فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صرفا جهت تأمل...
🔸 مجلس مداحی را تبدیل کنیم به یک کنسرت... به جایی که تعدادی جوان، لخت بشوند، بالا پایین بپرند و ندانند چه می گویند...
🔸 به بهانه جذب...
🔸 به چه چیزی می خواهیم جذب کنیم؟
به مرام و راه حسین (ع) یا فقط نام حسین(ع) ؟
🔸 در جامعه شیعی، چهار واحد اجتماعی بسیار اهمیت دارند: خانواده، مدرسه، مسجد و هیئت
🔸 مطمئن باشیم با استحاله و تغییر غیر اصولی هر یک از این واحد ها، جامعه شیعی از درون ضعیف می شود...
🔸 متأسفانه مسجد و مدرسه را که تا
حدود زیادی از دست داده ایم...😔
آیا هیئت را هم می خواهیم از دست بدهیم؟
🔸 تغییر اگر مبتنی بر اصول باشد، تحول است و الا انحراف است...
✅ به فکر باشیم و حساسیت به خرج بدهیم که این مسائل با آینده ی ایمانی فرزندان ما مرتبط است...
____________________
در مورد کنسرت سازی مجالس مداحی چند باری نوشته ام 👈 اینجا
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
خون دل امام حسین(ع) در زمان معاویه.../ نمونه ای از جهاد تبیین حضرت(ع)
🔸 در يكى از اين اجتماعات كه گويا در منى تشكيل شده بود، سيدالشهداء(ع) كسانى را كه احتمال مىداد سخنش براى آن ها مؤثر باشد، دور از چشم معاويه و مأمورانش جمع كرد و به آن ها فرمود:
«اِسْمَعُوا مَقالَتى وَ اكْتُمُوا قَولى» يعنى حرف مرا بشنويد، اما رازدار باشيد...
🔸 امام حسين(ع) مىگويد من فقط مىخواهم به شما بگويم بدانيد كه اين حكومتْ، حق نيست...
🔸 «ثُمَّ ارْجِعُوا اِلى أَمْصارِكُمْ وَ قَبائِلِكُمْ، مَنْ أَمِنْتُمْ وَوَثِقْتُمْ بِه فَادْعُوهُمْ اِلى ما تَعْلَمُون» يعنى برگرديد به شهرها و قبايلتان و افرادى را بيابيد كه كاملا به رازدارى آن ها اطمينان داريد و به آن ها، آن چيزهايى را كه مىدانيد و آنچه را من به شما گفتم و قبول داريد، منتقل كنيد...
🔸 مىفرمايد: «فَاِنّى أَخافُ أَنْ يَنْدَرِسَ هذا الْحَقُّ وَ يَذْهَب» يعنى من مىترسم حق به طور كلى فراموش شود و مردم ندانند كه اسلام حق بود و حكومت حق چه بود؟ ارزش هاى اسلامى چه بود؟
🔸 در اين شرايط حكومت در اختيار معاويه بود و امام حسين(ع) نمىتوانست مقاومت و مبارزه كند، به طورى كه اگر امام حسين(ع) حرف مىزد، او را ترور مىكردند و نتيجه اى از ترور او حاصل نمىشد. لذا آن حضرت با افراد به صورت تک تک تماس مىگرفت...
🔸 اگر مردم حق را بشناسند، ولى هوس ها، مقام پرستى و شهوت پرستىِ آن ها نگذارد به آن عمل كنند، كار بر علما آسان است؛ چون بر مردم اتمام حجت شده است و علما حجت دارند كه مردم حق را مىشناسند و با اين حال، عمل نمىكنند.
🔸 اما آن جايى كه حق در حال فراموش شدن است، وظيفه عالِم سخت تر است. اگر امكان داشته باشد كه علناً فعاليت كند، لااقل آرام مىشود كه من وظيفه ام را انجام دادم. حداكثر اين است كه او را مىكشند و مثل شيخ فضل الله او را دار مىزنند؛ بيش از اين كه نيست؛ اما خاطرش آسوده است كه وظيفه ام را انجام دادم. مگر شيخ فضل الله از اعدام شدن نگران بود؟ كاملا آسوده خاطر بود كه من وظيفه ام را انجام داده ام .
🔸 اما زمانى كه نتوان حرف حق را زد و انواع تهمت را به انسان بزنند، گرچه تهمت سهل است، برچسب هايى مىزنند كه ديگر سخنِ شخص اثر نكند، در اين صورت گفتن و نگفتن مساوى مىشود. در اين حال اگر سخن بگويى، نتيجه اش كشته شدن است و هيچ اثرى هم بر آن مترتب نمىشود. اين است كه باعث رنج و عذاب روحى است و امام حسين(ع) چنين عذابى را تحمل مىكرد.
🔸 شما را به خدا اين خون دل و مظلوميت بدتر است يا كشته شدن روز عاشورا؟ امام حسين(ع) بيست سال و به خصوص ده سال بعد از شهادت امام حسن(ع) اين چنين خون دل خورد.
🔸 مىفرمايد: «فَاِنِّى أَخافُ أَنْ يَنْدَرِسَ هذا الْحَقُّ وَ يَذْهَب» و ادامه مىدهد: البته من به وعده خدا اطمينان دارم كه «وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَو كَرِهَ الْكافِرُون»؛ اما با شرايطى كه بنى اميه به وجود آورده اند، حق در حال از بين رفتن و فراموش شدن است.
🔸 ملاحظه كنيد كه امام حسين(ع) در خانه خودش، در مدينه، در زادگاهش، در جايى كه مردم او را روى دوش پيامبر(ص) ديده اند، نمىتواند حرف بزند. بايد ايام حج در منى عده اى را جمع كند و با آن ها خصوصى صحبت كند...(1)
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_____________________
(1) آذرخشی دیگر از آسمان کربلا/ آیة الله مصباح/ فعالیت های مخفی امام حسین(ع) در زمان معاویه.
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسلام من و شما را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط زن و مرد را داده...
تبیین رهبری نسبت به حکم حجاب و حکم عدم اختلاط زن و مرد در اسلام...
پ.ن: این جمله که «حجاب رو آزاد کنید عادی میشه» اگر از روی غرض نباشد، اشتباهی مسلم و خیالی خام است...
دو خاطره بنده در این زمینه را مطالعه بفرمایید:
«ولنتاین بازی» دو نفر وسط پیاده رو خیابانی در ورشو 🤦♂ 👈 اینجا
گفت من اونقدررر کشورهای مختلف رفتم و آدم دیدم که چشم و دلم سیر شده🤦♂ 👈 اینجا
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از مشفقون
گفت من اونقدررر کشورهای مختلف رفتم و آدم دیدم که چشم و دلم سیر شده...🤦♂
🔸 در یک سفری به یکی از کشورهای دور و بر خودمون، برای مدتی به دلیل برخی بی نظمی ها، در یکی از هتل های چند ستاره ساکن بودم.
🔸 یکی از همسفرانم، یک جناب دکتری بود که گرچه بعضی خصوصیات شخصیتی خیلی خوبی داشت (مثل سواد خوب، تواضع و خاکی بودن و ...) ولی در برخی مسائل به شدت اختلاف نظر داشتیم...
🔸 بعد از چند روز اقامت در اون هتل، فهمیدم این جناب دکتر برای شنا به استخر مختلط هتل رفته...😳
بالاخره هوا در آن کشورِ به ظاهر اسلامی، گرم بود...😏
🔸 در کنار یکی از خیابان های پایتخت آن کشور، منتظر ایستاده بودیم.
🔸 بنده پشت به جمعیت که پشت سرمان در خیابان حرکت می کردند و ایشان در مقابل من و رو به خیابان...
🔸 من فرصت رو غنیمت شمردم و گفتم آقای دکتر! آخر چرا استخر مختلط رفتید!!؟
🔸 گفت من اونقدررر کشورهای مختلف رفتم و آدم های مختلف دیدم که این چیزها برایم عادی شده...🤦♂
من رفتم یه گوشه برای خودم شنا کردم و نسبت به خانم ها چشم و دل سیرم...
🔸 گفتگویمان چند دقیقه ای ادامه داشت و البته به نتیجه ای هم نرسید متأسفانه...
🔸 آنچه در میانه صحبتمان، توجه من رو جلب می کرد این بود که هر از گاهی نگاه دکتر، به من نبود بلکه همراه با آدم های پشت سر من که حرکت می کردند، حرکت می کرد...
🔸 آنچه که نگاه دکترِ چشم و دل سیر ما را همراه خودش می برد، خانم هایی با لباس های تابستانه بودند که هر از گاهی از کنار ما عبور می کردند...
🔸 و من در میان این گفتگو دائما در خودم می گفتم دکتر جان! دارم می بینم چه قدر برایت عادی شده...
🔸 چند مُدل مختلف از این خاطرات دارم که شاید حوصله کردم و نوشتم...
✅ اما هر کسی بگوید که «آقا! #حجاب رو آزاد کنید عادی میشه»؛ اگر مریض و مغرض نباشه، قطعا جاهل و بی اطلاعه...
✅ چه خوب #شهید_مطهری گفته که «غريزه جنسی، غريزه ای نيرومند، عميق و "درياصفت" است، هرچه بيشتر اطاعت شود سركش تر می گردد، همچون آتش كه هرچه به آن بيشتر خوراك بدهند، شعله ورتر می شود»(۱)
🔸 راستی در یکی از سفرهای دیگرم به همان کشور، اتفاقی همان دکتر را دیدم و متوجه شدم که جنابِ چشم و دل سیرشان، در همان کشور ازدواج مجدد داشته اند...☺️
______________________
(۱) مسأله حجاب، ص۷۷
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مطیعی عزیز! سخن از زبان ما می گویی...
خدا قوت... دم شما گرم...
اما وضعیت بدتر از این است که شما می گویید...
آقای مطیعی عزیز! با صراحت عرض می کنم:
🔸 اولا بسیاری از نهادهای فرهنگی را که رها کنید...
آن ها قریب به چهل سال است که فرهنگ را رها کرده اند...
🔸 ثانیا نگویید «مداح ها را خواننده نکنید!» بگویید: «آی مداح ها! خواننده نشوید!!»
🔸 برادر عزیز! مشکل فقط ظاهر هیئات ما نیست... دغدغه ما هم فقط حفظ میراث درست گذشتگانمان نیست...
مشکل اصلی تغییر محتوایی هیئات ما است...
🔸 هیئاتی که باید احیای امر اهل بیت(ع) بکنند، ذره ذره به احیای امر مُرجئه آن هم از نوع جبریه اش می پردازند...
🔸 خطر اصلی، رواج تفکر «مرجئه جبریه» در جامعه شیعه از طریق هیئات ما با محوریت برخی مداح_سلبریتی ها است...
🔸 مبادا بی راهه برویم... مبادا آدرس غلط بدهیم...
🔸 گاهی فقط یک کاشی از یک بنای قدیمی مربوط به شیعه می افتد...
اما گاهی نه فقط یک کاشی از آن بنا می افتد که اصلا روایات مکتب خلفا و آیات تورات و انجیل به اسم روایات اهل بیت(ع) و آیات قرآن بر آن ها نوشته می شود... [تحریف مکتب]
🔸 خطر اصلی اینجاست...
🔸 اگر نجُنبیم، خدای ناکرده قافیه را باختیم که امام صادق(ع) فرمود: «حدیث را [مکتب ما را] به فرزندان و جوانان خود یاد بدهید قبل از این که مرجئه از شما سبقت بگیرند [و آنها را منحرف کنند]»
🔸 حالا که بحمدلله قدم در این راه سخت مقابله با بدعت ها گذاشته اید، به ریشه و خطر اصلی توجه کنید.
ومن الله التوفیق
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این پست (👈 اینجا) خطاب به آقای مطیعی (بخوانید خطاب به همه دلسوزان) نوشتم که خطر اصلی، رواج تفکر «مرجئه جبریه» در جامعه شیعه از طریق هیئات ما با محوریت برخی مداح_سلبریتی ها است.
برخی دوستان در مورد مرجئه جبریه سؤال کردند
🔸 مرجئه گروهی بودند که اعتقاد داشتند صرف ایمان کافی است و نیازی به عمل نیست!
🔸 همان تفکر «دلت پاک باشه!» «به ریش نیست که، به ریشه است!» «هر گناهی را انجام بده ولی حسین(ع) رو دوست داشته باش که همین کافی است!» «طلب بخشش با توسل به لاک سیاه همان زن پشت دسته عزا» «اسلام رحمانی» و ...
🔸 یکی از گروههای مرجئه(شاید مهم ترین آن ها) جبریه بودند که اعتقاد به جبر داشتند و اینکه ما اختیاری نداریم. تفکری که معاویه و بنی امیه با استناد به آن، غلط کاری های خودشان را توجیه می کردند. «اگر خدا نمی خواست که من حاکم شما نبودم! ظلمها هم کار خداوند است نه ما!»
همین تفکر که میگه به من و تو چه؟ اگر خود امام حسین(ع) می خواست کاری می کرد که این مَست، پایش قلم شود و وارد هیئت نشود!!
🔸 این ها همه رگه های تفکر مرجئه جبریه هست که نفوذ کرده...
🔸 سال هاست با حکایت و گریه و من بمیرم و تو بمیری، در حال رواج این تفکر در بین شیعیان به ویژه نوجوانان و جوانان در هیئت ها هستند...
پ.ن: این فیلم را به عنوان نمونه ای از این تفکر گذاشتم و ابدا منظورم این نیست که این فرد گوینده، جزء فرقه مرجئه جبریه است...
✅ خیلی از ما شاید این تفکر را داشته باشیم بدون اینکه بدانیم این تفکر، تفکری غیر شیعی است و مورد لعن رسول خدا(ص) و اهل بیت او
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
#بازتاب بخشی دیگر از نظرات جدید مخاطبینِ کانال مشفقون و این حقیر.
1⃣ در مورد پیام اون بزرگواری که در مورد آقای طاهری نوشته اند، من یادم نمیاد در مورد شخص آقای طاهری چیزی نوشته باشم و تهمتی به ایشان زده باشم.
یکبار به عنوان نمونه به جلسه ای از جلسات ایشان در قم که متأسفانه حالت زننده و در راستای نقد بنده به «کنسرت سازی مجالس مداحی» بود، انتقاد کردم (اینجا) و البته عذرخواهی هم ندیدم. بله، فیلمی از ایشان پخش شد ولی اولا در آن عذرخواهی وجود نداشت! و ثانیا نافی عرض بنده در روند مشکل دار برخی جلسات مداحی نبود.
2⃣ در مورد پیام اظهار لطف، ممنونم.
3⃣ در مورد در افتادن با مداحی و عزاداری هم که بنده کجا با عزاداری در افتادم؟ اینکه مراقبت کنیم عزاداری دچار انحراف نشود، به معنای درافتادن با عزاداری است!؟ این انصاف است؟
___________________
✍ برای اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد و...
👈 اگر می خواهید شناخته نشوید: 👤
https://harfeto.timefriend.net/16770967336618
👈 اگر می خواهید شناخته بشوید: 🧔♂🧕
https://eitaa.com/Moshfeghipour
_____________________
👈 آدرس کانال مشفقون در بله:
https://ble.ir/moshfeghoun
از همراهی شما ممنونم.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
امام زمانمان، ما را چگونه توصیف می کند؟ / تربیت حسینی چگونه است؟
🔸 حضرت على(ع) مىفرمايد: «وَاللّْهُ لاَبْنُ أَبى طالِب آنَسُ بِالْمَوتِ مِن الطِّفْلِ بِثَدْىِ أُمِّه» ... به خدا قسم انس على به مرگ از انس طفل شيرخوار به پستان مادر، بيش تر است.
🔸 شب عاشورا سيدالشهداء(ع) به خواهر بزرگوارش زينب(ع)فرمود: اصحاب من هم اين چنينند. ملاحظه كنيد حسين(ع) چگونه افرادى را تربيت كرده است. درست است كه بيست سال خون دل خورد[در زمان معاویه]، اما چنين گُل هايى را براى عاشورا پروراند.
🔸 اگر اين ها نمىبودند، داستان عاشورا رونقى پيدا نمىكرد و من و شما حسين شناس نمىشديم. اگر حسين را تک و تنها و پنهانى ترور مىكردند، آنچه ما امروزه شاهد آن هستيم، اتفاق نمىافتاد. ببينيد ياران حسين(ع) شب عاشورا به ايشان چه گفتند؛
🔸 حضرت زينب(ع) بعد از اين كه فهميد فردا روز شهادت است و همه كشته مىشوند، خدمت برادر رسيده، عرض كرد: برادر جان! اين اصحاب و ياران...را به خوبى مىشناسى و مطمئنى كه به تو وفادارند؟
🔸 حضرت(ع) اشک ازچشمان مباركش جارى شد و فرمود: «أَما وَ اللّهِ لَقَدْ نَهَرْتُهُمْ وَ بَلَوتُهُمْ.... يَسْتَأْنِسُونَ بِالْمَنيَّةِ دُونى اِسْتِئْناسَ الطِّفْلِ بَلَبَنِ أُمِّه»... به خدا قسم من آنان را آزمايش كردم و از خودم راندم، ولى به اين نتيجه رسيدم كه آنان مرگ در حضور مرا بيش تر دوست دارند و با آن بيش تر از طفل نسبت به شير مادر مأنوسند..." (1)
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_____________________
(1) آذرخشی دیگر از آسمان کربلا/ آیة الله مصباح/ علل انفعال جامعه در برابر معاویه.
💎 @Moshfeghoun 💐
May 11
مشفقون
🔸 یکی از مسائل مهمی که رهبری در دیدار با طلاب به آن اشاره فرمودند و عدم توجه به آن را خطرناک دانستند
سلام علیکم
بعد از نکته ای که خطاب به آقای مطیعی (اینجا) و همچنین در نقد تفکر ارائه شده توسط آقای هلالی (اینجا) نه نقد خودشان نوشتم،
سؤالات مختلفی در مورد مرجئه شد.
پیشنهاد میکنم به سخنرانی حقیر که به صورت قسمت قسمت در کانال قرار داده شده، گوش بدهید.
مجموع کل قسمت ها، ۲۵ دقیقه است
👈 اینجا
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
امروزی ها بهش میگن «اسلام رحمانی» «اسلام عاری از خشونت»
🔸 تأثير تبليغات شيطانى چند ساله اخير براى ترويج فرهنگ تساهل و تسامح است.
🔸 به هر حال، آن قدر اين موضوع را اشخاص مختلف و با بيان هاى گوناگون گفته اند _ گرچه ممكن است بعضى از ايشان حسن نيت داشته اند و لااقل اين حسن ظن را داريم كه بعضى از آن ها حسن نيت داشته اند _ به اندازه اى تساهل و تسامح، تحمل افكار ديگران و چيزهايى از اين قبيل را تكرار كردند كه بالأخره كمابيش در همه اثر كرده است. اين كه مىگويم «همه»، شايد به اندازه انگشتان دست استثنا داشته باشد؛
🔸 بالأخره باور كرديم كه در اين زمان و در اين شرايط، نمىتوان زياد سخت گرفت و به اصطلاح با «خشونت» رفتار كرد. اسم هر چه را كه غير از تساهل و تسامح باشد، خشونت مىگذارند!
🔸 داشتن غيرت دينى، تعصب نسبت به احكام اسلامى، اين كه فقط يک دين بايد وجود داشته باشد و آن دينِ حق است و اصالت دارد و احكام اسلامى بايد باشد، اين قبيل حرف ها را افكار دُگم مىنامند و مىگويند اين صحبت ها، تبليغات عهد بوق است! امروز دنياى مدرن اين حرف ها را نمىپسندد! «يک دين» يعنى چه!؟ هزار تا دين باشد! پلوراليسم دينى! و گفته هايى از اين قبيل! آن قدر گفته اند و نوشته اند كه هر كسى را به نحوى تحت تأثير قرار داده اند...
🔸 بايد دام «تساهل و تسامح» را پاره كنيم. اين، تار عنكبوت و دروغ است.
🔸 ما در اسلام سهولت و يُسر داريم، دين اسلام دين آسانى است: «يُريدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْر،» اما تساهل نداريم، تساهل يعنى سهل انگارى. دين اسلام دين آسانى است، اما نگفتند كه در آنچه هست سهل انگار، بى اعتنا و بى تفاوت باشيد. نه، بايد آنچه را كه هست جدى گرفت.
🔸 اين مغالطه بزرگى است كه بارها آن را جواب داده ايم، باز هم در روزنامه ها مىنويسند...
🔸 اسلام غيرت مىخواهد، اسلام پايبندى مىخواهد، اسلام تقوا مىخواهد، اسلام قاطعيت مىخواهد، اسلام جديت مىخواهد و سهل انگارى را به هيچ وجه تجويز نمىكند. (1)
پ.ن: یکی از مغالطه های روزگار ما، به کار بردن اشتباه مفاهیم و الفاظ است. سهولت با تساهل، قاطعیت با خشونت، مدارا با مداهنه تفاوت دارد.
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
__________________
(1) آذرخشی دیگر از آسمان کربلا/ آیة الله مصباح/ وظایف حکومت و مردم در شرایط حاضر/ علل فراموش شدن وظیفه امر به معروف و نهی از منکر.
💎 @Moshfeghoun 💐
صرفا جهت تأمل
مگر عزاداری بی حجاب، شراب خور و هر گناه کار دیگری که پشیمان نشده، قبول است؟
لطفا این سه نکته را کنار هم بگذارید و نتیجه بگیرید:
1⃣ یک اصل مسلم اسلامی داریم که اگر اعمال ما از جمله عزاداری برای اهل بیت (ع)، مقبول درگاه خداوند نباشد هیچ ارزش و ثواب و فایده ای ندارد.
2⃣ اصل مسلم دیگری داریم که در قرآن آمده است إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ. خداوند فقط از متقین قبول می کند. (مائده، ۲۷)
3⃣ معنای تقوا چیست؟
در روایتی از امام صادق(ع) سه مرحله و مرتبه برای تقوا ذکر شده است که پایین ترین مرتبه که تقوای عمومی است عبارت است از ترک فعل حرام. (بحار، ج۶۷، ص۲۹۵)
🔸 بنابراین به نظر شما آیا اصلا عزاداری و گریه فرد گناهکاری که قصد ترک فعل حرام و توبه را ندارد و پشیمان نشده، قبول می شود که بخواهد ارزش و فایده داشته باشد!؟
پ.ن۱: اندیشه کنیم و احکام و فرامین دین را از متخصصین آن ها بشنویم...
پ.ن۲: قطعا یکی از مهم ترین بسترها برای پشیمان شدن و ترک گناه، مجالس عزاداری است، اگر حرمت و قدر مجالس را بدانیم...
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از مشفقون
آیا ریشه همه آسیب های اجتماعی، #فقر است؟
🔸 "متلاشى شدن خانواده ها، اختلاف دائمى زن و شوهرها، بد تربيت شدن بچه ها، عادات زشت، اعتياد به مواد مخدر و هزاران درد بى درمان ديگر كه گفتنى نيست.
🔸 اگر ايمان رفت، به دنبال آن اين مشكلات خواهد آمد. اگر مىخواهيد جامعه به اين سرانجام منتهى نشود، بايد از اول جلو آن را بگيريد، نسبت به مسائل فرهنگى حساس باشيد. نگوييد همه چيز در سايه اقتصاد حل مىشود، بعضى از اين دردها از اقتصاد برمىخيزد.[اما] بسيارى از مفاسد اجتماعى به وسيله پولدارها اجرا مىشود...
🔸 كسانى كه فكر مىكنند معضلات اجتماعى با حل شدن مسائل اقتصادى مرتفع مىشود، سخت اشتباه مىكنند...
🔸 گاهى فقر اقتصادى و نابسامانى اقتصادى به اين انحرافات كمك مىكند، اما آن ها علت تامه نيست. راه حل آن هم فقط حل مشكل اقتصادى نيست. درست است كه بايد مشكل اقتصادى را حل كرد، اين وظيفه جامعه اسلامى و دولت اسلامى است. اما يگانه وظيفه دولت اسلامى حل مشكلات اقتصادى نيست؛ بلكه اولين وظيفه، حفظ دين، حفظ اخلاق، حفظ معنويات و حفظ ارزش هاى معنوى است. بعد از آن حفظ ارزش هاى ديگر لازم است.
🔸 البته منظور تقدم و تأخر زمانى نيست، بلكه اين تقدم و تأخر از لحاظ رتبه است.
🔸 متأسفانه مدتى است به دلايلى، با بيانات، و مقالاتى، به وسيله رسانه ها به ما تلقين كرده اند كه اگر مسائل اقتصادى حل شود، همه چيز درست مىشود. خير، اين گونه نيست. كسانى كه اين حرف ها را مىگويند خودشان را گول مىزنند. شما گول نخوريد. #رفاه_اقتصادى حلاّل همه مشكلات نيست...
✅ البته من نمىخواهم انكار كنم كه بسيارى از مشكلات اجتماعى در اثر فقر ايجاد مىشود، يا حداقل، فقر آن را تشديد مىكند. اما اين گونه تصور نكنيد كه اگر مسأله فقر حل شد همه چيز حل مىشود. گاهى در اثر پول فراوان بلاهاى جديدى پيدا مىشود." (1)
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_______________________
(1) آذرخشی دیگر از آسمان کربلا/ آیة الله مصباح/ امر به معروف و نهی از منکر/ مقابله با تهاجم فرهنگی.
💎 @Moshfeghoun 💐
#بازتاب بخشی دیگر از نظرات جدید مخاطبینِ کانال مشفقون و این حقیر.
1⃣ در مورد اظهار لطف ها و محبت ها و از اظهار نظرتان ممنونم.
2⃣ در مورد برنامه مهلا، گرچه فقط بعضی برش هایش را در همین شبکه های مجازی دیدم اما به نظرم یک بعد سیاسی و یک بعد فرهنگی دارد. بعد فرهنگی اش همان است که در پستی خطاب به آقای مطیعی نوشتم(اینجا). در مورد بعد سیاسی اش هم ان شاء الله به شرط حیات ارجاع به یک فیلم مستند خواهم کرد.
3⃣ در مورد تذکر خصوصی، تا به حال تقریبا در مورد تمام مطالبی که خطاب به شخص خاصی نوشته ام، سعی کرده ام به هر طریقی هست به دست خود آن شخص هم ارسال بشود. اما وقتی مطلبی عمومی بیان می شود، طبیعتا نقد عمومی هم می طلبد مگر در بعضی موارد خاص.
_______________
✍ برای اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد و...
👈 اگر می خواهید شناخته نشوید: 👤
https://harfeto.timefriend.net/16770967336618
👈 اگر می خواهید شناخته بشوید: 🧔♂🧕
https://eitaa.com/Moshfeghipour
_________________
👈 آدرس کانال مشفقون در بله:
https://ble.ir/moshfeghoun
از همراهی شما ممنونم.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
سلام علیکم
در کربلای معلی، به شرط لیاقت، نائب الزیاره همه بزرگواران حاضر در کانال مشفقون هستم.
دعا برای فرج فرزند غریب و فرید سید الشهداء(علیهما السلام) را فراموش نکنیم...
التماس دعا
یاعلی🌹
بوق های رسانه ای خائن...
🔸 پس از استقرار معاويه در شام، بنى اميه به صورت هاى مختلف مردم را فريب دادند تا به جنگ با على(ع) كشاندند و جريانات ديگرى كه همه كمابيش از آن اطلاع داريد.
🔸 به عنوان مثال در ماجراى قتل عثمان، بعضى از آنها بيشترين نقش را در كشته شدن عثمان داشتند. در كتب معتبر تاريخ نقل شده است كه عايشه از كسانى بود كه مردم را به كشتن عثمان تحريك مى كرد و مى گفت «اقتلوا نعثلا».
عايشه، عثمان را «نعثل» مى ناميد!
🔸 همچنين معاويه از افرادى بود كه علاقه فراوانى به كشته شدن عثمان داشت تا خودش به نان و نوايى برسد چون مى دانست تا زمانى كه عثمان زنده است نوبت به خلافت او نمى رسد. معاويه مى توانست از قتل جلوگيرى كند ولى هيچ عكس العملى نشان نداد.
🔸 اما همين افرادى كه بيشترين نقش را در قتل عثمان داشتند، زمانى كه عثمان كشته شد، فرياد وا عثمانا! سردادند و پيراهن عثمان را عَلَم كردند تا به اين بهانه با على(ع) بجنگند.
🔸 با وجود اين كه امام على(ع) هيچ نقشى در كشته شدن عثمان نداشت و حتى زمانى كه عثمان در محاصره بود و آب را به روى او بسته بودند، اميرالمؤمنين(ع)توسط امام حسن (ع)براى او آب فرستاد. با اين حال، اين شياطين به على(ع)گفتند كه «تو قاتل عثمان هستى.» 😔
🔸 تبليغات، غير از اين نيست. به اندازه اى بر عليه اميرالمؤمنين(ع) تبليغات منفى كردند كه مردم شام كه ساده لوح تر از ديگران بودند، باور نمى كردند كه اصلا على(ع) مؤمن و نمازخوان باشد.😢
🔸حتى زمانى كه گفته شد على(ع) در مسجد كوفه در حال نماز كشته شده است، آنها گفتند: مگر على نماز مى خواند؟! (1)
پ.ن: در همین یک سالی که گذشت، دیدیم که برخی با رسانه هایشان خواستند مرگ مهسا امینی را پیراهن عثمان کنند...
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_______________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ بنی امیه در کمین خلافت/ ص21.
💎 @Moshfeghoun 💐
درس بزرگ امام حسین(ع) به ما
🔸 کسی که این سد را شکست و این هشیاری را به مردم داد که هر کس بر مسند حکومت نشست حق حکومت ندارد، امام حسین (ع) بود.
🔸 حاکم باید معصوم باشد و یا به اذن معصوم و طبق احکام خدا رفتار کند. در غیر این صورت حاکم با سایر مردم تفاوتی ندارد.
🔸 کسی بدون چون و چرا اطاعتش واجب است که معصوم باشد و خدا عصمت او را تضمین کرده باشد. افراد دیگری که از طرف معصوم با اذن خاص یا با اذن عام تعیین می شوند، در صورتی اطاعتشان واجب است که طبق احکام شرع عمل کنند و گرنه اطاعت هر اولوالامری واجب نیست...
🔸 اگر امام حسین (ع) چنین کاری را انجام نداده بود، هرگز انقلاب اسلامی ایران تحقق پیدا نمی کرد. انقلاب ما از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) الگو گرفته است.
🔸 اما پس از پیروزی انقلاب، مجددا ریشه های همان سادگی هایی که در توده مردم زمان گذشته بود، در جامعه ما هم شروع به جوانه زدن کرد.😔
👈 روزی معاویه برای این که امام حسین (ع) را وادار به بیعت با یزید کند نزد آن حضرت آمد و با آن بزرگوار به بحث پرداخت. حضرت فرمود: تو می گویی من با کسی که شرابخوار است بیعت کنم؟ معاویه گفت: چرا از مؤمن غیبت می کنی؟ یزید درباره شما چنین سخنانی نمی گوید و از شما غیبت نمی کند! معاویه با چنین کلام و منطقی مردم را فریب می داد.
🔸 امروز هم در جامعه ما کسانی هستند که اگر از یک گناه، بدعت و انکار ضروری دین توسط مسئولی انتقاد شود، می گویند چرا غیبت می کنی؟! این کار موجب تضعیف حکومت اسلامی می شود!
✅ مگر هر شخصی در هر پستی قرار گیرد، آن فرد معادل نظام اسلامی است!؟
🔸 اگر باب انتقاد از حکام باز نباشد، اساس اسلام از بین خواهد رفت، داستان معاویه تکرار خواهد شد. آن زمان استبداد سلطنتی حاکم بود، امروز استبداد جمهوری خواهد شد!
✅ حضرت سید الشهدا (ع) کسی بود که بنای چنین سنتی را در جامعه اسلامی گذاشت که باید با حاکمی که مخالف دین عمل می کند، برخورد شود. در مرحله اول با موعظه و نصیحت، در مرحله بعد هم از راه های دیگر، تا جایی که اگر حفظ ارزش های اسلامی متوقف بر نثار خون بود، مؤمن باید آمادگی چنین فداکاری را داشته باشد. (1)
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_____________________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ ص38 و 39.
💎 @Moshfeghoun 💐
یک پیام عاشورا و یک درس از تاریخ
🔸 یکی از عواملی که موجب ایجاد حادثه کربلا شد سست شدن پایه های اعتقادی و مبانی فکری مسلمانان در آن زمان بود.
🔹 اینک ما باید از تاریخ عبرت بگیریم. اگر ما شعار حمایت از ولایت فقیه می دهیم، در صورتی می توانیم به ولی فقیه پایدار باشیم که اولا، اعتقاد ما بر اساس دلیل منطقی و محکم در ذهن ما رسوخ کند.
🔸 باید دلایل وجوب اطاعت از ولی فقیه را به خوبی یاد بگیریم. در غیر این صورت به شبهه مبتلا می شویم و اگر شبهه آمد، ایمان متزلزل می شود و شک جای آن را می گیرد. با وجود شک نمی توان مردانه قدم در راه گذاشت...
🔸 اما اگر چنین تفکری در جامعه ی ما رواج داده شد که این حرف ها، شعارهای احساسی است و جنبه تبلیغاتی دارد؛ آن همان سخن ابوسفیان است که گفت "لا جنة و لا نار"....
✅ به عنوان یک پیام از عاشورا و یک درس از تاریخ بکوشیم مبانی فکری و اعتقادی خود را با تشکیل جلسات مذهبیِ سالم و آموزنده تقویت کنیم و از طرف دیگر بکوشیم ارزش های انقلاب و اسلام را زنده نگاه داریم. (1)
#معرفت_حسینی
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
______________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ما در کدام صف هستیم: سپاه حسین(ع) یا سپاه کوفه؟/ ص72.
💎 @Moshfeghoun 💐
روشنفکرنمایان دینی بخوانند.../ جذب حداکثری یا تغییر دین؟
🔸 افراد دیگری نیز احکام اسلام را تحریف و ضروریات دین را انکار می کنند و بعد در توجیه کار خود می گویند اگر ما احکام اسلام را آن چنان که هست بیان کنیم جوان های دنیا از اسلام بیزار می شوند! ما حکم اسلام را تغییر می دهیم تا مردم از دین بر نگردند.
✅ باید از ایشان پرسید: از کدام دین؟ هنگامی که شما احکام دین را تغییر دادید، مردم از چه دینی بر نمی گردند؟ آیا از دینی که شما ساختید یا از دینی که خدا نازل کرده است!؟
🔸 اگر منظور شما اسلام عزیز است، اسلام همان است که خدا نازل کرده است نه آنچه شما می سازید. دینی که شما احکام آن را تغییر دادید تا مردم آن را بپسندند، دین خدا نیست. آن دین، دسته ی ساخت شماست.
🔸 با این وجود شما چگونه بر سر اسلام منت می گذارید که قصد دارید به اسلام خدمت کنید؟ آیا این، خدمت به اسلام است یا خدمت به کفر!؟ (1)
پ.ن: اگر ما به دنبال جذب حداکثری هستیم، باید همیشه مراقب باشیم و از خود بپرسیم که جذب حداکثری به چه چیزی؟
کوتاه آمدن از اصول و احکام و ضرورت های دین به بهانه جذب، جذب حداکثری نیست، تحریف دین و باقی گذاشتن اسم دین است نه رسم آن!
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
____________________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ پیام مهم امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا/ ص103.
💎 @Moshfeghoun 💐
14020506000557_Test.pdf
886.4K
متن لایحه جدید عفاف و حجاب با عنوان «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را خواندم.
دست مریزاد...👏
🔸 نمی توانم بگویم که لایحه، بی نقص است اما موارد ابهام و اشکالات متعددی که در لایحه قبلی برای بنده وجود داشت، به سه چهار مورد کاهش پیدا کرده است.
🔸 به نظر حقیر، این لایحه (در پنج فصل و هفتاد ماده) مقبول است و باید از آن دفاع کرد.
گرچه آن سه چهار مورد ابهام هم باید به دوستان مجلس گفت. (۱)
✅ توقع از جبهه متدین و انقلابی کشور این است که اگر در برابر آن لایحه قبلی، انتقادی جانانه و در مواردی همراه با تندی کردند، در برابر این لایحه هم جهت تصویب و اجرای کامل آن حمایتی جانانه بکنند، مخصوصا که لشکر رسانه ای دشمنِ خارج نشین و دنباله داخلی آن، به شدت در حال هجمه به این لایحه است.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_________________
(۱) به نظر حقیر، مواد ۳۶، ۴۶(تبصره۵)، ۴۹ و ۶۴ دارای ابهام یا اشکال هستند.
💎 @Moshfeghoun 💐
مثل کسی که بگوید من امام حسینی ام ولی نماز نمی خوانم...🤦♂
🔸 آقای خیابانی و پویانفر درست گفتند که آیین عزاداری امام حسین(ع) برای ج.ا.ا و این چهل سال نیست...
🔸 حرفشان درست بود اما کامل نبود...
🔸 چون انقلاب اسلامی و ج.ا.ا ثمره و نتیجه عزاداری برای امام(ع) هست...
🔸 اگر کسی مدعی باشد که امام حسینی هست ولی در عین حال ضد انقلاب باشد، یا امام حسین(ع) را نشناخته است یا دروغ می گوید که امام حسینی است...
پ.ن: واضح است که منظورم اصل راه و مبنای ج.ا.ا هست نه تمام اتفاقات ریز و درشت ج.ا.ا که به عملکرد اشخاص باز می گردد...
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
این مستند را حتما ببینید...
مخصوصا به جوان ها و نوجوان ها نشان بدهید...
🔸 یک قرن با حسین(ع)
روایتی از ممنوعیتهای عزاداری در دوران پهلوی اول...
در تلوبیون ببینید 👈 اینجا
🔸 حیف که این مستند، تا زمان محمدرضا را به تصویر کشانده...
🔸 در زمان پهلوی دوم گرچه مردم در ظاهر برای عزاداری آزادی داشتند اما حکومت طاغوتی محمدرضا به روش دیگری با عزاداری مقابله کرد...
🔸 دستورشان به هیئات سه قانون داشت:
۱. علیه شخص اول مملکت سخن نگویند.
۲. علیه اسرائیل مطلبى گفته نشود.
۳. مرتب به مردم نگویند که اسلام در خطر است.
و این یعنی نام حسین(ع) آری، اما راه حسین(ع) نه...
✅ قدر ج.ا.ا را بدانیم و به اسم امام حسین(ع) به جمهوری اسلامی لگد نزنیم!
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
این مستند را حتما ببینید... مخصوصا به جوان ها و نوجوان ها نشان بدهید... 🔸 یک قرن با حسین(ع) روای
سلام و عرض ادب
در مورد برنامه مهلا از این حقیر سؤال شده بود.
در پاسخ نوشته بودم که به نظرم این برنامه
یک بعد سیاسی و یک بعد فرهنگی دارد.
بعد فرهنگی اش همان است که در پستی خطاب به آقای مطیعی نوشتم(اینجا).
در مورد بعد سیاسی اش وعده معرفی یک فیلم مستند دادم.
این (اینجا) همان مستند است.
لطف کنید هم ببینید و هم به دیگران معرفی کنید.
ممنونم
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
متن لایحه جدید عفاف و حجاب با عنوان «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را خوان
نه به آن افراط! نه به این تفریط!
🔸 این سکوتِ عجیب و درد آورِ جبهه انقلابی و متدین کشور(اعم از فرد و گروه و رسانه) در حمایت از لایحه جدید حجاب و عفاف، حقیقتا برای بنده قابل درک نیست...
🔸 بر فرض که این لایحه، دو سه اشکال هم داشته باشد (که دارد و با تذکر قابل رفع است ان شاء الله)، چرا از کلیت آن دفاع نمی کنند!؟
🔸 آیا بعضی ها فقط موقع انتقاد کردن و بد و بیراه گفتن در میدان هستند؟
🔸 نه به آن افراط بعضی ها در انتقاد (و بعضا هجمه) به لایحه قبلی و نویسندگانش و نه به این تفریطشان در دفاع از لایحه جدید که متأسفانه بی رحمانه و غیر منصفانه مورد هجمه واقع شده...
🔸 برادر و خواهر گرامی!
بسم الله، وقت بگذارید، لایحه را مطالعه کنید(فقط ۱۷ صفحه است!) و اگر آن را مناسب می بینید (که قطعا مناسب خواهید دید) از آن دفاع کنید...
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐