2⃣
"پرده دوم"
آقایی که فعالیت اینستاگرامی داشته و بر اساس گفته دوستانهم مدرسهایش درسخوان نبوده و چند پایه حوزوی بیشتر درس نخوانده و دکتر رفیعی که پس از مناظره با وی، ایشان را بیسواد معرفی کرده است و براساس اطلاعیه رسمی روابط عمومی دادستانی کل ویژه روحانیت؛ اتهامات منتسب به وی که مستند به دلایل و مدارک موجود در پرونده میباشد، عبارت است از:
الف- توهین به مقدسات از طریق تمسخر و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام از قبیل قصاص و تردید در اصالت قرآن کریم و اعتقاد به تحریف آن و تفاسیر خلاف صریح آیات شریفه قرآن درباره بهشت و جهنم و نیز نسبت دادن حکایات واهی و اهانت آمیز به برخی از ائمه معصومین (ع(
ب_ نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی که موجب تزلزل در اعتقادات مردم و جوانان مخاطب وی نسبت به معارف و اصول مسلم اسلام میشود.
ج- ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون روحانیت و در نتیجه هتک حیثیت روحانیت که از بیان مصادیق آن خودداری میشود.
پس از خلع لباس، بر خلاف حکم صادر شده، مبادرت به سخنرانی در هیئات و مساجد میکند که این کار نامبرده جرم است.
وی هنوز انحرافات گفتاری و رفتاری خود را اصلاح نکرده است، در دهه اول محرم سال 1402 در یکی از مساجد قم سخنانی گفته که موجب اعتراض مردم و تعطیلی برنامههای وی در مسجد شده است. وی در این جلسه، خواستار تشکیل دادگاه بر اساس شکایت اولیای دم شهدای کربلا و قوانین بینالمللی و فقهی شده و خطاب به عزاداران حسینی گفته: تو چه کارهای؟ مگر ولیّ دم نداریم؟ ... داستانهای کربلا را برای ما به گونهای مطرح میکنند که ما حس انتقامجویی داریم و میخواهیم کوفیان را جرواجرشان کنیم....
در اینجا میتوان این سؤال یا شبهه را خطاب به وهابیت و آقای خلع لباس شده مطرح کرد که چرا به جای اینکه جنایات یزید و معاویه و قاتلین اباعبدالله (ع) را محکوم کنند، عزاداران حسینی را مورد سؤال و مواخذه قرار میدهند؟ و اصل برائت از دشمنان اهلبیت را نادیده میگیرند و به جای آنکه از امام مظلوم دفاع کنند از دشمن ظالم اهلبیت دفاع میکنند؟ و مواخذه آنها را به دادگاه ارجاع میدهند؟
شخص گوینده اهمیتی ندارد. قصد داریم ریشه این نوع تفکر را که در برخی مردم و مسئولین بلند مرتبه دولتی وجود دارد را بررسی کنیم.
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
3⃣
"پرده سوم"
ضرورت بحث؛ تنفر از ظلم و ستم و علاقه به عدل و داد از عناوین بروندینی و فطری هستند. هر کس با توجه به عقل خود میتواند این عناوین را درک کند. عقل هر انسانی قبح ظلم و حسن مذمت ظالم را به سادگی درک میکند. اما شبهات، میتوانند بدیهیات را زیر سؤال برده و اندیشه سالم را تحت تأثیر قرار دهند و توجیهگر قبائح شوند. نهادینه شدن شبهه بهعنوان اندیشه دینی از بزرگترین و خطرناکترین آسیبهائی است که میتواند ریشه ادراکات عقلی را نابود کند.
در تهاجم فرهنگی دشمن وقتی میخواهد دین را از بین ببرد، شخصیتهای آن دین را ترور شخصیتی میکند. برای ضربه زدن به اسلام مهمترین شخصیتهای آن؛ پیامبر (ص)، حضرت علی، امام حسین و سایر ائمه هدی علیهمالسلام را زیر سؤال میبرد. یکی از دشمنان اسلام وهابیت است که قیام امام حسین (ع) را نامشروع میدانند. بنیامیه این تفکر را در میان مردم مطرح کرد و پیروان آنها روی آن مانور میدهند!
در راستای توجیه اعمال ظالمان، مرجئه بهعنوان نهادینهترین تفکر ضد عقلی، در دامن اهل سنت به وجود آمد. مرجئه معتقد بودند ایمان، گفتار زبانی (اقرار زبانی) است و گفتار زبانی بر عمل مقدم است و کسیکه عملی نداشته باشد اما ایمان داشته باشد رستگار خواهد بود.
این همان اعتقادیست که رسول الله (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) صاحبانش را لعن نمود. این فرق قائلند که غاصبین خلافت و ظالمین به ولایت، علاوه بر اینکه ظالم و گنهکار نبودند، عملکردشان نیز صحیح بوده و اهل بهشت هستند و این فرقه به خلافت این غاصبین و ظالمین اعتقاد دارند. همانطور که حکومتهای جائر اموی را تأیید میکردند.
مهمترین آسیبهای نظریه مرجئه در بعد سیاسی و اخلاقی وارد میشود. نظریه ارجاء خطر بزرگی برای اخلاق فردی و اجتماعی است و از جمله عوامل مؤثر در رشد و ترویج فساد و بی بند و باری است. زیرا در این تفکر گناه کبیره ضرری به ایمان نمیزند و به صاحب کبیره نمیتوان حکم نمود که اهل بهشت است یا جهنم.
اعتقادات مرجئه برای امویان که از ارتکاب ظلم و تجاوز و گناهان بزرگ در نهان و آشکار پروایی نداشتند پناهگاه و مأوای خوبی بود. زیرا عقیده مرجئه باعث شد که امر به معروف و نهی از منکر را رها کنند و بگویند:
اگر امام یا خلیفه مرتکب کبیره شود از ایمان خارج نیست و واجبالاطاعه است.
همین تفکر ابزار مناسبی در دست زمامداران مستبد و تبهکار شد و باعث شد باورهای مرجئه را تقویت کنند. در مقابل امویان، امام صادق (علیهالسّلام) از شیعیان خواستند که فرزندانشان را با شناخت معارف اهل بیت (علیهمالسّلام) از خطر مرجئه دور کنند.
امام صادق (علیهالسّلام) فرمودند: خدا مرجئه را لعنت کند زیرا دشمن ما در دنیا و آخرت هستند.
حضرت در جای دیگر دو مرتبه مرجئه را لعنت نمودند و فرمودند: مرجئه قاتلین ما را مؤمن میدانند پس خون ما تا روز قیامت به لباس مرجئه آغشته است.
کانال رسمی استاد مجتهدزاده
https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
"پرده چهارم"
اصولاً ایجاد شبهات مطروحه علیه باورهای دینی و توجیهکردن دوستی با دشمنان خدا و دشمنی با دوستان خدا از کدام تفکر تغذیه میگردد؟ لازم است برای تطبیق این طرز تفکر با تفکرات برخی افراد جامعه اسلامی ایران، همچنین تعاریفی از سکولار، لیبرال و ارتباط اینها با یکدیگر را بررسی کنیم تا بدانیم آیا این دو طرز فکر همان طرز فکر مرجئه میباشند؟ سکولار به مفهوم جدایی دین از نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه میباشد و جامعه سکولار به جامعهای اطلاق میشود که دین تعیین کننده ارزشها، روشها و نظام اجتماعی آنان نبوده و بر ارگانهای آن حاکم نباشد. لیبرالیسم به معنای آزادیخواهی است. آزادی مبتنی بر فردگرایی و تکیه بر عقل، بدون در نظر گرفتن وحی. سکولار لیبرالها معمولاً از دموکراسی و جامعه باز بهعنوان مدلهای سازماندهی جوامع صلحآمیز و بدون دشمنی، دفاع میکنند. لیبرالیسم وسکولاریسم از نظر معنا و مفهوم با یکدیگر متفاوت هستند و مکتب لیبرالیسم بیشتر ناظر به جنبه عملی است و سکولاریسم به جنبه نظری و اندیشهای میپردازد. لیبرالیسم و سکولاریسم هر دو زائیده تفکر اومانیسم (انسانگرایی یاانسانمداری) است، نگرشی که در بسیاری از نظریههای فلسفی، دینی، اخلاقی، ادبی ـ هنری و نیز در دیدگاههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مغرب زمین، از رنساس به این سو ریشه دوانده است. اومانیسم در گرایش فرد گرایانهاش در لیبرالیسم خود را نشان داده است و همچنین اومانیسم با طرد و نفی هر گونه تلاش ماوراء طبعیت برای حل معضلات بشری و تبیین واقعیتهای هستی، سکولاریسم را مطرح کرده است. و میتوان سکولاریسم به معنای غیر دینی کردن یا دنیوی و عرفی کردن امور، را صفت ذاتی تفکر اومانیستی مدرن غرب دانست. بنابراین، اگر چه مکتب لیبرالیسم و تفکر سکولاریسم از نظر مفهومی با هم تفاوت دارند امّا هر دو ثمره تفکر انسانمداری (اومانیسم) هستند، و ضمن وابستگی مبنایی به هم، از عناصر مهم مدرنیته غربی محسوب میشوند. تاریخچه مختصری از نفوذ سکولارلیبرال در جمهوری اسلامی که ریشه در باورهای مرجئه دارند.
ماشاء الله شمس الواعظین، هادی خانیکی و رضا تهرانی افرادی بودند که از سال ۶۴ شروع به آشکار کردن گرایش فکری لیبرالی و سکولاری خود و همکاری با نهضت آزادی و مهندس بازرگان کردند. مرشد فکری این گروه کسی جز عبدالکریم سروش نبود که در امتداد مسیری که از آخوندزاده و تا حدی میرزاملکم خان شروع شد، از اواسط دهه ۶۰ به سمت مفاهیمی چون نسبیت معارف دینی، نقص فهم بشر در درک معارف دینی گرایش پیدا کرد. بعد از آشکار شدن تجدیدنظرطلبی و گسست فکری تیم حاکم بر «کیهان فرهنگی» از اسلام سیاسی و نظریه ولایتفقیه، این تیم در سال ۱۳۷۰، با توصیه سیدمحمد خاتمی به دنبال انتشار نشریهای غیر حکومتی رفتند که به طور کامل وقف پروژه تجدیدنظر در مبانی دینی و در یک کلام «پروتستانتیسم اسلامی» شود و نشریه «کیان» با محوریت آراء و افکار عبدالکریم سروش تأسیس شد. تیم اصلی با افکار سکولار و چهرههایی چون سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده، محسن آرمین، محسن سازگارا، علیرضا علویتبار، اکبر گنجی، هاشم آغاجری وعمادالدین باقی، در سالهای بعد همگی به اعضای اتاق فکر جریان سیاسی اصلاحات تبدیل شدند و قرار گرفتن شماری از تندروترین چهرههای انقلابی چپ همچون حجاریان و علویتبار و تاجزاده در کنار روشنفکران سکولاری چون آرش نراقی، حسین قاضیان، مرتضی مردیها و مجید محمدی، زیر چتر مفاهیمی چون «توسعه سیاسی»، «اصلاحات دینی» و«سکولاریزاسیون» بهخوبی روشنگر وجه سیاسی پروژه فکری عبدالکریم سروش و مریدان و همفکران او بود. سروش، در مصاحبهای گفت: " نتیجهگیری من از آن بحثها که امیدوارم زمانی منتشر شود، این بود که فقه یا دنیویِ دنیوی است یا اخرویِ اخروی. اما فقهی که جامع مصالح دنیا و آخرت باشد، ممکن نیست!! برای رسیدن به این نتیجه، در آن حلقه هفتگی دوستانی که اهل علوم دینی بودند، مشخصاً آقای کدیور و مجتبی شبیری، شرکت داشتند و "ختم نبوت را مترادف با ختم ولایت" معرفی کرد!! محسن کدیور نیز مطرح کرد فقه چون از عصمت و علم لدنی خالی است، "وجوب تبعیت ندارد "!!" در نهایت، با انتخاب سیدمحمد خاتمی بهعنوان رییس جمهور و تشکیل مجلس ششم، باورهای لیبرالی به دستور کار سیاسی جناح اصلاحات (چپ سابق) تبدیل شد. به عبارت دیگر، درست در دهه نخست انقلاب، که شور انقلابی و التهابات آرمانخواهانه ملت، هنوز در اوج بود، در ذیل نهادهای فرهنگی نظام، و در مجموعه رسانهای که تا همین امروز یکی از نمادهای استواری بر ارزشهای اصیل انقلاب است، «نفوذ» در هیأت و قالبی متشرع و تسبیح به دست، و با جلوه دلسوزی برای انقلاب، دستاندرکار پروژهای شد که مسخ و استحاله انقلاب از درون سیستم را در افق چشمانداز خود داشت.
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
@Admin_Mojtahed_Zadeh
5⃣
"پرده پنجم"
نفوذ لیبرالها در بدنه اجرایی کشور
لیبرالهای کابینه مهندس بازرگان پس از استعفای دولت موقت، تدریجاً از ساختار جمهوری اسلامی حذف شدند. اما لیبرالیسم بهعنوان اصلیترین ایدئولوژی معارض انقلاب اسلامی، به یارسازی و یارگیری از داخل مجموعه نظام ادامه داد و بر عِدّه و عُدّه خود افزود.
لیبرالها هرچند تا دوم خرداد ۷۶ بهموقعیتی در سطح دولت موقت دست نیافتند و از رأس قدرت در کشور کنار ماندند اما هیچگاه به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی رضایت ندادند؛ اگر اسلافشان در دولت موقت نتوانسته بودند جلوی «تأسیس» نظام اسلامی را بگیرند، اینها از فکر «تغییر» آن بیرون نیامدند، بلکه در این فاصله سعی کردند با نزدیک شدن به برخی پایگاههای قدرت در داخل ساختار نظام، برنامه تغییر را پیش ببرند.
آیتالله منتظری نخستین قربانی لیبرالها در پروژه تغییر بود و شخصی که قرار بود رهبر انقلاب اسلامی شود، عملاً تبدیل به یک عامل براندازی جمهوری اسلامی شد؛ تا جایی که امام (ره) در نامه عزل ایشان تصریح کردند: «از آنجا که روشن شده است شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید».
دومین قربانی لیبرالها حجتالاسلام هاشمی رفسنجانی است که پس از عزل آیتالله منتظری، لیبرالها به سبب جایگاه برجسته وی در ساختار نظام و نسبتش با رهبر انقلاب که تقریباً همان نسبت آقای منتظری به امام (ره) بود، سراغش رفته و در تشکیلاتش نفوذ کردند و به طور خاص، در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاستجمهوری خیمه زدند و از سال ۶۸ با استفاده از امکانات و ظرفیتهای دولت، یک برنامه جامع تغییر جمهوری اسلامی را طراحی کردند. و در همان دوران ریاستجمهوری آقای هاشمی نیز به هر میزان که توانستند، سطوحی از این برنامه را به دست اجرا سپردند و رویکرد و عملکرد دولتهای پنجم و ششم را لیبرالیزه کردند و از آنجا که یقین داشتند امکان حذف اسلام از عرصه سیاسی و اجتماعی وجود ندارد دست به یک شبیخون عظیم فرهنگی علیه اعتقادات اسلامی مردم ایران زدند تا اعتقاد به اسلام از جامعه ایران زدوده شود و به دنبال آن مردمی که معتقد به اسلام نباشند، به طریق اولی باوری به اسلام سیاسی و نظام سیاسی متکی به اسلام نخواهند داشت.
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
6⃣
"پرده ششم"
با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاستجمهوری در دوم خرداد ۷۶، شرایط دولت موقت و بلکه بسیار مهیاتر از آن، برای لیبرالهای ایرانی تکرار شد تا پروژه تغییر را از کانال قوه مجریه دنبال کنند. با پیروزی در انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸، لیبرالها قوه مقننه را نیز به تسخیر خود درآوردند و تقریباً مطمئن شدند برای تغییر نظام سیاسی ایران از جمهوری اسلامی به یک جمهوری لیبرال، همه ابزارهای لازم را در اختیار دارند. این بود که به صراحت اعلام کردند «امام را به موزه میبرند» و تصمیم به حذف هاشمی رفسنجانی گرفتند زیرا وی با هر سلیقه و تفکری که داشت، بزرگترین جرمش از نگاه ایدئولوژی لیبرالیسم، وفاداری به اصل جمهوری اسلامی بود و میتوانست در مسیر تغییر، مانع ایجاد کند در نتیجه شدیدترین تخریبها و تهمتها از سوی لیبرالها علیه شخصیت هاشمیرفسنجانی همانند به کاربردن لقب «عالیجناب سرخپوش» و اتهام به دست داشتن در قتلهای زنجیرهای در این دوران مشاهده میشود که وی ناچار شد از نمایندگی مجلس استعفا کند.
در دوران اصلاحات، لیبرالها یک شورش همهجانبه علیه اسلام سیاسی ترتیب دادند و با طراحی یک کودتا در هجدهم تیرماه ۷۸، نخستین گام جدی را برای براندازی جمهوری اسلامی برداشتند. مردم نه تنها با آنها همراهی نکردند، بلکه ۲۳ تیرماه در یک راهپیمایی عظیم، در دفاع از انقلاب اسلامی و علیه کودتاگران به خیابانها آمدند. حرکتهای بعدی لیبرالها در دوران اصلاحات چون تلاش برای تغییرات گام به گام از دریچه مصوبات مجلس، طراحی یک رفراندم برای تغییر نظام یا تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه به رهبر انقلاب برای نوشیدن جام زهر نیز به سبب همراهی نکردن مردم ناکام ماند.
با پایان دولت اصلاحات، لیبرالها ابتدا سعی کردند با جایگزینی مصطفی معین به جای محمد خاتمی، پروژه تغییر را ادامه دهند اما معین در سال ۸۴ در دور نخست انتخابات ۴ میلیون رأی بیشتر نتوانست کسب کند و رقابت میان هاشمیرفسنجانی و محمود احمدینژاد به دور دوم کشید که در این فاصله اندک لیبرالها مجدداً به هاشمیرفسنجانی رو آوردند و او نیز در کمال تعجب، با آغوش باز از آنها استقبال کرد. شاید تصور هاشمی این بود که لیبرالها صاحب یک پایگاه اجتماعی هستند و او برای پیروزی در انتخابات به این پایگاه نیازمند است که لیبرالها همه ظرفیت خود را در این انتخابات برای پیروزی هاشمیرفسنجانی بسیج کردند اما او مقابل محمود احمدینژاد شکست سنگینی را تجربه کرد که بدون تردید، تخریبهای 8 ساله لیبرالها (در زمان دولت اصلاحات)، سهم مهمی در این شکست داشت.
اما این شکست، محلی شد برای آشتی اصلاحطلبان با هاشمیرفسنجانی و بازگشت به شرایط سال ۶۸؛ اصلاحطلبان به هاشمی پناه بردند، پیوسته بر دلخوریهای او از شکست تیر ۸۴ دمیدند، بر حرارت خشمش افزودند و سعی کردند همانگونه که منتظری را از انقلاب جدا کردند، هاشمی را نیز جدا کنند و مقابل نظام قرار دهند. از سال ۸۵ طراحی یک انقلاب رنگی را آغاز کردند و تصمیم گرفتند این بار، در موسم انتخابات ریاستجمهوری دهم، مردم را با فریب و دغلبازی با خود همراه و کار جمهوری اسلامی را با یک کودتای رنگی یکسره کنند. سال ۸۸ همه ظرفیت داخلی و جهانی لیبرالیسم، از منتظری و هاشمی در ایران تا باراک اوباما و نتانیاهو در آمریکا و اسرائیل را علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسیج کردند و دست به یک کودتای تمام عیار علیه نظام زدند. کسانی که دنبال بردن امام خمینی (ره) به موزه بودند، پشت ویترین «نخستوزیر امام (ره)» پنهان شدند، بخشی از مردمی را که به میرحسین موسوی رأی داده بودند، با دروغ تقلب فریفتند و به خیابانها کشاندند.
از سوی دیگر از دولت آمریکا خواستند پروژه تحریمهای فلجکننده را در سطحی گسترده با هدف سرنگونی اقتصادی ایران اجرا کند اما خروش مردم در نهم دیماه ۸۸ در دفاع از نظام و انقلاب، به کودتا پایان داد و ضربهای بیسابقه بر پیکر لیبرالیسم وارد کرد.
سال ۹۲ هاشمیرفسنجانی توانست با بهرهبرداری از خطاهای محمود احمدینژاد، دست به احیای اجتماعی خود بزند و بهرغم اینکه خود رد صلاحیت شد، با حمایت از حسن روحانی، نقش مهمی در پیروزی او ایفا کرد. با روی کار آمدن حسن روحانی، لیبرالها تصمیم به بازسازی خود گرفته و به این جمعبندی رسیدند که اگر به سبب ضربه سنگینی که در فتنه ۸۸ خوردهاند، تا مدتی امکان تغییر ساختار نظام ایران را ندارند اما میتوانند مانند دوران ریاستجمهوری هاشمیرفسنجانی، در دستگاه اجرایی کشور نفوذ کنند، رویکرد و عملکرد آن را لیبرالیزه کنند و دست به بازسازی تشکیلاتی خود بزنند.
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
7⃣
پرده هفتم
لیبرالها همیشه به دنبال شخصیتی هستند که بتوانند از رویارویی او با نظام، میوه تضعیف نظام و در نهایت تغییر آن را بچینند و امروز، چنین شخصیتی، وجود خارجی ندارد. در دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد خط نفوذ ادامه یافت و وی را که با شعارهای مکتبی شروع کرده بود از طریق اطرافیانش به سقوط فکری کشاند.
پس از شکست دو فتنه بزرگ به فاصله یک دهه، یعنی فتنه کوی دانشگاه در ۷۸ و فتنه سبز در سال ۸۸، طبعاً اتاقهای فکر متشکل از سرویسهای اطلاعاتی کشورهای معارض با ایران و عوامل و سرپلهای داخلی آنها به دقت نقاط ضعف دو فتنه پیشین را بررسی کردند تا سناریوی بعدی را ترمیم و تقویت کنند.
آنها در بررسیهای خود، به این حقیقت مهم و تعیینکننده رسیدند که بقای نظام در گرداب فتنههای طراحی شده بیش و پیش از هر چیز مربوط به جایگاه «ولایتفقیه» در کشور است.
امروز نیز با نزدیک شدن به انتخابات اسفند 1402 مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد بستر و پناهگاهی برای تدارک فتنههای دیگر هستند!
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
♨️
"پشتِ پرده آخر"
در آنتیتز انقلاب, در سناریوی ضد امنیتی جدید برای ایران، نقش حوزههای علمیه و دستگاه روحانیت بسیار مهم و استراتژیک است، چراکه این بار قرار است از درون گفتمان دینی، هم اندیشه ولایتفقیه را مورد هجمه قرار دهند و هم با ترویج نوعی «شریعت غیرسیاسی» یا «دین غیر حکومتی»، میراث «اسلام سیاسی» حضرت امام (ره) که روح انقلاب اسلامی است، زیر ضرب و تخریب برود. بهبیاندیگر، «آنتیتز» جمهوری اسلامی و ولایتفقیه در این نگاه، باید از درون خود آن و منبعِ زایش ایدئولوژیکِ آن، یعنی حوزهها بیرون بیاید.
نظریه جفری هالوِرسون
در اکتبر ۲۰۱۰، یک کارشناس امنیتی به نام جفری هالوِرسون (Jeffry Halverson) استادیار گروه فلسفه و مطالعات مذهبی در دانشگاه کارولینای جنوبی، مقالهای با عنوان "یک ضد روایت برای حکومت ایران" منتشر کرد که حائز نکات مهمی درباره ذهنیت سناریونویسان نظام سلطه برای نفوذ فرهنگی به درون حوزهها بود. هالورسون در این مقاله عنوان میکند: " برای موفقیت در برابر حکومت ایران باید روایت کربلا را برای نظام ایران به یک ضد روایت تبدیل کنیم. بدینصورت که: "تمامی امکانات خویش را برای یزید معرفی کردن حکومت ایران مورد استفاده قرار دهیم. "
در ذیل همین نبرد «روایتهای آلترناتیو(جایگزین)» از اسلام شیعی است که پای برداشتی وارونه و بهشدت دچار اعوجاج از اسلام رحمانی یا اسلام فردی و عزت روحانیت خارج از حکومت به میان میآید ... این پروژهها به روایت این جریان، دقیقاً در راستای لیبرالیزه کردن اسلام، ارائه یک اسلام غیر ایدئولوژیک و البته تقابل سازی با اندیشه «ولایتفقیه» است.
این روایت، با زیر سؤال بردن مفاهیم عمیقاً دینی «تولی» و «تبری» که جزو فروع دین شیعیان است، هر نوع مرزبندی حق و باطل را زیر سؤال میبرند و با ترویج نوعی اسلام بهشدت متساهل و متسامح، بهتدریج حتی در آیات و روایات مرتبط با عذاب گناهکاران یا قتال با اهل باطل هم تشکیک میکنند. درست همینجاست که بهیکباره، چهرههایی، بادانشی بسیار کمعمق و کممایه از اسلام، ولی با لفاظی و مغالطهکاری و البته استفاده کاملاً هوشمندانه از بستر شبکههای اجتماعی تبدیل به یک «سلبریتی مذهبی» میشوند.
روحانیتزدایی، مناسک زدایی، تأکید بر کفایت ارتباط شخصی باخدا فارغ از احکام، قداستزدایی از شعائر و نمادهای مذهبی به اسم مبارزه با خرافه، اصالت بخشی به تفسیر شخصی از کتاب مقدس بهعنوان تنها منبع ایمان، تأکید بر اصل بودن امور دنیوی و تقریباً حذف تفکر اخروی، تأکید بر بازخرید شدن گناه همه آدمیان توسط مسیح و رستگاری نهایی همه انسانها و زیر سؤال بردن بحث عقوبت و مجازات گناهکاران در آخرت، تسلیم کامل در برابر مدرنیته، تکیه و تمرکز برجهان محسوسات و کنار گذاشتن تدریجی ایمان به غیب و... و... از خصوصیات نهضت پروتستانتیسم مسیحی بود که مقلدان آن در جهان اسلام تلاش کردند در قالبهایی چون «اصلاحگری دینی» یا «روشنفکری دینی» یا «نواندیشی دینی» آن را وارد اسلام کنند.
همانگونه که خروجی مسیحیت پروتستان یک «خدای سراسر مهربانی و محبت» است که در نهایت آن اندازه در برابر اعمال بندگان غمض عین میکند که به «بیتفاوتی» میرسد و در نهایت در دوران مدرن از حیات دنیوی انسان بیرون میایستد، پایوران پروژه پروتستانتیسم اسلامی هم آن اندازه بر صفت رحمانیت خداوند تأکید میکنند که عملاً فرقی میان اعمال نیک و بد بندگان نمیبیند و همه را میآمرزد و همه به یک اندازه مشمول رحمتش میشوند و در نهایت مرز میان حق و باطل از میان میرود. این خلاف و مغایر نص صریح قرآن کریم است.
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
‼️
"روحانی نماهای سکولار"
هجمه آشکار به حریم معصومین، بحث وحدت بین شیعه و سنی همچنین حرام بودن قمهزنی در فرمایشات رهبری، طرح جدایی دین از سیاست، همراهی و حمایت از مهسا کومله و دفاع از محاربین در اغتشاشات سال 1401 و نیز دفاع از مخالفین و معاندین نظام اسلامی توسط برخی روحانیون خلع لباس شده، فتنهگران سال 88، گروه مجمع محققین و مدرسین، جامعه روحانیون مبارز، جریان
سید صادق شیرازی، انجمن حجتیه، جریان یمانی و امثالهم، آنهم در لباس اهل دین، طلیعه گمراهی و ضلالت است.
از آیات و روایات چنین معلوم میشود که «تزئین» و «تسویل» (یعنی بد را خوب جلوه دادن و زیبا نمودن گناه و زشتی و به تأخیر انداختن اصلاح امور) جزو شگردها و حیلههای شیطان برای گمراهی مؤمنین است.
امام علی (علیه السلام) به یکی از یاران خویش به نام کمیل فرمودند:
"به درستی که شیطان تو را فریب میدهد. پس اگر ایشان را اجابت نکردی، به وسیلهٔ خودت تو را گول میزنند. اینگونه که خواستهها و تمایلات منفی تو را مثبت و زیبا جلوه میدهند و سپس ظن و گمان تو را به خدا نیکو میدارند تا تو را امیدوار سازند و با این رجا و امید کاذب، تو را به گناه وادار میکنند؛ و حال آنکه جزای معصیت، آتش است. "
حکیم فرزانه انقلاب با کلام گهربار خود هشدار میدهند تا مراقب باشیم که:
«دشمن، سیاستی را طراحی کرد که از قم "آنتیتز انقلاب" درست کند؛ یعنی همانطور که انقلاب از حوزه علمیه قم جوشید، یک ضدّ انقلاب هم از قم به وجود بیاورد.»
(امام خامنهای؛89/8/4)
حالا بهخوبی معلوم میشود که شیطان از چه راهها و روشهای جذاب و فریبندهای، رهزن «ایمان» آدمی میشود و او را با خود به قعر گمراهی و سقوط میکشد و اولیاء شیطان در هر لباس و هر قالبی، حتی لباس اهل دین، با تعابیر و تفاسیر ظاهراً جذاب «دینی»، در اعماق وجود انسانها بذر فساد و طغیان میکارند.
حضرت امام خمینی (س) در آخرین روزهای پایانی سال ۶۷ بر عدم ورود لیبرالها در عرصه تصمیمگیری و تصمیم سازی هشدار دادند و فرمود:
صریحاً اعلام میکنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بیپناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادی امریکا و شوروی را در تمام زمینهها کوتاه میکنم و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند...
(صحیفه حضرت امام، ج ۲۱، ص ۲۸۶)
این تفکر لیبرالی نمیگذارد فقیه موفق باشد وگرنه این افراد اگر این تفکر لیبرالی را کنار بگذارند و همان تفکر شهید صدر و شهید مطهری و بزرگان دین را داشته باشند که مردم دین زده نمیشوند و برعکس امیدوار میشوند و آنجایی هم که این تفکر لیبرالی شکست میخورد باز فقیه بصیر متقی عامل است که مردم را نجات میدهد.
ادامه دارد...
قم المقدسه مرداد 1402
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
بسم الله القاصم الجبارین
تحلیل فتنه جدید
جریان مرجئه و تحریف عاشورا در دوره معاصر
از حلقه کیان تا سروش و آقامیری و روحانیون سکولار
☘ مقدمه
☘پرده اول
☘پرده دوم
☘پرده سوم
☘پرده چهارم
☘پرده پنجم
☘پرده ششم
☘پرده هفتم
☘پرده اخر
☘روحانی نماهای سکولار
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
.
سرزنش مغیرة بن شعبه
💎 وَ قَالَ (عليه السلام): لِعَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ وَ.....
📗چون عمار پسر یاسر با مغیره بن شعبه بحث می كرد و پاسخ او را می داد، امام علی علیه السلام به او فرمود: ای عمار! مغیره را رهاكن،
🟥 زیرا او دین را به مقداری كه از منافع دنیا بهره مند شود، یاد گرفته،
⭕ او به عمد حقائق را بر خود پنهان می دارد، تا شبهات را بهانه لغزش های خود قرار دهد.
✍️خیلی از افراد، دین را فرا گرفته اند؛ نه به خدا نزدیک شوند بلکه دین را وسیله معیشت خود قرار داده اند،
🟥افراد دنیا طلب، برای فرار از انجام تکالیف شرعی، شبهات را وسیله قرار می دهند.
⛔ این افراد قصد یادگیری معارف دینی را ندارند و مغالطه می کنند، بحث با این ها فایده ندارد. این ها را به حال خود رها کنید.
🌷خداوند به اعمال آنها آگاه است.
📚 نهج_البلاغه ، حکمت ۴۰۵
🌹با کلمات حق آشناشویم🌹
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
.
✅ مجلس خبرگان یا مجلس خبرگان رهبری، نهادی است، متشکل از فقیهان واجد شرایط که بر اساس اصل 107 قانون اساسی،
1⃣ وظیفه اصلی و خطیر آنها انتخاب رهبری می باشد.
2⃣ تشخیص فقدان صلاحیت های رهبر،
3⃣ عزل رهبری
4⃣ و نظارت بر بقا و استمرار رهبری، از دیگر وظایف این نهاد می باشد.
🟦 نحوه انتخاب اعضاء مجلس خبرگان رهبری، از طریق انتخابات مردمی انجام می گیرد،
⭕و هر هشت سال یک بار انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می گردد.
✅اسفند ماه امسال، همراه با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای خبرگان رهبری انجام می شود.
#قانون_اساسی
#مجلس_خبرگان
🌹با قانون اساسی کشورمان آشنا شویم🌹
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
1907760898_-1268466029.aac
2.72M
🌷خاطره ای از سخن
گفتن سر شهید علی اکبر دهقان 🌷
🟦مقام معظم رهبری،«امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست »
🌷ما مدیون شهدا هستیم. شهدای عزیز برگردن همه ما حق دارند🌷
_✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده
"⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
@Admin_Mojtahed_Zadeh
•••••✾...•...🌺...•...✾•••••
الأنفال-۶۲
🟢 وَإِن يُرِيدُوا أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ
1⃣ اگر دشمنان بخواهند با شما(پیامبر و مؤمنین) دشمنی و نیرنگ کنند، قطعاً خداوند مراقب شماست.
2⃣ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻣﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺧﻮﻳﺶ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، تو (دین) ﺭﺍ ﻳﺎﺭی ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
3⃣ کسی که خدا را دارد، همه چیز دارد.
4⃣ خدای زمان پیامبر اکرم، خدای زمان ما هم هست.
5⃣ شرط حمایت الهی از ما، یاری و کمک ما به احیای دین و زنده نگه داشتن آن است.
6⃣ خدا به کمک ما نیاز ندارد، اولاً این آزمایش مسلمان هاست. ثانیاً دین خدا نوری است که هرگز خاموش نمی شود. ثالثاً اگر ما به تکلیف مان عمل نکردیم، خداوند متعال ملت دیگری را جانشین ما می کند.
7⃣ خداوند بر انجام هر کاری قادر است.
🌷با قرآن مأنوس باشیم🌷
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
🟢 تنظیم قرارداد
✅ نکات مهم در تنظیم و نگارش قراردادها👇
1⃣ ذکر نام خداوند در صدر و شروع قرارداد
2⃣ درج عنوان قرارداد:
(مبایعه نامه، اجاره نامه، مشارکت در ساخت و...)
3⃣ درج عنوان توصیفی قرارداد ( مبایعه نامه آپارتمان تجاری)
4⃣ ذکر صیغه عقد
( العقود تابعة للمقصود، المومنون عند شروطهم، یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود )
5⃣ ذکرعنوان طرفین قرارداد (فروشنده و خریدار، مؤجر و مستأجرو...)
6⃣ ذکر سِِمَت حقوقی متعاملین
(وکالتاً، اصالتاً، قیمومتاً ،ولایتاً، فضولتاً )
7⃣ موضوع قرارداد
8⃣ ذکر مبلغ قرارداد بادقت وحوصله
(ثمن، قرض الحسنه، مال الاجاره و...)هم به صورت عدد و هم به حروف
9⃣ تعیین شیوه پرداخت در قرارداد
🔟 تعریف و تعیین شروط وتعهدات
1⃣1⃣ تعیین محل وچگونگی جبران خسارت
2⃣1⃣ تعیین مرجع حل اختلاف
( از طریق داوری و حَکَمیت یا از طریق کمیته حل اختلاف )
3⃣1⃣ تعیین نوع تضمینات درصورت عدم انجام تعهدات
(اسناد تعهدآور)
4⃣1⃣ کیفیت و چگونگی بایگانی و نگهداری اسناد و مدارک، مثلا نسخه سوم نزد امینی باشد.
5⃣1⃣ تعیین کیفیت تحویل و تسلیم مورد قرارداد
6⃣1⃣ تعیین وضعیت تصرف کنونی ملک
7⃣1⃣ تعیین تکلیف خیارات
8⃣1⃣ کیفیت خاتمه قرارداد درصورت بروز حوادث
9⃣1⃣ تعیین تکلیف ادعاهای احتمالی در خصوص موضوع قرارداد
0⃣2⃣ تعیین تکلیف وضعیت چک های صادره درصورت عدم موجودی
1⃣2⃣ تعیین تکلیف ادعاهای احتمالی معارض یا معارضین
2⃣2⃣ تعیین تکلیف کشف فساد در حین و یا پس از انجام معامله
3⃣2⃣ نگارش وتنظیم قراردادبدون عجله وشتاب وباخط خوش
4⃣2⃣ توجه به حق ریشه و حق رعیتی مستتر در اسناد واملاک وحفظ آن
5⃣2⃣ چنانچه ملک از حق ارتفاق
(حقی است برای شما در ملک دیگری) برخوردار باشد، هنگام انجام معامله و تنظیم قراردادتوجه ولحاظ شود.
6⃣2⃣ هرگونه توافقی را (ولو به صورت شفاهی باشد) درقرارداد عیناً درج وذکر کنیدوهرگز شرطی را شفاهاْ توافق ننمایید واگر چنین کردید انتظار اجرای آن را نداشته باشید.
7⃣2⃣ استفاده از عبارت اقاله برای بر هم زدن قرارداد به جای عبارت فسخ
8⃣2⃣ درصورتی که متعاملین ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند ،متن قراردادبه صورت شمرده و قابل فهم برای آنان قرائت وتفهیم شود.
9⃣2⃣قرارداد تنظیمی در چند صفحه باشد حتماً تمام صفحات با دقت مطالعه، تفکر و سپس امضاء شود.
3⃣0⃣ تعیین تکلیف قبض و اقباض مورد معامله
3⃣1⃣ تعیین تکلیف وام
3⃣2⃣تعیین تکلیف موعد انتقال قطعی سند
3⃣3⃣تعیین تکلیف وکالت های مورد نیاز برای ادامه وکالت
3⃣4⃣ تعیین تکلیف حقوق ارتفاقی
3⃣5⃣ مدنظر داشتن مؤلفه ها (شرط مذاکره مجدد)
3⃣6⃣درج وذکر مواد ومفاد قوانین مرتبط با موضوع قرارداد مثل مفاد قوانین زمین شهری ،شهرداری، اداره ثبت، مدنی ،تجارت، کار، تأمین اجتماعی، مالک و مستأجر، قانون تَمَلُک اراضی توسط ارگان های دولتی و...
3⃣7⃣تنظیم صورتجلسات درضمن یا پس از قرارداد
3⃣8⃣ زیر بار توافقات غیر معقولانه ،جانبدارانه و غیر قانونی نروید
🌹با حقوق خود آشنا شویم🌹
#قرارداد _آرامش روحی
#آشنایی با حقوق_سبک زندگی اسلامی
#تنظیم_قرارداد
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
.
🌹آشنایی با قانون اساسی🌹
✅نفی هرگونه ستمگری و ستمكشی
🟢 بر اساس اصل دوم قانون اساسی "نفی هرگونه ستمگری و ستمكشی و سلطهگری و سلطهپذیری" از الزامات وصول به اهداف مصرح در قانون اساسی یعنی "قسط و عدل و استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همبستگی ملی" می باشد.
#قانون_اساسی_سیاست_اصولی
#نفی_ظلم_و_ستم_استقلال
#قانون_اساسی
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
🟢 زمینههای شکلگیری اعتراض مردمی به استعمار نفت توسط بیگانه تا ملی شدن صنعت نفت، قیام ۳۰ تیر و کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ است.
✅ درس و عبرت - صنعت نفت ایران در سال ۱۳۲۹ با محوریت آیتالله کاشانی و دکتر مصدق و خواست مردم از استعمار انگلیس خارج و ملی میشود و پس از آن نخستوزیریِ دولت ملی بنام مصدق رقم میخورد. نهضت ملی با همهی موفقیتها ناگهان با استعفای دولت مصدق و بر سر کار آمدن قوام السلطنه و خطر بازگشت سلطهی انگلیس بر نفت ایران مواجه میشود.
🟩 آیتالله کاشانی بار دیگر مردم را به صحنه میآورد و نخستوزیری مجدد دکتر مصدق را فراهم میکند.
⛔ اما اینبار مصدق با آیتالله کاشانی سر ناسازگاری و اختلاف سرمی دهد و به خانهنشینی کاشانی منجر می شود. ⭕مصدق در مقابله با شکایت ها و افزونخواهیهای انگلیس نسبت به نفت ایران به آمریکا اعتماد می کند و اینبار نوبت آمریکاست که پاسخ اعتماد مصدق را با ایجاد کودتا و سقوط دولت ملی او بدهد.
❌نگاه به غرب و بیگانه جواب نمی دهد❌
#مصدق_امید به غرب
#کاشانی-ملی شدن صنعت نفت
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
⭕ سیاسیون و مدعیان سیاست، پس از گذشت زمان شناخته می شوند⭕
🌹با حقوق سیاسی خود آشنا شویم🌹
#ظریف_ادعای بلد بودن
#برجام_امید به غرب
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
دلم پر مى زند امروز براى حضرت باقر
كه گويم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر
نديده ديده ى گيتى به علم و دانش و تقوا
كسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر
ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
.
🌹صدقه
🟩 مردی داشت گوسفندی را از کامیون پایین می آورد تا آن را برای روز عید قربانی کند . گوسفند ازدست مرد فرار کرد.مرد به دنبال گوسفند دوید تا اینکه گوسفند وارد خانه یتیمان فقیری شد .
عادت مادر یتیمان این بود که هر روز کنار در می ایستاد و منتظر می ماند تا کسی غذا و صدقه ای را که برایشان می آورد، بردارد. همسایه ها هم به آن عادت کرده بودند.
هنگامی که گوسفند وارد حیاط شد مادر یتیمان بیرون آمد و آن را گرفت .ناگهان همسایه شان ابو محمد را دید که خسته و کوفته کنار در ایستاده .
زن گفت ای ابو محمد خداوند صدقه ات را قبول کند .او خیال کرد که مرد گوسفند را به عنوان صدقه برای یتیمان آورده .مرد هم نتوانست چیزی بگوید جز اینکه گفت :خدا قبول کند .
ای خواهرم مرا به خاطر کم کاری و کوتاهی در حق یتیمانت ببخش.
بعدا مرد رو به قبله کرد و گفت: خدایا ازمن قبول کن!
روز بعد مرد رفت تا گوسفند دیگری را بخرد و قربانی کند. کامیونی پر از گوسفند دید که ایستاده . گوسفندی چاق و چلّه تر از گوسفند قبلی انتخاب کرد. فروشنده گفت بگیر و قبول کن و دیگه با هم منازعه نکنیم. مرد گوسفند را برد وسوار ماشین کرد. برگشت تا قیمتش را حساب کند .فروشنده گفت: این گوسفند مجانی است و دلیلش هم این است که امسال خداوند بچه گوسفندان زیادی به من ارزانی نمود و نذر کردم که اگر گوسفندان زیادی داشتم به اولین مشتری که به او گوسفند بفروشم هدیه باشد .
پس این نصیب توست ...
🌹صدقه را بنگر که معامله با خداست !🌹
#صدقه_افزایش_رزق_و_روزی
#صدقه_رفع_بلا
#داستانک
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
علل و عوامل بی تفاوتی، ناامیدی ۵.mp3
11.24M
🌷بررسی علل و عوامل بی تفاوتی 🌷
📗 فقط گمراهان، از رحمت الهی نا امید هستند.
🟦 مردم سه دسته اند، ۱. قانون شکن ۲. دلسوز نصیحت گر ۳. بی تفاوت و نا امید به اصلاح
✅ برای حفظ دین باید از جان و مال گذشت.
🟥 از همنشینی با گناهکار پرهیز کنید.
🟩 رفیق باید دوستش رو از گمراهی و راه کج نجات دهد، دوستی نباید مانع از تذکر باشد.
♦ از ایمان قوی، حب و بغض برای خداست.
♦ محبت به مردم، باید در طول دوستی پروردگار باشد.
#علل_و_عوامل_بیتفاوتی
🌹با حقوق خود آشنا شویم🌹
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
.
🌹حقوق همسر🌹
🌷حق همسر این است که شوهرش به او بگوید؛ دوستت دارم.
🌱زن دوست دارد، همه توجه شوهرش به او باشد.
🥀حق زن است که به شوهرش اعتماد و تکیه داشته باشد. لذا رفتار های مشکوک، تماس های پنهانی، آزار دهنده ی زن و مغایر با حقوق اوست.
💐حق زن است و بالعکس که جانب احتیاط در رفتار با نامحرم را رعایت کنند و با آن ها شوخی نکنند.
🌴حق زن است که حقوق کسب و کارش متعلق به خودش باشد و شوهر به بهانه شاغل بودن وی از پرداخت نفقه خودداری نکند.
⚖️ زن خریدهایی برای خود دارد و یا دوست دارد هدایایی به اقوام یا نیازمندان بدهد، در صورت توانایی مالی شوهر، پرداخت ماهانه به استحکام کانون خانوادگی کمک شایانی می کند.
🌼سوء ظن به همسر وی را منحرف می کند، حق زوجین این است که از سوء ظن نسبت به هم خودداری کنند.
🌷حفظ دین و دین داری همسر و اعضای خانواده به عهده مرد است، کوتاهی در این امر مؤاخذه الهی را در پیش دارد.
🌕 این سخن پیامبر هدیه به همه خانواده های مهربان🌷🌷
🌕 قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : قول الرجل للمرأه إنی أحبک لا یذهب من قلبها أبدا.
«الکافی، ج ۵، ص ۵۶۹»
☀ رسول خدا – صلّی الله علیه و آله – فرمودند: این سخن مرد به زن که دوستت دارم، هرگز از دل زن بیرون نمی رود.
🟢 از محبت خار ها گُل می شود🟢
#حقوق_همسر
#حقوق_خوشبختی
#همسر_رفیق
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده
https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh
📩ارتباط با استاد:
@Admin_Mojtahed_Zadeh