از "انفجار" و از "فجر" یعنی سپیده دم. "انفجار" یعنی وارد سپیده دم و صبح شدن، عرب به کسی که شب را به صبح می رساند "انفجر" می گوید. "سرار" به آن شب های پایانی ماه گفته می شود که اثری از ماه نیست و لذا همه چیز پوشیده است و در اینجا کنایه از تاریکی مطلق است.
- وُقِرَ سَمْعٌ لَمْ يَفْقَهِ الْوَاعِيَةَ
کر باد گوشی که نفهمید آن فریاد بلند را
" وقر" از "وَقر" به معنای سنگینی است؛ عرب به سنگینی و کر شدن گوش تعبیر به "وَقْر" می کند. "سمع" یعنی شنیدن و گاهی به خود گوش گفته می شود."یفقه" از "فقه" به معنای فهمیدن. "واعیه" فریاد بلند.
سعدی می گوید:
دیده را فایده آن است که دلبر بیند
ور نبیند چه بود فایده بینایی را
فایده ی چشم این است که انسان بتواند دلبر و محبوب خودش را ببیند و اگر نبیند چه ارزشی دارد، درست مانند سر:
سر که نه در راه عزیزان رود
بار گران است کشیدن به دوش
و امام علیه السلام همین حقیقت را درباره ی گوش می گوید و می فرماید: گوشی که نشوند آن صدای بلند را کر باشد؛ صدای بلند عالم که خدا را فریاد می زند ولی او نمی شنود که اگر او کر باشد که خیلی بهتر است.
امیرالمؤمنین علیه السلام بجای "شنیدن" از "فهمیدن" استفاده می کند، یعنی می بایست شنیدن زمینه فهمیدن باشد و نه مثل کافران که مانند چهارپایان فقط صدا و فریاد چوپان را می شوند بی آنکه ادراکی و فهمی از گفته ی چوپان ببرند: «و مثل الّذين كفروا كمثل الّذي ينعق بما لا يسمع إلاّ دعاءً و نداءً صمٌّ بكمٌ عمي فهم لا يعقلون»
"ينعق" اسم مصدر آن نُعاق، فرياد و نهيبي است كه چوپان براي منع و بازداشتن بر سر گوسفندان ميزند. "صمّ" اين واژه جمع اصمّ و به معناي ناشنوايان است؛ کسانی که سخنان رهایی بخش انبیاء را نمی شنوند، آنان هرچند که سخن انبیاء را هم بشوند مانند گوسفندانی می مانند که فهم و ادراکی از سخنان چوپان نمی برند. "بُكْم" جمع أبكم و به معناي گنگ و كساني است كه قدرت سخن گفتن ندارند؛ کسانی که کلام حق بر زبانشان جاری نمی شود.
- كَيْفَ يُرَاعِي النَّبْأَةَ مَنْ أَصَمَّتْهُ الصَّيْحَةُ
و چگونه توجه کند صدای آرام و ملایم را کسی که کر کرده است او را فریاد بلند
"يُرَاعِي" از "مراعات" یعنی توجه کردن. "نبأ" به صدای آرام و نرم و ملایم گفته می شود. "أَصَمَّتْهُ" از "اصمام" به معنای کر کردن
امیرالمؤمنین علیه السلام دعوت خودش را به نبأ و صدای ملایم تشبیه می کند و زرق و برق دنیا را به صیحه تعبیر می کند و می گوید: کسانی که کر کرده است آوازه ی دنیا آنها را چجوری می توانند صدای نرم و آهسته ی علی را بشنوند؟
- رَبَطَ جَنَانٌ لَمْ يُفَارِقْهُ الْخَفَقَانُ
استوار باد جان و قلبی که جدا نکرده است او را از خدا، زیر و بم ها و اضطراب زندگی
ربط" از "رَبْط" به معنای اتصال. " جِنان" بهشت "جَنان" روح و قلب. "يُفَارِقْهُ" از" مفارقه" به معنای جدا کردن. خَفَقَانُ" اضطراب
اللّهمَعجّللولیڪالفرج 🌱