eitaa logo
جنبش مقسطین
380 دنبال‌کننده
27 عکس
11 ویدیو
0 فایل
🔶شعار جنبش:«کارکرد دین قسط است.» 🔸ارتباط با جنبش @MOGHSETIN
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞علیرضا فرقانی دبیر شورای سیاستگذاری باشگاه تحریمی ها در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو: 🔻هنر استراتژیک در طرح ریزی مقابل دشمن این است که شما بازی را به گونه ای ارائه دهید که دشمن در هر کنش و واکنش با باخت مواجه شود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
جنبش مقسطین
🎞علیرضا فرقانی دبیر شورای سیاستگذاری باشگاه تحریمی ها در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو: 🔻هنر استراتژیک در
💡امام خامنه‌ای: امروز دنیا شاهد یک از سوی قدرت های غاصب جهانی است. 🔰اقامه قسط در مناسبات جهانی، درگيری با کل تمدن مادی و نظام سرمایه‌داری و با پرچمدارش آمريکا، و تلاش برای اسلامی است؛ باشگاه تحریمی‌ها گامی برای تحقق است. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
هدایت شده از جدال احسن
28.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠معیار مصلح بودن است نه فقیه و دانشمند بودن 📽دریافت کلیپ با کیفیت FULL HD از آپارات👈 m.aparat.com/v/F5Uol 🎤 سخنرانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت اندیشه‌ جو تهران - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ کانال رسمی استاد حسن عباسی 👈 📡 @Hasanabbasi_ir کانال جدال احسن 👈 📡 @jdale_ahsan __________________________
🍀 🍀 1️⃣بخش اول: يا ✨آيت الله جوادی آملی در جمع مسئولان دانشگاه پيام نور: پرداختن به ظواهر اسلام، نمادی از اسلامی شدن نيست. تمامی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه پيام نور بايد فكر كرده و به آن عمل كنند. حقيقتی به نام در جهان وجود دارد كه با حضورش از بين می‌رود🌑 و قرآن و كلام الهی به عنوان معرفی شده‌اند. 🌕برای آنكه فضای دانشگاهی داشته باشيم بايد به تدوين كتب درسی و محتوای دروس اسلامی توجه ويژه‌ای داشته باشيم. با برنامه ريزی دقيق و روشن می توان از علم مادی به علم معنوی دست يافت. آنچه مراجع و متدينين اصرار دارند، اسلامی شدن دانشگاه‌ها است و پرداختن به ظواهر اسلام، نمادی از اسلامی شدن نيست. علم طبيعی سكولار پرور است و اول و آخر ندارد و نبايد توقع داشت كه دانشجويان متدين شوند. برای اسلامی شدن بايد را در دانشگاه‌ها رواج دهيم. اساس علوم اسلامی به اين است كه اگر نداريم، با در جهت روحانی پروری گام برداريم. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🍀 🍀 2️⃣بخش دوم: 🍀 به تعبير آيت الله جوادی آملی در علم توحيدی می بايست به جای واژه از واژه استفاده شود تا رابطه خالق و مخلوق در آن ديده شود. اين مفاهيم مربوط به دو پاردايم و جهان بينی متفاوت است، كه يكی برخاسته از معرفت مادی و ديگری برخاسته از معرفت توحيدی است. گاهی بر مبنای معرفت مادی، روزی به نام نام گذاری می گردد، كه در آن محیط زیست، زندگی انسان و همه جانداران را گرامی می داریم. اما در قرآن كريم مفهوم وجود ندارد، بلكه از مفهوم ياد شده است. ، دارد. زمانيكه در اتمسفر این مفهوم زندگی کنیم، زندگی دینی خواهد شد. در اين حالت رعايت حقوق خداوند صورت می گيرد. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🍀 🍀 3️⃣ بخش سوم: ✨ از راه اصلاح هاست ✳️ مطابق با بیست و پنجم ماه ذی‌القعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید، از این روز، بخش‌هایی از کره زمین که سراسر از آب بود، شروع به خشک شدن کرد تا کم کم به شکل یک چهارم خشکی‌های امروزی درآمد. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد، مکان کعبه شریف و بیت الله الحرام بود. منظور از گسترده شدن زمین است، از امیرالمومنین (ع) روایت شده است که فرمودند: «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود...» ✳️ روز را می توان به عنوان نماد روز تعریف کرد.در پارادایم جهان بینی مادی روز سیزدهم فروردین روز نام گذاری شده، که سنجه ای ایرانی است. ✳️در روز به جای صرف گرامیداشت و بهره بردن از آن که معمولا به آسیب رساندن به آن ختم می شود،با انجام اعمالی به شکرگذاری از خالق پرداخته شده و بيش از توجه به عالم به آن توجه می شود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
آقا عنایت سلبریتی نیست! 📺 عنایت آزغ دستفروش میدان تجریش تهران است که در ماجرای انفجار کلینیک سینا در ابتدای تیر ماه امسال یازده زن و یک کودک را از میانه آتش نجات داد. کاری که قبلا در روستای هم‌جوار محل زندگی‌اش نیز انجام داده بود. او اکنون بعد از اقدام قهرمانانه‌اش کلی مشهور شده است. مجری از او می‌پرسد: «آیا خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟» آقا عنایت پاسخی می‌دهد که مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکث معناداری گفت «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد» ... ⏱ پیشنهاد می‌کنم این چند دقیقه را ببینید... https://www.aparat.com/v/GR8bu ❇️ سلبریتی از دیده شدن خوشحال می‌شود، اما یک قهرمان واقعی، نه. مجری با آب و تاب در دوازده دقیقه، جزییاتی از ماجرا را با سرعت از او می‌پرسد چون وقت دارد تمام می‌شود! اما ریتم صحبت آقا عنایت تند نیست؛ دهاتی است و لحن رسانه‌ای ندارد. مجری چند بار به کمک او می‌آید. چندین بار به او می‌گوید تو قهرمان هستی، قهرمان! اما آقا عنایت عرق کرده و با کف دست عرق‌های پیشانی‌اش را پاک می‌کند. او هنوز یاد نگرفته ژست قهرمان‌ها چیست! چند برنامه و مصاحبه دیگر لازم دارد تا یواش یواش یاد بگیرد او هم سلبریتی باشد. تا وقتی از او می‌پرسند: ❓هیچ وقت فکر می‌کردی این گونه رسانه‌ای شوی؟ ❓آیا الان خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟ و سریع پاسخ دهد: من عاشق مردمم هستم! 🤗 ❕البته او پاسخی متفاوت می‌دهد ... ✅ می‌گوید: «خوشحال هستم که آنها را نجات دادم، و ناراحت که چرا دیگران را نتوانستم.» مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکثی معنادار می‌گوید: «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد.» ✅ آقا عنایت در آن لحظه فقط به مسوولیتی که در قبال انسان‌های حادثه دیده داشته فکر می‌کرده نه چیز دیگر. هنوز هم البته همین حس مسوولیت را دارد و همان طور که در همین مصاحبه گفت، تا حالا به این فکر نکرده که الان رسانه‌ای شده و بیشتر دیده می‌شود. ذهن انسان رسانه‌ای شده ⁉️ اما چرا این دیده شدن برای خیلی‌ها مهم است؟ چون حکایت از ساختاری حاکم بر ناخودآگاه «انسان رسانه‌ای شده» می‌کند. ساختاری که به این ذهن رسانه‌ای شده، تحمیل می‌کند که باید از دیده شدن ‹خوشحال› شوی. ⚠️ چرا باید از بیشتر دیده شدن خوشحال شویم؟ چرا باید این سوال از آقا عنایت دستفروش پرسیده شود؟ چرا برای اهالی رسانه این گونه جا افتاده که از دیده شدن خوشحال باشند؟! ✓ مسوولیت‌پذیرترین افراد جامعه باید بیشتر دیده شوند و اهالی رسانه اینان باشند. امروزه مسوولیت‌پذیرترین افراد جامعه معمولا از رسانه فراری هستند. مدیر رسانه‌ای تراز جمهوری اسلامی کسی است که بیفتد دنبال مسوولیت‌پذیرترین آدم‌های جامعه و آنها را پشت تریبون رسانه‌اش بنشاند. شَرفُ المَکانِ بِالمَکیٖن؛ با این کار به رسانه‌اش آبرو می‌دهد. چون هر کاری نخواهد کرد برای دیده شدن. چنان انسانی، اصلا دنبال دیده شدن نیست؛ او فقط به دنبال هر چه بهتر انجام دادن مسوولیتش است. یکی از مولفه‌های رسانه دینی در نظر گرفتن همین مولفه ‹حس مسوولیت› در اهالی رسانه به جای ‹حس دیده شدن› است. اگر این انقلاب رسانه‌ای صورت گیرد، بساط سلبریتی‌بازی‌ها جمع می‌شود. 🖋✍مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده @h_haerizadeh،
✨خود را فدا کنید و و را به پا دارید.... 🍃عید بزرگ اسلامی قربان را به همه مسلمین تبریک عرض می‌کنم. عیدی که انسان‌های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‌اندازد؛ قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد را در راه خدای بزرگ به فرزندان آدم و اصفیا و اولیای خدا می‌دهد. این پدر توحید و بت شکن جهان، به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و را بر پا نمایید. 🔹امام خمینی، ۱۳۶۲٫۰۶٫۱۲ 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🕯 انبیاء آمدند تا مردم برای اقامه قسط قیام کنند و نهضت انبیاء مبتنی بر از درون مردم می گذشت... ▫️اسلام تنها مکتبی است که عامل تغییر را از توده‌ی مردم می‌داند. تاریخ ادیان ابراهیمی و خصوصاً اسلام عزیز ناظر به این روند است که نخست می‌باید تغییر انفسی در اقوام بوجود آید؛ مسئولین و خواص جامعه نیز به عنوان ، می‌بایست فرآیند تزکیه را در خود صورت داده باشند. ▫️بهترین سرمایه در جامعه مقسطین، است، و همان بود که ابراهیم(ع) با آن به بارگاه پروردگارش شتافت و فرمان رسالت را دریافت کرد. کسی که دارای قلب سلیم است، از هر گونه شرک و شک و فساد خالی است. ▫️سنجش میزان تحقق در جامعه به این است که چه میزان از افراد جامعه حاضر به ذبیح اللهی هستند. 💚 در ذبیح اللهی باید به حضرت ابراهیم (ع) اقتدا کنند. سلام بر ابراهیم (ع) که صاحب قلب سلیم بود... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🍀تهنیت ویژه مومنین به یکدیگر در روز عید غدیر ✨الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِهَذَا الْيَوْمِ وَ جَعَلَنَا مِنَ الْمُوفِينَ بِعَهْدِهِ إِلَيْنَا وَ مِيثَاقِهِ الَّذِي وَاثَقَنَا بِهِ مِنْ وِلاَيَةِ وُلاَةِ أَمْرِهِ وَ الْقُوَّامِ بِقِسْطِهِ‏ وَ لَمْ يَجْعَلْنَا مِنَ الْجَاحِدِينَ وَ الْمُكَذِّبِينَ بِيَوْمِ الدِّي. ✨سپاس خداى راست كه ما را بدين روز گرامى داشته و ما را از وفا كنندگان به عهدى كه به ما سپرده قرار داده است. و ما را از وفا كنندگان به پيمانى كه از ما براى ولايت واليان امرش و قائمان به قسطش گرفته، قرار داده است. و ما را از منكران و تكذيب كنندگان به روز قيامت قرار نداد. 🔰 مجلسی، بحارالانوار، ج ۹۵، ص ۳۰۳ 🍃ما با خدا میثاق و پیمانی داریم که باشیم. در عید ولایت، حمد خدا را به جا می‌آوریم که ما را در چنین پیمانی جعل کرد و قرار داد. هر که شیعه علی(ع) است، باید قائم به قسط باشد، و آیا انبیا هدفی دیگر در رسالت خود، جز این داشتند؟ بدین ترتیب، هدف رسالت انبیا را و امتدادغدیر محقق می‌کند. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
از راه اصلاح سنجه هاست.... 🕯امام حق است. ⚖️ یکی از سنجه‌ها یا معیارهای اندازه‌گیری در قرآن کریم، است؛ میزان یکی از مؤلفه‌های رحمت خداوند است که می‌شود و عیار سنجش حق و باطل است؛ به این نحو که: 1️⃣انسان مؤمن ابتدا باید تقوا بورزد. 2️⃣آن‌گاه قوه تشخیص و فرق‌گذاری بین حق و باطل در او جعل می‌شود که: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» 3️⃣ سپس معیار او برای اندازه‌گیری حق و باطل، میزان خواهد بود. ⚖️ حفظ حدود الهی در بیرون است؛ حدود الهی حدهای بیرون را معلوم می‌نمایند درحالی که میزان، در درون انسان است. حدود و میزان جامعه باید معلوم باشند. علی(ع) در ادعیه و مناجات به عنوان معرفی شده است به این ترتیب مقوله‌ی امامت و ولایت در اقسام چهارگانه‌ی آن؛ ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت ائمه(ع) و ولایت فقیه، میزان است. برای میزان در سوره‌ی الرحمن، دو مؤلفه ذکر شده است: 🔸عدم طغیان در میزان 🔸عدم کاستن در میزان 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖ عدل، ظهور امام در قوای انسان است. 🔹آیت‌الله میرباقری 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🔸عدم در أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ، در میزان طغیان نکنید.... ▫️سوره الرحمن، آیه ۸ ⁦ 🌊انسان با پیروی از هواهای نفسانی خود، دچار طغیان می‌شود. توجه به این نکته ضروری‌ست که قید صریح آیه، عدم طغیان «در» میزان است و نه عدم طغیان «از» میزان. 🌊 آیت و نشانه‌ی طغیان، رودخانه است. زمانی که آب جاری رودخانه از مسیل خود طغیان می‌کند، فاجعه‌ی سیل رخ می‌دهد. کسی که با پیروی از اولیای طاغوت و یا پیروی از هواهای نفسانی، دچار طغیان بشود، طاغی شده و عاقبت بدی خواهد داشت؛ که: «...وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» 🌋از آن جایی که آیت و نشانی ولایت، کوه آتشفشان است، فوران آتشفشان نیز نماد طغیان در میزان خواهد بود. مواد مذاب داخل کوه آتشفشان، با دیواره‌های این کوه حصن شده‌اند. تا زمانی‌که داخل کوه هستند، گداخته و مشتعل هستند. اما زمانی که نتوانند خود را با این دیواره‌ها منطبق نمایند، از ولایت به بیرون طغیان می‌کنند؛ در این موقع، ابتدا داغ و گداخته هستند اما با سرازیر شدن بر دامنه‌های کوه، رفته‌ رفته سرد شده و در جایی متوقف شده و خاموش می‌شوند. 🌋فوران آتشفشان، چیزی از کوه آتشفشان نمی‌کاهد بلکه حتی سرازیر شدن مواد گداخته به بیرون، دامنه‌های کوه را قطورتر می‌سازند. اما موادی که به بیرون تاخته‌اند، سرد شده و اثر خود را از دست می‌دهند. ✨ از راه اصلاح سنجه هاست.... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🔸 عدم کاستن در لَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ، در میزان کم و کاستی نکنید. ▫️سوره الرحمن، آیه ۹ 🌊 اگر ظرفیت یک میزان، دریا است، آن را در اندازه‌ی یک استخر فروکاست نکنیم. برای نمونه، سعه‌ی وجودی فرد انفاق کننده، هفتصد برابر می‌شود. او خود متوجه گسترده شدن سعه‌ی خود نمی‌شود و خود را محقر می‌بیند اما دیگران متوجه خواهند شد. عکس این مطلب نیز صادق است؛ یعنی نمی‌توان آب یک دریا را درون یک استخر جا نمود؛ اگر سعه‌ی وجودی نداشته و درخواست‌های بزرگ داشته باشیم، این به طغیان ما منجر خواهد شد. ⚖️ متدولوژی امروز به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ در تمدن اسلامی، ما متدولوژیست نبوده بلکه میزان‌گرا هستیم. میزان‌گرایی به این معنا است که نخست در معرفت از دروازه‌ی تقوا عبور کرده و به فرقان برسیم آن گاه در اینجا معیار عمل ما و معیار سنجشِ حق، میزان باشد. میزان، همان وجه ارزشی در حکمت نظر و عمل است. ✨ از راه اصلاح سنجه هاست.... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯غدیر، قاعده‌ی اسلام رهبر معظم انقلاب: «ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ⚖ اقامه قسط یعنی مدل 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir