فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابی متفاوت از دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب
👈🏼 توجه مهم رهبر انقلاب به محجبه بودن خانواده آقای وحید شمسایی سرمربی فوتسال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 آنچه امروز در غزه و فلسطین اتفاق می افتد، شاخص های مهمی است و راه را به آینده بشریت نشان خواهد داد....
(✌️تاظهور✌️)
🎥 قابی متفاوت از دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب 👈🏼 توجه مهم رهبر انقلاب به محجبه بودن خ
👆🏼 این موضوع بسیار مهمی هست. ببینید چقدر رهبر انقلاب حجاب اعضای خانواده اقای شمسایی مهم بوده که در این مکالمه کوتاه به این موضوع اشاره کردند.
همه بازیگران و فوتبالیست ها باید این رو متوجه باشند که دیگه دوران بی حجابی و برهنگی گذشته.
✅ الان سخن روز دنیا حجاب هست. این که یه خانمی خودش رو برهنه کنه و کشف حجاب کنه دیگه چیز تازه ای نیست. هر آدم فرومایه ای راحت میتونه این کار رو بکنه.
چیه؟ هنر کردی روسریت رو در آوردی؟ قهرمان شدی؟!
این چیز جدیدی نیست.
✅ الان حجاب در جهان یه حرف تازه هست. توجه به اصل کرامت بانوان هست.
الان اون کسی پیش چشم مردم جهان ارزش داره که محجبه باشه. دیدید که امام خامنه ای عزیز انقدر این موضوع براشون مهم بود که یاداوری و تشکر کردند.
✅ از همه کسانی که یه چهره ای در رسانه ها دارن دعوت میکنم که به سخن تازه و دلچسب حجاب و پوشش انسانی رو بیارن و از کارهای تاریخ گذشته ای مثل بی حجابی فاصله بگیرند.
اینجوری به روز تر خواهید بود..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_مهدوی
حجت الاسلام بندانی نیشابوری
کارهایی ساده ای که میتوانیم برای امام زمان و تعجیل در فرج ایشان انجام دهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم┋ ماتریکس
🔅 نقشه هیبریدی شیطان این بار با تئوری نظم نوین جهانی
▫️جلسات بانوی پیشران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آخـــرالزمان و منتـــظران ظـــهور...
❌ اوج فشار و سختی و ...
✔️ امــا منتــظران و نور درون..
جهت سلامتی و تعجیل در امر فرج #امام_زمان صلوات
‼️ منتظر فرج باشید و ناامید نشوید ...
🟠 حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب علیهماالسلام میفرمایند:
🍁منتظر فرج آلمحمد صلیاللهعلیهوآله باشید و از رحمت خداوند نا امید نشوید
👈 زیرا که بهترین اعمال در نزد خداوند، انتظار فرج است
🍁 و فرمودند:
👈 طاقت کندن کوهها آسانتر از انتظار دولتی است که ظهورش به تأخیر افتاده است!
🍁 از خداوند مدد بخواهید و صبر پیشه سازید که خداوند زمین خود را به بنده شایسته خود میسپارد و عاقبت نیک از آنِ پرهیزکاران است
👌 پیش از رسیدن دولت حق، شتاب نکنید که پشیمان میشوید و مدت آن را دراز مشمارید که باعث قساوت دل هاتان میگردد.
📚 خصال، ص۶۱۶ - ۶۲۵
و (هنگام ظهور) سرور ما قائم عليه السلام تکيه اش به کعبه بوده و گويد:
✨اي گروه خلق ها، آگاه باشيد، هر که مي خواهد به «آدم» و «شيث» بنگرد، من (صاحب کمالات) آدم و شيث هستم، و هر که مي خواهد «نوح» و فرزندش «سام» را ببيند، من (داراي کمالات) نوح و سام هستم، بدانيد هر که مي خواهد «ابراهيم» و «اسماعيل» را نظاره کند، من (واجد کمالات) ابراهيم و اسماعيل مي باشم، آگاه باشيد هر که مي خواهد «موسي» و «يوشع» را مشاهده کند، من (صاحب کمالات) موسي و يوشعم، و هر که مي خواهد «عيسي» و «شمعون» را بنگرد، من (داراي کمالات) عيسي و شمعون هستم، بدانيد هر که مي خواهد به سوي محمد و امير مومنان، درودهاي خدا بر آن دو، نگاه کند، پس منم (واجد کمالات) محمد صلي الله عليه و آله و امير مومنان عليه السلام، و هر که مي خواهد حسن و حسين (عليهماالسلام) را ببيند، من (داراي) همان (کمالات) حسن و حسينم، و بدانيد که هر کس مي خواهد امامان از نسل حسين عليهم السلام را بنگرد، من (صاحب کمالات) همه امامان هستم.
دعوت مرا بپذيريد، و پاسخ دهيد، که به تحقيق، شما را از آنچه آگاه شده ايد و به آنچه خبردار نشده ايد مطلع خواهم ساخت.
به یاد ایشان بودن، یعنی به یاد تمام انبیاء و اولیاء بودن، و اگر قوه عاقله انـدکی به کار آید به وسـعت وجودي این انسان کامل اقرار و اعـتراف خـواهیم کرد و از معجزه عظیم الهی، یـاد خـواهیم نمـود که چه ظرفیت والایی را خـداي متعـال به ایشـان عطا فرموده است که خواسته هاي همه خدا مسلک اندر آن قلب نورانی محقق خواهد شد.
📔بحارالانوار، ج۵۳،ص۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠احادیث مهدوی💠
🔸 امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در پاسخ به سوالی که از ایشان پرسیدند، فرمود:
نسبت به علت وقوع غیبت:
اولا که خداوند در قرآن فرموده: از بعضى مسائل سؤال نکنید، چون موجب ناراحتى شما خواهد شد.
ثانیا هر یک از ائمه در حکومتِ یکى از ظالمان قرار گرفته بودند؛ ولى من هنگامى ظهور مى نمایم که هیچ ظالمى قدرت و اراده اى ندارد.
📚 کتاب الغیبه/ص176/ح247
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_مهدوی
🎙استاد دولتی
🔸به پدرمان سلام میکنیم؟!
👌بسیار شنیدنی
👈حتما ببینید و نشردهید.
#سلام_فرمانده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯یه وظیفه واجبه اجتماع ܭردن
دعـــــاࡊ دستـــه جمعــࡊ خونـــدن
#امام_زمان🌱
سیمایی مهدی علیهالسلام درصحاح سته
پيشگفتار
بشارتِ عالم گير شدن اسلام و برچيده شدن بساط ظلم و ستم، در سراسر گيتي، چيزي است كه قرآن با صراحت آن را در چند مورد، بيان كرده است. از جمله در آيه ي ۳۳، سوره ي توبه ميفرمايد: هُوَ الّذي ارسَلَ رسولَه بِالهُدي و دينِ الحقّ ليُظْهِرَهُ عَلَي الدّينِ كلِّهِ وَ لَوْ كَرهَ المُشرِكُونَ ; او كسي است كه رسول خود را با هدايت و دين حق فرستاد تا او را بر تمام دينها پيروز گرداند، هر چند مشركان را خوشايند نباشد. مفهوم آيه، پيروزي همه جانبه ي اسلام بر همه ي اديان جهان است. و معناي اين سخن آن است كه سرانجام اسلام همه ي سرزمينها را فرا خواهد گرفت. شكي نيست كه در حال حاضر، اين بشارت تحقق نيافته است ولي ميدانيم كه اين وعده ي حتميِ الهي، روزي تحقق خواهد يافت. طبق رواياتهاي بسيار زياد، اين وعده با ظهور حضرت مهدي (عج) تحقق مييابد. رواياتهاي مربوط به قيام آن حضرت، چنان است كه هيچ محقق اسلامي، با هر گرايش و مذهبي كه باشد، نمي تواند «تواتر» آن را انكار كند. حتي افراطي ترين فرقهها چون وهابيان، حديثهاي مربوط به ظهور حضرت مهدي (عج) را پذيرفته و بر آن صحّه گذاشته اند. مدارك و اسناد، چنان است كه هيچ كس را ياراي انكار آن نيست. حديثهاي مربوط به موضوع امام مهدي (عج) را بسياري از صحابه ي معروف پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل كرده اند و در كتابها و منابع معتبر اسلامي موجود است، از جمله
در: صحيح بخاري، صحيح مسلم، مسند احمد، سنن نسايي، سنن ابن ماجه، سنن ابي داود و سنن ترمذي و نيز در كتابهايي چون: معجم كبير، معجم صغير طبراني، مستدرك حاكم، مصابيح السنة بغوي، تاريخ بغداد خطيب، تاريخ دمشق ابن عساكر، كنز العمال و.... برخي از دانشمندان اهل سنت در اين زمينه كتابهايي تأليف كردند. از جمله: ابو نعيم: «اخبار المهدي»ابن حجر هيثمي: «القول المختصر في علامات المهدي المنتظر»شوكاني: «التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر و الدجال و المسيح»ابن سعيد الدّاني: «الفتن»ادريس عراقي مغربي: «المهدي»ابي الفداء: «الفتن و الملاحم»يوسف بن يحيي شافعي: «عقد الدرر في اخبار المنتظر»جلال الدين سيوطي: «العرف الوردي في اخبار المهدي»متقي هندي: «البرهان في علامات مهدي آخر الزمان» و «تلخيص البيان في علامات مهدي آخرالزمان»علي بن سلطان الهروي حنفي: «المشرب الوردي في مذهب المهدي»و... آن چه پيش رو داريد، بخش كوچكي از صدها روايتي است كه تنها در صحاح ستّه: صحيح بخاري، صحيح مسلم، سنن نسائي، سنن ابي داود، سنن ابن ماجه، سنن ترمذي و مسند احمد وارد شده است. روشن است پرداختن به تمام روايت ها، گردآوري و دسته بندي آنها از منابع ديگر، از حوصله ي اين نوشتار خارج است و مجال بيشتري ميطلبد.
نام آن حضرت در روايت ها
در «صحاح ستّه» به روايتهاي فراواني برخورد ميكنيم كه پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) در موارد مختلف، با ذكر نام حضرت مهدي (عج) را معرفي كرده است و با تعبير «إسمُهُ كإسْمي» او را هم نام خود خوانده است. ۱ عبدالله بن مسعود از رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند: «يَلي رجل من أهل بيتي يُواطِيء
اسمُهُ إسمي»، مردي از اهل بيت من كه هم نام با من است، به فرمان روايي (عالم) ميرسد». [۱]. ۲ پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) ميفرمايد: «لا تذهَب الدنيا و لا تنقضي حتي يملِك العَرَب رجلٌ مِن اهلِ بيتي يُواطِئ إسمُهُ إسمي، دنيا سپري نمي شود و به پايان نمي رسد جز اين كه مردي از اهل بيت من كه هم نام با من است، مالك و فرمان رواي عرب شود... » [۲]. ۳ هم چنين از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل شده است: «لا تَقُوم السّاعة حتّي يلي رجُلٌ مِن أهل بيتي يُواطِئُ اسمُهُ إسمي; ساعت ظهور فرا نمي رسد جز اين كه مردي از اهل بيت من كه هم نام من است، به فرمان روايي عالم برسد». [۳].
حسب، نسب و مقام شامخ حضرت مهدي (عج)
اشاره
در روايتهاي زيادي از آن حضرت به عنوانِ «مردي از قريش، مردي از عترت پيامبر، مردي از اهل بيت، مردي از فرزندان فاطمه (عليها السلام)، از سروران اهل بهشت» و بالاخره به عنوان «خليفة الله» ياد شده است، كه به برخي از آنها اشاره ميشود.
مهدي از قريش است
۱ ابو سعيد خدري از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه آن حضرت فرمود: «بُشراكم ب المهدي رجُلٌ من قريش من عترتي، يُبعث في اُمّتي ; شما را بشارت ميدهم به مهدي (عج)، مردي از قريش و از عترت من كه در ميان امت من برانگيخته ميشود». [۴]. ۲ جابر بن سمرة از پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «لا يزال الدين قائماً حتي تقوم الساعة او يكون عليكم اثناعشر خليفة، كلُّهم مِن قريش; همواره اين دين تا روز قيامت باقي است، تا دوازده نفر خليفه كه تمامشان از قريش اند بر شما خلافت كنند». [۵].
در برخي از روايت ها، «يكون اثناعشر اميراً» (دوازده نفر فرمان روا) تعبير شده است. مهدي (عج)، از من استابوسعيد خدري از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «المهدي منّي; مهدي (عج) از من است». [۶].
مهدي از عترت پيامبر است
۱ امّ سلمه از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند: «المهدي من عترتي; مهدي (عج) از عترت من است». [۷]. ۲ ابو سعيد خدري از رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «لا تقوم الساعة حتي تملأ الارض ظلما و عدوانا ثم يخرج من عترتي (او من اهل بيتي) مَن يملأها قسطاً و عدلاً، كما مُلئت ظلماً و عدواناً ; ساعت ظهور فرا نمي رسد جز اين كه زمين از ظلم و ستم پر ميشود پس، از عترت من (يا اهل بيت من) كسي ظاهر ميشود كه زمين را پر از عدل
و داد كند، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۸].
مهدي، از فرزندان فاطمه است
۱ امّ سلمه از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «المهدي (عج) مِن وُلدِ فاطمه (عليها السلام) ; مهدي (عج) ; از فرزندان فاطمه (عليها السلام) است». [۹]. ۲ در روايتي ديگر امّ سلمه از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند: «المهدي (عج) من عترتي من ولد فاطمة... ; مهدي (عج) از عترت من، از فرزندان فاطمه (عليها السلام) است». [۱۰].
مهدي از اهل بيت است
۱ اميرمؤمنان علي (عليه السلام) از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند كه فرمود: «لو لم يبقَ من الدهر الاّ يوم لبعث الله رجلاً من اهل بيتي [منّا] يملأها عدلاً كما مُلِئَت جوراً ; اگر از عمر دنيا جز يك روز باقي نمانده باشد خدا در همان روز، مردي از اهل بيت مرا [از ما] بر ميانگيزد تا صفحه ي زمين را از عدل و داد پر كند همان گونه كه از ظلم و ستم، پر شده است». [۱۱]. ۲ اميرمؤمنان علي (عليه السلام) از وجود مقدس پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «المهدي منّا أهل البيت يُصلِحُهُ الله في ليلة واحدة; مهدي (عج) از ما اهل بيت است، خدا كار او را در يك شب فراهم ميآورد». [۱۲].
مهدي از سروران اهل بهشت است
انس ابن مالك از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند كه فرمود: «نحن ولد عبدالمطلب، سادة اهل الجنة، انا و حمزة و علي و جعفر و الحسن و الحسين و المهدي ; ما (هفت نفر) از اولاد عبدالمطلب، سروران اهل بهشت هستيم، من، حمزه، علي، جعفر، حسن، حسين، و مهدي (عج) ». [۱۳].
مهدي مرد صالح است
ابو امامه باهلي از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند: «هُم «عرب» يومئذ قليل و جُلُّهم ببيت المقدس و امامهم مهدي رجلٌ صالح... ; آن روز جماعت عرب اندك اند و اكثرشان در بيت المقدس جمع اند و امامشان مهدي (عج)، مرد صالح، است». [۱۴].
مهدي خليفة الله است
۱ ثوبان از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «اذا رايتم الرايات السود قد جاءت مِن قبل خراسان، فأتوها، فانّ فيها خليفة الله المهدي ; هنگامي كه ببينيد پرچمهاي سياه از طرف خراسان به حركت در آمده به سوي آن بشتابيد كه خليفه ي خدا حضرت مهدي (عج) در ميان آن است». [۱۵]. ۲ هم چنين ثوبان از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند: «... ثم يجيءُ خليفة الله المهدي، فاذا سمعتم به فأتوه فبايعوه، فانّه خليفة الله المهدي ;... خليفه ي خدا حضرت مهدي (عج) ميآيد، پس هنگامي كه شنيديد نزد او بشتابيد و با او بيعت كنيد كه او خليفة الله «مهدي» (عج) است». [۱۶]. ۳ در روايتي ديگر پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) ميفرمايد: «... فاذا رأيتموه فبايعوه و لو حَبوا علي الثلج فانّه خليفة الله المهدي ;... پس وقتي او را ديديد با وي بيعت كنيد اگر چه ناگزير باشيد (سينه خيز) روي برفها خود را بكشيد، كه او خليفة الله مهدي است». [۱۷].
سيماي امام مهدي
در منابع اسلامي، اعم از منابع روايي اهل سنت و شيعه، روايات فراواني در موضوع شكل و شمايل ظاهري آن حضرت وارد شده است، از قبيل چگونگي صورت نوراني آن امام (كانّه كوكبٌ دُرّي)، ابروها، خال بر گونه ي راست، چشم ها، پيشاني، موي سر و صورت، دست ها، سينه، قد و قامت و... ولي آن چه در برخي از صحاح سته موجود است، تنها دو نشاني آن هم مربوط به پيشاني باز و نوراني و بيني باريك و كشيده ي آن
حضرت ميباشد. ابو سعيد خدري از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «المهدي منّي، اجلي الجبهة، اقني الانف، يملأ الارض قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً; مهدي (عج) از من است، پيشاني باز و نوراني، بيني كشيده و باريك دارد، او زمين را پر از عدل و داد ميكند، همان گونه كه پر از ظلم و ستم شده است». [۱۸].
نشانههاي ظهور آن حضرت
بروز اختلافات شديد ميان مردم
در اين مورد پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) ميفرمايد: «ابشركم ب المهدي، يُبعث في امّتي علي اختلاف من الناس و زلزال، فيملأ الارض قسطأ و عدلاً كما ملئت جوراً و ظلماً ; شما را به مهدي (عج) بشارت ميدهم، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان مردم پديد آمد و زلزلههاي سختي واقع شد، او قيام ميكند و زمين را از عدل و داد پر ميسازد، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۱۹].
وقوع جنگ و كشتار بي رحمانه ميان مردم
«ثوبان» از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «يقتل عند كنزكم ثلاثة، كلّهم ابنُ خليفة، لا يصيرُ الي واحد منهم، ثم تجيءُ الرايات السود مِن قبل المشرق فيقتلونَهم قتالا لم يُقتَلْه قوم ثم يجيئُ خليفة الله المهدي ; در نزد گنج شما سه لشكر ميجنگند كه فرماندهان هر سه از فرزندان خلفا هستند، آن گاه پرچمهاي سياه ميآيند و آنها را به گونه اي نابود ميكنند كه براي هيچ قومي اتفاق نيافتاده است، آن گاه خليفه ي خدا مهدي (عج) ميآيد». [۲۰].
عالم گير شدن ظلم و بي عدالتي
طبق روايات، يكي از نشانيهاي ظهور آن حضرت، پر شدن زمين از ظلم و بي دادگري است. تقريباً كمتر روايتي پيدا ميشود كه موضوع مهدي (عج) و قيام آن حضرت را طرح كرده باشد ولي اشاره اي به عالم گير شدن ظلم و بي عدالتي نكرده باشد. ۱ ابو سعيد خدري از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند كه فرمود: «لا تقوم الساعة حتي تمتلئ الارض ظلماً و عدواناً قال: ثم يخرج رجل من عترتي او من اهل بيتي يملأها قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و عدواناً ; ساعت ظهور فرا نمي رسد مگر آن كه زمين از ظلم و دشمني پر گردد. سپس پيامبر اكرم افزود: آن گاه، مردي از عترت من يا از اهل بيت من، زمين را از عدل و داد پر ميكند همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۲۱]. تعبير به «يَملأ الارضَ قسطاً و عدلاً كما ملئَت جوراً و ظلماً» در صدها روايت از پيامبر
اكرم (صلي الله عليه وآله) در مورد حضرت مهدي (عج) وارد شده است. [۲۲] در برخي از روايتها نيز تعبير به «بَعدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» شده است.
قيام مردم در مشرق
از پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) روايت شده است كه فرمود: «يخرج اُناس من المشرق، فيوَطّئُونَ للمهدي يعني: سلطانه; مردماني از مشرق قيام ميكنند و زمينه ي حكومت جهاني حضرت مهدي (عج) را آماده ميسازند». [۲۳].
به اهتزاز درآمدن پرچمهاي سياه از جانب مشرق
عبدالله ابن مسعود نقل ميكند: روزي به محضر پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) شرفياب شديم و آن حضرت را بسيار خوشحال ديديم تا اين كه گروهي از بني هاشم كه امام حسن (عليه السلام) و امام حسين (عليه السلام) نيز در ميانشان بودند از كنار ما گذشتند. پيامبر با ديدن آنها چشمان مبارك را روي هم نهاد و اندوهي جان كاه وجود آن حضرت را فرا گرفت، پرسيديم: «يا رسول الله (صلي الله عليه وآله) گويا چيزي شما را نگران كرده است؟ » فرمود: «انّا اهل البيت اختار الله لنا الآخرة علي الدنيا و انّه سيلقي اهلُ بيتي من بعدي تطريداً و تشريداً في البلاد، حتي ترفع رايات سُود من المشرق، فيسألون الحق فلا يُعدلَوْنَه، ثم يسألونَه فلا يُعطونَه فيُقاتِلون فيُنصرون، فمَن أدركه منكم و مِن أعقابكم فليأت امامَ اهل بيتي و لَو حَبواً عَلي الثلج فانّها رايات هدي يدفعونها الي رجُل من اهل بيتي يُواطِئ إسمُه إسمي، فيملك الارض فيملأها قِسطاً و عَدلاً كما مُلِئَت جوراً و ظلماً ; ما خانداني هستيم كه خدا به جاي دنيا، آخرت را براي ما برگزيده است، اهل بيت من بعد از من دچار گرفتاريها و تبعيدها و جلاي وطنها ميگردند تا گروهي از مشرق با پرچمهاي سياه حركت كنند و حق را مطالبه كنند ولي به آنها داده نشود،
پس مجدداً مطالبه كنند، ولي باز به آنها داده نشود، پس آنها نبرد كنند و پيروز شوند. هر كسي از شما يا از نسل شما آنها را درك كند به سوي امامي از اهل بيت من بشتابد، اگر چه ناگزير باشد سينه خيز روي برفها خود را بكشد. آن پرچم ها، پرچمهاي هدايت اند كه آنها را به دست مردي از اهل بيتم كه هم نام با من است ميسپارند و او فرمان رواي زمين ميشود، پس جهان را پر از عدل و داد كند آن چنان كه از جور و ستم پر شده است». [۲۴].
به حركت درآمدن پرچمهاي سياه از ناحيه خراسان
ثوبان از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل ميكند كه فرمود: «إذا رأيتم الرّايات السود قد جاءت من قبل خراسان، فأتوها فانّ فيها خليفة الله المهدي ; هنگامي كه ببينيد پرچمهاي سياه از طرف خراسان به حركت در آمد، به سوي آن بشتابيد كه خليفه ي خدا، حضرت مهدي (عج) در ميان آن است». [۲۵].
قيام مردي جليل القدر از موالي (ايران)
ابوهريره از رسول اكرم اسلام (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند كه آن حضرت فرمود: «إذا وقعت الملاحم، بعث الله بعثاً من الموالي، هم اكرم العرب فَرَساً و اجوده سلاحاً، يؤيّد الله بِهِم الدّين ; چون نشانههاي ظهور فرا رسد، خدا مردي از مواليان (ايراني) را برمي انگيزد كه گرامي ترين اسب سوار عرب است و بهترين اسلحه را در اختيار دارد. خدا به وسيله ي آنها دين را ياري ميكند». [۲۶]. كلمه ي «موالي» ميرساند كه آن مرد جليل القدر، اهل ايران است، چه اين كه در زمان سابق مردم عرب به ايرانيها «موالي» ميگفتند. ولي تعبير «اكرم العرب» به اصالت نسبت و بلندي شرف اين مرد اشاره ميكند. يعني او سيد هاشمي و از اولاد پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) است.
ياران امام مهدي و نزول حضرت عيسي جهت ياري آن حضرت
در روايتهاي زيادي، از ياران آن حضرت، اوصاف، كرامات، جنگيدنشان در روزها، راز و نيازشان در شبها و حتي از تعدادشان (لعدد اصحاب البدر) و... سخن به ميان آمده است. در صحاح سته نيز از ياران جنگجوي آن حضرت كه از جانب مشرق (خراسان) قيام ميكنند و داراي پرچمهاي سياهي هستند ياد شده است كه در فصل گذشته برخي از روايات آن بيان شد. در اين فصل به ذكر رواياتي كه درباره ي نزول حضرت عيسي (عليه السلام) جهت ياري آن حضرت وارد شده است، بسنده ميشود. ۱ ابوهريره از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند كه فرمود: «كيف انتم اذا نزل ابن مريم فيكم و امامكم منكم ; چگونه خواهيد بود، هنگامي كه پسر
مريم در ميان شما نازل شود و پيشواي شما از ميان خود شما باشد؟ » [۲۷]. ۲ ابو امامه ي باهلي از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت ميكند كه فرمود: «هم (عرب) يومئذ قليل، و جُلُّهم ببيت المقدس و امامهم مهدي رجل صالح، فبينما امامهم قد تقدّم يُصلّي بهم الصبح، اذ نزل عيسي بن مريم حين كبّر للصبح، فرجع ذلك الامام ينكص، ليتقدم عيسي يُصلّي بالناس، فيَضَع عيسي يده بين كِتفَيه فيقول: تقدَّم فصلّها، فانّها لك أقيمت، فيصلّي بهم امامُهم ; آن روز، جماعت عرب اندك و ضعيفند و بيشتر آنان در «بيت المقدس» جمع هستند و امامشان مهدي (عج)، مرد صالح، است، پس امامشان در حالي كه اذان صبح گفته ميشود قدم جلو ميگذارد تا نماز صبح را به جماعت بخواند در همين حال عيسي (عليه السلام) فرود ميآيد. پس امامشان (مهدي (عج) ) برمي گردد تا عيسي براي اقامه ي نماز به جلو بايستد، وليّ عيسي دستش را روي شانه او (مهدي (عج) ) گذاشته، ميگويد: شما جلو بايستيد كه امامتِ نماز براي شما برپا شده است. آن گاه امامشان (مهدي (عج) ) به امامت بايستد و عيسي به او اقتدا كند». [۲۸]. ۳ از پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) روايت شده است كه فرمود: «لا تزال طائفة من امّتي تقاتل علي الحق حتي ينزل عيسي بن مريم عند طلوع الفجر ببيت المقدس، ينزل علي المهدي فيقول المهدي: تقدّم يا نبي الله، فصلّ بنا، فيقول: هذه الامة اُمراء بعضهم علي بعض ; طائفه اي از امت من همواره براي دفاع از حق ميجنگند تا عيسي
بن مريم به هنگام طلوع فجر در بيت المقدس فرود ميآيد، آن گاه به نزد مهدي (عج) ميآيد، پس مهدي (عج)، ميگويد: اي پيامبر خدا، جلو بايست و براي ما نماز بگزار، «عيسي» ميگويد: اين امت برخي بر برخي ديگر اميرند (يعني شما جلو بايست) ». [۲۹].
اقدامات آن حضرت پس از ظهور
اشاره
طبق روايات، آن حضرت پس از آن كه موانع حكومت جهاني خود را از سر راه كنار زد، اقدامات زيادي جهت تشكيل حكومت اسلامي و گسترش قسط و عدل در جامعه ي بشري انجام ميدهد كه در چند بند اشاره ميگردد:
تشكيل حكومت واحد جهاني
پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) در موضوع تشكيل حكومت واحد جهاني و پياده كردن تمام ابعاد اسلام در روي زمين به دست آن حضرت، ميفرمايد: «ثم يَنشَا رجلٌ من قريش... و يُلقِي الاسلام بجرائِدِ الي الارض ;... اسلام را با تمام ابعادش در روي زمين پياده ميكند». [۳۰].
احياي سيره و سنت پيامبر اكرم
پيامبر اكرم ميفرمايد: «... و يعمل في الناس بسنّة نبيِّهِم ; در ميان مردم به سنّت پيامبرشان رفتار ميكند». [۳۱].
تقسيم عادلانه و مساوي اموال بين مردم (فقرزدايي كامل)
در روايتهاي زيادي از فقر زدايي كامل در تمام عالم، به عنوان يكي از اقدامات مهم امام مهدي (عج) ياد شده است. به گونه اي كه ديگر هيچ فقير و نيازمندي در سراسر جهان يافت نشود. ۱ پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) ميفرمايد: «ابشركم بالمهدي... و يقسم المال صحاحاً، فقال له رجلٌ: ما صحاحاً؟ قال: بالسوية بين الناس ; بشارت ميدهم شما را به مهدي (عج)... (كسي كه) مال را به طور «صحاح» تقسيم ميكند مردي پرسيد كه «صحاح» يعني چه؟ فرمود: يعني به طور مساوي آن را ميان مردم تقسيم ميكند». [۳۲].
۲ پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) در مورد جود و كرم آن حضرت ميفرمايد: «يكون في امّتي خليفة يحثوا المال حَثْياً و لا يَعُدّهُ عَدّاً ; در امت من خليفه اي ميباشد كه چون سيل بخشش ميكند (ثروت كلان كلان ميبخشد) و آن را نمي شمارد». [۳۳].
برچيدن بساط ظلم و جور و گسترش عدالت در سراسر عالم
مسأله ي برچيده شدن بساط ظلم و جور و عالم گير شدن عدالت در روي زمين، يكي از عمده ترين فلسفه ي ظهور آن حضرت است كه در روايتهاي زيادي به آن اشاره شده است. از جمله: پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) ميفرمايد: «بشراكم ب المهدي، رجلٌ من قريش من عترتي يُبعث في امّتي علي اختلاف من الناس و زلازل، فيملأ الارضَ قسطاً و عدلاً كما مِلئَت جوراً و ظلماً ; شما را به مهدي (عج) بشارت ميدهم، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان امت من پديد آمد و زلزلههاي سختي واقع شد، پس او قيام مي
كند و زمين را از عدل و داد پر ميسازد همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۳۴].
پاورقي
[۱] السلمي الترمذي، محمد بن عيسي، الجامع الكبير، دارالغرب الاسلامي، بيروت، لبنان، چاپ دوم، ج ۴، ص۸۵، باب ما جاء في المهدي، ح ۲۲۳۱. ترمذي درمورداين حديث ميگويد: «اين حديث، حسن و صحيح است». و الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، دار احياء التراث، بيروت، لبنان، ۱۹۹۳م، چاپ دوم، ج ۱، ص ۶۲۲، ح ۳۵۶۱. و همان، ج ۱، ح ۳۵۶۲ و ح۳۵۶۳، و ح ۴۰۸۷ و همان، ج ۲، ص ۲۷، ح ۴۲۶۷.
[۲] همان، ج ۱، ص ۶۲۲، ح ۳۵۶۱ و ۳۵۶۲ و ۳۵۶۳ و ۴۰۸۷; و الترمذي، محمدبن عيسي، الجامع الكبير، ج ۴، ص ۸۵، باب ما جاء في المهدي من ابواب الفتن، ح ۲۲۳۰ و...
[۳] همان.
[۴] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳; همان، ص ۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲; همان، ص ۴۲۴، ح ۱۰۹۲۰ و همان، ص ۳۹۳، ح ۱۰۷۴۶ و ح ۱۱۲۶۸.
[۵] البخاري، محمد بن اسماعيل، صحيح البخاري، دارالفكر، بيروت، لبنان، ۱۹۹۴م، كتاب الاحكام، ج ۴، ص ۱۶۱، ح ۷۲۲۲ و مسلم بن الحجاج النيسابوري، صحيح المسلم، دارابن حزم، بيروت، لبنان، ۱۴۱۶ه. ق، كتاب الامارة، باب الناس تبع لقريش، ج ۳، ص ۱۱۵۴، ح ۱۸۲۲. البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، دارالفكر، بيروت، لبنان، چاپ اول، كتاب المهدي، ج۴، ص۱۰۶، ح ۴۲۷۹; الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۶، ص ۹۷، ح ۲۰۳۴۷ و ۲۰۳۴۹; همان، ص ۹۹، ح ۲۰۳۵۹; پيشين، ص ۱۰۱، ح ۲۰۳۷۷; پيشين، ص ۸۹، ح ۲۰۲۹۰; پيشين،
ص ۸۸، ح ۲۰۲۸۱، و پيشين، ص ۱۰۱، ح ۲۰۳۷۷ و... (در مسند احمد حدود ۳۵ حديث در همين مضمون وارد شده است).
[۶] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۵ و الحاكم النيسابوري، محمد بن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۵۵۴.
[۷] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۴.
[۸] الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۴، ح ۱۰۹۲۰.
[۹] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، دارالفكر، بيروت، لبنان، ۱۹۹۵ م، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۱، ح ۴۰۸۶. [
[۱۰] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۴.
[۱۱] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۱، ص ۱۵۹، ح ۷۷۵; همان، ج ۳، ص ۴۸۱، ح ۱۱۲۶۸; پيشين، ص ۳۹۳، ح ۱۰۷۴۶.
[۱۲] همان، ج ۱، ص ۱۳۶، ح ۶۴۶ و ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۱، ح ۴۰۸۵.
[۱۳] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۱، ح ۴۰۸۷ و الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۳، ص ۳۱۱: «هذا حديث صحيح علي شرط مسلم».
[۱۴] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب فتن الدجال و خروج عيسي، ص ۵۲۶، ح ۴۰۷۷.
[۱۵] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۶، ص ۳۷۳، ح ۲۱۸۸۲: «من حديث ثوبان».
[۱۶] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن
ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۰، ح ۴۰۸۴.
[۱۷] همان.
[۱۸] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵; همان، ج ۳، ص ۳۹۳، ح ۱۰۷۴۶; با اين متن: «لا تقوم الساعة حتي عليك رجل من اهل بيتي أجلي أقني... »; والحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ۵۵۴.
[۱۹] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳ و همان، ص ۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲.
[۲۰] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۰، ح ۴۰۸۴، (مقداري از حديث را انداخته است) و الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۴۶۴: «قال: هذا حديث صحيح علي شرط الشيخين».
[۲۱] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۴، ح ۱۰۹۲۰.
[۲۲] همان، ص۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲ و البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵.
[۲۳] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۲، ح ۴۰۸۸; الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۴۶۴ و الهيثمي، مجمع الزوائد، ج ۷، ص ۳۱۸.
[۲۴] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله; ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۲۹، ح ۴۰۸۲ و الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۴۶۴.
[۲۵] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۶، ص ۳۷۳، ح ۲۱۸۸۲.
[۲۶] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه،
كتاب الفتن، باب الملاحم، ج ۲، ص ۵۳۳، ح ۴۰۹۰.
[۲۷] مسلم بن الحجاج النيسابوري، صحيح المسلم، ج ۱، ص ۱۲۳، كتاب الايمان، باب ۷۱، نزول عيسي (عليه السلام)، ح ۲۴۶; البخاري، محمد بن اسماعيل، صحيح البخاري، ج ۴، ص ۱۷۲، كتاب احاديث الانبياء، باب ۴۹، نزول عيسي (عليه السلام)، ح ۳۴۴۸ و الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۲، ص ۶۴۲، ح ۸۲۲۶ و همان، ص ۵۳۲، ح ۷۶۲۲.
[۲۸] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب فتن الدجال و خروج عيسي، ج ۲، ص ۵۲۶، ح ۴۰۷۷; الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۴، ص ۳۴۴، ح ۱۴۵۳۷; همان، ج ۵، ص ۲۵۱، ح ۱۷۴۴۳ و همان، ج ۴، ص ۳۰۷، ح ۱۴۳۱۰.
[۲۹] مسلم بن الحجاج النيساوري، صحيح المسلم، ج ۱، ص ۱۲۴، كتاب الايمان، باب ۷۱، نزول عيسي (عليه السلام)، ح ۲۴۷; الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۴، ص ۳۰۷، ح ۱۴۳۱۰ و همان، ص ۳۷۲، ح ۱۴۷۰۷.
[۳۰] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۶ و الشيباني، احمدبن حنبل، مسند احمدبن حنبل، ج ۷، ص ۴۴۶، ح ۲۶۱۴۹.
[۳۱] همان.
[۳۲] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳.
[۳۳] مسلم بن الحجاج النيسابوري، صحيح المسلم، كتاب الفتن و اشراط الساعة، باب لا تقوم الساعة حتي يمر الرجل بقبر الرجل...، ج ۴، ص ۱۷۷۰، ح ۶۷.
[۳۴] الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۱، ص ۱۵۹، ح ۷۷۵; همان، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳; پيشين، ص ۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲ و
البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، ج ۴، كتاب المهدي، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵: (شبيه اين مطلب را دارد).
📚 #سلسله_مباحث_مهدویت
🔥 مرگ عبدالله در #حجاز (عربستان کنونی)
✍ در روایتی موثق، از #امام_صادق علیهالسلام نقل شده که #حاکم_حجاز قبل از #ظهور_امام_مهدی علیهالسلام، به هلاکت میرسد و بعد از او...
📚 ابوبصیر به نقل از امام صادق علیهالسلام: هركس مرگ عبداللّه را براى من ضمانت كند من هم آمدن قائم را براى او ضمانت میکنم. بعد از آنكه عبداللّه مُرد، دیگر مردم بر سر كسى اجتماع نمیكنند و این امر (ظهور) به خواست خدا به صاحب شما (حضرت مهدی علیهالسلام) منتهى میگردد و بعد از آن (مرگ عبدالله) سلطنت سالها از بین میرود و به سلطنت ماهها و روزها تبدیل مىشود. عرض كردم: آیا این دوران طول میكشد؟ فرمود: نه (الغیبة شیخ طوسی صفحه ۴۴۷)
✅ شرح اجمالی روایت #موت_عبدالله
1⃣ #حدیث صراحتا قید میکند که عبدالله، آخرین #پادشاه مقتدر خواهد بود.
2⃣ بعد از او، حکومت متزلزل و سست شده و بر سر جانشین عبدالله، مثل قبل اجماعی نخواهد شد و بین #بنی_فلان اختلاف رخ میدهد.
3⃣ این امر، زیاد طول نکشیده و سلطنتهای چندماهه و چندروزه (کنایه از تزلزل قدرت) تشکیل خواهد شد.
4⃣ این تزلزل قدرت هم طولانی نخواهد شد، تا امر به #ظهور امام مهدی علیهالسلام میرسد.
5⃣ #حکومت به صورت #سلطنتی و پادشاهی است. زیرا در روایت تعبیر به مُلک شده. حتی در روایات دیگر که از موت خلیفه و #اختلاف_بنی_فلان بعد از موت عبدالله، نشاندهنده این است که سلطنت و مُلک به صورت خانوادگی در خاندان آلفلان اداره میشود.
✍ با دقت در روایت و به کار بردن کلمه "یضمن" توسط امام صادق علیهالسلام در متن حدیث، متوجه میشویم که #شایعات درخصوص مرگ عبدالله آنچنان در بین مردم، شایع میشود که امام معصوم، ضمانت قطعی موت عبدالله را طلب میکند تا در مقابل ضمانت و #بشارت_ظهور قائم و #امام_مهدی علیهالسلام را بدهند.
6⃣ بعد از مرگ عبدالله، سلطنت از بین نمیرود؛ بلکه، حکومت رو به #زوال و سستی میرود و حکومتهای چندماهه و چندروزه تشکیل شده که کنایه از #عدم_اقتدار و #تزلزل قدرت میباشد. و این امر یعنی زوال قدرت و آشکار شدن اختلافات، #تدریجی است و نه ناگهانی
✅ و همان اجماعی که بر سر آخرین پادشاه مقتدر یعنی عبدالله بوده و سالها حکومت کرده بود، بر سر جانشین و یا جانشینان عبدالله نخواهد بود و اختلافات آشکار خواهد شد.
✍ #ملک_عبدالله بن عبدالعزیز پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز در سال ۲۰۰۵، رسما پادشاه #عربستان_سعودی شد. در هفتههای اواخر عمرش (۳ هفته) به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود و سرانجام در بامداد روز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ در سن ۹۰ سالگی در #ریاض درگذشت. همانگونه که شاهد بودیم خبر مرگ عبدالله در طی ده سال پادشاهی او، دستکم چندین بار شایعه و اعلام و سپس تکذیب شد و ابهام زیادی در این زمینه ایجاد گردید که دقیقا منطبق بر پیشبینی روایات بود.
#عربستان
#بنی_فلان
#آل_فلان
#سعودی
#آخرالزمان
🌷پاسخ به یک سوال
چرا رژیم صهیونیستی به راحتی وارد رفح شد و با مقاومت سخت حماس مواجه نشد؟
رژیم صهیونیستی بعد از ورود به رفح یک شکست مفتضحانه دیگه رو در افکار عمومی برای خودش رقم زد!
تمام بهانه و ادعای این رژیم برای حمله به رفح، ادعای حضور حماس در اون منطقه و استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی برای دفاع از خودش بود.
این درحالیه که حماس بارها تاکید کرد که این ادعا کذب هست و محل حضورش غیر از رفح و بین زنان و کودکان هست.
در عمل هم دیدیم به دلیل عدم حضور حماس در رفح و در بین زنان و کودکان، یگان زرهی رژیم صهیونیستی بدون هیچ مواجه ای وارد رفح شد و جهانیان مجدد متوجه ادعای کذب این رژیم منحوس و کذاب مبنی بر حضور حماس در رفح شدن!
امروز دنیا مطمئن تر از قبل متوجه شد که موضوع اسراییل فقط نابودی حماس نیست بلکه از بین بردن کل مردم مسلمان فلسطین و غزه مد نظر اونهاست و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد بود!
اما انشاالله به زودی با رسیدن گروههای مقاومت به منطقه رفح اخبار خوبی از تلفات گیری مجاهدان اسلام از سربازان و ادوات نظامی رژیم منحوس خواهیم شنید.
باذن الله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رفح، غزه و زوال انسانیت
🔹رفح، تصاویری برای دیروز است. شرم دارم برایش هیچ توضیح بیشتری بنویسم.
🔸سران دنیا اینها را میبینند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لباس باباش رو محکم گرفته...
یا صاحب الزمان بیا آقا
#مهدی_موعود