eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1هزار دنبال‌کننده
601 عکس
205 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹شعر مصیبت ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ مثلِ بغض از وسط حنجره برخاسته ایم همچو اشک از غم یک خاطره برخاسته ایم با دو صد حاجتُ و درد و گره برخاسته ایم به هواى حرم سامره برخاسته ایم روضه ی غربت تو حالِ عجیبى دارد هرکه نامش حسن است ارثِ غریبى دارد جان به قربانِ دلت جان به فداىِ سر او فرق ها داشت نگاهِ تو و چشم تر او که تفاوت بکند ، همسرتو .. همسر او طعنه بسیار شنیده دل غم پرور او حسنِ سامره صحن حرمش محترم است حسنى بینِ بقیع است که او بى حرم است یاحسن ، آهِ تو پرداختنى میخواهد یاحسن ، داغِ تو بر سرزدنى میخواهد یاحسن ، نام تو دور از وطنى میخواهد یاحسن ، روضه ی تو سوختنى میخواهد دل تو تنگِ مدینه است که دلگیر شدى مادرى هستى عزیزم تو اگر پیر شدى خانه کوچکِ تو هیچ کم از زندان نیست خالى از آمدن و رفتن زندانبان نیست بینِ یک مشت نگهبان که بوىِ ایمان نیست زندگى با زن و بچه بخدا آسان نیست خانه ات امنیت از دست نگهبانان داشت؟ واقعا ایمنى از حمله ی نااهلان داشت؟ اصلاً این غصه به پیمانه تو ریخته اند؟ اصلاً آقا سر پروانۀ تو ریخته اند؟ شعله بر دامنِ کاشانۀ تو ریخته اند؟ چهل نفر در وسط خانۀ تو ریخته اند ؟ راهِ ناموس ترا بسته کسى در کوچه؟ همسرت را زده پیوسته کسى در کوچه؟ کوچه اى بود مدینه، که زنى خورد زمین ناگهان مادرتان با زدنى خورد زمین .. فاطمه با لگدِ بد دهنى خورد زمین .. حسن عسکرى، آنجا حسنى خورد زمین .. قسمت این بود که او درد و مِحَن جمع کند گوشوار از وسط کوچه حسن جمع کند قسمت این بود از این داغ تو را هم دادند به تو هم موى سپیدى و قدى خم دادند در جوانى پسر فاطمه را سَم دادند به لبِ خشک تو از جام مُحرم دادند عطش پیکر مسموم تو میگفت حسین .. نفسِ تشنه‌ی حلقوم تو میگفت حسین .. پسرى داشتى و آب به لبهاىِ تو ریخت لحظه ی تشنگى‌ات گریه به غمهاىِ تو ریخت اشک بالاى سر پیکر تنهاى تو ریخت خاکها بر سرش از ماتم عظماى تو ریخت روى زانوىِ پسر بودى و عطشان نشدى حسنِ فاطمه صد شکر که عریان نشدى پسرى داشتى و زود کفن کرد ترا کفنِ فاخر و شایسته به تن کرد ترا درخور شأن تو تشییع بدن کرد ترا تیرباران چه کسى مثل حسن کرد ترا؟ نیتم بود حسین و ز کفن میگفتم ناخودآگاه همش یاد حسن می افتم .. خواهرى داشتى و حرمت او حفظ شده احترام دل بى طاقت او حفظ شده بعد تو روسرىِ عصمت او حفظ شده دست بسته نشده عزت او حفظ شده خواهرت بزم شراب و سر بازار نرفت به اسیرى وسط مجلس اغیار نرفت
🔹 از بد حادثه اینجا به پناه آمده‌ایم! رهبری عظیم الشان فرمودند: "دعا، توسل و استغفار برای دفع بلا، اهمیت معجزه‌واری دارد. همه آنچه برای مقابله با کرونا گفته شد در حکم ابزار است و آنچه به این ابزارها، جان و روح می‌بخشد پروردگار متعال است که باید با دعا و تضرع، نظر لطف الهی را که همواره شامل حال ملت ایران بوده است، برای عبور از این گردنه نیز جلب کرد". ◽️پیشنهاداتی برای دعا و تضرع: ۱. چهل زیارت عاشورا را دوباره شروع کنیم و ثوابش را به مادر بزرگوار امام زمان علیه السلام اهدا کنیم، اگر‌ هنگام زیارت روضه مختصری هم برای خودمان بخوانیم که نور علی نور است. ۲. هفته‌ای یک بار نماز جعفر طیار را بخوانیم که در شدائد و سختی‌ها مجرب است. ۳. قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در سه وعده نماز را فراموش نکنیم. ۴.  زیاد بگوییم : " یا صاحب الزمان ادرکنا" ۵. هفت مرتبه آیت‌الکرسی در روز برای شفای بیماران را نیز در دستور کار قرار دهیم.
🔹 نیت خوب برای استجابت دعا مضمون دعای هفتم صحیفه سجادیه بسیار عالی است، حضور پررنگ خداوند در زندگی و اشراب اضطرار به حضرت حق در روح آدمی در یک دعای کوتاه و فوق العاده. در یک فراز فرموده است: وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِک، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِک. یعنی: مرا به خاطر گرفتاری و چیرگی غم از رعایت واجبات و به کار بستن مستحبات خود باز مدار. نیت خوب سبب استجابت دعاست، خداوندا! عافیت بده تا فرصت و زندگی‌ام هزینه و خرج بیمارستان‌ها و دوا و دکتر نشود! خدایا! می‌خواهم زندگی‌ام سبب اعتلای کلمه توحید و تحقق ولایت الهیه گردد، مرا به سبب همّ و غمّ بیماری از وصول به این اهداف باز مدار! و شاید -تاکیدا شاید- گاهی گرفتاری‌های ما بدین سبب باشد که خداوند دیده است وقتی بیکار می‌شویم، می‌شویم مرتع شیطان، دستمان را با بیماری بند می‌کند که خیلی سقوط نکنیم. الهی العفو!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما این ویدئو را مشاهده کنید! خیلی از فارسی زبان‌های فضای مجازی، هم‌وطن من و شما نیستند. مسمومیت و فحاشی علیه نظام و ولنگاری اخلاقی حاکم در توییتر و اینستاگرام ناشی از غلبه کمّی کاربران سازمان منافقین است. پ‌ن ۱ : این سخن هرگز بدین معنا نیست که خطر این عده را دست کم بگیریم بلکه برای آن است که در شناخت مردم خودمان دچار خطای محاسباتی نشویم. پ‌ن۲: تاثیر این توهم آن است که بسیاری ممکن است همرنگ جماعت شوند، از این رو آگاه سازی حداکثری مردم لازم است. پ‌ن۳: تعداد قابل توجهی نیز در وزارت خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی به همین کار مشعغول‌اند.
🔹آقای وزیر!با مردم حرف بزنید 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱. همه در هواپیما نشسته بودیم‌ و منتظر تیک‌آف برای پریدن، ولی پرنده نمی‌پرید! نیم ساعت گذشت و هم‌چنان نپرید، کم کم صدای مردم در آمد، اعتراض‌ها زیاد شد و هیچ کس هم نمی‌دانست چرا معطل مانده‌ایم؟ مهماندارها رفت و آمد می‌کردند و به اعتراض کسی توجه نمی‌کردند. دقیقه ۴۵ انتظار یکی از مهماندارها برای چند آقای محترم که در ردیف جلوی من نشسته بودند توضیح داد که سانحه مختصری برای یک جنگنده روی باند رخ داده و مانع هر گونه نشستن و برخاستن شده است. به خانم مهماندار گفتم: " به آقای خلبان بگویید همین مساله را برای مسافران توضیح دهد"! کمتر از دو دقیقه بعد خلبان جریان را توضیح داد، همه ساکت شدند و آرام، و چند دقیقه بعد هم صدای غرش موتور برای تیک‌آف بلند شد. 🍃🍃 ۲. مسئولین جمهوری اسلامی یک ایراد بسیار بزرگ دارند و آن این که خیلی وقت‌ها حسن تصمیم دارند اما حسن تبیین خیر! همین سکوت ‌اشتباه است که زمینه زبان‌درازی و دروغگویی و تفاسیر نادرست و مکارانه بی‌بی‌سی و شرکا را فراهم کرده است. به یاد آرید که اگر این روحیه شفاف سازی بعد از زدن هواپیمای اوکراینی بود و نیروهای نظامی می‌گفتند: "قضیه در دست بررسی است، لطفا عجول نباشید"! چقدر از هزینه‌های بعدی می‌کاست. 🍃🍃 ۳. آقای نمکی عزیز! برای مردم توضیح دهید چه اتفاقی افتاده؟ چرا مرگ و میر روزانه ۴۰-۳۰ نفر، ده برابر شده؟ چرا اجازه داده شده داروهای سازمان جهانی بهداشت بر بیماران ایرانی آزمایش شود؟ چرا اجازه نمی‌دهید داروهای طب سنتی نیز آزمایش شود؟ نگذارید متوهمان داخلی و شیادان خارجی هزار توهم و دروغ و دغل را به خورد مردم دهند. کار تبیین را صرفا به "خانم مهماندار" هم واگذار نکنید! اگر مشکل از مسافرت‌ها یا مراسمات محرم بوده یا فاصله‌نگذاری اجتماعی یا هر چیز دیگری، بگویید! مردم‌ گوش می‌کنند چون هنوز اعتماد دارند. آقای وزیر! برای مردم صحبت کنید!
🔹دعوت با سب و لعن نمی‌شود 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 پدربزرگ بنده اهل علم بود و البته اهل ادب و اهل جهاد و مبارزه، اواخر عمر شریف‌شان آمده بودند قم، گاهی که خدمتشان می‌رسیدم ایشان با بیان دلنشینی که داشتند از خاطرات گذشته می‌گفتند. یک‌بار تعریف کردند: دوست اهل ادبی داشتم که کویتی بود و اهل سنت، دوست ایشان برداری داشته که مدتی وزیر فرهنگ کویت بوده است و خلاصه خانواده اهل علم و فرهنگی بوده‌اند. خلاصه، ایشان می‌گفتند سالها نتوانستم به کویت سفر کنم و بعد از مدت مدیدی که به کویت رفتم دوست قدیمی‌مان را پیدا کردم که شیعه شده بود!! با تعجب گفتم داستان چیست؟ گفت: یک روز به کتاب‌فروشی رفتم و کتابی سفارش دادم. مغازه‌دار گفت باید از انبار بیاورم. من نشستم و منتظر ماندم. روی میز مغازه‌‌دار کتابی بود و من از باب بیکار نماندن شروع کردم به تورق کتاب. دیدم مناظره مکتوب یک عالم شیعه و یک عالم سنی است. اما عالم شیعه خیلی پخته و عالمانه و محققانه سخن می‌گوید. باورم نمیشد شیعیان حرفی برای گفتن داشته باشند. کتاب مرا جذب کرد، آن را خریدم، محتوایش مجبورم کرد کل شب را بیدار بمانم و مطالعه کنم، دیدم حرف حساب می‌زند. مدتی در حیرت بودم تا بالاخره تصمیمم را گرفتم و به ولایت امیرالمومنین علیه السلام و یازده فرزند معصومشان معترف شدم اما از خانواده‌ام پنهان می‌کردم. تا این که یک روز به برادرم گفتم: تا کنون به استدلال‌های مذهب شیعه فکر کردی؟! گفت: شیعیان مگر استدلالی هم دارند؟ یک مشت انسانِ .... کتاب را به او نشان دادم، او را هم بیچاره کرد و یک شب هم او بیدار بود و بالاخره او هم شیعه شد. 🍃🍃🍃🍃 اسم آن کتاب "المراجعات" بود و اسم آن عالم سید عبدالحسین شرف الدین. شرف‌الدین در هیچ کجای کتاب سب و طعن و لعن نکرده است.
جناب استاد پناهیان نقل می‌کردند: آیت الله حق‌شناس می‌گفتند مدتی که تلاوت هر شب سوره واقعه را ترک نمی‌کردم آن‌قدر خداوند برای من از طرق مختلف رزق و روزی می‌فرستاد که دیگر خواندنش را ترک کردم!! عبدالله بن مسعود از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده است: "من قرا سورة الواقعة کل لیلة لم تصبه فاقة ابدا". هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند هرگز فقیر نخواهد شد. https://eitaa.com/elmetawhid
از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده است: : مَنْ أَمَّلَ فَاجِراً كَانَ أدنى عُقُوبَتِه اَلْحِرْمَانَ (بحار، ج۷۵، ص ۸۳) کسی که به فاجری برای روزی‌اش امید داشته باشد کمترین عقوبت او حرمان و محرومیت است. تحریم امروز را آنها رقم زدند که به اوبامای مودب امید داشتند، امید به بایدن چه می‌خواهد بر سر این ملت بیاورد؟! چندان انتظار رای آوردن بایدن را می‌کشند که اگر برای ظهور امام عصر علیه السلام داشتند شاید نتیجه‌های خوبی حاصل می‌شد. ما نه به فیل‌ها دل بستیم و نه از الاغ‌ها دل خوشی داریم. هر کدامشان به یک صورت موذی‌اند. پ‌ن۱: امید به چین و روسیه هم در مقال می‌گنجد. پ‌ن۲: امید داشتن غیر از آن است که مسیرهای متعارف و حلال و قرآنی کسب روزی طی شود ولی اتکال به خداوند باشد. https://eitaa.com/elmetawhid
🔹 ذلیل راحت‌طلبی‌ شده‌ایم! 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ۱. جنگ سخت آن است که تحمیل اراده با حمله نظامی ولشکرکشی صورت پذیرد، در جنگ نرم تحمیل اراده بسیار خزنده است و قلب و مغز با شهوات و شبهات تحت اراده دشمن قرار می‌گیرد. اما جنگ نیمه سخت، اراده را از طریق تشویق و تنبیه پی می‌گیرد؛ اگر مطابق میل فلان ابرقدرت رفتار کردید شما را تشویق می کند (مثلا عضو سازمان تجارت جهانی می ‌شوید) والا تنبیه‌تان می کند. رایج ترین ابزار تنبیه، تحریم اقتصادی است. 🍃🍃 ۲. تحریم معمولا یک‌سویه اعمال می‌شود ولی باید بدانیم کشورهای - به اصطلاح- توسعه یافته دست‌کم از سه جهت احتیاج شدید به کشورهای - به اصطلاح- در حال توسعه دارند و می‌شود تحریم را دوسویه کرد: اول. انرژی  که نوعا زیر پای کشورهای در حال توسعه است، دوم. این کشورها بازار گسترده و غیرقابل چشم‌پوشی برای تولید کنندگان دارند، سوم، قوام دانشگاه‌های کشورهای توسعه یافته خصوصا آمریکا و کانادا وابسته به جوانان کشورهای در حال توسعه است. 🍃🍃 ۳. مع‌الاسف کشورهای اسلامی در دام تقسیم‌بندی جعلی "توسعه یافته" و "در حال توسعه" افتاده‌اند. اما علی‌رغم این انفعال می‌توانند حسابی حال آن گروه خودبرتربین را خوب بگیرند، با چه چیز؟ اولا با کنترل انرژی، ثانیا با تولید علم نکردن برای ایشان، (یعنی ذهن و مغزشان را به سادگی در اختیار آنها نگذارند)، ثالثا با مصرف نکردن و بازار رایگان در اختیار ایشان قرار ندادن. خب! چرا نمی‌توانیم از این اهرم‌ها استفاده کنیم؟ پاسخ ساده است: چون راحت‌طلب، رفاه‌طلب و لذت‌طلب شده‌ایم. معلوم‌ است که استفاده از کالای فرانسوی یا آلمانی و یا حتی آمریکایی راحت‌تر، بهتر و طولانی‌تر است اما این راحتی را به قیمت ذلیل شدن و توهین به اعتقاداتمان می‌توانیم بپذیریم؟!! من به این این عینک فروش عزیز احترام می‌گذارم و از او انرژی گرفتم که کالای فرانسوی استفاده نکنم. https://eitaa.com/elmetawhid
🔹 وحدت را از جیبمان درنیاورده‌ایم! ◽️گزارشی از مساله "وحدت" در بیان آیت الله العظمی خوئی 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱. برخی چنان علیه وحدت شیعه و سنی موضع می‌گیرند و خود را حق به جانب و ولایی حساب می‌کنند که گویی مساله وحدت را از جیبمان درآورده‌ایم. مساله وحدت کاملا مستفاد از روایات و سیره اهل بیت علیهم‌السلام است و باید توجه داشت شیعیانی که به مساله تقیه توجه نمی‌کنند مشمول لعن امام صادق علیه‌السلام هستند. (أَنَّهُ قِيلَ لَهُ إِنَّا نَرَى فِي اَلْمَسْجِدِ رَجُلاً يُعْلِنُ بِسَبِّ أَعْدَائِكُمْ وَ يَسُبُّهُمْ فَقَالَ مَا لَهُ لَعَنَهُ اَللَّه! [ بحار،ج ۷۱، ص ۲۷۱] 🍃🍃🍃 ۲. وحدت همان تقیه مداراتی است که فقها درباره آن بحث کرده‌اند و در اینجا از منظر فقیه بزرگ شیعه آیت الله العظمی خوئی این مبحث را طرح کرده‌ایم. تقیه به سبب دو منشأ، واجب یا مستحب است: اول منشأ خوف از ادیان و مذاهب دیگر در صورت ظلم آنهاست که بالاتفاق همه معتقدند اینجا تقیه واجب است. منشأ دیگر مداراست حتی اگر خوفی هم در میان نباشد که این موضوع اختصاص به اهل سنت دارد. به این نوع تقیه، تقیه مداراتی گفته می‌شود که همان وحدت و برادری شیعه و اهل سنت است. از نظر روایی الی ماشاءالله روایات فراوانی داریم که دال بر تقیه خوفی و نیز تقیه مداراتی هستند، در کتب فقهی (مثل حضرت امام و آیت الله خویی) پنج دسته روایت بر این مسأله ذکر می کنند:   اول- روایات دستور به حسن معاشرت و حسن همجواری با اهل سنت،   دوم- روایاتی که دستور به نماز خواندن پشت سر اهل سنت می دهند،   سوم- روایاتی که نماز پشت سر اهل سنت را مجزی و کافی می‌دانند، [ مثلا راوی می‌گوید به امام عرض کردم معمولا تظاهر به نماز پشت سر اهل سنت می‌کردم، ولی یک بار دیرتر رسیدم و امام جماعت در رکوع بود، آیا نماز را دوباره بخوانم؟ امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: به همان که خواندی اکتفا کن که از بهترین نمازهایی است که خواندی!!] چهارم- روایاتی که نماز جماعت پشت سر اهل سنت بعد از نماز فرادا را مستحب می دانند، پنجم- روایاتی که ائمه علیهم السلام فرموده اند هر کس تقیه را رعایت نکند از ما نیست.   آیت الله خویی درباره این دسته اخیر فرموده:   "روایاتی که دلالت دارد از ما نیست هرکس تقیه را شعار (لباس رویین) و دثار (لباس زیرین) خویش قرار ندهد، ناگزیر باید حمل شود بر تقیه مداراتی؛ مانند حضور در مجالس آنان و شرکت در نمازشان؛ زیرا در تقیه مداراتی ترس از ضرر شرط نیست و ممکن نیست این گونه از روایات بر تقیه خوفی حمل گردد؛ چرا که چنین تقیه ای مشروط به وجود ترس از ضرر است و پر واضح است، از کسی که نسبت به او امان هست، ترس وجود ندارد. (موسوعه الامام الخوئی، ج ۴، ص ۳۱۸)   https://eitaa.com/elmetawhid
🔹 دل عالمی بسوزی چو عذار بر فروزی! 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱. در حکمت الهی و بر اساس قاعده "امکان اشرف" معتقد می‌شوند اگر خلق مخلوقی با بیشترین کمالات ممکن، امکان داشته باشد از جانب خداوند منعی نیست و چنین مخلوقی را خلق می‌کند. ۲. بیشترین کمال ممکن، عقلا آن است که موجودی تمام کمالات حضرت احدیت را منهای غنای ذاتی و بی‌نیازی حضرت حق داشته باشد. ۳. این‌ موجود شریف چندان شبیه خداوند است که بر حسب روایتی از امام رضا علیه‌السلام‌ ملائکه ابتدائا او را با خداوند اشتباه گرفتند و آن نور منور نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است: "انَّ أَوَّلَ مَا خَلَقَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ خَلْقُ أَرْوَاحِنَا فَأَنْطَقَنَا بِتَوْحِيدِهِ وَ تَحْمِيدِهِ ثُمَّ خَلَقَ اَلْمَلاَئِكَةَ فَلَمَّا شَاهَدُوا أَرْوَاحَنَا نُوراً وَاحِداً اِسْتَعْظَمُوا أَمْرَنَا فَسَبَّحْنَا لِتَعْلَمَ اَلْمَلاَئِكَةُ أَنَّا خَلْقٌ مَخْلُوقُونَ وَ أَنَّهُ مُنَزَّهٌ عَنْ صِفَاتِنَا فَسَبَّحَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ بِتَسْبِيحِنَا وَ نَزَّهَتْهُ عَنْ صِفَاتِنَا فَلَمَّا شَاهَدُوا عِظَمَ شَأْنِنَا هَلَّلنا لِتَعْلَمَ اَلْمَلاَئِكَةُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ أَنَّا عَبِيدٌ وَ لَسْنَا بِآلِهَةٍ يَجِبُ أَنْ نُعْبَدَ مَعَهُ أَوْ دُونَهُ" ترجمه: اوّل موجودى كه پروردگار عالميان آفريد ارواح ما بود، پس از آفريدن،آن را به توحيد و تحميدش گويا ساخت سپس فرشتگان را آفريد، ايشان وقتى مشاهده كردند كه ارواح ما يك نور است امر ما را بزرگ شمردند و ما براى اين كه فرشتگان بدانند مخلوق حضرت جلال هستيم و او از صفات ما مخلوقات مبرّا است حضرتش را تسبيح و تنزيه نموديم،فرشتگان كه چنين ديدند آنها نيز با تسبيح ما به تسبيح حقّ‌ پرداخته و حضرتش را از صفات ما منزّه نمودند. و لا اله الا الله گفتیم چون شأن ما را با عظمت ديدند تا بدانند معبودى غير از حقّ‌- جلّت عظمته-نيست و ما بندگان او بوده و آفريدگار نيستيم که با او یا پایین‌تر از او عبادت شویم.  https://eitaa.com/elmetawhid
◾موریانه‌ها! ۱. یکی از دانشجویان صنعتی شریف تعریف می‌کرد: جمعی از بچه‌های دانشگاه‌مان موفق شدند فیلتر تصفیه‌ای برای کارخانه‌های بزرگ تولید کنند که می‌توانست تا ۷۰ درصد مانع آلودگی هوا شود. رفتیم نزد خانم محیط زیست که ابتکارش زبانزد بود! ابتدا استقبال کرد و قراری معلوم شد تا طرح وقطعه را به سازمان متبوعش ببریم،. وقتی مراجعه کردیم در کمال ناباوری دیدیم این خانم، گویا آن خانم نبود، شروع کرد به پرخاش که شماها قصد سیاسی‌کاری دارید و می‌خواهید چهره دولت را لکه‌دار کنید و ما هم دهانمان باز و دستی از پا درازتر برگشتیم! البته آن خانم‌ راه حل بهتری داشت؛کارخانه‌های جنوب شهر تهران را تعطیل کرد! ۲. دوست دیگری در وزارت علوم بود که می‌گفت عده معلومی در وزارتخانه کاشته شدند تا تحصیل‌کرده‌های خارج از کشور که به مملکت بازگشته‌اند را چنان سر بدوانند و پاس‌کاری تمیز بین راهروهای وزارت‌خانه و غیره انجام دهند که پشیمانی از بازگشت سراسر وجودشان را بگیرد و با اعلام یک استوری خبر از سقف کوتاه ایران دهند و دوباره برگردند. خب البته موفق هم بوده‌اند! ۳. از این دست موارد زیاد شنیده‌ایم که گفتنش به اطاله می‌انجامد ولی می‌دانیم نفوذ کننده، جاسوس نیست تا احتیاج به ارتباط خارجی داشته باشد، کارش گرفتن یک پست کلیدی یا غیر کلیدی است تا به جای تصمیم الف، تصمیم ب را بگیرد و به جای زید، عمرو را به کار بگیرد تا ظاهر کار این باشد که همه چیز سرجای خودش است اما موریانه خبیثش معیشت و تولید و پیشرفت و حتی امنیت را بخورد. ۴.  آقای وزارت اطلاعات! آقای سازمان اطلاعات سپاه! شما که سربازان گمنام ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید، دیروز حضرت نائب الامام نمره خوبی در مقابله با نفوذ به شما نداد. قریب به ۸ سال پیش گفتند جلوی نفوذ را بگیرید! دیروز هم دوباره از مقوله امنیت داخلی، نفوذ را مخل امنیت شمرد میان این همه مساله و مشکل، پیداست کارتان خوب نبوده. آخر برادران! ای به فدای گمنامی‌تان! از این دولت بی‌عرضه که مدتی است دست به مفاتیح شده و امن یجیب می‌خواند تا الاغی جای فیلی را بگیرد که دلمان خون است، شما نگذارید نفوذی‌های حرامی کار را بر ملت تنگ‌تر کنند! چونان سید القضات تسامح را کنار بگذارید و رحم روا مدارید! امید است آنها که رخنه کردند را از عالی‌ترینشان تا دانی‌ترین‌ها را در تور خواری و خفت بیندازید. سایه‌تان مستدام! https://www.instagram.com/p/CHMy67on7az/?igshid=1jelomzmxehc7
سرطان قلوب ۱. این که غرب گراها مشتاق و ذوق زده رأی آوردن «بایدن» هستند معنایش این نیست که ما مشتاق «ترامپ»یم! این دو، طرفین نقیض نیستند که اگر این را قبول نداشتی ضرورتا باید آن طرف را بپذیری، اتفاقا ما با این حرام زاده مو زرد پدرکشتگی عجیبی داریم. ۲. ناراحتی غرب گراها از ترامپ این نیست که او خیلی بد است، بلکه ناراحتند چون او بد بدی می کند، مثل دموکرات ها بلد نیست «اتو کشیده» و «شیک» بدی کند، و در یک کلام ناراحتند که نمی شود با ترامپ صریح اللهجه بی سیاست، ملت ایران را فریب داد تا دست دوستی با آمریکا را دراز کنند اما با دموکرات های مودب می توان! ۳. خنده دار این است که تلاش عجیبی دارند مشکل را محصور در «ترامپ» کنند غافل از این که آمریکایی که در آن مثل «ترامپ» می تواند به قدرت برسد غیر قابل اعتماد است. ۴. قرآن این جماعت را «مریض القلب» و «منافق» می خواند: «مریض القلب» اند لذا ازترس سایه جنگ، در ارتباط زدن با ولایت طاغوت سرعت و مبادرت دارند، (فَتَرَى الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى‏ أَنْ تُصيبَنا دائِرَة. ۵۲سوره مائده) «منافق» اند و در نتیجه به وعده های الهی ایمان ندارند و هنگام سختی ها و جمع شدن قدرت ها علیه کشورشان، خود را تنهای تنها می بینند (وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً (احزاب۱۲) https://eitaa.com/elmetawhid
◾وای بر بزک کنندگان ایالات متفرقه آمریکا! ۱. یکی از دوستان نقل می‌کرد: در یک موقعیت خاص یکی از بازیگران مشهور سینمای ایران موضع انقلابی گرفته بود که سبب خوشحالی نیروهای انقلابی و کدورت خارجی‌ها شده بود. این بازیگر را در همایش‌ها و جلسات بچه حزب اللهی های جوگیر می‌آوردند و از او تجلیل می‌کردند اما او در دل غمگین بود. دوستش می‌گفت به او گفتم: تو را چه شده؟ تو هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی توسط آن طرفی‌ها این مقدار تجلیل نمی‌شدی که اکنون برایت نوشابه باز می‌کنند! چرا هنوز غمگینی؟! گفت: بله! هیچ وقت آن طرف تحویلم نمی‌گیرند ولی این که از چشم‌شان افتادم را نمی‌دانم کجای دلم بگذارم!!! ۲. یک مریضی قلب همین است که برخی میلیون‌ها تشویق خودی‌ها را به اندازه ذلیل و عبد بودن آمریکایی‌ها دوست نمی‌دارند: الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَآءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ( نساء ١٣٩) ۳. در تحیرم که هنوز عده‌ای این ایالات متفرقه را بزرگ می‌دانند و چنان ذوق زده شدند که گویا تمام عزت را نزد ایشان می‌یابند! به راستی که مریض القلب هستید!
◽️دعایی برای نابودی دشمن ۱. همه ما با دعای جوشن کبیر آشنایی داریم ولی دعای جوشن صغیر را کمتر می‌شناسیم. جوشن صغیر علاوه بر مضامین متعالی در باب معارف توحیدی، مشتمل بر فرازهای دلچسب رابطه عبد و مولاست و اگر یک بار با دقت به مفاهیم و گزاره‌ها خوانده شود جذابیتش معلوم می‌گردد. ۲. این دعا شان نزولش برای غلبه بر دشمن است و حضرت موسی‌بن‌جعفر علیهماالسلام آن را برای دفع شر خلیفه عباسی قرائت فرمودند. ۳. در این ایام که هم گرفتار دشمن خارجی و هم منافقین داخلی هستیم، هم از سویی رسانه‌های خبیث، دروغ‌گو و رذل در حال فرسوده‌سازی روح و روان ملت هستند و از سوی دیگر نفوذی‌های بی‌شرف معیشت مردم را گروگان گرفته‌اند خوب است این دعا را در دستور خود قرار دهیم. ‌پ‌ن: متن دعا سنگین و ثقیل است و حتما برای دفعات نخست احتیاج است همراه صوت خوانده شود.
◽️چرا رهبری دولت را کنار نمی‌زند؟ تصمیم عاقلانه در مقابل دولتی که تبدیل به خون دل برای ملت شده و برای رسیدن به مقاصد خود از اجرای پلیدترین سیاست‌ها فروگذار نمی‌کند چیست؟ درست است که رهبری می‌تواند حکم تنفیذش را پس بگیرد و مجلس حق استیضاح دارد اما اجرای قانون همیشه و همواره محتاج عقلانیت است و اجرای متهورانه قانون از هر زاویه‌ای نظر شود مردود است. آنها که با فضای فرهنگ دینی انس ندارند می‌توانند آمریکا را مشاهده کنند؛ رئیس دولت آمریکا یک شخص دیوانه و دور از حالت اعتدال است، به خاطر پول‌دار بودنش و تطمیع‌های متعدد توانسته به قدرت برسد، در مساله کرونا خودشان اذعان دارند بسیار افتضاح عمل کرده، در مجلس سنا استیضاح شد و اتفاقا رای هم آورده، به گفته دموکرات‌ها با ترور سردار سلیمانی عزیز، جان آمریکایی‌های زیادی را به خطر انداخته، از معاهدات بین‌المللی یک طرفه خارج شده و اعتبار آمریکا را خدشه دار کرده، سبب انزوای آمریکا بین اروپایی‌ها و بقیه دنیا شده، و خلاصه سبب دردسرهای زیادی برای دولت و ملت آمریکا شده است، اما؛ اما نظام حاکم بر آمریکا می‌داند کنار زدن این آدم در میانه ریاست جمهوری، هزینه بیشتری دارد، یعنی ترجیح می‌دهد از کشته‌های کرونا پشته درست شود و به قول خودشان خطر ایران و اقمارش در خاک آمریکا هم تهدیدشان کند و از سوی دیگر بی‌اعتباری بین‌المللی را موقت تجربه کنند اما بگذارند دولت به انتهایش برسد و با شیوه به اصطلاح دموکراتیک او را کنار بزنند. حال یا به این دلیل است که مشق دموکراسی کنند و به مردم یاد بدهند نزاعشان را در صندوق رای حل و خلاصه کنند، یا به این سبب است که از شر این حرام‌زاده مو زرد می‌ترسند که بلوایی به پا کند. ◽️اینجا هم آسمان همان رنگ است؛ درست است که دولت بی غیرت و بی‌عرضه‌ای بر سر کار است که حاضر است حتی معیشت ملت را گروگان بگیرد تا منظورش را تحمیل کند، اما همین دولت که قبلا گفته بود به برادرم دست بزنید  اعلام جنگ می‌کنم قابلیت آن را دارد که نزاع داخلی به پا کند. گاهی باید خار در چشم و استخوان در گلو تحمل کرد.
◽️چگونه بحث سیاسی کنیم؟ حساس نشو! 🔹گفت: «لعنت به جواب‌هایی که بعد از دعوا یادت می آید»! واقعیت این است که روح ما تحمل چند کار مختلف هم‌ز‌مان را ندارد و به قول عرفا مظهر «لا یشغله شأن عن شأن» نیست، هنگام مشغولیت به یک کار از کار دیگر باز می‌ماند. دلیل این که هنگام رانندگی صحبت کردن با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن ممنوع است همین است. 🔸چرا هنگام بحث پاسخ‌های مناسب را فراموش می‌کنیم؟ دلیل «علم النفسی»‌اش این است که چون عصبانی می‌شویم. به قول حکما وقتی قوه غضبیه فعال می‌شود می‌خواهد خود را ارضا کند، در آن هنگام قوه عاقله کار نمی کند، به بیان بالا وقتی روح با قوه غضبیه مشغول می‌شود دیگر از قوه عاقله انتظار پاسخ های مناسب و صحیح نداشته باشید چون از کار می افتد!! 🔸از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است: «أحضَرُ النَّاسِ جَواباً مَن لَم يَغضَب» یعنی «حاضر جواب‌ترین مردم کسی است که هنگام بحث، عصبانی نشود». 🔹توصیه های راهبردی: ۱.بحث سیاسی، ذاتا داغ و پرحرارت است و سبب گرم شدن بدن هم می شود بنابراین هنگام بحث تنفس عمیق را که سبب خنک شدن است فراموش نکنید. ۲.قبل از شروع بحث بنا را براین بگذارید که با ادب کامل گفتگو صورت پذیرد، معمولا آنچه سبب عصبانیت می‌شود بی احترامی و توهین به عقاید و شخصیت های محبوب طرفین است. ۳. بعضی اشخاص دارای بیماری روانی‌اند و از روی قصد می‌خواهند دیگران را عصبانی کنند، با این اشخاص یا بحث نکنید یا اگر مجبور به بحث شدید تلاش کنید دائما به خود این نکته را متذکر شوید که من با یک بیمار روبرو هستم! ۴. این را بدانیم که بعضی از ثواب های دنیوی و اخروی فقط بر اثر تحمل و مدارای با دیگران به انسان تعلق می گیرد، به این روایت فوق العاده توجه کنید: یک شخص مسیحی به امام باقر رسید و به ایشان گفت : «انت بقر»! [با عرض معذرت از ساحت مقدس امام عظیم الشأن‌مان] حضرت با متانت فرمودند: «لا! أنا باقر» دوباره با جسارت گفت: «مادرت طبّاخه (آشپز) بود». حضرت فرمودند: «این حرفه و شغل او بوده است». جسارتش را بیشتر کرد و گفت: «مادرت زنی سیاه و بد دهان بود»، حضرت فرمودند: «اگر تو راست می گویی خداوند مادرم را ببخشد واگر دروغ می گویی خداوند تو را ببخشد». الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایۀ امیرالمومنین و الائمۀ المعصومین https://eitaa.com/elmetawhid
▫️چگونه بحث سیاسی کنیم؟ (۳) دل آرام جوی! 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔹 ۱. کارگاه سخنرانی گذاشته بودند برای مبلغین و ما هم به عنوان مبلغ بایست حاضری می زدیم. در یکی از جلسات، یکی از اهل تمیز در حوزه روان شناسی دعوت شده بود تا بحثی ارائه کند. زمان کارگاه یک ساعت و نیم بود ولی آخرین برنامه آن روز بود و طلبه ها هم خسته و درب و داغان، همان اول کار طلبه ها شروع کردند به شوخی و خنده و مطایبه و اجازه نمی دادند صحبت کند! من نگران بودم که زمان از دست برود، اما دیدم ایشان هم همراه با طلبه ها شد و هم خوب شوخی می کرد و هم خوب می خندید! نیم ساعت گذشت اما هم چنان فضای شوخی و خنده حاکم بود، و من نگران زمان! باز هم گذشت و شوخی ها کمتر شد اما قطع نمی شد، ولی ایشان هم بی خیال بود و همراه جماعت! ۴۵ دقیقه تمام فقط مشغول بگو و بخند بودند و اصلا ناراحت و نگران زمان از دست رفته هم نشدند! ولی من باز هم نگران! (بیخود نیست که به ما دلواپس میگن) بعد از ۴۵ دقیقه، همه پنچر شدند و آقای سخنران تازه شروع کرد به ارائه، مطالبش دسته بندی و جالب بود، در باقی وقت همه مطالبش را گفت و تازه فرصت هم تمام نشد و یک نفر هم میان کلامش نپرید که تکه ای یا درسته ای حواله کند یا حتی اشکالی طرح کند. 🍃🍃 🔸۲. وقتی مخاطب پر است از هیجان، گفتگو بی حاصل و بیهوده است، از همین رو بدئا اجازه تخلیه هیجانات رواست تا صحبت کردن مؤثر افتد، حتی گاهی همراهی با مخاطب هم ضروری است. هیجانات هم مختلف اند، برخی پر از شور و شرند و می خواهند با همه چیز به سخره برخورد کنند، برخی عصبانی اند از اوضاع مملکت و از دزدی ها و ... . برخی پر از غصه اند و می خواهند سفره دل گشاده کنند، بعضی ها هم حسابی ترسیده اند و بایست آرامشان کرد. این اصل بیش از آن که ابتدائا به نظر می رسد اهمیت دارد که سخن و کلام هر چند هم حق باشد بر دل پر آشوب و قلب منقلب مؤثر نیست. وقتی شخص از اوضاع معیشتی عصبانی است آتش او را با لجاجت تندتر کردن ناعاقلی است، گاهی زمان برای صحبت کردن [فی المثل] ۲۰ دقیقه است و ارزش دارد ۱۵ دقیقه بشنوید و ۵ دقیقه سخن کنید. 🍃🍃 🔹 ۳. دیده ام انسان های با تجربه را که مثلا در جمع های خانوادگی ابتدا اجازه می دهند تا جمع، گِلِه های اقتصادی و سیاسی شان را بکنند و یکی آن بگوید و ده تا آن یکی بگذارد و خودشان ساکت می مانند و گاه هم همراهی می کنند ولی آن انتها با یک صحبت کوتاه یا همه را به فکر فرو می برند یا نشان می دهند آن گله ها احساساتی کودکانه بیش نیست. و دیده ام کسانی را که بحّاثند و به ازای هر کلمه ای که از کسی صادر می شود می خواهند پاسخی درخور دهند، معمولا هم فقط فرسایش روحی نصیبشان می شود به اضافه کدورتی که بر دل ها می ماند. https://eitaa.com/elmetawhid
▫️چگونه بحث سیاسی کنیم؟ (۴) ▫️ریشه را بزن! 🔹۱. فرض کنید در صدد برآمده‌ایم با مشکلات اخلاقی خود مبارزه کنیم، راه حل ابتدایی چیست؟ تقریبا همه نظام های اخلاقی می‌گویند اول بایست عیوب نفسانی را با محاسبه نفس و مراقبه روزانه، تک تک شناسایی کنید و بعد به مقابله بپردازید. حال فرض کنید رئیس جمهور مملکت شده‌اید و می‌خواهید مشکلات را رفع کنید، طبیعتا به مشاوران و اعوان و انصار می‌گویید فهرستی از مشکلات بالفعل و بالقوه تهیه کنند، در نهایت تصور کنید با دوستی بناست درباره اختلاف نظرهای متعددی که درباره مسائل سیاسی یا اعتقادی دارید به بحث بنشینید! لابد در این مورد هم به کمک یکدیگر فهرست دیگری از موارد اختلاف نظر را جمع آوری می‌کنید! 🔸2. در واقع اشتباه‌ترین کار در چنین مواردی این است که وقتی عیوب اخلاقی را شناسایی کردید با تک تک شان مبارزه را شروع کنید و مثلا بگویید امسال با تکبر، سال بعد با عجب، سال بعدش با ریا، بعدترش با حسد و ... و در قامت ریاست جمهوری نیز برای چنین فهرست تقویمی تهیه کنید و بعد هم حلال دانه دانه‌شان بشوید. در مثال آخر هم، چنین است. 🔹۳. راه صحیح در این موارد آن است که ریشه‌ای‌ترین مشکلات شناسایی شده و به مقابله بپردازید تا خود بخود به انحلال بقیه کمک کنید. [البته در مدیریت، مسأله پیچیده‌تر از این حرف‌هاست]. مثال ۱: گفته می‌شود اغلب مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از تصدی‌گری بیش از اندازه دولت در امور است و اگر اصل ۴۴ به درستی و بدون رانت فامیلی و رفاقتی انجام شود، خود بخود رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را شاهد خواهیم بود.[مثلا فرض کنید اگر بنا بود مراسم عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام را دولت ها اقامه کنند چه می‌شد، حالا بخش معظم اقتصاد و فرهنگ دست همان دولت است!!!] مثال ۲: در مسائل اخلاقی مطابق آیات و روایات، نقاط آغازی وجود دارد که در صورت شروع از آنها یا مقابله با آنها سایر رذائل دفع می شود یا سایر فضائل غرس می‌گردد، مثلا کنترل زبان از نقطه‌های آغاز اخلاق عملی است: «اى مؤمنان از خداوند پروا كنيد و سخنى درست و استوار بگوييد. تا اعمالتان را صالح بدارد و گناهانتان را بيامرزد». (احزاب، آیه ۷۰) مثال ۳. هنگام بحث سیاسی یا اعتقادی، به جای بحث کردن روی ده نقطه اختلاف، روی یک نقطه اصلی متمرکز شوید و درباره آن ده بار بحث کنید(گاج طور😄) به بیان دیگر احساس می‌کنید چه مسأله‌ای هست که اگر حل و فصل شود این همه اشکالات و انتقادات خود بخود حل خواهد شد؟ در صدد یافتن آن باشید و آن را حل کنید. تصور بنده این است که ریشه‌ای‌ترین مشکل ما با غرب‌گراها در چیستی، چرایی(عقلانیت) و چگونگیِ (راهبردها و تاکتیک ها) مساله «مقاومت» است. https://eitaa.com/elmetawhid
• انا لله و انا الیه راجعون این‌که شهادت هنر مردان خداست و بی‌هنری اهل سازش، کاسه لیسی ابناء دنیاست را نمی‌خواهم تکرار کنم، این‌که باید انتقام سخت و متناسب هم گرفته شود را همه‌مان می‌دانیم، این را که دولت منحوس سازش باید حساب پس دهد که آیا رژیم‌های بازرسی فوق‌العاده در جاسوسی از این شهید عزیز موثر بوده‌ است هم اظهر من الشمس است، اما یک مساله‌ای که نمی‌دانم چیست و از کجاست و چه توجیهی دارد هست و آن این که نمی‌دانم چرا حال آن روز را دارم‌ که حاج‌قاسم‌مان را زدند! احساس می‌کنم یک نفر در حد و اندازه حاج قاسم را از ما گرفتند! حاج قاسم‌های زیادی در مملکت داریم که نظام و انقلاب و اسلام را بر سر و دست گرفته‌اند و وقتی شهید می‌شوند تازه می‌شناسیم‌شان! ای خدا! شهادت قسمت ما میشد ای کاش! کاش درب شهادت در همین داخل باز شود و من بی هنر را ببرد که از دیدن نفاق این جماعت سینه‌ام تنگ است! دلم‌ یک بغل شش گوشه می‌خواهد، یک روضه جانانه همراه با سینه‌زن‌های اهل معرفتی که عکس ابراهیم هادی را بر سینه چسبانده‌اند، نه سینه‌زن‌های بی‌بصیرتی که حتی حرم بی‌بی زینب را هم تنها گذاشتند! آقا مهدی باکری! آقا ابراهیم هادی! حاج قاسم عزیز! حاج محسن فخری‌زاده! نظر کردن به درویشان منافی بزرگی نیست، سلیمان با چنان حشمت سخن‌ها بود با مورش!
▫️مقایسه و انفعال ممنوع است! 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱. معمولا وقتی یک ستاره سینمایی یا ورزشی چیزی می گوید برای عده زیادی مورد پذیرش مو به موست. چرا چنین است؟ این یک خطای شناختی مهم است؛ در چنین مواقعی «بخش انتقادی» ذهن ما خاموش می‌شود و خود را خلع سلاح شده در اختیار آن ستاره یا سلبریتی قرار می دهیم. علمای اخلاق می‌گفتند اگر انسان از موجودی «درکِ عظمت» داشته باشد نسبت به او خلع سلاح و منفعل خواهد بود و این نکته بسیار درستی است. مثال ۱: بیشترین کمک‌کار معلم در کار تعلیم آن است که متعلّم نسبت به او درک عظمت داشته باشد و اگر متعلم، معلّم را بزرگ نداند (هر چند واقعا بزرگ باشد) از او چیزهای زیادی یاد نخواهد گرفت. مثال ۲: بیشترین کمک‌کار «پدر» در امر تربیت فرزند نیز به درک عظمت فرزند از پدر باز می گردد و دلیل اصلی آن که نسل جدید از دست والدین در‌رفته‌اند این است که بچه ها با اندکی معلومات دبیرستان و دانشگاه خود را بزرگ‌تر از والدین می بینند. 🍃🍃 ۲. تقریبا یک امر ثابت همه رسانه‌های بومی ما، مقایسه ریز و درشت زندگی ما با دیگران خصوصا اروپایی و آمریکایی هاست. از رسانه های رسمی مثل تلوزیون و رادیو گرفته تا روزنامه‌های غرب زده و غرب گرا و در نهایت کانال‌ها و صفحه های زرد تلگرامی و اینستاگرامی. پیش‌فرض همه شان هم یکی است: «هر چه در آن طرف است خط کش و میزانی برای رفتارهای کج و معوج ماست». در واقع رفتار همه آنها برای ایجاد یک «درکِ عظمت» از غرب در وجود ماست، درک عظمتی که منجر به غیر فعال شدن بخش انتقادی ذهن ما می شود. 🍃🍃 ۳. انگار ما در مواجهه با غرب بخش انتقادی ذهنمان را خاموش می کنیم؛ مثلا اگر کسی سوال کند «راستی چرا تکنولوژی خوب است؟» یک حرف بسیار بد زده و اگر بگوید «چرا باید بگویم کشورهای اروپایی پیشرفته‌اند؟» دیگر ذنب لا یغفر مرتکب شده. کسی نیست به این سوال روشن پاسخ دهد که مگر پیشرفتِ صنعت، پیشرفت انسان است؟ به نظر می آید ما در داستان کرونا به دلیل انفعال بیش از حد از دستور العمل های وارداتی از غرب(همان پروتکل ها)، گرفتار شده ایم. برگ برنده ما در مقابل کرونا سبک زندگی ویژه ما بود که متاسفانه آن هم چندان جدی گرفته نشد. 🍃🍃 ۴. قرآن کریم صریحا از مقایسه و نظر کردن به زندگی کفار نهی کرده است، دقت داشته باشید که منظور انفعال از جامعه کفر است و یاد گرفتن و شاگردی کردن ایرادی ندارد: وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى‏ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏. خيره مشو به آنچه از متاع دنيا به كفار داده‏ ايم؛ آنها زينت اين دنيا هستند، (خواسته ‏ايم) امتحانشان كنيم، روزى خدايت بهتر و پايدارتر است.(طه، آیه ۱۳۱) https://eitaa.com/elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول انکار می‌کردند دانشمند هسته‌ای است و اکنون اصرار دارند که شهید برجام است!!
۱. یک نکته عجیب در رفتار اهل بیت علیهم‌السلام آن است که هر گاه قصد ایراد خطبه و سخنرانی داشتند ابتدای سخن را با اندیشه‌های توحیدی و خداشناسی‌های جذاب و دلنشین است حتی اگر موضوع اصلی خطبه سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی باشد. از خطبه های بی‌نظیر نهج البلاغه گرفته تا خطبه‌فدکیه فاطمه زهرا سلام الله علیها و همین طور فرمایشات امام رضا علیه‌السلام. ۲. با این وجود و مع‌الاسف یکی از کاستی‌های مشهود در میان اهل ایمان، تعمیق نبخشیدن به اندیشه‌های توحیدی و نیز فقدان نگرش نظام‌مند به عالم بر اساس تفکر الهی است. گاه مشاهده می‌شود اشخاص مومن و مخلص که گاه اهل دانش و اندیشه هم هستند وقتی سخن می‌گویند و نگرش یا قضاوت‌شان را درباره موضوعی بیان می‌کنند در یک چارچوب کاملا «سکولار» می‌اندیشند. ۳. کتاب مزبور از آثار ارزشمند استاد طاهرزاده است که در عین اختصار و کم حجمی، به نحوی مؤثر می‌تواند اندیشه توحیدی را دگرگون کند. شاید مدت ها شما را به فکر فرو ببرد، شاید درصدد بازخوانی اعتقادات‌تان برآیید و شاید حتی گرفتار سؤال‌های جدی شوید اما بالاخره بایست تفکر نظام‌مند را از جایی شروع کرد. خواندن این کتاب همیشه ساده نیست و دشواری‌هایی دارد ولی ارزشش را دارد که آن را با تأمل و تفکر بخوانید و لذتش را ببرید.