فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلایه آقای موزون از عربدهکشهای علم!
داستان دانشمندی که منکر تجربههای نزدیک به مرگ بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرکبیر و دو گانه اقتصاد و جنگ!
🔹 این داستان رو که شنیدم یادم افتاد اون جناب مذاکره کننده رو امیرکبیر لقب میدانند!
عجب طنز مضحکی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 فروریختن پل بالتیمور در امریکا و درسهای مهم #رسانهای از آن!
❗️ امروز خبر عجیب و تصاویر شوکه کنندهای از برخورد یک کشتی و ریزش پل در بالتیمور امریکا منتشر شد؛
موردی که فیلم حادثه و کشتههای احتمالی آن هر کشوری را میتوانست دچار چالش ذهنی کند، اما امریکای رسانه بلد مثل هربار به خوبی بار روانی حادثه را مدیریت کرده است!
🔹 اولا بلافاصله پس از حادثه هیچ خبری از تعداد کشتهها درز نداده است و اگر کسی قبل از اعلام رسمی اعلام کند، به شدت با او برخورد میشود.
چندساعت اول حادثه اگر تعداد کشتهها اعلام نشود بار روانی مضاعفی روی مردم ایجاد نمیشود.
🔹 ثانیا اطلاعات درباره کشتی زیاد درز نکرده، شاید کشتی در اجاره ارتش بوده، شاید مقصدش یک مکان نظامی بوده و هزاران شاید دیگر، اما اگر کسی اطلاعات را افشا کند سریعا به عنوان افشای اطلاعات سری و خیانت عمومی به حبسهای طویل المده محکوم خواهد شد!
🔹 ثالثا فیلمهای حادثه فقط از دور (یک فیلم از نزدیک منتشر شد که زیاد بازنشر نداشت) هست و هیچ عکس و فیلمی از افراد روی پل و حتی افتادن آنها به اب درز نکرده است. وقتی چند روز از حادثه گذشت هم معمولا عکسهای #خندان قربانیان در اماکن دیدنی #امریکا منتشر خواهد شد که باز همه متفقالقول بگویند: برای مردن هم بهترین جا همین امریکاست! و اشکال ندارد اگر یکی از بزرگترین پلها با برخورد کشتی منهدم شد، مهم این است در امریکا #شاد میمیرید!
@HozeTwit
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راستش من از صحت و سقم این مطلب خبر ندارم ولی چون جناب استاد کدخدایی که متخصص این موضوعات هستند اعتماد کردند بازنشر میکنم.
از سوی دیگر قاعده چنین بازی ناپسندی که غرب از سالها پیش شروع کرده همین است که در گفتههای این شخص میآید.
#قوم_سدوم
▪️ ای تیغ...!😔
اى تیغ همیشه بى خبر مى آیى
یك روز به شكل میخ در مى آیى
امروز تو شمشیرى و فردا قطعا
درقالب یك تیر سه پر مى آیى
یك مرتبه كم شتاب باشى خوب است
با قاعده با حساب باشى خوب است
فكر دل فاطمه نبودى اما
فكر جگر رباب باشى خوب است
اى تیغ همین قَدَر نمى فهمى نه
فرق پدر و پسر نمى فهمى نه
آن روز چه قدر گریه كردم گفتم
زن آمده پشت در،نمى فهمى نه؟
**
ماندم كه چرا تو با غضب مى رفتى
این گونه سوى شاه عرب مى رفتى
آن روز كه میخ بودى اما اى كاش
از پشت در خانه عقب مى رفتى
علی زمانیان
▪️نکتهای درباره زندگی پس از زندگی
ارزش تجربههای نزدیک به مرگ را "نباید" به اندازه استدلالهای عقلی ارتقا داد چه رسد به این که جای استدلال را هم بخواهد بگیرد.
روشن است که این تجربهها به دلیل پیچیدگیهای فراوان و تعدد و تنوعشان احتیاج به تفسیرهای منضبط دارند و شاید حتی خود تجربهگر توان درک برخی از مطالب آن را نداشته باشد.
عین این نکته درباره مکاشفات و شهودهای اهل عرفان نیز یافت میشود و به همین جهت علم عرفان نظری به عنوان معیاری برای مشاهدات عرفانی توسط ابن عربی ارائه شد.
همانطور که پیشتر عرض شد این تجربههای ارزشمند برای تایید و تاکید اعتقادات مفیدند.
برخی از آنها نیز به سبب توضیح مطالب مبهم درباره زندگی پس از مرگ فایده زیادی دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای کاش تمام دهر شب تا صبحی بود و همه آن را برای مظلومیت علی گریه میکردیم😭😭😭
خاک بر سر دنیای بدون علی!
▫️ موضوعیت داشتن شکل مجازات
۱. چهار تروریست کنسرت روسیه به مجازات عجیبی محکوم شدند.
این چهار نفر مجبورند تا پایان عمر در یک تابوت به صورت دراز کش به سر ببرند تا ذره ذره جان دهند.
اخیرا نیز در ایالات متحده مجازات اعدام با گاز سمی به تصویب رسیده و یک نفر هم به این صورت اعدام شده است.
پیش از آن هم در همین کشور اعدام با صندلی الکتریکی اجرا میشد.
همه این انواع اعدام بسیار وحشتناک و سبب زجرکش شدن محکوم میشوند. اگر توضیح دردناک بودن این نوع اعدامها را میخواهید کافی است اندکی گوگل کنید(:
۲. نکته مهم این اعدامها آن است که "گاهی برای قانونگذار صرف مجازات شدن مهم نیست بلکه نوع مجازات هم اهمیت دارد".
قانونگذار گاهی بعضی از جرائم را بسیار سنگین میداند و نمیخواهد احدی به آن فکر کند و به همین سبب مجازات حذف کردن یا تنبیه عادی را به کار نمیبرد بلکه شکل مجازات را هم دردناک انتخاب میکند.
۳. سنگسار یا آتش زدن که هر دو برای اعمال منافی عفت در قوانین جزائی اسلام گفته شده به همین نکته ناظر است.
فحشای دو شخص مجرد ۱۰۰ ضربه تازیانه دارد اما اگر متاهل باشند حکم سنگسار باید اجرا شود و صرفا اعدام یا حبس ابد کافی نیست!
البته این که چهار شاهد عادل بایست با شرایط ویژهای چنین صحنهای را مشاهده کرده باشند معنایش این است که عملا چنین چیزی به صورت معمول اتفاق نمیافتد مگر این که در ملا عام و در انظار عمومی رخ دهد.
پس صرف عمل فحشا موجب مجازات سنگین نیست و برای قانونگذار این خیلی مهم است که چنین عمل زشتی به هیچ وجه به مخیله اشخاص خطور نکند.
پ ن: اگر به بعضیها بر نمیخورد چنین مجازاتهای سنگینی که شکل دردناکی دارند برای دزدی و اختلاس گفته نشده😄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایان امام جمعه!
شما کار اقتصادی میکنید، ضربهاش را نظام میخورد!!
حقیقتا ناراحت کننده است که برخی ائمه جمعه حتی بعد از این تذکرات رهبر معظم انقلاب دست از کارشان برنداشتهاند!
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکند روز قیامت شرمنده امیرالمؤمنین علیه السلام بشیم که یک عالم سنی برای علی هزینه داد اما من عافیت طلبی کردم😔
بعضی از دوستان تذکر فرمودند که این پیام شاید تعریض به آیت الله صدیقی باشد.
ضمن تشکر از این عزیزان، مسلما منظور بنده جناب استاد صدیقی عزیز نبوده و نیستند.
ما درباره آدمهایی که اصل اعمالشان بر فساد است احتیاط میکنیم و تلاش میکنیم زود حکم صادر نکنیم چه رسد به ایشان که در تقوا و خداترسی زبانزد هستند.
از برخی حزب اللهی ها هم تعجب میکنم که چقدر جرات دارند و سریع تهمتها را یکی پس از دیگری حواله ایشان کردند، فما اصبرهم علی النار!
▫️نق میزنم پس هستم!
۱) شما را به خدا اوضاع گروهها و کانالهای خودی را ببینید!
ناخودیها و نخودیها که جای خود، همینها که در جبهه انقلاب و اسلام هستند را ببینید چه وضعی دارند!
همه دائما در حال غر زدن به همه چیز هستند.
همه هم بحمدالله متخصص در همه موضوعات هستند.😃😔
مسئول محکم برخورد میکند یک عده نق میزنند،
شل برخورد میکند یک عده دیگر،
اسلامی عمل میکند از هشت جا صدا در میآید،
غیر اسلامی عمل میکند از چند جای دیگر،
پایش را چپ میگذارد یک عده ناله میکنند،
راست میگذارد عدهای دیگر!
چرا متوجه نیستیم که این نوع برخورد "شجاعت تصمیمگیری" را از مسئولان میگیرد؟!
بخش زیادی از تصمیمات بزرگ معطل نگاه داشته شده نه به خاطر این که کارشناسی نشده بلکه به دلیل آن که مسئولان محترم "میترسند".
۲) اکنون صحبت از قصاص یکی از حافظان امنیت در بندر انزلی است که در دوران اغتشاشات، شخصی را کشته است.
عجیب است که مدعیان و طرفداران قانون جمهوری اسلامی راه افتادهاند که نه به اعدام بگویند!!
عجب!
آن آشوبگرها یک جور قانون را لگدمال میکنند شما هم یک جور دیگر.
مگر شما در فقه و قانون مدنی تخصص دارید؟
مگر پرونده این شخص را مطالعه کردهاید؟
مگر جزئیات را میدانید که اظهارنظر میکنید؟
من هم هیچ چیز از این پرونده نمیدانم الا همین کلیات مبهم که در رسانهها آمده بود.
بنده هم تسلیم رای دادگاه هستم، خصوصا حکم اعدام که در کشور ما یک فرآیند دو مرحلهای و بلکه چند مرحلهای دارد.
بی احترامی به دادگاه به نفع هیچ کس نیست و بیشتر از همه به نفع خود ما انقلابیها نیست.
بیایید در موضوعاتی که تخصص آکادمیک نداریم اظهار نظر قطعی نکنیم!
پ ن: جمع آوری اطلاعات درباره یک موضوع از این کانال و آن کانال تخصص محسوب نمیشود.😄
بسم الله
همه را حلال کردیم
از همه طلب حلالیت داریم
ولْیَعفُوا و لْیَصفَحُوا أَلا تُحِبُّونَ أَن یَغْفرَ اللهُ لَکُم
▫️ کربلای غزه
بعضی حادثهها خودشان حجتاند،
آن قدر روشن و بدیهی و بَیّن که اگر کسی سر آنها بحث و گفتگو کرد یعنی در حال لگد کردن حقیقت است.
یا منافعش اجازه نمیدهد آن را قبول کند،
یا چرب و شیرین دنیا،
یا اخلاقیات پلید دیگری که هر یک هزار بار از شرب خمر و فحشا بدترند.
مثل حادثه کربلا؛
اگر جمل و صفین و نهروان امر را بر اصحاب و تابعین مشتبه کرده بود،
ولی کربلا چهره واضح و شفاف بنی امیه در مقابل خاندان نبوت شد.
اگر تا دیروز تزویر و ریا میداشتند در کربلا و پس از آن توحش و بی دینی و بی اخلاقیشان دیگر استدلال و بحث نمیخواست
کافی بود انسان باشی!
اکنونِ غزه شبیه کربلای ۶۱ هجری است،
در این حکم که اگر کسی بیدار نشده و وحشی بودن غرب و اروپا را نفهمیده یعنی نمیخواهد بفهمد
یعنی نه انسانیت
نه شرف
نه اخلاق
نه حقوق بشر
نه تکلیف بشر
نه هیچ امر مقدس دیگر را
نمیخواهد بفهمد.
غزه امروز کربلاست و در این کربلا حد وسط وجود ندارد.
اگر طرف مظلوم نیستی خود خود ظالمی!
غزه کربلاست گرچه در عمق مظلومیت و غربت لا یوم کیومک یا اباعبدالله!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا کنون شده چند احساس متضاد را از دیدن یا شنیدن یک صحنه داشته باشید؟!
مثلا شگفتی و غرور و غم و امید؟!
▫️ چرایی سرکشی
۱) دیشب در مراسم جزء خوانی این سوال را مطرح کردم که چرا فرزندان و شاگردان نسبت به والدین و معلمین حرف شنوی سابق را ندارند؟
و با توجه به آیات ۵۱ تا ۵۳ سوره زخرف این پاسخ را عرض کردم که هر گاه احساس عظمت نسبت به کسی وجود داشته باشد اطاعت هم وجود خواهد داشت.
اینجا و اینجا هم توضیح دادم که درک عظمت چقدر در تربیت و بی تربیتی موثر است.
۲) سخنران پیش از خطبه های امروز اهواز یکی از مسئولین محترم دولتی است.
دریغ از یک محتوای فوق العاده یا حتی قابل توجه و نیز قالب و فرم جذاب در این سخنرانی!!🤦
شخصی میگفت در دهه ۶۰ مسئولان ما خود نخبههای کشور و اهل معلومات و مطالعات عمیق بودند.
مردم از حضور پای سخنرانی ایشان احساس رشد در معلومات و تحلیلها میکردند.
اما اکنون اگر رهبر معظم انقلاب را استثنا کنیم اغلب مسئولان ما نه اهل مطالعهاند و نه سخنران خوبی هستند.
عجیب است! در حالی که دسترسیها به منابع اکنون دهها برابر بیشتر از پیش شده است سخنرانیها بیمایهتر و ضعیفتر شده است.
طبیعی است که "حرف شنوی" و "اطاعت" مردم نسبت به این مسئولان محترم کاهش پیدا کند.
چه عظمت و بزرگی از علم و عمل شما درک کردهاند که بخواهند مطیع و قانونپذیر باشند؟
بگذریم که دشمن هم این نقیصه را ده برابر میکند و با دروغ و فریب به خورد مصرف کنندگان مجازی میدهد.
نقل است امام سجاد علیه السلام شب بیست هفتم ماه رمضان تا آخر شب مکرر میخواند:
"اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَی دَارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ"
خدایا دوری از خانه فریب، و بازگشت به خانه جاویدان، و آمادگی برای مرگ پیش از رسیدن آن را روزیام گردان.»
▫️ بلا کشان اسلام ناب!
بعضی از دوستان و عزیزان انقلابی، اظهار کینهها و عقدهها علیه استاد پناهیان را به یک کار غیر اخلاقی تقلیل میدهند.
من تصور میکنم این یک خطای راهبردی است.
سران اصلاح طلبی یک ماموریت عمده برای خود قائلاند و آن سکولاریزه کردن ایران است.
در اینجا توضیح دادم که سکولاریزه کردن چیست، چه ارکانی دارد و چگونه توسط ایشان دنبال میشود.
اکنون اضافه میکنم حمله به استاد پناهیان و آیت الله صدیقی یک نقطه مشترک دارد و آن تخریب نمادهای "اسلامِ حداکثری" است.
اسلامی که دقیقا نقطه مقابل اسلام سکولار است.
اسلامی که روزی شهیدان بهشتی و مطهری، روز دیگر آیت الله مصباح و امروز این اساتید نماد و علمدار آن هستند.
این که پناهیان خطا کرده یا نکرده یا بهتر بود تعبیر دیگری میکرد برای این عده مهم نیست، مهم این است که موقعیتی برای تخریب اسلام حداکثری پیش آمده است.
▫️ راهبرد تبلیغی در محیطهایی که داوطلبانه استقبال نمیکنند!
🔰 روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را جلساتی با موضوع معنای زندگی و الحاد مدرن با بانوان مبلغ در مدارس اهواز داشتم.
پیش از شروع جلسه نخست الحاد مدرن یکی از خانم ها سوال کرد چگونه با الحاد و بی دینی برخی دانش آموزان برخورد کنیم؟
👈 گفتم قدم نخست این است که لزوما الحاد و بیدینی را ناشی از مسائل فکری و فلسفی ندانید!
قدری عجیب به نظر میآید🤨
👈عرض کردم شما راهبرد تبلیغی خود را بر چهار مسأله قرار دهید ان شاء الله تا حد زیادی نتیجه خواهد داد:
۱) قرآن کریم "کفر" را نتیجه بحث های فلسفی نمیداند یعنی جایی نفرموده که چون در استدلالهای فکری نتوانستند از عهده شبهات برآیند کافر شدند بلکه «حالِ بد» را موجب کفر می داند.
و حال بد یعنی شاکر نبودن و مأیوس بودن:
إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكافِرُون (سوره یوسف، آیه ۸۷)
إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً (سوره انسان، آیه ۳)
نا امیدی و ناشکری زمینه مهم کفر است بلکه خداوند کفر را نبود روحیه شاکرانه می داند.
همین طور مأیوس بودن حالت بد و سیاهی است که منجر به کفر می گردد.
البته معنای این سخن کنار گذاشتن مباحث فکری و اعتقادی نیست، ضرورت این مباحث طرد شیاطین است نه دعوت ملائکه!!
پس در مرحله نخست بایست فکری برای امید و شکر کرد.
۲) حتی المقدور لازم است شما را در حال رشد علمی و اهل مطالعه و تعمق در مباحث خودتان ببینند.
اگر بدانند شما سخنان مستند و عالمانه نقل می کنید حتی اگر شما را نپذیرند باز می دانند که این سخنان این شخص مستند و قابل توجه است.
اصطلاحا دانش آموزان باید از شما "درک عظمت" کنند. یعنی بدانند با کوهی از اطلاعات و معلومات منظم و فکر شده روبرو هستند.
👈 نباید تصور کنند بدون مطالعه یا با مطالعات سطحی در کلاس حاضر می شوید.
👈 لازمه چنین امری «رشد مستمر» علمی است. نه فقط مطالعات منسجم بلکه مقاطع تحصیلی و دوره های آموزشی را حتی المقدور بایست گذراند.
۳) مسأله دیگر وجود روحیه انصاف و دوری از تعصب در مباحث علمی و سیاسی و اجتماعی است. انصاف باعث می شود لجاجت طرف مقابل خنثی گردد.
مثلا این که گفته شود پیش از انقلاب هیچ اتفاقی در توسعه اقتصادی کشور نیفتاده است یک بی انصافی بزرگ است.
بله! بگویید توسعه ایران کلید خورده بود ولی یک توسعهی وابسته بود و مثلا فلان مشکلات و تبعات سوء را به دنبال دارد.
اما این که پیش از ایران سیاهی مطلق تصویر و بازنمایی شود یک بی انصافی بزرگ است و به دنبال آن لجاجت در پذیرش توفیقات جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد.
یا بگویید توسعه نامتوازن و غیر عادلانه بوده است و هر جا نفعی برای حکومت نداشته عقب مانده و مفلوک باقی مانده بود.
۴) نکته مهمتر دیگر یکی بودن حرف و عمل ماست.
اگر روحانیت به گفتمان زهد و تقوا و اخلاق الهی دعوت میکند باید خود عامل به این دعوتها باشد.
نمیشود به زهد دعوت کنیم و گوشی ۵۰ میلیونی دست بگیریم!
نمیشود از اخلاق حسنه پیامبر و امام مجتبی در مقابل جاهلان تعریف کنیم ولی خود از آن بویی نبریم!
نمیشود علم و فکر را ارزش دینی معرفی کنیم ولی در عمل نه اهل فکر باشیم نه اهل علم!
▫️بخشهایی از خطبه ۲۷ امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه:
🔰برکات فوقالعاده جهاد
و
آثار و نتایج ترک جنگ و جهاد:
👈جهاد، درى است از درهاى بهشت كه خداوند آن را بر وى خواصّ دوستان خود گشوده،
و لباس تقوى و پرهيزكارى است،
و زره محكم حقّ تعالى و سپر قوىّ اوست.
پس هر كه از آن دورى كرده و آن را ترك كند
1⃣ خداوند جامه ذلّت و خوارى و رداى بلاء و گرفتارى به او مىپوشاند،
2⃣ و بر اثر اين حقارت و پستى زبون و بيچاره میشود،
3⃣ و چون خداوند رحمت خود را از دل او برداشته به بى خردى مبتلى گردد،
4⃣ و به سبب نرفتن جهاد و اهميّت ندادن به اين امر مهمّ از راه حقّ دور شده در راه باطل قدم مى گذارد،
5⃣ و به نكبت و بيچارگى گرفتار گرديده، از عدل و انصاف محروم میشود.
▫️جنگ خوب است!
(بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهدا علیه السلام)
🔰 عزیزان من! بعضی کسان، از اسم جهاد میرمند!
👈 خیال میکنند که تأسیس یک کشور، ایجاد یک تمدّن، نظم در زندگی، پیشرفت در زندگی مادّی و معنوی و رفاه مشروع برای انسانها، با جهاد نمیسازد و جهاد ضدّ اینهاست!
👈 چه خطایی! چه غلطی! بدون جهاد، هیچ چیز به دست انسان نمیآید؛ نه دنیا و نه آخرت!
👈 بدون جهاد، در مقابل گرگِ بی دست و پای بیابان هم نمیشود ایستاد؛ چه رسد به گرگهای بسیار بسیار خطرناک دنیای سیاست و دنیای اقتصاد و سرپنجههای خونینی که میلیونها انسان را دریدند و نابود کردند و خوردند و بردند!
👈مگر یک ملت بدون جهاد میتواند سرش را بالا بگیرد؟
مگر یک ملت بدون جهاد میتواند طعم عزّت را بچشد؟
مگر یک ملت بدون جهاد میتواند در میان ملتهای دنیا شأن و موقعیتی پیدا کند؟
۱۳۷۷/۰۷/۲۶