eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✅ زیارت روز جمعه : ✨ بسم الله الرحمن الرحیم 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِین 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ، 🍃وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 🌺🌿 ⚘ @Nahjolbalaghe2
⬆️متن زیارت عاشورا eitaa.com/Nahjolbalaghe2
ZiyaratAshoura.mp3
12.64M
✨﴾﷽﴿✨ 🎙 زیارت عاشورا (قرائت سریع) 🔺 ⏱مدت: ۱۳ دقیقه 🏴 @Nahjolbalaghe2
☝️☝️☝️☝️☝️☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 🍂مردى نزد پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و گفت: به من كارى بياموز كه خداوند ، به سبب آن ، مرا دوست بدارد و مردم نيز دوستم بدارند، و خدا دارايى ام را فزون گرداند و تن درستم بدارد و عمرم را طولانى گرداند و مرا با تو محشور كند. 💠حضرت فرمود: «اينها يى كه گفتى شش چيز است كه به شش چيز ، نياز دارد: 1⃣ اگر مى خواهى خدا تو را دوست بدارد ، از او بترس و تقوا داشته باش. 2⃣ اگر مى خواهى مردم دوستت بدارند ، به آنان نيكى كن و به آنچه دارند ، چشم مدوز. 3⃣اگر مى خواهى خدا دارايى ات را فزونى بخشد ، زكات آن را بپرداز. 4⃣ اگر مى خواهى خدا بدنت را سالم بدارد ، صدقه بسيار بده. 5⃣اگر مى خواهى خداوند عمرت را طولانى گرداند ، به خويشاوندانت رسيدگى كن ؛ 6⃣و اگر مى خواهى خداوند تو را با من محشور كند ، در پيشگاه خداى يگانه قهّار ، سجده طولانى كن. 📚بحار الأنوار ج 85 ص 164 ح 12 ⬇️⬇️ ⚘eitaa.com/Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به من رحم کن بیقرارم بیا .. #اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج⛅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_267964955217625318.mp3
3.65M
❤️ #دعای_سمات ❤️ 🎤 بانوای گرم : #استاد_فرهمند 🌅 عصرهای جمعه که میشود دل می گیرد . دعای سمات می خوانیم تا روحمان ملکوتی شود ... التمـاس دعـای فـرج 🎧 گوش کنید و نشر دهید 📡
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
💥 ✅شرح و تفسیر خطبه ۱/بخش ۳ 🔹به تعبیر دیگر این حالات چهارگانه، مربوط به تصمیم گیرى کسانى است که عل
💥 ✅ ادامه شرح و تفسیر خطبه ۱/بخش۳/نهج‌البلاعه 🔹توضیح این که: خداوند به هر موجودى دو گونه ویژگى داد. ویژگیهایى که در درون ذات  آنهاست که امام(علیه السلام) از آن تعبیر به غرایز  فرمود و ویژگیهایى که در جنبه هاى ظاهرى و خصوصیاتى مانند زمان و مکان و سایر  جزئیات است و از آن تعبیر به «اَلْزَمَها أشْباحَها» فرمود و به این ترتیب مطابق حکمت بالغه اش براى هر موجودى ویژگیهاى درونى و برونى  مقرّر فرمود تا هر یک از موجودات وظیفه خاصّ خود را انجام دهند و از موجودات دیگر  شناخته شوند.  🔻نکته 🍃هدایت فطرى و تکوینى تمامى موجودات جهان 🔸آنچه در جمله هاى بالا از کلام مولا(علیه السلام)  آمده است اشاره به نکته مهمّى دارد که در قرآن مجید نیز مکرّر بر آن تأکید شده است  و آن این که همه موجودات جهان خلقت و مادّه، داراى زمان بندى خاصّى است و در عین  وجود تضادّ و اختلاف در آنها، با یکدیگر هماهنگى دارد و همدیگر را تکمیل مى کنند و  همواره با یک نظم درون ذاتى و برون ذاتى، هدایت مى شوند و به صورت کاروانى هماهنگ و  همگام به سوى هدف نهایى در حرکتند، از مسیر خود منحرف نمى شوند و دقیقاً به سوى  مقصد پیش مى روند. 🍃برگ و بار درختان در فصل بهار و تابستان، پژمردگى و خشکى آنها در پاییز و  زمستان، حرکت خورشید در برج هاى دوازده گانه، چگونگى نظام شب و روز و حرکت زمین به  دور خود و همچنین قواى درونى و برونى انسان، همگى گواه بر این هدایت تکوینى الهى  هستند همان گونه که قرآن از زبان موسى(علیه السلام)مى فرماید:  «رَبُّنَا الَّذى اَعْطى کُلَّ شَیء خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى; پروردگار ما کسى است که به هر چیز آفرینش ویژه اش را داد سپس هدایت فرمود»(۹)  و نیز مى فرماید: «فِطْرَتَ اللهِ الَّتى فَطَرَ النّاسَ  عَلَیْها; (توحید و اسلام) فطرتى است که خداوند انسانها را بر آن آفریده  است»(۱۰) و نیز مى فرماید: «وَاِنْ  مِنْ شَیء اِلاّ عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ اِلاّ بِقَدَر مَعْلُوم;  خزاین همه چیز نزد ماست و جز به مقدار معلوم (و مطابق نظم و حساب خاص) آن را نازل  نمى کنیم».(۱۱) این در حقیقت یکى از نشانه هاى مهم خداوند در عالم هستى است که هر قدر انسان در  آن بیشتر بیندیشد و مسأله هدایت تکوینى و نظم و زمان بندى و تألیف بین مختلفات را  بیشتر مورد توجّه قرار دهد، به عمق این مسأله آشناتر مى شود. 🌸 سپس مى افزاید: «از همه آنها (اشیا) پیش از آن که آنها را بیافریند آگاه بود و  به تمام حدود و پایان آنها احاطه داشت و از جمیع لوازم و تمام جوانب آنها باخبر  بود» ✨(عالِماً بِها قَبْلَ ابْتِدائِها مُحیطاً بِحُدُودِها وَ  انْتِهائِها عارِفاً بِقَرائِنِها(۱۲) وَ أحْنائِها(۱۳)).(۱۴) 🔹این سه جمله در واقع به منزله دلیل و یا بیان و توضیحى است که براى جمله هاى قبل  آمده است، زیرا کسى که مى خواهد هر موجودى را در وقت مناسبش ایجاد کند و اشیاى  مختلف را با هم التیام دهد و غرایز درونى و لوازم بیرونى را، هر کدام، در جاى خود  برقرار سازد، از یکسو نیاز به آگاهى کامل و جامع دارد و از سوى دیگر به احاطه و  قدرت تامّ و تمام. 🌷از این رو مى فرماید: «خداوند از تمام اشیا، قبل از آن که آفرینش آنها را آغاز  کند آگاه بود و حدود و مرزها و نتایج آنها را مى دانست و بر همه آنها توانایى داشت» (عالِماً بِها قَبْلَ ابْتِدائِها…). 🔹نه تنها از خود آنها و ابتدا و انتهایشان باخبر بود بلکه لوازم و جوانب و علل و  آثار آنها را نیز مى دانست. به طور مسلّم کسى که از همه این امور آگاه باشد و قدرت  و توانایى بر انجام آنها داشته باشد، مى تواند به طور دقیق هر کدام را در جاى خود  قرار دهد و به هر یک، هر چه لازم دارد بدهد و در مسیر وجود و حیاتش هدایتش کند و به  کمال مطلوبش برساند. 🌱ادامه دارد... ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
⚘eitaa.com/Nahjolbalaghe2
✨﴾﷽﴿✨ ✨إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّاً إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ  فاطر(6) 🍃بى گمان، شيطان دشمن شما است، پس شما نيز او را دشمن بگيريد؛ جز اين نيست كه او دار و دسته ى خود را فرا مى خواند تا از اصحاب دوزخ باشند. 🔹كلمه «سعير» به معناى آتش برافروخته، يكى از نام هاى دوزخ است. سابقه ى دشمنى شيطان با بشر ديرينه است: 🔸پدرمان آدم را از بهشت بيرون كرد. «كما اخرج أبويك»(554) 🔸او دشمنى است كه ديده نمى شود. «انّه يراكم هو و قبيله من حيث لا ترونهم»(555) 🔸او دشمن قسم خورده است. ««فبعزّتك...»(556) 🔸از هر سو به انسان حمله مى كند. ««من بين أيديهم و من خلفهم...»(557) 🔸وسيله ى او براى انحراف مردم، وعده ى فقر و امر به فحشاست. «الشيطان يعدكم الفقر و يأمركم بالفحشاء»(558) 🔸او جز با دوزخى كردن مردم راضى نمى شود. «يدعوا حزبه ليكونوا من اصحاب السعير» امام صادق عليه السلام فرمود: «اگر شيطان دشمن است، پس غفلت از او چرا؟»(559) ----- 554) اعراف، 27. 555) اعراف، 27. 556) ص، 82. 557) اعراف، 17. 558) بقره، 268. 559) تفسير نورالثقلين. 🔻- اگر دشمنى شيطان را جدّى نگيريم، فريب خواهيم خورد.«عدوّ فاتّخذوه عدوّا» 🔻- از برنامه ها و تشكّل هاى دشمن آگاه باشيم. «الشيطان... يدعوا حزبه» 🔻- شيطان براى انحراف مردم كمك مى گيرد، ما براى دعوت ديگران به حقّ چه مى كنيم؟ «الشيطان... يدعوا حزبه» •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• _ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گل یاس
بسم رب شهدا موضوع کل یوم عاشورا وکل ارض... کار امام حسین (ع)فقط جنگ نبوده. استاد شهید سیدمحمدباقرصدر ای مؤمنان ای شیعیان حسین(ع) امام ووالای شما وقتی خونش جاری مشود،وقتی محرومیت رو حتی از اب فرات به جان میخرید،حال ان دنیابرایش فراهم بود،وقتی با هر قربانی جدیدی که هز فرزندان وخاندان خودمی داد،شادی وشادمانی در چهراش فزونی می یافت ،وقتی حتی فرزندشیر خوارشرا فداکردوان خواران اورا دردامان ایشان به قتل رساندند،وقتی زمین میخوردوسپس برمی خاست تا نبردراوپی گیردوقتی واپسین نفس های پاکش رابر زمین می کشید.... حسین ع درهمه این لحظه هافقط به عملیاتی جانبازانه نمی پرداخت،بلکه داشت امتی را می ساخت اراده ای راحفظ می‌کرد وبا تاریخ رسالت به پیش می رفت وجهادگران راه اسلام در هرزمان ومکان را رهبری می کرد اهل بیت (ع)مرزبانان حریم اسلام ،ص ۵۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معافیت از سوال قبر سئل النبی صلی الله علیه واله مابال المومنین یفتنون فی قبورهم الا الشهید؟ فقال؛کفی ببارقه السیوف علی راسه فتنه، از پیامبراکرم (ص)سئوال شد: چگونه است که همه مومنین در قبرمور سئوال وامتحان قرار میگیرند:مگر شهید؟ حضرت فرمود:امتحانی که درزیر برق شمشیرداده است برای او کافی است کن المعال،ج ۴ص ۴۰۷،حدیث ۱۱۱۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
💥 ✅ ادامه شرح و تفسیر خطبه ۱/بخش۳/نهج‌البلاعه 🔹توضیح این که: خداوند به هر موجودى دو گونه ویژگى داد
💥 ✅شرح و تفسیر خطبه ۱/بخش۳ 🔸نکته ❓۱ـ آیا اسم «عارف» بر خداوند اطلاق مى شود؟ 🔹بعضى از مفسّران نهج البلاغه در این مسأله تردید کرده اند که آیا مى توان خداوند  را توصیف به «عارف» نمود. 🍃سرچشمه این تردید در واقع دو چیز است: 🔹نخست این که به گفته «راغب» در «مفردات» معرفت و عرفان به معناى ادراک چیزى با  تفکّر و تدبّر در آثار آن است یا به تعبیرى دیگر، معرفت به دانشى گفته مى شود که  محدود است و از طریق تفکّر به دست مى آید و مسلّم است که علم خداوند چنین نیست. 🔸دیگر این که حدیثى از پیامبر(صلى الله علیه وآله)  نقل شده که مى فرماید: «اِنَّ لَهُ (تَعالى) تِسْعَةً و تِسْعینَ  اِسْماً مَنْ اَحْصاها دَخَلَ الْجَنَّةَ; براى خداوند نود و نه (۹۹) اسم  است هر کس آنها را شماره کند (و به آن ایمان و معرفت داشته باشد) داخل بهشت مى شود»  و اجماع علما بر این است که نام عارف از آن نود و نه (۹۹) اسم نیست.(۱۵) 🍂ولى یک بررسى اجمالى نشان مى دهد که این واژه، در روایات اسلامى بارها بر خداوند  اطلاق شده و علاوه بر نهج البلاغه که در این جا به صورت وصفى و در جاى دیگر به صورت  فعلى آمده، در اصول کافى نیز به طور متعدّد به کار رفته است.(۱۶) 🌷این نشان مى دهد که واژه معرفت گرچه در اصل، معناى محدودیّت و یا نیاز به تفکّر  و تدبّر در آن بوده، ولى بعداً بر اثر کثرت استعمال مفهوم وسیعترى پیدا کرده که بر  هر نوع علم و آگاهى گفته مى شود، هر چند زاییده تفکّر و اندیشه نباشد.و امّا در  مورد روایت مربوط به نود و نه (۹۹) اسم خداوند، باید گفت که هرگز از این روایت  محدود بودن نامهاى الهى به نود و نه (۹۹) استفاده نمى شود بلکه اینها در حقیقت صفات  برجسته و اسماى حسناى خداوند است و به همین دلیل در بعضى از روایات یک هزار نام  براى خدا آمده است و چه دلیلى از این بالاتر که على(علیه  السلام) که خود آگاه ترین فرد به اسماى و صفات خداوند است مطابق نقل  «نهج البلاغه» این نام یا مشتقّات آن را در مورد خداوند به کار برده است.  💥۲ـ چگونگى علم خداوند به موجودات قبل از ایجاد 🔹یکى از پیچیده ترین مسائل فلسفى و اعتقادى، مسأله «علم خداوند به موجودات، قبل  از ایجاد آنها» است. از یکسو مى دانیم خداوند از حوادث آینده آگاه است و در آیات  قرآن نیز مکرّر به آن اشاره شده و در عبارت فوق نیز آمده است. 🔹از سوى دیگر علم خداوند به اصطلاح «علم حصولى» نیست یعنى نقش و صورت ذهنى اشیا  در ذات او منعکس نمى شود; چرا که او مانند مخلوقات «ذهن» ندارد و علمش از طریق  انعکاسِ صورتِ موجودات نیست بلکه علم او «علم حضورى» است، یعنى وجود مخلوقات نزد او  حاضر است و مى دانیم علم حضورى در مورد اشیایى که هنوز به وجود نیامده معنا ندارد;  حتّى این اشکال درباره موجوداتى که در گذشته محو و نابود گشته اند نیز قابل طرح  است; اگر ما از آنها آگاه هستیم به خاطر صورتهاى ذهنى و خاطره هایى است که در درون  جان ما از آنها نقش بسته، امّا کسى که ذهن و خاطره و نقش درونى ندارد و ذات پاکش  محلّ حوادث نیست، چگونه مى تواند از آنها آگاه و باخبر باشد؟! 🌹به عنوان مثال: صورت فرعون و یارانش متلاشى شده است و تاریخ آنها نیز گذشته، ما  تنها مى توانیم تصویرى از آنها در ذهنمان حاضر کنیم امّا خداوند که علمش این گونه  نیست چگونه به آنها آگاهى دارد؟ ❓آیا مى توان گفت او نسبت به گذشته آگاه نیست؟ یا از آینده خبر ندارد؟ هرگز! 🔹پس اگر آگاه است چگونه آگاهى دارد؟ این مسأله پیچیده، فلاسفه و علماى کلام را سخت به تکاپو افکنده و پاسخهاى  متعدّدى براى آن اندیشیده اند که ما در این بحث مى توانیم اشاره هاى گذرایى به آن  داشته باشیم: 🔸۱ـ خداوند همیشه به ذات پاک خود که علّت همه اشیاست آگاه بوده و هست و به تعبیرى  دیگر ذات او نزد ذاتش، برترین حضور را دارد و این علم به ذات خویش یک علم اجمالى به  همه حوادث و موجودات عالم قبل از ایجاد و بعد از ایجاد است. 🔸توضیح این که اگر ما به علّت اشیا دقیقاً آگاهى داشته باشیم، این آگاهى موجب  آگاهى به نتیجه و معلول آنها نیز خواهد بود. چرا که هر علّتى تمام کمالات معلول و  بالاتر از آن را دارد و از آن جا که خداوند علّت همه اشیاست و به ذات خویش آگاهى  دارد و به همه اشیا نیز آگاه است و این در واقع یک نوع کشف تفصیلى است، نسبت به همه  آنها از طریق علم اجمالى. 🍃این سخن را مى توان به گونه دیگرى توضیح داد و گفت: حوادث گذشته هرگز به طور  کامل نابود نشده و آثارش در دل حوادث امروز وجود دارد. همچنین حوادث آینده از حوادث  امروز جدا نیست و دقیقاً با آن مربوط است و از آن سرچشمه مى گیرد. به این ترتیب  گذشته و حال و آینده، یک مجموعه زنجیره اى از علّت و معلول را به وجود مى آورد که  آگاهى بر هر یک از حلقه هاى آن، به معناى آگاهى از حلقه هاى قبل و بعد است. 🌱ادامه دارد‌... ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✅دعای روز شـنـبـه : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  ✨بِسْمِ اللَّهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ وَ مَقَالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ تَعَالَى مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِينَ وَ كَيْدِ الْحَاسِدِينَ وَ بَغْيِ الظَّالِمِينَ وَ أَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِينَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ بِلا شَرِيكٍ وَ الْمَلِكُ بِلا تَمْلِيكٍ لا تُضَادُّ فِي حُكْمِكَ وَ لا تُنَازَعُ فِي مُلْكِكَ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ أَنْ تُوزِعَنِي مِنْ شُكْرِ نُعْمَاكَ مَا تَبْلُغُ بِي غَايَةَ رِضَاكَ  ✨وَ أَنْ تُعِينَنِي عَلَى طَاعَتِكَ وَ لُزُومِ عِبَادَتِكَ وَ اسْتِحْقَاقِ مَثُوبَتِكَ بِلُطْفِ عِنَايَتِكَ وَ تَرْحَمَنِي بِصَدِّي [وَ صُدَّنِي] عَنْ مَعَاصِيكَ مَا أَحْيَيْتَنِي وَ تُوَفِّقَنِي لِمَا يَنْفَعُنِي مَا أَبْقَيْتَنِي وَ أَنْ تَشْرَحَ بِكِتَابِكَ صَدْرِي وَ تَحُطَّ بِتِلاوَتِهِ وِزْرِي وَ تَمْنَحَنِي السَّلامَةَ فِي دِينِي وَ نَفْسِي وَ لا تُوحِشَ بِي أَهْلَ أُنْسِي وَ تُتِمَّ إِحْسَانَكَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمْرِي كَمَا أَحْسَنْتَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ ⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 💬زیارت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در روز شنبه : ✨أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُهُ وَ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ أَدَّيْتَ الَّذِي عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِّ وَ أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ مِنَ الشِّرْكِ وَ الضَّلالِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِكَ وَ صَلَوَاتِ مَلائِكَتِكَ وَ أَنْبِيَائِكَ وَ الْمُرْسَلِينَ وَ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أَمِينِكَ وَ نَجِيبِكَ وَ حَبِيبِكَ وَ صَفِيِّكَ وَ صِفْوَتِكَ وَ خَاصَّتِكَ وَ خَالِصَتِكَ وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الْوَسِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ اللَّهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً إِلَهِي فَقَدْ أَتَيْتُ نَبِيَّكَ مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِي، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْهَا لِي يَا سَيِّدَنَا أَتَوَجَّهُ بِكَ وَ بِأَهْلِ بَيْتِكَ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى رَبِّكَ وَ رَبِّي لِيَغْفِرَ لِي، آنگاه سه بار بگو : إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 🌸سپس بگو: أُصِبْنَا بِكَ يَا حَبِيبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِيبَةَ بِكَ حَيْثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْيُ وَ حَيْثُ فَقَدْنَاكَ فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ يَا سَيِّدَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ [الطَّيِّبِينَ] الطَّاهِرِينَ هَذَا يَوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ يَوْمُكَ وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكَ وَ عِنْدَ آلِ بَيْتِكَ وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ وَ بِمَا اسْتَوْدَعَكُمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ. 🌸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ رَبِّكَ وَ عَبَدْتَهُ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَجَزَاكَ اللَّهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَفْضَلَ مَا جَزَى نَبِيّا عَنْ أُمَّتِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. 🌺