eitaa logo
کانال "منتظران ظهور"
184 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
4هزار ویدیو
95 فایل
🔴کانال منتظران ظهوردر حوزه مهدویت ،سیاسی و اقتصادی فعالیت دارد.🇮🇷 https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313 🔴جهت ارتباط با ادمینها⌨️ @musvij @mozammelll @hijabactor  کاربر یا مهدی✨ 🔴لینک گروه منتظران ظهور http://eitaa.com/joinchat/354091038Cac6587cda4
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدی کرار
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿 و پاسخ های مهدوی🌱 ساعت اجرا: حدود ۱۷/۳۰ سلام مهربان پدر، مهدی جان!✋🏻🌹 محتاج گرمی دستان توام، طنین دلنشین صدایت، عطر ملایم و بهشتی گریبانت، تشعشع نافذ نگاهت، و طنین پدرانه ی گام هایت ... محتاج توام پدر ... در این گفتگو سعی خواهیم کرد به پرسش های مهدوی شما پاسخی درخور تقدیم نماییم✔️ شما هم اگر سوالی دارید، مطرح کنید .. با ذکر شریف یا ابا صالح المهدی ادرکنی 🤲🏻 گفتگو را آغاز می کنیم⤵️
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 چرا علماي بزرگ در كتاب هاي خود از امام زمان(عج) به يك صورت سخن نرانده اند يكي مي گويد امام زمان(عج) خيلي از مردم را مي كشد يكي مي گويد 7 نفر را مي كشد و ... چرا چنين است؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب: علماي بزرگ ما در كتب خود نگفته اند كه حضرت مهدي (عج الله تعالی) خيلي از مردم را مي كشد يا هفت نفر را مي كشد، بلكه آنچه در كتب علماي ما و روايات ما آمده است دو مطلب است.👇 - قبل از ظهور حضرت ظلم و ستم بر جهان غالب مي شود و ظالمين و حاكمان زورگو بسياري از مردم را به قتل مي رسانند در اين هنگام حضرت ظهور مي كند اما نه اينكه اين قتلها را حضرت انجام داده باشد. امام صادق عليه السلام مي فرمايد قبل از قيام قائم دو مرگ وجود دارد؛ مرگ سرخ و مرگ سفيد تا اينكه از هر هفت نفر پنج نفر مي ميرند و مرگ سرخ، كشته شدن است و مرگ سفيد بيماري طاعون است. (1)
هدایت شده از مهدی کرار
و در روايت ديگري مي فرمايند حضرت خروج نمي كنند تا اينكه يك ثلث از مردم كشته شوند و ثلث ديگر از دنيا بروند و ثلث ديگر باقي بمانند(2). بنابراين آنچه علما و روايات ذكر كرده اند مربوط به قتلهايي است كه قبل از قيام حضرت توسط ظالمين واقع مي شود از قبيل جنگ جهاني دوم،‌ جنگ ايران و عراق و جنگ هايي كه دجال و سفياني و ديگر ظالمان انجام مي دهند و شيوع بيماريهاي مرموز يا جنگ‌هاي ميكروبي يا اتمي و ...
هدایت شده از مهدی کرار
- مطلب دوم اينكه خود حضرت در ابتداي ظهور سيره و روش خود را معرفي نموده و مي فرمايد: انا بقيه الله في ارضه و المنتقم من اعدائه؛ من بقية الله هستم و از دشمنان خدا انتقام مي گيرم.(3) بنابراين شمشير و اسلحه حضرت متوجه به ظالمين و ستمگران خون ريز است و نسبت به عموم مردم با رأفت و رحمت اسلامي برخورد مي كنند و همين طور كه پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) كه هم نام با حضرت است رحمه للعالمين بود حضرت بقيه الله هم رحمه للعالمين است.
هدایت شده از مهدی کرار
حضرت حتي بر دشمنان هم اگر مستحق قصاص نباشند ايمان را عرضه مي كند، پس اگر ايمان بياورند يا حاضر شوند در كنار مسلمانان زندگي مسالمت آميز داشته باشند، آنها را رها مي كند. چنانچه امام صادق (علیه السلام) در اين رابطه مي‌فرمايند: هر گاه قائم ما قيام كند ايمان را بر هر ناصبي ( دشمن اهل بيت پيامبر) عرضه مي‌كند، پس اگر او ايمان بياورد، پس با او كاري ندارد و اگر ايمان نياورد و حاضر شود جزيه (ماليات مخصوص) پرداخت كند او را رها مي كند و اگر حاضر نشود زندگي مسالمت آميز با مسلمانان داشته باشد و ماليات پرداخت نكند و اسلام انتخاب نكند او را به قتل مي رساند.(4) بنابراين آنچه در سؤال به علماي بزرگ نسبت داده شده صحيح نيست پي‌نوشت‌ها: . معجم الملاحم والفتن، ج 4، ص 291، دهسرخي. . همان، ص 75. . همان، ج 4، ص 288. . موسوعة الامام الصادق، ج 10، ص 809، قزويني.
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 انجام دادن كدام يك از تعقيبات زير بعد از نماز با توجه به محدوديت وقت فضيلت بيشتري دارد بخواندن دعای فرج، تسبيحات حضرت زهرا، نماز غفيله؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب از روايات استفاده مي شود كه بهترين تعقيب بعد از نماز، تسبيحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) است كه در اينجا به ذكر چند روايت (از حاشيه مفاتيح الجنان، شيخ عباس قمي) اكتفا مي كنيم:👇 . از حضرت صادق(علیه السلام) نقل شده است: ما كودكان خود را به تسبيح فاطمه(سلام الله علیها) امر مي كنيم چنان كه آنها را به نماز امر مي كنيم پس آن را ترك مكن كه هر كه بر آن مداومت نمايد شقي و بدبخت نمي گردد. . در روايات فراواني آمده است كه مقصود از ذكر و ياد فراوان در آيه شريفه : «واذكروا الله ذكرا كثيرا؛ تسبيح حضرت زهرا(سلام الله علیها) است كه بعد از نماز هر كس بر آن مداومت نمايد خدا را بسيار ياد كرده است».
هدایت شده از مهدی کرار
. حضرت صادق(علیه السلام) فرمود: خواندن تسبيح حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بعد از هر نماز در نزد من از هزار ركعت نماز در هر روز بهتر است. . در روايت معتبر از حضرت باقر(علیه السلام) آمده است كه با چيزي مثل تسبيح حضرت فاطمه(سلام الله علیها) خداوند عبادت و تسبيح و تمجيد نشده است و اگر چيزي از اين تسبيح بهتر بود پيامبر(صلی الله علیه و آله) آن را به فاطمه(سلام الله علیها) عطا مي كرد. البته بهتر است وقت گذاشت و اذکار و ادعیه بیشتری مثل دعای فرج را هم بعد از نمازها خواند ...
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 اينكه حضرت امام جعفر صادق(ع) پيرامون حضرت مهدي(عج) مي فرمايد: «اگر او را درك مي كردم، تمام عمر به خدمت او مي پرداختم» چه مهمي را مي رساند و حضرتش چه منظوري داشته اند؟ (معجم الاحاديث الامام المهدي (عج) جلد 3، صفحه 385).
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب رواياتي از ائمه معصومين(علیهماالسلام) به اين مضمون وارد شده است كه دو امام در يك زمان نخواهند بود مگر اين كه يكي ناطق است و ديگري صامت. يعني اگر در يك عصر دو امام باشد يكي قائم به امور امامت است و ديگري دعوت كننده به همان امام است و در خدمت امام ناطق است. بنابراين شايد اين سخن امام صادق(علیه السلام) بيان اين واقعيت باشد كه اگر حضرت در آن زمان باشند امام ناطق امام زمان( عج الله تعالی) خواهد بود و امام صادق(علیه السلام) در خدمت امام زمان(عج الله تعالی) خواهد بود. نكته ديگر اين كه اين روايت به گونه اي اشاره به رتبه و جايگاه بلند و ممتاز امام زمان(عج الله تعالی) دارد... ان شاءالله ادامه دارد ...
هدایت شده از ابراهیم هادی
سلام و رحمت عرض تسلیت دارم خدمت استاد بزرگوار و همه بزرگواران منتظر خدا قوت این حدیث، اوج مسئولیت ما در قبال امام زمان علیه‌السّلام را نشان می‌دهد، 😭😭 چرا که ما الان در زمان امامت حضرت مهدی هستیم واین فقط شامل زمان ظهور نیست بلکه شامل زمان غیبت حضرت هم هست واین را هم بدونیم که حالا که به توفیق الهی در زمان،،ایشان زندگی میکنیم باید ایشان را یاری کنیم و امروز مهمترین یاری ما در مرحله اول،... خودسازی وتزکیه نفس مان می‌باشد ان شاالله برایش یار باشیم و یاریش کنیم 🤲 به قول استاد عالی ...این جمله امام نشان از مقام یاری کردن امام زمان عجل‌الله هست 👈مقام یاری امام زمان (علیه السلام) در وهم انسان ها نخواهد گنجید. اگر انسان بداند مقام و جایگاه یاری امام زمان(عجل الله) چه میزان است، هر روز برای رسیدن به آن در قنوت نمازهایش، دعا می کند.... بخواهیم از خدا..همراهی خالصانه و صادقانه اش را...🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدی کرار
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿 و پاسخ های مهدوی🌱 ساعت اجرا: حدود ۱۷/۳۰ سلام مهربان پدر، مهدی جان!✋🏻🌹 محتاج گرمی دستان توام، طنین دلنشین صدایت، عطر ملایم و بهشتی گریبانت، تشعشع نافذ نگاهت، و طنین پدرانه ی گام هایت ... محتاج توام پدر ... در این گفتگو سعی خواهیم کرد به پرسش های مهدوی شما پاسخی درخور تقدیم نماییم✔️ شما هم اگر سوالی دارید، مطرح کنید .. با ذکر شریف یا ابا صالح المهدی ادرکنی 🤲🏻 گفتگو را آغاز می کنیم⤵️
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 لطفاً اين حديث از امام رضا(ع) كه در منتخب الاثر (صافي) آمده توضيح دهيد: ‹‹لا يري جسمه و لا يسمي باسمه›› (مهدي(ع) ديده نمي شود به اسم نام برده نمي شود. همچنين حديث مشابهي از امام علي النقي در همين مورد از كمال الدين و تمام النعمه آمده است).
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب در كتاب كافي، ج 1، ص 333 آمده است: سؤال شد از حضرت رضا(علیه السلام) در مورد قائم(عج الله تعالی) حضرت فرمودند: جسم او ديده نمي شود و به اسم نام برده نمي شود منظور از ديده نشدن جسم حضرت به رؤيت معرفت است يعني كسي او را به عنوان حجت بن الحسن و امام زمان نمي بيند و الا ممكن است بسياري حضرت را در زمان غيبت ببينند ولی نشناسند.
هدایت شده از مهدی کرار
و اما اين كه حضرت به اسم نام برده نمي شود براساس رواياتي كه در اين زمينه وارد شده برخي بزرگان شيعه بردن نام خاص امام زمان كه همان نام پيامبر است جايز نمي دانند در برابر عده اي اين امر را مخصوص به زمان غيبت صغري دانسته اند كه به جهت تقيه نهي شده است از اين كه نام امام زمان(عج الله تعالی) برده شود ولي در ديگر زمان ها كه تقيه نيست بلا اشكال است مؤيد اين سخن اين كه در برخي جاها از جمله دعاي بعد از سلام علي آل ياسين، تصريح به اسم حضرت شده: «اللهم صل علي محمد حجتك في ارضك ... »كه اشاره به امام زمان(عج الله تعالی) است. برخي نيز به جهت احتياط و عمل به روايات نهي از نام بردن در كتاب ها نام حضرت را به اين گونه «م ح م د» می نويسند.
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 چگونه است كه طبق حديث ما مي دانيم كه هر كس ادعاي ملاقات امام زمان(عج) را بكند دروغگوست ولي خيلي ها اكنون مي بينيد و در كتابها و سخنرانيها ما شاهد آن هستيم و چگونگي تشخيص دروغ از واقعيت چگونه است؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب با توجه به اين كه اين توقيع شريف هنگام فوت آخرين نايب امام زمان(عج الله تعالی) صادر شده و قرائتي كه در خود توقيع است مراد از دروغ‏گو بودن مدعي مشاهده بعد از صدور توقيع. ادعاي ارتباط و نيابت داشتن از جانب حضرت است به عبارت ديگر امام در اين توقيع مي‏فرمايد با ازدنيا رفتن تو اي علي بن محمد سمري نيابت خاصه تمام شد و غيبت كبري آغاز شد وديگر بعد از اين اگر كسي بگويد من حضرت را مي‏بينم و با او مرتبط هستم و نيابت خاصه از جانب حضرت دارم دروغ‏گو است.
هدایت شده از مهدی کرار
به متن توقيع و قرائن آن دقت كنيد:⤵️ «بسم الله الرحمن الرحيم، اي علي بن محمد سمري خداوند به برادران ديني تو در مصيبت به تو اجر دهد تو تا شش روز ديگر از دنيا خواهي رفت به كارهايت رسيدگي كن و به كسي بعد از خودت [جهت نيابت] وصيت نكن چرا كه غيبت طولاني آغاز شد و ظهور نخواهد بود مگر بعد از اذن خداوند... و به زودي خواهد آمد كسي كه مدعي مشاهده من باشد ولي آگاه باش كسي كه مدعي مشاهده باشد قبل از خروج سفیاني و صيحه، دروغ‏گو خواهد بود»، (بحارالانوار، ج 51، ص360).
هدایت شده از مهدی کرار
گويا حضرت با دادن اين توقيع راه را بر مدعيان دروغين ادعاي نيابت بسته‏اند و اين جمله كه مدعي مشاهده دروغ‏گو است به اين معني نيست كه در غيبت كبري ديگر كسي حضرت را نخواهد ديد. بسياري از صالحين و بزرگان شيعه در طول تاريخ غيبت حضرت را ديده‏اند و قطعا اكثريت آنها اهل دروغ نبوده‏اند و حداقل يك مورد آن هم كه راست باشد بايد حديث به گونه‏اي دقيق معنا شود.
هدایت شده از مهدی کرار
مسأله ادبي روايت: امام(علیه السلام) در اين حديث به دو نكته اشاره مي‏كنند. يكي اخبار از آينده كه پس از من عده‏اي پيدا مي‏شوند و مشاهده و ارتباط با من را ادعا مي‏كنند و دوم مسأله دروغ‏گو بودن مدعي است. امام(علیه السلام) در حديث دو تعبير دارد: 1- ادعا، 2- مشاهده. و كسي را كه ادعاي مشاهده نمايد كاذب معرفي كرده است.
هدایت شده از مهدی کرار
مشاهده به معناي ديدن امام(علیه السلام) و ارتباط با او است و ادعا به معناي اعلان و انتشار آن و با خبر كردن مردم از مسأله است، ممكن است كسي با امام زمان(عج الله تعالی ) ملاقات داشته باشد همان‏گونه كه براي برخي علماء و غير آنان نقل مي‏كنند ولي آن را ميان مردم بازگو نكرده و در سينه خودپنهان كرده باشد و اطرافيان از قراين و يا در زمان‏هاي بعد متوجه ارتباط او با امام زمان(عج الله تعالی) شوند. چنين كساني مشمول حديث نخواهند بود چون مدعي نيستند، بنابراين بين مضمون حديث با داستان ملاقات برخي صالحان با امام زمان(عج الله تعالی) هيچ تعارض و ناسازگاري وجود ندارد.
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 سند زيارت ناحيه مقدسه مربوط به چه كسي مي باشد. از امام زمان(عليه السلام) يا نائبان ايشان؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب زيارت ناحيه مقدسه بنا به آنچه در اقبال الاعمال سيد بن طاووس آمده است از طرف امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، به صورت توقيع «نامه» به دست محمد بن غالب اصفهاني بيرون آمده است. البته مرحوم مجلسي نظر به اينكه در سند اين روايت تاريخ صدور توقيع سال 252 آمده است و اين تاريخ چهار سال قبل از ولادت آن حضرت خواهد بود دو احتمال را مطرح كرده است. احتمال اول اينكه در ثبت تاريخ اشتباه رخ داده باشد. و احتمال دوم اينكه اين زيارت از جانب حضرت عسكري عليه السلام باشد. ولي معروف همان است كه اين زيارت از جانب امام زمان عليه السلام مي باشد و معمولا واژه «ناحيه» براي آن حضرت به كار می رود.
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 در خطبه هاي نهج البلاغه از وضعيت مردم آخرالزمان سخن رانده شده، در زمان ما جوانان اهل ولايت و تقوي و مخلص زياد هست آيا از ملزومات ظهور حضرت بقيه الله(عجل الله تعالي فرجه) تقليل اين عده است؟ اصولا آيا جامعه از لحاظ معنوي در وضع كنوني رو به جلو است يا عقب؟ اگر رو به جلو است، با روايات تضاد ندارد؟ اگر رو به عقب است در سخنراني امام جمعه شيراز آيت الله حائري شنيدم كلامي كه مفهومش اين بود: «مردم عصر ما از همه زمانها به خداوند نزديكترند.» در ضمن غرب هم از فساد خود دارد منصرف می شود.
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب ظهور حضرت بقيه الله الاعظم عليه السلام، ظهوري است جهاني كه در پس آن عدالت و معنويت بر سراسر جهان سايه مي افكند. بنابراين وقتي از فساد آخر الزمان صحبت مي شود ناظر به فساد جهاني است نه منطقه اي خاص. بلكه روايات متعدد توجه داده اند كه مردم ايران از زمينه سازان ظهور هستند. (كوراني، علي، عصر ظهور، چاپ دوم 1379 ص275 - 217).
هدایت شده از مهدی کرار
پس در ميان آنها جوانان اهل صلاح زياد پيدا مي شود. اما وضعيت جهاني به گونه اي است كه ظلم و فساد سراسر جهان را پر مي كند. يعني حاكميت از آن فساد و ظلم است. اما چه كسي گفته است كه غرب از فساد خود منصرف شده است؟ به هيچ وجه چنين نيست. حاكميت نظم يك جانبه گرائي جهاني آمريكا كه به جهاني سازي موسوم است، عين فساد و ظلم است كه در سراسر جهان حاكم شده است و جهان را به پرتگاه جنگ و تباهي و فساد سوق مي دهد.
هدایت شده از مهدی کرار
بنابراين ⬅️ اولا روايات ما اشاره دارند كه در آخر الزمان فساد و ظلم همه گير مي شود، و امروز روز فساد و ظلم حاكميت و بسط كامل يافته است. ثانيا در كنار اين ظلم فراگير، گروهي از ياران صديق حضرت هستند كه مردم را دعوت به نيكي و عدالت و خير مي كنند كه روايات ما ايران اسلامي را مصداق اين ياران می دانند كه ظاهرا در زمان ما تحقق يافته است. ان شاءالله ادامه دارد ...