eitaa logo
مشفقون
3هزار دنبال‌کننده
425 عکس
428 ویدیو
10 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/Moshfeghipour )
مشاهده در ایتا
دانلود
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا پیدایش مربوط به بعد از رحلت پیامبر است و شیعه موجب شد؟ آیا شیعه یک فرقه انحرافی است؟ ✅در مقابل آن رویکردِ فرضی و چه بسا مغرضانه که تلاش می کند ریشه تشیع را بعد از رحلت (ص) بداند؛ رویکرد دیگری نیز وجود دارد که حاکی از پیدایش در دوره خود رسول خدا(ص) است. ✅"در این نگاه، تشیع برخاسته از متن دعوت اسلامی و آغاز آن همزمان با شکل گیری اسلام است." و بروز آن در سال سوم بعد از بعثت به هنگام دعوت علنی توسط وجود نبی اکرم(ص) صورت پذیرفت.( )(1) ✅در حقيقت و تشيع دو رويه يك سكه اند كه در يك زمان متولد شده اند. این نگاه به براهین متعدد عقلی و نقلی قابل اثبات است. ✅جالب است بدانیم که لفظ شیعه هم توسط خود پیامبر اسلام(ص)، استفاده شده است و ایشان پیروان (ع) را شیعه نامیدند که برخی از مستندات آن، از مصادر عامه(اهل سنت) ارائه خواهد شد؛ ان شاء الله. __________________ (1) مرحوم علامه امینی، مصادر جریان یوم الدار را به هفت صورت از منابع عامع نقل كرده است. الغدير/ ج2/ ص278 تا ص283. تحت عنوان "حديث بدء الدعوة". برای مطالعه متن فارسی آن مراجعه شود به ترجمه فارسی الغدیر ج4/ ص143 تا ص151. 💎 @Moshfeghoun 💐
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الثانية) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟ هل  ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور بين المسلمين؟ هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟ ✅ في مقابل ذاك الإتجاه الوهمي و ربما المتحیز و المغرض الذي يبذل جهده إثباتا لحدوث التشيع بعد وفاة (ص)، هناك إتجاه آخر يبيّن أن تأريخ نشأة التشيع يتعلق بعهد النبي(ص). ✅ "في هذه الرؤية، قد نشأ التشيع من متن الدعوة الإسلامية و كانت بدايته مقارنة لتبلور الإسلام." و قد أبرزه الرسول(ص) في السنة الثالثة من البعثة عندما ابتدأت الدعوه العلنیه بدعوة العشیرة الأقربین.( )(1) ✅ في الواقع أنه لا فصل بین النشأتین (تأریخ نشأة و نشأة التشیع) و أنهما وجهان لعملة واحدة. إنّ صحة هذا الرأي و القول مبرهنة بالبراهين العقلية و النقلية المتعددة. ✅ من الطريف أن نعرف أن لفظ الشيعة أيضا قد جاء في كلام رسول الله(ص) و هو الذي سمّى أتباع (ع) بالشيعة. سيُقدّم بعض مستنداته من مصادر العامّة؛ إن شاء الله. _________________ (1) قد نقل العلامة الأميني(ره) مستندات يوم الدار على سبع صور من كتب العامّة. الغدير/ ج2/ ص278 إلى ص283. ذيل عنوان "حديث بدء الدعوة". 💎 @Moshfeghoun 💐
مملوّ از حقایق می باشد و این بدیهی است که ما شیعیان معارف ناب خود را از کتب و منابع خودمان به دست می آوریم و منابع از لحاظ اعتبار، قابل مقایسه با منابع غیر آن نیست. اما در این مسائلِ اختلافی برای اثبات حقیقت به اجبار به منابع عامه استناد می کنیم که گرچه تمام همت خویش را مصروف کتمان حقایق کرده و می کنند اما همچنان حقایق در لابلای کتب آنان می درخشد والله متم نوره. اوایل طلبگی یک بار دکتر (1) را دیدم؛ از ایشان سؤال کردم: چه شد که شیعه شدید؟! جواب دادند: "با کتاب های خود وهابی ها و اهل سنت" !! این پاسخ هیچ وقت از ذهن این حقیر خارج نشد و هرچه که می گذرد بیشتر به صحت آن پی می برم. ______________ (1) یک ناصبی از علمای وهابیت در یمن بود که کتبی را بر علیه شیعه نوشت ولی سرانجام مستبصر و شیعه شد. 💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از (اهل سنت) كه در آن ها (ص) لفظ شيعه را براى پیروان (ع) به کار برده اند: ⬅️ "همانا تو (امام علی ع) بر منبرهایى از نور هستند." (1) ⬅️ "قسم به آن خدایى که جان من در دست اوست، این (علی ع) و شیعه ی او در روز قیامت هستند." (2) ⬅️ "تو و شیعیانت در  خواهید بود." (3) ⬅️ زمانی که آیه 7 سوره بینه نازل شد(همانا کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند؛ این ها همان بهترینِ مخلوقات هستند) پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمودند: "منظورِ آیه تو و شیعیانت است که در روز قیامت وارد عرصه محشر می شوید در حالی که هم شما از خدا راضی و هم خدا از شما راضی است." و ... 🌹خدا را شکر که مولایم شد.🌹 یاعلی ______________ (1) مناقب خوارزمی/ ص129 و 159. (2) مناقب خوارزمی/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371. (3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332. (4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379. 💎 @Moshfeghoun 💐
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الثالثة) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 بعض الروايات من التي أطلق (ص) كلمة الشيعة فيها على أتباع علي (ع): ⬅️ "إن (الإمام علي ع) على منابر من نور." (1) ⬅️ "والذي نفسي بيده، إن هذا( ع) و شيعته هم يوم القيامة." (2) ⬅️ "أنت و شيعتك في ." (3) ⬅️ "لما نزلت الآية السابعة من سورة البينة(إن الذين ءامنوا و عملوا الصالحات، أولئك هم خير البرية) قال النبي (ص) لعلي(ع): "هو أنت و شيعتك، تأتي أنت و شيعتك يوم القيامة راضيين مرضيين." (4) و ... . 🌹 الذي جعلنا من المتمسكين بولايته.🌹 ياعلي _____________ (1) المناقب/ ص129 و 159. (2) المناقب/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371. (3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332. (4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379. 💎 @Moshfeghoun 💐
انتخاب اصلح یک تکلیف الهی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال بگردد. من مکرّر عرض کرده ام که مسئله، مسأله ى و خدا و است. همچنان که اصل انتخابات یک است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مىخواهیم و دعا و آرزو مىکنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. » ( 31/2/76 ) پ.ن: ای کاش به این حرف ها به معنای حقیقی کلمه عمل میشد و بشود... بی تعارف و صادقانه و بر اساس ظاهر امر باید گفت آنچه در مجموعه فعالیت های انتخاباتیِ جناح های کشور دیده می شود، مسأله نزاع بر به دست آوردن است نه مسأله دین و در نتیجه ... . اگر آقایون دنبال قدرت نیستند (که ان شاء الله نیستند و دغدغه دین دارند) در روش ها و بینش ها تجدید نظر کنند که ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی کین ره که تو میروی به ترکستان است یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
آقایان! اینجا جمهوری اسلامی است... https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 « در ، انتخاب، است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که از و ، هیچ چیزى به مشامشان نرسیده است. کارهایى که انجام مىدهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در اینجا ممشا، ممشاى اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان مىکنند، انتخاب کنند. »  ( 11/7/69 ) پ.ن 1: "...کارهایى که انجام مىدهند..." فکر کنم فقط باید سکوت کنیم: گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی                          بسیار امیدهاست در نومیدی پ.ن 2: خطاب به جمهوری اسلامی: گوش کن جانا که از جان دوست‌تر دارند جوانان سعادتمند پند را یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) ها دو قسم هستند: 1. عوامل مادی(از قبیل برخی خوراکی ها، سوء عادات و ...) 2. عوامل غیر مادی(مثل ارتکاب برخی گناهان و ...) ✅ در ، زیادی در مورد دارو و شیوهای گوناگون درمان، بیان شده است. البته بیانِ جزئی آن ها نیازمند تخصص لازم و کافی در این زمینه می باشد. به امید روزی که با همت مسلمانان، شاهد در جهان باشیم. ✅ در شیوه های درمان، چه بسا بتوان یک را از روایات به دست آورد: "در هیچ حرامی نیست"🌹 (1) ✅ بی صبرانه مشتاق روزی هستیم که _که ضامن دنیوی و اخروی مردم است_ نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در کل جهان پیاده شود. (ج) ------------------- (1) کافی/ ج8/ ص193 👍 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصومين(ع) على نوعين: 1. الأسباب و العلل المادية(مثل بعض المأكولات، سوء العادات و ...) 2. الأسباب و العلل غير المادية(مثل إرتكاب بعض الذنوب و ...) ✅ هناك كثيرة في الإسلام تبين و تدل على أنواع الأدوية و الطرق المختلفة للعلاج و المدواة. طبعا ذكر هذه الروايات التفصيلي يحتاج إلى التخصص المناسب و الكافي في هذا المجال. على أمل أن نرى يوما في العالم بهمة المسلمين و جهودهم. ✅ لربما نستطيع أن نحصل على في طرق العلاج وفقا للروايات و هي: "لیس في حرام "🌹 (1) ✅ نتطلع إلى يوم نرى فيه أن -التي هي كفيلة الناس الدنيوية و الأخروية_ تُنفّذ في البلاد الإسلامية بل في كل العالم. (ج) ----------------- (1) الکافی/ ج8/ ص193 💎 @Moshfeghoun 💐
Several points ✅ In accordance with traditions (Ahadith) of The 14 infallibles, the and diseases are two different kinds: 1. Material causes (like some foods, bad habits,etc) 2. Immaterial causes(like committing some sins, etc) ✅ There are a lot of in that explain and express various types of medicines and different remedies and treatments. Naturally, mentioning these traditions in detail, requires competence and expertise in this regard. Hoping for a day to see the in world through the determination of moslems. ✅ In remedies maybe we can obtain and realize a from the traditions: "There is no (shifa) in forbidden substances (Haram)"🌹 (1) ✅ We're looking forward eagerly to a day that _that provide the and the felicity of people in this world and the next_ are performed in all over the world not just in the Islamic countries. (c) -------------------------- (1) al_Kafi\8\p:193 💎 @Moshfeghoun 💐 https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/36 صاحب الزمان(عج): "أنا المهديُّ(و) أنا قائم الزمّان، أنا الذي أملأَها عدلاً كما مُلِئت جورا." (كمال الدين و تمام النعمة/ الشيخ الصدوق/ ص445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 حضرت مهدى(عج): "من مهدی (و) قائم(قیام کننده به حق) الزمان هستم. من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل می‌کنم، همان گونه که پر از ستم شده است." (كمال الدين و تمام النعمة/ شيخ صدوق/ ص445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 the Imam of our time (may Allah hasten his return): "I am al-Mahdi (the guided one), (and) I am the Qāʾim (Who Arises) of the time and I am the one who fills it (the world) with justice just as it was filled with injustice and tyranny." (Kamal al-din wa tamam al-ni'ma \Sheikh Saduq\ p:445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/37 عليه السلام: "مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبِیحاً، کانَ شَرِیکاً فِیه." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 عليه السلام: "هر که کار زشتی را نیک شمارد، در آن کار شریک باشد." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 (the 9th Imam of all moslems p.b.u.h): "Whoever approves of a bad act, is counted partner in crime." (Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 3\ p:141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
ترجمه متن کامل روایت مقبوله عمر بن حنظله که مدتی است تحت عنوان حدیث انتخاباتی دست به دست می چرخد. عمر بن حنظله گويد: از امام صادق (ع) پرسيدم: 🔸 دو نفر از خودمان(شیعه) در مورد بدهی يا ميراثى نزاع دارند و نزد سلطان و قاضيان وقت به محاكمه مى روند، اين عمل جايز است؟ 🔹فرمود: كسی كه در موضوعى حق يا باطل نزد آنها به محاكمه رود چنان است که نزد طاغوت به محاكمه رفته باشد و آنچه طاغوت برايش حكم كند اگر چه حق مسلم او باشد چنان است كه مال حرامى را مى گيرد زيرا آن را به حكم طاغوت گرفته است در صورتى كه خدا امر فرموده است به او كافر باشند، خداى تعالى فرمايد (23 سوره ۶۰) «می‌خواهند برای داوری نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اینکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند..» 🔸 عرض كردم: پس چه كنند؟ 🔹 فرمود: نظر كنند به شخصى از خود شما كه حديث ما را روايت كند و در حلال و حرام ما نظر افكند و احكام ما را بفهمد، به حكميت او راضى شوند همانا من او را حاكم شما قرار دادم، اگر طبق دستور ما حكم داد و يكى از آنها از او نپذيرفت همانا حكم خدا را سبک شمرده و ما را رد كرده است و آنكه ما را رد كند خدا را رد كرده و اين در مرز شرک به خدا است. 🔸 گفتم: اگر هر كدام از آن دو يكى از اصحابمان را (از شيعيان) انتخاب كرده، به نظرات او در حق خويش راضى شد و آن دو در حكم اختلاف كردند و منشأ اختلافشان، اختلاف حديث شما بود[چه؟] 🔹 فرمود: حكم درست آن است كه عادلتر و فقيهتر و راستگوتر در حديث و پرهيزكارتر آنها صادر كند و به حكم آن ديگر اعتنا نشود. 🔸 گفتم: اگر هر دو عادل و پسنديده نزد اصحاب باشند و هيچ يک بر ديگرى ترجيح نداشته باشد، چه كنند؟ 🔹 فرمود: توجه شود به آن كه مدرک حكمش حديث مورد اتفاق نزد اصحاب باشد، به آن حديث عمل شود و حديث ديگرى كه تنها و غير معروف نزد اصحاب است رها شود؛ زيرا آنچه مورد اتفاق است ترديد ندارد و همانا امور بر سه قسم هستند: 1- امرى كه درستى و هدايت آن روشن است و بايد پيروى شود. 2- امرى كه گمراهيش روشن است و بايد از آن پرهيز شود. 3- امرى كه مشكل و مشتبه است و بايد فهم حقيقت آن به خدا و رسولش ارجاع شود، پيغمبر (ص) فرموده است: حلالى است روشن و حرامى است روشن و در ميان آنها امورى است مشتبه (پوشيده و نامعلوم)، كسى كه امور مشتبه را رها كند از محرمات نجات يابد و هر كه مشتبهات را اخذ كند مرتكب محرمات هم گردد و ندانسته هلاک شود. 🔸 گفتم اگر هر دو حديث مشهور باشند و معتمدين از شما روايت كرده باشند؟ 🔹 فرمود: بايد توجه شود، هر كدام مطابق قرآن و سنت و مخالف عامه باشد اخذ شود، و آنكه مخالف قرآن و سنت و موافق عامه باشد رها شود. 🔸 گفتم: قربانت شوم! به من بفرمایيد اگر هر دو فقيه حكم را از قرآن و سنت به دست آورده باشند، ولى يكى از دو خبر را موافق عامه و ديگرى را مخالف عامه بيابيم، به كدام يک أخذ شود؟ 🔹 فرمود: آن كه مخالف عامه است حق است. 🔸 گفتم فدايت شوم، اگر هر دو خبر موافق دو دسته از عامه باشد؟ 🔹 فرمود: خبرى كه حاكمان و قاضيان ايشان بيشتر به آن توجه دارند ترک شود و آن ديگری اخذ شود. 🔸 گفتم: اگر حاكمان عامه به هر دو خبر با توافق نظر دهند؟ 🔹 فرمود: چون چنين شد صبر كن تا امامت را ملاقات كنى، زيرا توقف در نزد شبهات از افتادن به مهلكه بهتر است. (اصول كافى/ ۱ /ص۶۸ / روايت ۱۰) 💎 @Moshfeghoun 💐
وقتی انتخابات به احادیث هم رحم نمی کند... مدتی است مطلبی تحت عنوان حدیث انتخاباتی در فضای مجازی به چشم می خورد:👇 «حدیث انتخاباتی... 🔷شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن. - اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟ -اگر نفهمیدم؟ 🔹امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا خشمگین میکند، او را برگزین. 🚩(اصول کافی،ج۱،ص68) » ✅ اما این حدیث نه تنها به درستی ترجمه نشده! بلکه به آن چیزی را هم اضافه نموده اند! مثل جمله «ببین افراد متدین به کدام مایلند؟» در نتیجه با کلام امام صادق (ع) تفاوت دارد. ✅ نکاتی در مورد این حدیث این روایت که به اسم مقبوله عمر بن حنظله شناخته می شود، حدیث معروفی از امام صادق (ع) است که در مباحث مهم فقه و اصول مثل تعارض یا ولایت فقیه و ... از آن استفاده می شود. این حدیث در کتب معتبر شیعه آمده است. گرچه سند این حدیث اشکال دارد اما چون فقها آن را قبول نموده و طبق آن فتوا صادر کرده‌اند، به آن مقبوله گفته می‌شود. متن فارسی این روایت را می توانید (اینجا) مطالعه نمایید. ✅ نکته این است که نباید به اشتباه، مطلبی را هرچند مطلب درستی باشد به امام صادق(ع) نسبت بدهیم. باید بیشتر دقت کنیم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مردم خسته اند... https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 مردم از دعواهای سیاسی و و من خوبم و تو بدی ؛ مردم این چیزها را دوست نمی‌دارند. در کشور کارهای زیادی هست که باید انجام بگیرد؛ کارهای زیادی هم انجام گرفته است. فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود؛ گره‌هایی هست که باید باز شود. در کشور باید ریشه‌کن شود؛ نباشد؛ به و محروم - بخصوص مستضعفینِ بی‌دست و پا - به‌طور ویژه توجه شود؛ این‌ها وظایف اسلامی ماست؛ وظایفی است که قانون اساسی بر دوش همه‌ی مسؤولان کشور گذاشته است؛ هیچ‌کس نمی‌تواند خود را از این کارها برکنار بدارد. دعواهای لفظی، شعارهای لفاظی‌گونه، اسم از مفاهیم مبهم و بی‌سروته آوردن، مشکل مردم را حل نمی‌کند؛ مردم احتیاج دارند به این‌که در میدان و کار، با که نمی‌گذارد این دریاچه‌ی مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود. ( 25/3/1384 ) پ.ن : گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما گفت آنکه یافت می‌نشود آنم آرزوست ان شاء الله که امسال به وفور! یافت می شود... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدح_مولا علی عالی اعلا (علیه السلام)🌹 سید مجید بنی فاطمه 💎 @Moshfeghoun 💐
از ابوعلي سينا در مدح (ع) بگردون ابرش از رحمت برآمد از دل دريا که دريا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دريا بخـار از دشت پيدا شد چو ترکان بخارايي زتير ترکشش سـوزد سر خـارا ز بُن خـارا زبان بگشود سوسن چون بشير از مژده ي يوسف زحسرت چشم نرگس همچنان يعقوب شد بينا پى معجز ز شاخ گل برآمد بلبل از شادى تجلى کرد بر هر شاخ گل صد معجز موسی عليِّ عاليِ اعلا، وليِ والي والا وصي سيدِ بطحا به حکمش جمله مـا فيها قوام جسم را جوهر، زمانی روح را رهبر کلام نيک ، وليّ ايزد دانا حديثی(1) خاطرم آمد که می فرمود پيغمبر به اصحابش شب سرّ ليلة الاسرا بطاق آسمان چهارمين ديدم من از رحمت هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصی   به هر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی به هر محراب دو صد منبر، به هر منبر پيدا ز پيغمبر چو بشنيدند اصحاب اين سخن گفتند که ديشب با علي بوديم جمله جمع در يک جا تبسم کرد سلمان، اين سخن گفتا به پيغمبر بغير از خود نديدم هيچکس در نزد آن مولا  اباذر گفت با سلمان به روح پاک پيغمبر نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها بگوش خورد اين سخن گفتا علي ديشب که تا صبح از درون خانه پا ننهاد برون اصلا که ناگه جبرئيل از حق سلام آورد بر احمد که ای مسند نشين بارگاه قرب اوادنی اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما وليت از همه بگذشت، با ما بود در بالا جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم به هر عالم دو صد آدم بهر آدم دو صد حوا نه وصفش اين چنين باشد که می گويند در عالم زخندق جست و مرحب کشت اندر بيشه ی هيجا  علي سريست در وحدت که باشد سِر بي همتا علي خلقی است در خلقت که باشد خلقتش يکتا چو اين اوصاف را بشنيد از وصف کمال او گرفت انگشت حيرت بر دهانش بوعلي سينا (ع) یاعلی 🌹🌹 _______ (1) حدیثی به این مضمون نیافتم. البته چه بسا موجود باشد ولی این حقیر پیدا نکردم. قریب به این مضمون روایتی پیدا کردم در بحار الأنوار/ 45/ ص228. 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/38 صلى الله عليه و آله: "لو انّ الرّیاض اقلامٌ و البحر مدادٌ و الجنّ حسّابٌ و الانس کتّابٌ ما أحصوا فضائل بن ابي طالبٍ علیه السلام." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 1/ ص109) 🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺 (ص) : "اگر [تمام درختان] باغ ها قلم شوند و تمام دریاها مرکّب و جوهر، و جن ها حسابگر و انسان ها نویسنده گردند، نمی توانند فضائل بن أبى طالب(ع) را شماره کنند." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 1/ ص 109) 🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺 The (S.A.W.W) : "If [all the trees of] the gardens were pens and the seas were ink and the Jinns were counters and all mankind were writers; they can not count the virtues of bin abi Talib (p.b.u.h)." (Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 1\ p:109) 🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/39 عصر الغیبة زرارة سأل (ع) إن أدركتُ ذلك الزمان(عصر الغيبة) أي شيء أعمل؟ قال (ع): "يا زرارة! إذا أدركت هذا الزمان فادع بهذا الدعاء 🌸اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی"🌸 (الكافي/ 1/ ص337) عصر غیبت زراره از (ع) پرسید اگر آن زمان (دوران غیبت) را درک کردم چه کنم؟ امام(ع) فرمودند: "ای زراره! اگر به آن زمان رسیدی اینگونه دعا کن 🌸پروردگارا! خود را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، نمی توانم پیغمبرت را بشناسم. پروردگارا! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی، نمی توانم حجت تو را بشناسم. پروردگارا! حجت خود را به من بشناسان، که اگر حجت خود را به من نشناسانی، دین خود را از دست می دهم و گمراه خواهم شد."🌸 (کافی/1/ ص337) A of occultation period Zurarah _one of the famous and close companions of Imam Baqir and Imam sadiq (p.b.u.t) _ asked  (p.b.u.h) what should I do if I reach that time (occultation period)?  Imam (p.b.u.h) replied: "O Zurarah! If you reach that time then recite this dua (supplication) 🌸O Allah introduce Yourself to me certainly if you do not introduce Yourself to me, I will not recognize Your Messenger (s.a.w.s). O Allah make me recognize Your Prophet (s.a.w.s) because certainly if you do not make me recognize Your Prophet (s.a.w.s), I will not recognize Your Proof [Imam (a.s)]. O Allah make me recognize Your Proof Certainly if you do not make me recognize Your Proof, I will deviate from my religion." 🌸 (al_Kafi \1\ p:337) 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آجرك الله يا بقية الله في مصيبة عمتك المظلومه #زينب الكبرى مرحوم آیة الله سيبويه #حضرت_زینب (س) التماس دعا 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/29 صاحب الزمان(عج): "الدّين لمحمّد (ص) والهداية لعلي (ع)، لأنها له وفي عَقِبِه باقية إلى يوم القيامة." (بحار الأنوار/81/ص360) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 حضرت مهدى(عج): " از آن (ص) و هدایت از آن (ع) است، زیرا مخصوص اوست و در نسل او تا روز قیامت باقی می ماند." (بحار الأنوار/81/ص360) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 the Imam of our time (may Allah hasten his return): "The faith is 's (s.a.w.a) and is 's the Commander of The Believers(p.b.u h); because it is specific to him and will remain in his descendants until the Day of Judgement." (Bihar al-Anwar\81\P:360) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 با این هایشان! آبرویمان را می برند، ما ایستاده ایم به تماشا!!! "کسانی که برای انتخابات خود را می‌کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله ای است برای بالا بردن توان کشور، برای کردن ؛ انتخابات فقط ابزاری برای نیست. اگر بناست این انتخابات برای اقتدار ملت ایران باشد، پس نامزدها بایستی به این اهمیت بدهند و این را در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان و در رعایت کنند. مبادا نامزدها در اثنای فعالیت‌های انتخاباتیِ خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که را به بیندازند." (1/1/1388) پ.ن : لغو فلان و برگزار نشدن و هزار موضوع بی اهمیت دیگه، ایرانی رو سرخورده و نمی کنه... اون چیزی که اون ها رو واقعا آزار میده اینه که هر چند وقت یکبار می بینن به خاطر خلأ قانونی یا نقص یه قانون، هر فردی حتی با سوادِ در حد سوم ابتدایی! میاد برای کاندیدا شدن!! اون هم برای ریاست جمهوری... چه و آبرو ریزی بالاتر از این؟ چه بی عزت کردنِ ملتی بالاتر از این؟؟ آقایون نماینده ای که خودشون رو ! ملت می دانند دست از سر بحث های صد من یه غازشون بردارند و به وظیفه اصلی خودشون عمل کنند... به عنوان یک جوان ایرانی ! 💎 @Moshfeghoun 💐
طلبه ها همت كنند ما در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلفیم شرعاً؛ همان‌طور که می‌کرد؛ همان‌طور که حضرت امیر می‌کرد. در این ایام، که اعلان می‌کنند مسئله انتخاب رئیس جمهور [را]، آن اشخاصی که در هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دور افتاده و کمک کنند. و اگر نکنند، فردا مسئول‌اند پیش خدا و اگر مسامحه کنند، پیش خدا. مردم را دعوت کنند به دخالت در امور، به انتخاب یک ، کمک کنند برای رساندن صندوق ها به روستاهای دور افتاده. اگر شما نکنید، آن هایی که بر ضد شما هستند، می‌کنند این کار را؛ تبلیغ می‌کنند آنجاها. شماها هستید. (صحیفه امام/15/ ص۱۶) 💎 @Moshfeghoun 💐
انصاف داشته باشید... https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 "کسانی که برای انتخابات خود را می‌کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله ای است برای بالا بردن توان کشور ... را کنند، حرف‌ها را منصفانه کنند، از جاده ی خارج نشوند. خوب، به طور طبیعی هر نامزدی حرفی دارد و حرف مقابل خود را رد میکند؛ این رد و ایراد فی نفسه اشکالی ندارد؛ اما مشروط بر این‌که تویش بی انصافی نباشد، نباشد. میدان برای همه باز است؛ بیایند در میدان انتخابات خود را بر عرضه کنند. اختیار با مردم است؛ مردم هر جوری که فهمیدند، تشخیص دادند، هشیاری آن‌ها به آن‌ها کمک کرد، انشاءاللَّه همان جور عمل خواهند کرد. " (1/1/1388) پ.ن : چه قدر زیبا است جمله (ع) که می فرمایند "زینت و زیور زمام داری، انصاف است" یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
آغاز موج "دیدی گفتم" های سیاسی... بعد از آنكه ادبيات " بگم؟" و همین تازگی ها "" در اظهارات سیاسی برخی به کار برده شد، بعد از اتفاقات اخیرِ انتخاباتی، شاهد یک ادبیات دیگر هم هستیم ادبیات "؟" یا بهتر هست بگم "دیدی گفت؟" این مدل ادبیات در مورد آقای به کار می رود. اینکه بسیاری از عملکردهای ایشان در دوران ریاستش و رفتار فعلی ایشان به هیچ وجه قابل توجیه نیست، یک مسأله است و نوع برخوردِ ما با ایشان یک مسأله دیگری است... چند روزی است اظهاراتی از برخی بزرگواران (این طرفی و اون طرفی و بی طرف) می بینیم و می خوانیم مبنی بر اینکه خودشان یا برخی دیگر چنان بصیرتی داشتند که از مدت ها قبل نا اهل بودن این آقا را می دانستند... جالب است که این بیانات اشتراکاتی دارند: اولا نوعا به شخصی منتسب شده است که او الان مرحوم شده است... ثانیا در بیشتر آن ها عامل اصلی فتنه ی سال 88 آقای احمدی نژاد دانسته شده است... ثالثا در آن ها نوعی خود برتر بینی به مخاطب القا می شود و انسان ادبیاتِ شماتت و تعییر و ملامت و تخریب را در آن می بیند... نگارنده این سطور نه اهل چپ است و نه اهل راست و نه احمدی نژادی است و نه از کسی پول می گیرد و نه با كسى مشكل شخصى دارد... فقط معتقد است در ها و بیانات، مخصوصا در عرصه سیاسی باید حساب شده عمل کرد و نمی توان از هر روشی استفاده کرد... ✅مگر روایات معصومين(ع) و دستورات علمای خود در باب و و را نخوانده ایم؟ (1) ✅مگر تفاوت بین تخریب شخص و از عملکرد را نمی دانیم؟ ✅مگر از وجوب رعایت بى اطلاعيم؟ ✅مگر از بزرگان ممدوح است؟ ✅مگر علم غیب بزرگان برای مردم حجت است؟ ✅مگر به قبر و قیامتی معتقد نیستیم؟ پس نمی توان به هر شکلی عمل کرد... این نگارنده کمین، عمیقا معتقد است که این ادبیاتِ "دیدی گفتم" نه تنها روشنگری و بصیرت افزایی نمیکند بلکه اثر عکس و موجب و آزردن برخی مؤمنین خواهد شد و حتی موجب ازدیاد محبت و مقام شخصی که از او نقل می شود نیز نخواهد شد. و خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند ياعلى🌹 ------------------- (1) برای مطالعه اجمالی رجوع شود به کتاب اخلاق الاهی، جلد چهارم، مبحث شماتت. اثر مرحوم آیة الله مجتبى تهرانى. 💎 @Moshfeghoun 💐