eitaa logo
میثم قاسمی | سلوک‌مجاهدانه
232 دنبال‌کننده
249 عکس
232 ویدیو
16 فایل
کانال یادداشت‌ها و آثار میثم قاسمی #اخلاق #معنویت #فرهنگ #نظام_جامع_اندیشه_اسلامی #پژوهش_های_راهبردی #توحید_اجتماعی #تفسیر #منبر_و_تبلیغ @Meysamghasemi:راه ارتباط
مشاهده در ایتا
دانلود
2.mp3
30.3M
ارائه علمی: "اداره اراده‌ها" درآمدی بر نظریه تربیت ولایی. @tooshe_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی به "طرح حوزوی نظام جامع اندیشه اسلامی" @HawzahNews| حوزه‌نیوز
سوم محرم. اسلام و پیروی عاشقانه.mp3
7.75M
منبر محرم عشق و تبعیت از امام سلوک و عرفان در نقطه تبعیت @tooshe_noor
https://hawzahnews.com/xbQbk صفر تا صد طرح نظام جامع اندیشه اسلامی در گفتگو با مدیر دوره نظام جامع اندیشه اسلامی خبرگزاری حوزه @tooshe_noor
در پناه حسین (۱).mp3
9.24M
منبر محرم شب هشتم موضوع: در پناه حسین علیه السلام ۱ @tooshe_noor
در پناه حسین (۲).mp3
7.24M
منبر محرم شب تاسوعای حسینی موضوع: در پناه حسین علیه السلام ۲ @tooshe_noor
در پناه حسین (۳).mp3
5.92M
منبر محرم شب عاشورای حسینی ۱۴۴۴ موضوع: در پناه حسین علیه السلام(۳) @tooshe_noor
روایت است كه چون تنگ شد بر او میدان    فتاده از حركت ذوالجناح وز جــــولان   هوا ز جور مخالف چو قیرگون گردید عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت نه سیدالشهداء بر جدال طاقت داشت كشید پــا ز ركـــاب آن خلاصه ی ایجـــــــــاد  به رنگ پرتو خورشید ، بر زمین افتاد   بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد .. @tooshe_noor
سلام علیکم در ایام شهادت امام زین العابدین علیه السلام جلساتی با عنوان "ایمان به خدا،پیوند با حسین" ایراد گردید. اکنون صوت این منابر تقدیم حضورتان می‌گردد. @tooshe_noor
💠بودنش برای ایمانمان کافی بود! 🔷ماه‌ها بود انگیزه‌ای برای یادداشت نویسی نداشتم، سرگرم کارهای شخصی و مطالعات و پژوهش بودن بیشتر وقتها بیشتر صرفه دارد تا سرک کشیدن به دنیای پرهیاهو و کم فایده؛ امّا گاهی بی آن که بخواهی ناچاری سفره دلت را بازکنی برای جماعتی که در دنیای تو زندگی نمی کنند. 🔷سالها است که با کتاب و نوشتن مانوسم، ولی خدا را شاهد می‌گیرم که همچنان بیش از هر آنچه خوانده ام صدای دلنشین «خدا شاهد است آقا»ی آیت الله ناصری برای شهادت به حقانیّت عالم غیب برای من کارساز بوده است... 🔷 مگر می‌شود سیزده ساله باشی و در طبقه همکف خانه ایشان در میان جمعیّت فشرده دوستدارانش، صدای بریده بریده او را هنگامی که نام حجت بن الحسن را می‌برد، شنیده باشی و قلبت به زبان نیامده باشد و یک یابن الحسن از عمق جا نگفته باشی، آری بغض گلوی مردی که صداقت از قامتش می بارید بالاتر از هر برهانی، تو را به صاحبت رهنمون می شد. 🔷سالها در «مسجد کمرزرین» ظهرهای رمضان محو کلامش می شدیم روزه مان رنگ نفسش را گرفته بود، امساکمان با بغض ایشان ترک می‌خورد و سحرها با این نوا که «خدایا ناصری آمده، پشیمان آمده، یک عمر اشتباه کرده حالا آمده» اشکهایمان روی گونه‌ها می غلطید. 🔷خداحافظ مردی که وجودت دلیل دل‌قرص بودنمان بود به آنچه خداگفته است. 🔷خداحافظ ای حجت الاسلام واقعی، ای آیت الله حقیقی، چه بی‌پناه شده‌ایم در این روزگار پرتلاطم و چه فقیرند فرزندانمان در این دنیای تهی از حقیقت... 🔷چه دیده اند کسانی که تو را ندیدند! خداحافظ ای قدیمی ترین تصویر از زیباترین تجربه معنوی! ✍️میثم قاسمی 6شهریور1401 @tooshe_noor
سلام علیکم 🔶چندی پیش توفیق یار شد و چهار شب فیض منبر و توسل به محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام دست داد. 🔷موضوع این جلسات《عوامل ثبات ایمان در قرآن》است که ان شاءالله در روزهای پیش رو به مرور بارگذاری خواهد شد. @tooshe_noor
بسم الله 👌یک نکته مهم تربیتی! ⁉️در این چند روز زیاد پرسیده می‌شه که میشه بچه های خردسال را به اربعین ببریم؟ بردن کودکان و نوجوانان به اربعین اگر سبب بشه که نونهالان ما با همان درک کودکانه خودشان خاطره خوشی از این سفر در جان و روانشان ثبت بشه یا به حدی از فهم دینی رسیده باشند که سختی های این سفر را آگاهانه بپذیرند و با آن رشد کنند، بسیار عالی و به جاست! امّا..... ❌اگر کودک سه یا چهار و پنج ساله یا شاید کودک بزرگتر از این سنین را به سفری ببریم که نتواند چرایی آن را درک کنه و پذیرای سختی آن باشه یا بیمار بشه و دچار مشکل، به دو دلیل این کار به صلاح نیست: 📛اول این که : بچه ما ملک و دارایی ما نیست که هر جور خواسته باشیم به آن سختی برسونیم یا او را در معرض بیماری قرار بدیم. 📛دوم اینکه این کودک دلبند ما سرمایه انسانی مکتب امام حسین برای ادامه نسل خادمان حسینی است و باید بسیار مراقبت کنیم که تصویر دلنشینی که پدران ما از عزاداری برای ما ساخته اند را در ذهن فرزندانمان تخریب نکنیم. گاهی عاشقی به عاقل بودن است.... میثم قاسمی @tooshe_noor
💠فرهنگ اربعین، اربعین فرهنگی💠 🔶به نظر می‌رسد برنامه ریزی کلان زیارت میلیونی اربعین با پذیرش مردمی بودن و فرهنگی بودن این رویداد عظیم، با راهبرد تسهیل‌گری انجام شده است و دولت ها که ذاتا در ایران مداخله گر و تصدی محور هستند برای احترام به مردمی بودن و حراست از اصالت این پدیده، انتخابی درست داشته و از مداخله مستقیم و ساماندهی حداکثری این رویداد به تسهیل‌گری روی آورده‌اند. 🔷اما مشکلات پیش‌آمده امسال نشان داد که از یک سو نباید به بهانه تقدس این سفر و انگیزه بالای زائران، از عقلانیّت کل نگر و مدیریّت دقیق چشم پوشید و از سوی دیگر نیز این پدیده اجتماعی با قابلیّتهای تمدّنی را نمی‌توان به سیاق دیگر پدیده‌ها با اقتدارات حکومتی و دولتی سامان داد و از این رو این چنین می‌نماید که دوگانه تسهیل و یا تصدی‌گری درباره مدیریت پدیده اجتماعی اربعین چندان دقیق نیست. 🔶حقیقت زیارت میلیونی اربعین اگر درست فهم شود، افقِ گونه‌ای از مدیریّت تمدّنی را به روی خادمان این حرکت عظیم خواهد گشود و دغدغه مردمی سازی دولت که امروز تبدیل به شعاری نه چندان عمیق و ایده‌هایی نه چندان دقیق شده است را چند پلّه ارتقاء خواهد داد، مدیریّتی که با کمترین مداخله بهترین بهره‌وری را به دنبال داشته باشد و بدون این که رقیبی برای کنشهای فرهنگی و عمومی باشد، از حالت انفعال و استعداد برای غافلگیری نیز پیراسته باشد. 🔷چاره، در فهم مدیریّت فرهنگی با روشهای برآمده از تفکّر عمیق خمینی کبیر است، آخرین پرده از اندیشه‌های امام امّت که همچنان مورد غفلت قرار گرفته است و اندیشمندان ما آنچنان که باید به آن به عنوان یک ایده کارآمد ننگریسته‌اند، طرحی پیشران که علاوه بر این که اجرایی و میدانی است، تربیتی و تعالی بخش است و می‌تواند همه کاستی‌ها را با کمترین مداخله مستقیم دولت پوشش دهد؛ ایده ای که دفاع مقدس هشت ساله را با محوریّت بسیج مردمی به خوبی به پیش راند و ظرفیت عمومی مردم را برای راهبری پروژه‌های عظیم ملی و تمدنی اثبات کرد. 🔶 مبتنی بر این تفکر است که معتقدیم برنامه زیارت اربعین باید از آیینی فرد محور در همه فرآیند سفر و زیارت، به عبادتی جمعی و گروهی تبدیل شود و همه ارزشها و فضیلتهای اربعینی این سفر از مبداء و در جمع های کوچک تا حلقه‌های بزرگ نهادینه شود و اربعین نقطه شکل‌گیری پیوندها و هسته‌های اجتماعی قرار گیرد؛ حلقه‌هایی که هیئات و مساجد به عنوان هسته‌های مرکزی را با مدیریّتی شبکه‌ای به یکدیگر متصل کند و جمعیّت زائران ایرانی اربعین را از نقش خدمت پذیر و تماشاگر به جمعیّتی خلاق و کنشگر در زیارت اربعین بدل نماید و با حفظ مردمی بودن این سفر، آورده معرفتی و اشتراکات فکری را از مقیاس فرد به جامعه و از آنجا به تمدّن‌سازی ارتقاء دهد. 🔷تا به امروز هر چه درباره فضیلت زیارت اربعین گفته شده است از دو حال خارج نبوده یا توصیف فرهنگ اربعینی مردم به معنای آحاد شرکت کنندگان در این کنگره عظیم بوده است، یا تبیین چشم‌انداز اربعین تا ظهور و تمدّن سازی است، مردمی سازی فرهنگ اربعین با رویکرد عبادت جمعی که می‌توان اربعین فرهنگی‌اش نامید، حلقه مفقوده ای میان اربعین امروز و ظهور منجی است که احیاء و توجّه به آن، تنها راه شکرگزاری از این نعمت عظیم اجتماعی است و بی‌توجهی کردن به آن به کفران این نعمت خواهد انجامید چرا که موهبت فرهنگی اجتماعی، شکری فرهنگی و اجتماعی می طلبد. ✍️میثم قاسمی 21شهریور1401 15صفر1444 @tooshe_noor
1_506197796.pdf
136.8K
دو زیارت اربعین برای اربعین 🔸زیارت نخست: زیارت نقل شده از امام صادق (علیه السلام) به همراه زیارت وداعی که سید ابن طاووس نقل فرموده است. 🔸زیارت دوم: زیارت نقل شده از جابر ابن عبدالله انصاری که شبیه زیارت نقل شده از شیخ مفید برای نیمه رجب است. نکته: زیارت اربعینی که در این ایام منتشر می شود معمولا قسمت وداعی که سید ابن طاووس نقل فرموده است را ندارد همچنین زیارتی که جابر خوانده است نیز خوب است قرائت شود که هر دو در این فایل آمده است. التماس دعا کانال روضه های مکتوب @rozehayemaktoub
💢غبار فتنه و هویتی که فراموش شد.(۱)💢 💠فتنه همزاد غبارآلودگی است و غبارآلوده شدن، مزرعه هرزگی‌های فکری و رفتاری است... 💠 آن که تشنه خون است بر مرکب غبار می‌نشیند و خون می‌ریزد و آن که جانش آلوده شهرت پرستی است، برای صید یاران حزب باد، تور می اندازد؛ در فتنه است که کینه‌توزان مجال کینه ورزی پیدا می‌کنند... 💠فتنه امّا بیش از هر چیز لباس ناراست علم را به قامت ناعالمان می سوزاند و به رسوایی می کشاند کسانی را که در کنار دجالکان و رقاصان و هزرگان می‌ایستند و با هیبت مردان دین برای بازارگرمی کفر، گربه رقصانی می کنند. 💠امّا این غبارآلودگی را نباید و نشاید که تنها به پای دشمنان نوشت، دشمنان دانا، و منافقان هم‌خانه و رقاصان و دلقکان که البته همه با یک چوب راندنی نیستند، همگی پس از آن که غباری به پاخاست، به میدان خوش رقصی وارد می شوند و هر یک با چرخی به غبار آلودگی میدان می افزایند و میدان داری می کنند... 💠متّهم اصلی را اما باید نه در میان غیر خودی ها و کودکان گریزپای، که باید در میان کسانی جستجو کرد که آنچنان سرگرم روزمرگی شدند که باغ‌کشوری که با خون شهیدان و بذر اعتقاد می رفت به ثمر برسد را چونان میدان رزمی خاک آلود به دشمنان و فرصت طلبان تحویل دادند. 💠انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است، انقلابی است که بیش از جهان اندازه های مادّی در دنیای جان و جهان اندیشه تعریف شده، اندیشه ای که با تهاجم ذاتی خود همه خدایگان قدرت و ثروت را نفی می‌کند، برای یک مهاجم، سکون معنایی جز بیماری و مرگ ندارد. 💠 انقلاب ما از آن زمانی با فتنه دست درگریبان شد که نقاط قوّت خویش که بنیان هویّت انقلابی و رویشگاه امید و خاستگاه گرایشهای فطری مردم بود را مرعوبانه به گوشه ای نهاد و از اندیشه رقیب، طلب وجاهت و محبوبیت کرد. 💠سرنوشت چنین راهبردی، فتنه خیزی است، آن هم از دقیقا از آنجایی که نقطه قوت است، یک روز مردمسالاری اسلامی که مترقی ترین نوع مردمسالاری است، میدان غبارخیز فتنه می شود و یک روز زن و حجاب او که پرطمطراق ترین دادخواهی ما در برابر جهان فاسد غرب است، عرصه تاخت و تاز می شود، این یعنی هویّت انقلابی ما پیش از هر فتنه ای واگذار شده است و بی هویّتی آغاز یک انتحار اجتماعی است. 👌انقلاب اسلامی یعنی انقلاب اندیشه و اندیشه میدان تبیین است و تبیین نیازمند هم زبانی است و هم زبانی از کسانی ساخته است که مردم به درک و درد مشترک آنان ایمان داشته باشند، جهادتبیین یک طرفه نیست، جهاد تبیین یعنی گوش شنوا، هم دلی و پس ازآن همزبانی؛ باور کنیم همچنان آنچه مردم (نه تخریبگران) را به اعتراض وا می‌دارد همان ارزشهایی است که برای آن انقلاب کردیم تنها تفاوت ما و انقلابیون پنجاه و هفت، زبان مشترکی است که آن روز بود و امروز چندان نیست. ✍میثم قاسمی 4مهر1401 @tooshe_noor
⛔️زنجیره انتحار فرهنگی📛 👇👇👇👇