eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
751 دنبال‌کننده
879 عکس
940 ویدیو
128 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
50.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر از مجلس فعلی هم راضی نیستیم عملکرد آن را بهتر ببینیم تا با امید بیشتر رای بدهیم https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هموطن گرامی همه باهم برای پیشرفت و سربلندی ایران ، امروز جمعه ۱۱ اسفند در انتخابات شرکت می‌کنیم. نزدیکترین شعب رای‌گیری به شما و لیست نامزدها در entekhabiran.moi.ir/branches وزارت کشور
تاکنون استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، گلستان، لرستان، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان پیشرو در مشارکت در انتخابات هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ از ابتدای امسال حرف نائب امام زمان (عج) حضور پرشور در انتخابات بوده... 🇮🇷 شرمنده خون شهدا نشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرمرد هندی (‌ به تلافی شکست هند از نادرشاه) میگه ما ایرانی ها را مثل این شیر رام کرده ایم پاسخ دندانشکن شیر ...‌دیدن داره 😂👌 حافظه تاریخی ایران مقتدر نادرشاه افشار
💢پوستر دست تو اثرگذاره🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حالا نوبت نمایندگان منتخب است که ثابت کنند ارزش رای ملت را داشته اند و قدرت ارتباط دادن مشارکت با حرکت موتور پیشرفت کشور را دارند. 🔴 و مهمتر این که اکنون زمان مطالبه مستمر و پیگیر نیروهای انقلاب از منتخبان ملت است تا چهارسال بعد مجددا لازم نباشد رهبر عزیزمان برای مشارکت مردم اصرار کنند. 🔴 عرض تسلیتی هم داشته باشیم برای آنها که در کارزار بزرگ ملت با دشمنان ایران پشت ملت را خالی کردند و حاضر نشدند رای بدهند. امید آنکه تا انتخابات بعدی بزرگ‌شوند. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅قصیدۀ حدیث شریف کساء 👈سروده شاعر فرهیخته جناب آقای سازگار 👇 به نام حقّ و رسول و ائمّه ی اطهار به نظم تازه حدیث کسا کنم تکرار حکایتی متواتر، روایتی محکم نموده فاطمه بر جابر این چنین اظهار که شد رسول خدا میهمان من روزی سلام کرد به من آن شهنشه اَبرار بگفت فاطمه جان ضعف در بدن دارم برو کسای یمانی برای من باز آر زمن گرفت کسای یامنی آن سرور کشید در بَر و تابید نورش از رخسار در آن میانه حسن آمد و سلامم کرد جواب گفتم و گفت ای حبیبه ی دادار رسد شمیم خوشی بر مشامم ای مادر مگر رسول خدا پا نهاده در این دار مشام حجّت حق بوی مصطفی شِنود چنان که بلبل، بوی گل از سوی گلزار مگر نه حضرت یعقوب بوی یوسف یافت مشام یار بباید که بشنود بوی یار جواب گفتم ای نور دیده ام آری نشسته زیر کسا آن سپهر مجد و وقار پس از سلام و جواب سلام و اذن دخول نشست خواجه ی لولاک را حسن به کنار پس از رسول خدا و حسن، حسین آمد سلام کرد و گرفت اذن و یافت استقرار پس از دو سبط عزیزش گرفت اذن دخول علی ولیّ خداوند، حیدر کرّار پس از علی زپدر من گرفتم اذن دخول شدم به زیر کسا شمع محفل آن چار پس از تجمّع ما پنج تن به زیر کسا گشود لب به دعا عقل کلّ که یا غفّار گواه باش که این جمع اهل بیت منند مرا چو روح به جسمند و نور در دیدار زخون و گوشت من هست خون و گوشتشان مرا شریک سرور و غمند در هر کار به صلح و جنگ من آورده روی، با اینان هر آن کسی که کند صلح یا کند پیکار چنان که دوستشان دوست آمده با من مراست دشمن این جمع، دشمن غدّار منم از اینان، اینان هم از منند همه پلیدی از تن و از جانشان تو دور بدار پس از دعای رسول خدا به خیل ملک خطاب آمد از حیّ قادر دادار که ای ملائکه من خلق را نکردم خلق نه هشت خلد و نه این هفت گنبد دوّار نه بَرّ و بحر، نه خورشید و مه، نه لوح و قلم نه عرش و فرش، نه صبح و مسا، نه لیل و نهار مگر به خاطر این پنج تن که زیر کسا جمال انورشان گشته مطلع الانوار سؤال شد زخداوند کیستند این پنج تن بدین مقام و جلال و کمال و عزّ و وقار ندا رسید که زهرا و باب و شوهر او حسین او حسن او دو لؤلؤ شهوار بگفت حضرت جبریل بار معبودا کنون زلطف و کرم منّتی به من بگذار که در زمین روم این پنج را ششم باشم کز این جلال کنم فخر بر ملک بسیار گرفت اذن و بیاورد آیه ی تطهیر حضور فخر بشر یعنی احمد مختار سلام کرد و گرفت اذن از رسول خدا ششم نفر شد و زیر کسا گرفت قرار سؤال کرد زختم رسل در آن هنگام علی که بود و باشد قسیم جنّت و نار که چیست منزلت ما به نزد حیِّ و ودود تو ای رسول خداوندگار کن اظهار بگفت ختم رسل یا علی قسم به خدا که جان من به یَدِ حکم اوست در هر کار به محفلی که شود ذکر این حدیث شریف شوند خیل ملک جمع در یمین و یسار دعا کنند ملائک به اهل آن مجلس کنند بر همگان لحظه لحظه استغفار علی به ختم رسل داد پاسخی شیرین که جام دل شود از شهد معرفت سرشار قسم به خالق کعبه که رستگار شدیم چه ما چه شیعه ی ما تا ظهور روز شمار زهی حدیث صحیحی که راویش زهراست دردود باد بر آن بانو و بر این گفتار از این حدیث دمد روح در تن مؤمن به این حدیث نمودند خاص و عام اقرار چه ظلم ها که بر این پنج تن رسید مدام گهی به زخم زبان گه به تیغ آتش بار بدون اذن گشودند بیت زهرا را یکی به ضرب لگد دیگری به شعله ی نار شکست فرق علی، سوخت سینه ی زهرا یکی زتیغ و یکی از جراحت مسمار شکافت قلب حسن، شد سر حسین به نی هزار لعن بر آن فرقه ی جنایتکار بدان، حدیث کسا مستند بود «میثم» مباد آنکه کنی این حدیث را انکار https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
30.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا مشرکت پایین تر مردم در انتخابات مجلس به معنای اقبال کمتر مردم به اصل نظام نیست؟
✳️ تصور کنید اگر مشارکت کم بود شورای حکام آژانس علیه ایران چه قطعنامه ای صادر می کرد👇 🔹خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفتند وارد تقابل جدی با برنامه هسته‌ای ایران نشوند. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅در آستانه تشکیل مجلس خبرگان جدید هیئتهای اندیشه ورز؛ مطالبه مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان رهبری را مرور می کنیم. مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۶ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مطالبی به شرح زیر فرمودند: 👈«در این مجموعه‌ی مجلس خبرگان میتوان یک هیئت اندیشه‌ورزی را تصوّر کرد -چون بحمدالله اشخاص صاحب اندیشه، صاحب فکر در این مجموعه‌ی هفتاد هشتاد نفری کم نیستند- که وظیفه‌ی این هیئت اندیشه‌ورز این باشد که یک نگاه کلانی بکند به مسیر انقلاب از اوّل تا امروز. خب، این انقلاب یک اهدافی داشته است، یک حرکتی شروع شده است به سمت اهداف؛ نگاه کنند تا ببینیم که به این اهداف چقدر نزدیک شده‌ایم، به کدامش نزدیک شده‌ایم، در مورد کدام هدف توقّف داشته‌ایم، در مورد کدام هدف پس‌رفت داشته‌ایم -[چون] مواردی هم ممکن است این‌جوری باشد که فرض کنیم در اوایل انقلاب نسبت به این هدف، تحرّک و پیشرفتی وجود داشته، بعد نه‌اینکه توقّف، بلکه پس‌رفت حاصل شده- اینها را بشناسیم. و اگر چنانچه درمواردی یک چنین چیزهایی را مشاهده کردیم، این مجلس مطالبات خودش را بر اساس آن تنظیم کند. صحبت از مطالبات شد که در بیانات آقایان و نطقهای آقایان [در اجلاسیّه] هم بوده، آقایان هم که حالا اینجا افاده فرمودند و اشاره کردند، بنده هم قبلاً عرض کرده‌ام که مجلس خبرگان بایستی مطالباتی داشته باشد از دستگاه‌های مختلف؛ این مطالبات میتواند بر اساس این مطالعه تنظیم بشود. حالاما مثال بزنیم مواردی که وجود دارد... یا فرض بفرمایید مسئله‌ی تدیّن مردم؛ خب ما میخواهیم مردم متدیّن بشوند. این حرف گاهی تکرار شده که «ما مردم را نمیخواهیم بِزور به بهشت ببریم»؛ خب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطه‌آمیزی است. هیچ‌کس بِزور کسی را به بهشت نمیخواهد ببرد امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و این‌همه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم دچار جهنّم بشوند. این وظیفه‌ی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. این‌هم که حالا کسی بگوید «در اسلام در این زمینه زور وجود ندارد» حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این «فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة» یا «فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة» پس چیست؟ اینها همان زور است. پس بنابراین اینها مطالعات راهبردی است؛ یعنی وقتی هیئت اندیشه‌ورز شما نشست و یک نگاهی کرد به مسیر انقلاب، به این مجموعه در طول این ۳۹ سال، هر یک‌ از این موارد -و ده مورد دیگر یا پانزده مورد مهمّ دیگر را که میشود شمرد- در نظر گرفت و دید که ما در این قسمت مثلاً پیشرفت داشتیم، خب این پیشرفت مایه‌ی تشویق است؛ یک کارهایی باید کرد که این پیشرفت را ادامه بدهیم و حفظ بشود، چون مسلّماً این پیشرفت معارضین و مخالفینی دارد؛ یا یک جاهایی متوقّف ماندیم، یک جاهایی عقب‌رفت داشتیم؛ ببینیم در مقابل اینها بایستی چه‌کار کرد. این، مطالبه ایجاد میکند؛ یعنی مطالباتی که لازم است، خیلی فراتر از مطالبات جزئی و اجرائی است که مثلاً فلان استان یا فلان شهر چه مشکلی دارد. آنها هم البتّه مشکلات است و نمیخواهیم آنها را نفی کنیم، منتها شأن مجلس خبرگان شأن رسیدگی به آن‌جور مسائل است. این به نظر من یکی از کارهای اساسی و مهمّی است که این مجلس میتواند انجام بدهد.»۱۳۹۶/۰۶/۳۰ https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅تلاش های ناموفق آقای سروش محلاتی در درک نظریه مردم سلاری دینی مطلبی از آقای سروش در لینک زیر آمده که از جهاتی محل تامل گذرا است. https://andishehma.com/entekhabat-taziini 👈۱. آقای سروش گفته در مبنای فکری آیت‌الله مصباح، انتخابات حتی جنبه تزئینی هم ندارد!! لابد مردم گراهای فتنه گری که زینت مشارکت ۸۵ درصدی انتخابات ۸۸ را از بین بردند برای انتخابات لااقل نقش تزیینی را قبول دارند! 👈۲. او گفته اینها (یعنی اهالی نظریه نصب) منتظر هستند آرام آرام اساسا انتخابات با این وضع که عموم مردم در آن شرکت و رئیس جمهور یا نماینده مجلس انتخاب می‌کنند را از اصل و بیخ حل کنند. اما نگفته که اگر اینطور است و این دروغ راست است پس چرا همواره همفکران مثلا مردم گرای ایشان انتخابات را تحریم می کنند؟! و طرفدان نظریه مشروعیت الهی همواره دعوتشان به مشارکت حداکثری و انتخابات پر رونق است. شاید هم درک‌ درستی از نظریه ایشان در باب پارلمان در اسلام ندارد و آن را در تضاد با مردمی بودن نظام می داند. 👈۳. وی گفته تعبیر آیت‌الله مصباح این است که «اعتبار انتخابات رئیس جمهوری به رضایت او است» اما نگفته و شاید نمی‌داند که این اعتبار به معنای ارزش و اعتبار فلسفی است و گرنه ایشان هم مردم را موسس نظام می دانند. 👈۴. وی گفته در مراحل هشت‌گانه‌ نظریه آیت الله مصباح که بنده اینجا فهرست کردم، هیچ کجا بالاصاله حق مردم برای انتخاب کردن وجود ندارد. اما نگفته حق بالاصاله مردم چگونه با حق بالاصاله خداوند سازگار است. 👈۵. وی در ادامه به لولو سازی پرداخته و می‌گوید نظام اسلامی بر اساس مقدمات آیت الله مصباح می‌تواند انتخابات را محدود کند و حتی می‌تواند اگر مصلحت نداند، انتخابات را تعطیل کند. ظاهرا وی نمی داند که از منظر قائلان نظریه نصب هم بزرگترین مصلحت نظام تامین رضایت و همراهی عامه با نظام اسلامی است و ایشان هم مانند شهید بهشتی ضرورت اتکاء بر آراء عمومی در مراحل مختلف را ناشی از این می داند که بهترین نوع حکومت، حکومتی است که قدرتش را از حمایت مردم بگیرد .... 👈۶. در مجموع آقای سروش تلاش زیادی می کند که اثبات کند نتیجه نظریه مشروعیت الهی در فقه شیعه و نزد اندیشمندان اسلامی استبداد است اما این تلاش نتیجه ای جز افزودن به کج فهمی ها نداشته است چون اگر این استنتاج منطقی بود باید حکومت نبوی و علوی و مهدوی از حکومت های استبدادی باشند در حالی که هرگز چنین نیست. ✍ محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅ اعتراض مجرم به مستند سازی جرم مکشوف❗️ اخیرا کلیپ یک خانم که در حال جرم کشف حجاب از عکسبرداری دیگران شاکی بود در فضای مجازی دست به دست میشود. برای خیلی این سوال هست که آیا عکس گرفتن از جرم مشهود، نیاز به اجازه مجرم دارد یا خیر؟ پاسخ:👇 👈به طور کلی هرگونه تصویربرداری و فیلمبرداری «مخفیانه» از دیگران و تکثیر و توزیع آنها جرم است و مرتکب آن به دو الی پنج سال حبس، ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی و همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردد. 👈اما سوال این است که آیا تصویر برداری از جرم مشهود تصویر برداری مخفیانه محسوب می شود؟ قطعا نه. 👈آیا تصویر برداری از مراکز عمومی و خیابان و پارک و ... تصویر برداری مخفیانه محسوب می شود؟ قطعا نه و از این رو فیلم های خبری صدا و سیما حرم نیست. 👈بنا بر این عکس گرفتن از شخصی که مشغول ارتکاب جرم علنی است مصداق عکسبرداری مخفیانه نیست بلکه مستند سازی یک جرم مشهود قلمداد می شود‌. 👈در خصوص طلبکار شدن آن خانم بی حجاب و فضاسازی هایی که انجام‌داد هم باید دانست چنین اشخاصی بر موج تنها ماندن ناهی از منکر سوار می شوند و اگر در چنین مواردی به جای یک نفر، چند نفر معترض شوند، به این راحتی جای مجرم و معترض عوض نمی شود. ✍محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ موشکافی فیلم فحاشی زن بی حجاب به یک روحانی در درمانگاه قم! 📲 رسانه ای تا 👇 https://eitaa.com/joinchat/2985033989C66ea84d498 📌 عضو شوید☝️
✅حاشیه ای بر یک متن پر حاشیه ✍️محمدرضا باقرزاده با‌ اتفاقی که در یک درمانگاه افتاد گذشته از این که در تحلیل این پدیده و نظایر آن باید به نقش راهبردی دشمنان داخلی و نفوذی های داخلی توجه شود و فارغ از سوء استفاده های دشمنان اسلام و ایران از این قضیه، حواشی متفاوتی از سوی دلسوزان گفته و نگاشته شد و هرکسی از ظن خود یار‌ شد که مجموع این گفتگو ها را در یک جامعه رو‌ به‌ رشد به فال نیک می گیریم. اما در خصوص این واقعه توجه به چند امر لازم است: ۱. نهی از منکر واجب است و کشف حجاب از مصادیق قطعی و ضروری منکرات است و قانون برای مقابله با این منکر بدیهی باید اجرا و در صورت نیاز تکمیل شود؛ ۲. دولت اسلامی اولین متصدی مقابله نرم و سخت با این منکر است اما بخش نرم آن یعنی نهی زبانی را همگان باید اجرا کنند و هیچ کس جز در موارد خاصی که با مصلحت اهمی مزاحم باشد معاف از اجرای آن نیست و کسی حق ملامت کسی در اصل انجام نهی از منکر را ندارد؛ ۳. اجرای نهی از منکر بی حجابی مثل نهی از هر منکر دیگری شرایط و احکام و آدابی است که آموختن و مهارت در آنها تکلیف هر مسلمانی است که بار آن بر دوش حوزه های علمیه؛ آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای تبلیغی کشور سنگینی می کند تا شخص ناهی بتواند در لحظه تصمیم‌درست بگیرد و‌ نهی موثر داشته باشد و از قضا سرکنگبین صفرا نیفزاید؛ ۴. هر چند در ماجرای درمانگاه قم یک طرف قضیه طرف مجرمانه آن یعنی کشف حجاب است اما، آن خانم، نه دشمن است، نه مغرض نه سلیطه و نه هیچ عنوان نادرست دیگر و اگر شرایط حاکم بر محیط او را به جزع و فزع مجرمانه کشانده است نباید بهانه تجاوز از حق و عدالت شود. راه علاج جزع آن خانم بی مهری و توهین نیست بلکه، دلجویی و حمایت عطوفت آمیز و رفع مسالمت آمیز سوء تفاهم از ایشان است‌ که تکلیفی اسلامی است. ۵. در طرف دیگر این حادثه اقدامی با نیت‌ مصلحانه است که متاسفانه به دلیل برخی ابعاد نابجای آن همچون سرکنگبینی که صفرا می افزاید به جای اصلاح فاسد کرده و برای دشمن دانا و دوستان نادان سوژه های ناروا ساخته است. ۶. در این میان اما، ملامت ها و سرزنش های افراد بی تفاوت که بعضا هیچ کارنامه نهی از منکر و اقدام مصلحانه اجتماعی ندارند و کارشان صرفا غلط گیری از املای نوشته شده دیگران است کاری بسیار زشت و فرصت طلبانه است. آنها به جای ایراد گرفتن های عقده گشایانه باید پاسخگو باشند که جامعه تا کی باید تاوان بی تفاوتی های آنها را بدهد و مجرمان را بر ارتکاب جرم جری تر نماید. ۷. این حادثه نشان داد که حوزه های علمیه نیازمند پرداختن به فقه اجتماعی‌و به طور خاص فقه معاصر نهی از منکر هستند تا این اهرم اجتماعی هر روز بر اصلاح جامعه موثرتر افتد. ۸. در پایان نباید از ترک فعلهای مجلس و قوه‌قضائیه و دیگر نهادهای مربوط در امر حجاب و عفاف و‌معطل گذاشتن قوانین موجود نگفت و از آنها به عنوان عامل کلیدی گسترش فساد انتقاد نکرد. امید آن که قوانین موجود اجرا و خلأهای آن تکمیل گردد تا بیش از این شاهد هنجارشکنی های افسارگسیخته نباشیم. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh