❇️🔸❇️🔸🕋🔸❇️🔸❇️
بخوان دعای فرج را که یار برگردد
بخوان دعای فرج را
که شب سحر گردد
بخوان دعای فرج را
اگر که می خواهی
حدیث غیبت یار تو مختصر گردد
بخوان دعای فرج را و از خدا بطلب
وجود نازکش ایمن ز هر خطر گردد
لبیــک یا حسیـــــن💖
🔸امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) در روایتی فرموده اند:
به شیعیان و دوستان ما بگوئید
که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب (سلام الله علیها)قسم دهند🤲که فرج را نزدیک گرداند
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم💖
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ
وَ انْکشَفَ الْغِطَاءُ
وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ🌎
وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ🪐
وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیک الْمُشْتَکی
وَ عَلَیک الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
اَللَّــهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَینَا طَاعَتَهُمْ
وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِک مَنْزِلَتَهُمْ
فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا
کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
یا مُحَمَّدُ یا عَلِی
یا عَلِی یا مُحَمَّدُ
اِکفِیانِی فَإِنَّکمَا کافِیانِ
وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکمَا نَاصِرَانِ
یا مَوْلانَا یا صَاحِبَ الزَّمَانِ
اَلْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
أَدْرِکنِی أَدْرِکنِی أَدْرِکنِی
السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ
الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ
❇️🔸❇️🔸🕋🔸❇️🔸❇️
اللّهم عجّل لولیک الفرج به حقّ
حضرت زینب کبری(سلام الله علیه)💫
❇️🔸❇️🔸💚🔸❇️🔸❇️
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اینگونه دعا رد نمیشود..
🎙حجت الاسلام مومنی
همکار محترم جناب آقای…
دوست عزیزم جناب آقای... سرکار خانوم…
همسایه خوب و محترمم جناب آقای…
بستگان و قوم و خویشان محترم…
برادر بسیار عزیزم…
خواهر بسیار مهربانم…
خالهها و داییهای بزرگوارم…
عمهها و عموهای بزرگوارم…
🌱ایام نوروز نزدیک است
گرانی تحمیلی جهانی زندگی بسیاری از مستمدان را دچار مشکل کرده است، این چیزی نیست که آن را مخفی کنیم و با هم رو دربایستی داشته باشیم.
قیمت آجیل نجومی است. قیمت یک کیلو میوه درجه یک مخصوص در مغازه های غیر از میادین میوه و تره بار سرسام آور است. جعبه تشریفاتی شیرینی از خود شیرینی گران تر شده.تهیه بعضی از خوراکی ها وگوشت قرمز در توان خرید بعضی از خانوادهها نیست.
نوروزهای ساده گذشته را هم به یاد داریم، ما دوست داریم و میخواهیم با اعضای خانواده ام در ایام عید به خانه شما بیاییم و دوست داریم شما هم مثل سالهای قبل برای دید و بازدید به خانه مابیایید و این سنت دیرینه بسیار زیبا و قشنگ کم رنگ و فراموش نشود؛
پس باید با خودعهدببندیم که از خرید اقلام گران مثل(پسته،فندق وبادام...) و پر هزینه صرف نظر کنیم. چرا؟
تا من و اعضای خانواده ام که به خانه پر مهر و محبت شما می آییم شرمنده نباشیم.ازشما انتظار دارم که سفره رنگین وگران را جلوی من و خانواده ام پهن نکنید،
تامن هم جلوی خانواده ام خجالت زده نباشم وخانواده ام شرمنده نشوند.
یادت باشد اگر برای دید و بازدیدنوروز به خانه شما آمدم و سفرهات رنگین بود،از دوحالت خارج نیست؛
یا ازداشتن است یانداشتن
که ازداشتنش با این شرایط فخر فروشی ندارد
و بانداشتنش ریا کاری و افزایش مشکلات است...
پس برادرم اگر تو صادقانه و ساده باشی! من در کنار شما با یک پذیرایی ساده و بدون تشریفات راحتم و به من خوش می گذرد.
دنبال خریدهای گران سفره نوروز نباش،بگذارهمه با هم دراین ایام شاد باشیم. شیرینی زندگی در کنار هم و با هم بودن است.سختیهای زندگی را با سختگیریهای بیجا سخت تر نکنیم!
✳️ نوروز امسال را ساده برگزار کنیم تا همه از این سنت حسنه دید و بازدید مخصوصا در آستانه فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان بهره مند شویم انشاالله
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱
38.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️🎥 ویدیوی| تحلیل و رفع شبهات « توافقنامه ایران و عربستان »
🎙 با کلام جناب آقای #ایمان_اکبرآبادی ( مدرس و پژوهشگر )
🔺تهیه شده در مؤسسه منادی زمان
#دکترین_سیاسی_مهدویت
#عربستان_سعودی
#یمن
#توافقنامه....
استاد ایمان اکبرآبادی تحلیل توافقنامه ایران.mp3
23M
♦️ 🎵 پادکست صوتی| تحلیل و رفع شبهات « توافقنامه ایران و عربستان »
🎙با کلام جناب آقای #ایمان_اکبرآبادی ( مدرس و پژوهشگر )
📌 تهیه شده در مؤسسه منادی زمان
#توافقنامه
#عربستان_سعودی
#یمن
#دکترین_سیاسی_مهدویت ..
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌راه کار های برای تشخیص مدعیان دروغین مهدویت
✅ از کجا بفهمیم یک فرد یا یک گروه با وجود حرفهای به ظاهر خوب دینی و مهدوی ، دارای اندیشه انحرافی هستند ⁉️
حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدرضا نصوری. معاونت آموزش بنیاد مهدویت کشور
👌بسیار مفید و کار بردی
⭕️ «تغییر» و «بداء» در نشانههای حتمی ظهور؟
▫️بخش #اول
▪️سوال این است آیا در نشانههای ظهور و بخصوص در علائم حتمی همچون سفیانی، ندای آسمانی و... ، امکان تغییر و بداء بلکه عدم وقوع، مطرح است؟
▪️آیا ممکن است امام زمان، ظهور کند اما هیچکدام از علائم، اتفاق نیفتد؟
✍️ مصطفی امیری
☑️ معرفی نشانههای حتمی ظهور
▪️صدوق در کتاب کمال الدین، با سلسه اسناد معتبر[1] از امام صادق، علائم حتمی ظهور را برمیشمرد:
▫️قَبْلَ قِیامِ الْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ: الْیمَانِی وَ السُّفْیانِی وَ الصَّیحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِیةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَیدَاء[2]
▪️احادیث متعدد بر ضرورت وقوع حتمی این نشانهها، تاکید دارند که بداءپذیر نیستند و حتما رخ خواهند داد:
▫️عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ فَجَرَى ذِكْرُ الْقَائِمِ فَقُلْتُ لَهُ أَرْجُو أَنْ يَكُونَ عَاجِلًا وَ لَا يَكُونَ سُفْيَانِيٌّ فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا بُدَّ مِنْهُ [3]
▪️و ظهور بدون سفیانی نخواهد بود و با حضرت ولیعصر، خواهد جنگید:
▫️لَا يَكُونُ قَائِمٌ إِلَّا بِسُفْيَانِي[4]؛ وَ السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِمَ[5]
☑️ مستند بداء در نشانههای حتمی ظهور؟
▪️تنها اشکال به نظریه عدم تغییر در نشانههای حتمی ظهور، مستند به روایتی به نقل از امام جواد در کتاب الغیبۀ نعمانی میباشد:
▫️كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِيِّ وَ مَا جَاءَ فِي الرِّوَايَةِ مِنْ أَنَّ أَمْرَهُ مِنَ الْمَحْتُومِ فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ قَالَ نَعَمْ قُلْنَا لَهُ فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ فَقَالَ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد[6]؛ [7]
▪️نزد امام جواد عليهالسلام بودیم. از سفیانی و روایاتی که بر آن اساس قیام او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در نشانه های حتمی، بداء امکانپذیر است؟ فرمود: آری. عرض کردیم: میترسیم در ظهور قائم نیز بداء روا دارد! فرمود: ظهور قائم از میعاد و وعدههای الهی است و خداوند خلف وعده نمیکند.
▪️شایان ذکر است، منظور از «میعاد» در متن حدیث، که خدواند به آن وعده حتمی داده و تخلفناپذیر است (وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد)، اشاره به وعده قرآن، به جانشینی حکومت صالحان، است و هو قوله تعالى:
▫️«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض»[8]
▪️خداوند به مومنین و صالحان، وعده خلیفه اللهی و جانشینی خود در زمین را تضمین داده است.
☑️ خبر از وقوع بداء در دایره علم بشر نیست
▪️اگر بدون ضابطه و هرجا که قافیه، تنگ شد، بیان شود که بداء رخ داده و یا رخ خواهد داد، سنگ روی سنگ بند نمیشود. آنگاه صیحه آسمانی که در ماه رمضان قرار است رخ دهد و معیار مهم شناخت امام مهدی است، نیز مشمول این سخن، قرار خواهد گرفت و دیگر نمیتوان سره را از ناسره تشخیص داد.
▪️مدعیان دروغین و منادیان ندای شیطان در روی زمین، به راحتی میتوانند با ایجاد صیحههای مصنوعی در زمانهای دیگر با پیش فرض اینکه در زمان ندای آسمانی، بداء رخ داده، نشانههای دروغین را رونمایی کنند و به جهانیان معرفی کنند.
▪️کافی است به سوءاستفاده مدعی دروغین مهدویت احمد اسماعیل بصری از ترویج بداء بیضابطه در نشانههای ظهور، توجه شود و یا به گفتههای برخی منتظران ظهور، نظر بیفکنیم که هرگاه آرزوها و پیشگوییهای شان، محقق نمیشود، به جمله مشهور و همیشگی خویش «بداء اتفاق افتاد»، پناه میبرند.
▪️به عنوان مثال در وبسایت رسمی احمد اسماعیل بصری مدعی یمانی و مهدویت، چنین آمده است: «سفیانی از حتمیات است ولی در جزئیاتش بداء هست؛ مثلاً ممکن است سفیانی فلانی باشد، ولی بداء میشود و یکی دیگر سفیانی میشود، یا مثلاً قرار است سفیانی از شام خروج کند ولی بداء رخ میدهد و از جایی دیگر خروج میکند»[9]
▪️بنابراین، در فلان نشانه، بداء رخ میدهد، اصولا در دایره علم و آگاهی ما نیست و در نتیجه ترویج آن نیز صحیح نیست و التزام به این سخن اشتباه «بداء رخ داد»، تبعات بسیار ناگواری دارد و باید از آن پرهیز شود.
✅ پینوشت:
1. مهدی پور، پژوهشی پیرامون علائم حتمی ظهور، ص۲۱-۲۲.
2. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۰.
3. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۱.
4. حمیری، قرب الاسناد، ص۳۷۴.
5. صدوق، معانی الاخبار، ص۳۴۶.
6. سوره آل عمران، آیه۹.
7. نعمانی، الغیبۀ، ص۳۰۳.
8. سوره نور، آیه۵۵.
9. سایت وارثون، وبسایت رسمی فارسی احمد اسماعیل بصری (لینک).
✅ ادامه دارد
T.me/NOORI82325 #اتصال_انقلاب_به_ظهور
⭕️ «تغییر» و «بداء» در نشانههای حتمی ظهور؟
▪️بخش #دوم
▪️سوال این است آیا در نشانههای ظهور و بخصوص در علائم حتمی همچون سفیانی، ندای آسمانی و... ، امکان تغییر و بداء بلکه عدم وقوع، مطرح است؟
▪️آیا ممکن است امام زمان، ظهور کند اما هیچکدام از علائم، اتفاق نیفتد؟
✍️ مصطفی امیری
☑️ ندای آسمانی و سنت الهی «اتمام حجت» بر همگان
▪️ندای آسمانی به عنوان «معیار» شناخت امام عصر در دشوارترین حالات، توصیف شده است. حال آیا ممکن است بدون «اتمام حجت» بر بندگان، فرایند ظهور به شکل ناگهانی، رخ بدهد؟
▫️«الْقَائِمُ...رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ فَمَا أَشْكَلَ عَلَى النَّاسِ مِنْ ذَلِكَ يَا جَابِرُ فَلَا يُشْكِلَنَّ عَلَيْهِمْ وِلَادَتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ وِرَاثَتُهُ الْعُلَمَاءُ عَالِماً بَعْدَ عَالِمٍ فَإِنْ أَشْكَلَ هَذَا كُلُّهُ عَلَيْهِمْ فَإِنَّ الصَّوْتَ مِنَ السَّمَاءِ لَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ إِذَا نُودِيَ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ»[1]
▪️حال، اگر در «اصل» ندای آسمانی، بداء رخ دهد و انجام نشود و ظهور، ناگهانی و بغتة باشد؛ آنگاه به نظر شما، آیا اتمام حجت بر همگان، شده است؟ خیر.
▫️«يَظْهَرُ فِي شُبْهَةٍ لِيَسْتَبِينَ فَيَعْلُو ذِكْرُهُ وَ يَظْهَرُ أَمْرُهُ وَ يُنَادَى بِاسْمِهِ وَ كُنْيَتِهِ وَ نَسَبِهِ وَ يَكْثُرُ ذَلِكَ عَلَى أَفْوَاهِ الْمُحِقِّينَ وَ الْمُبْطِلِينَ وَ الْمُوَافِقِينَ وَ الْمُخَالِفِينَ لِتَلْزَمَهُمُ الْحُجَّةُ بِمَعْرِفَتِهِمْ بِهِ عَلَى أَنَّهُ قَدْ قَصَصْنَا وَ دَلَلْنَا عَلَيْهِ وَ نَسَبْنَاهُ وَ سَمَّيْنَاهُ وَ كَنَيْنَاهُ وَ قُلْنَا سَمِيُّ جَدِّهِ رَسُولِ اللَّهِ وَ كَنِيُّهُ لِئَلَّا يَقُولَ النَّاسُ مَا عَرَفْنَا لَهُ اسْماً وَ لَا كُنْيَةً وَ لَا نَسَباً وَ اللَّهِ لَيَتَحَقَّقُ الْإِيضَاحُ بِهِ وَ بِاسْمِهِ وَ نَسَبِهِ وَ كُنْيَتِهِ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ حَتَّى لَيُسَمِّيهِ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ كُلُّ ذَلِكَ لِلُزُومِ الْحُجَّةِ عَلَيْهِمْ»[2]
▪️صرفنظر از اینکه صیحه آسمانی، از جهتی بر سایر معیارها، تقدم رتبی و ذاتی دارد[3]؛ در احادیث نیز تصریح شده است نشانه حتمی «ندای آسمانی»، معیار مهم شناخت امام مهدی در هنگامه ظهور است: «وَ بِهِ يُعْرَفُ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْر»[4]
☑️ «عدم وقوع» بداء در نشانههای ظهور
▪️«اصل» نشانه حتمی ندای آسمانی، بیان گردید که در عالم ثبوت، محال است دچار بداء شود. حال، اگر قرار است در «تفاصیل» نشانههای حتمی ظهور، بداء و تغییر رخ دهد و آنچه به وقوع میپیوندد، مخالف متن احادیث باشد. به عنوان مثال، در زمان ندای آسمانی، بداء شود و در لیلةالقدر ماه رمضان نباشد.
▪️آنگاه راه برای جولان دادن «مدعیان دروغین» فراهم خواهد شد، مهمتر اینکه راه «شناخت» امام مهدی در هنگامه ظهور نیز دیگر به آسانی میسّر نخواهد شد.
▪️و موجب میآید «عدم صدق» گفتار امامان صادقالوعد، لازم آید و بیان احادیث متعدد، سخن لغو، جلوه نماید. در نشانههای حتمی، وقتی پیامبر و اهلبیت از آن خبر دادهاند، آیا خدواند موجبات تکذیب ائمه را فراهم میکند؟
▪️در کتاب الکافی کلینی، ذکر شده است، علم بر دو قسم است:
۱. علمی که صرفا نزد خدا است و به پیامبران و امامان، تعلیم نداده است و علم مخزون، مکنون و از امور موقوفه است، محو و اثبات، تقدم و تاخیر، در آن راه دارد. فقط در این علم، احتمال بداء و تغییر وجود دارد؛
۲. علم محتوم و کائن، علمی که خداوند به ملائکه و پیامبران و امامان، تعلیم داده (و از جمله آن، بیان نشانههای حتمی در کلام معصومین)؛ در این علم، بداء و تغییر راه ندارد:
▫️«الْعِلْمُ عِلْمَانِ:
فَعِلْمٌ عِنْدَ اللَّه، عِلْمٌ مَكْنُونٌ مَخْزُونٌ لَا يَعْلَمُهُ إِلَّا هُوَ مِنْ ذَلِكَ يَكُونُ الْبَدَاءُ؛
عِلْمٌ عَلَّمَهُ مَلَائِكَتَهُ وَ رُسُلَهُ وَ أَنْبِيَاءَهُ فَنَحْنُ نَعْلَمُهُ فَإِنَّهُ سَيَكُونُ لَايُكَذِّبُ نَفْسَهُ وَ لَا مَلَائِكَتَهُ وَ لَا رُسُلَهُ»[5]
▫️«مِنَ الْأُمُورِ:
أُمُورٌ مَحْتُومَةٌ کائنه لَا مَحَالَةَ
وَ مِنَ الْأُمُورِ أَمْرٌ مَوْقُوفَةٌ عِنْدَ اللَّهِ يُقَدِّمُ مِنْهَا مَا يَشَاءُ وَ يَمْحُو مِنْهَا مَا يَشَاءُ يُثْبِتُ مِنْهَا مَا يَشَاءُ لَمْ يُطْلِعْ عَلَى ذَلِكَ أَحَداً يَعْنِي الْمَوْقُوفَةَ
فَأَمَّا مَا جَاءَتْ بِهِ الرُّسُلُ فَهِيَ كَائِنَةٌ لَا يُكَذِّبُ نَفْسَهُ وَ لَا نَبِيَّهُ وَ لَا مَلَائِكَتَهُ»[6]
✅ پینوشت:
1. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۲.
2. حلی، مختصر البصائر، ص۴۳۵.
3. آیتی، «معیارهای شناخت امام مهدی هنگام ظهور»، فصلنامه مشرق موعود، ش۵۲، ص۱۵-۱۸.
4. نعمانی، الغیبة، ص۲۵۸.
5. کلینی، الکافی، ج۱، ص۱۴۷. حدیث ۶ و ۸.
6. عیاشی، التفسیر، ج۲، ص۲۱۷.
✅ ادامه دارد
t.me/noori82325 #امام_زمان_ارواحنا_فداه #اتصال_انقلاب_به_ظهور
لَیْتَ شِعْرِی أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوَى بَلْ أَیُّ أَرْضٍ تُقِلُّکَ أَوْ ثَرَى أَ بِرَضْوَى أَوْ غَیْرِهَا أَمْ ذِی طُوًى
اى کاش مى دانستم خانه ات در کجا قرار گرفته، بلکه مى دانستم کدام زمین تو را برداشته، یا چه خاکى؟ آیا در کوه رضوایى یا در غیر آن، یا در زمین ذى طوایى؟