eitaa logo
جنبش مقسطین
375 دنبال‌کننده
27 عکس
11 ویدیو
0 فایل
🔶شعار جنبش:«کارکرد دین قسط است.» 🔸ارتباط با جنبش @MOGHSETIN
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جدال احسن
24.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگرانه استاد حسن عباسی 🔸مربوط به سخنرانی ۳۱ تیر۹۸ قزوین الوند مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) 📡 @jdale_ahsan صفحه دوم جدال احسن در اينستاگرام 👇 instagram.com/jdale_ahsan_۲
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
19.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | علوم اقتدارآفرین و علم مبارزه به اسلام با سخنرانی روشنگرانه استاد و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) جلسه ۳۷۵ | ۹۱/۰۶/۱۶ 📥 دریافت نسخه FULL HD: www.aparat.com/abbasi73 کاری از کانال @hasanabbasi_fans
💥 اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم و در دام مکاتب دیگر بیفتیم. 💥 «ولایت فقیه» محور «نظریه عدالت اجتماعی اسلام» است و عدالتخواهی‌ها در موضوعات اجتماعی، نباید در تعارض با این رکن باشد، بلکه در ذیل آن تعریف می‌شود. 🔵 استاد میرباقری در گفت‌گو با روزنامۀ فرهیختگان، ۱۳۹۷/۷/۱۵: 🔸 درباره موضوع «عدالتخواهی» در قدم اول باید به «نظریه اجتماعی اسلام» و مبحث «عدالت اجتماعی» مراجعه و آن را به‌درستی تبیین کرد و براساس مؤلفه‌هایی که در مبانی اسلامی آمده است، شاخص‌هایی مثل «عدالت» را سامان دهیم. پس از تبیین این مباحث و در مرحله بعد است که می‌توانیم ساختارهای اجتماعی طراحی کرده و نهادسازی کنیم. برای ورود به عرصه عدالتخواهی در جامعه اسلامی اگر این مراحل را طی نکنیم ممکن است در دامن مکاتب دیگر بیفتیم. عدالت، هم در مکتب لیبرالیسم - در بحث لیبرالیسم اقتصادی - مطرح می‌شود که این عدالت «مکتب رفاه» و بحث طبقات اجتماعی و تأمین اجتماعی است و هم در مکتب مارکسیسم. 🔸 در برخی موارد ممکن است عدالتخواهی رنگ‌و‌بوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، کمااینکه امروز ادبیات مارکسیستی [در حوزه عدالتخواهی] مجددا احیا شده است. اما این نباید موجب شود ما مانع از گسترش عدالتخواهی شویم و هر فردی که وارد این عرصه شد و مباحث عدالتخواهانه را مطرح کرد، به سوسیالیسم و مارکسیسم منتسب کنیم. نباید این اتفاق بیفتد که مخالفان عدالتخواهی از این موضوع سوءاستفاده کنند و هر جنبش یا جریانِ عدالتخواه را متهم به مارکسیسم و چپ‌روی کرده و هجو جریان‌های عدالتخواه را پیگیری می‌کنند. این خطاست و نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد. 🔸 باید بدانیم اگر ما نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در بحث عدالتخواهی دچار انحراف شویم؛ به‌خصوص افرادی که در این حوزه فعال هستند باید به این مسئله توجه کرده و اول از همه سراغ نظریه‌های اجتماعی اسلام بروند. 🔸 از طرف دیگر، گفتمان عدالتخواهی نباید به «فرسایش جبهه مومنان» منتهی شود، بلکه باید هم‌افزایی [در جامعه اسلامی] را به‌همراه داشته باشد. بر این اساس، اگر دیدیم طرح موضوع عدالتخواهی موجب فرسایش جبهه خودی شده است باید بدانیم بخشی از راه را اشتباه رفته‌ایم و باید در روش و ادبیات خود تجدیدنظر کنیم. 🔸 نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که عدالتخواهی نباید ما را در برابر نظریه «ولایت دینی» قرار دهد؛ از این جهت که ولایت دینی، محور نظریه‌های اجتماعی در اسلام است و عدالتخواهی ذیل آن تعریف می‌شود. البته در نگاه کلان، خود نظریه ولایت دینی هم یکی از ارکان عدالتخواهی است، اما بعد از آنکه نظریه کلان شکل گرفت، عدالتخواهی در موضوعات اجتماعی اعم از کلان و خرد نباید در تعارض با نظریه «حاکمیت دینی» و نظریه ولایت دینی یا همان «ولایت‌فقیه» باشد. 📷 yon.ir/sCvsY 🔸 اما اینکه برخی مطرح می‌کنند در عدالتخواهی نباید وارد مصادیق شد، درست نیست. اگر اخلاق اسلامی و قواعد فقهی مراعات شود و گفتمان عدالتخواه هم‌افزا باشد، ورود مصداقی و جزئی هیچ اشکالی ندارد. مسئله این است که «عدالتخواهی مصداقی» نباید سبب فرسایش جبهه مومنان شود. بنابراین اگر برخی اصول مثل اخلاق اسلامی رعایت شود و حرکت هم براساس نظریه عدالت دینی باشد و درنهایت فرسایش در جبهه مومنان پیش نیاید، ورود به عرصه عدالتخواهی هیچ مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند در غیر این صورت و در خارج از این چارچوب، عدالتخواهی مصداقی آفت خواهد بود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
💥 من «مصونیتِ آدم‌ها دربرابرِ شبهه‌ها و فتنه‌ها» را به «عمقِ امام‌شناسیِ آنها» می‌دانم. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «افراد در مسیر حرکت خود، چگونه #مصون‌سازی می‌شوند تا در #شبهه‌ها و #فتنه‌ها، دچار آفت نشوند؟ تلقی حقیر این است که #امام‌شناسی و #امام‌محوری و توجه به امام - به‌عنوان بستر تحققِ توحید و محورِ اقامهٔ دین - مصونیت ایجاد می‌کند. من مصونیت آدم‌ها را به عمقِ امام‌شناسیِ آنها می‌دانم.» ۹۶/۸/۷ ☑️ @mirbaqeri_ir
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 و عدالت اجتماعی بدون حرکت و قیام مردم امکان ندارد اتفاق بیافتد.... 🔹سردار محمد‌علی جعفری 🌕جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
💢 سلسه مراتب غصب در حكومت دينی اعمال انسان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. رفتارهایی كه برخاسته از است و رفتارهایی که بر پایه نگرش ناسالم و انجام می‌شود. يعنی مبتنی بر حق هر چيز را در جای خود و هر فرد را در جايگاه مناسب قرار دهيم. نقطه مقابل قسط ، است و اگر محقق نشود و سهم افراد به آنها پرداخت نشود، اتفاق می افتد. ♨️ نيز نوعی از است، در غصب حقی پايمال می شود. غصب منحصر به امور مادی نيست، اگر فردی در جايگاهی قرار گيرد كه شايستگی آن را ندارد، است. در فقه سخت گيري با غاصب از احكام و روايات بدست مي آيد و بر طبق قاعده فقهي «اَلغَاصِبُ یُؤخَذُ بِأشَقِّ الأحوَالِ»، با غاصب بايد با شديدترين و سخت ترين شيوه ها برخورد شود. 🏴 حضرت زهرا (س) در مقابل جايگاه خلافت و عظيمی كه صورت گرفت قيام كرد و همه هستی خود را در دفاع از فدا نمود. ✊️پيروی از حضرت فاطمه زهرا (س) در اين است كه در برابر ظالمان و غاصبان سكوت نكرده و برای برپايی حق تلاش كنيم. http://llink.ir/7dp1 🏴 @Moghsetin_ir
💢 سلسه مراتب غصب در حكومت دينی ♨️جايگاه خلافت امام علي عليه السلام شد، چرا كه مردم آن زمان اهل نبودند. 🔰فراز هايی از نامه ۶۲ نهج البلاغه امام در خلافت آنگاه كه پيامبر (ص) به سوى خدا رفت، مسلمانان پس از وى در كار حكومت با يكديگر درگير شدند. سوگند به خدا نه در فكرم مى گذشت، و نه در خاطرم مى آمد كه عرب خلافت را پس از رسول خدا (ص) از اهل بيت او بگرداند، يا مرا پس از وى از عهده دار شدن حكومت باز دارند، تنها چيزى كه نگرانم كرد شتافتن مردم به سوى فلان شخص بود كه با او بيعت كردند. من دست باز كشيدم، تا آنجا كه ديدم گروهى از اسلام باز گشته، مى خواهند دين محمّد (ص) را نابود سازند، پس ترسيدم كه اگر اسلام و طرفدارانش را يارى نكنم، رخنه اى در آن بينم يا شاهد نابودى آن باشم، كه مصيبت آن بر من سخت تر از رها كردن حكومت بر شماست، كه كالاى چند روزه دنياست و به زودى ايّام آن مى گذرد چنانكه سراب ناپديد شود، يا چونان پاره هاى ابر كه زود پراكنده مى گردد. پس در ميان آن آشوب و غوغا بپا خاستم تا آن كه از ميان رفت، و دين استقرار يافته، آرام شد. 🔳آيا نمى بينيد كه مرزهاى شما را تصرّف كردند و شهرها را گشودند و دستاوردهاى شما را غارت كردند و در ميان شهرهاى شما آتش جنگ را بر افروختند. براى جهاد با دشمنان كوچ كنيد، خدا شما را رحمت كند، در خانه هاى خود نمانيد، كه به ستم گرفتار، و به خوارى دچار خواهيد شد، و بهره زندگى شما از همه پست تر خواهد بود، و همانا برادر جنگ، بيدارى و هوشيارى است، هر آن كس كه به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابيد. 🏴 جنبش مقسطين @Moghsetin_
💢 سلسه مراتب غصب در حكومت دينی ❌ اشغال پست برای مسئولينی كه آرمانهای امام را قبول ندارند حرام شرعی است. يكی از توطئه های دشمن در چند سال اخير اين بوده است كه بتواند آدم های نامعتقد به آرمان های اسلامی را در صفوف مسئولان بالای كشور دهد ، برای اينكه انسجام مديران ارشد كشور به هم بخورد. اين خطر بزرگی است. البته مديران كشور هم مثل بقيه مردم در هر مسئله ای آراء و عقايدی دارند و عقايد آن ها برای خودشان محترم است؛ ولی اگر كسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئوليتی مشغول كار است، اما آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آن گونه كه امام بزرگوار ترسيم كرده است و در قانون اساسی تجسم پيدا كرده، در دلش قبول ندارد، آن پست برای او است .... اگر يك مسئول عقيده ای غير از اين دارد، می تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد - مانعی ندارد- اما نمی تواند مسئول باشد، به خصوص در مسئوليت های بالا❗️ 🔰امام خامنه ای، ۱۳۸۰٫۰۸٫۰۸ 🔸 مسئولينی كه در دل اعتقادی به آرمان های و ندارند ، هستند و در جمهوری اسلامی جايگاهی ندارند. 🏴 جنبش مقسطين @Moghsetin_ir
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ؛ تشریح باشگاه تحریمی‌ها توسط منوچهر متکی عضو شورای سیاستگذاری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو 🔻باشگاه تحریمی‌ها، اقدامی تهاجمی و فعال برای مقابله با حربه‌ی ظالمانه تحریم.... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
✳️ از هر حمایت می کنیم و بر هر می تازیم. 🔸ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسایل جهان سنجیده می شده است را شکسته ایم. ✊️ما خود چهارچوب جدیدی ساخته ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته ایم از هر عادلی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم حال شما اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. 🔹ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند نه بر پایه نفوذ سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند بلافاصله محکوم نمایند. 🍀امام خمينی 📚 صحیفه نور؛ جلد ۲۲ 👈 مصاحبه خبرنگار هفته نامه آمریکایی تایم 📆 تاریخ ۱۳۵۸٫۰۹٫۰۹ 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
❇️ «ابتکار باشگاه تحریم‌شدگان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا» بر روی وب‌سایت شورای راهبردی روابط خارجی بیت رهبری 🔸سایت شورای راهبردی آنلاین، در مقاله‌ای به تفصیل ضرورت تشکیل باشگاه تحریمی‌ها را تشریح کرد. ▫️در این مقاله آمده است: ✍️ «در صورت تشکیل باشگاه تحریمی‌ها می‌توان با به‌کارگیری روش‌هایی نظیر گسترش پیمان‌های پولی چندجانبه، ایجاد پیام‌رسان‌های مالی جایگزین برای سوئیفت و ایجاد بسترهای مالی جدید، میزان اثرگذاری ابزارهای تحریمی را کاهش داد و از طرف دیگر با هم‌افزایی میان اقتصادهای کشورهای تحریمی، این کشورها را در مقابل تحریم‌های تجاری آمریکا مصون کرد.» کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students