eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
581 عکس
539 ویدیو
11 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
چه کسی گفته است دو به علاوه دو می شود چهار!؟ 🔸 با خواندن این مطلب خواهید فهمید که گاهی دو به علاوه دو نمی شود چهار!! یعنی گاهی روشن ترین و بدیهی ترین مطالب و نتیجه ها، نادیده گرفته و انکار می شود. 🔸 هر دو مطلبِ ذیل، برگرفته از منابع معتبر اهل سنت است، نتیجه ای را که می گیرید مقایسه کنید با آنچه که در عمل واقع شده است: 1⃣ حضرت رسول (ص) در روایتی ضمن تأکید بر حجت بودنِ خویش به اصحابش هشدار داد که بدانید به زودی مردی قدرت را به دست خواهد آورد و به شما خواهد گفت: «قرآن شما را بس است و به سنت و احادیث نبوی نیازی ندارید!!» اما بدانید هر آنچه حرام دانسته مثل آن است که خداوند حرام کرده باشد. (1) 2⃣ خلیفه اول بعد از اینکه حاکم شد به بهانه جلوگیری از اختلاف مردم، به آنان گفت: «سخنی از رسول خدا نقل نکنید و حلال و حرام در قرآن، شما را بس است.» (2) ✅ قضاوت و نتیجه گیری با شما... 🔸 پ.ن: در منابع اهل سنت موارد زیادی دیده می شود که حقایقی بدیهی و واضح، نادیده گرفته می شود. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور __________________ (1) سنن أبی داوود/ج2/ص392 (2) مسند احمد/ ج1/ 336 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اوضاع این زمانه تغییر خواهد کرد... آینده ای روشن و سرشار از عدالت رو به روی ما است...✌️ 🔸 عدالتِ فراگیر در دوران ظهور چگونه است؟ محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
همین بس که فرزند او حیدر است... 🔸 سالروز وفات انسانِ بزرگواری است که مظلومیت را از پسرش به ارث برده است!! 🔸 مخالفان حضرت امیر المؤمنین علی (ع) وقتی نمی توانند خدشه به مناقب بی شمار ایشان وارد کنند، کینه خود را بر سر پدر بزرگوارشان خالی می کنند. 🔸 پدر را نشانه می گیرند و پسر را هدف قرار می دهند... 🔸 علامه طباطبایی (ره) گفته است: «اثر مجاهدت ابوطالب به تنهایی در حفظ جان شریف پیامبر(ص) در ده سال قبل از هجرت، معادل اثر مجاهدت تمام مهاجرین و انصار در ده سال بعد از هجرت است.»(1) 🔸 در وصف عظمت ابوالأئمه جناب أبوطالب (ع) چه می توان گفت در حالی که امام صادق (ع) به نقل از پدران بزرگوارش می فرماید: «روزی أمير المؤمنين علی (ع) در صحن مسجد نشسته بود و مردم گرد او جمع بودند. مردى ايستاد و گفت: اى أمير المؤمنين! خداوند تو را در این جایگاه بلند قرار داده در حالی که پدرت در آتش جهنم، عذاب می شود! حضرت (ع) فرمودند: ساکت باش! خدا دهانت را بشکند! قسم به خدايى كه محمّد(ص) را به پيامبرى مبعوث فرمود، اگر پدرم تمام گناهكاران زمين را شفاعت كند خداوند آن را مى پذيرد. مگر مى شود پدرم در عذاب آتش باشد و فرزند او قسيم بهشت و جهنّم باشد!؟ قسم به آن كه محمّد(ص) را به پيامبرى مبعوث فرمود قطعا نور پدرم در روز قيامت همه انوار خلايق؛ جز پنج نور: (نور محمّد و نور من و نور حسن و نور حسين و نور نه فرزند از اولاد حسين) را خاموش و بى اثر مى سازد؛ زيرا نور او از نور ما است، خداوند آن را دو هزار سال پيش از خلق آدم آفريده است.»(2) ✅ ما به غلام امیرالمؤمنین متوسل می شویم و چه چیز ها که از خداوند نمی گیریم.... اگر به پدر ایشان متوسل شویم چه می شود...؟ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ________________________ (1)تفسیر المیزان/ 16/ ص57 (2) الأمالي/ الشيخ الطوسي/ ص702 💎 @Moshfeghoun 💐
نظر شیعه در مورد تاریخ بعثت چیست؟ 🔸 علامه مجلسی(ره) در کتاب شریف بحار الأنوار ذیل روایتی بیان می کنند: «عامه(اهل تسنن) در تاریخ بعثت با یکدیگر اختلاف دارند و 5 نظر دارند: 17 رمضان، 18 رمضان، 24 رمضان، 12 ربیع الأول و 27 رجب. اما شیعه امامیه بر همین نظر آخر(۲۷رجب) اتفاق دارند.» (1) 🔸 پ.ن: اختلاف شیعه با عامه منحصر در تاریخ بعثت نیست بلکه در کیفیت گزارش بعثت نیز اختلاف دارند که حقیقتا گزارشی که آنان از بعثت دارند و در کتاب هایشان نقل شده، حتی قابل بیان نیست. 🔸 معتقدیم مشاهده این چنین نقل ها در کتب کسانی که به غیر از مکتب اهل بیت (ع) متمسک شده اند موجب شگفت نیست هرچند مایه تأسف است. ✅ بر این باور هستیم که بعثت برای مقابله با جاهلیت آمد، اما مقابله ی بعثت با جاهلیتِ مدرنِ بعد از بعثت رسول خدا(ص) _که ریشه در سقیفه دارد_ ادامه دارد. محمد صالح مشفقی پور _________________________ (1) بحار الأنوار/ 18 / ص190 💎 @Moshfeghoun 💐
اگر نقدِ معصوم جایز نیست و آنان به همه چیز عالم بودند، پس چرا پیامبر(ص) گاهی مشورت می کردند و یا چرا در برخی کلمات امیرالمؤمنین (ع) می بینیم که ایشان افراد را به کردن، تشویق می کردند؟ ✅ پاسخ را با خواندن این دو عبارت از مرحوم (ره) و حاج آقا ، خواهید فهمید: 1⃣ شهید مطهری: «رسول خدا با آنکه پیغمبر بود و با آنکه مردم توقع نداشتند که او رأی و عقیده آن ها را بخواهد و دخالت دهد، [ولی] او خودش برای آنکه: 1) مردم را تحقیر نکرده باشد، 2)برای انکه به مردم شخصیت بدهد و شخصیت ان ها را محترم بشمارد، 3)برای اینکه دستور العملِ امت باشد برای همیشه، با آن ها مشورت می کرد و از انها نظر می خواست.»(1) 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 2⃣ آیة الله مصباح يزدى: «رهبر حتی بايد نسبت ‌به انتقادات و عيب‌جويی‌ های گوناگون زير دستانش گوش شنوا داشته باشد؛ زيرا هر كسی، به‌ جز انسان‌هاي معصوم، در‌ معرض جهل، قصور فهم و ادراک، و لغزش‌ها و خطاهای اخلاقی و عملی است و داشتن روحيه انتقاد پذيری، مقدمه ضروری رفع اين عيوب و نقايص خواهد بود. حتی رهبران معصوم(ع)، يا به‌علت اينكه: 1) بعضی از مردم به عصمتشان پی ‌نبرده بودند 2) و يا بدين قصد كه ديگران را تعليم‌ و تربيت كنند و نشان بدهند كه هر فرد، در هر حدی از رهبری هست، بايد انتقادپذير باشد، به انتقادات و عيب‌جويي‌‌ هايی گوش می سپردند و از مردم می خواستند كه از عرضه و ارائه آرا و نظريات خود دريغ نورزند.»(2) محمد صالح مشفقی پور _______________________ (1) حکمت ها و اندرزها/ ج1/ ص 108 (2) کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قرآن/ بخش دهم/ اوصاف رهبر شایسته 💎 @Moshfeghoun 💐
مگر مردم توانایی دارند که امام خود را انتخاب کنند؟/ امام فقط از جانب خداوند معین می شود. (ع): 🔸 «آن ها (کسانی که در امر امامت اختلاف کردند و گمان کردند که امامت، انتخابی است و نه انتصابی) کردند... 🔸 مگر مردم منزلت امامت و جایگاه آن در میان امت را می دانند که انتخاب امام توسط آنان درست باشد!؟ 🔸 امامت، حقیقتا قدرش والاتر و شأنش بزرگتر و منزلتش عالی تر و مکانش رفیع تر و عمقش ژرف تر از آن است که مردم با خود به آن برسند یا با آرای خود، آن را دریابند یا اینکه امامی را انتخاب کنند... 🔸 کامل شدن نماز، زکات، روزه، حج و جهاد... با امام (و پذیرفتن ولایت او) است... .» (1) پ.ن1: بر خلاف اهل سنت، بر اساس براهین و ادله متعدد عقلی و نقلی معتقد است: انتخاب امام و خلیفه بعد از رسول خدا(ص)، فقط توسط خداوند صورت می پذیرد و نه مردم. پ.ن2: این روایت هم چنین پاسخی است به برخی افرادی حتی از میان شیعه که به شکلی افراطی و بیش از حد، عقل را حجت دانسته و حتی آن را بی نیاز از می دانند! محمد صالح مشفقی پور _________________ (1) کافی/ ج1/ ص199 💎 @Moshfeghoun 💐
معیار حق و باطل 🔸 در زیارت آل یاسین( یکی از زیارت های مشهور حضرت‌حجت(عج) که علما به آن اهتمامِ ویژه داشته و دارند) خطاب به طاهرین(ع) اینگونه می گوییم: 🔸 «فالحق ما رضیتموه و الباطل ما أسخطتموه...» ✅ آن چیزی است که شما از آن راضی باشید و ، آن چیزی است که شما از آن ناخشنود باشید. محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سلام علیکم در این لینک می توانید «به صورت ناشناس» نسبت به بنده و‌ کانال اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد، گِلایه، شکایت و ... بکنید. https://harfeto.timefriend.net/16770967336618 🔸 سعی بنده این هست که نظرات ناشناس شما را بی کم و‌ کاست در کانال بازتاب دهم. با لمس هشتگ می توانید همه نظرات را ملاحظه کنید. 👈 آدرس کانال مشفقون در بله: https://ble.ir/moshfeghoun از همراهی شما ممنونم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
امروز(۵اسفند۱۴۰۱) بعد از مدت ها در خیابان پیروزی تهران، قدم‌ زدم... از میدان شهدا تا نزدیک‌ چهار راه کوکاکولا 🔸 من بزرگ شده ی اون منطقه ام... تا قبل از طلبه شدنم اونجا بودم... 🔸 اما بعد از ملبس شدنم، کمتر شده بود مثل قدیما اونجا قدم‌ بزنم... 🔸 راستش این دفعه هم میدان شهدا قرار بود بیان دنبالم اما نیامدند... من هم شروع کردم به قدم‌ زدن... 🔸 متأسفانه ابزار تبلیغی زیادی همراهم نبود، غیر از عمامه که‌ مؤثرترین ابزار است😊، یک عدد شکلات هم داشتم... 🔸 احترام و لطف از جانب مردم که مثل سابق بود و عجیب این بود که حتی یک متلک هم نشنیدم... 😳 🔸 به نظرم حدود بیست سال قبل بود که همراه مرحوم پدرم در همان اطراف، پیاده می رفتیم که دو‌ سه تا دختر کم‌ حجاب، پدرم را «مارمولک» خطاب کردند، خندیدند و‌ رفتند... 🔸 ناراحت شدم اما پدرم نه... قرص و محکم و انگار نه انگار، به حرکتش ادامه داد... کاری که درسی برای این روزگار من بود... 🔸 بگذاریم و بگذریم... متأسفانه بیشتر از هفت کشف حجاب در مسیر خودم دیدم...😔 🔸 اولین کشف حجابی که دیدم یک دختر نوجوان بود... تک شکلاتم رو‌ تعارفش کردم و‌ گفتم «عیدتون مبارک...» با تردید و‌ اکراه، دستش رو از جیب لباسش در آورد و شکلات رو‌ گرفت. بلا فاصله گفتم «روسریتون هم افتاده...» و عبور کردم. 🔸 فقط می گفتم و‌ عبور می کردم... ✅ آنچه که بیشتر از خود‌ِ کشف حجاب، آزارم می داد، بی تفاوتی و‌ سکوت عجیب و‌ دردناک مردم بود... این ها ناموس های ما هستند...😔 🔸 مسؤولین که گویا بی تفاوتند... شما چه طور؟ آیا شما هم بی تفاوتید!؟ محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
جهت تأمل... 🔺 چه فرقی بین آن دسته از مداحانی که با موسیقی (گاهی موسیقی های تند) می خوانند با سایر خوانندگان وجود دارد؟ 🔻 آیا تنها، محتوا و مضمون معیار است؟ 🔺 آیا این ترویج موسیقی بین متدینین به اسم مداحی، تحت مدیریت یک قوه عاقله است!؟ 🔻 با این کار ها، چه آینده ای در انتظار مجالس اهل بیت(ع) و نسل متدینین ما خواهد بود؟ ✅ شما چه فکر می کنید؟ محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که این روزها خیلی بحث نقد و انتقاد داغ شده، بد نیست این سخنان را ببینیم و بشنویم(مربوط به دی ماه۹۶) _________________ و این 👇 سخنان رهبری را با موضوع «منهای تخریب» بخوانیم https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724 بعد نقد کنیم... یاعلی💐 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا این چنین رفتارها و حرکات، به ویژه در این ایام و‌ اوضاع، زیبنده مجلس است؟ مخصوصا مجلسی که عنوان «انقلابی» را یدک می کشد... پ.ن: جهت اطلاع: هزینه هر دقیقه برگزاری جلسه علنی مجلس حدود ۱۸ میلیون تومان است! البته این هزینه برای سال ۹۳ هست و الان هر دقیقه چه قدر آب می خورد...؟ محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
جهت تأمل موضوع ایرانی تا چه حد اهمیت دارد؟ این مقدار از پرداختن به موضوع و اهمیت دادن و هزینه کردن برای آن، تناسبی با اهمیت خود موضوع دارد یا در حال افراط هستیم...؟ فضای بعضی شبکه های خبری و مجازی طوری است که گویا مسأله به قدری اهمیت دارد که باید منتظر صدور پیام تسلیت از جانب سران قوا باشیم!😏 پ.ن: البته شاید این موضوع واقعا تا این حد اهمیت دارد و بنده بی اطلاعم!🤔 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنسرت سازی مجالس مداحی و‌ مذهبی... 🔸 خیلی وقت هست که بعضی مجالس مداحی و مذهبی ما تبدیل به کنسرت! شده اند... البته کنسرت بدون موسیقی... 🔸 اما روند جدیدی که شروع شده است، ابتدا خواننده شدن مداحان ما است و احتمالا به زودی شاهد ورود موسیقی به مجالس و‌ مساجد خواهیم بود...😔 🔸 بگذریم از اجرای استند آپ کمدی توسط بعضی روحانیون در صدا و سیما که نمی دانم سرانجامش چیست و به کجا می رسد... ✅ هنر در است نه تبعیت از ذائقه عمومی... البته تبعیت از ذائقه عمومی با حفظ اصول و ارزش ها ایرادی ندارد ولی هنر و ابتکار نیست... ✅ همه دغدغه، نگرانی و سؤال بنده این است که آیا قوه عاقله و فهیمی در حال تدبیر این جریانات است و یا این که موج و باد سکان دار است!؟ نتیجه این کار ها، چند سال بعد مشخص می شود... 📹 سخنان شیرین و قابل تأمل رهبری در نقل یک خاطره را ببینید و بشنوید... محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
آیا این چنین رفتارها و حرکات، به ویژه در این ایام و‌ اوضاع، زیبنده مجلس است؟ مخصوصا مجلسی که عنوان «
به بیت المال مسلمین ضرری وارد نشود/ این، آن عدل امیر المؤمنین (ع) است... آقایان! نسبت به بیت المال سختگیر باشید مقام معظم‌ رهبری: 🔸 «اگر مسؤولی خدای ناخواسته، در امر بیت‌المال اسراف بورزد، یا آن را در مصارف شخصی و یا برای دوستان و نزدیکان و مرتبطین خود مصرف کند، این، تخلف از عدل و قرار واقعی در امر بیت‌المال است. 🔸 باید بیت‌المال مسلمین در همان طریقی که قانوناً معین شده و همان مصارف عمومی و بخشهایی که وظیفه‌ای از وظایف کشور را بر عهده دارد، مصرف شود. لذا امیرالمؤمنین (ع)، آن روز به کسانی که مسؤولیت امور کشور را بر عهده داشتند، سختگیری را به جایی رساندند که به قول امروز، بخشنامه کردند: ✅ «أَدِقُّوا أَقْلاَمَكُمْ»؛ سر قلمهای خودتان را که با آن می‌نویسید، ریز بتراشید. هم صرفه‌جویی در قلم، هم صرفه‌جویی در کاغذ، هم صرفه‌جویی در مرکب! ✅ «و قَارِبُوا بَيْنَ سُطُورِكُمْ»؛ سطوری را که در کاغذ می‌نویسید به هم نزدیک بنویسید و در کاغذ صرفه‌جویی کنید. ✅ «و اِقْصِدُوا قَصْدَ اَلْمَعَانِي»؛ مطالب لازم را بنویسید. از زیاده‌روی و زیاده‌نویسی پرهیز کنید. 🔸 اگر امروز بخواهند این حرفها را تکرار کنند، به این شکل خواهد بود که از ایجاد دستگاه های زاید، استخدام های زاید و توسعه دادن های زاید، خودداری کنید. یعنی باید از کاغذپراکنی و زیاده‌نویسی های بیهوده و وقت تضییع کن، خودداری کنیم. این خصوصیات را، امیرالمؤمنین (ع)، رعایت می‌کردند. در آخر این جمله هم، که بعضی از فقراتش را من عرض کردم، می‌فرمایند: «فَإِنَّ أَمْوَالَ اَلْمُسْلِمِينَ لاَ تَحْتَمِلُ اَلْإِضْرَارَ.» ضرر رساندن به اموال مسلمانان را تحمل نمی‌کردند که کسی بخواهد ولو به اندازه‌ی کمی به اموال عمومی ضرر برساند. 🔸 این، یعنی امانت‌دار دانستن خود و همه‌ی مسؤولین بیت‌المال. این، آن عدل امیرالمؤمنین (ع) است. و این آن قله‌ای است که ما باید به آن برسیم. 🔸 آن بزرگوار - امام(ره) - هم فرمودند، و همه‌ی ما هم گفتیم: بدیهی است که ما به امیرالمؤمنین (ع)، نمی‌رسیم. بدیهی است که بشر معمولی، نه در این زمان، نه حتی در آن زمان، قادر بر این نیست و نبود که مثل آن بزرگوار، مشی کند، یا عدالت را آن‌گونه اجرا کند و یا آن‌طور زندگی کند. موضوع این است که آن حضرت نمونه‌ی کاملند.» (۱۳۷۱/۰۳/۳۰) پ.ن: جهت گیری همه ما و به ویژه مسؤولین کشور باید به سمت این نوع رفتار ها و‌ روش ها باشد. آن روزم آرزو است... محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
در قضیه مسمومیت دانش آموزان، با توجه به نوع و روش این خباثت که‌ همراه با ظرافت در اجرا هم است، به سختی می توان پذیرفت که دست «یهود» به طور مستقیم یا غیر مستقیم در کار نباشد... ✅ زیرک ترین و البته خبیث ترین دشمن ما، یهود بوده و هست... چهارتا اپوزیسیون دوزاری رو چه به این حرفا!؟ پ.ن۱: بنده مطلع نیستم، صرفا بر اساس عملکرد یهود در تاریخ و سابقه درخشانش! در دشمنی با اسلام، این مطلب را نوشتم. پ.ن۲: این قضیه هم ان شاء الله به خیر و خوشی تمام خواهد شد و روسیاهی به ذغال خواهد ماند. محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
آیا از خودمان پرسیده ایم کجای کار می لنگد!؟ 🔸 جناب ابوبصير از یاران روشن دل امام باقر (ع) در يكى از سال ها در مراسم حج با ایشان همراه بود. ابو بصیر که گویا از زيادى صداها و تكبيرهاى حجاج به شگفت آمده بود؛ به امام عرض کرد «ما أكثر الحجيج و أعظم الضجيج» چه قدر حجاج زیاد هستند و چه قدر ضجه و ناله می کنند! 🔸 امام (ع) فرمود: «بل ما أكثر الضجيج و أقل الحجیج» چه قدر سر و صدا و ضجه زیاد است ولی حاجی کم است!! 🔸 بعد فرمود: آيا مى خواهى راستى و درستی گفته ام را با چشم خودت ببينى؟ آن گاه حضرت دستی به چشمان ابو بصیر کشید و دعایی خواند، چشم حق بینِ او آشکار شد. 🔸 امام باقر (ع) به او فرمود: حالا نگاه کن به حاجیان! ابو بصیر می گوید: هنگامى كه به جمعيت نگاه كردم، بیشتر مردم را به صورت ميمون و خوک ديدم و افراد با ايمان در ميان آنان مانند ستاره هایی درخشان در تاریکی بودند. 🔸 عرض كردم: اى مولاى من! درست فرمودید «ما اقل الحجيج و اكثر الضجيج» آن گاه حضرت دعایی خواندند و چشم هاى او به حالت اول برگشت.(1) ✅ انسان وقتی شلوغی خیابان ها و اماکن مقدسه و این همه بذل و بخشش و هیاهو رو می بیند، ذوق می كند و شکر خدا می کند👏 اما وقتى یادش می افتد که امامش نیست...😔 یاد این داستان می افتد.... می فهمد یک جای کار می لنگد.... من جزء کدامشان هستم؟ ستاره ای درخشان؟ یا خدای ناکرده حیوانی در صورت انسان؟ محمد صالح مشفقی پور _________________________ (1) مناقب آل أبی طالب/ 3 /ص318 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدالت کجاست؟ نظم منحط جهانی... دنیای بهتر... ✅ باید بفهمیم که راه اصلاح، بازگشت از مسیر انحرافی به مسیر حقی است که خداوند برای بشریت تعیین کرد. محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سخنرانی نیمه شعبان. ایمان و عمل. 1401.mp3
16.81M
سخنرانی امروز بنده(17اسفند1401) به مناسبت نیمه شعبان با موضوع👇 «ایمان و عمل» «بی بند و باری در پوشش دین»😳 👈 ارزیابی و‌ریشه یابی جمله «به ریش نیست که، به ریشه است» 👈 اباحه گری و ولنگاری مشکل خطرناک جوامع اسلامی 👈 ارزش عمل بدون ایمان 👈 هشدار امام صادق(ع) نسبت به این روزگار ما 👈 خطر جدی پیش روی هیئات مذهبی ما 👈 ما شیعه ایم یا محب!؟ ✅ ان شاء الله شنیدن این صوت بی فایده نخواهد بود. {امیدوارم این صوت را بشنوید و نظرتان را اعلام بفرمایید} محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
اظهار احترام است؛ ما هم انجام دهیم... حتما بارها در بین شیعیان مخصوصا عرب های بزرگوار دیده اید که هنگام نام بردن از (عج) یا شنیدن نام ایشان، می ایستند و دست روی سر می گذارند. متأسفانه دیدم برخی این کار را ساخته ى ذهن شیعیان دانسته اند اما واقعیت چیست؟ آیا این کار سند و روایتی دارد؟ بله؛ 1⃣ روایت شده هنگامی که دِعبل خُزاعی(1) در محضر (ع) مشغول خواندن شعر بود و نام امام زمان(عج) را برد، حضرت(ع) ایستادند و دست روی سر مبارکشان گذاشتند و برای فرج امام زمان(عج) دعا کردند. (2) 2⃣ همچنین روایت دیگری وجود دارد که از (ع) پرسیده شد علت ایستادن هنگام ذکر لفظ "قائم" چیست؟ ایشان فرمودند: «او غیبتی طولانی دارد و از آنجا که او لطف و محبت زیادی نسبت به محبّین خود دارد، هرکس وی را به لقب "قائم" _ که اشاره است به دولت حقه او و اظهار تأسف است بر غربت او _ یاد کند؛ آن جناب هم نگاه محبت آمیز به او خواهد کرد. چون در این حال مورد توجه حضرت(عج) قرار می گیرد شایسته است به عنوان احترام به مولای خودش بایستد و تعجیل در امر فرج او را از خداوند طلب کند." (3) 🔸 محدث نوری(ره) در کتاب النجم الثاقب بیان می کند که این نوع قیام و تعظیم، مخصوصا به هنگام ذکر لقب مخصوص() علیه السلام، بین تمام شیعیان از عرب و عجم گرفته تا ترک و دیلم و هندی و در تمام شهرها و کشورها و حتی بین عامه (اهل سنت) مرسوم بوده است. (4) ✅ نكته: ممکن است این ایستادن، فقط برای احترام نباشد بلکه دلیل دیگری هم داشته باشد همان طور که آیة الله طالقانی(ره) به آن اشاره فرموده اند. ✅ به هر طریقی که می شود، به امام زمانمان(عج) احسان کنیم که " هل جزاء الإحسان إلا الإحسان" ؟؟ ياعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _________________________ (1) شاعر شیعی قرن دوم و سوم و از اصحاب امام کاظم و امام رضا(ع). البته محضر امام جواد(ع) را نیز درک کرده است. (2) الغدیر/ 2 / ص361 (3) الزام الناصب/ 1 / ص246 (4) ترجمه عربی این کتاب توسط سید یاسین موسوی/ 2 /ص474. 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
اظهار احترام است؛ ما هم انجام دهیم... حتما بارها در بین شیعیان مخصوصا عرب های بزرگوار دیده اید که ه
هذا أداء الإحترام؛ فلنفعله طبعا شاهدتم كرارا أن الشيعة _خاصة العرب الكرام_ عندما يذكرون أو يسمعون اسم (عج) يقومون و يضعون يدهم على رأسهم. للأسف سمعت بعض الأقوال أن هذا العمل من مصنوعات ذهن الشيعة المزيّفة؛ لكن ماهي الحقيقة؟ و هل توجد أحاديث في هذا المجال؟ نعم، ✅ 1. رُوي أنّه لمّا قرأ دعبل(1) قصیدته على (ع) و ذکر الحجّة(عج)، وضع الإمام(ع) یَدَهُ على رأسه، و تواضع قائماً و دعا له بالفَرَج. (2) ✅ 2. و أيضا هناک روایة أخرى أنه سئل (ع) عن سبب القیام عند ذکر لفظ "القائم" من القاب الحجة(عج) قال(ع): "«لأنّ له غیبة طولانیة و من شدة الرأفة الى أحبته ینظر إلى کل من یذکره بهذا اللقب المشعر بدولته و الحسرة بغربته، و من تعظیمه أن یقوم العبد الخاضع لصاحبته عند نظر المولى الجلیل إلیه بعینه الشریفة، فلیقم و لیطلب من الله جلّ ذکره تعجیل فرجه.» (3) ✅ المحدث النوري في كتابه النجم الثاقب يقول هذا القیام والتعظیم خصوصا عند ذکر ذلک اللقب المخصوص()، سیرة الشیعة جميعا فی کل البلاد من العرب والعجم والترک والهند والدیلم وغیرها بل و عند العامّة(أهل السنة) أیضا. (4) ✅ ملاحظة: أداء الإحترام حكمة الحكم (القيام) و لا العلة، كما أشار إليه سماحة آية الله الطالقاني(ره). ✅ ينبغي لنا أن نحسن إلى إمام زماننا(عج) كيفما كان؛ لأنه "هل جزاء الإحسان إلا الإحسان"؟؟ ياعلي🌹 محمد صالح مشفقی پور _____________________ (1) هو شاعر شیعي في القرن الثاني و الثالث و كان من أصحاب الإمام الکاظم و الإمام الرضا(ع). و أدرك محضر الإمام الجواد(ع) أيضا. (2) الغدیر/ 2 / ص361 (3) الزام الناصب/ 1 / ص246 (4) ترجمة السید ياسين الموسوي / 2 /ص474. 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی تعارف با خانواده شهید عجمیان اگر ندیدید، حتما ببینید مرحبا به این پدر و‌ مادر مرحبا به این نوع نگاه و‌ بصیرت یک‌ کارگر ساختمانی که متأسفانه خیلی از مدعیان سواد و دین و سیاست و ... ندارند. گرچه شاید برخی ملاحظه کنند و نگویند و‌نگفتند، اما بنده خیلی شفاف نظرم‌ را می گویم: خوشا به حال این «پدر عزیز»، که خون پاک «فرزند شهیدش» سندی دیگر شد برای حقانیت و مظلومیت این نظام؛ و‌ بدا به حال آن «پدر دروغگو» که مرگ «دختر گناهکارش» بهانه ای و شروعی شد برای آشوب و اغتشاش و ... 💎 @Moshfeghoun 💐
حجاب که برود، استقلال کشور هم خواهد رفت... 🔸 فرانتس فانون (متفکر ضد استعماری در قرن بیستم) در مورد استعمار الجزائر توسط فرانسه: «اولین اقدام غیر فرهنگی که فرانسه در الجزائر صورت داد، تلاش برای از بین بردن بود و‌ در این کار موفق هم شد. و هر چه بدن زن الجزائری را بیشتر عریان کرد، چنگال استعمارگر، بیشتر به حلقوم الجزائری فرو رفت.»(۱) 🔸 پ.ن: دشمنان ج‌.ا.ا صراحتا گفته اند که حجاب اگر برداشته شود، باقی کار آسان خواهد بود و قضیه حجاب، مثل دیوار برلین است. ✅ واقعا چرا مسؤولین فرهنگی و سیاست مداران کشور و حتی بعضی عمامه به سرها، چشمان خود را باز نمی کنند!؟ محمد صالح مشفقی پور _____________________ (1) اسلام شناسی، علی رضوانی، ص۵۲۶ 💎 @Moshfeghoun 💐