eitaa logo
محب
7.8هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
6 فایل
بسم‌رب‌المهدی ♥️ جذاب ترین 👌😍 📜احادیث ائمه اطهار ✍️متون ادبی برگرفته از روایات 🖼️ عکس نوشته و... مطالبی با محوریت مذهبی_سیاسی_اجتماعی 👤ارتباط با ادمین: @j_moheb تبلیغات :https://eitaa.com/mohebbeh110_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
جنايات اسرائيل در لبنان و وعده الهی به خاموشی آتش ظالمان «ذات اقدس الهی يك وعده زنده برای ابد داد فرمود: ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا نارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ﴾ ـ اين درباره خصوص اسرائيلی هاست. در قرآن كريم ـ فرمود هر وقت اين یهود خائن[اسرائیل] آتشی روشن كرد خدا شخصاً خاموش كرد... اسرائيل اگر در برابر مردم مظلوم لبنان جنگنده دارد، در برابر خدا چه دارد؟! فرمود خدا اين آتش را خاموش كرد. جهانی عليه ايران هشت سال آتش روشن كردند، ﴿أَطْفَأَهَا اللّهُ﴾؛ ﴿وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قيلاً﴾از خدا راستگوتر كيست... ✍آیت الله العظمی جوادی آملی 🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجر شهید برای کسی که بیاد مرگ است... ❗️ 📽حجت‌الاسلام رفیعی 🤍@Mohebbeh110
تفاوت مردم در رساندن برکت 🛑 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ عَنْ خَلَفِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي عُبَيْدٍ اَلْمَدَائِنِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ عِبَاداً مَيَامِينَ مَيَاسِيرَ يَعِيشُونَ وَ يَعِيشُ اَلنَّاسُ فِي أَكْنَافِهِمْ وَ هُمْ فِي عِبَادِهِ بِمَنْزِلَةِ اَلْقَطْرِ وَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَادٌ مَلاَعِينُ مَنَاكِيرُ لاَ يَعِيشُونَ وَ لاَ يَعِيشُ اَلنَّاسُ فِي أَكْنَافِهِمْ وَ هُمْ فِي عِبَادِهِ بِمَنْزِلَةِ اَلْجَرَادِ لاَ يَقَعُونَ عَلَى شَيْءٍ إِلاَّ أَتَوْا عَلَيْهِ . 🔰 امام باقر علیه السلام: خداوند متعال بندگانی دارد که خوشبخت و موفق هستند، آنها زندگی می‌کنند و مردم در کنار آنها زندگی می‌کنند و آنها در میان بندگان خدا مانند باران هستند. و خداوند عز و جل بندگانی دارد که نفرین شده و بدبخت هستند، آنها زندگی نمی‌کنند و مردم در کنار آنها زندگی نمی‌کنند و آنها در میان بندگان خدا مانند ملخ هستند که بر چیزی نمی‌نشینند مگر اینکه آن را نابود می‌کنند. 📚 منبع: الکافی، جلد ۲، صفحه ۴۵۶. 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ تفاوت مردم در رساندن برکت 🛑 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ مُوسَى بْنِ ج
شرح مردم در خوشبختی و موفقیت، برکت و نفع رساندن به خلق و ضد آن‌ها متفاوت هستند. برخی از آن‌ها مانند قطرات باران هستند که خداوند به آن‌ها وسعت می‌دهد و آن‌ها نیز به مردم وسعت می‌دهند و مردم در سایه حمایت، حفاظت و نفع آن‌ها زندگی می‌کنند. و برخی دیگر برعکس هستند، نفرین شده و دور از رحمت خداوند، که از آن‌ها هیچ نیکی بر نمی‌آید. 📚مرآة العقول، ج ۲۶، ص ۲۱۶ 🤍@Mohebbeh110
توسل و توکل دائمی🤲🏻 ✍ آیة الله سید محمد صادق حسینی طهرانی 🤍@Mohebbeh110
آیت الله العظمی جوادی آملی: استاد، علامه طباطبایی(ره) می‌فرمود:از زمانی که خود را شناختم، همیشه برای جمع دعا کردم و هرچه برای خود خواستم، برای دیگران هم درخواست کردم، چون فيض الهی پایان ناپذیر است و هر چه ببخشد،از خزانه او چیزی کم نمی‌شود و برای دیگران خواستن، دریچه ای به سوی استجابت دعا برای خود است. 📖تسنیم ج۳۹ ص۵۱ 🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقامه نماز به امامت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در مسجد الاقصی 🌱 🤍@Mohebbeh110
➖ ایمان، تقوا و یقین چه جایگاهی نسبت به یکدیگر دارند؟ 🛑 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: اَلْإِيمَانُ فَوْقَ اَلْإِسْلاَمِ بِدَرَجَةٍ وَ اَلتَّقْوَى فَوْقَ اَلْإِيمَانِ بِدَرَجَةٍ وَ اَلْيَقِينُ فَوْقَ اَلتَّقْوَى بِدَرَجَةٍ وَ لَمْ يُقْسَمْ بَيْنَ اَلْعِبَادِ شَيْءٌ أَقَلُّ مِنَ اَلْيَقِينِ. 🔰 امام رضا علیه‌السلام فرمودند: ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است، تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است، و یقین یک درجه بالاتر از تقواست، و در میان بندگان چیزی کمتر از یقین تقسیم نشده است(یعنی مردم عموما از یقین بهره کمی برده اند و آن را ندارند). 📚 الکافی، ج ۲، ص ۵۱ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ ایمان، تقوا و یقین چه جایگاهی نسبت به یکدیگر دارند؟ 🛑 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ م
شرح علم و عبادت دو گوهر ارزشمند هستند که هدف اصلی از آفرینش جهان، نزول کتاب‌های آسمانی و ارسال پیامبران بوده است. علم، نوری است که خداوند به دل‌های آماده می‌بخشد و باعث حیات قلب و افزایش ایمان می‌شود. عبادت خالص نیز زمینه‌ساز افزایش نور، معرفت و یقین است. ایمان مراتب مختلفی دارد: 1. ایمان همراه با شک و شبهه (مرتبه پایین): ممکن است با شرک همراه باشد. 2. ایمان بدون شک و با یقین متوسط: تصدیق کامل به خدا و اصول دین. 3. ایمان با شهود و محبت کامل (مرتبه عالی): شوق شدید به خدا و شناخت همه‌جانبه. مراتب یقین نیز شامل: علم‌الیقین: شناخت نظری. عین‌الیقین: مشاهده مستقیم. حق‌الیقین: تجربه عمیق و کامل. علم‌الیقین مانند دانستن از نور آتش است، عین‌الیقین دیدن آتش و حق‌الیقین تجربه سوختن در آتش. هدف از علم و عبادت، رسیدن به یقین و قرب الهی است. ایمان و یقین نیز به تدریج و با تلاش و صفای قلب افزایش می‌یابد. 📚برگرفته از مرآة العقول، ج ۷ ، ص ۳۲۸ 🤍@Mohebbeh110
محب
شرح علم و عبادت دو گوهر ارزشمند هستند که هدف اصلی از آفرینش جهان، نزول کتاب‌های آسمانی و ارسال پیام
متن شرح امروز خیلی زیبا بود، برای طولانی نشدن مجبور شدم خلاصه اش کنم. اگه کسی دسترسی به کتاب مرآة العقول داره این قسمت رو بخونه خالی از لطف نیست.
یک منبع بی نظیر.... ✍حجت‌الاسلام پناهیان 🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر انسان در روز کارهای مثبتی کرد خدا را شاکر باشد... 🎙آیت الله العظمی جوادی آملی 🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه‌ای: حکم بازداشت کافی نیست؛ باید حکم اعدام نتانیاهو و سران جنایت‌کار رژیم صهیونی صادر شود! 🤍@Mohebbeh110
-
حاج احمد متوسلیان ؛ روزی خواهد شد ، شبانگاه بر سرشان خواهیم ریخت . - نحن‌المنتقمون .
➖ چه کسی نشانه میان خداوند و بندگان است؟ 🛑 اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ قَالَ حَدَّثَنَا يُونُسُ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَصَبَ عَلِيّاً عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَلَماً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ فَمَنْ عَرَفَهُ كَانَ مُؤْمِناً وَ مَنْ أَنْكَرَهُ كَانَ كَافِراً وَ مَنْ جَهِلَهُ كَانَ ضَالاًّ وَ مَنْ نَصَبَ مَعَهُ شَيْئاً كَانَ مُشْرِكاً وَ مَنْ جَاءَ بِوَلاَيَتِهِ دَخَلَ اَلْجَنَّةَ. 🔰 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: همانا خداوند عزّوجلّ، علی علیه‌السلام را به‌عنوان نشانه‌ای میان خود و بندگانش قرار داده است. پس هر کس او را بشناسد، مؤمن است، و هر کس او را انکار کند، کافر است. و هر کس نسبت به او جاهل باشد (او را نشناسد)، گمراه است. و هر كه با او ديگرى را همراه كند مشرك است و هر کس با ولایت او نزد خداوند آید، وارد بهشت خواهد شد. 📚 الکافی، ج ۱، ص ۴۳۷ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ چه کسی نشانه میان خداوند و بندگان است؟ 🛑 اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ
شرح «علم» در حدیث به معنای نشانه‌ای برای هدایت است. افرادی که ولایت امام علی علیه‌السلام را بشناسند، مؤمن‌اند. کسانی که آن را(با علم به حقانیت امامت حضرت علی علیه السلام) انکار کنند، کافرند. کسانی که از روی جهل امامت ایشان را انکار کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که حجت بر آن‌ها تمام نشده (مانند مستضعفان) و افراد شکاک که نه انکار می‌کنند و نه اعتراف( این افراد کافر نیستند بلکه دچار شک و شبهه اند). اگر کسی امامت علی را بپذیرد ولی دیگران را بر او مقدم بداند، در حکم مشرک است. تنها کسانی که ولایت بلا فصل علی و امامان معصوم را بپذیرند، وارد بهشت می‌شوند؛ و ضالان ممکن است اهل اعراف باشند(اعراف کسانی هستند که خداوند درموردشان بعدا تصمیم گیری میکند). 📚مرآة العقول، ج۴، ص ۱۰۱ 🤍@Mohebbeh110
هفتاد فرزند... اگر پدر و مادر آمادگی و شناخت داشته باشند، عوامل تربیتی و نیازها و طرز برآوردن نیازهای کودک را شناخته باشند، می‌توانند هفتاد فرزندش را هم تربیت کنند. 🌱 ✍استاد علی صفایی حائری 🤍@Mohebbeh110
فقط «عشقِ خدا» چاره دردهاست.❤️ ✍ آیة الله سید محمد صادق حسینی طهرانی 🤍@Mohebbeh110
➖ پیامبر اسلام در روز فتح مکه چه فرمودند؟ 🛑 حَنَانٌ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: صَعِدَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَلْمِنْبَرَ يَوْمَ فَتْحِ مَكَّةَ فَقَالَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّ اَللَّهَ قَدْ أَذْهَبَ عَنْكُمْ نَخْوَةَ اَلْجَاهِلِيَّةِ وَ تَفَاخُرَهَا بِآبَائِهَا أَلاَ إِنَّكُمْ مِنْ آدَمَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ آدَمُ مِنْ طِينٍ أَلاَ إِنَّ خَيْرَ عِبَادِ اَللَّهِ عَبْدٌ اِتَّقَاهُ إِنَّ اَلْعَرَبِيَّةَ لَيْسَتْ بِأَبٍ وَالِدٍ وَ لَكِنَّهَا لِسَانٌ نَاطِقٌ فَمَنْ قَصُرَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُبْلِغْهُ حَسَبُهُ أَلاَ إِنَّ كُلَّ دَمٍ كَانَ فِي اَلْجَاهِلِيَّةِ أَوْ إِحْنَةٍ وَ اَلْإِحْنَةُ اَلشَّحْنَاءُ فَهِيَ تَحْتَ قَدَمِي هَذِهِ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ. 🔰 امام باقر (علیه‌السلام): در روز فتح مکه، رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بر منبر رفت و فرمود: ای مردم! خداوند نخوت و تکبر جاهلی و فخر کردن به پدران را از میان شما برداشته است. بدانید که همه شما از آدم (علیه‌السلام) هستید و آدم از خاک و گل آفریده شده است. آگاه باشید که بهترین بندگان خدا کسی است که از او پروا کند (تقوا پیشه کند). بدانید که عرب بودن، تنها به تولد از پدر عرب نیست؛ بلکه به زبان گویا و حق‌گو بودن است (مانند اقرار به شهادتین و گفتار درست). پس هرکس که در عمل کوتاهی کند، حسب و نسب او را به جایی نمی‌رساند. بدانید که هر خون‌خواهی دوران جاهلیت و هر کینه و دشمنی که وجود داشته است، تا روز قیامت زیر پای من قرار دارد (و از میان برداشته شده است). 📚 الکافی، جلد ۸، صفحه ۲۴۶ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ پیامبر اسلام در روز فتح مکه چه فرمودند؟ 🛑 حَنَانٌ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسّ
شرح قوله صلى الله عليه و آله: "قد أذهب عنكم" یعنی خداوند این نخوت و تکبر را از میان شما برچید و شما را به ترک آن فرمان داد. قوله صلى الله عليه و آله: "و آدم من طين" آدم از خاک آفریده شده است و کسی که اصلش از خاک است، شایسته است که متواضع و فروتن باشد. قوله صلى الله عليه و آله: "ليست باب والد" یعنی عربیت که به آن فخر می‌کنند، امری وابسته به نسب و تولد از پدر عرب نیست؛ بلکه به زبانی است که به شهادتین و دین حق ناطق باشد. بنابراین، عرب کسی است که بر دین راستین باشد، حتی اگر از عجم باشد، همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد. قوله صلى الله عليه و آله: "لم يبلغ حسبه" یعنی حسب و نسب او را به کمال نمی‌رساند. در برخی نسخه‌ها آمده است: "لم يبلغه حسبه" که به نظر واضح‌تر است و معنای هر دو یکی است. قوله صلى الله عليه و آله: "أو احنة" فیروزآبادی گفته است: الإحنة (به کسر اول) به معنای کینه و خشم است. قوله صلى الله عليه و آله: "تحت قدمي هذه" جزری می‌گوید: وقتی بخواهند چیزی را باطل کنند، می‌گویند آن را زیر پایم گذاشتم. از این رو، پیامبر فرمود: "آگاه باشید که هر خون‌خواهی و افتخاری از دوران جاهلیت، زیر پای من است." یعنی هدف پیامبر (ص) از این جمله، نابودی و محو آثار جاهلیت، و خوار کردن و از بین بردن رسوم آن دوران بود. توضیح بیشتر: احتمال دارد که منظور از این سخن، باطل کردن احکام قتل‌های دوران جاهلیت پس از اسلام آوردن آن افراد باشد، که این حکم مختص صدر اسلام بود. همچنین ممکن است این حکم عام باشد یا منظور، از بین بردن خون‌خواهی‌ها و کینه‌های بین قبایل باشد؛ چراکه در جاهلیت، برای یک قتل، سال‌ها جنگ می‌کردند و به یک نفر یا گرفتن دیه قانع نبودند و هزاران نفر را می‌کشتند. 📚مرآة العقول، ج۲۶، ص ۲۱۴ 🤍@Mohebbeh110