eitaa logo
کانال "منتظران ظهور"
182 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
94 فایل
کانال منتظران ظهوردر حوزه مهدویت ،سیاسی و اقتصادی فعالیت دارد.🇮🇷 https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313 🔴جهت ارتباط با ادمینها⌨️ @musvij @mozammelll @hijabactor  کاربر یا مهدی✨
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات شعبانیه (۱) 🤲 وَ اعمُر قَلبِی بِطَاعَتِک. خدایا قلبم را به وسیله اطاعت کردن از خودت آباد کن! 🍃 اولین خواسته ای که در صلوات شعبانیه از خدا داریم آبادانی قلب هست. 👌مشخصه که منظور از قلب این قلب صنوبریِ داخلِ قفسه سینه نیست. ✔️ وجودِ انسان مرکّب از دو چیزه: اول: جسم که همین اعضای ظاهریه؛ دست و پا و چشم و گوش و ... دوم: روح یعنی نیرویی که این اعضای ظاهری بدن در اختیار اوست، در واقع این روح هست که تصمیم میگیره و فرمان میده، و اعضای ظاهری بدن مثل یه سرباز اوامر روح رو اجرا میکنن. 🔸وقتی میگیم من این کار رو میکنم، من ازین کار بدم میاد ، من میخوام یا نمی خوام یعنی روحِ ما این طور هست. 🍃 روح اسم های مختلفی داره: قلب، جان، نفس، عقل و ... 🔹 ناگفته پیداست که حقیقت ما همین روح ماست، 🔹 و خوشبختی ما وقتیه که روح یا قلب ما به تکامل برسه، ✔️ به تعبیر دیگه وقتی قلب آباد شد، انسان آباد شده. ♦️حالا دعا می فرماید: قلب با اطاعتِ خدا آباد میشه، هر جا اطاعتی کردیم قدمی در آبادانی قلب برداشتیم، و هر جا مخالفتی با خدا - گناه - کردیم قسمتی از قلبمون رو ویران کردیم. الهی قلبتون آباد! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 🌹مهدی جان، همه ی دردها و بیماری ها 🌹فقط با آمدن تو درمان می شود 🌹بیا که جهان، بی تو بیمار است😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  👇 : 🕊🌹 رسول خدا صل الله علیه و آله فرمودند : کسی که در شب هفتم ماه شعبان دو رکعت نماز بگذارد که در رکعت اول سوره حمد را یک بار و سوره توحید را صد بار بخواند و در رکعت دوم سوره حمد را یک بار و  آیة الکرسی راصد بار بخواند 🔶پیامبر صل الله علیه و آله فرمود : مرد و زن مومنی نیست که این نماز را می گزارد مگر این که خداوند تعالی دعایش را اجابت کرده و حوائجش را برآورده می سازد و برای او هر روز پاداش شهیدی می نویسدو بر او گناهی نمی باشد . منبع : اقبال الاعمال ص ۲۰۴  🌿🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑سوال کاربر👇👇 در رساله نوشته که از مواردی که نباید به شک اعتنا کرد شک بعداز محل هست ....شک بعداز محل یعنی چی ....به چه مواردی گفته میشه ..متوجه نمیشم ؟؟؟؟؟؟.....ممنونم از پاسخگویی
نکاتی در مورد شک.mp3
5M
✅ نکات مهم و کاربردی در مورد شک در نماز حجت الاسلام حامد محقق
🛑سوال کاربر👇👇 سلام،ایا باوجود این همه مدافع حرم و مرجع تقلید 313 نفر یار امام زمان جمع نشده اند اگر شده اند پس چرا امام زمان ظهور نمی کند
هنوز ۳۱۳ یار پیدا نشده؟!.mp3
2.94M
❓هنوز امام زمان ۳۱۳ یار ندارن که ظهور کنن؟! این همه عالم و مرجع و شهید داریم، جز یاران حضرت نیستن؟ حجت الاسلام حامد محقق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️بسم الله الرحمن الرحیم سبک زندگی صحیح در قرآن بر‌اساس توحید‌مداری است. یک زندگی خدا‌محور همراه با امنیت و آرامش و به دور از دغدغه‌های دلهره آور.
در عصر حاضر، برخلاف پیشرفت علم و تکنولوژی، بشر با انواع تهاجم‌های دینی و فرهنگی روبه‌رو است، که بحران هویت را برای او رقم زده و در نهایت او را با سرگردانی در زندگی روبه‌رو کرده است. از این‌رو، نیاز مهم این دوره شناخت زندگی واقعی است. جهان خلقت مظهر رحمت رحمانی پروردگار است و مسیری است که از طریق آن هر موجودی به کمال خویش می‌رسد که رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی و قرب الهی است. حیاتی که خداوند در این زمینه، انسان را بدان رهنمون می‌کند، حیات طیبه است که مظهری از حیات حقیقی خداوند است. در حیات طیبه، فراهم‌سازی خواسته‌های بشری در راستای قرب الهی است و هدف انسان‌ها فقط رسیدن به رفاه زندگی نیست؛ بلکه سامان‌دادن زندگی دنیوی برای قرب الهی است و این اندیشه، نه تنها بشر را از صحنه جهانی دور نمی‌کند، بلکه جامعه را برای تکامل و آبادانی زندگی در سایه ایمان، عمل صالح و تقرب به درگاه پروردگار سوق می‌دهد. شناخت سبک زندگی صحیح در عصر حاضر که عصر غیبت است، از رسالت‌های تربیتی خانواده‌های است که در انتظار ظهور منجی هستند؛ زیرا وظیفه مهم آنان، تربیت نسل مستعد برای یاری و اجرای منویات امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است. با توجه به روایات، تجلی کامل حیات طیبه در دوران قیام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در سایه معرفت امام و الگو قرار دادن صفات یاوران حضرت تحقق خواهد پذیرفت. قصد داریم با استفاده از آیات و روایات سبک زندگی را تعریف کرده و تجلی حیات طیبه به‌ ویژه در عصر غیبت و عصر ظهور را بیان کنیم.
زندگی معمولی انسان‌ها همواره با فشارهایی همراه بوده که انسان خود مسبب آن است. همه انسان‌ها در هر موقعیتی که هستند خواهان آسایش و زندگی معمولی و بی‌دغدغه هستند؛ اما همراه شدن زندگی انسان‌ها با اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و دلخوری‌ها، انسان را از هدف زندگی دور ساخته است. زندگی به نوبه خود به پازلی سخت و پیچیده می‌ماند؛ حال اگر انسان خود بر این سختی و پیچیدگی بیفزاید دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند. به‌طور معمول انسان در طول زندگی پیوسته به فردا یا اشتباه‌هایی که در گذشته انجام داده فکر کرده و سعی نمی‌کند در زمان حال زندگی کند. همین موضوع مقدمه بروز دغدغه‌ها و افسردگی‌ها در زندگی می‌شود. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرماید: «اذا التبست علیکم الفتن، کقطع الیل المظلم فعلیکم بالقرآن؛ هنگامی‌که فتنه‌ها، همچون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید». این روایت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) انسان را رهنمون می‌کند که در هنگام مواجهه با فتنه‌ها و سختی‌ها به قرآن پناه برد. قرآن بهترین گفتار است، چون گفتار خدا است و از علم و قدرت بی‌نهایت او سرچشمه یافته است. پس باید دید قرآن‌کریم چه راه‌حلی را برای برون‌شد از این سختی‌ها و رسیدن به سبک زندگی قرآنی بیان کرده است. قرآن که به فرموده حضرت علی (علیه‌السلام) خیرخواهی است که هرگز خیانت نمی‌کند، برای زندگی انسان، اندیشه و سبک ویژه‌ای را مطرح کرده و نام آن را حیات‌ طیبه گذاشته تا به‌واسطه آن به مقام قرب ربوبی و به مظهریت صفات الهی برسد.
هدایت شده از پاییز
خدا خیرت بده آقای بهشتی پور ان شاءالله که از یاران حضرت مهدی عج باشید و در زندگیتون موفق باشید
شناخت سبک زندگی در عصر حاضر که عصر غیبت است از پرسش‌های مهم به‌شمار می‌آید؛ چراکه وظیفه مهم، تربیت نسل متناسب با عصر ظهور برای یاری امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است. با دقت در آیات و روایات بروز و ظهور حیات طیبه و رسیدن به حیات صحیح در دوران ظهور، در سایه معرفت حجت خدا تحقق خواهد پذیرفت. حکومت در زمان حضرت ولی عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) از آن صالحان بوده و حیات طیبه در سایه ولایت ایشان محقق می‌گردد. قرآن‌کریم با معرفی حیات طیبه به‌عنوان سبک ویژه قرآنی، در پی بهبود زندگی جوامع بشری بوده و هرگز به‌دنبال یکسان‌سازی سبک زندگی به‌طور مطلق نیست. سبک زندگی طیب و صحیح در جوامع مختلف بر اساس شرایط اقلیم و زیست‌بوم و ارزش‌های هر جامعه وارد شده و آداب و ارزش‌های هر جامعه را بر اساس فرهنگ آن جامعه تعریف می‌کند. آنچه که باید به ان اهمیت داد، آن است که ابتدا سبک زندگی را تعریف کرده و مفهوم حیات طیبه و عوامل کسب آن را در قرآن بیان کند و سپس ضرورت و جایگاه آن را در عصر غیبت برای افراد مختلف تبیین کند. افرادی از آن‌ها که غافلند و افراد مذهبی که در همه‌ی شرایط زندگی پایداری بر دستورات دینی ندارند.
سبک زندگی، مجموعه‌ای از رفتارها و الگوهای کنش هر فرد است که به بُعدهای هنجاری و معنایی زندگی اجتماعی نظر داشته باشد. چنین مجموعه‌ای می‌تواند کلی متمایز را پدید آورد که در کنار دلالت بر ماهیت و محتوای خاص تعاملات و کنش‌های اشخاص، نشان‌دهنده کم و کیف نظام باورها و ارزش‌های افراد نیز باشد. گستره سبک زندگی عرصه وسیعی از رفتار آدمی با خدا، خود، خانواده، جامعه و حتی طبیعت را در بر می‌گیرد. سبک زندگی اسلامی، توجه به اجرای اسلام با همه ابعاد آن در تمام عرصه‌های زندگی آدمی است و می‌توان در دسته‌بندی مشخص و با ملاحظه ارتباطات سه‌ ‌گانه انسان با خدا و خود و خلق، زندگی پرهیزگارانه‌ای ساخت و با تکیه بر متن سخن و سیره معصومان شیوه زیستن را مشق کرد. سبک زندگی اصطلاحی جدید است که در انگلیسی از آن به life style تعبیر می‌شود. در علوم اجتماعی سبک زندگی غیر از شیوه زندگی دانسته شده که در انگلیسی از آن به way of life یاد شده است؛ چراکه شیوه زندگی، مفهومی عام و کلی است که هرگونه شیوه و اسلوب زندگی را در همه تمدن‌ها و ادوار تاریخ بشر اعم از دوران‌های ما‌قبل مدرن و دوران جدید و حتی پسا مدرن را نیز در بر می‌گیرد.
نسبت میان شیوه زندگی و سبک زندگی، نسبت عموم و خصوص من وجه است؛ چراکه سبک زندگی از دل شیوه زندگی بیرون آمده و تولید می‌شود. سبک زندگی همان شیوه‌ی زندگی در مدل، فرم و صورت‌های خاص و ویژه‌ای است که قالب‌بندی و متجسد شده باشد. برای نمونه در شیوه زندگی غربی‌ها می‌توان انواع سبک‌های زندگی چون سبک زندگی فرانسوی، سبک زندگی انگلیسی و سبک زندگی آمریکایی را یافت. عناصر خاصی در ایجاد سبک زندگی نقش دارد. ازجمله مهم‌ترین عناصر می‌توان به طبقه مدرن اجتماعی، قدرت و پشتوانه اقتصادی طبقه جدید، گفتمان اجتماعی جدید، زندگی روزمره و روزمرگی، فن‌آوری‌های جدید، عادت مصرف بدون نیاز، ظهور جامعه سرمایه‌داری و حاکمیت مطلق مناسبات سرمایه‌داری برجامعه، ظهور مفهوم اوقات فراغت در دوره جدید، رسانه‌ها و مانند آن اشاره کرد. در سبک زندگی آمریکایی اموری چون فردگرایی، آزادی‌های فردی، خانواده‌گریزی، بلکه حتی خانواده‌ستیزی، مصرف‌گرایی شدید، سرعت شتاب زده سرسام‌آور، اضطراب زمان، غذا‌های آماده، تنوع‌طلبی شدید و همانند آن را می‌توان شناسایی کرد. سبک‌های زندگی در هر عصر با سبک زندگی در زمان و مکانی دیگر می‌تواند متفاوت باشد، هرچند که در کلیت در مجموعه‌ای خاص از شیوه زندگی قرار می‌گیرد.به‌عنوان نمونه سبک زندگی ایرانی و اسلامی (شیعی) با سبک زندگی عراقی و اسلامی (شیعی) متفاوت است؛ چنانکه با سبک زندگی عراقی و اسلامی (سنی) نیز می‌تواند متفاوت باشد. بر همین اساس سبک زیستی ایرانی اسلامی (شیعی) در عصر حاضر با عصر قاجار و پیش از آن نیز می‌تواند متفاوت باشد که هست. با وجود این، همه‌ی سبک‌های زیست در چارچوب کلی شیوه زندگی اسلامی قرار می‌گیرند.
در طول تاریخ مهم‌ترین نیاز بشر، رسیدن به زندگی آرام، بی‌دغدغه و خالی از ناملایمت‌ها بوده و حتی پیامبرانی که در طول تاریخ برای هدایت بشر فرستاده شدند، ازجمله رسالت‌های مهم ایشان معرفی و شناساندن این نوع سبک زندگی بوده است. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) همانند بسیاری از پیامبران کوشید تا سبک زندگی دینی را در چارچوب کلان شیوه زندگی اسلامی عرضه کند. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به‌شدت به جنگ با افکار و رفتار‌های جاهلی پرداخت و با بررسی نقادانه از فرهنگ جاهلی برخی را رد و برخی دیگر را اثبات و امضا می‌کند. بعثت سرآغاز تحول و دگرگونی بود که این تحول ابتدا در «جان» پیامبر رخ داد و نفس او را به عالم غیب پیوند زد و سپس در جامعه اتفاق افتاد. جامعه پیش از بعثت که با ظلم، شرک و فساد، آلوده است، به‌سمت و سوی توحید و عدالت و صلح، روی آورد و با گسترش ایمان، این تحول عمیق‌تر و وسیع‌تر شد. در منابع اسلامی از جامعه آغازی که بعثت در آن رخ داد، به جامعه «جاهلی» تعبیر شده است. در حقیقت سبک و شیوه‌ای که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) برای مردم آورد، سبک زندگی بر اساس توحید‌محوری است که امنیت و آرامش را به همراه دارد. اما در عصر حاضر، با وجود پیشرفت تکنولوژی، بشر با انواع تهاجم‌ها روبه‌رو گشته و سرانجام زندگی انسان با ناملایمت‌ها و افسردگی‌ها همراه شده و از زندگی واقعی دور شده است. شناخت سبک زندگی مورد نظر خداوند و حرکت در مسیر آن ازجمله نیازهای بشر است. به همین دلیل سبک زندگی قرآنی با عنوان حیات طیبه معرفی شده است و در حقیقت رسیدن به اخلاق انسانی، رسیدن به حیات طیبه و آن حیاتی است که تنها یک بار در قرآن به‌صراحت از آن سخن به میان آمده و توصیف آن به طیب که گویای خالص‌بودن آن از هرگونه آلودگی‌ها است و برخورداری از آن، مایه آبادانی دنیا و آخرت انسان است، همین پرسمان، اهمیت سبک زندگی را روشن می‌کند و انسان را بر آن می‌دارد تا به‌دنبال دستیابی بدان باشد.
قرآن باید‌ها و نباید‌های بسیاری برای زندگی دارد که رعایت آن‌ها در زندگی، از عوامل شکل‌دهنده سبک زندگی می‌شود. این مقاله در پی بررسی تک‌تک این باید‌ها و نباید‌ها نیست. در اینجا تنها به این موضوع بسنده‌ می‌شود که قرآن برای سبک زندگی، الگوی خاصی را مدنظر دارد و می‌توان از مجموع مباحث اعتقادی، اخلاقی، تاریخی، عبادی و احکامی قرآن به سبکی خاص در زندگی رسید.
✅ سخنی با امام دوازدهم ❌ دوستان و عزبزان زیادی پیام میدن که گذشت و حرستا خسف نشد و سفیانی خروج نکرد و هم عقب افتاد! 💢 عزیزان، چند نکته‌رو دقت کنید: 1⃣ ما مامور به عملیم، مامور به کار و نمیتونیم که برای امر بزرگ خداوند یعنی فرج حضرت صاحب‌الامر علیه‌السلام وقت تعیین کنیم. 2⃣ ظهور یعنی تجلی اراده خداوند بر روی زمین و مخلوقات همه‌ی عوالم. ظهور یعنی گشایش کار مخلوقات از جمله بشر، ظهور یعنی حکومت دین خدا بر روی زمین، حکومت خود خدا بر روی زمین به رهبری عصاره انبیاء و خلاصه اولیاء حضرت حجت علیه‌السلام؛ بنابراین واقعی ظهور کسی هست که برای امر خداوند و کار کنه، چه ایشون رو با چشم سر، رویت کنیم چه نکنیم. 3⃣ معصوم فرموده، همیشه برای ظهور آماده باشید. معصوم فرموده جوری زندگی کنید که انگار همیشه هستین تو این دنیا و در عین حال انگار فردا نیستین. خب چنین شخصی که این مدلی زندگی میکنه، هیچوقت ظلم و بدی نخواهد کرد، همیشه خوبی و نیکی خواهد کرد و ابتدا از خودش شروع کرده و سپس برای دیگران، جامعه‌ی آرمانی تشکیل میده. تلاش میکنه این جامعه شکل بگیره. خب این فرد، مصداق بارز منتظران ظهور و بازگشت امام هست که قطع به یقین، حتی اگر در حیات مادی خودش، آقارو نبینه، قطعا همنشین اخروی و جاودانه اهل بیت علیهما سلام خواهد بود و چه چیز زیباتر از این؟! 4⃣ از کجا معلوم که ظهور به تاخیر افتاده؟ کی گفته اصلا ظهور عقب افتاده؟ مگه خدا با ما بسته بوده که امسال یا پارسال یا ده سال پیش، بوده که حالا برخی‌هامون میگیم امر فرج عقب افتاد؟! خیر، برعکس، شاید قرار بوده ظهور صدها یا هزاران سال دیگه باشه، اما بخاطر بندگان صالح خدا، تلاش شبانه‌روزی امثال امام راحل، علمای تاریخ تشیع، شهدا و حاج‌قاسم ها، ظهور، جلو هم افتاده باشه. بنابراین عجول نباشیم. 5⃣ برخی وقایع، خبر از حادثه‌های بزرگ آینده میدن، اینکه چه وقت و به چه شکل، نمیشه صحبت کرد، اما باید آماده باشیم. خیلی وقایع بزرگ رخ داده. 6⃣ باید آماده فتنه‌های سخت باشیم. محکم به ریسمان ولایت چنگ بزنید که کسانی روبروی مسلم زمانه قد علم خواهند کرد که به خیال ماها نمی‌گنجه. فتنه اکبر و فتنه صیحه شیطانی روز ظهور، بسیار سخت خواهد بود و شرط عبور از این مسیر، بودن در مسیر ولایت، رسیدن به کشتی نجات حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و تمسک به خود آقا ارواحنا فداه و مسلم بن عقیل ایشون هست. 7⃣ در سلسله اشاره کردیم که وقتی شما می‌خوای درخصوص حوادث جغرافیای صحبت کنید، اگر درباره یک کشور و یک منطقه و حوادث اون صحبت کنید، میتونید مشابه اون حوادث رو در تاریخ ببینید و بگین که خب، اینها قبلا هم رخ داده ولی ظهوری نبوده بنابراین شاید این حوادث هم حوادث نهایی عصر ظهور نباشه! 🔺 اما عرض کردیم که حوادث رو باید با هم دید. باید با هم شکل بگیره. مثلا تا شاخ شیطانی در نجد علم نشده بود، یهودیان اشغالگری در قدس حاضر نمی‌شدند یا قوم سلمان قیام نمی‌کردند، خب ظهور معنی نداشت. همه حوادث در کنار هم معنا پیدا میکنند. تا فتنه شامی نبوده باشه که اصهب و ابقع و اصحاب‌الدوله و... روبروی هم نمی‌بودند و سفیانی نمایان نمیشد. سفیانی حمایت‌گری مثل بنی‌فلان حاکم بر حجاز داره که قبلش باید حجاز توسط اونا اشغال شده باشه. سوال اینکه کجای تاریخ بوده که همه‌ی این حوادث کنار هم رخ داده باشه؟! هیچ جای تاریخ جز عصر کنونی... 8⃣ عزیزان، است و باید آماده باشیم. ما مامور به عملیم. مامور به اصلاح خودمون و اصلاح اطرافمون و جامعه. این یعنی زمینه‌سازی ظهور. ان‌شاءالله باشیم و ببینیم اون و زیبارو. نبودیم هم خدا برگردونه و لایق دیدار روی زیباش باشیم. باید همیشه 9⃣ فتنه اکبر و فتنه‌های پیش‌رو هر روز سخت‌تر میشه. باطل، سر و صدای زیادی داره اما مثل کف روی آب، بی‌ریشه و ناچیز و بی‌مقدار هست. ما برحقیم و پرچم به زودی و به دستان سیدعلی، به دست صاحب خواهد رسید. این امر قطعی هست ان‌شاءالله. ما باید حماسه‌ای به پا کنیم که خودمون تو تاریخ گم نشیم و پای کار ولایت بمونیم. آزمون‌ها و غربال‌های سختی مونده، به مو میرسه، اما پاره نخواهد شد، مشروط به اینکه دست همو بگیریم و دونه‌های بزرگتری بشیم تا از ها، سقوط نکنیم..‌ 🌺 چه شود اگر تو بیایی... عزیز دل زهرا...
در قرآن زندگی به دوره تولد تا مرگ، خلاصه نمی‌شود. بلکه زندگی پس از مرگ نیز ادامه دارد «نحن أَولیاؤکم فی الحیوة الدنیا وفی الاخرة و لکم فیها ما تشتهی أنفسکم لکم فیها ما تدعون؛ما یاران و مددکاران شما در زندگی دنیا و در آخرت هستیم و برای شما هر چه بخواهید در بهشت فراهم است و هر چه طلب کنید به شما داده می‌شود». این نکته بسیار مهمی است که مرگ مرحله‌ی دگرگونی در نظر گرفته شود نه نقطه پایان. دوره پیش از تولد و پس از آن، با یکی از حیاتی‌ترین ابعاد زندگی انسان مواجه بوده و آن تربیت است که در پرتو آن انسان به‌ سعادت مطلوب می‌رسد. نوع زندگی، رفتار، اخلاق و حتی خوراک مادر در آن دوران دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و در سبک زندگی فرزند اثرگذار است. اما به‌شکل مطلق نمی‌توان آن را در نظر گرفت، بلکه به‌عنوان عاملی برای سبک زندگی فرد به‌شمار می‌آید. این عامل به‌شکل ژنتیکی از مادر و حتی پدر به فرزند منتقل می‌شود. پس سبک زندگی والدین را باید به‌صورت عاملی اثر‌گذار در سبک زندگی فرزند در نظر گرفت نه به‌شکل مطلق. اصل تربیت برای رسیدن به هدف نهایی آفرینش، امری بسیار روشن است. از نظر قرآن زندگی دنیایی یا همان مادی و پایینی، اهمیت چندانی ندارد و بازی و سرگرمی دانسته شده که گذرا و کوتاه است. «و ما الحیوة الدنیا إِلا لعب و لهو و للدار الاْخرة خیر للذین یتقُون أَفلا تعقلون؛و زندگی دنیا چیزی جز بازی و سرگرمی نیست، و سرای آخرت برای آن‌ها که پرهیزگارند بهتر است آیا نمی‌اندیشید»، اما این‌طور نیست که زندگی دنیا را رها کرده و برنامه‌ای را برای آن طراحی نکرده باشد.
از دیدگاه قرآن‌کریم، جهان آفرینش بیهوده و باطل آفریده نشده، بلکه به‌ حق و رو به‌سوی هدف معینی در حرکت است از دیگر طرف، خداوند تمامی آنچه را در آسمان‌ها و زمین است، خلق کرد تا در خدمت حیات و کمال انسان باشداما حیات حقیقی در قرآن‌کریم از آنِ خداوند است و همه‌ی موجودات دارای بهره‌ای از آن هستند. درواقع جهان خلقت مظهر رحمت رحمانی پروردگار است و مسیری است که از طریق آن هر موجودی به‌کمال خویش دست می‌یابد. انسان نیز به‌واسطه همین رحمت، به کمال خویش می‌رسد که همان رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی و مظهریت صفات الهی است حیاتی که خداوند در این زمینه به انسان معرفی می‌کند، حیات طیبه است که مظهری از حیات حقیقی خداوند است؛ حیاتی که عاری از هر نوع خباثت و آلودگی است. در حقیقت حیات طیبه حیاتی است که با گزینش آن از میان دو حیات مادی و معنوی، انسان به آرامش در دنیا و آخرت دست می‌یابد. این حیات به‌نوعی حیات اخلاقی است؛ زیرا انسان، زمانی شایسته نام انسان است و توانایی رسیدن به مقام قرب الهی را دارد که از اخلاق انسانی برخوردار باشد. برخورداری از اخلاق انسانی، باعث تعالی شخصیت معنوی انسان گشته و نه تنها در همین دنیا، بلکه در آخرت نیز مایه سعادت انسان است، در غیر این صورت، وی حیوان خطرناکی می‌شود که با استفاده از هوش و استعدادهای سرشارش، در راهی غیر از آنچه خداوند برای او در نظر گرفته حرکت خواهد کرد.
هر حیاتی نیازمند محوری است که تمامی پرسش‌های زندگی در پرتو آن محور، معنا و مفهوم یابد. همین محوریت است که انسان را به‌سوی خود کشانده و اعمال و رفتار او را سازماندهی می‌کند. محوریت زندگی در حیات طیبه، خداوند است؛ از این‌رو، هرآنچه در این مرحله از زندگی از انسان سر می‌زند با محوریت او و برای رضای اوست. هرقدر انسان به این محور پایدار‌تر باشد، بهره‌مندی او از حیات طیب بیش‌تر است یاد خداوند، از راه‌های بهره‌مندی از این حیات با محوریت الله است: «یأیها الذین ءامنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و أصیلا؛ای کسانی که ایمان آورده‌اید خدا را بسیار یاد کنید• و صبح و شام او را تسبیح نمائید». فراموشی یاد خداوند، مساوی است با سقوط انسان در دامن حیاتی دیگر، با محوریتی غیر از الله که نتیجه آن جز گمراهی و تحیر، چیز دیگری نخواهد بود. به‌واسطه حیات طیبه، انسان به مقام قرب ربوبی و به مظهریت صفات الهی می‌رسد.
تفاوت سبک زندگی صحیح با دیگر سبک‌های زندگی در نوع هدف آن‌ها است؛ چراکه یک فرد فاسد نیز در زندگی خود دارای هدف است و آن رسیدن به‌دنیاست. «فاعرض عن من تولی عن ذکرنا و لم یرد الا الحیاة الدنیا؛حال که چنین است از اینها که از ذکر ما روی می‌گردانند و جز زندگی مادی دنیا را نمی‌طلبند، اعراض کن»، همان‌طورکه یک فرد پاک دارای هدف است و آن رسیدن به آخرت است. «رجال لاتلهیهم تجارة و لابیع عن ذکر الله و اقام الصلاة و ایتاء الزکاة یخافون یوما تتقلب فیه القلوب والابصار؛ و «الم تر الی الذین قیل لهم کفوا ایدیکم واقیموا الصلاة و ءاتوا الزکاة فلما کتب علیهم القتال اذا فریق منهم یخشون الناس کخشیة الله او اشد خشیة و قالوا ربنا لم کتبت علینا القتال لو لا اخرتنا الی اجل قریب قل متاع الدنیا قلیل والاخرة خیر لمن اتقی و لاتظلمون فتیلا؛ آیا ندیدی کسانی را که (در مکه) به آن‌ها گفته شد (فعلا) دست از جهاد بدارید و نماز را برپا کنید و زکات بپردازید، (اما آن‌ها از این دستور ناراحت بودند) ولی هنگامی که (در مدینه) فرمان جهاد به آن‌ها داده شد جمعی از آنان از مردم می‌ترسیدند همانگونه که از خدا می‌ترسند، بلکه بیش‌تر و گفتند پروردگارا چرا جهاد را بر ما مقرر داشتی؟ چرا این فرمان را کمی تاخیر نینداختی؟ به آن‌ها بگو سرمایه زندگی دنیا ناچیز است و سرای آخرت برای کسی که پرهیزکار باشد بهتر است و کوچکترین ستمی به شما نخواهد شد. اما تفاوت آن‌ها در نوع هدف‌شان در زندگی است. «من کان یرید حرث الاخرة نزد له فی حرثه و من کان یرید حرث الدنیت نؤته منها و ما له فی الاخرة من نصیب؛کسی که زراعت آخرت را بخواهد به او برکت می‌دهیم، و بر محصولش می‌افزائیم، و آن‌ها که فقط کشت دنیا را می‌طلبند کمی از آن به آن‌ها می‌دهیم اما در آخرت هیچ نصیبی ندارند!»، و «زین للذین کفروا الحیاة الدنیا ویسخرون من الذین ءامنوا والذین اتقوا فوقهم یوم القیامة والله یرزق من یشاء بغیر حساب؛زندگی دنیا برای کافران زینت داده شده است، از این رو افراد با ایمان را (که گاهی دستشان تهی است)، مسخره می‌کنند، در حالی که پرهیزکاران در قیامت بالاتر از آنان هستند، (چرا که ارزش‌های حقیقی در آن‌جا آشکار می‌گردد، و صورت عینی به خود می‌گیرد،) و خداوند، هر کس را بخواهد بدون حساب روزی می‌دهد». سبک زندگی صحیح درواقع همان شیوه زندگی انسان است که برای رسیدن به‌هدفی خاص تلاش می‌کند که همان رسیدن به کمال انسانیت است. محوریت زندگی در سبک زندگی صحیح، رسیدن به ایده‌آل انسان یعنی انسانیت است. محوریت زندگی در حیات طیبه خداوند است. در حقیقت رسیدن انسان به‌کمال انسانیت هنگامی میسر می‌شود که انسان در تمام وجوه زندگی خود، خداوند را محور قرار دهد.