eitaa logo
💠کانون‌ملا‌فتح‌اله-مسجدتمنایی💠
219 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
356 ویدیو
50 فایل
✴کانال‌رسمی‌کانون‌فرهنگی‌هنری‌ملافتح‌اله نذرفرهنگی ۶۰۳۷-۹۹۱۷-۷۶۷۵-۶۷۲۲ چله کش-ملی 09353206415 @admin_kanon_masjed 🔸️ #کانون_فرهنگی_هنری_ملافتح_الله #مسجد_مرحوم_تمنایی 🔰خیابان شهیدشمس آبادی کوچه شهیدرضاییان مسجدمرحوم تمنایی
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍂🍃🍂🍃 🌹مربیان حقیقی🌹 ✅ در حقیقت مربیان حقیقی، انبیا هستند که به دنبال رشد انسان ها هستند. 🌷«هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ»سوره جمعه/آیه٢ ✔️ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺑﻲ ﺳﻮﺍﺩ ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ ﺗﺎ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻓﻜﺮﻱ ﻭ ﺭﻭﺣﻲ ] ﭘﺎﻛﺸﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﺩ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭﻱ ﺑﻮﺩﻧﺪ. 👈تزکیه به معنای تربیت، پاک کردن جان و رشد دادان است که در این آیه هدف پیامبر(ص) معرفی شده است. 🔺در یک کلام می توان گفت هدف دین و اولیای الهی تربیت است. 🌹قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات🌹 @EINOLHAIAT
📢بهترین راه تربیت؟؟؟🍃🍃🍃 ✅نقل است که از پروفسور حسابي ﭘﺮﺳﯿﺪند: ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﮔﻔﺖ : ﻓﺮزﻧﺪ ﺧود ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﻓﺮزﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑزرگ ﮐﻦ ! ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﮕﻮﻧﻪ؟ ﮔﻔﺖ : وﻗﺘﯽ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﯼ،ﺣﺎﻟﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﯽ... ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺳﺮﺍﻍ ﮐﯿﻒ ﻭ ﻧﻤﺮﺍﺕ ﺍﻭ ﻧﻤﯿﺮﻭﯼ، ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﻉ ﻏﺬﺍ ﻧﻈﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﯽ، ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻣﯿﮑﻨﯽ، ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺟﻮﯾﺎ ﻣﯿﺸﻮﯼ، ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺕ ﺩﻋﻮﺍ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ... ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺗﻮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﮑﯽ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺁﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ. ﻓﻘﻂ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ است که ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﺁﻓﺮﯾﻨﺪ ﻧﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ! 🌹قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات🌹 @EINOLHAIAT
🍂🍃🍂🍃 🔸یکی از مراحل و مراتب تربیت، «تعلیم» به معنای آموزش دادن و یاد دادن است. ❎ مقام تعليم با مقام تربیت متفاوت است. بدون شک تربیت بدون تعليم امکان پذیر نیست‌؛ و با تعليم خالی نیز تربیت اتفاق نمی‌افتد. ❗️معلمی که فقط آموزش می‌دهد مربی نیست. ✅ مربی معلمی است که افزون بر اینکه یاد می‌دهد، در کنار آن شوق یادگیری هم ایجاد می‌کند. 🔻هدف در تربیت ایجاد حس و حرکت است؛ اما هدف در تعليم، تنها انتقال اطلاعات است. به همین دلیل قرآن نیز کتاب تربیت است و تنها کتابی آموزشی نیست. 🌹قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات🌹 @EINOLHAIAT
309 309 🌹قرارگاه‌قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
🔺مربی یعنی... 🔺 👈مربی یعنی کسی که متصدی بهداشت روحی جامعه است. ما در بهداشت جسمی که بیشتر مربوط به محسوسات است می‌بینیم چه اندازه تحصیل و مطالعه و تجربه لازم است تا یک نفر، آنهم در یک قسمت مخصوص، متخصص شمرده شود. ✅ قطعا در بهداشت روحی، بیشترْ فکر و تحصیل و مطالعه در رشته‌های مختلف علوم و تجربه لازم است تا یک نفر صلاحیت عهده‌داری این وظیفه خطیر را پیدا کند. 🔹همان‌طوری که کوچکترین اشتباه برای یک طبیب گاهی زیانهای جبران ناپذیری برای یک فرد به بار می‌آورد و گاهی منجر به هلاکت مریض می‌شود، اشتباهات تربیتی و روحی نیز گاهی زیانهای عظیم و غیر قابل جبرانی را در جامعه ایجاب می‌کند که یک ملت را تا پرتگاه فنا و اضمحلال سوق می‌دهد. 📚 استاد مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج٢، ص٣٣ 🌹قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات🌹 @EINOLHAIAT
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ سئوال: مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید. 🌹قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات🌹 @EINOLHAIAT
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 چمِدون سَفَرتو ببند! 👌 همراهی سید بشیر حسینی، محمدحسین پویانفر؛ امین زندگانی، عبدالرضا هلالی، مژده لواسانی، حاج حسین یکتا، بهرام عظیمی، نجم الدین شریعتی و علی مشهدی و احسانِ مهدی با رویداد «بی‌نهایت» 👌 نووجوونای دهه هشتادی ، عدد 5 رو به 1000888 بفرستید و در دوره رایگان «بینهایت» شرکت کنین و از کلی جایزه (تبلت و گوشی و....) و هزاران جایزه بدون قرعه کشی استفاده کنین... bn.javanan.org •✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾• همپای‌روزگارنوجوانی✌️ @rafigh_plus قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات @EINOLHAIAT
310 310 🌹قرارگاه‌قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
🍃🍂🍃 🔅ارتباط دختر و پسر🔅 ❓سوال: علت گرایش پسر و دختر به جنس مخالف چیست؟ راهکار آن را بفرمایید. ✅ پاسخ: غالباً بی مهری خانواده موجب گرایش به جنس مخالف می شود!! 👈 به نوجوانان محبت کنیم. برخی دختران از بی مهری ها و بی توجهی خانواده ها خود شکایت دارند. 💢عجیب این است که اکثر این دختران دوست و یا دوستانی از جنس مخالف دارند و تمامی آنها علت شروع و ادامه این روابط را توجه و ابراز علاقه دوستانی از این دست می دانند. 🔰تحقیقات نشان داده تقریبا بیش از نیمی از این دختران با پدران خود روابط سردی دارند و برخی دیگر حتی در ارتباط با دیگر اعضای خانواده نیز مشکل دارند. 🌹قرارگاه‌تربیتی-آموزشی‌عین‌الحیات🌹 @EINOLHAIAT