eitaa logo
نباء عظیم
669 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
445 ویدیو
11 فایل
«نباء عظیم» مجموعه فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی هنری نباء عظیم دفتر حفظ و نشر آثار شیخ محمد علی منصوریان دامغانی ارتباط: @Ad_NabaeAzim
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 خطر تحریف دفاع مقدس جدی است. 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس: 🔹ما کِی میتوانیم اهمیت و عظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ آن وقتی عظمت کار معلوم میشود که عظمت عرصه و میدان را بتوانیم تشخیص بدهیم؛ عظمت میدان یعنی تعریف دفاع مقدس. من در چند جمله کوتاه چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح میدهم. البته اینها مطالبی است که بارها گفتیم و گفتند لکن باید تکرار کنیم. باید آنچه را که حقیقت است گفت؛ تحریف امر جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد. 🔹کار بزرگ امام این بود که از اول حجم واقعی این کارزار را شناخت. از اول فهمید که این جنگ معنایش چیست. خیلی از ماها نمیدانستیم، نمیفهمیدیم. امام از اول فهمید این یک درگیری عادی بین دو همسایه نیست. دشمن را شناخت و فهمید که دشمن اصلی در این جنگ کیست و تشخیص داد که صدام یک ابزار است. امام سخنرانی میکرد درباره جنگ و می فرمود مثلا آمریکا از شوروی بدتر شوروی از آمریکا بدتر انگلیس از هر دو بدتر یعنی شناخته بود که اینها عاملان اصلی و پشت صحنه جنگ هستند. ثانیا یک تشخیص حیاتی امام داد و آن این بود که این مسئله مهم را ملت ایران میتواند حل کند صرفا مسئله نیروهای مسلح نیست؛ این کار کار ملت ایران است. ملت باید بیاید وسط. همچنانی که ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند جنگ را هم باید ملت ایران به پیروزی برساند امام این را تشخیص داد و بر اساس آن عمل کرد. و این حرکت عظیم مردمی را بوجود آورد. 🔹دفاع مقدس یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران بود. بعضیها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم میکنند به بی تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرصه بود. آن روز ارتش یک سازمان سنتی جاافتاده موجود در کشور بود و سپاه یک عنصر جوان تازه به میدان آمده انقلابی؛ اینها باید با هم کار کنند و این آسان نبود. خیلی کار بزرگی بود از این عاقلانه تر و مدبرانه تر چه کاری میشود پیدا کرد. بعد انتخاب تاکتیکهای ابتکاری و شجاعانه که این تاکتیک ها واقعا فوق العاده بود. حتی قبول قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام میگرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدم که چه دارد می گذرد. کار بسیار عاقلانه بود. بنابراین از اول تا آخر مسئله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریفها را در این باره باید مراقب بود. 🔹دفاع مقدس سرمایه های انسانی ما را ارتقا داد. خوشبختانه از عناصر حاضر در دفاع مقدس افراد بیشماری بعدها، امروز، دیروز و انشاءالله در آینده در بخش های مختلف گوناگون کشور مشغول خدمتگزاری بودند و هستند که یک نمونه اش شهید عزیز ما بود شهید سلیمانی که در عرصه دیپلماسی و بین المللی و در منطقه یک فعالیت شگفت آوری داشت. واقعا هنوز ملت عزیز ایران از گستره کار شهید سلیمانی مطلع نیستند. یک چیزهایی آگاهند اما ریزه کاریهای کار او خیلی بیش از این حرفهاست. که حالا شاید ان شاءالله در آینده به تدریج آشکار بشود. این یک سرمایه انسانی بود که در جنگ درست شد یعنی پایه گذاری امثال قاسم سلیمانی ها در جنگ و در دوران دفاع مقدس گذاشته شد. 🔹حالا بحث اربعین پیش آمده بعضی ها خوب عاشق امام حسین‌اند عاشق اربعین‌اند. حالا شماها خودتان رفتید، بنده که محروم هم بودم و مشتاق هم بودم: گرچه دوریم، به یاد تو سخن می گوییم. اما رفتن برای راهپیمایی اربعین فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کروناست. اگر گفتند نه، که تا الان گفتند نه، باید همه تابع باشند. اینی که ما بلند شویم برویم دم مرز. مثلا اظهار ارادت به حضرت بکنیم. نه، از توی خانه اظهار ارادت بکنیم. روز اربعین همه بنشینند، دو سه تا زیارت مهم روز اربعین وارد است. زیارت اربعین را بشینید مردم بخوانند با حال و با توجه، و پیش امام حسین (ع) شکوه کنند بگویند یا سیدالشهدا ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تایک نظری بکنند یک کمکی بکنند. ▪️متن کامل بیانات: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46525 @mahdaviat_gamdovom
🔰بررسی تطبیقی شرایط چهارگانه ظهور با نهضت و قیام حضرت موسی علیه‌السلام ۲- طرح و برنامه (بخش اول) 🖋برای پیشبرد اهداف و رسیدن به نتایج از پیش طراحی شده در هر حرکتی چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل، وجود طرح و برنامه امری کاملاً ضروری است. 🔻استدلال قرآنی: الف. «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» ▪️سوره مبارکه القصص_آیه ۵ ❇️ باب استفعال در زبان عربی، اراده و خواست به موضوع و چیزی است که سابقا نبوده و فاعل آن، می‌خواهد که انجام شود. 🖋در این آیه و آیات مرتبط با نهضت حضرت موسی علیه‌السلام عنوان استضعاف از ماده ضعف و در باب استفعال، به معنی اراده فرعونیان در ضعیف نمودن و ضعیف نگه داشتن بنی‌اسرائیل است؛ که دلالت (التزامی) دارد فرعونیان برای به استضعاف کشاندن بنی‌اسرائیل طرح و برنامه داشته‌اند، و بعد از حضرت یوسف علیه‌السلام توانسته‌اند با برنامه حکومت را از بنی‌اسرائیل گرفته و تا نهضت حضرت موسی علیه‌السلام آنان را در موضع ضعف قرار دهند. کارگاه مهدویت_جلسه سوم شماره ۹ @mahdaviat_gamdovom
podcast1.mp3
1.99M
🔈 ▪️ معنای حقیقی ظهور 🔹 حجت الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی ۱ @mahdaviat_gamdovom
🔹حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام العِلمُ أفضَلُ الأَنيسَينِ دانش بهترین همدم است. ▪️غرر الحکم، حدیث ۱۶۵۴ @mahdaviat_gamdovom
🔰بررسی تطبیقی شرایط چهارگانه ظهور با نهضت و قیام حضرت موسی علیه‌السلام ۲- طرح و برنامه (بخش دوم) 🖋برای پیشبرد اهداف و رسیدن به نتایج از پیش طراحی شده در هر حرکتی چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل، وجود طرح و برنامه امری کاملاً ضروری است. 🔻استدلال قرآنی: ب. «فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَفِزَّهُمْ مِنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ جَمِيعًا» «پس فرعون تصميم گرفت كه آنها را از زمين (مصر به تبعيد يا از روى زمين به كشتن) بيرون براند، پس ما او و كسانى را كه با او بودند همگى را غرق كرديم.» ▪️سوره مبارکه اسرا_آیه ۱۰۳ 🔹هنگامی که فرعون در مقابل حضرت موسی علیه‌السلام خود را شکست خورده یافت، اراده کرد که همه‌ی بنی‌اسرائیل را از مصر اخراج کرده و یا همگی‌شان را به قتل رسانده و از بین ببرد؛ (نظر اصح کشتن همه‌ی بنی‌اسرائیل است، چرا که اگر غرض اخراج از مصر بوده باشد، به دنبال ایشان رفتن توسط فرعونیان معنا ندارد؛ چرا که هدف فرعون با فرار ایشان تحقق یافته است.) و قصد بنی‌اسرائیل خروج از مصر باشد، به طور طبیعی عمال فرعون باید مانع خروج ایشان شوند. 🔹ولی بنی‌اسرائیل از مصر خارج شده و بعد از خروجشان فرعونیان متوجه شدند؛ که لازمه این مطلب وجود طرح و برنامه‌ای دقیق و اجرایی و وجود نیروهای تربیت یافته‌ای است که بتوانند جمعیت عظیمی که طبق نقل تورات موجود، فقط ۶۰۰ هزارنفرشان مرد بوده را به سمت نیل هدایت نماید. 🔹همچنین فعل «یستفزهم» در آیه مذکور، فعل مضارع از باب استفعال بوده که با توجه فیش قبل (بحث استضعاف) نشان از برنامه‌ریزی فرعون برای تحقق هدف‌اش می‌باشد. ❇️ ولی برنامه ولی الهی از او دقیق‌تر بوده و توانسته بنی‌اسرائیل را از بین سربازان فرعون، از مصر خارج نماید. کارگاه مهدویت_جلسه سوم شماره ۱۰ @mahdaviat_gamdovom
nefagh.mojtahedi.mp3
2.46M
🔈 ▪️ نفاق 🔹 آیت الله مجتهدی تهرانی @mahdaviat_gamdovom
«خطای ناخواسته!!!» برادر انقلابی ما آمده به زعیم عالیقدر شیعیان عراق، چند پاراگراف ایراد گرفته، نصیحت نموده و با ذکر استدلال و بیان آیه‌ای از قرآن در محضر مفسر قرآن، درس دشمن شناسی به شخصیتی داده که آمریکا و اسرائیل و داعش و ... را با آن شرایط در عراق  کنترل کرده؛ بعد که فهمیده متن اصلی را نخوانده و بعد از این همه تجربه رفته سراغ ترجمه‌ی غلط، آنوقت نوشته: خطای ناخواسته. آیا حریم رهبری و مرجعیت شیعه را شکستن در حد سرمقاله روزنامه کیهان و میزان انتشار و اثر آن، با یک عذرخواهی از یک خطای ناخواسته!!! جبران می‌شود؟ هر چقدر فکر می‌کنم حد و قدر شکسته شدن حرمت آن زعیم والامقام را نمی‌توانم به اندازه و مقیاسی در آورم؛ چرا که ایشان اکنون در مقام نیابت عام حضرت حجت سلام الله علیه است. متاسفانه آنچه در انقلابی‌گری خوب نیاموخته‌ایم، حد و اندازه خودمان است تا پایمان را بیش از حد خود دراز نکنیم. @mahdaviat_gamdovom
🔹حضرت امام علی علیه‌السلام لا هِمَّةَ لِمَهينٍ آدم حقیر، همّت ندارد. ▪️میزان الحکمه، ج۱۳ ص۵۱ @mahdaviat_gamdovom
enfagh.mojtahedi.mp3
1.48M
🔈 ▪️ آداب انفاق 🔹 آیت الله مجتهدی تهرانی @mahdaviat_gamdovom
🔰بررسی تطبیقی شرایط چهارگانه ظهور با نهضت و قیام حضرت موسی علیه‌السلام ۳- تشنگی و آگاهی: 🔹از شرایط مهم ظهور، تشنگی و آمادگی قلبی و روانی منتظران است. 🔻قرآن کریم این شرط در نهضت حضرت موسی علیه‌السلام را در آیه ۱۵ سوره مبارکه قصص این چنین بیان می‌کند: «وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَذَا مِنْ شِيعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِنْ شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَيْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِينٌ» «موسی به هنگامی که اهل شهر در غفلت بودند وارد شهر شد؛ ناگهان دو مرد را دید که به جنگ و نزاع مشغول‌اند (و یکی درصدد قتل دیگری بود)؛ یکی از پیروان او بود (و از بنی اسرائیل)، و دیگری از دشمنانش (از فرعونیان)، آن (مظلوم) که از پیروان او بود در برابر دشمن موسی از وی تقاضای کمک نمود؛ (دفاع از مظلومی که در حال کشته شدن بود بر موسی علیه‌السلام واجب شد، پس در دفاع از مظلوم) موسی مشت محکمی بر سینه او زد و بر زمین افتاد و مرد؛ موسی گفت: این (نزاع شما) از عمل شیطان بود، که او دشمن و گمراه‌کننده آشکاری است.» ❇️ وجه استدلال در عبارت «هَذَا مِنْ شِيعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ: مظلوم از شیعیان حضرت موسی علیه‌السلام و ظالم (که به قصد کشتن، مظلوم را می‌زد) از دشمنان حضرت موسی علیه‌السلام» می‌باشد. ❓در حالی که هیچ کدام در آن مقطع حضرت موسی علیه‌السلام را به عنوان پیامبر الهی نمی‌شناسند، چون هنوز به پیامبری مبعوث نشده‌اند، چرا قرآن کریم یکی را شیعه و دیگری را دشمن حضرت موسی علیه‌السلام معرفی می‌نماید؟ ✅ دلالت (التزامی) این بخش از آیه شریفه این است که ظهور حضرت موسی علیه‌السلام، گفتمان رایج بین منتظران و دشمنان وی بوده و قبل از مبعوث شدن، منتظران ایشان، شیعه ایشان محسوب می‌شدند؛ و این همان تشنگی و آگاهی قبل از ظهور ایشان می‌باشد. کارگاه مهدویت_جلسه سوم شماره ۱۱ @mahdaviat_gamdovom
🏴 اَلسَلامُ عَلَیَک یا اباعَبدِالله الحُسَین ▪️برنامه اربعین حسینی علیه‌السلام چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ مهر از ساعت ۲۱ الی ۲۳ 🔺 جلسه به صورت مجازی برگزار و از طریق لایو اینستاگرام به آدرس زیر پخش خواهد شد. 🌐http://instagram.com/m.a.mansourian 💠 بيت الحسن عليه السلام 🔹 ان‌شاءالله @mahdaviat_gamdovom
💠 زیارت اربعین 🔹شیخ طوسی از صفوان جمّال روایت می‌کند که گفت: مولایم امام صادق(ع) در ارتباط با زیارت اربعین به من فرمود: هنگامی که روز، بالا آمد خطاب به امام حسین(ع) می‌گویی: السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّدا مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ ، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِرا مُحْتَسِبا حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْنا وَبِيلا وَ عَذِّبْهُمْ عَذَابا أَلِيما السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيدا وَ مَضَيْتَ حَمِيدا وَ مُتَّ فَقِيدا مَظْلُوما شَهِيدا وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ. ▪️پس دو رکعت نماز می‌خوانی و به آنچه می‌خواهی دعا می‌کنی. @mahdaviat_gamdovom