eitaa logo
نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی
8.3هزار دنبال‌کننده
214 عکس
389 ویدیو
3 فایل
﷽؛ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* ❁به کانال «نغمه‌های بهشتی» خوش آمدید❁ یک کانال کاملاً قرآنی با گرایش فنّ جذّاب تلاوت قرآن ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄ کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی
┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄ کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
زندگینامه صوتی استاد عبدالباسط.mp3
13.44M
🎤 🎧زندگینامه استاد عبدالباسط 📻پخش شده از رادیو قرآن ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
صحبت_های_استاد_ابوالقاسمی_درباره.mp3
1.99M
🎤صحبت‌های استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی پیرامون تقلید در تلاوت ⭕️تقلید درست و تأثیر آن بر روی پیشرفت قاری ⏲مدت زمان : ۸:۱۷ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 ❇️فرازی زیبا و خیره‌کننده از قاری بین‌المللی کشورمان آقای حامد شاکرنژاد 📖سوره مبارکه نمل ⏲مدت زمان : ٠٠:۴۵ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰 ✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ 🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی 🔷بخش اوّل تقليد يكی از مهمترين پايه های هنر تلاوت است. بدون تقليد نمی توان به اوج هنر تلاوت رسيد. تقليد در قبل از بلوغ با توجه به اينكه صدا صدای نوجوانی است و صد در صد وابسته به استعداد، لذا مقوله ايست متافیزیکی و ميزان استعداد قاری را نشان می دهد. نوجوانی كه با علاقه و عشق به يك استاد و بدون هيچ اطلاع علمی از سبك و صدای استاد، از او تقليد ميكند، این از ميزان استعداد اوست. ✳️چند خصوصيت مهم نوجوان مقلّد، از اين تقليد به دست می آيد كه عبارتند از : ١- ميزان استعداد او ٢- شناسایی تحریرهای ذاتی او ٣- انعطاف صدای او ٤- مبنای تلاوتش در آينده در اين مرحله، نوجوان بايد با صداسازی مراقبت كند كه صدا به فشار و تكلّف نيفتد، بالا نرود و تنفّس درست صورت گیرد. اما مهمترين مرحله در تقليد، تقليد در دوران بعد از بلوغ است. قاری نوجوان، بعد از بلوغ هم از استادی باید تقليد كند كه در نوجوانی از او تقليد می كرده. اين مطلب بسيار مهم است ، بايد به حسّ تقليد قبل از بلوغ اعتماد داشت و نه تنها آن را رها نكرد بلكه تقويتش نمود. دیده می شود كه قاريان بعد از بلوغ تحت تأثير مسابقات و قاريان ديگر قرار می گيرند و از سبك قبل از بلوغ خود فاصله می گيرند و اين شروع سردرگمی قاری است. قاری نباید بعد از بلوغ سبكش را تغيير دهد. بايد ضمن تقويت طنين منحصربفرد صدا و تثبيت آن، در تقليد كردن از استاد قبل از بلوغ، به اوج کار رسید. یعنی قاری باید بعد از بلوغ به راه خود ادامه بدهد اما با طنين خودش. 👈🏻ادامه دارد ... ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
صحبت_های_استاد_ابوالقاسمی_درباره.mp3
1.99M
🎤صحبت‌های استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی پیرامون تقلید در تلاوت ⭕️تقلید درست و تأثیر آن بر روی پیشرفت قاری ⏲مدت زمان : ۸:۱۷ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴 ✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ 🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی 🔷 بخش دوم در مراحل بعد بايد قاری به جایی برسد كه با اضافه كردن تزيينات لحنی، تحريرها و رديف های خاص، از تقليد صرف ، فاصله و صاحب سبك گردد. در اين مرحله بايد ياد بگیرد كه يك الگوی تکراری در رديف و تحرير و تزيين های خاص داشته باشد. اما بسته به معنا و توقف های مختلف، با پردازش و سازندگی در نغمه سازی، گوشه های بداهه ای هم داشته باشد. و اين یعنی اوج هنر تلاوت. در مراحل انتهائی تقليد، يك قانون بسيار مهم هم عرض می كنیم و آن تقليد از اساتیدی است كه مركب خوانی می كنند، و قاريانی كه مي خواهند صاحب طريق يا سبك شوند بايد از اين اساتيد و نغماتشان بطور جداگانه ای تقليد كنند اما با طنين خودشان. اين تقليد، قدرت انعطاف و نغمه سازی قاری را بالا می برد. قاريان مركب خوان مثل شيخ رفعت، شعشاعی و حصّان در انتها عرض می كنم كه قاری كه به دنبال تثبيت سبك خاص خودش است نبايد از هر نغمه ای كه در أطرافش شنيده می شود، بی توجه رد شود، نبايد از ريز نغمه ها و تحريرهای جديدش كه غالباً بصورت بداهه بوجود می آيند غافل شود. پس بايد هر تمرینی كه می خواند را ضبط كند، چرا كه ممكن است از هر تمرینی يك نغمه يا تحرير خاص بتوان کشف و تثبیت نمود. ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
کامل‌یوسف _ طهٰ .mp3
26.89M
🎙تلاوتی زیبا و مشهور از قاری بزرگ و صاحب‌سبک مصر استاد کامل یوسف البهتیمی 📖سوره مبارکه طهٰ ، آیات ۱ الیٰ ۵۴ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄ کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی
┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄ کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
محمد زکی یوسف معروف به استاد کامل یوسف البهتیمی متولد سال 1922 میلادی در روستای بهتیم القلیوبیة. او یکی از اساتید بزرگ و صاحب سبک مصری است. وی در محضر اساتیدی چون شیخ محمد الصیفي و شیخ محمد سلامة فنّ تلاوت قرآن را فرا گرفت و در تلاوتهایش بیشترین تأثیر را از تلاوت استاد بزرگی چون استاد محمد رفعت گرفته است. وی تقریباً با استاد منشاوی هم عصر بوده و با وجود اختلاف سنّی ای که با ایشان داشته، هم زمان با استاد منشاوی وارد رادیو مصر شده و کم سنّ و سال ترین قاری ای می‌باشد که وارد رادیو مصر شده است. یکی از ویژگی‌های ذاتی و منحصر به فرد استاد کامل یوسف، صدای خارق العاده ایشان است که به لحاظ مساحت و توانایی در پرده‌های اوج و همچنین تحریرپذیری در همه درجات صوتی، بی نظیر می‌باشد. تحریرهای ریز در اوج تلاوت و همچنین تحریرهای اصطلاحاً تو گلویی، از جاذبه‌های صدای استاد کامل یوسف و از امتیازهای صوتی ایشان است که در کمتر کسی دیده می‌شود. از بین قاریان مصری، کمتر کسی را می‌شود یافت که نتوان فرقی بین تلاوتهای استودیویی و مجلسی اش قائل شد ؛ اما تلاوت های استاد کامل یوسف البهتیمی تا حدود زیادی از این قاعده پیروی می‌کند. در حالیکه همگان انتظار دارند تلاوتهای استودیویی به خاطر شرایط خاص محیط و عدم تشدید صدا از جذّابیت کمتری برخوردار باشد ؛ اما تلاوتهای استاد کامل یوسف در محیط خشک استودیو هم بسیار شیرین و شنیدنی است. استاد کامل یوسف به دلیل هم عصر بودن با اساتید بزرگی چون شیخ محمد صدّیق منشاوی و شیخ مصطفی اسماعیل و همچنین آوازه و شهرت فوق‌العاده ای که این اساتید داشتند، کمتر فرصت عرض اندام پیدا کرد و نامش کمتر از آنها شنیده شد ؛ ولی واقعیت امر این است که استاد کامل یوسف به لحاظ فنّی به هیچ وجه دست کمی ازاستاد مصطفی اسماعیل و استاد محمد صدّیق منشاوی نداشته و حتی در بعضی فاکتورها از آن ها سَر تر بوده است. این استاد بزرگ، بسیار زود و نابهنگام از دنیا رفت. وی در سن ۴۷ سالگی، بصورت ناگهانی و به شکلی مشکوک درگذشت. در مورد دلایل فوت استاد کامل یوسف، گمانه زنی‌های زیادی می‌شود . عدّه ای بیماری عجیب و ناشناخته ای را دلیل مرگ وی می‌دانند و بعضی نیز معتقدند ایشان توسط معاندان و چشم تنگان مسموم شده است. به هر حال، هنوز نظر قطعی و قابل اطمینانی درباره علت فوت ایشان یافت نشده است. 🌹روحش شاد و قرین رحمت الهی باد 🌹 ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 ❇️فرازی زیبا از تلاوت فوق با صدای استاد کامل یوسف البهتیمی 📖سوره مبارکه طهٰ ⏲مدت زمان : ٠٠:۲۹ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti