eitaa logo
کانال "منتظران ظهور"
172 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
90 فایل
کانال منتظران ظهوردر حوزه مهدویت ،سیاسی و اقتصادی فعالیت دارد.🇮🇷 https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313 🔴جهت ارتباط با ادمینها⌨️ @musvij @mozammelll @hijabactor  کاربر یا مهدی✨
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدی کرار
خداوند مقدّر کرده با توجه به اموری که تحقق می یابد و علت هایی که تمام و کامل می شوند، فرج امام زمان در زمان یا دوره ای خاص تحقق یابد.یکی از علت هایی که در تعیین و تقدیر زمان ظهور می تواند نقش داشته باشد و در روایات معصومین به صراحت از آن نام برده شده، تأثیر دعا در ظهور و تعجیل فرج امام زمان است.
هدایت شده از مهدی کرار
چون از یک طرف دعا، نشانه خواستن انسان ها است و درخواست آنان یکی از علت های تحقق ظهور امام زمان است. از بعد دیگر در مجموعه جهان هستی و قوانین و سنت های مقدّر و معیّن آن، نیز در قضای الهی، دعا در تعیین حوادث و یا رفع آنها نقش دارد. خدایی که تقدیر حتمی و قطعی را معیّن نموده، مقدّر کرده است که دعا و خواستن از خداوند، هم چنین کارهای نیک، زمان تحقق سرنوشت و از جمله زمان ظهور را (که یکی از حوادث سرنوشت¬ساز است) مقدّم سازد. بنابراین اصل "ظهور" امری حتمی و قطعی است، اما زمان تحقق آن از تقدیرات مشروط است که با افکار و عقاید و گفتار و افعال انسان ها، جلو یا عقب انداخته می شود.
هدایت شده از مهدی کرار
خود حضرت ولیّ عصر(عج) در توقیعی که برای اسحاق بن یعقوب فرستاده اند، تأکید فرموده اند:«برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا فرج من، فرج و گشایش خود شماست.» موسوی اصفهانی در کتاب مکیال المکارم در فوائد دعا برای قائم(عج)،برای دعا کنندگان فرج، ۹۰ فایده بر می شمارد. دعا برای ظهور امام مهدی (عج) نجات دهنده از مهلکه و سرگردانی های آخر الزمان است.
هدایت شده از مهدی کرار
چنانچه حضرت امام حسن عسکرى علیه السّلام به احمد بن اسحاق فرمودند: «به خدا سوگند![فرزندم مهدى]غیبت خواهد کرد غیبتی،که در آن نجات نخواهد یافت مگر کسى که خداى-عزّ و جلّ-او را بر اعتقاد به امامتش ثابت دارد و به دعا کردن براى تعجیل فرجش توفیق دهد.»(کمال الدین ج۲ص۳۸۴)
هدایت شده از مهدی کرار
ما انسان ها باعث شرایط موجود (عدم حضور حجت خدا) شده ایم ببخشید اینطور میگم ، با پرویی بخواهیم کسانی برایمان درخواست فرج داشته باشند که هر کدام خود فرج ما بوده اند و ما باعث شهادتشان شده ایم
هدایت شده از مهدی کرار
بر این اساس یکی از وظایف مهمی که بنا به تصریح حضرت صاحب الامر علیه السلام بر عهده همه منتظران گذاشته شده، دعا برای تعجیل فرج است. دعا برای تعجیل فرج از چنان اهمیتی برخوردار است که امام صادق علیه السلام می فرماید: هر کس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «خداوندا! بر محمد و خاندان او درود فرست و در فرج ایشان تعجیل کن » نمیرد تا قائم را دریابد.
هدایت شده از مهدی کرار
این دعا و استغاثه ضمن این که اسباب نزدیک شدن فرج مولایمان حضرت صاحب الامر علیه السلام را فراهم می کند موجبات ارتباط مستمر و همیشگی ما با آن حجت الهی را فراهم آورده و جلوی یاس و ناامیدی ما را در دوران طولانی غیبت می گیرد.
هدایت شده از مهدی کرار
بنابراین شایسته است که همه منتظران امام عصر علیه السلام، که امیدوارند شاهد ظهور آن حضرت باشند، بیش از پیش به دعا و توسل برای تعجیل فرج روی آورند و آتش سوزان سینه خود را با خنکای دعاهای دلنشینی همچون دعای عهد، دعای ندبه، زیارت آل یاسین و دیگر ادعیه و توسلات، آرامش بخشند. باشد تا خداوند رحمان بر همه ما ترحم کند و ظهور پربرکت آن امام انس و جان را نزدیک سازد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ظهور منجی
بسم الله الرحمن الرحیم ساعت ۲۲/۴۵ سلام خدمت همه ی دوستان خوب گروه منتظران ظهور : با توجه به ظلم وفساد وتباهی که هر روز در جهان بیشتر و بیشتر میشود و همینطور با توجه به رشد فکری جهانیان نسبت به اسلام واقعی و با به وقوع پیوستن اکثرعلامات غیر حتمیه که در مورد ظهور امام زمان ( ارواحنا فداه ) آمده است و با توجه به اینکه اکثر علما فرموده اند از صد و پنجاه و چند علامت که برای ظهور حضرت گفته اند صد و بیستای آن محقق شده بی شک امروز در عصر ظهور به سر میبریم. قصد داریم در سلسله مباحث مهدویت برای ذکر علائم آخرالزمان و تطبیق آنها با مسائل سیاسی و اجتماعی و .... روز دنیا با ذکر منابع در خدمت باشیم. امیدوارم که همگی عزیزان هم از این مطالب بهره ی لازم رو ببرند و هم اینکه اگر مطالب مرتبط با موضوع رو دارند به اشتراک بگذارند که همگی استفاده ی لازم رو ببریم. به حق حضرت زینب سلام الله علیها🤲
هدایت شده از مهدی کرار
ظهور دجّال در فرجام تاریخ ادامه بررسی نظرات مختلف در خصوص دجّال سید محمد صدر دو دیدگاه را درباره شخص یا سمبل و جریان بودن دجال مطرح کرده و دیدگاه شخص بودن دجال را یک دیدگاه تقلیدی و مردود و روایات دالّ بر آن را اندک برشمرده است و در مقابل، دیدگاه دوم که عبارت از جریان تمدّنی ایدئولوژیک معیّن مخالف با اسلام و ایمان خالص است را برگزیده است (صدر، ۱۴۲۷: ۱۹۲ – ۲۰۳؛ نیز نک: صدر، ۱۴۷۲: ۴۸۳-۴۸۴ و ۵۳۲).
هدایت شده از مهدی کرار
در مقابل، آیت‌الله صافی گلپایگانی بر آن است که می‌توان ادعا کرد احادیث در این زمینه متواتر است که شخصی ملقّب به دجال، بسیار دروغ‌گو و مزوّر است و حق را با باطل می‌پوشاند و در روی زمین فساد به پا می‌کند (صافی گلپایگانی، ۱۴۲۸: ج۳، ۲۸۷)؛ ولی هم او بر آن است که در اخبار و احادیثی که درباره دجّال در منابع شیعه وارد شده، حتی یک روایت بر سمبل بودن دجّال دلالت ندارد (نک: همو: ۳۰۱). روشن است مراد از تواتر در کلام آیت‌الله صافی گلپایگانی، تواتر اجمالی یا معنوی است، چنان‌که خود ایشان در ادامۀ سخن بازگو کرده است (همو).
هدایت شده از مهدی کرار
دوانی نیز معتقد است تطبیق دجّال و اوصاف و علائم و الاغ او با بعضى از اختراعات کنونى و آینده یا رئیس دولتى که مادى صرف و داراى دستگاه تبلیغاتى بسیار نیرومند باشد و… چیزى نیست که بتوان بر آن اعتماد کرد (مجلسى، ۱۴۰۳: ۹۶۸). همچنین طبسی بر آن است تعابیری که دربارۀ دجّال در روایات آمده با جریان بودن او سازگار نیست و دجّال شخصی خاص است. هرچند وی جریان سیاسی و فرهنگی بودن او را نفی نمی‌کند، ولی معتقد است دجّال فردی است که جریانی را نیز به همراه دارد (طبسی، ۱۳۸۸: ج۲، ۳۷۲-۳۷۵).
هدایت شده از مهدی کرار
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز درباره دجّال چنین می‌نویسد: هنگامى که سخن از «دجّال» به میان مى آید، معمولاً طبق یک سابقه ذهنى عامیانه، فقط ذهن‌ها متوجّه شخص معین یک‌چشمى مى شود که با جثّه افسانه اى و مرکب افسانه اى تر، با برنامه اى مخصوص به خود، پیش از آن انقلاب بزرگ مهدى(عج) ظهور خواهد کرد؛ ولى همان‌گونه که از ریشه لغت دجّال از یک‌سو و از منابع حدیث از سوى دیگر استفاده مى شود، دجّال منحصر به یک فرد نیست، بلکه عنوانى است کلّى براى افراد پر‌تزویر و حیله گر؛ و پر‌مکر و فریب و حقّه‌باز که براى کشیدن توده هاى مردم به دنبال خود از هر وسیله اى استفاده مى کنند و بر سر راه هر انقلاب سازنده اى _ که در ابعاد مختلف صورت مى گیرد _ ظاهر مى شوند. (مکارم شیرازی، ۱۳۸۶: ۱۷۲) از نظر وی، نشانه هایى که در بعضى از روایات براى دجّال ذکر شده بى شباهت به تعبیرات سمبلیک و رمزی و کنایه‌ای نیست (همو: ۱۷۵).
هدایت شده از مهدی کرار
امینی نیز پس از ذکر برخی از روایات وارد شده دربارۀ دجّال می‌گوید: از احادیث مذکور نیز استفاده می‌شود که دجّال نام شخص معینی نیست و به هر دروغ‌گو و گمراه کننده‌ای اطلاق می‌شود. … بر فرض این‌که اصل قضیه دجّال صحت داشته باشد، اما بدون تردید با افسانه‌هایی آمیخته شده، صورت حقیقی خود را از دست داده است. می‌توان چنین گفت: در آخرالزمان و نزدیک ظهور حضرت صاحب‌الامر(عج) شخصی پیدا خواهد شد که در دروغ‌گویی و حقّه‌بازی سرآمد اقرانش است. (امینی، ۱۳۷۷: ۲۲۵ – ۲۲۶)
هدایت شده از مهدی کرار
کامل سلیمان نیز می‌نویسد: برخی علائم ذکر شده درباره دجّال بر بعضی پدیده‌های شوم امروزی منطبق است که آدمی را متقاعد می‌سازد اخبار صحیح این باب نیازمند به تأویل است؛ …. تقریباً با یقین می‌توان گفت ۹۰ % احادیث دجّال جعلی است و زبان ۱۰ % باقی مانده نیز رمزی است و این بدان معناست که مقصود از دجّال، افراد دیگری از زمره جبّاران، سفّاکان و مفسدان و احتمالاً برخی از سران دژخیم یهود صهیونیست است. (سلیمان، ۱۴۰۲: ۷۱۱ – ۷۱۲)
هدایت شده از مهدی کرار
دجّال یک انسان نیست، بلکه تعبیری نمادین و رمزی از جریان یا افراد مزوّر، دروغ‌گو و آشوب‌گر و … است که در آخرالزمان ظهور می‌کند. بر این اساس مسئلۀ پیش روی این مقاله این است که آیا دجال عبارت از یک شخص یا اشخاص واقعی مثل سایر انسان‌هاست؛ یا این‌که این واژه به عنوان یک نماد و سمبل برای جریان‌های سیاسی و اجتماعی و… مطرح شده است؟
هدایت شده از مهدی کرار
گفتنی است اقتضای رعایت اصول علمی آن است که پیش از پرداختن به تحلیل محتوای احادیث در موضوع بحث، در گام نخست احادیث از نظر سندی مورد بررسی قرار گرفته و پس از بازشناسی احادیث ضعیف و معتبر و گزینش احادیث معتبر، بررسی دیدگاه‌های مطرح درباره سمبل یا شخص بودن دجال صرفاً براساس آن‌ها صورت گیرد؛ ولی به چند دلیل بازشناسی اعتبار یا عدم اعتبار یکایک احادیث ذکر شده در این مقوله، در اولویت نیست: ۱٫ محدودیت قالب مقاله علمی _ پژوهشی، اجازه طولانی شدن بحث و گنجایش بررسی اسناد یکایک روایات را ندارد.
هدایت شده از مهدی کرار
۲٫ طرف‌داران هر دو نظریه (شخص یا رمز بودن دجال) نیز بر این اساس به بحث درباره شخص یا سمبلیک بودن دجال پرداخته و در تقویت نظریه خود کوشیده‌اند و هیچ‌یک به بررسی سندی یکایک روایات نپرداخته‌اند، بلکه با پذیرش فرضی و تقدیری اعتبار روایات بحث کرده‌اند. از این‌رو ما نیز از بررسی سندی احادیث خودداری می‌کنیم. روشن است که این رویّه، اگرچه رویّه کاملی در بحث به شمار نمی‌آید _ چرا که نیمه بحث که بحث سندی است ناتمام گذاشته شده و به نیمه دیگر که بحث دلالی است پرداخته شده است _
هدایت شده از مهدی کرار
لیکن این رویّه رایج در میان دانشمندان اسلامی از جمله فقیهان بزرگ است که با تسلّم و پذیرش عدم اشکال در اعتبار احادیث و چشم‌پوشی از آن، با وجود اشکال در سند آن‌ها به بحث پرداخته‌اند (حلی، ۱۴۱۳: ج۲، ۱۹۷؛ مجلسى، ۱۴۰۶ : ج۹، ۱۸۲؛ طباطبایی، ۱۴۱۲: ج۱، ۳۱۳؛ طباطبایی، بی‌تا: ۵۶۴؛ خمینی، ۱۴۱۸: ج۱، ۴۳۹؛ مکارم‌ شیرازی‌، ۱۴۱۵‌: ۴۳۷؛ همو، ۱۴۲۸: ۴۲۹).
هدایت شده از مهدی کرار
بحث سندی را تا همینجا خاتمه می دهیم که ادامه اش خارج از حوصله جمع خواهد بود و دو مطلب درباره امام خامنه ای تقدیمتان⤵️ سردار وحیدی: کسی که تابع آقا نشد؛ محال است تابع امام زمان باشد رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: اینکه یک موقع می گفتند که باید افکار امام را در موزه ها گذاشت، اینکه گفتند ما باید برویم با غرب بسازیم تا رشد پیدا کینم، اینکه بعضی فکر می کنند که اگر رزمندگان ما امروز در دفاع از حرم اهل بیت می جنگند منطق قوی‌ای ندارد، این ها همیشه بوده و همیشه این دو مسیر بوده است. یک عده با رخوت و سازش می خواهند با دشمن ارتباط برقرار کنند اما مسیر انقلاب و مسیر اصلی آن مسیری بود که امام به ما نشان دادند و امروز هم رهبر عزیزمان آن را دنبال می کنند
هدایت شده از مهدی کرار
اگر کسی تابع حضرت آقا نشد محال است تابع امام زمان باشد. ما اگر نتوانیم بر نفسمان مسلط باشیم و به دستورات نایب ایشان عمل کنیم که قطعا راحت تر است، در مقابل به دستورات حضرت ولیعصر (عج) که امر به واقع است نمی توانیم عمل کنیم و فرمانبردار باشیم.
هدایت شده از مهدی کرار
هشدار: ✳️اگر بگوییم"رهبر"میتوانند بجایش بگویند "شورای رهبری"! ✳️اگر بگوییم "مقام معظم رهبری"، میتوانند بجایش بگویند "شورای معظم رهبری"! ✅ولی اگر بگوییم "امام خامنه ای"، هیچ لفظ شورایی نمیتوانند بجایش بیاورند. چون امام، امام است.