eitaa logo
مجتهدزاده | قاضی بازنشسته
5.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
865 ویدیو
52 فایل
"کانال رسمی استاد مجتهدزاده" ✓40 سال سابقه ⚖️ قاضی دادسرای نظامی ۵ سال رئیس دادگاه حقوقی ۵ ✓مدیر کل بازرسی قم ۷سال ✓دادستان ویژه روحانیت قم ۴ سال ✓مستشار دیوانعالی کشور ۱۴سال🇮🇷 ✓۱۲سال مدرس حقوق جزاء ✓و..... 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
5⃣ "پرده پنجم" نفوذ لیبرالها در بدنه اجرایی کشور لیبرال‌های کابینه مهندس بازرگان پس از استعفای دولت موقت، تدریجاً از ساختار جمهوری اسلامی حذف شدند. اما لیبرالیسم به‌عنوان اصلی‌ترین ایدئولوژی معارض انقلاب اسلامی، به یارسازی و یارگیری از داخل مجموعه نظام ادامه داد و بر عِدّه و عُدّه خود افزود. لیبرال‌ها هرچند تا دوم خرداد ۷۶ به‌موقعیتی در سطح دولت موقت دست نیافتند و از رأس قدرت در کشور کنار ماندند اما هیچ‌گاه به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی رضایت ندادند؛ اگر اسلاف‌شان در دولت موقت نتوانسته بودند جلوی «تأسیس» نظام اسلامی را بگیرند، این‌ها از فکر «تغییر» آن بیرون نیامدند، بلکه در این فاصله سعی کردند با نزدیک شدن به برخی پایگاه‌های قدرت در داخل ساختار نظام، برنامه تغییر را پیش ببرند. آیت‌الله منتظری نخستین قربانی لیبرال‌ها در پروژه تغییر بود و شخصی که قرار بود رهبر انقلاب اسلامی شود، عملاً تبدیل به یک عامل براندازی جمهوری اسلامی شد؛ تا جایی که امام (ره) در نامه عزل ایشان تصریح کردند: «از آنجا که روشن شده است شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید». دومین قربانی لیبرال‌ها حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی است که پس از عزل آیت‌الله منتظری، لیبرال‌ها به سبب جایگاه برجسته وی در ساختار نظام و نسبتش با رهبر انقلاب که تقریباً همان نسبت آقای منتظری به امام (ره) بود، سراغش رفته و در تشکیلاتش نفوذ کردند و به طور خاص، در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری خیمه زدند و از سال ۶۸ با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های دولت، یک برنامه جامع تغییر جمهوری اسلامی را طراحی کردند. و در همان دوران ریاست‌جمهوری آقای هاشمی نیز به هر میزان که توانستند، سطوحی از این برنامه را به دست اجرا سپردند و رویکرد و عملکرد دولت‌های پنجم و ششم را لیبرالیزه کردند و از آنجا که یقین داشتند امکان حذف اسلام از عرصه سیاسی و اجتماعی وجود ندارد دست به یک شبیخون عظیم فرهنگی علیه اعتقادات اسلامی مردم ایران زدند تا اعتقاد به اسلام از جامعه ایران زدوده شود و به دنبال آن مردمی که معتقد به اسلام نباشند، به طریق اولی باوری به اسلام سیاسی و نظام سیاسی متکی به اسلام نخواهند داشت. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
6⃣ "پرده ششم" با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری در دوم خرداد ۷۶، شرایط دولت موقت و بلکه بسیار مهیاتر از آن، برای لیبرال‌های ایرانی تکرار شد تا پروژه تغییر را از کانال قوه مجریه دنبال کنند. با پیروزی در انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸، لیبرال‌ها قوه مقننه را نیز به تسخیر خود درآوردند و تقریباً مطمئن شدند برای تغییر نظام سیاسی ایران از جمهوری اسلامی به یک جمهوری لیبرال، همه ابزارهای لازم را در اختیار دارند. این بود که به صراحت اعلام کردند «امام را به موزه می‌برند» و تصمیم به حذف هاشمی رفسنجانی گرفتند زیرا وی با هر سلیقه و تفکری که داشت، بزرگ‌ترین جرمش از نگاه ایدئولوژی لیبرالیسم، وفاداری به اصل جمهوری اسلامی بود و می‌توانست در مسیر تغییر، مانع ایجاد کند در نتیجه شدیدترین تخریب‌ها و تهمت‌ها از سوی لیبرال‌ها علیه شخصیت هاشمی‌رفسنجانی همانند به کاربردن لقب «عالیجناب سرخپوش» و اتهام به دست داشتن در قتل‌های زنجیره‌ای در این دوران مشاهده می‌شود که وی ناچار شد از نمایندگی مجلس استعفا کند. در دوران اصلاحات، لیبرال‌ها یک شورش همه‌جانبه علیه اسلام سیاسی ترتیب دادند و با طراحی یک کودتا در هجدهم تیرماه ۷۸، نخستین گام جدی را برای براندازی جمهوری اسلامی برداشتند. مردم نه تنها با آنها همراهی نکردند، بلکه ۲۳ تیرماه در یک راهپیمایی عظیم، در دفاع از انقلاب اسلامی و علیه کودتاگران به خیابان‌ها آمدند. حرکت‌های بعدی لیبرال‌ها در دوران اصلاحات چون تلاش برای تغییرات گام به گام از دریچه مصوبات مجلس، طراحی یک رفراندم برای تغییر نظام یا تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه به رهبر انقلاب برای نوشیدن جام زهر نیز به سبب همراهی نکردن مردم ناکام ماند. با پایان دولت اصلاحات، لیبرال‌ها ابتدا سعی کردند با جایگزینی مصطفی معین به جای محمد خاتمی، پروژه تغییر را ادامه دهند اما معین در سال ۸۴ در دور نخست انتخابات ۴ میلیون رأی بیشتر نتوانست کسب کند و رقابت میان هاشمی‌رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به دور دوم کشید که در این فاصله اندک لیبرال‌ها مجدداً به هاشمی‌رفسنجانی رو آوردند و او نیز در کمال تعجب، با آغوش باز از آنها استقبال کرد. شاید تصور هاشمی این بود که لیبرال‌ها صاحب یک پایگاه اجتماعی هستند و او برای پیروزی در انتخابات به این پایگاه نیازمند است که لیبرال‌ها همه ظرفیت خود را در این انتخابات برای پیروزی هاشمی‌رفسنجانی بسیج کردند اما او مقابل محمود احمدی‌نژاد شکست سنگینی را تجربه کرد که بدون تردید، تخریب‌های 8 ساله لیبرال‌ها (در زمان دولت اصلاحات)، سهم مهمی در این شکست داشت. اما این شکست، محلی شد برای آشتی اصلاح‌طلبان با هاشمی‌رفسنجانی و بازگشت به شرایط سال ۶۸؛ اصلاح‌طلبان به هاشمی پناه بردند، پیوسته بر دلخوری‌های او از شکست تیر ۸۴ دمیدند، بر حرارت خشمش افزودند و سعی کردند همان‌گونه که منتظری را از انقلاب جدا کردند، هاشمی را نیز جدا کنند و مقابل نظام قرار دهند. از سال ۸۵ طراحی یک انقلاب رنگی را آغاز کردند و تصمیم گرفتند این بار، در موسم انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، مردم را با فریب و دغل‌بازی با خود همراه و کار جمهوری اسلامی را با یک کودتای رنگی یکسره کنند. سال ۸۸ همه ظرفیت داخلی و جهانی لیبرالیسم، از منتظری و هاشمی در ایران تا باراک اوباما و نتانیاهو در آمریکا و اسرائیل را علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسیج کردند و دست به یک کودتای تمام عیار علیه نظام زدند. کسانی که دنبال بردن امام خمینی (ره) به موزه بودند، پشت ویترین «نخست‌وزیر امام (ره)» پنهان شدند، بخشی از مردمی را که به میرحسین موسوی رأی داده بودند، با دروغ تقلب فریفتند و به خیابان‌ها کشاندند. از سوی دیگر از دولت آمریکا خواستند پروژه تحریم‌های فلج‌کننده را در سطحی گسترده با هدف سرنگونی اقتصادی ایران اجرا کند اما خروش مردم در نهم دی‌ماه ۸۸ در دفاع از نظام و انقلاب، به کودتا پایان داد و ضربه‌ای بی‌سابقه بر پیکر لیبرالیسم وارد کرد. سال ۹۲ هاشمی‌رفسنجانی توانست با بهره‌برداری از خطاهای محمود احمدی‌نژاد، دست به احیای اجتماعی خود بزند و به‌رغم اینکه خود رد صلاحیت شد، با حمایت از حسن روحانی، نقش مهمی در پیروزی او ایفا کرد. با روی کار آمدن حسن روحانی، لیبرال‌ها تصمیم به بازسازی خود گرفته و به این جمع‌بندی رسیدند که اگر به سبب ضربه سنگینی که در فتنه ۸۸ خورده‌اند، تا مدتی امکان تغییر ساختار نظام ایران را ندارند اما می‌توانند مانند دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی، در دستگاه اجرایی کشور نفوذ کنند، رویکرد و عملکرد آن را لیبرالیزه کنند و دست به بازسازی تشکیلاتی خود بزنند. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
7⃣ پرده هفتم لیبرال‌ها همیشه به دنبال شخصیتی هستند که بتوانند از رویارویی او با نظام، میوه تضعیف نظام و در نهایت تغییر آن را بچینند و امروز، چنین شخصیتی، وجود خارجی ندارد. در دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد خط نفوذ ادامه یافت و وی را که با شعارهای مکتبی شروع کرده بود از طریق اطرافیانش به سقوط فکری کشاند. پس از شکست دو فتنه بزرگ به فاصله یک دهه، یعنی فتنه کوی دانشگاه در ۷۸ و فتنه سبز در سال ۸۸، طبعاً اتاق‌های فکر متشکل از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای معارض با ایران و عوامل و سرپل‌های داخلی آن‌ها به دقت نقاط ضعف دو فتنه پیشین را بررسی کردند تا سناریوی بعدی را ترمیم و تقویت کنند. آن‌ها در بررسی‌های خود، به این حقیقت مهم و تعیین‌کننده رسیدند که بقای نظام در گرداب فتنه‌های طراحی شده بیش و پیش از هر چیز مربوط به جایگاه «ولایت‌فقیه» در کشور است. امروز نیز با نزدیک شدن به انتخابات اسفند 1402 مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد بستر و پناهگاهی برای تدارک فتنه‌های دیگر هستند! _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
♨️ "پشتِ پرده آخر" در آنتی‌تز انقلاب, در سناریوی ضد امنیتی جدید برای ایران، نقش حوزه‌های علمیه و دستگاه روحانیت بسیار مهم و استراتژیک است، چراکه این بار قرار است از درون گفتمان دینی، هم اندیشه ولایت‌فقیه را مورد هجمه قرار دهند و هم با ترویج نوعی «شریعت غیرسیاسی» یا «دین غیر حکومتی»، میراث «اسلام سیاسی» حضرت امام (ره) که روح انقلاب اسلامی است، زیر ضرب و تخریب برود. به‌بیان‌دیگر، «آنتی‌تز» جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه در این نگاه، باید از درون خود آن و منبعِ زایش ایدئولوژیکِ آن، یعنی حوزه‌ها بیرون بیاید. نظریه جفری هالوِرسون در اکتبر ۲۰۱۰، یک کارشناس امنیتی به نام جفری هالوِرسون (Jeffry Halverson) استادیار گروه فلسفه و مطالعات مذهبی در دانشگاه کارولینای جنوبی، مقاله‌ای با عنوان "یک ضد روایت برای حکومت ایران" منتشر کرد که حائز نکات مهمی درباره ذهنیت سناریونویسان نظام سلطه برای نفوذ فرهنگی به درون حوزه‌ها بود. هالورسون در این مقاله عنوان می‌کند: " برای موفقیت در برابر حکومت ایران باید روایت کربلا را برای نظام ایران به یک ضد روایت تبدیل کنیم. بدین‌صورت که: "تمامی امکانات خویش را برای یزید معرفی کردن حکومت ایران مورد استفاده قرار دهیم. " در ذیل همین نبرد «روایت‌های آلترناتیو(جایگزین)» از اسلام شیعی است که پای برداشتی وارونه و به‌شدت دچار اعوجاج از اسلام رحمانی یا اسلام فردی و عزت روحانیت خارج از حکومت به میان می‌آید ... این پروژه‌ها به روایت این جریان، دقیقاً در راستای لیبرالیزه کردن اسلام، ارائه یک اسلام غیر ایدئولوژیک و البته تقابل سازی با اندیشه «ولایت‌فقیه» است. این روایت، با زیر سؤال بردن مفاهیم عمیقاً دینی «تولی» و «تبری» که جزو فروع دین شیعیان است، هر نوع مرزبندی حق و باطل را زیر سؤال می‌برند و با ترویج نوعی اسلام به‌شدت متساهل و متسامح، به‌تدریج حتی در آیات و روایات مرتبط با عذاب گناهکاران یا قتال با اهل باطل هم تشکیک می‌کنند. درست همین‌جاست که به‌یک‌باره، چهره‌هایی، بادانشی بسیار کم‌عمق و کم‌مایه از اسلام، ولی با لفاظی و مغالطه‌کاری و البته استفاده کاملاً هوشمندانه از بستر شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک «سلبریتی مذهبی» می‌شوند. روحانیت‌زدایی، مناسک زدایی، تأکید بر کفایت ارتباط شخصی باخدا فارغ از احکام، قداست‌زدایی از شعائر و نمادهای مذهبی به اسم مبارزه با خرافه، اصالت بخشی به تفسیر شخصی از کتاب مقدس به‌عنوان تنها منبع ایمان، تأکید بر اصل بودن امور دنیوی و تقریباً حذف تفکر اخروی، تأکید بر بازخرید شدن گناه همه آدمیان توسط مسیح و رستگاری نهایی همه انسان‌ها و زیر سؤال بردن بحث عقوبت و مجازات گناهکاران در آخرت، تسلیم کامل در برابر مدرنیته، تکیه و تمرکز برجهان محسوسات و کنار گذاشتن تدریجی ایمان به غیب و... و... از خصوصیات نهضت پروتستانتیسم مسیحی بود که مقلدان آن در جهان اسلام تلاش کردند در قالب‌هایی چون «اصلاح‌گری دینی» یا «روشنفکری دینی» یا «نواندیشی دینی» آن را وارد اسلام کنند. همان‌گونه که خروجی مسیحیت پروتستان یک «خدای سراسر مهربانی و محبت» است که در نهایت آن اندازه در برابر اعمال بندگان غمض عین می‌کند که به «بی‌تفاوتی» می‌رسد و در نهایت در دوران مدرن از حیات دنیوی انسان بیرون می‌ایستد، پایوران پروژه پروتستانتیسم اسلامی هم آن اندازه بر صفت رحمانیت خداوند تأکید می‌کنند که عملاً فرقی میان اعمال نیک و بد بندگان نمی‌بیند و همه را می‌آمرزد و همه به یک اندازه مشمول رحمتش می‌شوند و در نهایت مرز میان حق و باطل از میان می‌رود. این خلاف و مغایر نص صریح قرآن کریم است. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
‼️ "روحانی نماهای سکولار" هجمه آشکار به حریم معصومین، بحث وحدت بین شیعه و سنی همچنین حرام بودن قمه‌زنی در فرمایشات رهبری، طرح جدایی دین از سیاست، همراهی و حمایت از مهسا کومله و دفاع از محاربین در اغتشاشات سال 1401 و نیز دفاع از مخالفین و معاندین نظام اسلامی توسط برخی روحانیون خلع لباس شده، فتنه‌گران سال 88، گروه مجمع محققین و مدرسین، جامعه روحانیون مبارز، جریان سید صادق شیرازی، انجمن حجتیه، جریان یمانی و امثالهم، آن‌هم در لباس اهل دین، طلیعه گمراهی و ضلالت است. از آیات و روایات چنین معلوم می‌شود که «تزئین» و «تسویل» (یعنی بد را خوب جلوه دادن و زیبا نمودن گناه و زشتی و به تأخیر انداختن اصلاح امور) جزو شگردها و حیله‌های شیطان برای گمراهی مؤمنین است. امام علی (علیه السلام) به یکی از یاران خویش به نام کمیل فرمودند: "به درستی که شیطان تو را فریب می‌دهد. پس اگر ایشان را اجابت نکردی، به وسیلهٔ خودت تو را گول می‌زنند. اینگونه که خواسته‌ها و تمایلات منفی تو را مثبت و زیبا جلوه می‌دهند و سپس ظن و گمان تو را به خدا نیکو می‌دارند تا تو را امیدوار سازند و با این رجا و امید کاذب، تو را به گناه وادار می‌کنند؛ و حال آنکه جزای معصیت، آتش است. " حکیم فرزانه انقلاب با کلام گهربار خود هشدار می‌دهند تا مراقب باشیم که: «دشمن، سیاستی را طراحی کرد که از قم "آنتی‌تز انقلاب" درست کند؛ یعنی همان‌طور که انقلاب از حوزه علمیه قم جوشید، یک ضدّ انقلاب هم از قم به وجود بیاورد.» (امام خامنه‌ای؛89/8/4) حالا به‌خوبی معلوم می‌شود که شیطان از چه راه‌ها و روش‌های جذاب و فریبنده‌ای، رهزن «ایمان» آدمی می‌شود و او را با خود به قعر گمراهی و سقوط می‌کشد و اولیاء شیطان در هر لباس و هر قالبی، حتی لباس اهل دین، با تعابیر و تفاسیر ظاهراً جذاب «دینی»، در اعماق وجود انسان‌ها بذر فساد و طغیان می‌کارند. حضرت امام خمینی (س) در آخرین روزهای پایانی سال ۶۷ بر عدم ورود لیبرال‌ها در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی هشدار دادند و فرمود: صریحاً اعلام می‌کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادی امریکا و شوروی را در تمام زمینه‌ها کوتاه می‌کنم و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند... (صحیفه حضرت امام، ج ۲۱، ص ۲۸۶) این تفکر لیبرالی نمی‌گذارد فقیه موفق باشد وگرنه این افراد اگر این تفکر لیبرالی را کنار بگذارند و همان تفکر شهید صدر و شهید مطهری و بزرگان دین را داشته باشند که مردم دین زده نمی‌شوند و برعکس امیدوار می‌شوند و آنجایی هم که این تفکر لیبرالی شکست می‌خورد باز فقیه بصیر متقی عامل است که مردم را نجات می‌دهد. ادامه دارد... قم المقدسه مرداد 1402 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
بسم الله القاصم الجبارین تحلیل فتنه جدید جریان مرجئه و تحریف عاشورا در دوره معاصر از حلقه کیان تا سروش و آقامیری و روحانیون سکولارمقدمهپرده اول پرده دومپرده سومپرده چهارمپرده پنجمپرده ششمپرده هفتمپرده اخرروحانی نماهای سکولار _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
. سرزنش مغیرة بن شعبه 💎 وَ قَالَ (عليه السلام): لِعَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ وَ..... 📗چون عمار پسر یاسر با مغیره بن شعبه بحث می كرد و پاسخ او را می داد، امام علی علیه السلام به او فرمود: ای عمار! مغیره را رهاكن، 🟥 زیرا او دین را به مقداری كه از منافع دنیا بهره مند شود، یاد گرفته، ⭕ او به عمد حقائق را بر خود پنهان می دارد، تا شبهات را بهانه لغزش های خود قرار دهد. ✍️خیلی از افراد، دین را فرا گرفته اند؛ نه به خدا نزدیک شوند بلکه دین را وسیله معیشت خود قرار داده اند، 🟥افراد دنیا طلب، برای فرار از انجام تکالیف شرعی، شبهات را وسیله قرار می دهند. ⛔ این افراد قصد یادگیری معارف دینی را ندارند و مغالطه می کنند، بحث با این ها فایده ندارد. این ها را به حال خود رها کنید. 🌷خداوند به اعمال آنها آگاه است. 📚 نهج_البلاغه ، حکمت ۴۰۵ 🌹با کلمات حق آشناشویم🌹 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
. ✅ مجلس خبرگان یا مجلس خبرگان رهبری، نهادی است، متشکل از فقیهان واجد شرایط که بر اساس اصل 107 قانون اساسی، 1⃣ وظیفه اصلی و خطیر آنها انتخاب رهبری می باشد.  2⃣ تشخیص فقدان صلاحیت های رهبر، 3⃣ عزل رهبری  4⃣ و نظارت بر بقا و استمرار رهبری، از دیگر وظایف این نهاد می باشد. 🟦 نحوه انتخاب اعضاء مجلس خبرگان رهبری، از طریق انتخابات مردمی انجام می گیرد، ⭕و هر هشت سال یک بار انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می گردد. ✅اسفند ماه امسال، همراه با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای خبرگان رهبری انجام می شود. 🌹با قانون اساسی کشورمان آشنا شویم🌹 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
1907760898_-1268466029.aac
2.72M
🌷خاطره ای از سخن گفتن سر شهید علی اکبر دهقان 🌷 🟦مقام معظم رهبری،«امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست » 🌷ما مدیون شهدا هستیم. شهدای عزیز برگردن همه ما حق دارند🌷 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
الأنفال-۶۲ 🟢 وَإِن يُرِيدُوا أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ 1⃣ اگر دشمنان بخواهند با شما(پیامبر و مؤمنین) دشمنی و نیرنگ کنند، قطعاً خداوند مراقب شماست. 2⃣ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻣﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺧﻮﻳﺶ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، تو (دین) ﺭﺍ ﻳﺎﺭی ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 3⃣ کسی که خدا را دارد، همه چیز دارد. 4⃣ خدای زمان پیامبر اکرم، خدای زمان ما هم هست. 5⃣ شرط حمایت الهی از ما، یاری و کمک ما به احیای دین و زنده نگه داشتن آن است. 6⃣ خدا به کمک ما نیاز ندارد، اولاً این آزمایش مسلمان هاست. ثانیاً دین خدا نوری است که هرگز خاموش نمی شود. ثالثاً اگر ما به تکلیف مان عمل نکردیم، خداوند متعال ملت دیگری را جانشین ما می کند. 7⃣ خداوند بر انجام هر کاری قادر است. 🌷با قرآن مأنوس باشیم🌷 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
🟢 تنظیم قرارداد ✅ نکات مهم در تنظیم و نگارش قراردادها👇 1⃣ ذکر نام خداوند در صدر و شروع قرارداد 2⃣ درج عنوان قرارداد: (مبایعه نامه، اجاره نامه، مشارکت در ساخت و...) 3⃣ درج عنوان توصیفی قرارداد ( مبایعه نامه آپارتمان تجاری) 4⃣ ذکر صیغه عقد ( العقود تابعة للمقصود، المومنون عند شروطهم، یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود ) 5⃣ ذکرعنوان طرفین قرارداد (فروشنده و خریدار، مؤجر و مستأجرو...) 6⃣ ذکر سِِمَت حقوقی متعاملین (وکالتاً، اصالتاً، قیمومتاً ،ولایتاً، فضولتاً ) 7⃣ موضوع قرارداد 8⃣ ذکر مبلغ قرارداد بادقت وحوصله (ثمن، قرض الحسنه، مال الاجاره و...)هم به صورت عدد و هم به حروف 9⃣ تعیین شیوه پرداخت در قرارداد 🔟 تعریف و تعیین شروط وتعهدات 1⃣1⃣ تعیین محل وچگونگی جبران خسارت 2⃣1⃣ تعیین مرجع حل اختلاف ( از طریق داوری و حَکَمیت یا از طریق کمیته حل اختلاف ) 3⃣1⃣ تعیین نوع تضمینات درصورت عدم انجام تعهدات (اسناد تعهدآور) 4⃣1⃣ کیفیت و چگونگی بایگانی و نگهداری اسناد و مدارک، مثلا نسخه سوم نزد امینی باشد. 5⃣1⃣ تعیین کیفیت تحویل و تسلیم مورد قرارداد 6⃣1⃣ تعیین وضعیت تصرف کنونی ملک 7⃣1⃣ تعیین تکلیف خیارات 8⃣1⃣ کیفیت خاتمه قرارداد درصورت بروز حوادث 9⃣1⃣ تعیین تکلیف ادعاهای احتمالی در خصوص موضوع قرارداد 0⃣2⃣ تعیین تکلیف وضعیت چک های صادره درصورت عدم موجودی 1⃣2⃣ تعیین تکلیف ادعاهای احتمالی معارض یا معارضین 2⃣2⃣ تعیین تکلیف کشف فساد در حین و یا پس از انجام معامله 3⃣2⃣ نگارش وتنظیم قراردادبدون عجله وشتاب وباخط خوش 4⃣2⃣ توجه به حق ریشه و حق رعیتی مستتر در اسناد واملاک وحفظ آن 5⃣2⃣ چنانچه ملک از حق ارتفاق (حقی است برای شما در ملک دیگری) برخوردار باشد، هنگام انجام معامله و تنظیم قراردادتوجه ولحاظ شود. 6⃣2⃣ هرگونه توافقی را (ولو به صورت شفاهی باشد) درقرارداد عیناً درج وذکر کنیدوهرگز شرطی را شفاهاْ توافق ننمایید واگر چنین کردید انتظار اجرای آن را نداشته باشید. 7⃣2⃣ استفاده از عبارت اقاله برای بر هم زدن قرارداد به جای عبارت فسخ 8⃣2⃣ درصورتی که متعاملین ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند ،متن قراردادبه صورت شمرده و قابل فهم برای آنان قرائت وتفهیم شود. 9⃣2⃣قرارداد تنظیمی در چند صفحه باشد حتماً تمام صفحات با دقت مطالعه، تفکر و سپس امضاء شود. 3⃣0⃣ تعیین تکلیف قبض و اقباض مورد معامله 3⃣1⃣ تعیین تکلیف وام 3⃣2⃣تعیین تکلیف موعد انتقال قطعی سند 3⃣3⃣تعیین تکلیف وکالت های مورد نیاز برای ادامه وکالت 3⃣4⃣ تعیین تکلیف حقوق ارتفاقی 3⃣5⃣ مدنظر داشتن مؤلفه ها (شرط مذاکره مجدد) 3⃣6⃣درج وذکر مواد ومفاد قوانین مرتبط با موضوع قرارداد مثل مفاد قوانین زمین شهری ،شهرداری، اداره ثبت، مدنی ،تجارت، کار، تأمین اجتماعی، مالک و مستأجر، قانون تَمَلُک اراضی توسط ارگان های دولتی و... 3⃣7⃣تنظیم صورتجلسات درضمن یا پس از قرارداد 3⃣8⃣ زیر بار توافقات غیر معقولانه ،جانبدارانه و غیر قانونی نروید 🌹با حقوق خود آشنا شویم🌹 _آرامش روحی با حقوق_سبک زندگی اسلامی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh