eitaa logo
جشنواره م‌عمار، مکان رویدادها و معماری یادمانی
252 دنبال‌کننده
89 عکس
27 ویدیو
7 فایل
مسابقه معماری و طراحی شهری، بازآفرینی شهر بر مبنای خاطره جمعی «جشنواره معماری عمار»؛ دبیرخانه جشنواره : @mim_ammar وبسایت: Mim-ammar.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برج شهیاد و انقلاب اسلامی فیلم بالا روایتی از برج شهیاد در ماجرای انقلاب اسلامی ایران است. این روایت را تماشا کنید.
تغییر معنای مکان و ساخت اجتماعی فضا برج شهیاد و انقلاب اسلامی ایران برج آزادی، برغم پیشینه ای که آن را به یکی از پرتنش ترین برنامه های رژیم گذشته متصل می کند، به دلیل محتوا و شکلی که میراث های اسلامی و ایرانی معماری را در خود جای دهد، به دلیل فروتنی ساختاری اش(که در اصل دلایلی فناورانه داشته است) و به دلیل سرگذشت تاریخی اجتماعی اش در فضاهای شهری تهران و ایران، جایگاهی بی رقابت یافته است. برغم این پیوند با «جشن ها» که از پرمناقشه ترین رویدادهای سال های پیش از انقلاب هستند، برج آزادی تقریبا هرگز به مثابه نمادی از رژیم گذشته به حساب نیامد. از جمله دلایل مهم این امر آن بود در سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷، این برج به نقطه پایان مسیری شهری و متعارف برای راهپیمایی هایی تبدیل شد که از میدان فوزیه(امام حسین کنونی) شروع به حرکت می کردند و از مسیر خیابان های آیزنهاور(انقلاب کنونی) به آنجا می رسیدند. امروز برج آزادی به نمادی از شهر تهران، از ایران و حتی از انقلاب اسلامی و جنبش های مردمی و آزادی خواهانه تبدیل شده است که نام گزاری میدان و برج را به یکی از موفق ترین و پذیرفته ترین نمونه ها تبدیل کرده است.
28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنگ تصویر نبرد بر سر تصویر حضور در برج آزادی این فیلم قصه جایگاه تصویر میدان آزادی در خلق چهره و برند برای اجتماعات و شورشها را بیان و این مسأله را طرح می کند که چرا همچنان این برج تصویری منحصر به فرد از انقلاب اسلامی ایران است و گروه های دیگر موفق به تغییر و مصادره این تصویر نمی شوند؟ @mim_ammar
معماری، راوی مقاومت جنگ که تمام می شود معماری تازه شروع می‌شود... معماری پس از جنگ می توان یادبود حماسه ها و مظلومیت های یک ملت و راوی مقاومت یک فرهنگ باشد. جنگ غزه به زودی تمام خواهد شد و اکنون نوبت هنرمندان و معماران است تا نگذارند خاطره جمعی اهالی غزه و مردمان فلسطین در آوار وحشی گری صهیونیستها و بی تفاوتی رسانه ای به فراموشی سپرده شود. با همین نگاه، ما در «جشنواره م‌عمار» دورهمی صمیمانه ای داریم با اهالی فرهنگ مقاومت، عزیزان مان از کشورهای دوست در «خانه‌ی بهار»، برادران و خواهرانی از لبنان، سوریه، پاکستان، الجزایر، عراق و ... از شما هم دعوت می کنیم در این جمع باصفا حاضر شوید و قدم بر چشم ما بگذارید. سیدفاضل سجادی، دبیر اجرایی جشنواره جهت هماهنگی حضور با آیدی اینستاگرام mim_ammar ارتباط بگیرید.
13.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معماری مقاومت 1 با موضوع بیمارستان های غزه دور هم جمع شدیم برای مراقبت و امتداد یادبود مقاومت با معماری یادمانی برای اصلاح معماری خیلی ها از فرم شروع می کنند ولی ایده ی ما چیز دیگری ست... صادق شهبازی از این ایده می گوید... گزارش اولین دورهمی صمیمی با عزیزانی از اوگاندا، ساحل عاج، کنیا، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، لبنان و ...
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معماری مقاومت 2 چیزهایی خاطره جمعی یک گروه و ملتی می شوند. ملتهایی هویت پیدا می کنند که خاطره جمعی شان را نگه دارند... در این گزارش از ضرورت معماری در استمرار این خاطره جمعی می گوییم... گزارش دورهمی صمیمی ما با حضور برادران و خواهران مان از کشورهای دیگر را در اولین رویداد معماری مقاومت، یادمان بیمارستان های غزه ببینید
29.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معماری مقاومت ۳ ایجاد گفتمان مشترک در جوامع مسلمان نیاز به عرصه هایی برای بروز و گردهم آیی دارد... در اولین رویداد معماری مقاومت با موضوع معماری یادمانی بیمارستان های غزه، مجتبای مومن زاده از اهمیت معماری برای ایجاد این عرصه مشترک می گوید...
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معماری مقاومت 4 با وجود غلبه رسانه ای جبهه‌ی طرفدار صهیونیست‌ها، صدای طرفداران فلسطین بعد از مدتها به یک صدای یکپارچه و پیوسته تبدیل و در جهان شنیده شد. محمد‌مهدی کلانتری از ضرورت بازتولید صدای مقاومت بعد از پایان جنگ در میدان های حرفه ای نظیر معماری و رسانه می‌گوید. ما در اولین رویداد معماری مقاومت، یادمان بیمارستان های غزه این مسأله را به پرسش گذاشتیم که معماری چگونه این صدا را به تصویر مقاومت در جهان پس از جنگ تبدیل می کند؟
23.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معماری مقاومت ۵ فردای آتش بس و با شروع بازسازی غزه؛ معماری به عنوان یک اندیشه و فرهنگ چگونه می تواند خاطره جمعی این ایام را برای اهالی فلسطین و برای مردم جهان تصویر کند؟ فاضل سجادی در اولین رویداد معماری مقاومت، یادمان بیمارستان های غزه این پرسش را طرح می کند که چرا معماری یادمانی در مکان رویدادها اینقدر اهمیت دارد؟