#فضیلت_سوره #فاطر
▪️الرّسول ( مَنْ قَرَأَ سُورَهًَْ الْمَلَائِکَهًِْ دَعَتْهُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ ثَلَاثَهًُْ أَبْوَابٍ مِنَ الْجَنَّهًِْ أَنِ ادْخُلْ مِنْ أَیِّ الْأَبْوَابِ شِئْت؛
▪️پیامبر ( هرکس سورهی الْملَائِکَةِ (فاطر) را بخواند، در روز قیامت سه در از بهشت او را صدا میزنند که از هر دری خواستی وارد شو.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۳۸۰/مستدرک الوسایل، ج۴، ص۳۴۶
📜@MosHaf_et
636673464354788399.mp3
278.9K
✅تلاوت ترتیل
جزء بیست و دو/سوره مبارکه فاطر
🎙استاد شهریار پرهیزگار
#پرهیزگار
#ترتیل
#جزء_بیست_و_دوم
#جزء_بیست_و_سوم
📜@MosHaf_et
22.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅جدیدترین تلاوت محمود شحات انور از آیه حج
💢محمود شحات انور، قاری جوان و ممتاز مصری در تلاوتی جدید آیه ۱۹۷ سوره بقره درباره حج را قرائت کرده است.
#تلاوت
📜@MosHaf_et
آموزش#تجوید
🔸حرف «لام»
«لام» فقط در کلمه «الله» در قر ائت قرآن درشت تلفظ میشود، هرگاه قبل از حرف «لام» کلمه «الله» حرف قبلی فتحه یا ضمه داشت لام ما را در الله درشت میکند. ما میگویم «انالله» درشت و غلیظ تلفظ میشود.
شرط تلفظ درشت حرف «لام»
پس لام الله تنها لامی در قرآن است که به شرط اینکه ما قبل آن فتحه یا ضمه باشد درشت میشود در غیر این صورت لام الله اگر ما قبل کسره بیاید، چون کسره عامل ترقیق و نازکی است لام را نیز نازک میکند مانند «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ الرَّحْمنِ» یا «قل هوالله احد الله الصمد»
به درشت شدن کلمه (لام) در کلمهای که شرط درشت شدن را داشته باشد، اینگونه تلفظ کردن «لام» تغلیظ لام میگویند.
🔸حرف «را»
حرف دیگری که برخی مواقع درشت تلفظ میشود و برخی مواقع نازک، حرف (را) است که یاد گرفتن آن بسیار ساده است. اصولاً باید بدانید که ضمه و فتحه اصولاً رفیق تفخیم هستند و هر چیزی که هم خانواده فتحه و ضمه باشد تفخیم میشوند.
حرف یا صدایی که نسبتی با کسره داشته باشد اصولا باعث ترقیق و نازک شدن است اگر چنین کلیدی را داشته باشیم که معمولاً تفخیم و ترقیق با همین کلمات سر و کار دارد، فتحه و ضمه باعث تفخیم هستند و کسره باعث ترقیق است.
هر وقت حرف «را» فتحه یا ضمه داشت، تفخیم میشود و وقتی که کسره داشت ترقیق تلفظ میشود.
📜@MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت مجلسی- انور شحات
#تلاوت
📜@MosHaf_et
🍃قرآن
🔸سوره #حجر، آیه ۴٣ و ۴۴:
وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِينَ
لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِّكُلِّ بَابٍ مِّنْهُمْ جُزْءٌ مَّقْسُومٌ
⚡️ ترجمه :
و البته دوزخ وعده گاه همگى آنهاست.
براى آن هفت در است، براى هر در بخشى از آن گمراهان تقسيم شده اند.
💥توضیح :
مجرمین گمان نكنند كه می توانند از چنگال مجازات فرار كنند، و يا به حساب آنها رسيدگى نمى شود، حساب همه آنها يك جا و در يك محل رسيدگى خواهد شد.
🍁درهای جهنم در حقيقت درهاى گناهانى است كه به وسيله آن، افراد وارد دوزخ مى شوند، هر گروهى به وسيله ارتكاب گناهى و از درى.
📜@MosHaf_et
کتاب_تفسیر_موضوعی_قرآن،_قابل_جستجو.pdf
34.91M
📒کتاب تفسیر موضوعی قرآن
🌸مولف: جمعی از نویسندگان
(محمد علی رضایی اصفهانی- علی نصیری - ابراهیم کلانتری - عبدالکریم بهت پور - علیرضا کمالی)
🔍 با قابلیت جستجو
🌸منبع جدید
📜@MosHaf_et
#خادمان_قرآن
محمدعلی مهدویراد در سال 1334 در روستایی به نام «ینگجه» از بخش سرولایت نیشابور دیده به جهان گشود.
تحصیلات ابتدایی را در همان دیار گذراند و پس از آشنایی با مقدمات ادبیات عرب، در سال 1348 وارد حوزه علمیه مشهد شد و در مدرسه آیتالله العظمی میلانی که با شیوه منظم و نو اداره میشد، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد.
وی سال 1354 برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و دروس سطح و خارج فقه و اصول را نزد استادان صاحبنام این حوزه سپری کرد. از سال 1358 در کنار تحصیل و اشتغال به کارهای تبلیغی، پژوهش در حوزه علم قرآنی را آغاز کرد.
او در طول هفت سال اقامت در حوزه علمیه مشهد درسهای مقدمات، ادبیات عرب و سطوح عالی علوم حوزوی را در محضر استادان آن دیار آموخت. از استادان آن روز وی میتوان به عباسعلی اختری، حجت هاشمی خراسانی، امینی نیشابوری، صالحی نیشابوری و زندهیاد علیاکبر بنیهاشمی اشاره کرد.
استاد مهدویراد بیش از 15 سال است که به قرآن پژوهی و خدمت فرهنگی در آستان قرآن اشتغال دارند. وی بخش قابل توجهی از مجلة حوزه را در طول مدتی که عضو هیأت تحریریه و سپس سردبیر آن بود به تفسیر پژوهی اختصاص داد و خود نیز مقالات آن را نگاشت که اکنون آن مقالات منبع بسیاری از تفسیر پژوهی هاست.
او مجلة بیّنات را طراحی و با همکاری موسسة معارف اسلامی امام رضا (ع) منتشر کرد. تا شماره 12 مدیر مسؤول آن بود و از آن به بعد نیز به عنوان عضو هیأت تحریریه با این نشریه همکاری مینماید.
📜@MosHaf_et
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسانها ۲ بار میمیرند!
🔸 در یکی از آیات قرآن از زبان اهل دوزخ آمده: خدایا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی.
🔸 این آیه، به روشنی، وجود جهان برزخ به عنوان عالمی واسط بین دنیا و قیامت را اثبات میکند.
📜@MosHaf_et
هدایت شده از قرآندلان
1_3533645965.mp3
6.17M
🎧 ترجمه صفحه 139 قرآن کریم:
▫️ یهود، منکر نبوت و معتقد به گوشههایی از دین.
▫️ قرآن، سرشار از خیر و برکت و موید کتابهای آسمانی.
▫️ قرآن دلان، قیامت را باور و مراقب نمازند.
▫️ خوار شدن و بد جان دادن، اولین سیلی خداوند به بدکاران.
@qurandelan
🔻 انتشار، بلامانع فقط بصورت فوروارد.
رسول خدا" ص" فرمودند:
💚 قرآندلان، یک بهشتی ناباند.
https://eitaa.com/joinchat/3347251394Cd8846c59bb
✅
https://rubika.ir/qurandelan