فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میخوای به شادی و آرامش برسی؟❓
🎙استاد شجاعی
#سبک_زندگی
🤍@Mohebbeh110
➖ آداب دعا کردن چگونه است؟
🛑اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنِ اَلْحَارِثِ بْنِ اَلْمُغِيرَةِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَدْعُوَ فَمَجِّدِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اِحْمَدْهُ وَ سَبِّحْهُ وَ هَلِّلْهُ وَ أَثْنِ عَلَيْهِ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ اَلنَّبِيِّ وَ آلِهِ ثُمَّ سَلْ تُعْطَ .
🔰امام صادق عليه السّلام فرمود:هرگاه مىخواهى دعا كنى،خداى عزّ و جلّ را تمجيد كن و سپاسگزار و تسبيح و تهليل بگو او را ستايش كن و بر محمد و آل محمد صلّى اللّه عليه و اله درود فرست و درخواست كن تا به تو داده شود.
📚 الکافي ج ۲، ص ۴۸۵
🤍@Mohebbeh110
قابلیت رسیدن به عالم قدس الهی در بانوان... 🌱
✍ آیة الله سید محمد صادق حسینی طهرانی
#حب_الله
🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه بگویم که خداوند روایتگر توست
تار و پود همه افلاک، نخ معجر توست
روبروی تو که قرآن خدا وا میشد
لب آیات به تفسیر شما وا میشد
آمدی تا که فقط زینت مولا باشی
تا پس از فاطمه، صدیقۀ صغری باشی
آمدی شمس و قمر پیش تو سو سو بزنند
تا که مردان جهان پیش تو زانو بزنند🌸
🎙حجت الاسلام عالی
#میلاد_حضرت_زینب
#حضرت_زینب
🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر ناگهان هوس کردم
طعم آن چای قند پهلو را💔
#امام_حسین
🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖ شب جمعه گر هوایت نکنم می میرم
🛑 «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ(ع) قَالَ:
مَنْ أَرَادَ الله بِهِ الْخَیْرَ
قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ (ع) وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ
وَ مَنْ أَرَادَ الله بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ (ع) وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ؛
🔰حضرت امام صادق ع میفرمایند:
کسی که خداوند خیر او را بخواهد،
در قلب او محبّت به امام حسین(ع) و علاقه به زیارت ایشان را قرار می دهد.
و اگر خداوند بدیِ بنده خود را بخواهد، بغض و کینه امام حسین(ع) و زیارت ایشان را در دل او قرار می دهد.»
📚کامل الزیارات ، ۱۴۲
#صلاللهعلیکیااباعبدالله
#شب_جمعه_شب_زیارتی
🤍@Mohebbeh110
➖ شیعه واقعی تقوایش باید چگونه باشد؟
🛑 اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَمْزَةَ اَلْعَلَوِيِّ قَالَ أَخْبَرَنِي عُبَيْدُ اَللَّهِ بْنُ عَلِيٍّ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْأَوَّلِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَثِيراً مَا كُنْتُ أَسْمَعُ أَبِي يَقُولُ لَيْسَ مِنْ شِيعَتِنَا مَنْ لاَ تَتَحَدَّثُ اَلْمُخَدَّرَاتُ بِوَرَعِهِ فِي خُدُورِهِنَّ وَ لَيْسَ مِنْ أَوْلِيَائِنَا مَنْ هُوَ فِي قَرْيَةٍ فِيهَا عَشَرَةُ آلاَفِ رَجُلٍ فِيهِمْ مِنْ خَلْقِ اَللَّهِ أَوْرَعُ مِنْهُ.
🔰 امام کاظم علیه السلام فرمودند: من زیاد از پدرم میشنیدم که میفرمود: هیچکس از شیعیان ما نیست که در خلوتهای خود، زنان پردهنشین از تقوای او سخن نگویند. و هیچکس از دوستان ما نیست که در شهری با جمعیت ده هزار نفر زندگی کند و در میان آنها کسی از بندگان خدا با تقوا تر از او نباشد.
📚 منبع: کافی، جلد 2، صفحه 123
شرح
معنی این عبارت این است که تقوای شخص باید بهقدری برجسته باشد که حتی زنان پردهنشین نیز از آن در خانههایشان صحبت کنند. برخی گفتهاند که نشان دادن صلاح شخص برای شناخته شدن خوب است، به شرطی که هدف از آن ریا و شهرت نباشد، بلکه برای الگو گرفتن یا جلوگیری از نسبتهای نادرست باشد. (مرآه العقول، ج۸، ص ۶۵)
🤍@Mohebbeh110
هرکس به تماشایی رفتند به صحرایی
ما را که تو منظوری خاطر نرود جایی
✨
#امام_زمان
🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیله قدیمی انگلیسی؛ از زمان امیرکبیر تا جمهوری اسلامی...‼️
#روشنگری
🤍@Mohebbeh110
➖ چرا گناه برای مؤمن بهتر از عجب است؟
🛑 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا مِنْ أَهْلِ خُرَاسَانَ مِنْ وُلْدِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ سَيَّارٍ يَرْفَعُهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ عَلِمَ أَنَّ اَلذَّنْبَ خَيْرٌ لِلْمُؤْمِنِ مِنَ اَلْعُجْبِ وَ لَوْ لاَ ذَلِكَ مَا اُبْتُلِيَ مُؤْمِنٌ بِذَنْبٍ أَبَداً.
🔰 امام صادق علیه السلام: همانا خداوند میدانست که گناه برای مؤمن بهتر از خودپسندی(عجب) است، و اگر چنین نبود، هیچ مؤمنی به گناه دچار نمیشد.
📚 الکافی، جلد ۲، صفحه ۳۱۳
شرح
عجب یعنی اینکه آدم فکر کند کار خوبش خیلی بزرگ و ارزشمند است، به آن دل ببندد و فکر کند دیگر هیچ اشتباهی ندارد. اگر از انجام کار خوب خوشحال شود اما با تواضع و شکرگزاری و درخواست کمک بیشتر از خدا باشد، این مشکلی ندارد. اما اگر آن را به خودش نسبت دهد و خود را کامل و بدون نقص بداند، این عجب است.
عجب از گناهان ظاهری بدتر است؛ چون گناهان با توبه بخشیده میشوند ولی عجب سختتر از بین میرود، عبادتها را خراب میکند و مانع پذیرفته شدنشان میشود. عجب باعث میشود که آدم خودش را بینیاز ببیند، اشتباهاتش را فراموش کند، از خطاهایش غافل بماند و از یادگیری و مشورت با دیگران دور شود.(مرآة العقول، ج ۱۰، ص ۲۱۸)
🤍@Mohebbeh110
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
مَنْ قَامَ عَلَى مَرِيضٍ يَوْماً وَ لَيْلَةً بَعَثَهُ اَلله مَعَ إِبْرَاهِيمَ الخَلِيلِ "سلام الله علیه" فَجَازَ عَلَى اَلصِّرَاطِ كَالْبَرْقِ اَللاَّمِعِ
هر کس یک شبانه روز از بیماری مراقبت کند،خدا او را با ابراهیم خلیل سلام الله علیه برانگیزد،آنگاه از صراط همچون برق جهنده تابان بگذرد.
📖ثواب الاعمال ص۲۸۹
مفاتیح الحیاه ۳۶۸
🤍@Mohebbeh110
➖ ریشه خطاها در چیست؟
🛑 عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ دُرُسْتَ بْنِ أَبِي مَنْصُورٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هِشَامٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: رَأْسُ كُلِّ خَطِيئَةٍ حُبُّ اَلدُّنْيَا
🔰 امام صادق (علیهالسلام) فرمودند: «ریشه و سرآغاز هر خطایی، حبّ دنیا است.»
📚 الکافی، جلد 2، صفحه 315
شرح
ریشه هر خطا، حبّ دنیا است؛ زیرا صفات ناپسند در حبّ دنیا نهفتهاند و تمام عیبهای مربوط به قوه شهوت و غضب در گرایش به دنیا وجود دارد.
راه رهایی از حبّ دنیا تنها با شناخت زشتیهای آن و فواید آخرت، و همچنین با تزکیه نفس و تعدیل دو قوه شهوت و غضب امکانپذیر است.(مرآة العقول، ج۱۰، ص۲۲۸)
🤍@Mohebbeh110
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«شرح حال علما را خواندن به منزله درس اخلاق است. يك وقتی است كه مدرس اخلاقی معلم اخلاقی برای ما درس اخلاق میگوید، يك وقتی ما داريم شرح حال علما را میخوانیم همين بررسی حال علما، مطالعه حال علما به نوبه خود درس اخلاق است اينها الگوی عملی هستند.»
📍درس تفسیر سوره یونس جلسه ۶۷
#سبک_زندگی
#تربیت_دینی
🤍@Mohebbeh110
➖ ویژگیهای مؤمن چیست؟
🛑 «مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلنُّعْمَانِ عَنِ اِبْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: اَلْمُؤْمِنُ خَلَطَ عَمَلَهُ بِالْحِلْمِ يَجْلِسُ لِيَعْلَمَ وَ يَنْطِقُ لِيَفْهَمَ لاَ يُحَدِّثُ أَمَانَتَهُ اَلْأَصْدِقَاءَ وَ لاَ يَكْتُمُ شَهَادَتَهُ اَلْأَعْدَاءَ وَ لاَ يَفْعَلُ شَيْئاً مِنَ اَلْحَقِّ رِيَاءً وَ لاَ يَتْرُكُهُ حَيَاءً إِنْ زُكِّيَ خَافَ مِمَّا يَقُولُونَ وَ اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ مِمَّا لاَ يَعْلَمُونَ لاَ يَغُرُّهُ قَوْلُ مَنْ جَهِلَهُ وَ يَخْشَى إِحْصَاءَ مَا قَدْ عَمِلَهُ.»
🔰 امام باقر (ع): مؤمن، کارهایش را با بردباری و خویشتنداری همراه میکند. در مجالسی مینشیند که چیزی بیاموزد و سخن میگوید تا دیگران را به فهم برساند، نه برای نمایش خود. امانتی که نزد اوست حتی به دوستانش نمیگوید، و شهادتش را حتی از دشمنانش دریغ نمیکند. هیچ حق و کار درستی را از روی خودنمایی انجام نمیدهد و هیچ حقی را از روی شرم ترک نمیکند. اگر از او تمجید کنند، از گفتارشان میترسد و برای آنچه نمیدانند، از خدا طلب آمرزش میکند. سخن افراد ناآگاه فریبش نمیدهد و از حساب اعمالش نزد خدا بیم دارد.
📚 الکافی، ج ۲، ص ۲۳۶
🤍@Mohebbeh110
دسته بندی مطلب حدیث:
➖ ویژگیهای مؤمن:
1. در مجالس علمی
برای یادگیری مینشیند، نه برای نمایش فضل.
سکوت میکند تا از بیفایده سخن گفتن دور بماند.
فقط برای فهمیدن صحبت میکند، نه برای جدل.
2. امانتداری و شهادت
راز خود را حتی به دوستان نمیگوید.
شهادت را از دشمنان پنهان نمیکند و همیشه حقیقت را میگوید.
3. ریا و شرم
هیچ کاری از روی ریا نمیکند.
کار درست را از روی شرم ترک نمیکند.
4. پاسخ به تمجید
از تمجید دیگران میترسد و فریب نمیخورد.
از گناهان دیگران طلب آمرزش میکند.
5. آگاهی از عیوب
سخنان کسانی که عیوبش را نمیدانند فریبش نمیدهد.
از حساب اعمال خود نزد خدا میترسد.
🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید کنار فاطمه باشی!🌱
🎙 با صـــــدای نجم الدین شریعتی
📖برشی از کتاب صوتی نامه های بلوغ
🤍@Mohebbeh110
➖ چگونه فرشتگان در هنگام نزاع بین دو نفر عمل میکنند؟
🛑 أَبُو عَلِيٍّ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَيُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ عَبَّاسِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ رَبِيعِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْمُسْلِيِّ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ عَنْ عِمْرَانَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا وَقَعَ بَيْنَ رَجُلَيْنِ مُنَازَعَةٌ نَزَلَ مَلَكَانِ فَيَقُولاَنِ لِلسَّفِيهِ مِنْهُمَا قُلْتَ وَ قُلْتَ وَ أَنْتَ أَهْلٌ لِمَا قُلْتَ سَتُجْزَى بِمَا قُلْتَ وَ يَقُولاَنِ لِلْحَلِيمِ مِنْهُمَا صَبَرْتَ وَ حَلُمْتَ سَيَغْفِرُ اَللَّهُ لَكَ إِنْ أَتْمَمْتَ ذَلِكَ قَالَ فَإِنْ رَدَّ اَلْحَلِيمُ عَلَيْهِ اِرْتَفَعَ اَلْمَلَكَانِ .
🔰 امام صادق (علیهالسلام) فرمودند: هنگامی که بین دو نفر نزاعی رخ دهد، دو فرشته نازل میشوند و به فرد سبکسر میگویند: «گفتی و گفتی، و تو شایسته آنچه گفتی هستی؛ بزودی به سزای آنچه گفتی، خواهی رسید.» و به فرد بردبارتر میگویند: «صبر کردی و بردباری نشان دادی؛ اگر به این کار ادامه دهی، خداوند تو را خواهد بخشید.» و اگر فرد بردبار پاسخ دهد، آن دو فرشته بالا میروند و او را ترک میکنند.
📚 الکافی، جلد ۲، صفحه ۱۱۰
🤍@Mohebbeh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای دفع دشمن بخوانید... ❗️
📽 آیت الله جاودان
🤍@Mohebbeh110
➖ چه کسانی در قیامت از بوی بهشت محروم میشوند؟
🛑 أَبُو عَلِيٍّ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْكُوفِيِّ عَنْ عُبَيْسِ بْنِ هِشَامٍ عَنْ صَالِحٍ اَلْحَذَّاءِ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ كُشِفَ غِطَاءٌ مِنْ أَغْطِيَةِ اَلْجَنَّةِ فَوَجَدَ رِيحَهَا مَنْ كَانَتْ لَهُ رُوحٌ مِنْ مَسِيرَةِ خَمْسِمِائَةِ عَامٍ إِلاَّ صِنْفٌ وَاحِدٌ قُلْتُ مَنْ هُمْ قَالَ اَلْعَاقُّ لِوَالِدَيْهِ
🔰 یعقوب بن شعیب میگوید: امام صادق (علیهالسلام) فرمودند: «هنگامی که روز قیامت فرارسد، یکی از پردههای بهشت کنار زده میشود و هر جانداری بوی آن را از فاصله پانصد سال راه میشنود، جز یک گروه.» عرض کردم: «آنها چه کسانی هستند؟» فرمودند: «کسانی که از والدین خود نافرمانی کردهاند.»
📚 الکافی، جلد ۲، صفحه ۳۴۹
🤍@Mohebbeh110
شرح
این روایت درباره عدم ورود عاق والدین به بهشت است، اما چند احتمال برای تفسیر آن وجود دارد:
1. منظور کسی است که نافرمانی والدین را حلال بداند: چنین فردی به کلی از بهشت محروم است.
2. ابتدا بوی بهشت را حس نمیکند اما در نهایت وارد بهشت میشود: یعنی عاق والدین ابتدا از نعمت بهشت دور میماند ولی در نهایت وارد آن میشود.
3. منظور از والدین در اینجا پیامبر و امام هستند: عاق والدین به معنای نافرمانی از پیامبر و امام است.
4. بهشت خاصی مدنظر است: ممکن است روایت به بهشت ویژهای اشاره داشته باشد که عاق والدین به آن وارد نمیشود، اما بهشتهای دیگری برای او ممکن باشد.
📚مرآة العقول، ج۱۰،ص ۳۷۱
🤍@Mohebbeh110