eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
678 دنبال‌کننده
832 عکس
861 ویدیو
122 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 جریان شناسی دولت ها در نظام اسلامی 📣 مصاحبه حجه الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده 🔰 بعد از دوران جنگ دولت سازندگی روی کار آمد و با حجم انبوهی از تخریب ها مواجه شد و در زمینه بازسازی ها و فعالیت ها زیربنایی بسیار موفق بود؛ کسی نمی تواند منکر شود که برخی از کارهای اقتصادی، بازسازی ها و جبران خرابی های ناشی از جنگ که در آن دوران انجام شده از جمله کارهایی بوده که باید صورت می گرفته است. نکته انتقادی این دولت نیز این بود که نگاه اقتصادی دولت آقای هاشمی، نگاه لیبرالیستی بود و توسعه های اقتصادی بر گرفته از نسخه های غربی را در دستور کار خود قرار داده بود و توجهی به مبانی اسلامی نداشت؛ نظریه های دولت سازندگی، اقتصاد کشور را به سوی نظریه «ژاپن اسلامی» و اقتصاد مبتنی بر لیبرالیسم سوق می داد و این موضوع با هویت انقلاب اسلامی در تضاد بود، زیرا ما انقلاب نکرده بودیم که اقتصادمان مبتنی بر مبانی لیبرالیستی باشد، بلکه انقلاب کرده بودیم تا اقتصادی مبتنی بر دیدگاه های اسلامی و عدالت محور را شاهد باشیم. 🔰 دولت سازندگی و کارگزارانی اقتصاد را پدیده ای فواره ای می دانست که آقازاده ها می توانند از اصل آن بهره مند شده و مردم باید از اطراف آن معیشت خود را پیگیری کنند و اقتصاد منحصراً در اختیار عده ای خاص باشد که متأسفانه امروز هم با آن مواجه هستیم و تبعاتش را مشاهده می کنیم. پس از دولت سازندگی، دولت اصلاحات روی کار آمد که شخصی روحانی و سید در رأس آن قرار داشت و مردم به این جایگاه صنفی و مذهبی اعتماد کرده بودند، اما خیانتی که این دولت به مردم خسته از دولت سازندگی کرد این بود که آنها را از چالش تئوری های اقتصادی غربی به چالش تئوری های سیاسی غربی وارد کرد؛ این دولت کارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تعطیل کرد و این خیانت بزرگ سبب شد برخی از مردم به ویژه جوانان از انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و به آن توجهی نداشته باشند. ادامه مصاحبه را از لینک زیر 👇مطالعه کنید لینک: https://b2n.ir/417649 🆔 @difqom
💢 استمرار جریان ضدانقلابی در حوزه (قسمت سوم) 🔎 اتهام آمریکایی و روسی و التقاطی، اتهام حلال‌کردن حرام‌ها و حرام‌کردن حلال‌ها، اتهام کشتن زنان آبستن و حلیت قمار و موسیقی از چه کسانی صادر می‌شود؟ از آدم‌های لامذهب یا از مقدس نماهای متحجر و بی‌شعور؟! فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعنه‌ها و کنایه‌ها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خاص؟ خواص از چه گروهی؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟ بگذریم که حرف بسیار است. ⚠️ همه این‌ها نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه‌هاست، و برخورد واقعی‌ هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است. از یک طرف وظیفه تبیین حقایق و واقعیات و اجرای حق و عدالت در‌حد توان و از طرف دیگر مراقبت از نیفتادن سوژه‌ای به دست دشمنان کار آسانی نیست. 📑 یادداشتی از محمدرضا باقرزاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya ... 🆔@difqom
💢 استمرار جریان ضدانقلابی در حوزه (قسمت دوم) ♨️ دسته دیگر از روحانی‌نما‌هایی که قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانه دربار می‌ساییدند، یک مرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آن‌همه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز مقدس نماهای بیشعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‌گویند مسئولین نظام کمونیست شده‌اند! ⭕️ تا دیروز مشروب‌فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام‌زمان {ارواحنافداه} را مفید و راه‌گشا می‌دانستند، امروز از اینکه در گوشه‌ای خلاف‌شرعی که هرگز خواسته مسئولین نیست رخ می‌دهد، فریاد وا اسلاما سر می‌دهند! دیروز حجتیه‌ای‌ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی تر از انقلابیون شده‌اند! 📑 یادداشتی از محمدرضا باقرزاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya ... 🆔@difqom
💢 استمرار جریان ضدانقلابی در حوزه (قسمت اول) ⚠️ استمرار جریان ضد‌انقلابی منحصر به زمان کنونی نبوده است؛ حضرت امام (ره) در زمان حیاتشان این خطر را گوشزد کرده و در منشور روحانیت، به حوزه‌های‌علمیه درباره هشدار داده‌اند: ... البته هنوز حوزه‌ها به هر دوتفکر آمیخته‌اند و باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایه‌های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند... ⭕️ طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه هم‌چنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده‌اند. آن‌ها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی‌نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبریز با هماهنگی چپی‌ها و سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان کردستان تنها یک نمونه است که می‌توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست بر نداشتند و از کودتای نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت. 📑 یادداشتی از محمدرضا باقرزاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya ... 🆔@difqom
✅دو قطبی غلط اقتصاد/ فرهنگ! ✍ محمدرضا باقرزاده 👈یکی از دوقطبی های غلط، دو قطبی فرهنگ و اقتصاد است. در این دو قطبی کاذب، فرهنگ گرایان و منادیان ارزشها در مقابل واقعیت گرایان هستند طوری که گویا نمی شود هم فرهنگ گرا بود و هم واقعیات را دید. آنچه به این دوقطبی کاذب دامن می زند، افراط و تفریط های موجود در افکار و‌‌ گرایشات و رفتار های افراد و جریانات کشور است‌. 👈برخی فقط از حجاب می گویند و در ادبیات گفتاری و نوشتاری و رفتاری این گروه، اثری از گشت ارشاد و مقابله با گران‌فروشی و رانت و انحصار بی عدالتی های اقتصادی و ترک فعل و بی مدیریتی و ندانم کاری و مردم گریزی و اشرافی گری مسئولان را مشاهده نمی کنیم. 👈برخی هم از آن طرف بام افتاده، سرشان را در برف کرده اند و انگار نه انگار که سیل هنجار شکنی اخلاقی دارد از دبی به کیش و از کیش به دیگر شهرها سرازیر می شود و غافلند که اگر کاری نکنیم این سیل ویرانگر، تا حرم ها را هم خواهد بلعید‌ و پروژه آندولس سازی ایران همه چیز ما را به فنا خواهد برد. 💢 راه حل و‌ مقابله با این دو‌قطبی نادرست، درک درست مفهوم اولویت اقتصاد است. تصور برخی اینست که اگر رهبری، سال را, سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری کردند پس اولویت انحصاری! کشور، اقتصاد است و مسائل دیگر، اساسا اولویتی ندارند. مشکل این‌گروه نفهمیدن درست مفهوم اولویت گذاری است. اولویت اقتصاد در نظام مسائل کشور به این معنا است که همه بخش های کشور باید به بخش های اقتصادی مدیریت کشور کمک کنند که شاخ غول تورم و وابستگی اقتصادی را بشکنند و همه اقدامات غیر اقتصادی هم باید حتی الامکان پیوست اقتصادی داشته باشد؛ نه این که بخش های فرهنگی کشور به مرخصی بروند و کاری نکنند تا مشکلات اقتصادی حل شود! ⭕️صد البته حل مشکل فرهنگی در شرایط بحران اقتصادی به غایت سخت، ظریف و حساس است اما درک ظرافت و حساسیت و سختی حل یک مسأله غیر از حذف مسأله و ندیدن اولویت آن در نظام اولویت های کشور است. 💢بگذریم از این حقیقت که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی هم معضلات فرهنگی است مثل معضل فرهنگ‌غلط اسراف و فرهنگ‌ غلط بها ندادن به حمایت از تولید داخلی و فرهنگ‌غلط حرص و‌طمع که همگی، فرهنگ‌ های غلط اقتصادی هستند. فرهنگ و اقتصاد آنقدر در هم تنیده اند که نمی توان هیچکدام را بدون دیگری حل کرد. اقتصاد بدون فرهنگ سر از لیبرالیسم اقتصادی غربی در می آورد و توجه به فرهنگ بدون اقتصاد هم نتیجه‌اش شکست برنامه ریزی فرهنگی نظام اسلامی خواهد بود و جامعه فلک زده و فقیر و وابسته اقتصادی، استحکام فرهنگی هم نخواهد داشت. در مجموع مفهوم‌ درست اولویت اقتصاد، فوریت و اورژانسی بودن رسیدگی به امر اقتصاد است نه تعطیلی رسیدگی به فرهنگ! https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
28.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هنرمندی تماشایی با سبک‌های مختلف تلاوت قرآن
✅ضرورت عبور از توصیه بشردوستانه به اقدام بشردوستانه ✍ محمدرضا باقرزاده 👈وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیر عبداللهیان در خصوص موج سرکوبها در فرانسه گفته است: 🔹سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می کنیم. 🔹دولت فرانسه را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که بصورت مسالمت آمیز مطالبات خود را پیگیری می کنند فرا می خوانیم. 👈توصیه حقوق بشری آقای امیرعبداللهیان به دولت فرانسه گام تحسین‌برانگیز و مبارکی است. اما تا این‌توصیه به اقدام تنبیهی و قاطع تبدیل نشده، هنوز تا سیاست خارجی دولت اسلامی فاصله داریم.‌ https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگویی برای آن دسته مسئولین و مدیرانی که میترسند اگر به چند سست فرهنگ خدمت ندهند‌ آسمان به زمین خواهد افتاد. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥احتیاط لازمه ولی اگر قرار خدا بر حادثه باشه فقط باید به خود خدا پناه برد. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کرونای آدمکش و جامعه نابود کن/ همه برای مبارزه با این کرونای خطرناک قیام کنند ⏪ درخواست آیت اللـه اراکـــی از عموم مردم برای مبارزه با ویروس خطرناک بیحجابی: ▪️بی حجابی رواجــش در جامعه یعنی تجویز بهره‌برداری جنـسی نامشــروع از زنــان در یک جامعه . ▪️از کشف حجــاب بیش از آن که ، مردها آسیب ببیــنند خودِ زن آسیب می بینه.ما دلسوز جوانای خودمون هستیــم .ما دلسوز دخترکی هستیم که خیال میکنه کار خوب میکنه .ما نمی توانیم شاهد سوختن او باشیم در جامعه ⏪ما نمی‌توانیم درجامعه خودمان بی‌حجابی را تحمل کنیم ▪️رواج بی‌حجابی یعنی رواج فساد یعنی رواج یک کرونای آدمکش و جامعه نابودکن ▪️بی‌حجابی کرونای جامعه ماست ،باید با این کرونای جدید مبارزه جدی انجام داد ▪️آنهایی که سرنوشت جامعه اسلامی برایشان مهم است کمک کنند و از انتشار این پدیده خطرناک جلوگیری کنند.
31.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ بسیار زیبا بمناسبت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی و سالگرد رای ۹۸/۲ درصدی مردم شریف ایران اسلامی به« جمهوری اسلامی ایران »🔶🔶🔵🔵🔶🔶🔵🔵🔶🔶 به «جمهوری اسلامی ایران» گفته ایم آری به هر چه غیر «جمهوری اسلامی ایران» نه 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹از شاهنشاه برعندازان حناب پروفسور! رضا پهلوی بعید نیست که حتی از ابتدایی‌ترین اطلاعات تاریخی نیز بی‌بهره است. وی مدعی شد توماس جفرسون از بنیانگداران آمریکا و نویسنده اعلامیه استقلال این کشور از منشور کوروش کبیر برای تنظیم قوانین ایالات متحده الهام گرفته است. منشور کوروش در مارس ۱۸۷۹ میلادی کشف شد و توماس جفرسون در ژوئیه ۱۸۲۶ فوت کرد یعنی نیم قرن قبل از پیدا شدن منشور کوروش کبیر!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعمال قانون حجاب در فرودگاه بین المللی شیراز 🔹 به امید احترام سایر نهادها و دستگاه‌ها به قانون و با تشکر از کارکندان با شرافت فرودگاه شیراز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
گزیده فرمایشات روشنگرانه مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ ۱- فرهنگ از ادبیات و هنر تا سبک زندگی، فرهنگ عمومی، اخلاق و رفتار اجتماعی، شامل همه این‌ها است؛ ما در این زمینه‌ها تکلیف و مسئولیت داریم. ۱۳۹۵/۶/۳، ۲- عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است، چرا؟ چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم؛ شما ناچار هوا را تنفس می‌کنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. ۱۳۹۳/۱/۱، ۳- همه چیز مترتب بر فرهنگ است. فرهنگ حاشیه و ذیل اقتصاد نیست، حاشیه و ذیل سیاست نیست، اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگند. ۱۳۹۲/۹/۱۹، ۴- شما اگر چنانچه تولید داخلی نداشته باشید، واردات می‌آید جای تولید داخلی را می‌گیرد. وقتی واردات آمد جایگزین شد، نتیجه این می‌شود که بعد تولید داخلی هم دیگر نمی‌تواند کمر راست کند؛ یکی از مشکلات امروز ما همین است: واردات فراوان - شاید تا حدود زیادی بی‌حساب‌وکتاب- در بخش‌های مختلف در مقابلش تولید ناقص؛ فرهنگ هم همین‌جور است. اگر شما تولید فرهنگی نکردید، واردات فرهنگی - چه به صورت رسمی، چه به صورت قاچاق- وارد کشور می‌شوند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶، ۵- اگر فرهنگ در کشوری دچار انحطاط شد و یک کشور هویت فرهنگی خودش را از دست داد، حتی پیشرفت‌هایی که دیگران به آن کشور تزریق کنند، نخواهد توانست آن کشور را از جایگاه شایسته‌ای در مجموعه بشریت برخوردار کند و منافع آن ملت را حفظ کند. ۱۳۸۳/۲/۲۸، ۶- نمونه‌هایی از کار‌هایی که می‌تواند نسل جوان را در نقش و شأن محوربودن حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیت لازم را به آن‌ها بدهد.... یکی تشکیل کارگروه‌های فرهنگی است؛ این کاری که الان دارد انجام می‌گیرد؛ این الان وجود دارد. بنده با بسیاری از این‌ها آشنا هستم، با بعضی ارتباط هم دارم. کارگروه‌های فرهنگی در سراسر کشور و در مساجد... یکی از این کارهاست. این «آتش به اختیار» که من... گفتم، مربوط به این مجموعه است، [یعنی]مجموعه‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی که این‌ها می‌توانند تأثیرگذاری عمیقی داشته باشند. از اول انقلاب هم همین طور بوده، الان هم همین طور است. الان هر جایی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید - جوان متشکل و بافکر و صاحب ذهن فعال- که دست به کار فرهنگی می‌زنند مثلاً در یک مسجدی، در یک هیئت عزاداری‌ای این‌ها می‌توانند روی جوان‌ها، محله، خویشاوندان و مجموعه‌های دانشجویی تأثیر بگذارند، یک حرکتی، یک عزمی، یک بینش و بینایی‌ای را در یک مجموعه‌ای به وجود بیاورند. ۱۳۹۸/۳/۱، ۷- عدالت اجتماعی، که یک امر اجتماعی محض و مربوط به حکومت، سیاست و شیوه فرمانروایی در جامعه است، جز به برکت یک فرهنگ صحیح در اذهان یکایک مردم، تأمین شدنی نیست. ۱۳۷۴/۴/۱۹، ۸- بدون شک، فرهنگ مثل روح است. بلاشک فرهنگ است که جامعه را به اصل کار یا بیکاری، به کار تند یا کند و به جهت‌گیری خاص یا به ضد آن جهت‌گیری وادار می‌کند. ۱۳۸۱/۱۰/۲۵، ۹- فرهنگ، برنامه‌ریزی هم لازم دارد؛ نباید انتظار داشت که فرهنگ کشور به خودی خود خوب بشوند و پیش بروند؛ نه، این برنامه‌ریزی می‌خواهد. ۱۳۹۲/۹/۱۹، ۱۰- اگر پایه‌های فرهنگی بخواهد مستحکم شود، شرط اصلی این است که ایمان مردم به دین و مواریث فرهنگی خودشان روزبه‌روز استحکام پیدا کند و تضعیف نشود. ۱۳۸۱/۳/۷، ۱۱- مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنه فرهنگی باشند؛ رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حساس باشند، باید هشیار باشند. نمی‌خواهیم بگوییم همه آسیب‌های فرهنگی کار بیگانگان است؛ نه، خود ما هم مقصریم؛ مسئولان مختلف، مسئولان فرهنگی، مسئولان غیرفرهنگی، کم‌کاری‌ها، غلط‌کاری‌ها، این‌ها تأثیر داشته؛ ما همه را به گردن دشمن نمی‌اندازیم؛ اما حضور دشمن را هم در زمینه مسائل فرهنگی نمی‌توانیم فراموش کنیم. ۱۳۹۳/۱/۱، ۱۲- از استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی بالاتر، «استقلال فرهنگی» است. یعنی فرهنگ استقلال، اعتقاد و ایمان به استقلال. مهم این است که با هر نوع وابستگی مقابله شود. یک ملت به این نقطه که رسید، دیگر هیچ مشکلی ندارد. ۱۳۷۵/۱/۲۸، ۱۳- [در زمینه فرهنگ]راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به رویش‌های خوب و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند این‌ها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند. ۱۳۹۵/۶/۳، ۱۴- کار‌ها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود، اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و کژی خواهد شد. ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅بایسته های «مهار تورم» یادداشتی به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۲ ✍محمدرضا باقرزاده ۱. رونق تولید و صادرات و واردات مبتنی بر آن، یکی از چاره‌های اساسی تورم است به این دلیل که: اولا- سبب فراوانی عرضه کالا و به‌طور طبیعی عدم افرایش قیمت‌ها می‌شود. ثانیا - مانع از این خواهد شد که مهار تورم با رکود اقتصادی همراه گردد. ثالثا- افزایش تولید و سرمایه گذاری در کنترل و کاهش تورم نقش دارد. رابعا- رشد تولید مازاد بر نیاز داخلی، راه صادرات را باز و درآمد ارزی کشور را افزون می‌کند و تامین نیاز‌های کشور در داخل، تاثیرات تحریم از جمله تورم را منتفی یا کاهش می دهد.   ۲. جلوگیری از تصویب هر طرح و لایحه و مصوبه و آیین نامه ای که تبعات تورمی در کشور دارد. ۳. فعال تر شدن دیپلماسی دولت و توسعه ارتباط با همسایگان و ایجاد زمینه‌ی صادرات محصولات ایرانی  ۴. مقابله با رشد بی رویه و نامعقول و کاذب تقاضا ۵. کاستن از بدهی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی ۶. هدایت نقدینگی به سمت تولید تا تورم ناشی از فشار تقاضا به واسطه رشد نقدینگی ایجاد نگردد.   ۷. دلار زدایی از هزینه تولید در کشورتا تورم ناشی از فشار هزینه تولید افزایش نیابد. ۸. خداحافظی با نظریات اقتصادی نئولیبرالیسم و سرمایه‌داریِ لیبرال و نسخه امثال فریدمن   ۹. کنترل رشد قارچ گونه بانکهای خصوصی و دولتی  ۱۰. تلاش برای حذف سلطه دلار بر بازارهای داخلی و اجتناب حد اکثری از دلاری کردن هزینه تولید ۱۱. انحلال بورس کالا برای رهایی از قیمت گذاری های جهانی و دلاری کالا  ۱۲. شکست انحصار بازار و گسترش رقابت برای جلوگیری از قیمت گذاری های دلخواه ۱۳. عرضه گسترده زمین به مردم برای کاهش هزینه مسکن و مردمی سازی تولید آن ۱۴. رفع تصدی گری افراطی دولت ۱۵. مجازات‌های اقتصادی موثر بر فعالیت های غیر مجاز اقتصادی ۱۶. اخذ مالیات موثر بر کاهش فعالیتهای غیر مولد  و غیر مجاز اقتصادی ۱۷.‌ صیانت از ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ۱۸. محدود سازی و سرکوب سوداگری‌های «ضرار محور» و مبارزه قاطع حاکمیتی با رانت‌جویان و مفسدان و اخلالگران اقتصادی ۱۹. ساماندهی فضای رسانه به منظور کنترل جنگ رسانه ای دشمن در عرصه اقتصاد ۲۰. کنترل منطقی تقاضا بر مبنای نیازهای «ضروری و مشروع» و مقابله با تقاضاهای «کاذب و نامشروع» بازار ۲۱. مقابله با دلال‌بازی و کسب ثروت‌های بادآورده به ویژه با دانه درشت‌ها  ۲۲. انطباق تصمیمات اقتصادی دولت با شرایط جنگ اقتصادی ۲۳. برنامه ریزی برای مقابله با تأثیرگذاری معاندان در بازارهای خارجی ارز https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅راهکارهای «رونق تولید»؛ یادداشتی به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۲ ✍محمدرضا باقرزاده ۱. کنترل تورم؛ که به طور متقابل بر رشد تولید تاثیر مثبت داشته، موجب کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز و کاهش توان تولید می‌شود. ۲. فعال تر شدن دیپلماسی دولت و توسعه ارتباط دولت با همسایگان و ایجاد آرامش در منطقه، برای تامین امنیت تولید گران و سرمایه گذاران. ۳. فعالتر شدن بخش خصوصی در تجارت داخلی و خارجی ۴. گسترش اقداماتی همچون تسهیل صدور مجوز کسب و کار و روانسازی دیوان سالاری اداری ۵. ایفای نقش رسانه ها، اساتید، نخبگان و صاحب نظران در ارائه راهکار‌های تخصصی، فرهنگ سازی و مطالبه گری از دولت ۶. هدایت نقدینگی و منابع مالی بانکها و بخش خصوصی با اعمال مشوق ها و الزامات اداری و حاکمیتی به سمت تولید ۷. شکستن سلطه دلار و حذف آن از از معاملات داخلی و کنترل قیمت دلار، به منظور دستیابی تولید گران به قیمت عادلانه نهاده های تولید و کالاهای سرمایه ای و در نتیجه پایین آمدن هزینه های تولید ملی و به صرفه شدن خرید تولیدات ملی توسط آحاد جامعه ۸.‌ عرضه گسترده زمین به مردم برای تولید مسکن ۹. رفع تصدی گری افراطی دولت در عرصه تولید ۱۰. عبور از عمودی سازی‌ و انبوه سازی‌ مسکن به عنوان بستر کندی تولید مسکن ۱۱. اصلاح ساختار نظام سیاست گذاری، نظام حکمرانی داده، نظام تامین مالی، نظام سهم بری، نظام مالیاتی حمایتی و نظام بودجه ریزی در خدمت تقویت فعالیت های مولد ۱۲. اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی به عنوان ابزار حمایتی دولت از تولید کالاهای اساسی ۱۳. افزایش سرمایه گذاری در بورس برای افزایش ضریب قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری، شفافیت نسبی بیشتر بازار، کمک به تولید ملی با سرمایه‌گذاری و شراکت در شرکت‌های ایرانی ۱۴. مردمی سازی اقتصاد تا هیچ کس بنا بر ظرفیت خودش از تولید ارزش افزوده حقیقی باز‌نماند. ۱۵. افزایش هزینه فعالیت های نامولد و فاقد ارزش از طریق ابزارهای مالیاتی ۱۶. اصلاح فرهنگ اقتصادی مردم در خصوص فعالیت های نامولد و مزاحم ۱۷. تدارک مشوق های لازم برای حضور مردم در فعالیت های تولیدی و کاهش ریسک آنها از طریق سازوکارهای ارزان بیمه ۱۸. فراهم ساختن امکانات لازم و ارزان برای هر فرد تولید کننده تهیه سازوکاری مناسب برای ورود مازاد تولید آن فرد به چرخه نظام مصرف در اقتصاد ۱۹. جهت دهی دلالان به نظام توزیع و صادرات ۲۰. معرفی تعاونی ها به مردم و آموزش و گسترش و تشویق آنها در اقتصاد کشور ۲۱. توسعه ی بنگاه های خرد و کوچک، و اشتغال های خانگی و ارائه مشوق های لازم در این زمینه با استفاده از تجربه چین ۲۲. توسعه ابزارهای مالی و مردم محور در بازار سرمایه همچون سهام عدالت. ۲۳. کنار گذاشتن دلار و جایگزینی تجارت با ارزهای محلی ۲۴. استفاده از بازارهای وسیع تجاری دنیا برای رشد تولید ۲۵. اصلاح بسترهای قانونی رشد تولید ۲۶. فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف در مردم و پرهیز از تجمل گرایی افراطی برخی مردم ۲۷. فرهنگ سازی برای تعصب داشتن مردم نسبت به تولیدات داخلی ۲۸. پیش بینی و اعمال مجازات‌های اقتصادی موثر بر فعالیتهای غیر مجاز اقتصادی ۲۹. پیش بینی مالیات موثر بر کاهش فعالیتهای غیر مولد ۳۰. صیانت از ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم به عنوان بزرگترین حامیان تولید ملی ۳۱. مقابله قاطع با دلال‌بازی و کسب ثروت‌های بادآورده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
ebook9779[www.takbook.com].pdf
3.4M
کتاب «چی بگم آخه» را دانلود و مطالعه کنید. کتاب خوبی است برای آموزش مهارت های امر به معروف و نهی از منکر به زبان روان و جذاب https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅ تحلیل قرآنی عملیات شیطانی کشف حجاب! ✍ محمدرضا باقرزاده قرآن کریم، در آیات متعددی، پدیده کشف حجاب را نتیجه عملیات و‌برنامه ریزی شیطان معرفی می کند که بی حجاب نقش قربانی این عملیات را بازی می کند👇 ۱. «يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما ...؛ اى فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد، آن گونه كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد، و لباسشان را از تنشان بيرون ساخت‌....» ۲. «فَدَلَّاهُما بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما ...؛ آنها را با فريب (از مقامشان) فرود آورد، و هنگامي كه از آن درخت چشيدند اندامشان (عورتشان) براي آنها آشكار شد....» ۳. «فَأَكَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما ...؛ سرانجام هر دو از آن خوردند (و لباس بهشتيشان فرو ريخت) و عورتشان آشكار گشت....» ۴. «فَدَلَّاهُما بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما ...؛ و به اين ترتيب آنها را با فريب (از مقامشان) فرود آورد، و هنگامي كه از آن درخت چشيدند اندامشان (عورتشان) براي آنها آشكار شد....» ۵. «يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما ...؛ اى فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد، آن گونه كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد، و لباسشان را از تنشان بيرون ساخت‌تا عورتشان را به آنها نشان دهد....» ۶. «فَأَكَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما ...؛ سرانجام هر دو از آن خوردند (و لباس بهشتيشان فرو ريخت) و عورتشان آشكار گشت....» ۷. «... ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ...؛ و هنگامي كه از آن درخت چشيدند اندامشان (عورتشان) براي آنها آشكار شد و شروع كردند به قرار دادن برگهاي (درختان) بهشتي بر يكديگر تا آنرا بپوشانند....» ۸. «... فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ...؛ (و لباس بهشتيشان فرو ريخت) و عورتشان آشكار گشت و از برگهاي (درختان) بهشتي براي پوشاندن خود جامه دوختند....» ۹. «... بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ...؛ اندامشان (عورتشان) براي آنها آشكار شد و شروع كردند به قرار دادن برگهاي (درختان) بهشتي بر يكديگر تا آنرا بپوشانند....» ۱۰. «... فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ...؛ (و لباس بهشتيشان فرو ريخت) و عورتشان آشكار گشت و از برگهاي (درختان) بهشتي براي پوشاندن خود جامه دوختند....» در نتیجه: ۱. 👈 این همه تکرار قرآنی از پدیده کشف حجاب بهترین دلیل بر اولویت توجه به آن است. ۲. 👈 کشف حجاب ننیجه عملیات پیچیده و منسجم دشمن و‌شیاطین است. ۳. 👈راه برون رفت از بحران فرهنگی بی حجابی برنامه ریزی برای گسترش معنویت و توسل و تضرع به سوی خداوند و‌به تعبیر قانون اساسی ما، ایجاد فضای مناسب برای رشد فضایل اخلاقی است. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh