eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
896 دنبال‌کننده
575 عکس
187 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  سایه بان 📻
30.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 قسمت اول گفتگو درباره‌ی قانون پوشش ✍ این گفتگو درباره‌ی یه کلیپی هست که منتشر شده و چون تصویر مناسب نبود، فقط صداش رو شنیدیم. ✍ میتونید سرعت فیلم رو تند کنید. ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو، گفتگوی آقای مجید نوری پسر آقای حمید نوری زندانی ایرانی در سوئد با شبکه بی‌بی‌سی فارسی است. دو نکته جالب در این گفتگو هست: اول تسلط خوب آقای مجید نوری در مصاحبه و منفعل نشدن از تکنیک‌های تخریبی مجری دوم: چقدر مجری از حرفهای ایشان درباره دروغ‌هایی که نسبت به اعدام‌های ۶۷ گفته‌اند نگران می‌شود و مدام صحبت او را قطع می‌کند! جالب است که به او می‌گوید این حرف شما واقعی نیست [من نمی‌توانم اجازه بدهم که ادامه بدهید!] از چه چیزی می‌ترسید؟ تلویزیون که ۲۴ ساعت دست‌ خودتان است، مخاطب‌های سطح پایین هم که دنبال‌تان می‌کنند، شیطان عالم در فریب دادن هم که هستید، از چه چیز می‌ترسید؟!!
هدایت شده از بذل الخاطر
باسمه تبارک و تعالی (۴۹۱) «در مباحثه با مخالفان سیاسی مؤمنی که قانع نمیشوند چه کنیم؟» 🔹با یکی از برادران فاضل و دلسوزمان بارها بحث سیاسی کرده ام. چون همدیگر را میشناسیم زود قهر نمیکنیم و نسبت به هم تهمتی وارد نمیکنیم. سعی میکنیم ادب و احترام هم را نگاه داریم. همین باعث شده که مباحثاتمان ادامه پیدا کند. 👈سری قبلی بحثمان طوری شد که دیگر احساس کردم اصلا نمیشود در این ذهن نفوذ کرد! اصلا گویا در دو قارّه هستیم! سیم پیچی ذهنمان متفاوت است. متوجّه شدم نمیشود به این سادگی ها او را همفکر کرد. 👈حدس زدم که از بچگی در فضای خانوادگی که اساسا متفاوت با آن چیزی است که من تجربه کرده ام رشد کرده. پرسیدم و دیدم درست حدس زده ام! ولی با اینها باید چه کرد؟! آیا باید نا امید شد؟! قطع رابطه کرد؟! 💡به ذهنم خطور کرد که نیاز نیست تلاش کنم با هم هم فکر شویم. اصلا گویا مصالح و رحمتهایی در این اختلافات هست. بلکه باید تلاش کنم عوارض ناشایست این غیر هم فکر بودن از بین برود. 🔹همین شد که اینبار به ایشان سه نکته عرض کردم. یکی اینکه اشکالی ندارد اینقدر افکارت با من فرق دارد. این میتواند امری طبیعی باشد. ولی این طبیعی نیست که تو به واسطه ی این افکارت در بین مؤمنین بد نام شده ای! انگشت نما شده ای! گویا ضدّ انقلاب و معاند معرّفی میشوی! ✋چرا اینگونه رفتار میکنی! چرا با اینها بحث میکنی! افکار خودت را داشته باش ولی بدان میتوانی اینگونه بد نام هم نشوی. تو قرار است با اینها زندگی کنی و با اینها معاشرت کنی! اینها را که نمیتوانی از دست بدهی و یا تغییرشان بدهی. مانند بازوان و اقوام تواند! 🔹نکته ی دوّمی که عرض کردم این بود که تا کنون با هم خیلی بحث کرده ایم! لااقل هدف بنده در این بحثها این بود که نشان دهم که گمان نکنی طرف مقابل هم هیچ پاسخی ندارد بگوید! نمیتواند هیچ بحثی در برابر شما ارائه بدهد. بی منطق و دیوانه است! نخیر! خودت فهمیدی که واقعا با شخصی مواجه هستی که آدم مغرض یا ساده و ساده لوحی نیست ولی کاملا متضادّ با تو فکر میکند و امور را تحلیل میکند. 👈حال که چنین است طرف مقابلت را لزوما و همواره متّهم نکن و بدان اختلاف ریشه دار تر و عمیقتر است. نوعی اختلاف پارادایمی است. به مبانی عمیقتر برمیگردد. و الا معنا ندارد که با شواهد واحد اینقدر ما اختلاف نظر داشته باشیم. 👈حال که چنین است بدان اگر قرار است به نتیجه ای برسیم باید برگردیم به آن ریشه ها و در این صحنه ها و این مثالها و این نواقص و کاستی ها سعی نکن حقیقت موضع خودت را اثبات کنی. اینها اکثرا قابل تأویل و یا قابل نقد است. 👈لااقل دیگر قبول کن طرز فکر دیگری هم هست که افرادی مطّلع، منصف، دلسوز و دقیقی به آن معتقدند. پس به سادگی دست به تشنیع طیف مقابل و ادّعای بی منطق بودن آنان نزن. 🙏پس ان شاء الله زمانی برویم از آن ریشه ها و مبانی عمیقتر بحث کنیم و این جزئیّات را رها کنیم. اینجاها ما و شما نمیتوانیم همدیگر را مجاب کنیم. لااقل به این بلوغ برسیم که اختلافمان عمیق و ریشه ای است نه سطحی و ظاهری که مدام از هم تعجب کنیم و همدیگر را به بی انصافی متهم نکنیم. 🔹نکته ی سوّمی که عرض کردم این بود که هر اندیشه و طیفی انسانهای سفیه و بی کلّه ی خودش را هم دارد. عدّه ای که هم در جناح حزب اللهی هستند و هم در جناح مقابل. این هم امری طبیعی است. اصلا اینگونه طراحی شده است. قرار نیست هر کسی از روی عمق بصیرت همه چیز را فهمیده باشد. در کنار حکما گاهی سفیهانی هم که دورش سینه میزنند هستند: 📖«هَلَكَ مَنْ لَيْسَ لَهُ حَكِيمٌ يُرْشِدُهُ وَ ذَلَّ مَنْ لَيْسَ لَهُ سَفِيهٌ‏ يَعْضُدُه‏» 👈حال که چنین است پس با اینها از این بحثها نکن! این بی کله های طیف رقیب را برهان حقانیت خود قرار نده! برو با افراد صاحب فکر و منصف طیف مقابل بحث کن. با اینهای دیگر اگر بحث کنی خودت را خراب کرده ای! با اینها باید مدارا کنی! با اینها گاهی باید تقیه کنی! با اینها باید زندگی کنی! 👈ضرورتی ندارد چون با بسیاری اختلاف نظر داری با همه درگیر بشوی! روز و شب عربده با خلق خدا نتوان کرد! اگر اینطور بود خود انبیاء و اولیاء الهی باید همه ی ما را طرد میکردند زیرا هیچ کدام آن معرفت آنها را نداشتیم ⚪دیدم این سبک بحث مفید بود. اینکه این اختلافات باعث تفرقه و دوری مؤمنین نشود. اینکه باعث آن نشود که به سرعت به طرف مقابل تهمت بزنیم. و اینکه بدانیم مباحث را باید عمیقتر و ریشه ای تر کنیم. و اینکه در نهایت باید هنر زیستن با هم و بلوغ بحث را پیدا کنیم. مدارا کردن را یاد بگیریم. از بودن با هم لذّت ببریم. 👈اگر اینطور شد اساسا بسیاری از اندیشه ها هم به مرور به هم نزدیکتر میشود. خلاصه اش میکنم. اگر اختلاف افکار امری طبیعی است ولی تفرقه لزوما امری طبیعی نیست. 👈میتوان در حوزه ی ایمانی اختلاف افکار داشت ولی تفرقه ای نیز رخ نداده و با هم از روی دلخوشی و محبّت زندگی کنیم.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 دینداری‌ انواعی دارد: یکی از انواع آن با همه جور شرک و کفر و زندقه و گناه و فسق و فجور قابل جمع است. هیچ اشکالی هم ندارد!! ورژن مقداری خفیف‌ترش از اول با این امور جمع نمی‌شود، بلکه تا هزینه‌هایی مثل سرزنش اهل فسق یا مردن چند نفر در اثر خوردن مشروبات تقلبی حاصل می‌شود، تبدیل می‌گردد به جاده صاف کن گناه. دین از نگاه این نوع دیندارها سلیقه خداوند است، سلیقه برخی انسان‌های دیگر چیز دیگری است البته! هم این محترم است هم آن! هم خدا و هم خرما! هم می‌رویم مشهد الرضا علیه السلام زیارت امام غریب و هم در مسیر بازگشت از شمال مقداری نجسی می‌خورند و دمی از این دنیای دنی غافل می‌شوند. دیندار اگر برای دینش هزینه ندهد کاذب و کافر است. لا جعلنا الله منهم
مومن هم باید خود را عبد خداوند بداند و هم دانش آموز و دانشجوی مدرسه او. مومن غیر عالم در خطر بزرگی است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش بی‌بی‌سی فارسی از مضرات الکل در دراز مدت! نتایج مفصل‌ترین تحقیق که از ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ در ۱۹۵ کشور دنیا انجام شده نشان می‌دهد که مصرف الکل حتی به مقدار اندک ضررهای جبران ناپذیری به بافت‌های بدن می‌زند..
مغالطات، ج ۱۳.mp3
1.74M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه سیزدهم فصل اول؛ تبیین‌های مغالطی (۱۲) مغالطات آماری سوم) نمونه‌های ناکافی ◽️ چه زمانی به آمار احتیاج داریم؟ ◽️ مفاهیم اصلی در آمارگیری جامعه آماری، نمونه، پارامتر ◽️ کافی بودن نمونه‌ها چه ضرورتی دارد؟ @elmetawhid
مغالطات، ج ۱۴.mp3
1.92M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه چهاردهم فصل اول؛ تبیین‌های مغالطی (۱۳) مغالطات آماری چهارم) نمونه‌های غیر تصادفی ◽️ تعریف نمونه تصادفی (Random) ◽️چرا باید نمونه‌ها تصادفی انتخاب شوند؟ ◽️مثال‌هایی برای نمونه‌های غیر تصادفی ◽️ آیا نظرسنجی در خیابان و پارک، از نمونه‌های تصادفی صورت می‌گیرد؟ @elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 واقعا ۷۰ درصد مردم ایران بی‌دین شدن؟!! ⁉️ روی ما هم اثر گذاشته؟! ✅ نقدی علمی بر نظرسنجی موسسه گمان 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
👆 آنچه حجت‌الاسلام راجی در نقد موسسه گمان ذکر می‌کنند تذکری نسبت به مغالطه نمونه‌های غیر تصادفی است‌ در واقع روش گلوله برفی یکی از روش‌های بسیار ضعیف برای کشف نمونه‌های غیر تصادفی است.
هر چه بگوییم از طنز ماجرا کم نمی‌شود! ثروتمندترین شخص کره زمین که اتفاقا مالک شرکت‌های مولتی میلیاردر و مبدع اتفاقات حیرت انگیز مثل سکونت در مریخ است گرفتار افسردگی است!! اگر متوجه بودیم که اساس همه نزاع‌ها بین مکاتب و ادیان الهی و بشری بر این است که چه کسی شادتر و خوش‌بخت‌تر است از کنار این خبر به سادگی نمی‌گذشتیم.. معادل شادی در ادبیات دینی همان احساس "شکر" و "رضایت" از مقدرات خداوند متعال است.
مغالطات، ج ۱۵.mp3
1.43M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه چهاردهم فصل اول؛ تبیین‌های مغالطی (۱۴) مغالطات آماری پنجم) نمونه غیر واقع‌نما (نانمایا) ◽️ آیا کافی بودن و تصادفی بودن نمونه‌ها همه چیز را حل خواهد کرد؟ ◽️ در چه موضوعاتی بایست احتمال کتمان واقعیت را داد؟ ◽️ مفهوم تورش در پژوهش! @elmetawhid
◽️ وحشی‌های اتو کشیده دولت مفلوک سوئد بی‌شک جزء بدوی‌ترین و عقب مانده‌ترین دولت‌های فعلی دنیاست. هر قدر هم شیک‌تر زندگی کنند بیشتر به احمق‌های با کلاس شبیه‌ترند. انسانی که در سطح سیاست‌مدار یک کشور اجازه اهانت به مقدس‌ترین امر یک میلیارد و نیم انسان دیگر را بدهد یک وحشی بیش نیست حتی اگر کت و شلوار بپوشد و کراوات بزند و فناوری‌های پیشرفته تولید کند. وای بر کسانی که این وحشی‌های اتو کشیده را پیشرفته بدانند. آه ای جهان اسلام! ای جمعیت یک میلیارد و نیمی کم خاصیت! چه مرگتان شده؟! چقدر راحت از این اهانت زشت می‌گذرید؟! شرم بر همه ما!
معمولا داشته‌های کشورهای دیگر را آرزو نمی‌کنم اما ای کاش فوتبالیست‌های ما از دوستان عراقی‌شان چیزهایی یاد می‌گرفتند!
مغالطات، ج ۱۶.mp3
1.68M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه شانزدهم 🔹فصل دوم، مغالطات ادعای بدون استدلال🔹 ◽️ مقدمه‌ای منطقی برای توضیح مغالطات فصل دوم ◽️ ترفندهایی برای پوشاندن ضعف استدلال ◽️ اولین ترفند؛ "بستن راه استدلال" ◽️ چگونه راه استدلال بسته می‌شود؟! @elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از مستند "زن چیست؟!" این شخص که خود را یک تراجنسیتی می‌داند می‌گوید شما نمی‌توانید درباره زنان صحبت کنید مگر این که یک زن باشید! این نوع صحبت کردن مغالطه بستن استدلال است.
مغالطات، ج ۱۷.mp3
1.46M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه هفدهم 🔹فصل دوم، مغالطات ادعای بدون استدلال🔹 🔰 مغالطه مسموم کردن چاه ◽️ ترفندی زشت برای منفعل کردن مخالفان ◽️ دو مصداق مغالطه مسموم کردن چاه: ۱. انتساب صفت زشت به طرف مقابل ۲. بی اعتبار کردن منبع معرفتی طرف مقابل @elmetawhid
داستان لباس جدید پادشاه یکی از مصادیق مغالطه مسموم کردن چاه است. دو شیاد به پادشاه گفته بودند لباسی برای شما می‌دوزیم که فقط حلال زاده ها می‌توانند آن را ببینند!! طبعا کسی جرات نداشت بگوید من لباسی نمی‌بینم(:
هدایت شده از  سایه بان 📻
90.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چی شد که غدیر فراموش شد؟! (۱) 🔸 جواب به شبهات متعدد ✍ ادامه دارد ... پیشنهاد دانلود 🖌 فیلم پادکست شماره ۹۲ 🔻 👇 ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
👆 گفتگوی مبسوط با دوستان درباره این که چطور ممکن است مردمی که در غدیر بیعت کردند سقیفه را رقم بزنند؟ قسمت اول