eitaa logo
مشفقون
4.3هزار دنبال‌کننده
681 عکس
583 ویدیو
14 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
سفر (ع) با فیل ⬅️ "سلام حاج آقا. می خواستم نظر حضرت عالی را در مورد کلیپ زیر که در یکی از گروه ها که ادعا هم میکند مستند هم هست جویا شوم؟ از لطف جنابعالی کمال تشکر را دارم." (1) ✅ سلام و عرض ادب. معمولا ها و کسانی که هستند(مثل همین فیلم) می گردند و روایاتی را پیدا می کنند تا بلکه بتوانند به شیعه طعنه بزنند و تمسخر کنند و آن ها را متهم به کذب و خرافه گرایی و ... بکنند. معمولا روایاتی هم که مورد استنادشان قرار می گیرد، ضعیف است. (اینکه چرا در کتب شیعه روایات ضعیف وجود دارد، خود مجال دیگری می طلبد) این روایت هم گرچه در کتاب مدینة المعاجز (که معجزه های ائمه طاهرين(ع) را بیان می کند) و چند کتاب دیگر ذکر شده است ولی روایتِ ضعیفی است. علمی وجود دارد به اسم "علم رجال" که روایات را از حیث راويان و سند بررسی می کند که آیا يك روایت صحيح و قابل اعتماد هست یا خیر. (چون متأسفانه افراد زیادی در طول تاریخ تلاش کردند که روایت بسازند و به ائمه (ع) دروغ ببندند.) ✅ با توجه به قواعد علم رجال، این روایت، ضعیف هست و قابل اعتماد نیست. ضمنا "مرکز الابحاث العقائدیة" که وابسته به آیت الله سیستانی هست در مورد این روایت این چنین گفته است: "بعید نیست که این روایت از دسیسه های مخالفین شیعه، برای طعن به ائمه(ع) و پیروان آنان باشد و متهم در این روایت احمد بن منصور است."(1) ✅ مطالعه نظر آیة الله ميلانى در مورد خود کتاب مدینة المعاجز خالى از لطف نيست و راه گشای مواجهه با این نوع روایات می باشد: "سید بحرانی(نويسنده كتاب) برای جمع آوری معجزات ائمه(ع) زحمت و رنج زیادی کشید و خداوند به او جزای خیر بدهد و قصور و ناتوانی عقل های ما از فهم بعضی از معجزاتِ اهل بیت دلیلی بر این نیست که آن ها را رد کنیم. البته نسبتِ معجزه دادن به امام معصوم آن هم به صورت یقینی و قطعی همانند سایر امور به سند معتبر نیاز دارد." (2) موفق باشيد ياعلى🌹 _________________ (1) در فیلم مذکور یک وهابی با حالت تمسخر یک روایت را از کتب شیعه نقل می کند مبنی بر اینکه امام باقر(ع) یک فیلی را با گِل ساخته و با آن به مکه مسافرت کردند. (2) http://www.aqaed.com/faq/2423 (3) http://www.al-milani.com/qa/qa.php?cat=10077&itemid=226 💎 @Moshfeghoun 💐
کم حافظه ها بخوانند... به بهانه ی اعتصاب یک 81 ساله... برخی طوری حرف می زنند که گویا او مظلوم است و حکومت، ظالم!! نمی دانم چرا برخی تا این حد علاقه دارند برخی چیزها را وارونه نشان دهند... گاهی جای جلاد و را عوض می کنند... گاهی جای دوست و دشمن را... و گاهی جای ظالم و را... وقایع سال 88 را بی تعصب مطالعه کنیم و به یاد بیاوریم... کلام آن (رجوی) در مرداد سال 88 در مورد این ، ما را بس است: "تا همین جا هم که قدم برداشته، شایسته و ارزشمند است و کروبى اکنون پس از 21سال به همان‌جا می رسد که رسید. اى کاش که آقایان منتظرى و کروبى و دیگرانى که از این پس به آنان مى‌پیوندند، از سى سال پیش نسبت به همین شقاوت‌ها و شناعت‌ها بیدار و هشیار شده بودند اما باز هم دیر نیست و بنى‌بشر براى جبران مافات تا لحظه وفات فرصت و امکان بازگشت دارد..." (1) _________________ (1) http://www.khabaronline.ir/detail/15087/Politics/parties 💎 @Moshfeghoun 💐
میر حسین موسویِ قانون مدار و 600 مورد تخلف از قانون در چهار سال!! «پیش از جلسه رأی اعتماد مجلس به دور دوم نخست وزیری میرحسین ، آیة الله خامنه اى(رئیس جمهور وقت) به عنوان سندى دال بر عدم صلاحیت موسوی، فهرست بیش از 600 مورد تخلف از قانون اساسی آقای موسوی که در دوره اول نخست وزیری به او تذکر داده ولی ایشان اعتنا نکرده را به مجلس داد.» (1) پ.ن: هنوز چهره ی حق به جانب ایشان در انتخابات سال 88 و کلماتشان در دفاع از قانون و اینکه به دنبال مراعات قانون در کشور هستند، در ذهنم هست... اما گویا از همان اوایلِ انقلاب در ذات ایشان بوده است... محمد صالح مشفقی پور ______________ (1) بازگشت از نیمه راه/ص253. 💎 @Moshfeghoun 💐
نامه امام(ره) منتشر می شد میرحسین نه دنیا داشت و نه آخرت!! ✍ محمد صالح مشفقی پور در سال 67 و پس از قبول قطعنامه، میرحسین موسوی استعفا می دهد! سه روز قهر و خانه نشینی می کند که با واکنش امام(ره) و رئیس جمهور وقت(رهبری بزرگوار) مواجه می شود. ✅ مرحوم امام به او می گوید: «اگر نبود کار چند سال شما، به ملت اعلام می کردم که شما در مقابل انقلاب و نظام ایستاده اید!»(1) ✅ آقای بادامچیان نقل می کند: «موسوی بعد از استعفا به مدت سه روز در خانه ای پنهان شده بود. مرحوم سید احمد آقا هر روز تماس می گرفت و می پرسید که موسوی کجاست؟ تا اینکه روز سوم، صبح سید احمد آقا زنگ زد و گفت موسوی را پیدا کنید و بگویید بیاید خدمت امام چون امام نامه ای نوشته و گفته اند اگر تا ظهر موسوی نیامد، بدهیم اخبار بخواند. اگر این نامه پخش بشود، نه دنیا برای موسوی می ماند و نه آخرت. خیلی نامه تندی بود. ما به همه گفتیم تا این که موسوی ساعت یازده صبح آمد و امام هم نامه را تغییر داد.» (2) ✅ آیة الله خامنه ای در جواب استعفای موسوی می نویسد: «اکنون هم استعفای شما را به مصلحت ندانسته و اصرار بر آن را ضربه به نظام و حتی با کمال معذرت خیانت _البته خیانت غیر عمدی_ می دانم و معتقدم خوب است جنابعالی امروز نظرات امام در امور اقتصادی را به طور دربست بپذیرید.» (3) ✅ امام که از استعفای هماهنگ نشده و خود سرانه موسوی تعجب کرده بود در نامه ی خود به ایشان مطلبی را می فرماید که بهتر بود جناب موسوی در وقایع سال 88 آن را آویزه گوش خود می نمود و آن را فراموش نمی کرد: «همه بايد به خدا پناه ببريم و در مواقع عصبانيت دست به کارهايي نزنيم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. مردم ما از اين گونه مسائل در طول انقلاب زياد ديده‌اند. اين حرکات هيچ تأثيري در خطوط اصيل و اساسي انقلاب اسلامي ايران نخواهد داشت...» (4) ✅ سرانجام موسوی که _ به قول خودش _ پیام هشدار دهنده امام را شنیده بود استعفای خود را پس گرفت و اظهار داشت که «اینجانب عزت و مصلحت را در تبعیت از مقام معظم رهبری می‌دانم» (5) اما در سال 88 شد آن چه نباید و انجام داد آنچه نباید... 🔹 جناب موسوی عجب حکایتی دارد... یک زمان، رهبر سابق به دلیل مصلحت، او را به اجبار از منزل بیرون می کشد... و زمانی دیگر، رهبر حاضر باز هم به دلیل مصلحت، او را به اجبار در منزل نگاه می دارد... یاعلی🌹 ------------------------------------- (1) انقلاب اسلامی در بوته آزمایش/ ص365. (2) بازگشت از نیمه راه/ ص254. (3) همان (4) صحیفه امام/ ج 21/ ص129. (5) اینجا 💎 @Moshfeghoun 💐
با جذب کنید نه آن که شهید را حل کنید... از شهید سوء استفاده نکنیم... شهید را نکنیم... شهید !حججی با همه ویژگی هایش محور وحدت هست و باید باشد... اگر از شهید حججی، اعتقاداتش را، عشق به حرمش را، بسیجی بودن و بسیجی واری اش را، جهادی بودنش را، پاسدار بودنش را، اعتقاد به حجاب و روسری اش را و ... بگیرید که دیگر شهید حججی نیست... شهید حججی را آن گونه که بوده و هست معرفی کنیم و نه آن گونه که دلمان می خواهد... کاش به این خدادادی به ملت ایران، ظلم نکنیم و به درستی شکر نعمت به جای آوریم. جسم شهیدمان را بی سر کردند... فکر واندیشه و اعتقاد شهیدمان را بی سر نکنیم... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
شما هم شنیده اید که یک باید فرا جناحی باشد و سیاسی کاری نکند؟؟ کلامی بسیار صحیح اما مصداق "کلمة حق يراد بها الباطل" شده است. طلبه، فراى كدام جناح ها بايد باشد؟؟ آیا منظور این است که طلبه حق مدار و حق گو نباشد؟ چند نمونه که برای خودم به عنوان یک طلبه اتفاق افتاده است:👇 از یک طرف 🔸 از شاه و آن بابای خدا نشناسش حرف می زنیم؛ می گویند حاج آقا شأن شما و لباستان أجل از این سیاستِ آلوده هست... از طرفی دیگر 🔸 از و سران قدر نشناسش صحبت کنیم؛ می گویند حاج آقا فرا جناحی عمل کن... 🔸 نکته تاریخی مستند و مطالعه شده بنویسیم؛ می گویند سیاسی بازی نکن حاج آقا... 🔸 ملاک های در انتخابات را بگوییم؛ می گویند طلبه نباید وارد مسائل جزئی سیاسی بشود... (البته اگر به نوعی نامزد مورد نظرشان را تأیید کنیم کف و سوت تحویلمان می دهند و علامه دهر می شویم و لو اینکه دو کلاس سواد حوزوی هم نداشته باشیم، تازه خدا را چه دیدید؟ شاید بعدا منصب و پستی هم گیرمان آمد...) 🔸 اگر را به صورت علمی نقد کنیم؛ می شویم طلبه بی سواد بلندگو به دست... از آن طرف دیگر 🔸 نظریه نقد می کنیم، می شویم بی بصیرتی که سواد سیاسی ندارد... 🔸 برخی اشکالات قوه قضائیه را مطرح می کنیم؛ می شویم کم اطلاع سیاست زده... 🔸 از مجلسی که خیلی وقت ها موجب سر افکندگی است حرف می زنیم؛ می گویند "والسلام علی من اتبع الهدی" 🔸 بحث علمی در مورد وحدت سیاسی بین شیعه و سنی می کنیم؛ می شویم عامل و مزدور انگلیس... جالب اینجاست که همه هم در نهایت می کنند که "حاج آقا فرا جناحی باش"!! اما 👈 کافرم به آن فرا جناحی بودنی که به معنای خنثی بودن باشد... 👈 کافرم به آن فرا جناحی بودنی که بر اساس حق نباشد... 👈 کافرم به آن فراجناحی بودنی که به خاطر دنیای خودش بلکه به خاطر دنیای دیگری!(وا مصیبتاه) چشم بر حقایق می بندد... 👈 کافرم به آن فرا جناحی بودنی که نگاه و دهانش به اکثریت هست که مبادا دچار ناامنی بشود و فحش بشنود... 👈 و کافرم به آن فرا جناحی بودنی که و انقلابی بودن را هم یک جناح می پندارد... یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
حاکم شهری که مرغابی بُوَد... ورود بانوان به ورزشگاه ها و چند نکته 🔸 به هر حال، چه دوست داشته باشیم و چه نه، متخصصین امور دینیِ این کشورِ اسلامی یعنی بیشتر حضرات حسب وظیفه و تشخیصی که بر اساس قواعد داشته اند، ورود به ها را جایز ندانسته اند. 🔸 اینکه برخی حتی از میان متدینین! این را استهزاء کرده و به آن بی اعتنایی می کنند محل تعجب و تأمل است. درد آور تر آن که از خود(بدون داشتن اهلیت لازم) حکم شرعی صادر می کنند و از لحاظ شرعی این کار را بی اشکال می شمارند!(گرچه این دخالت های غیر کارشناسی در مسائل دینی، قوت روزانه ی برخی مردمِ ما بوده و هست) 🔸 اینکه کسانی دائما از خواست اکثریت حرف می زنند، باید دقت داشته باشند که خواست اکثریت در هیچ زمانی ملاک حکم شرعی نبوده و نخواهد بود. این چه منطق عجیبی است که از فقیه توقع دارند به خاطر اکثریت و یا خواست برخی از مردم حکم فقهی را عوض کند!؟ کیف تحکمون؟ 🔸 شیوه اجرای این حکم شرعی توسط حکومت (به معنای عام) حقیقتا متناقض و مضحک است. متولیان باید پاسخگو باشند: 👈 چرا با وجود این که نظر مراجع در این زمینه مطلق هست(و مربوط به بیشتر رشته های ورزشی هست) ولی این آقایان بین رشته های مختلف تفاوت قائل شده اند!؟ آیا این حق را به یک شهروند نمی دهند که برای او سؤال و تردید ایجاد شود؟ 👈 با وجود این که از ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه ها ممانعت می شود پس چرا در همان زمان بانوان غیر ایرانی بدون ممانعت وارد ورزشگاه ها می شوند؟ 👈 چرا در ورزشگاه های خارج از کشور، متولیان امرِ ج.ا.ا به برخی بانوان ایرانی، اجازه رفتن به ورزشگاه ها را می دهند؟ مگر حرام در این کشور در یک کشور دیگر حلال می شود!؟ (طبیعتا مواردی که هماهنگی امر به دست متولیان می باشد مورد نظر هست.) 👈 چرا به صورت شفاف این حکم شرعی گفته نمی شود و ما از زبان هر مسئول در هر زمان یک حرفی می شنویم؟ 🔸 بی تعارف باید عرض شود که برخی سیاسیونِ ما باید کمی بکشند!! مسائل دینی مردم را وارد این بازی های سیاسی خود نکنند (گرچه این قصه سرِ دراز دارد) نمونه داشتیم در فصل اصلاحات موافق بوده، در فصل بهار مخالف بوده، در فصل اعتدال دوباره موافق می شود...!😏 آن یکی در فصل اصلاحات کفن به تن می کرده، در فصل بهار روشن فکر می شود و در فصل اعتدال دوباره تاریک الفکر می شود...!😢 آقایان! با تغییر فصول!! در این مملکت، لطفا فقط لباس هایتان را کم و زیاد کنید و نه اعتقاداتتان را!! 🔸 آن دسته عزیزانی هم که به دنبال راه حل برای قضیه هستند؛ سعیهم مشکور؛ اما مراقب باشند صورت مسأله را پاک نفرمایند... اگر دَم از واقع بینی می زنند متوجه این واقعیت باشند که این مسأله به نظر مراجع جایز نیست... فلذا باید عوامل حرمت را از راه درست بر طرف نمایند _طبیعتا اگر امکان دارد_ 🔸 فراموش نکنیم که اصل چنین منازعات و مطالباتی از طرف برخی بانوانِ ما، معلول کم کاری ها و یا بد کاری های متولیان امر، مخصوصا متولیان امور فرهنگی است. که حاکم شهری(1) که مرغابی بود... بر سر آن شهر رسوایی بود... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور __________________ (1) منظور بنده از حاکم شهر در اینجا، برخی از متولیان امور فرهنگی در کشور هستند... 💎 @Moshfeghoun 💐
تأملی در وقایع مربوط به مباهله از وقایع مربوط به در موارد و موضوعات متعددی می توان استفاده کرد. برخی از مواردی که به نظر می رسد در آن ها می توان به جریان مباهله استناد کرد: 🔸 حقانیت رسول خدا(ص) و در نتیجه حقانیت اسلام. 🔸 حقانیت امیرالمؤمنین(ع) و حسنین (ع) و در نتیجه حقانیت شیعه که آن روی سکه ی‌ همان اسلام است. 🔸 ولایت مداری 🔸 ابطال کثرت گرایی دینی. (پلورالیزم در حقانیت) 🔸 ابطال نظریه ای که اسلام را تعمیم داده به نحوی که مسیحیان و ... (غیر مسلمانان) را هم مسلمان می پندارد. 🔸 مدارا و در عین حال قاطعیت با کسانی که هم عقیده ما نیستند. 🔸 مشخص شدن معنا و مصداق لفظ اهل بیت در قرآن. 🔸 لزوم ایستادگی بر حرف حق. (حق مداری، حق پذیری، حق گویی) 🔸 حضور صحیح بانوان در اجتماع. 🔸 لزوم تبلیغ دین. 🔸 کیفیت تبلیغ و مراحل آن برای غیر مسلمانان.  🔸 شیوه برخوردِ حکومت با اقلیت های دینی. 🔸 صحت و اولویت دعا کردن به صورت دسته جمعی. 🔸 لزوم کار جمعی. 🔸 لازمه ی کار دینی، لزوما زرق و برق داشتن نیست. گاهی سادگی، تأثیر بیشتری دارد. و... . ✅ در آدرس زیر می توانید مختصرا با وقایع روز مباهله آشنا شوید: mehrnews.com/news/2390893/ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
اندکی تأمل در سینه زنی ماه نزدیک است... یکی از موضوعات حساسی که خیلی با دقت باید در مورد آن صحبت کرد، مسأله ی عزاداری(به صورت کلی) برای آل الله علیهم السلام است. در بیان عظمت مرثیه سرایی و ذکر مصیبت و گریه و برپایی مجالسِ سوگواری و برای اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سید الشهداء (ع)؛ انسان عاجز است و اهل بیت (ع) چه با شکوهی کرده اند از ارادتمندانی که به این امور اهتمام دارند. یکی از شیوه های که در مجالس و هیئات مذهبی انجام می شود "سینه زنی" است... در اینکه صرف سینه زنی برای خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت اباعبدالله (ع) از اعمال بسیار نیکو و شرعی است؛ هیچ شکی وجود ندارد و آرزوی همه ما این است که ان شاء الله با مُهر سینه زنِ اباعبدالله (ع) بر پیشانی، خدا را ملاقات نماییم. اما 🔹 آیا تبدیل مجالس جشن (ع) به مجالس سینه زنی(آن هم به شکل سنگین و مفصل) صحیح است؟؟ 🔹 آیا برپایی مجالس سینه زنی (به شکل سنگین و مفصل) به شکل مداوم (مثلا هر هفته) در طول سال ممدوح است؟ 🔹 آیا برهنه شدن برای سینه زنی در هنگامی که در معرض دید بانوان است و فیلم برداری و عکس برداری می شود؛ جایز است؟؟ 🔹 آیا مجلس عزاداری را فقط به معنای سینه زنی بدانیم و به بیان معارف و وعظ و سخنرانی اهمیت ندهیم؛ قابل قبول است؟؟ 🔹 آیا اگر سینه زنی با ریتم های عجیب و غریب و غیر متعارف انجام شود؛ مطلوب است؟؟ 🔹 آیا در حالی که مداح محترم در حال خواندن در مورد مطالبی مثل لعن آل سعود و آمریکا، کرامت و مهمان نوازی عراقی ها، یمن و فلسطین، مقام معظم رهبری و ... می باشد؛ صحیح است؟؟ ⬅️ مثلا چرا در حالی که همه باهم می خوانند: "اهریمنِ زمانِ ما نفرین به تو ای آمریکا" باید سینه زد؟ ⬅️ یا چرا وقتی مداح محترم خطاب به عراقی های بزرگوار می گوید "انتم الکرماء انتم الشرفاء" باید سینه زد؟ مگر زمانی که شما می خواهید از کسی تشکر کنید سینه می زنید؟؟ ⬅️ آیا معنای انقلابی بودن هیئات و مادحین محترم این است که مثلا شعری در مورد حضرت آقا خوانده شود و سینه زده شود؟؟ آیا بهتر نیست اینگونه اشعار _که نوعا مضامین خوبی دارند_ به صورت عادی خوانده شود و یا حتی یک خواننده ی خوش صدا با یک موسیقیِ مناسب و حلال در غیر مجلس عزاداری بخواند؟؟ ✅ به چند روایت شریف و یک نقل قول از مقام معظم رهبری دقت بفرمایید: 🔸 حضرت (ع): "خداوند براى ما، شیعیانی برگزیده است که ما را یارى مى کنند، با خوشحالى ما خوشحال مى شوند و در اندوه و غم ما، محزون مى گردند." (1) 🔸 حضرت (ع): "هرگونه جزع و گریه کردن، مکروه است مگر جزع و گریه بر علیه السلام." (2) 👈 جزع چیست؟ 🔸 حضرت (ع): "شدیدترین و بالاترین مراحل جزع کردن عبارتند از: فریاد بلند و صیحه زدن و لطمه زدن به صورت و سینه و کندن مو." (3) پس جزع(که سینه زنی یکی از مصادیق آن هست) برای امام حسین ع (و ملاکا و قاعدتا برای سایر ائمه ع) باید انجام شود. بزرگوار: "مسأله‌ی دیگر، مسأله‌ی روضه‌هاست. روضه‌خوانی و سینه‌زنی باید باشد؛ اما نه در هر عزایی. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همه‌ی ائمه نیست؛ متعلق به بعضی از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسی کسی روضه‌یی میخواند، عده‌یی دلشان نرم میشود و گریه میکنند؛ این عیبی ندارد. اصلاً عزاداری کردن یک حرف است، روضه‌خوانی و سینه‌زنی راه انداختن یک حرف دیگر است. روضه‌خوانی و سینه‌زنی راه انداختن، مخصوص است؛ حداکثر مربوط به بعضی از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست‌ویکم ماه رمضان، سینه‌زنی و عزاداری و برپایی جلسات خوب است؛ ... بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریه‌آور است." (4) اندیشه کنیم🙏 یاعلی🌹 __________________ (1) غررالحکم ، ج 1، ص 235. (2) وسائل الشیعه، ج 3، ص 282. (3) کافی، ج 3، ص 222. (4) در تاریخ 13/12/1370. 💎 @Moshfeghoun 💐
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگویید پیر غلام و غلام امام حسین(ع)! اسمِ فرزندتان را عبد الحسین نگذارید! گریه بر (ع) رشد نمی آورد! ⬅️ حرف هایی نامناسب... آن هم در شرایط فعلی... 🔸 آیة الله 💎 @Moshfeghoun 💐
#معرفی_کتاب كتابى بسيار مناسب جهت افزايش #معرفت_حسينى #پاسخ_شبهات آذرخشى ديگر از آسمان کربلا آیة الله #مصباح يزدى 💎 @Moshfeghoun 💐
امامِ حرم یا امام ؟ حکایتی از همراهی یک طلبه با برخی از ائمه جماعات یکی از کشور های عربی در تهران (قسمت اول) قرار بود یک گروه حدود 15 نفره از ائمه جماعات یک کشور عربی را که برای یک دوره ای به ایران(قم) آمده بودند را به تهران ببرند... منِ حقیر را که عنوان استادی بارم کرده بودند و از آنجا که چند کلمه عربی از بَر بودم، همراه خود کردند... من بودم و ائمه جماعات و 4 نفر از برخی متولیان امرِ هم وطنی که خود بعضا از اساتید بودند... به حرم (ره) رفتیم. به محض ورود، دستی به آب زدیم و صبحانه ای خوردیم و قرار شد مختصری در مورد امام برایشان بگوییم... هنگام صبحانه دو نفر از همراهانِ هم وطن که یکیشان خیلی نگران بود، مشغول صحبت بودند: _ "اینا بیان این وضع حرم رو ببینن چی میگن؟" _ "نترس! اینا خودشون از این حرم ها زیاد دارن و آشنا هستن" _ "حاجی فرق میکنه آخه" _ "درستش میکنیم" مشغول صحبت از امام شدیم... روی چمن ها نشسته بودیم... تصور کنید حدود 17 نفر عمامه به سر روی چمن در مورد امام حرف می زدیم... یکی حرف میزد و دیگری ترجمه میکرد... از امام گفتیم... انگار تا به حال نشنیده بودند... وسط صحبت دیدم از این طرف و آن طرف، برخی مردم(جوان و پیر) هم جمع شدند و گوش می دادند... انگار تا به حال کسی برایشان از امام نگفته بود! صحبت ها تمام شد... راه افتادیم سمت داخل حرم و ضریح... هر چه چشم گرداندم یک صحبتی، متنی، جمله ای از امام به در و دیوار زده باشند؛ هیچ ندیدم! چه برسد به اینکه به چند زبان ترجمه کرده باشند!! فقط دو عبارت عربی دیدم: "السلام علیک یا روح الله" "مغاسل"😔 خیلی به من برخورد... چه خبره اینجا؟ قبلا چندین بار آمده بودم ولی تا به حال با این دید به دور و برم نگاه نکرده بودم... اینجا چه قدر از شخصیتِ امام خالی است! در حالی که این جماعتِ عرب زبان به عکس امام و یادگارش که بر دیوار ورودی بود نگاه می کردند و حس تحسینی نسبت به امام پیدا کرده بودند و با هم می گفتند: "با این تعاریفی که از امام شنیدیم حتما از اولیاء الله بوده" من عصبانیتم از آشفته بازارِ حرم و اینکه گویا به یک پارک آمدم را پشت یک لبخندِ زوری مخفی می کردم. صحبت از امنیت هم می کردند... خبر حمله تروریستی چند وقت پیش را شنیده بودند... ولی برایشان عجیب بود که تا الآن اصلا آن ها را نگشته اند... یکی از همراهان با یک ذوقی گفت "اینجا ایرانه" و شروع کرد از قضیه شش موشک گفتن... دیگر حس افتخار در چشم عرب زبان ها هم دیده می شد... من هم با خودم گفتم یعنی واقعا یک بازرسی هم نگذاشتند؟ عجب جرأتی! که یک دفعه رسیدیم به یک بازرسی. ولی خدا میداند که این بازرسی چه کرد که دوست داشتم زمین دهان باز کند و من را ببلعد... ادامه دارد... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐